Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Auto-sajmovi su praktično mrtvi

Recommended Posts

vw bg car show.jpg

 

Nakon što su brojni veliki proizvođači najavili da odustaju od nekih popularnih auto-sajmova naredne godine, a onaj u Detroitu pomeren za jun od 2020, sve su učestalije debate da li oni imaju budućnost. To naravno nije novo pitanje, kruži u auto-industriji već godinama, jer su sajmovi automobila odavno izgubili draž i ulogu koju su decenijama imali, ali retko koji proizvođač je sam dovodio to u pitanje. Međutim, sada se konkretno u vezi sa tim, i to sa pesimističkog ugla gledanja, oglasio jedan od najvećih - Volkswagen.

 

Kako prenosi australijski ''Motoring'', direktor VW grupe Herbert Dies je tokom ''Gudvud festivala brzine'' u julu izjavio da su tradicionalni sajmovi automobila ''mrtvi''. Tačnije, Dies je rekao da su oni proizvod 60-ih godina prošlog veka i da više nisu bitni, da više ne donosi proizvođačima ono što žele niti kupcima ono što traže. Da direktor VW nije otkrio toplu vodu pokazuje činjenica da većina proizvođača svoje nove modele, posebno one najbitnije, predstavlja javnosti van velikih sajmova, često birajući manje događaje upravo poput onog u Gudvudu, zbog veće interakcije sa posetiocima. Takođe, sve je više samostalnih ceremonija predatavljanja, kao što je to Jaguar uradio sa E-Pace prošle godine, ili Volvo sa S60 nedavno. Bitnu ulogu u ''ubijanju'' auto-salona igra i tehnologija, proizvođači se sve više okreću društvenim mrežama jer tako dopiru do mnogo većeg broja ljudi nego što to uspevaju na sajmovima, a i mnogo je jednostavnije i pre svega jeftinije. Troškovi dolaska jednog većeg proizvođača na sajam automobila često iznose i više od milion dolara, što je ogromna suma koja se može investirati u mnogo bitnije stvari od predstavljanja vozila.

Naravno, auto sajmovi neće tek tako nestati, ali će proizvođači sve češće propuštati velike događaje i verovatno se koncentrisati samo na nekoliko njih tokom godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni Opel neće izlagati na sajmu automobila u Parizu

 

opel press 111.jpg

 

Dugačkoj listi proizvođača koji će propustiti predstojeći sajam automobila u Parizu se priključio i Opel koji je inače već preskočio i ovogodišnji sajam u Ženevi. U Opelu navode da će se umesto učešća na sajmu u Parizu fokusirati na sopstvene događaje, kao i to da na sličnim sajmovima neće učestvovati sve dok ne procene da to ima finansijskog smisla. Ranije su od ove tradicionalne manifestacije već odustali brojni brendovi, i to Aston Martin, Bentley, Fiat, Ford, Jeep, Lamborghini, Mazda, McLaren, Mitsubishi, Nissan, Rolls-Royce, Volkswagen i Volvo, a očekuje se da će to učiniti i Infiniti i Subaru. Sajam automobila u Parizu za novinare počinje 2. oktobra, dok će za širu javnost biti otvoren od 4. do 14. oktobra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford preskače i sajam automobila u Ženevi 2019. godine

 

ford g 11111.jpg

 

Ford ne planira nijednu bitnu premijeru u periodu kada se održava ženevski salon automobila, početkom marta, pa će uštedeti novac koji bi potrošio ako bi izlagao svoja vozila na ovoj manifestaciji. Proizvođači automobila sve češće odlučuju da preskoče poneki od ranije nezaobilaznih, uticajnih svetskih sajmova. Među njima je i Ford, koji je izostao sa nedavno završenog auto-salona u Parizu a, kako saznaje Autocar, neće ga biti ni u Ženevi 2019. Ford ne želi da troši novac na učešće na ženevskom sajmu automobila, s obzirom da nema nijedan bitan novitet za predstavljanje u tom periodu. Ipak, Ženeva ostaje prioritet u planovima američkog proizvođača u budućnosti, pa će se na taj sajam vratiti 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo bez automobila na salonu automobila!?

