FAS Goran
abarth

Delta 1.9 TT nestabilan ler prilikom regeneracije

Nema gresaka, odradi regerenaciju normalno ali ler bude jako nestabilan u toku regeneracije i cuju se kao neke male detonacije. Sve bude normalno kad se gas drc pritisne da poveca ler bukvalno 100 obrtaja. Proveravao sam i grejace jer oni navodno rade u toku gradske regeneracije, cistio egr, map, maf... Svi parametri su u ocekivanim vrednostima, korekcije dizni, pritisak goriva i ostalo... 

Ako neko ima pametnu ideju, a da nije skini govno od dpf i egr.

3 hours ago, abarth said:

cuju se kao neke male detonacije

'cekicanje' koje traje dok se ne zavrsi regeneracija, odnosno promena zvuka u motoru. Kod mene je isto tako, s tim da u leru nemam oscilacije obrtaja pri regeneraciji. Kretanje je bas usporeno i potencijalno se moze ugasiti (mora mali gas) posebno kad je klima upaljena. 

Dok nema gresaka i dok se normalno ponasa, vozi. Ubaci mu nesto za dpf od aditiva na oko 2000-4000km i uzivaj.

Rešeno. Zamenio sva 4 grejaca. Sa starima nije bilo greške i imaju normalan otpor ali eto ipak ne rade kako treba. Sada auto lepše radi i čak bolje povlači iz niskih obrtaja.

kakve veze imaju grejaci i povlacenje iz niskih obrtaja?
Kod starih dizela grejači su samo za startovanje, a kod novijih (sa dpf) grejači se koriste stalno za podizanje temperature sagorevanja. Novi grejači rade na ~4v i postižu temperaturu za manje od 2 sec.

Novji dizel a skoro punoletan :D  

Sigurno vise od 20ak godina grejaci nastave da rade neko vreme i nakon sto se upali auto, zavisi od raznih parametara, od nekoliko sekundi pa i do par minuta, ali se gase definitivno nakon toga pa i na najnovjim euro6d dizelima.

Takodje vec nekih skoro 20 godina kod nekih dizela nece da odradi regeneraciju ako su neispravni grejaci, te u toku regeneracije pali grejace, ali kod tebe je navodno radila regeneracija.

Svakako ne bi trebalo da ima nikakav efekat na bolje povlacenje iz niskih rpm.

29 minutes ago, vagenovac said:

ne bi trebalo da ima nikakav efekat

Zaboravljate na placebo efekat, poštovani kolega. :D

Evo, moj auto nema grejače, al' zakleo bih se da bolje povlači iz niskih obrtaja kad ga detaljno operem i usisam zadnje zrnce peska iz patosnica. :thumbup:

During the combustion process, if the combustion cycle doesn’t meet the required temperature, not all of the fuel will burn. The unburnt fuel becomes carbon particles, which are harmful to the environment, and are released into the atmosphere via the exhaust.

In order to avoid this scenario, glow plugs are used to heat up the air and ensure that the correct temperatures are reached, so all the fuel is burnt and harmful emissions are reduced.

Takodje vec nekih skoro 20 godina kod nekih dizela nece da odradi regeneraciju ako su neispravni grejaci, te u toku regeneracije pali grejace, ali kod tebe je navodno radila regeneracija.

If a car is driven at high speeds for a long distance, for example on the motorway, the continuous and stable heat flow from the exhaust is sufficient to clean up the DPF. The heat will burn any unburnt remains of the soot particles. But if the car is driven at low speeds, frequently stopping and starting, for example in cities, there is not enough heat for DPF regeneration.

In this case, the ECU activates the glow plugs and injects additional fuel into the engine, which ignites and heats up the DPF, so regeneration can take place.

Kao što rekoh, nije bilo greške grejača i regeneraciju je uspevao da završi samo ako se vozi na malo višim obrtajima, a u gradu sa stani kreni nikako.

Vrlo zanimljivo sto si selektovao samo deo teksta, a takodje i prevideo ovde jedan vrlo bitan IF :)  

Evo link odakle si izvukao deo.

https://pmfmag.co.uk/features/denso-discusses-the-role-of-glow-plugs/

During the combustion process, if the combustion cycle doesn’t meet the required temperature, not all of the fuel will burn. The unburnt fuel becomes carbon particles, which are harmful to the environment, and are released into the atmosphere via the exhaust.

In order to avoid this scenario, glow plugs are used to heat up the air and ensure that the correct temperatures are reached, so all the fuel is burnt and harmful emissions are reduced.

Glow plugs also play another important role in reducing emissions – they provide heat for the diesel particulate filter (DPF) at regular intervals, as determined by the engine management system (EMS).

All new diesel cars are fitted with a DPF, which prevents toxic soot particles being emitted from its exhaust by collecting them and periodically exposing the particles to high temperatures in order to burn them, turning them into harmless ash. This is known as DPF regeneration.

If a car is driven at high speeds for a long distance – on the motorway, for example – the continuous and stable heat flow from the exhaust is sufficient to clean up the DPF; the heat will burn any unburnt soot particles, or their remants. However, if the car is driven at low speeds, and is frequently stopping and starting, such as in cities, there is not enough heat for DPF regeneration.In this case, the engine control unit (ECU) activates the glow plugs and injects additional fuel into the engine, which ignites and heats up the DPF, so that regeneration can take place.

What’s the role of the glow plug control unit?

The glow plug control unit interprets information from the ECU to regulate glow plug operation and optimise engine performance. It decides when they are in operation and how much electrical current is used, which, in turn, determines the temperature.

It’s a delicate balance; if a glow plug is not on for long enough, or does not reach the right temperature, the fuel mixture will not ignite efficiently, but if a glow plug is on for too long or gets too hot, it can be damaged, which, in turn, risks harming the engine.

Pa naravno da ne rade sve vreme. Po logici stvari rade u leru po potrebi, a ja sam upravo tu osetio razliku.

Sve je to gore jasno, al moje pitanje i dalje stoji.

U zavisnosti od stanja dpf i uslova vožnje regeneracija se radi na nekih 200-400 km (ovo iz ličnog iskustva) odnosno kad zapušenost dpf dođe do nekih 80+%.

Ukoliko ti je bolji osećaj stalno onda je ili placebo ili nešto ne valja. 

Pre mislim da je zadnji put odradio propisno regeneraciju i da je auto koliko toliko prodisao i onda se može i osetiti to bolje povlačenje iz niskih obrtaja. 

Kad izvadiš dpf, još više prosuše i još bolje povlači ;)