Jump to content
FAS Euroauto Goran
Ivan

F1: Španija 2019

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 EMIRATES GRAN PREMIO DE ESPAÑA 2019

Lokacija: Circuit de Catalunya, Montmelo, Španija

Datum: 10.-12. maj 2019.

 

Petak 10.05.2019.

Prvi trening: 11:00h – 12.30h

Drugi trening: 15:00h – 16.30h

Subota 11.05.2019.

Treći trening: 12:00h – 13.00h

Kvalifikacije: 15:00h – 16.00h

Nedelja 12.05.2019.

Trka: 15:10h

 

VN-%C5%A0panije.png

 

Broj krugova:     66
Dužina staze:     4.655 km
Dužina trke:        307.104 km
 

Staza u Barseloni dobro je poznata svim timovima F1 i jedna je od najčešće korišćenih staza u godini, jer pored mnogobrojnih serija koje se održavaju na njoj, predsezonska testiranja F1 daju inžinjerima dobar uvid u bolid i same performanse.

Kako je prva trka na Evropskom kontinentu, većina timova dolazi na ovu stazu sa novim paketima i novim rešenjima u nadi da će njihov bolid dobiti još koju desetinku neophodnu za pobedu.

Kada je napravljena 1991. godine, staza je bila poznata po čestim preticanjima i zanimljivim trkama. Zadnje dve krivine bile su idealno mesto za preticanje jer je auto koji je iza mogao da se približi dovoljno da napadne kad izadje na ciljni pravac.

Medjutim, kako je aerodinamika uzimala sve veći mah u F1 tako je i preticanje postalo sve teže jer bolidi više nisu mogli da budu tako blizu jedan drugom zbog turbulencije koju stvara bolid ispred. Poslednji sektor staze je redizajniran 2007. godine, pa se tako umesto brze krivine dobila šikana, koja je trebala da poveća broj preticanja, ali taj broj se nije drastično uvećao.

Vetar je jedan od važnijih faktora na stazi, jer u jednom delu staze se može desiti da je izuzetno jak, dok na drugom delu staze može biti normalan, a to predstavlja ogromne probleme inžinjerima koji pokušavaju da nadju najbolji set-up za trku. Često se dešavalo da u testiranjima timovi imaju odlične performanse, ali kad dodje trka stvari se potpuno promene.

 

96ES-A161-300x217.thumb.jpg.80b3d2fb01c97ca4032415778277f9af.jpg F1_Circuit_de_Catalunya_-_Tribuna-300x217.thumb.jpg.5f05c47a60363a0b7e487635d4ae3e33.jpg

 

U istoriji staze vidjeni su mnogi veliki dueli i zanimljive trke. Senna i Mansel su vodili 1991. lavovsku borbu do samog cilja, Schumachera koji je 1994. uspeo da završi na 2 mestu iako je imao samo 5 brzina, 1999. kada se na celoj trci desilo samo 1 preticanje, 2001. kada je Mikka Hakkinen u poslednjem krugu predao Schumacheru pobedu zbog kvara na kvačilu i mnogih drugih zanimljivih dogadjaja.

Legendarni vozači poput Ayrtona Senne, Michaela Schumachera, Nigel Mensela, Mike Hakkinena, Alana Prosta, samo su neki od imena koji su se popeli na najviše pobedničko postolje u Barseloni.

 

ESP-map.thumb.jpg.dc7fa140718e45a1ab29cfa605d4b851.jpg

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

...'oće, samo da prvo postave Fetela ispred i zamene gume jedno barem 10 krugova kasnije od optimalnog kruga... :D:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dach@

Doneli su svi određena unapređenja za Barsu, verovatno je Mercedes uradio više od Ferrarija.

 

=====

 

Inače, gotove su kvalifikacije.

Kimi podbacio, nema ga u Q3, kolega mu ispao još u Q1.

Bottas najbrži, 0.6 ispred Hamiltona. Fetel treći, Lekler imao problem sa oštećenjima na podu bolida kad je tokom Q2 bio malo agresivniji i blago sišao sa staze, tako da je peti na kraju, a Max četvrti sutra na startu.

 

Ako Bottas i pobedi sutra, definitivno je posle Barse gotovo sa kolegijalnim odnosima između njega i Hamiltona - postaju rivali za titulu ove godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Botasu duel Mercedesa za pol na ''Katalunji''

 

Valteri-Botas 23.jpg

 

Vozač Mercedesa Valteri Botas osvojio je pol poziciju pred Veliku nagradu Španije, petu trku ovogodišnjeg šampionata Formule 1. Finac je treći put zaredom bio najbolji u kvalifikacijama, a na stazi ''Katalunja'' je došao do desete pol pozicije u karijeri. U borbi za nju za šest desetinki je bio brži od svog timskog kolege Luisa Hamiltona, koji će mu se pridružiti u prvom redu na startu trke, u nedelju od 15.10, uz direktan prenos na Sport Klubu 1. Najbolji među ostalima bio je Sebastijan Fetel u Ferariju, koji je bio osam i po desetinki iza Botasa.

