Jump to content
Goran
neshaoct

Plin - da li se i dalje isplati ugradnja?

Recommended Posts

Plin je u junu/julu bio 94.5 din a sada je 108 din. Za to vreme ni jedan jedini put nije pojeftinio, ili je cena išla gore ili ostajala ista. 

Benzin je i onda i sada bio oko 180 din.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da li se i dalje isplati ugraditi na benzinca 1.6 plin ili ne ?
Pod 2 uslova, ako taj motor dobro podnosi plin i drugo, da shvatiš da MORAŠ da voziš redovno i na benzin, inače strada benzinska instalacija, prvo pumpa za gorivo a onda i ceo sistem usred pretvaranja goriva koje se ne koristi u smolu koja zapuši sve. Pričam iz ličnog iskustva, na žalost.
Znači, jedan dan u nedelji voziti isključivo na benzin

Share this post


Link to post
Share on other sites

to eventualno zavisi od sistema. vozio sam nivu na plindzu multisekvent devet godina. ona doduse startuje automatski na benzin uvek, i sam se plin prebaci posle par sekundi. i bilo je po vise meseci da je ne provozam na benzin i sve okej, oba goriva.
 skodu nedavno sam prodao, nju sam vozio od 2009. primitivni/prosti venturi plin. ona recimo je zgodno da se provoza malo i na benzin jer ona membrana na karburatoru se brze rasusi kad je suva, nego kad je malo benzin kvasi. al' i nju nije sad bas da sam nesto redovno vozio, to kao jednom nedeljno na benzin. uredno cepa na oba sistema, bas me nedavno pretek'o novi vlasnik u njoj :)  -kaze ide (mu) k'o zmaj.
 edit: ono sto ide na ganglije je (standardni komunisticki) pilicarski pristup svemu i svacemu u nasoj zemlji - pa i to pilicarenje, to jest pravljenje budalama nas ljudi-gradjana/korisnika sa atestima i reatestima boce i celog sistema.
 *da li mozete da zamislite koliko je moj drugar - nemac, rodjeni nemac bio ubedjen da sam lud, kad sam recimo pokusao da mu objasnim da mi je drzavni organ izdao atest za plinski uredjaj od 10 godina, a onda se neko setio da moze malo dase isharaci raja - pa je uveo da retroaktivno vazi novi propis o valjda boci na sedam i uredjaju na pet.
 I ubi se covek da mi objasni da ja to sigurno nisam dobro skontao, kao okej, ako su uveli novi propis, on vazi od momenta donosenja, ali ti imas atest na deset godina i na tebe ce poceti da se primenjuje tek kad to prodje.... -alo nemce glupavi, ovde bre vladaju kumunisticke bitange, to jest njihova deca - nije ti ovo tvoja naci-austrija/nemacka :) :) :)  -on se covek smejao (i i dalje misliio da ga zahebavam). -chale mu je btw bio ss-ovac, ranjen na istocnom frontu...

 

 

Edited by Bouz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mora da se računa i na održavanje plinskog uređaja. Neko kupi pa vozi i ne pipa a neko posle njega mora to i da poporavlja. Mada čovek pita da ugradi uređaj a ne da kupi auto sa ugrađenim uređajem, biće sve novo i trajaće ako se dobro uradi. 

