Jump to content
FAS Euroauto Goran
Ivan

F1: Italija 2021 - Imola

Recommended Posts

Posted (edited)

Da polako otvaramo i novi F1 vikend... Na redu je moja omiljena pista, sticajem okolnosti zbog Covida vracena u kalendar prosle godine, posle pauze od celih 14 godina.

Proslogodisnja Imola je pokazala sta je prava, legendarna oldschool staza, sa ogromnom tradicijom. Zanimljive kvalifikacije i sam trka, istorija utkana u svaki metar staze, puno emocija uz secanje na velike sampione... Nadam se da ce ovaj vikend proci bar priblizno isto.

 

Formula 1 Pirelli Gran Premio Del Made In Italy E Dell'emilia Romagna 2021

Lokacija: Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola, Italija

Datum: 16.-18. April 2021.

 

Petak 16.4.2021.

Prvi trening: 11:00h – 12.00h

Drugi trening: 14:30h – 15.30h

Subota 17.4.2021.

Trening: 11:00h – 12.00h

Kvalifikacije: 14:00h – 15.00h

Nedelja 18.4.2021.

Trka: 15:00h

 

ac0.png.84ca6f5ae7e73855761b5ac8b7759afd.png

 

Broj krugova:     63
Dužina staze:     4.909 km
Dužina trke:       309.049 km
Prva trka:           1980.

 

Imola je od 1988. poznata i kao Autodrom "Enzo i Dino Ferrari", a izgradnja staze zapoceta je jos davne 1950., dok su trke na njoj pocele tri godine kasnije.

Prva F1 trka na Imoli odrzana je tek 1980., jer je za VN Italije konkurent naravno bila cuvena Monza. Od iduce 1981. trke se odrzavaju na obe staze, s tim sto se Imola vodila kao VN San Marina. Pod tim imenom do 2006. ugostila je F1 karavan 27 puta.

Brza, prava old-school staza, vozi se levi krug. U pripremama za sezonu 2020., tim AlphaTauri je vozio upravo i na Imoli, a Pierre Gasly je nakon toga izjavio da mu je to jedno od najuzbudljivijih iskustava koje je imao u bolidima F1.

 

3.thumb.jpg.57d4c5cf0d5d6d86e6d13c6a7012767a.jpg d09f.thumb.jpg.44cee939106f53b3c51e37fc98c5c69c.jpg 734fe.thumb.jpg.493c5f4a28a9b67e2b9f333d4dc6f721.jpg 585a9.thumb.jpg.744adce6ebe9ee799a8ed428008726d9.jpg

 

Staza je legendarna po cuvenim krivinama kao sto su Acque Minerali ili recimo jedna od najpoznatijih krivina u F1 - po zlu cuvena Tamburello. Izuzetno brza krivina, za koju su piloti uvek imali respekt, govoreci da ta krivina uopste nije toliko vozacki zahtevna - koliko je zadnje mesto gde biste zeleli da vam se dogodi neki tehnicki problem na bolidu. Cuvena po brojnim nesrecama, gde su neki jedva izvlacili zivu glavu (npr. 1987. Nelson Piquet u Williamsu, pa 1989. Berger spasen iz zapaljenog Ferrarija...) - sve do tragedije na VN San Marina 1.5.1994., kada je upravo tu svoj zivot zavrsio i veliki Senna. "Problem" je bio sto sa spoljne strane krivine nije bilo moguce napraviti prosirenje sa zonom usporenja. Iz prostog razloga jer je odmah iza suma i recica. Piloti su zbog toga konstantno imali primedbe, brinuci se za svoju bezbednost. Da stvar bude jos tragicnija, kobnog vikenda 1994., Senna je kao predstavnik vozaca, uz jos par nadleznih peske obilazio i komentarisao Tamburello u nadi da ce se pronaci resenje. Sudbina je htela da svoj zivot zavrsi upravo na tom mestu ubrzo nakon toga. Kako bi se povecala bezbednost, kasnije je Tamburello najjednostavnije moguce usporen sikanom, koja se moze videti na semi ispod (krivine 2,3 i 4).

