Jump to content
FAS Euroauto Goran
The Punisher

Fiat Stilo 1.2 16v - problem posle čišćenja klapne gasa

Recommended Posts

Nedavno sam zamenio svećice, uradio čišćenje dizni i pre par dana uradio čišćenje klapne gasa sprejom bez skidanja. Sve je ispoštovano po uputstvu, zagrejan motor, otvorena klapna, sipan sprej kad je motor isključen, posle je radio još 10 min na 3000 obrtaja i videlo se da je garež skinuta, tj. da je otišla "dalje", ja sam smatrao da je sagorena i da je to to, auto je stvarno veoma mirno palio odmah posle tretmana. Problem se javio dan dva posle. Kad startujem hladan motor kao da radi na 3 cilindra, guši se i trokira, naravno izbaci i engine failure jer se muči. Kad se posle 5 minuta zagreje i dostigne radnu temperaturu sve radi normalno i u toku dana više ne prijavljuje grešku i onako ponašanje. Ako prenoći 12 sati i duže problem se opet javlja. Računam da se onaj garež iz klapne negde zadržao i pravi problem.

 

Šta savetujete?

 

 

Edited by neshaoct
dopunio naslov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da posle čišćenja klapne treba da se radi kalibracija. MultiECUScan ili AlfaOBD bi trebalo da završe posao

 

Screenshot_2019-12-08-19-36-17.thumb.png.5a846fb14a1fdc3544d1a5c40f3e5900.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

@The Punisher

Napravio si grešku kod čišćenja.

Motor treba da radi na 3000o/min dok se prska sprej kako bi bolje očistio a kako se ne bi ugušio/ugasio.

Sad je MAP senzor zaprljan a možda i svećice.

U svako slučaju izčitaj greške pa da ćaskamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi, na uputstvu piše da se prska dok je motor isključen a i u radnji su mi isto rekli. Gledao sam i ja yt klipove gde se sipa dok motor radi, radio sam kako je pisalo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, trebalo je sa motorom dok radi. Tako mi je davnih dana rađeno na Stilu 1.6.

Drži se gas na oko 2.500 obrtaja, i kad neko krene da prska, motor hoće da se ugasi...zato faktički paralelno se prska i daje malo gas kako se motor ne bi ugasio. Ponovi se tako nekoliko puta sa sprejom i gotovo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hajde jedno glupo pitanje, da li treba prskati sprej dok radi na benzinu ili može i na plinu? Juče sam prskao ono malo što mi je ostalo, radio je na plinu, skoro da se nije ni gasio, rečeno je da će da se gasi, rekoh hajde da okrenem na benzin, nije mi ostala bukvalno trunčica, kad sam sipao počeo da trokira i da se gasi.

Da uzmem novu bocu?

On 4/19/2021 at 11:04 AM, darko99 said:

Mislim da posle čišćenja klapne treba da se radi kalibracija. MultiECUScan ili AlfaOBD bi trebalo da završe posao

 

Screenshot_2019-12-08-19-36-17.thumb.png.5a846fb14a1fdc3544d1a5c40f3e5900.png

U prevodu, dam kontakt, sve da bude isključeno od električnih potrošača, svetla, radio, držati 60 sekundi, isključiti i pustiti opet da odradi self test?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam radEo na dizlkama al' sumnjam da ima razlike u postupku...

Uostalom, skineš klapnu pa je operi ovim ili bolje (jeftinijim) sprejem za kočnice.

Tako ćeš i bolje i "bezbednije" srediti klapnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/23/2021 at 10:19 AM, The Punisher said:

Hajde jedno glupo pitanje, da li treba prskati sprej dok radi na benzinu ili može i na plinu? Juče sam prskao ono malo što mi je ostalo, radio je na plinu, skoro da se nije ni gasio, rečeno je da će da se gasi, rekoh hajde da okrenem na benzin, nije mi ostala bukvalno trunčica, kad sam sipao počeo da trokira i da se gasi.

Da uzmem novu bocu?

Da pitam opet?

 

 

Za kalibraciju:

On 4/23/2021 at 10:19 AM, The Punisher said:

U prevodu, dam kontakt, sve da bude isključeno od električnih potrošača, svetla, radio, držati 60 sekundi, isključiti i pustiti opet da odradi self test?

Ovako?

Edited by The Punisher

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj' i ja da pojasnim.

Trebao bi da se guši na oba goriva dok prskaš sprej u usis.

Kalibraciju radiš samo ako ti trepće/blinka lampica motora.

Dijagnostikom možeš prinudno da započneš kalibraciju klapne.

Da, na ugrejan motor u slučaju da blinka lampadina makine, svi isključeni potrošači, započinješ kalibraciju laganim stiskanjem papučice gasa do cca 4000-5000 o/min dok se ne ugasi lamadina.

Kapoši! :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto pali uvek na benzinu on u stvari trokira na benzinu, a kad se uključi plin posle 2-3 minuta onda se smanji ili nestane trokiranje.

I kad je topao na benzinu radi "grublje" nego na plinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Očigledno je da nešto nije dobro sa sistemom ubrizgavanja benzina.

Možda pumpa ima slab pritisak.

Možda zeza neki kntakt/konektor.

Ja bih sve to prvo isproveravao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljiv obrt.

Da pojasnim redosled menjanja stvari u poslednjih par meseci, prvo sam zamenio svećice, pa čistio ultrazvučno dizne, sve preventivno jer je teško verglao ujutru. U međuvremenu je riknula i pumpa. Dok nisam otkrio da je pumpa crkla bilo je beskonačnog verglanja i pražnjenja akumulatora, punio sam ga sigurno 10-ak puta, tražeći problem, nije mi ni palo na pamet da nešto može da bude sa svećicama, računam, nove stavljene.

Danas skinem svećice i ne mogu da verujem, crne da ne mogu biti crnje! U gorem stanju nego stare koje sam zamenio. Uzeo, očistio ih razređivačem i vratio i sad je sve u redu. Šta je dovelo do ovakvog prljanja svećica? Nisu masne nego su garave, kao da su imale milion detonacija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lose sagorevanje iz nekog razloga :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem se vraća, samo što ne pali engine failure lampicu. Ako se auto redovno vozi nema problema. Čim odstoji 3-4 dana trokira motor ujutru na prvo paljenje, ne podigne odmah obrtaje, malo se muči pa posle desetak sekundi podigne ler iznad 1000 obrtaja, obično 1200 dok ne postigne temperaturu, onda spusti i sve je u redu. Na paljenja u toku dana kasnije sve radi normalno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...