Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
ortakov

128.A7.064 Multi point

Recommended Posts

Da li je neko pokušavao / uspeo da ugradi multi point ubrizgavanje na ovaj motor? 

To je motor iz Zastave, DMB 1300 ccm, ne znam da li je baš ovaj kod, jer se razlikuje u standardu, u odnosu na FIAT. povećan je prečnik sa 86,0 na 86,4, sve ostalo je isto.

Da li ima neka usisna koja "pasuje" da nema mnogo nekih prepravki?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je u pitanju Zastavin 1.3 (kod 128 A6 064), onda je najlakse ugraditi EFI ubrizgavanje koje je vec islo na te motore fabricki u Yugu i Floridi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nikola031

Da, taj motor, hvala, promeniću naslov.

Znam da je najlakše ugraditi oni što je već i bilo fabrički, ali me interesuje da li je neko pokušao i ima "jednostavan" način da se ugradi multi point.

Eto, sad gledam wiki i meni se čini da je to ovaj motor:

128.A6.064 86.4 55.5 1298 1302 1987–2008 65
Edited by ortakov
n

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da je par ljudi na Zastava forumu uradilo uspesno konverziju.

 

Blok motora je isti, razlikuje se glava u delu usisnih kanala (mogu da se proslicuju, a moze se staviti i EFI glava), potreban je nosac bobine i nosac senzora za radilicu, treba izbusiti rupu na pozarnom zidu gde ide instalacija za EFI, zatvoriti rupe na bloku gde stoje pumpa za gorivo i razvodnik, takodje ide i drugi rezervoar za gorivo u odnosu na karburator.

 

Naravno, preduslov je da imas sve delove koji idu na EFI motor, ukljucujuci i motornu instalaciju i sajlu gasa.

 

Ovo sve napisano je za EFI Motronic 4.6, on je multipoint dok je 3.1 monopoint.

 

Mozda @YUgisa doda jos neke stvari ako sam zaboravio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.3 efi je smece, jedino sto malo linearnije i lepse vuce, ali nikada ne moze biti bolji od dobrog 1.3 sa mehanickim duplim weberom! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

EFI je izuzetno zahvalan za odrzavanje, pre svega mislim na 4.6 verziju. Ko hoce dodatne performanse naravno da ce staviti karburator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakvi crni karburatori, to pripada prošlom milenijumu :) 

@Nikola031

Da, to me je i interesovalo, OK, glava za EFI, onda nema mnogo zezanja, sve je spremno, ali da bi se stavilo ubrizgavanje u svaki cilindar, onda mora usisna da bude drugačija. Mene je interesovalo da li ima neka da pasuje a da se ne radi mnogo nekih izmena, sa nekog drugog fiat modela.

 

Vrti se to lepo i sa EFI, a nema zezanja sa podešavanjima, prelivanjem ... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesu to ljudi radili ali najbolje je sve komplet nabaviti pa i remenje koje je drugacije tj ima vise zuba ne mogu da se setim tacno koliko u odnosu na karburatorsku verziju.To kazem iz razloga jer 4.6 verzija ima senzor radilice a 3.1 nema pa da ne dodje do nekih problema jer cim ima vise zuba ima neki razlog ali koji ne znam.

Zaludjivao sam se jedno vreme tim zastavinim EFI-jem , ali problem je sto nigde nema dovoljno podataka , ako budes negde nasao auto koji ima EFI uzmi SVE sa njega i ako radi radice i dalje samo mora da bude struja top a to je kod zastave uvek bila slaba tacka.Nadam se da ce Yugisa da se javi i dati dovoljno informacija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

 

Nije ni cudo sto je na tako losem glasu kada skoro svaka poruka sadrzi neku netacnu informaciju o samom sistemu i njegovom radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/1/2023 at 10:32 AM, ortakov said:

@Nikola031

Da, taj motor, hvala, promeniću naslov.

Znam da je najlakše ugraditi oni što je već i bilo fabrički, ali me interesuje da li je neko pokušao i ima "jednostavan" način da se ugradi multi point.

Eto, sad gledam wiki i meni se čini da je to ovaj motor:

128.A6.064 86.4 55.5 1298 1302 1987–2008 65

Ne postoji jednostavniji nacin od ugradnje 4.6 sistema EFI sistema iz Zastave kao najmodernija i najuproscenija verijanta ubrizgavanja za SOHC motore koji su dostupni u Evropi. Taj sistem je manje vise isti kao kao i Fiat sto je koristio na poslednjim izvedbama SOHC motora uz par modernijih izvedbi odredjenih komponenti jer je prakticno deceniju kasnije dosao.