 

volvo la 11.jpg

 

Da li je definitivno počeo sumrak salona automobila, barem u formi koja traje već skoro 100 godina? Ako je suditi po onome što će uraditi Volvo na salonu ''Automobility'' u Los Anđelesu, izgleda da jeste. Na svom štandu Volvo neće imati ni jedan automobil. Šta više, posetioci će moći da pročitaju baner sa izjavom koja kaže ''Ovo nije automobil''!? Mårten Levenstam, šef strategije proizvoda u Volvou kaže da očigledno ove godine neće dobiti nagradu ''Automobil salona'', ali da svojim nastupom žele da potaknu konverzaciju na temu budućnosti automobila.

 

volvo la 1.jpg

 

Umesto vozila, Volvo će na svom štandu imati interaktivne demonstracije povezanosti, autonomne vožnje predstavljene na konceptu 360 i ''car sharing'' mogućnosti. Dobro, verovatno Volvo zna nešto što mi ne znamo, ali ovako, štand Volvoa bi slobodno mogao da nosi i natpis Ikea...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar Land Rover neće izlagati na sajmu u Ženevi 2019.

 

177119-rr sv 1.jpg

 

Jedna kratka vest iz kompanije Jaguar Land Rover (JLR) a koja se tiče sledećeg sajma automobila u Ženevi. JLR je naime odlučio da neće učestvovati na pomenutom sajmu (održava se početkom marta 2019.), pri čemu se napominje da je glavni razlog za takvu odluku jednostavan - štednja. Kompanija je inače u prvih deset meseci ove godine zabeležila pad prodaje od 4 odsto, ali najviše ih je pogodilo smanjenje njihove prodaje u Kini koje je u oktobru iznosilo čak 49 odsto. Osim JLR-a, sajam automobila u Ženevi će sledeće godine preskočiti Volvo i Ford, a ostaje da se vidi da li će tom spisku u narednom periodu možda pridužiti još neki proizvođač...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni Hyundai neće izlagati na sajmu automobila u Ženevi

 

hyundai geneva.jpg

 

Sve je duža lista proizvođača koji će preskočiti ovogodišnji sajam automobila u Ženevi, a koji će se održati sledećeg meseca. Sada je naime i Hyundai najavio da neće izlagati u Ženevi, uz obrazloženje da je finansijsko ulaganje jednostavno preveliko, kao i da u kompaniji traže nove inovativne načine komunikacije sa kupcima. Sa druge strane, Kia će biti prisutna na sajmu u Ženevi. Takođe, Hyundai je u saopštenju potvrdio da će učestvovati na sajmu automobila u Frankfurtu u septembru ove godine. Na sajmu automobila u Ženevi ove godine inače neće biti ni Forda, Land Rovera, Jaguara, Opela, Volvoa...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW neće učestvovati ni na sajmu automobila u Njujorku

 

181047-bmw 8 111.jpg

 

Jedna kratka vest iz BMW-a koji je saopštio da neće učestvovati na ovogodišnjem sajmu automobila u Njujorku.

Naime, nakon što je već preskočio januarski sajam u Detroitu, BMW je sada potvrdio da neće izlagati ni na predstojećem sajmu u Njujorku. Phil DiIanni iz ''BMW of North America'' između ostalog navodi da kompanija istražuje i alternativne načine kako da javnosti i kupcima predstavi najnovije BMW proizvode i inovacije. Sa druge strane, BMW će sledećeg meseca biti prisutan na sajmu u Ženevi, a gde između ostalog neće biti Volvoa, Forda, Jaguar Land Rovera...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko proizvođača neće doći na ovogodišnji autosalon u Frankfurt?

 

frankfurt 2017.jpg

 

Razlozi otkazivanja leže u visokim cenama izlaganja, finansijskim poteškoćama proizvođača vezanim uz smanjenje emisija CO2 i ciljanoj usmerenosti na potencijalne kupce.

