Trofeo 115 Posted April 16, 2019 (edited) Zna li neko kako registrovati takav automobil?Pucajte Edited April 16, 2019 by Trofeo 2 neshtry and Zarkela 307 hdi reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted April 17, 2019 Vratis na fabricki pre tehnickog Pre tehnickog: Na tehnickom: Treba atestirati kao i sve ostalo sa potvrdom proizvodjaca, mada zavisi od toga koliko je ekstremno, mnogi su izmuvali da proizvodjac izda potvrdu kako je to standardni deo pa se tu zavrsava prica. Mada to podrazumeva onda da je u pitanju auto koji ima svog predstavnika tu, posto cisto sumnjam da bi istu stvar uradili ovi iz agencije i naravno da nije u pitanju Zastava jer oni nista ne rade... 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Trofeo 115 Posted April 17, 2019 Hvala jugisa Zna li neko kako je u drugim zemljama? Da li tamo traze potvrde proizvodjaca? I koji ce proizvodjac da da saglasnost za auto koji je modifikovan sa drugim branicima,pragovima,...itd? Interesuje me kako tamo ljudi registruju takve automobile a kakva je procedura ovde registrovati? Cisto sumnjam da bi naprm fiat dao saglasnost ili bilo koji proizvodjac... Nisam pametan Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 17, 2019 (edited) @Trofeo Tamo sami proizvođači tih aftermarket stvari pribave sve što treba, tako da krajnji korisnik suštinski ne treba ništa da radi posle ugradnje. U većini država EU imaju sličnu proceduru, retke su one koje odskaču tako što traže još neki papir posle ugradnje. Npr. neka firma pravi spojler za taj i taj model automobila. Napravi ga, montira na konkretan model automobila, testira ga. Materijal od kojeg je napravljen, montažu, kao i rezultate testiranja...sve to potvrdi onaj koji treba, i izda sertifikat. Onda kad kupiš taj spojler ništa ne treba da se dalje ''mučiš'', samo ga staviš na auto kako je propisano. Sa druge strane, ni država se ne brine da li će da otpadne taj spojler sa 200 na sat na autoputu, niti kako će da se ponaša prilikom sudara/loma, jer je sve to već testirano i potvrđeno. Ali, takav spojler zbog kvaliteta izrade i troškova pribavljanja svih tih papira nikako ne košta 30 ili 50 evra... Evo, npr. vlasnik BMW M2 hoće naknadno da stavi zadnji spojler od karbona. AC Schnitzer ima u svom katalogu takav proizvod, upakovan u kutiju, uputstvo za montažu, TUV papir u kome piše i da je testiran za brzine do 291 km/h, i to je to: https://www.ac-schnitzer.de/en/ac-schnitzer-carbon-rear-spoiler-for-bmw-2er-f22-m2-f87.html Ili, nešto kao za folije... Tamo odeš u servis za ugradnju folija, oni ih stave na stakla, od ugrađivača (servisa) dobiješ odmah sertifikat. Folije koje oni stavljaju su prethodno proverene, a sam servis ima papir da smeju da rade postavljanje folija. Daleko smo mi od svega toga, tako da je rešenje u skidanju svega toga i onda na tehnički. Edited April 17, 2019 by neshaoct dodat link 1 Trofeo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted April 17, 2019 U inostranstvu jedina stvar koja treba je novac, a kod nas se prema modifikacijama ponasaju kao da pokusavas da zapocnes nov brend vozila... Kod nas moras da dokazujes da deo namenjen za tvoj auto zaista odgovara za tvoj auto i da je proizvodjac i dela i auta sposoban da izradi oba proizvoda po visokim standardima kancelarijsko-sendvicarskog strucnog tima za atestiranje i da im platis sto si im dokazao da moze. Kao sto kazem, kontaktiraj Fiat pa vidi, Honda je dala potvrde za Spoon i Mugen branike (ako je verovati internetu sto sam video) kao da su fabricki delovi pa dalje onda nije ni potreban atest. 1 Trofeo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Trofeo 115 Posted April 17, 2019 Sve u svemu najgori smo. Nit manje plate nit vise bezobrazluka i vise nameta. Dakle ako neko zeli da sredi automobil po svom ukusu to po nasem usranom zakonu nije izvodljivo (cak i ako su branici i spojleri napravljeni po "evropskom" standardu) a bilo gde u normalnim drzavama jeste. Tuzna smo zemlja.Mislio sam da naprm kad neko nabaci custom body kit ode u amss naprm i ako je sve kako treba(mada oni pojima nemaju i samo otimaju pare) izdaju mu "sertifikat" ili tome slicno da je automobil sa postojecim izmenama bezbedan za saobracaj. 1 Grafit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted April 18, 2019 Mislim pazi, ja sam cuo za primere gde su ljudi za fabricki auto morali da vade potvrdu proizvodjaca da bi dokazali da je to stvarno specijalna verzija iz fabrike jer su ih vratili sa tehnickog sto koliko ja znam nije ni ustavno posto nisi kriv dok se ne dokaze suprotno, odnosno tehnicki pregled bi trebao da trazi potvrdu proizvodjaca da ti nisi u pravu, a ne da ti trazis da tehnicki nije u pravu. 4 Trofeo, neshtry, Grafit and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 991 Posted April 18, 2019 Kod nas je sve naopačke! 3 neshtry, Trofeo and Grafit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites