ГоранР 3 Posted January 29 Pozdrav forumašima. Problem izgleda ovako. Potpuno hladan motor, točkić grejanja uključen na max ali nije ventilator. Vožnjom se polako podiže temperatura i dostiže radnu (kazaljka temperature vertikalna na polovini ukupne skale). Uključujem ventilator na treću ili četvrtu brzinu i posle tridesetak sekundi temperatura počinje da pada, pa se vrati na radnu temperaturu. I to tako od dva do četiri puta tokom vožnje. Padovi su od četvrtine do polovine radne temperature (četvrtina ukupne skale) bez obzira na način vožnje u trenucima padova. Posle oko osam minuta vožnje variacije prestaju i nikakvim grejanjem ili kočenjem motorom se temperatura ne pomiče sa radne. Ako ne uključim ventilator da izduvava topao vazduh problem se ne događa. U servisu kažu termostat i zamene ga. Opet isto. Ponovo zakažem, dođem, kažu da možda sistem nije dobro ozračen (pošto su sa termostatom menjali i antifriz), ponovo ga ozrače - opet isto. Snimim telefonom da dokumentujem, ponovo zakažem, dođem, stave drugi termostat - isto. Već izgubio živce tražim da mi ugrade originalni termostat (ovi su bili zamenski), čekam mesec i po dana da stigne iz Italije i ugrade ga. Jutros pun nade... međutim - opet isto. Stičem utisak da možda i nije problem u termostatu... Napominjem da se prilikom uključenja ventilatora u kabini blago oseti nekakav "industrijski" miris (recimo pomešan miris ulja i prašine na vrućem motoru) ali kada se uključi i klima taj miris je značajno intenzivniji. Posle desetak minuta vožnje se to polako gubi. Smrad iz klime tog tipa sam osetio još ranije, krajem leta i tada su u sevisu prali deo gde bi se možda zadržavala voda (mada to nije organski smrad pokvarene vode već industrijski) i to nije dalo rezultat. Nisam insistirao leto je bilo pri kraju ali je smrad ostao. Ima li neko slična iskustva? Može li sistem klime i grejanja da utče na temperaturu motora? Šta sem termostata uopšte i može da utiče? Svako mišljenje je dobrodošlo. Pozdra, GoranR Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3451 Posted January 29 Ako se nekim slučajem, a da niste primetili, uključi druga brzina ventilatora hladnjaka iz nekog razloga to bi moglo uticati na temperaturu. Ne verujem da je problem vezan za LPG. Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2220 Posted January 29 (edited) Kad je sve ispravno nista ne sme da obara radnu temperaturu pa ni ta druga brzina ventilatora koja sluzi da obori ono sto je otislo preko radne temperature, inace druga brzina tesko da se pali po zimi to jedino leti po vrucinama i pod opterecenjem. Cinjenica je da grejanje kabine kao i klima mogu da uticu na temperaturu motora ali opet kazem ne da je obore ispod radne ali npr. kad leti auto usled opterecenja, kreni stani voznje i sl. podigne temperaturu preko normalno tu je druga brzina ventilatora ako i to nije dovoljno onda nesto nije ok pa moze da se ukljuci grejanje kabine kako bi se oborila temp. Takodje klima i grejanje mogu da uticu na variranje ili sporo postianje radnje temperature ukoliko se koriste dok motor jos nije zakucao radnu temp. onda moze da se primeti blaze variranje kazaljke ali kad se radna temperatura zakuca na svom broju tj podeoku ne sme da pada kako god vozio ako je sve ok. E sad obicno termostat ili neozracen sistem prave probleme koje si ti opisao a ako je to sve menjano i provereno ne znam sta bi jos moglo da zeza ali meni se cini da ipak postoji negde neki manji vazdusni cep koji zeza. Edited January 29 by OMP Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3451 Posted January 29 @OMP Poštedeo si me kuckanja. Međutim, šta ako se ipak uključi druga brzina ventilatora a da joj vreme nije?! Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2220 Posted January 29 (edited) Pa ne bi trebalo da se ukljucuje, brzine kontrolise ili termodavac ili ECU kako kod kog auta i obicno se desava da ne pali uopste ako nesto rikne a ne da pali bez potrebe. Ja bih prvo sve ispitao dijagnostikom, moze opreko obd elm da se ocitava temperatura u voznji i da se prati ono sto pokazuje ecu i ono sto pokazuje kazaljka pa da se vidi ko laze i da li laze. Npr. kod alfe 156 su cajgeri sami po sebi lose obelezeni pa ne pokazuju tacnu temp. kad sam imao prvu alfu kazaljka mi nije prelazila crticu izmedju 50 i 90, lgicno bi to trebalo da bude 70 i mnogi su tako mislili a u stvari na dijagnostici je to preko 80 (85 ili 87 ako se ne varam) bez veze sam menjao termostat jer sam mislio da je on u problemu. No dobro to sad nema veze sa ovim variranjem ali svakako treba proveriti po dijagnostici sta ona kaze u tom momentu kad kazaljka pocne da se koleba. Edited January 29 by OMP Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7021 Posted January 29 Druga brzina se pali kad crkne reostat koji pali prvu brzinu. Kad se ne upali prva brzina, temperatura kreće da raste, davač šalje info kompu da temperatura skače i komp pali drugu brzinu.Sent from my SM-A546E using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2220 Posted January 29 Ne mora da pali samo kad prva brzina rikne vec i kad prva brzina ne moze da ohladi motor Quote Share this post Link to post Share on other sites
city 748 Posted January 29 Cini mi se da je neko ovde pisao da je menjao termostat, kupio nov ali i on nesto brljavio pa ga je reklamirao i zamenio i onda bilo ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3451 Posted January 29 Jbt, terate me da kuckam (smile sa dioptrijskim cvikama) Čoveku(autu) menjali dvared termostat pa i originalni iz IT. Računam da je odgovarajući što se tiče T otvaranja. Opet ista priča i sada ne preostaje ništa drugo do reostata, releja i presostata. Ako nije nijedno, ja nem' pojma. Quote Share this post Link to post Share on other sites
city 748 Posted January 29 Vidi, stvarno menjali. Moja greska treba i ja da stavljam cvike 1 Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milos1 43 Posted January 30 I moj puntisa tako funkcionise oduvek. Laganom voznjom i grejanjem na 3-4 nema sanse da sad na minusima postigne radnu. Cim iskljucim grejanje zakuca skalu. Sto je u redu. Naime, termostat regulise vod u velikom hladnjaku i ne dozvoljava da antifriz kruzi kroz njega dok motor ne postigne radnu temperaturu. Tako da nije bitno ni ako pali drugu brzinu, moze biti stalno upaljena ako je termostat ispravan mora biti na pola. Medjutim, mali hladnjak(grejac kabine) je u sistem povezan direktno, tako da vise toplote odlazi u kabinu nego sto motor "proizvodi". Uz to dodaj i da je isparivac LPG-a spojen na sistem, gas se prilikom prelaska iz tecnog u gasovito stanje hladi, sto jos dodatno toplote odvlaci i to je to. Sve je sa autom u redu, vozi i ne razmisljaj o tome. Simptomi loseg termostata su da bez grejanja nece da drzi na pola ili postigne npr u leru, cim krenes obori. Ili obori kad ides nizbrdo skoro do nule. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1026 Posted January 30 Pobogu, kad su spoljasnje temperature niske, grejanje se ukljucuje na 1, maks 2 zbog zamagljenih stakala jer u suprotnom i to malo temperature sto motor postize sve cete izvuci kroz mali hladnjak grejuci kabinu. Moj savet je da duvanje drzite na 1 dok motor ne postigne radnu temperaturu a onda pojacavajte i przite kabinu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2220 Posted January 30 (edited) Ja i ne ukljucujem grejanje dok kazaljka ne stigne bar do prve crte, dok stignem do posla (3km voznje) temp bude skoro na radnoj kad je napolju oko 0 ili malo ispod a ono kad je bilo -8-10 ne moze da dobaci tolko za tu relaciju. Edited January 30 by OMP Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7021 Posted January 30 Na automatskoj klimi kad je motor hladan, usmeri duvanje ka šoferci na minimum, tek kad dobije uslov da je voda u sistemu zagrejana preko neke temperature onda usmerava tamo gde je vozač prethodno podesio i brzina ventilatora se povećava na prethodno zadatu.Sent from my SM-A546E using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