Da svetski proizvođači automobila sve više koriste drugačije oblike predstavljanja svojih najnovijih proizvoda od uobičajenih autosalona i nije neka novost. Setimo se samo ove godine kada je Ford u Evropi upriličio predstavljanje nove Kuge i Explorera na zasebnom događaju u aprilu ili najnovije svetske premijere Škodine palete Superb modela i električnog modela Citigo e iV na Svetskom prvenstvu u hokeju u Slovačkoj. Ipak, neki autosaloni, bar u Evropi tradicionalno su izuzetno posećeni, a pri tom mislimo na Ženevu i naizmenično svake druge godine Frankfurt i Pariz, ali kako prenosi nemački ''Auto Motor Sport'' čini se da će ovogodišnji IAA 2019 u Frankfurtu ostati bez dosta izlagača.

 

''Frankfurt Motor Show'' otvara svoja vrata ove godine 12. septembra i traje do 22. septembra, ali već sada je izvesno da najmanje 22 marke automobila neće izlagati svoje reprezentativne adute ove godine.

Već pre mnogo godina, Volvo je najavio da će marka biti zastupljena samo, bar što se evropskih autosalona tiče, na salonu automobila u Ženevi u martu. ''Paris Motor Show'', kao i IAA su za njih otpali. Takođe otkazali su svoje nastupe i ovi proizvođači automobila: Rolls-Royce, Aston Martin, Nissan, Renault Alpine, Dacia i Mitsubishi, kao i GM marke Chevrolet i Cadillac. I Mazda je to objavila pre nekog vremena. Umesto toga, odlučili su da krajem maja počnu obilazak Nemačke sa ''fleksibilnim pop-up štandom'' na mestima na kojima se okuplja veći broj potencijalnih kupaca. Njihova turneja počinje u Berlinu u Sony Centru, zatim u Norderneju (ostrvo u Istočnoj Friziji u Severnom moru), Dizeldorfu, Rostoku, Drezdenu i IFA u Berlinu su na programu takođe. Toyota se isto tako neće pojaviti u Frankfurtu ove godine. Odabrali su druge načine kako bi privukli kupce. U Frankfurtu neće biti ni PSA marki Peugeot, Citroën i DS. I ove marke su odabrale drugačije oblike predstavljanja, ali Opel iz iste grupacije PSA, s obzirom da se još uvek smatra domaćom markom, odlučio je da bude prisutan u Frankfurtu. Ni Fiat-Chrysler sa svojim markama Fiat, Chrysler, Alfa Romeo, Jeep i Abarth se tamo neće pojaviti. Kao ni Suzuki ni Subaru. Tesla i Infiniti takođe bi mogli da se odluče da ne izlažu svoje automobile na autosalonu IAA 2019. Kako prenosi list ''Bild'', konačna odluka još nije doneta.

 

Jedan od razloga za izostanak velikog broja proizvođača je visoki najam štanda na sajmu u Frankfurtu. Osim toga, neki proizvođači se oslanjaju na vlastite događaje kako bi predstavili svoje nove proizvode ciljajući na određenu publiku. Bavarski premium proizvođač BMW, naprimer, za svoj štand na sajmu IAA potrošitće samo 6 umesto 25 miliona evra, a umesto 11.000 zakupiće samo 3.000 kvadratnih metara. Tako će prema Bildu, BMW-ov ovogodišnji izložbeni prostor biti manji od onog Opelovog 2017. godine, koji je bio veličine 3.200 metara.

Martin Zimmermann je objasnio Renaultov izostanak ''Auto Motor Sportu'': ''Autosalon IAA 2019. ne odgovara ovaj put našim novim proizvodima'', rekao je predsedavajući odbora komunikacija Renaulta Nemačka. Prema Zimmermannu, ta odluka u osnovi nije uperena protiv IAA, i važi samo za 2019. godinu. Osim osnovne marke Renault, ni Dacia ni marka Alpine neće imati svoj izložbeni prostor u Frankfurtu. Na prošlom izdanju Frankfurta u septembru 2017. Alfa Romeo, Aston Martin, DS Automobili, Fiat, Infiniti, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Rolls-Royce, Tesla i Volvo nisu učestvovali. Organizator Udruženje automobilske industrije (VDA) će koncept IAA morati da promeni. VDA predsednik Bernhard Mattes najavljuje da u budućnosti neće izlagati samo etablirani proizvođači i dobavljači, već i dobro poznate IT i tehnološke kompanije. ''Prelazimo sa tradicionalne izložbe prema dinamičkom događaju'', rekao je Mattes.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi od leta 2020. ukida štampane kataloge