 

On 10/1/2023 at 1:24 PM, Nikola031 said:

Znam da je par ljudi na Zastava forumu uradilo uspesno konverziju.

 

Blok motora je isti, razlikuje se glava u delu usisnih kanala (mogu da se proslicuju, a moze se staviti i EFI glava), potreban je nosac bobine i nosac senzora za radilicu, treba izbusiti rupu na pozarnom zidu gde ide instalacija za EFI, zatvoriti rupe na bloku gde stoje pumpa za gorivo i razvodnik, takodje ide i drugi rezervoar za gorivo u odnosu na karburator.

 

Naravno, preduslov je da imas sve delove koji idu na EFI motor, ukljucujuci i motornu instalaciju i sajlu gasa.

 

Ovo sve napisano je za EFI Motronic 4.6, on je multipoint dok je 3.1 monopoint.

 

Mozda @YUgisa doda jos neke stvari ako sam zaboravio.

Ima tu jos puno sitnica, sve zavisi koliko dobro zeli neko da iskopira fabricku izvedbu posto mogu neke stvari da se izmene i da sistem i dalje funkcionise normalno. Oba sistema su multipoint, ono sto si hteo reci je da 3.1 sistem nije sekvencijalni tj da je istovremeno okidao sve cetiri dizne (po jedna za svaki usisni kanal sto ga i cini multipoint sistemom), dok je 4.6 sistem polusekvencijalni sistem, jer okida 2+2 dizne.

 

On 10/2/2023 at 9:23 AM, MiloshBg said:

1.3 efi je smece, jedino sto malo linearnije i lepse vuce, ali nikada ne moze biti bolji od dobrog 1.3 sa mehanickim duplim weberom! 

Linearnije i lepse vuce, manje trosi, lakse prodje tehnicki zbog eko normi i to ne moze nikako biti bolje od karburatora :D Ja necu reci da su razlike neke nebo i zemlja s obzirom da govorimo o par ks razlike, jedina bitnija merljiva razlika je potrosnja pri brzoj voznji u korist EFIja, ali jos nisam video dobar standardni karb da uspeva da dobije ni u cemu dobar standardni EFI iako ne sporim da u nekim domenima mogu biti relativno slicni. Ono sto jeste bila cinjenica da ljudi ne znaju sta je dobar standardni EFI ili nisu upoznati koliko je prost tuning na njemu i da je prilicno lako igrati se sa njime kao i menjati razne karburatore. Jedina bitnija stvar je sto kod karba mozete zameniti jednu po jednu komponentu, a EFI vise voli par komponenti grupno da se zameni za primetan pomak.

 

On 10/2/2023 at 9:38 AM, Nikola031 said:

EFI je izuzetno zahvalan za odrzavanje, pre svega mislim na 4.6 verziju. Ko hoce dodatne performanse naravno da ce staviti karburator.

Ili prosto da doradi EFI :D

 

On 10/2/2023 at 10:53 AM, ortakov said:

Kakvi crni karburatori, to pripada prošlom milenijumu :) 

@Nikola031

Da, to me je i interesovalo, OK, glava za EFI, onda nema mnogo zezanja, sve je spremno, ali da bi se stavilo ubrizgavanje u svaki cilindar, onda mora usisna da bude drugačija. Mene je interesovalo da li ima neka da pasuje a da se ne radi mnogo nekih izmena, sa nekog drugog fiat modela.

 

Vrti se to lepo i sa EFI, a nema zezanja sa podešavanjima, prelivanjem ... 

 

EFI ima ubrizgavanje u svaki cilindar, Fiat je taj koji je imao SPI sistem tj single point injection na odredjenim modelima motora.

 

On 10/2/2023 at 11:23 AM, MiloshBg said:

Efi je sistem sa kraja 80ih...! Izuzetno ogranicen sistem a danas naci sve potrebno da bi to radilo je vrlo mala sansa. 