city 748 Posted January 30 Kako se to prethodno podesi? Nisam bas detaljno ispratio ali meni se cini da kad ukljucim klimu uvek duva u noge dok ne promenim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2220 Posted January 30 (edited) Ja uopste ne koristim automatski rezim na klimi niti sam ikad koristio, nesto me nervira da mi sam usmerava, pojacava i sl. stoji mi uvek na 32 samo ja pojacavam i smanjujem ventilator i usmeravam duvanje kako mi u momentu odgovara Edited January 30 by OMP Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7021 Posted January 30 Stavi da duva u šoferku a ostalo kako hoćeš. I čim upalip auto dok je hladan duvače na minimumu u šoferku. Naravno, klima mora biti podešena na AUTO mode.Sent from my SM-A546E using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
ГоранР 3 Posted January 30 Prvo, svima hvala na angažmanu i odgovorima. Drugo, probaću da pojednostavim priču radi lakšeg razumevanja. Dakle potpuno hladan motor, potenciomer grejanja na max. toplo ali ventilator isključen, ne uduvava ništa. Motor dostiže radnu temperaturu - kazaljka zakovana na sredini. Tek tada uključujem ventilator na max. Radi, greje iz sve snage i posle tridesetak sekundi do minut počinje igranka. Klima nije ni uključivana (manuelna je), gore je pomenuta samo u kontekstu neprijatnog mirisa. Posle desetak minuta vožnje sve se stabilizuje i posle toga nikakvi pokušaji max duvanja grejanja, kočenja motorom nizbrdo, klime... ne mogu da poremete radnu temperaturu. Treće, probaću da ponovo snimim i postavim snimak ovde. Zvao sam i plinadžiju, kaže to ne bi smelo da ima bilo kakve veze sa plinom... Sumljiv mi je taj mali hladnjak, mada ako je on direktno povezan sa sistemom ne bi trebalo da utiče, termostat ne da vodi iz motora da se meša sa vodom iz sistema osim u količini koja mu treba da motor bude na radnoj temperaturi. Ne znam... Pozdrav, GoranR Quote Share this post Link to post Share on other sites
city 748 Posted January 30 Aha, treba klima da bude na auto, meni je na rucnom podesavanju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2220 Posted January 30 54 minutes ago, ГоранР said: Drugo, probaću da pojednostavim priču radi lakšeg razumevanja. Ja sam dobro razumeo od pocetka zato sam i napisao da kad motor postigne radnu temp. i kazaljka zakuca gde treba ne sme da obara bilo sta da radis, moze da skoci temp ali da obori ne sme kad je sve ispravno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7021 Posted January 30 Sve je to tebi ispravno i radi kako treba. Onog momenta kad se ceo sistem zagreje i termostat odradi svoje, tebi je sa grejanjem sve ok, dakle, vozi i ne razmišljaj.Sent from my SM-A546E using Tapatalk 1 Milos1 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ГоранР 3 Posted January 30 Kako da postavim MP4 video ovde? Ili u šta da konvertujem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1026 Posted January 30 (edited) Okaci na yt pa podeli link. Edited January 30 by MiloshBg Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3451 Posted January 30 3 hours ago, ГоранР said: Posle desetak minuta vožnje sve se stabilizuje i posle toga nikakvi pokušaji max duvanja grejanja, kočenja motorom nizbrdo, klime... ne mogu da poremete radnu temperaturu. E ovo nije pomenuto u prvom postu. Iz ovoga zaključujem da je sve ispravno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2220 Posted January 30 Kako moze da bude normalno da kazaljka varira kad dodje do radne??? bez obzira sto posle 10 min se sve sredi ja to nisam video ni na jednom autu, to nije fabricki tako sigurno. Gorane koliko dugo je auto kod tebe i da li se od uvek tako desavalo ili u zadnje vreme? Quote Share this post Link to post Share on other sites