 

A ovom smrtnom slucaju na samoj trci za VN San Marina 1994., prethodile su jos 3 nesrece istog vikenda. Prvo je na treningu u petak Barrichelo u Jordanu imao tesko izletanje u krivini Variante Bassa i samo pukom srecom je prosao sa laksim povredama. Iza toga, na treningu u subotu, Roland Ratzenberger nastavlja da vozi sa polomljenim spojlerom, koji se na pravcu iza Tamburella otkida i u takodje ultra brzoj krivini Villeneuve, Ratzenberger gubi kontrolu i fatalno se zabija u zid. Iza ove pogibije ocekivao se prekid trkackog vikenda, sto se nazalost nije desilo. Zla sudbina je htela i da se sutradan na samom startu VN San Marina desi nesreca. Benetton Ford J.J Lehta se ugasio na startu i na njega iz pozadine nalece Pedro Lamy u Lotusu, koji nije uspeo da ga primeti i obidje. Od delova koji su leteli, povredjeno je 8 gledalaca na tribini na startno-ciljnom pravcu, kao i jedan policajac. Na stazu (opet kao novitet) izlazi Safety Car, u vidu ultra spore serijske Opel Vectre. Senna sa prve pozicije u svom Williams Renou besan vozi pored SC signalizirajuci im da ubrzaju zbog hladjenja guma i gubljenja pritiska u njima, hladjenja kocnica... Kada je konacno staza rasciscena i SC povucen u 6. krugu, trka ponovo krece i u iducem 7. krugu, u krivini Tamburello, F1 gubi jednog od najboljih (a za mene ubedljivo najboljeg) pilota u istoriji i trostrukog svetskog prvaka...

 

Cisto malo osvrt na istoriju, posto mi je sve ovo ostalo do detalja urezano u pamcenju, a mozda nekome bude interesantno da procita. Tom Imolom 1994. zavrsava se celo jedno poglavlje F1, za mene takodje najbolji deo F1 koji pamtim - vreme velikih rivalstava, neizvesnih sampionata i pravog, muskog trkanja. Jedini pozitivan rezultat tog tragicnog vikenda 1994. je sto je rapidno pocelo da se brine o bezbednosti pilota, za koju se i sam Senna borio. Do danas je, 26 godina od tada zivot izgubio "samo" Jules Bianchi 2014.

 

F1 Imola 2021 - by Ivan@FLCS

 

2774.png.10b73aeb2ec679b00cd8177085ee7179.png

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

i kako najavljuju biće kišni vikend

 

Kišni vikend nas očekuje na Imoli?

 

imola_vreme.jpg.40a777c8179464b58fec24e4a6afcea7.jpg

 

Prema najavama meterologa kiša nas očekuje tokom VN Emilije Romanje.

Dok smo se na testu u Bahreinu bavili promblemima sa peščanom olujom a kasnije i na trci sa jakim vetrom, ovoga puta na red je stigla kiša koja se predviđa za trkački dan na stazi u Imoli. Prema prvim prognozama, najbolji dan na ovom događaju trebao bi da bude petak sa najvišom temperaturom od 12 do 14 stepeni a očekuje se i period sunčanih intervala.

 

imola_petak_vreme.jpg.e117a4bae2c09d3d8cb452de0cf6a66e.jpg

 

U subotu šanse za kišu bile bi još vereće jer će oblačnost biti takođe veća, ali će temparature biti svakako slične u odnosu na dan ranije.

 

imola_subota_vreme.jpg.9434b3ca8864723215391085595883ca.jpg

 

Već za nedelju padavine su sve izvesnije, pa se tako tokom celog dana očekuje kiša, dok temperature neće preleaziti deseti podeok. Svakako nas očekuje uzbudljiv vikend.

 

imola_nedelja_vreme.jpg.1cc82c1655c73034f2df1cd0018e7946.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan
Prebacen sadrzaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo bi super kad bi kisa padala u nedelju. Onda moze svasta ocekiavti. :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Po meni je steta da kisa pokvari ovako lepu konfiguraciju kroz prirodu i vec dovoljno vrhunsku i uzbudljivu stazu. Steta sto kise nema u Bakuu, Sociju, Singapuru i na ostalim novokomponovanim i dosadnim stazama u betoncini i metalnim ogradama okolo :) .

Na Imoli, Spa Francorchamps, Monzi, Suzuki, Interlagosu i drugim pravim, legendardnim F1 pistama - entuzijastima kisa moze samo da use*e trkacki vikend. Ali evidentno nas ceka krs vreme za vikend, tako da...

Dok cekamo treninge sutra - jedna umetnicka :) :

 

588a2.jpg.a63845d4cea26b5de9add88efa64dd53.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kisa je mozda i jedina sansa za ove iz sredine poretka :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Produžena DRS zona u Imoli

 

PA-56375954-1-1024x655-1.jpg.97a154ba0f6d9197745cbcbba2a166d2.jpg

 

U Imoli postoji samo jedna DRS zona i ona je produžena kako bi se podstakla preticanja.


Na prošlogodišnjoj trci, DRS detekcija je bila odmah nakon Rivazza 2 krivine, dok je aktivacija bila na kontrolnoj liniji. Sada Motorsport Week prenosi da je detekcija pomerena na 20 metara pre Rivazza 1 krivine, dok je aktivacija 60 metara pre blage krivine 19 i kontrolne linije na glavnom pravcu.

Cilj ove promene je da se povećaju šanse za napad na glavnom pravcu, s obzirom a na trci prošle godine nije viđeno previše preticanja pre svega zato što je staza uža, dok je konfiguracija u starijem stilu.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je dobro da je produžena DRS zona. A što se tiče kiše ako već mora nek bude slabog intenziteta. Opasna je ovo staza za kišu,uzana. Najbolji bi bilo da ne pada. Nekad sam voleo da gledam te kišne trke sada bolje da nikad ne pada,dal ovi bolidi nerade dobro po kiši ili ovi vozači ne znaju da voze po istoj...

Hoćemo da tipujemo pobednika ili prva tri mesta

1-Max

2-Hamilton

3-Perez

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

 

32 minutes ago, dach@ said:

dal ovi bolidi nerade dobro po kiši ili ovi vozači ne znaju da voze po istoj...

Kisu u F1 sam voleo samo kada je po njoj vozio velemajstor, sa sirovom snagom bez elektronskih pomagala. Ovi danas, em zasticeni kao beli medvedi, em kada pocnu da kukaju na prvih par kapi, nije mi dobro.

"Lap of the Gods" u Doningtonu 1993. Po mnogima najbolji krug u F1 istoriji. Po kisi su, samo u tom prvom krugu, naredjani redom: Schumacher, Wendlinger, a onda te godine oba ubedljivo nadmocna Williamsa - Hill, pa Prost.

I onda moja omiljena korekcija na 1:25 :) , kao slag na tortu majstora. Toga nazalost odavno vise nema u modernoj F1.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, dach@ said:

1-Max

2-Hamilton

3-Perez

Na Pereza ne bih tipovao ni za trece mesto a kamoli za pobednika.

 

Ako bude kisa, onda je bas tesko reci nesto, moze svasta da se desi... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

E, moji Alfisti... Dance u kvalifikacijama, da nije dvojice deckica u Haasu. Obrukase se propisno :thumbdown: .

Pazi oba Williamsa u Q2, odlicni :D . Vettel i Sainz, takodje razocaravajuce ostadose u Q2.