 

Od početka akcije u Montmelu bilo je jasno da će osvajač pol pozicije biti poznat u duelu vozača Mercedesa. Botas je u petak bio mnogo bolji, Hamilton će uspeo da uhvati korak za njim tokom subotnjeg prepodneva, kada je Finac imao izletanje sa staze, a na kraju praktično nije bilo dileme. Aktuelni šampion u poslednjem delu kvalifikacija nije mogao da pripreti svom timskom kolegi, koji je niz pol pozicija započeo na 1.000. trci Formule 1 u Kini. Fetel je očekivano bio treći, a sledio ga je Maks Ferstapen u bolidu Red Bula, ispred drugog vozača Ferarija Šarla Leklera. Šesto vreme imao je Ferstapenov timski kolega Pjer Gasli, ispred sunarodnika Romana Grožana i Kevina Magnusena, koji brane boje Hasa. Najbolju desetoricu kompletirali su Danil Kvjat iz ekipe Toro Roso i Danil Kvjat u bolidu Renoa.

 

Prvi deo kvalifikacija nije doneo velika iznenađenja, a očekivano su se na začelju našli vozači Vilijamsa Džordž Rasel i Robert Kubica. Britanac je zbog zamene menjačke kutije kažnjen pomeranjem za pet mesta, pa je izvesno da će poslednja pozicija na startu u nedelju pripasti njemu. Pored njih dvojice, tada su eliminisani Niko Hilkenberg u Renou, vozač Rejsing Pointa Lens Strol i Antonio Đovinaci iz Alfa Romea. U drugom delu, prvi ispod crte bio je vozač Meklarena Lando Noris, ispred Aleksandera Albona iz ekipe Toro Roso i svog timskog kolege Karlosa Sainsa. Kao 14. će na petoj trci startovati Kimi Raikonen, a pored njega kvalifikacije je tada završio i drugi vozač Rejsing Pointa Serhio Peres.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton: Botas je sada veći izazov, ali imam plan

 

LEwis-Hamilton-Valteri-Bottas.jpg

 

Aktuelni prvak Formule 1 Luis Hamilton ulazi u novi vikend takmičenja veoma samouveren, a pred Veliku nagradu Španije Britanac je govorio o potencijalnim izazovima u ovoj sezoni šampionata, posebno se osvrnuvši na odličnu formu timskog kolege Valterija Botasa. Start tekuće sezone najbolji je za Botasa otkad je 2017. godine postao član Mercedesa, koji trenutno ima jedan poen više u generalnom poretku od Hamiltona. Pred početak sezone mnogi su kao glavnog konkurenta sjajnom Britancu opet videli Sebastijana Fetela, ali su nakon četiri trke vozači Mercedesa stekli prednost. Iako je Hamilton svestan opasnosti koju predstavljaju Fetel i Šarl Lekler u ferarijima, 34-godišnji vozač naglasio je da Botas deluje ''koncentrisanije nego prethodnih godina.''

 

''Osvajanje titule najviše počiva na konstantnosti tokom cele sezone, a ne individualnom sjajnim trkama. Siguran sa da će Botas biti stalan tokom čitave sezone i to će biti veliki izazov. Na stazi se vidi da je Botas samouvereniji i njegove dve pobede, u Australiji i Azerbejdžanu, potpuno zaslužene. Pozitivan pomak u njegovoj formi je jasno vidljiv'', rekao je Hamilton. ''Iskreno mislim da je upravo on razlog zbog kojeg sam se i lično popravljao tokom godina. Radio sam sa svojim timom, a to mi je pomagalo na individualnom planu. Valteri će biti konkurentan tokom čitave sezone i biće mi veliki izazov. Ipak, ne sumnjam u sebe i znam šta treba da uradim da bih i dalje napredovao'', istakao je Britanac.

Velika nagrada Španije na programu je u nedelju od 15 časova i 10 minuta na Sport klubu 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/9/2019 at 4:51 PM, dach@ said:

Valjda će ove nedelje da pobede naši ...:lol:

a koji su nasi,oni crni konji il one zelene deteline:lol: 

Teeesko da ce da pobede,al dace Bog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno i ova sezona ide Mercedesu,iz trke u trku sve brži,kao pre 3-4 sezone. Crveni u trci  nemaju tempo ni Red Bulu da pridju. Botas brz samo kad vodi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad kada tako kažeš, moram da kažem da se slažem, naročito za Botasa

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je realno,čovek bljesne po neku trku i to je to. Bar nek skine neku pol poziciju Hamiltonu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuna dominacija Hamiltona na Katalunji

 

Luis-Hamilton catalunya.jpg

 

Aktuelni šampion Formule 1 Luis Hamilton u dominantnom stilu trijumfovao je na Velikoj nagradi Španije, petoj trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1 Vozač Mercedesa je na stazi Katalunja slavio treću godinu zaredom i ujedno je došao do svoje 76. pobede u karijeri. Britanac je vodio tokom svih 66 krugova u Montmelu i njegov trijumf nijednog trenutka nije doveden u pitanje, a sve vreme mu je najbliži bio timski kolega Valteri Botas. Njih dvojica su zajedno nastavili dominaciju Mercedesa ove sezone, pošto su mu doneli i petu dvostruku pobedu ove godine. To je ujedno prvi put u istoriji da je jedan tim to učinio. Dvojcu Mercedesa se na podijumu pridružio Maks Ferstapen u bolidu Red Bula, koji je u direktnom duelu bio bolji od vozača Ferarija Sebastijana Fetela i Šarla Leklera. Četvorostruki svetski šampion je morao da se zadovolji četvrtom pozicijom, dok je mladi Monegašanin kao petoplasirani prošao kroz cilj.