 

audi_new-logo_09.jpg

 

Iako se čini da je ova ideja prilično revolucionarna, argumenti protiv štampanih kataloga svih proizvođača automobila su slični

 

Ljubitelji automobila su se oduvek nakon obilaska autosajmova ili trgovaca automobilima vraćali svojim kućama sa kesama prepunim štampanih automobilskih kataloga, ali čini se da se stvari dramatično mijenjaju i u ovome segmentu, piše Tportal.hr. Prema onome što je izjavio Sven Schuwirth, direktor za digitalno poslovanje i korisnička iskustva u Audiju, za ugledni nemački ''Automobilwoche'', takvu praksu Audi će vrlo brzo ukinuti. I to već od leta sledeće, 2020. godine!

 

''To je ogroman napor za stvaranje, uređivanje, štampanje, isporuku i do trenutka u kome dođe do trgovca, gotovo je zastareo'', izjavio je Sven Schuwirth. ''Gde je vrednost ovih brošura na sjajnom papiru ako u njoj vidim crveni auto, a želim crni?'', dodao je. ''Mogu to učiniti bolje digitalno, zbog čega smo odlučili da ukinemo štampane kataloge vozila širom sveta do leta 2020.'' Čak i ako neki klijenti smatraju da im je žao što više neće imati štampani katalog na svom stolu dok mirno ispijaju jutarnju kaficu i razmišljaju o svom novom modelu automobila koji im je privukao pažnju, ova promena ipak ima smisla.

 

To se odnosi kako na finansijski, tako i na ekološki aspekt, jer Audi prema dostupnim informacijama godišnje štampa najmanje tri miliona primeraka kataloga svojih modela automobila. Isto tako, brz tempo modernog načina življenja i veliki broj varijanti modela i mogućnosti prilagođavganja mogu da se u obliku pdf dokumenta vizuelizuju mnogo bolje u digitalnoj aplikaciji. A danas je ionako, barem u Evropi, veliki procenat ljudi koji se svakodnevno služe internetom. Uz malo prakse pronaći informacije o određenom tipu automobila koji vas naročito zanima više nije neki poseban problem. Iako se čini da je ova ideja prilično revolucionarna, argumenti protiv štampanih kataloga svih proizvođača automobila, ali i drugih proizvođača dobara, slični su. Ali u slučaju proizvođača automobila, zbog sve strože regulative o zaštiti okoline, ovaj mali doprinos može da se dobro iskoristi u godišnjem izveštaju i u statistici emisija CO2. Audi nije i jedini proizvođač automobila koji se odlučio na ovaj korak jer je Mercedes učinio to već 2018. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW i Audi neće učestvovati na ovogodišnjem sajmu automobila u Tokiju

 

bmw jpn 001.jpg

 

BMW i Audi su saopštili da neće učestvovati na ovogodišnjem, 46. sajmu automobila u Tokiju. Sa druge strane, Mercedes će po navodima organizatora biti prisutan i ove godine. BMW, Audi i Mercedes su preskočili januarski sajam u Detroitu, a zatim je BMW odustao i od izlaganja na aprilskom sajmu u Njujorku. Iako neće izlagati na sajmu, Bavarci su već najavili da će tokom ove godine japanskoj publici predstaviti svoje novitete na specijalnom događaju, čiji termin se neće poklapati sa sajmom automobila u Tokiju. Sajam u Tokiju se inače održava sva druge godine, a ove godine će vrata posetiocima biti otvorena između 24. oktobra i 4. novembra. U Audiju navode da u tom terminu neće imati noviteta koje bi mogli da pokažu japanskoj publici pa njihova odluka ima i finansijskog smisla. Osim BMW-a i Audija, na sajmu u Tokiju ove godine neće biti ni francuske grupacije PSA, a ni Volvoa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojačane mere obezbeđenja auto salona u Frankfurtu zbog najavljenih protesta klimatskih aktivista

 

5d6d63c73c7f3_195669-iaa2017.jpg.57b10cbc78da41fce4e5ca8e5d902ad9.jpg

 