I još važnije je imati dobrog majstora sa svim delovima za taj uređaj.  Ja imam tu "nesreću" da moram da idem 60 km u drugi grad jer kod mene nema ovlašćenog BRC servisa a ovi "neovlašćeni" sve nešto mogu ali i ne mogu. A to što ne mogu te šalju u drugi grad. Pa idem odmah kod onog koji sve može i uvek ima sve delove. To ti lepo i naplati ali bar znaš na čemu si. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Da, to je takodjer jako bitan momenat - da taj neko ko ugradjuje plindzu ima pojma o tome sto radi. Meni konkretno je na nivi bio brc, uvoznik/prodavac je imao deal sa servisom koji je ugradjivao, pa sam kao pristoa bio na to. Bilo je ako se dobro secam tipa mozda i stoju-dve skuplje nego landi i ostali tada, (recimo u tom momentu je venturi plindza bila 250ak da se ugradi) - medjutim za sve vreme koje sam je vozio, mislim da sam svratio dva puta do njih, secam se da su se oba puta zezali samo laptopom, dakle samo je neko mapiranje kompicha odradjeno, bukvalno ni jedan deo fizicki nije promenjen za to vreme koliko je auto bio kod mene.
 Opet, u isto vreme neki drugi ljudi su ugradili plindze na nekim drugim mestima, pa je tu poneko imao vrhunsko smaranje i zajebavanje. (posto u mom sistemu razmisljanja - ako treba pet puta da dodjem do servisa u roku od mesec dana - to je jbg zajebavanje. -prakticno zrtvujes / reorganizujes svojih pet radnih dana, iako se kod majstora zadrzis tipa sat - dva, ako i toliko. ).
 U svakom slucaju, ko dosta vozi - k'o i gume - ako ces stici da ih pocepas pre nego sto se ukvare - stavis najbolje moguce koje mozes da kupis. Ako se vozis do pijace i dvaput do dedinog vocnjaka - cisto da auto malo proradi - nema smisla stavljati plindzu.
 Konkretno kakva je moja kalkulacija: vidis koliko prosecno godisnje prelazis i koliko benzosa trosis. to pomnozis sa oko 1.2-1.3 - toliko plindze potrosis za tu kilometrazu. sad uzmes oduzmes total benzin $ minus total taj hipoteticki plin $. - onda uzmes - koliko te kosta ugradnja plindze i atest, - i vidis kada ces tacno biti na nuli, i kada ces poceti eventualno da placas malo manje voznju. Uracunas i reateste, zaboravio sam tipa na uredjaj pet, i obavezno menjanje boce na sedam godina.  - i vidis otprilike gde si.
 U svakom slucaju, ko se vozika, i dalje se isplati rekao bih, ko bas i ne - onda moze da bude sto'no se kaze "skuplja dara nego mera" - posto ja uvek uracunam i potenzijalno zajebavanje/idenje do majstora - pri tom kada se auto ne vozi, zapravo se vise kvari nego kada se pomalo vozi. (ja recimo vise bas i ne - prodao sam nedavno plinsku, ostavio sam benzinjaru feliciu - eto prosto zato sto joj je navoz tek 70k, a smaraju me ti atesti i reatesti, tim pre sto je evidentno da je mnogo veci motiv za to zajebavanje vozaca lova, a ne bezbednost u saobracaju).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekoh - zaboravio sam. Pretpostavljam da neko ko razmislja da stavi plin da ce da iskopa tacnu informaciju. Ja sam samo naveo da ima i ta smaranja na umu (koja ozbiljno idu na nerve svakom normalnom cini mi se).
**doduse, kad popricate sa bilo kim iz servisnog sektora icega sto moze (i) da bude opasno - dodje se do zakljucaka da zapravo ima nemalo raje koja se bas ne bi mogla olako svrstati u grupu "normalna raja". (banalan primer: keramicki/patrona fast-blow osiguraci krpljeni licnama).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trenutno zbog stanja sa rusijom i rasta TNGa, CNGa itd, je malo lošija isplativost ugradnje TNGa. Ali, ja sam mišljenja da ako prelaziš 15 tak 000km, vredi. A i ovo biiip od situacije će  valjda proći.

 

lako se izračuna potrošnja, i moja preporuka ti je da uvek imaš min 15L benzina u rezervoaru. Kada se podesi sistem, on svakako pali na benz. 

 

Mislim da ti je dovoljna potrošnja benzina tim startovanjem, naročito ako imaš uglavnom kratke ture 10-20km. A kada ideš na duži put, 300-500km prebaci povremeno na benz.

 

koliko prelaziš godišnje, kakve su ti ture, kratke, duže... daj neke informacije

 

Edited by shuxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...