 

Velika nagrada Španije je nije donela mnogo uzbuđenja, ali jeste novu dominaciju Mercedesa, ovoga puta sa Hamiltonom u glavnoj ulozi. Branilac titule je na startu preuzeo vođstvo od Botasa, koji je krenuo sa pol pozicije, a zatim se nije osvrtao. Iako je njegova prednost anulirana u poslednjoj četvrtini trke, posle incidenta u kojem su učestvovali vozač Meklarena Lando Noris i Lens Strol u bolidu Rejsing Pointa, britanskom automobilisti nije mnogo vremena bilo potrebno da se odvoji posle izlaska bezbednosnog vozila sa staze. Botas je vozio poprilično usamljenu trku na drugoj poziciji, dok je bitka iza njega rešena na startu, kada je Ferstapen pretekao Fetela. Ferari je ponovo doneo niz diskutabilnih odluka, kasnio je sa porukama da Nemac propusti Leklera, a zatim i obrnuto, a iako su obojica imali nešto drugačiju strategiju od mladog Holanđanina, do kraja trke nisu uspeli da ga ugroze.

 

Najbolji među ostalima bio je drugi vozač Red Bula Pjer Gasli, ispred Kevina Magnusena u bolidu Hasa i jedinog domaćeg vozača na Katalunji Karlosa Sainsa juniora. Osvajače bodova kompletirali su vozač ekipe Toro Roso Danil Kvjat i Roman Grožan, koji je obeležio sam finiš trke svojim kontaktima sa Magnusenom i Sainsom, ali je uspeo da se domogne desetog mesta, ispred Aleksandera Albona. Zahvaljujući trećoj pobedi ove sezone, uz koju je ostvario i najbrži krug trke, Hamilton je preuzeo vođstvo u generalnom plasmanu i sada ima 112 bodova, ispred Botasa sa 105. Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Monaka na ulicama Monte Karla 26. maja.

 

Tok trke:

Na stazi Katalunja je od starta poveo Hamilton, ispred Botasa, Ferstapena, Fetela, Leklera i Gaslija. U prvoj krivini je bilo mnogo guranja, u kojem je Gasli imao izlet sa staze, posle duela sa Fetelom, koji je napravio grešku na kočenju, ali bez većih posledica. Nemac je odmah potom timu prijavio problem sa prednjim desnim pneumatikom, ali je ostao na stazi, dok je Hamilton posle prvog kruga uspeo da se odvoji na više od dve sekunde u odnosu na Botasa. Britanac je konstantno vozio najbrže krugove, pa je bez problema održavao prednost u odnosu na svog timskog kolegu. Pošto je Fetel gubio vreme u odnosu na Ferstapena, iz tima su mu poručili da propusti Leklera, koji je odmah počeo da sustiže mladog Holanđanina. Nemački automobilista je od tima tražio da ga pozovu u boks čim bude bilo moguće, a to su učinili u 20. krugu, a zbog problema se zadržao duže i pao na desetu poziciju.

 

Usledio je odlazak Ferstapena po nove pnematike dva kruga kasnije i bilo je jasno da ga čekaju dva stajanja. Lekler je u boks otišao u 26. krugu, i on se isto kao Fetel zadržao nešto duže, krug kasnije stajanje je odradio i Botas i lako se vratio na drugu poziciju. Isto je učinio i Hamilton i po povratku na stazu bio je deset sekundi ispred Finca, dok je iza njih Lekler vozio sekundu po krugu brže od Ferstapena, ali mu se Fetel približio, pa ga je propustio. Nemac je po drugi put otišao u boks u 41. minutu i vratio se iza Gaslija, na šesto mesto, ali ga je ubrzo pretekao. Red Bul je zatim pozvao Ferstapena u boks i izašao je nazad između dvojice vozača Ferarija, da bi Botas otišao u boks, a zatim došlo do kontakta između Norisa i Strola, što je dovelo do izlaska bezbednosnog vozila na stazu. To je dovelo do brojnih odlazaka u boks, između ostalih i Hamiltonovog, čime je zadržao sigurno vođstvo. Trka je nastavljena u 53. krugu, branilac titule je vodio, ispred Botasa, Ferstapena, Fetela i Leklera, a iza je došlo do kontakta između vozača Hasa, posle kojeg je deblji kraj izvukao Grožan. Hamilton se brzo odvojio, dok je Botas morao da pazi zbog Ferstapenovih napada, a ponovo je bilo varnica u duelu Grožana i Magnusena, a zatim i Francuza i Sainsa, ali do kraja trke nije došlo ni do kakvih promena na samom vrhu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...