Uz probleme s nedolaskom brojnih izlagača, početkom nedelje je vandalizovano više od 40 luksuznih Jaguara, Land Rovera i Aston Martina u prodavnici automobila kod Frankfurta, prenosi Tportal.hr. IAA sajam automobila u Frankfurtu, koji počinje 12. septembra i traje do 22. septembra, opterećen je velikim problemima pred 68. izdanje s otkazivanjem brojnih izlagača zbog prevelikih troškova najma prostora i zastarelog koncepta izložbe. Organizatori su se susreli s još jednim velikim problemom, jer su sada suočeni s najavom javnih nereda koje bi trebalo da organizuju klimatski aktivisti, koji pozivaju ljude da se pridruže protivautomobilskim protestima. Tako je organizator ove izuzetno dobro posećene priredbe, koja se smenjuje s auto salonom u Parizu svake druge godine, prisiljen da pojača bezbednosne provere. Nemačka policija već istražuje grupu koja sebe naziva 'Rocks in the Gearbox' (u prevodu - kamenje u menjaču) nakon što je početkom ove nedelje više od 40 luksuznih vozila vandalizovano u prodavnici automobila u Kronbergu na periferiji Frankfurta, nastavljajući tako niz anti-auto protesta.

 

Uoči izložbe automobila, nemačka udruženje autoindustrije, VDA, pokušalo je da umanji negativnu percepciju o automobilskoj industriji, pozivajući aktiviste za zaštitu okoline iz Greenpeacea i Deutsche Umwelthilfe na panel raspravu 5. septembra u Berlinu, gde će zajedno s rukovodiocima iz Daimlera i BMW i VDA razgovarati o klimatskoj krizi i mobilnosti budućnosti. U saopštenju za agenciju Reuters Eckehart Rotter, predstavnik VDA je izjavio: 'U bliskom smo kontaktu sa vlastima baš kao i svaki put za vreme sajma IAA. Kontrola ulaza biće pooštrena, s obzirom na to da može doći do spontanih nereda na sajmu.' Ekološke grupe, uključujući i pomenutu 'Rocks in the Gearbox', pozvale su javnost da se 14. septembra pridruže protestima u Frankfurtu, što je nateralo VDA da upozori posetioce izložbe automobila da očekuju duže redove na kontrolnim punktovima. Policija u Wiesbadenu je saopštila da istražuje ovu grupu nakon što su u ponedeljak preuzeli odgovornost za uništavanje Jaguara, Land Rovera i Aston Martina u salonu automobila. Vetrobranska stakla i prozori, poklopci motora i ostali delovi limarije su razbijeni metalnim predmetima i razbijena su staklena vrata na trgovini automobila, rekao je Rojtersu predstavnik policije u Wiesbadenu. On je isto tako izjavio da su vandali koristili maljeve i pajsere.

 

Kao opravdanje za svoje postupke prozvana grupa ekoloških aktivista navodi: 'Za dve nedelje Frankfurt će opet pokrenuti propagandni show u kome se slavi razarajući zastareli, klimatski saobraćajni sistem.' Oni isto tako smatraju da je zapravo reč o 'profitu koji se stvara na leđima najsiromašnijih i na štetu budućih generacija', te misle da je 'došlo vreme da se ubaci kamenje u menjače kapitalističke i automobilske logike profita'. U izjavi grupe 'Rocks in the Gearbox' se traži detaljniji nadzor radnih uslova u srodnim industrijama, uključujući transport tereta, industriju pamuka i gume, kao i one koji se bave rudarenjem retkih prirodnih elemenata koji se koriste u proizvodnji električnih baterija i elektronici. Ranije u avgustu, klimatski aktivisti su zauzeli železničke pruge koje su snabdevale Volkswagenovu fabriku Wolfsburg, javlja policija iz Wolfsburg-Helmstedta. Predstavnik policije je rekao da su otvorili istragu o potencijalnom opasnom ometanju železničkog i brodskog transporta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sajam automobila u Frankfurtu možda neće zadržati svoj trenutni format

 

sajam fra2019.jpg

 

Jedan od najvećih i najvažnijih auto-salona u svetu možda neće zadržati svoj trenutni format. Nije tajna da su veliki tradicionalni evropski sajmovi automobila u krizi. U poslednjih nekoliko godina, od sajma do sajma povećava se broj automobilskih brendova koji dobrovoljno izostaju sa ovih manifestacija, piše B92. Tako je ove godine značajan broj velikih imena iz auto-industrije, njih 20-ak, među kojima su Toyota, Nissan, Peugeot, Fiat-Chrysler Automobiles, Volvo i drugi, odlučio da se ne pojavi u Frankfurtu, dok su neki nemački proizvođači, bez čijeg učešća je frankfurtski salon nezamisliv, redukovali svoj nastup.

