Jump to content
FAS Goran
Trofeo

Kako registrovati u Srbiji automobil koji ima Custom body kit?

Recommended Posts

Vratis na fabricki pre tehnickog :D

 

Pre tehnickog:

Photo1566.thumb.jpg.b125523b5bcadfd7ad6615d0b376a24a.jpg

 

Na tehnickom:

Photo2596.thumb.jpg.211093fc99c5cb5055d8c571eec26085.jpg

 

 

Treba atestirati kao i sve ostalo sa potvrdom proizvodjaca, mada zavisi od toga koliko je ekstremno, mnogi su izmuvali da proizvodjac izda potvrdu kako je to standardni deo pa se tu zavrsava prica. Mada to podrazumeva onda da je u pitanju auto koji ima svog predstavnika tu, posto cisto sumnjam da bi istu stvar uradili ovi iz agencije i naravno da nije u pitanju Zastava jer oni nista ne rade...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala jugisa :D Zna li neko kako je u drugim zemljama? Da li tamo traze potvrde proizvodjaca? I koji ce proizvodjac da da saglasnost za auto koji je modifikovan sa drugim branicima,pragovima,...itd? Interesuje me kako tamo ljudi registruju takve automobile  a kakva je procedura ovde registrovati? Cisto sumnjam da bi naprm fiat dao saglasnost ili bilo koji proizvodjac... Nisam pametan :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trofeo

 

Tamo sami proizvođači tih aftermarket stvari pribave sve što treba, tako da krajnji korisnik suštinski ne treba ništa da radi posle ugradnje. U većini država EU imaju sličnu proceduru, retke su one koje odskaču tako što traže još neki papir posle ugradnje.

 

Npr. neka firma pravi spojler za taj i taj model automobila. Napravi ga, montira na konkretan model automobila, testira ga. Materijal od kojeg je napravljen, montažu, kao i rezultate testiranja...sve to potvrdi onaj koji treba, i izda sertifikat. Onda kad kupiš taj spojler ništa ne treba da se dalje ''mučiš'', samo ga staviš na auto kako je propisano. Sa druge strane, ni država se ne brine da li će da otpadne taj spojler sa 200 na sat na autoputu, niti kako će da se ponaša prilikom sudara/loma, jer je sve to već testirano i potvrđeno. Ali, takav spojler zbog kvaliteta izrade i troškova pribavljanja svih tih papira nikako ne košta 30 ili 50 evra... :D 

 

Evo, npr. vlasnik BMW M2 hoće naknadno da stavi zadnji spojler od karbona. AC Schnitzer ima u svom katalogu takav proizvod, upakovan u kutiju, uputstvo za montažu, TUV papir u kome piše i da je testiran za brzine do 291 km/h, i to je to:

 

Screenshot_17.jpgScreenshot_16.jpg

https://www.ac-schnitzer.de/en/ac-schnitzer-carbon-rear-spoiler-for-bmw-2er-f22-m2-f87.html

 

Ili, nešto kao za folije... Tamo odeš u servis za ugradnju folija, oni ih stave na stakla, od ugrađivača (servisa) dobiješ odmah sertifikat. Folije koje oni stavljaju su prethodno proverene, a sam servis ima papir da smeju da rade postavljanje folija.

 

Daleko smo mi od svega toga, tako da je rešenje u skidanju svega toga i onda na tehnički.

 

 

Edited by neshaoct
dodat link

Share this post


Link to post
Share on other sites

U inostranstvu jedina stvar koja treba je novac, a kod nas se prema modifikacijama ponasaju kao da pokusavas da zapocnes nov brend vozila... Kod nas moras da dokazujes da deo namenjen za tvoj auto zaista odgovara za tvoj auto i da je proizvodjac i dela i auta sposoban da izradi oba proizvoda po visokim standardima kancelarijsko-sendvicarskog strucnog tima za atestiranje i da im platis sto si im dokazao da moze.

 

Kao sto kazem, kontaktiraj Fiat pa vidi, Honda je dala potvrde za Spoon i Mugen branike (ako je verovati internetu sto sam video) kao da su fabricki delovi pa dalje onda nije ni potreban atest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve u svemu najgori smo. Nit manje plate nit vise bezobrazluka i vise nameta. Dakle ako neko zeli da sredi  automobil po svom ukusu to po nasem usranom zakonu nije izvodljivo (cak i ako su branici i spojleri napravljeni po "evropskom" standardu) a bilo gde u normalnim drzavama jeste. Tuzna smo zemlja.Mislio sam da naprm kad neko nabaci custom body kit ode u amss naprm i ako je sve kako treba(mada oni pojima nemaju i samo otimaju pare) izdaju mu "sertifikat" ili tome slicno da je automobil sa postojecim izmenama bezbedan za saobracaj. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim pazi, ja sam cuo za primere gde su ljudi za fabricki auto morali da vade potvrdu proizvodjaca da bi dokazali da je to stvarno specijalna verzija iz fabrike jer su ih vratili sa tehnickog sto koliko ja znam nije ni ustavno posto nisi kriv dok se ne dokaze suprotno, odnosno tehnicki pregled bi trebao da trazi potvrdu proizvodjaca da ti nisi u pravu, a ne da ti trazis da tehnicki nije u pravu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...