Sta konkretno to znaci? :D Prvo 3.1 sistem je iz 80ih, koriscen je u BMW modelima, kao npr u trojci od 1982–1994. Bio je aktuelan koliko i drugi u to vreme, prisetimo se da je tada Fiat u svojim modelima kao sto je Fiat Tipo koristio SPI sistem na odredjenim SOHC modelima motora. Taj sistem je bio moderniji nego Uno Turbo sto je koristio manje vise u istom periodu i to za celu generaciju. Ili bolje da se setimo da Uno 1.3 turbo ima 103ks, a 1.4 ima 118ks ako se dobro secam, a Zastava je napravila 1.4EFI prototip sa 120ks atmo uz koriscenje 3.1 "ogranicenog" sistema. Sto je 87ks po litri zapremine, najjaca verzija BMW M3 je imala 95ks/l tada. BMW je koristio manje vise slican sistem ko Zastava sa izuzetkom da su dodali protokomer, sto nisam siguran da iko smatra manom manjak protokomera kod Zastave ako je imao iskustva sa protokomerima sa klapnom. Brdo komponenti su i identicne.

 

4.6 sistem je sa pocetka 2000tih, pored Zastave je koriscen i na Nissan vozilima, mada tu nisam imao iskustva koliko komponenti su delili. Taj sistem je manje vise slican kao Fiatova poslednja generacija MPI sistema na SOHC motorima uz modernije komponente koje jednostavno nisu bile dostupne pocetkom/sredinom 90ih Fiatu.

 

Ne znam sta je ljudima toliko ograniceno u tim sistemima, bili su aktuelni za vreme kad ih i Zastava ugradila i koristili su adekvatan nivo senzora za nivo performansi koji su zeleli iz tih motora. Nije bilo poente stavljati protkomere jer potrosnja je bila bolja od karburatora, imali su uz to i nesto vise ks i bolje performanse i ekologiju, nisu morali imati knock senzor jer paljenje nije ni blizu da imaju probleme sa detonacijama jer je Zastava manje vise umanjila snagu motora za oko 10% nego za sta su ti sistemi sposobni da postignu u standardnom obliku, sto smo mogli da vidimo iz raznih Zastavinih prototipova i studija sa masinskog, samim tim nije bilo potrebe ni za senzorom bregaste jer nije trebalo ni puno sekcencijalno ubrizgavanje, mogli su da zadovolje EURO 3 standard sa 4.6 sistemom uz minimalne dorade sto znamo iz njihovog prototipa 1.4EFI motora sa 80ks, prisetimo se da EURO 3 standard je vazio od 2000tih, a 4.6 je uveden posle bombardovanja. Nazalost lose vodjenje Zastave je kao rezultat dalo odbijanje BOSCH da dostavi delove zbog dugovanja pa se Zastava odlucila za Pezo motore kako bi zadovoljila EURO 3 standard uz dogovor o placanju motora tek nakon prodatog auta. Naravno Pezo je to ispostovao tako sto je Zastavi prodavao fals blokove od 1.1 motora pa su poznati po tome da pucaju.

 

To sto se o tim sistemima malo zna pa niko nece da ih cacka je nesto drugo, ali u globalu i bazirano na bapskim pricama kako ne valja jer se nesto ne razume.

 

On 10/2/2023 at 6:54 PM, Markoni Bg said:

Jesu to ljudi radili ali najbolje je sve komplet nabaviti pa i remenje koje je drugacije tj ima vise zuba ne mogu da se setim tacno koliko u odnosu na karburatorsku verziju.To kazem iz razloga jer 4.6 verzija ima senzor radilice a 3.1 nema pa da ne dodje do nekih problema jer cim ima vise zuba ima neki razlog ali koji ne znam.

Zaludjivao sam se jedno vreme tim zastavinim EFI-jem , ali problem je sto nigde nema dovoljno podataka , ako budes negde nasao auto koji ima EFI uzmi SVE sa njega i ako radi radice i dalje samo mora da bude struja top a to je kod zastave uvek bila slaba tacka.Nadam se da ce Yugisa da se javi i dati dovoljno informacija.

I 3.1 i 4.6 sistemi imaju senzore radilice, razlikuju se malo pozicije montaze senzora i mesta okidaca na remenicama senzora, mada i jedno i drugo se moze ugraditi bez obzira na varijantu, samo mora biti uparen odgovarajuci nosac senzora sa odgovarajucom remenicom. Izmenjene su remenice jer EFI sistem koristi novi sistem zupcenja kao i Fiat sto je promenio jer sa tim dizajnom je manje habanje zupcanika i teze prezubi motor sa cime su imali problem stariji motori. Plus su uzi zupcasti jer je bilo "efikasnije" zupcenje pa je bilo vise mesta za senzor radilice.

 

Svi podaci o tom sistemu postoje na Zastava Forumu. Postoji kompletno Zastavino originalno servisno upustvo u kojem bukvalno samo sto ne pise kako da okrenete srafciger da bi navrnuli sraf pri montazi sistema. S obzirom da 4.6 sistem ima 2 bobine, kablove i svecice na sistemu paljenja, sistem ne moze biti jednostavniji za odrzavanje.

 

Slazem se da ugradnja sistema na vozilo koje to nije imalo fabricki je najlaksa kada imas drugo vozilo sa kojeg direktno mozes preuzeti sve delove, mada opet sve zavisi koliko hoce neko da iskopira fabricku izvedbu.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi su se lozili na te efije a u sustini nista posebno, sem sto je linearnije i nekako lakse vukao od verzije sa karburatorom.... 

Svakako lepo smo se zanimali jugicima, tako kad pocnem citati o njima rado se setim jugica koje sam pakovao... Cak cesto pozelim da otkupim i vratim zelenog kog sam od nule pakovao. 

Eno ga sedi u garazi vec par godina. A ozbiljan je bio, 1.6 na trecoj specijali ( regularno upisan ) sa duplim 34 weberom. Eh kako se to vozilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam nikad voleo efi motore, meni je dvogrlac bio zakon pa jos ako ne nabace dupli dvrogrlci ih....drugar imao ozbiljno nasviran 1.5 radjen u KG, mnogo para kostao tad samo sa jednim dvogrlim dobijao laganica u to vreme golfove gti, uno turbo i slicne masine, jedino hondu crx nije mogao da dobije nikad uvek falilo malo, secam se jednom smo ga przili 4. brzina u "blokadi" cajger brebacio sve cifre ko zna koliko je to bilo po gps i otkine se pipak od svecice, lepa cifra bese za popravku ali posle bio jos bolji...inace auto je bio pravi sliper, skroz stock spolja samo dolnicerke felne i traka na soferci, spusteni bio jedva primetno cca 20mm na tvrdjim oprugama i amortima, mnogi se zeznuli kad ga vide. Secam tamo neke 2001.-2. je i onaj tzv Cika Sale tjuner iz BG imao tamno zelenog juga skroz stock spolja sa celicarama felnama a neki ozbiljno nasviran 1.6 pod haubom, to je isto prasilo dobro. Imao je i jedan lik iz BG zaboravih mu ime znali smo se na nekog foruma, lepo spakovan cini mi se 1.3 motor, kod Ziavna u KG ja ga povezao sa njim, lepa cifra izasao tada al mislim da je ceo auto pakovan, manje vise i taj je stock izgledao sem felni, vozio sam ga bas lepo isao.

Ja nisam isao dalje od 1.3 :) a uglavnom su bili 1.1 sa dvogrlim i jos nekim doradama. Jedan 1.1 sam sam spremao onako za svoju dusu, mnogo toga radjeno, polirano, olaksavano itd. samo steta sto ga nisam nikad ubacio i probao jer sam prodao juga  a taj motor ostao i zavrsio na oglasima, posle kod nekog lika u Paracin ako se ne varam taj nije ni znao sta kupio trebao mu motor za juga, ja mu pricao da nije obican motor vec doradjen kaze ma nema veze bitno da je nov :) verujem da se iznenadio kad ga ubacio i provozao :)

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa karburatorom večito problemi :) zapušen, preliva ... podesiš, radi, posle par meseci opet preliva, zapušio se ...

Možda je i do goriva, možda do rezervoara, koji je od metala ... a šta god da je u pitanju, vrlo loša sećanja imam na upotrebu karburatora... 

Ja nisam nikakvu značajniju razliku primetio kada sam vozio karb ili EFI osim što sam mogao uvek da upalim auto, bez da gledam, da li je zagrejan, povučen sauh, sauh na pola ... pa presisa ... daleko mu lepa kuća :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam nikad imao problema sa karburatorima sem na jednom kome nesto zezao ler pa se gasio, kad je ispavan karb i lepo ustelovan nema problema, meni jednom neki lik ustelovao jedan dvogrli koji sam vozio 3-4 godine bez ijednog jedinog problema jos uvek cuvam taj karb na tavanu samo je sad zreo za generalni remont posle 20+ god stajanja :) tacnije imam 2 komada jedan elektronac drugi mehanicki sauh

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...