Da vidimo i ovo najzanimljivije...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Hamilton iščupao pol-poziciju u Imoli

 

1618588819-2.jpg.09a553c9c90fb6f7c15d5215394624e8.jpg

 

Kvalifikacije su bile neverovatno uzbudljive, a Hamilton je na kraju ipak uspeo da dođe do pol-pozicije koja je ključna u Imoli. 
Q1 je prekinut već nakon par minuta nakon što je Tsunoda napravio grešku na izlasku iz šikane Variante Alta. On se okrenuo na izlasku iz krivine, udario u zaštitni zid i potpuno uništio zadnji kraj bolida.

 

Po nastavku sesije, Bottas je ostvario najbolje vreme od 1m14.672s, desetinku išao ispred Hamiltona i tri desetinke ispred odličnog Norrisa u McLarenu.

Alfa Romeo je verovatno bio i najveće razočaranje u Q1 pošto su i Raikkonen i Giovinazzi ostali ispod crte, a njima su se pridružili još Schumacher i Mazepin. Tim koji je pozitivno iznenadio je bio Williams, pošto su oba vozača prošla u Q2 i to je nešto što se moglo naslutiti još juče nakon treninga.

 

Q2 je bio neverovatno zanimljiv pošto su razlike bile minimalne. Perez je na kraju imao najbolje vreme na mekim gumama od 1.14.716s, svega dve hiljaditinke ispred Norrisa i manje od desetinke od Leclerca, a Mercedesovi vozači i Verstappen su bili jedini koji su prošli u Q3 na srednje-tvrdim gumama. Najveće iznenađenje je bilo ispadanje Sainza, koji je bio jedanaesti sa svega četiri desetinke zaostatka za prvoplasiranim. Bez Q2 su još ostali Russell, koje je bio pola sekunde iza Pereza, Vettel, Latifi i Alonso koji je bio skoro pola sekunde sporiji od timskog kolege, koji je bio deveti.

 

Hamilton je u 3 zadao prvi udarac sa vremenom 1m14.411s, desetinku ispred Verstappena, koji je imao najbolji i drugi i treći sektor i dve desetinke ispred Pereza.

Na kraju same kvalifikacione sesije smo videli pravo ludilo. Prvo je Bottas potpuno podbacio, a ni Hamilton nije uspeo da popravi vreme. Iza njih je stazom leteo Norris, koji je vio najbrži od svih u prva dva sektora, ali je krug završio minimalno iza Hamiltona. Međutim, njegov krug je odmah obrisan zbog nepoštovanja granica staze, a drugo i treće mesto sa zaostacima manjim od desetinke skaču Perez i Verstappen, koji odavno nije završio kvalifikacije iza timskog kolege.

 

Leclerc je ponovo maestralno vozio u finišu i završio je kao četvrti ispred Gaslyja, Ricciarda i Nesrećnog Norrisa, čije je vreme iz prvog pokušaja bilo dovoljno tek za sedmo mesto.

Bottas je potpuno razočarao osmim mestom, pola sekunde iza Hamiltona, a prvih deset su kompletirali Ocon i Stroll.

 

gf.jpeg.61852a927c86940bced6fcbcae1009b1.jpeg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zao mi je samo zbog Landa.

Lepo je odvozao kvalifikacije, zamisli da je uzeo pol ovoj dvojici "vec vidjenih" ispred nosa :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ne deluje obecavajuce, i to bas u vreme odrzavanja trke, od 15h :( . Mogucnost pljuskova.

Tj. deluje da ce biti veselo :) - ako bude kise, uska staza sa onakvom konfiguracijom, dug ulaz/izlaz u pit...

 

Untitled.png.0631ce1b0bda9faff1cf9405f4b9e0d1.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orosilo :D . I to malo zesce.

Vecina je na Intermediate, samo par na Wet gumama.

Leclerc je samo "liznuo" liniju i vec se okrenuo u krugu za zagrevanje. Pa da ispratimo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...