 

BMW je, recimo, smanjio budžet predviđen za sajam u Frankfurtu ali i svoj izlagački prostor za oko dve trećine u odnosu na ranije godine. Deo ušteđenog novac, bavarski proizvođač je uložio u manifestaciju NextGen koju je u julu održao u svom sedištu u Minhenu. Na ovom događaju predstavljena je vizija budućnosti BMW-a kroz futurističke i električne koncepte i modele. Slično je postupio i Daimler, u čijem vlasništvu je marka Mercedes, koji je budžet za nastup na sajmu smanjio za 30%. Iako je na salonu u Frankfurtu izložio svoj prvi električni model Taycan, Porsche je ovaj automobil predstavio javnosti nedelju dana ranije, umesto da pravu svetsku premijeru održi pod kupolama sajma.

 

Nemački Handelsblatt izveštava da će se u svetlu najnovijih događaja predstavnici brojnih auto-kompanija, kao i Nemačkog udruženja proizvođača automobila, održati sastanak na kome bi razmotrili budućnost frankfurtskog auto-salona. Isti izvor navodi da je broj izlagača na ovogodišnjem sajmu smanjen za 20%, a izlagački prostor za 16%. Jedan od predloga je da se Sajam automobila u Frankfurtu ubuduće transformiše u manifestaciju koja bi bila jeftinija za izlagače, a spominje se i mogućnost promene lokacije sa Frankfurtskog sajmišta (Messe Frankfurt), gde se trenutno održava, na neku drugu lokaciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sajam u Frankfurtu 2019. zabeležio oko 30% manju posetu u odnosu na 2017. godinu

 

frankfurt 14.jpg

 

Pre dva dana je zatvoren salon u Frankfurtu, koji je ove godine zabeležio 560.000 posetilaca što je čak tridesetak odsto manje u odnosu na 2017. Veliki razlog za brigu?

 

Situacija je dakle ozbiljna. Štaviše, neki stručnjaci ovom i sličnim autosalonima predviđaju skoru propast. Teško je doći do drugačijeg zaključka nakon što je broj posetilaca ovogodišnjeg izdanja pao za gotovo trećinu. Ali, i pre početka nad Frankfurt su se nadvili tamni oblaci. Nedolazak mnogih svetskih proizvođača automobila, uključujući Toyotu, Peugeot, Nissan, Fiat i Ferrari, bio je ozbiljan udarac za organizatore, Nemačko udruženje automobilske industrije (Verband der Automobilindustrie ili VDA). Osim toga, hiljade klimatskih aktivista je protestvovalo ispred ulaza, podcrtavajući napetost između nemačke automobilske industrije i klimatskih ekoloških aktivista. Uprkos silnom naporu prisutnih proizvođača automobila koji su demonstrirali svoju rastuću opredeljenost za dekarbonizaciju svoje proizvodne game novim električnim modelima kao što su Porsche Taycan, Opel Corsa i Volkswagen ID.3, nisu uspeli do kraja da pobude interes javnosti.

 

Ovogodišnje izdanje autosalona u Frankfurtu, kada se sve sabere, posetilo je 560.000 ljudi, navodi VDA. To se upoređuje sa brojkom od 810.000 sa bienalnoga autosalona, koji se smenjuje sa onim u Parizu, poslednji put održanog 2017. usred dizelske krize Volkswagen Grupe i govora o zabranama vožnje u zagađenim evropskim gradskim centrima. I već tada se vodila rasprava o tome ima li ova izložba pravi format, jer je broj posetilaca pao sa 931.700 u 2015. godini, što je bila najveća posećenost u poslednjih osam godina.

 

Automobilske izložbe od Detroita do Pariza se suočavaju sa trendom pada zainteresovanosti ne samo posetilaca, već i izlagača povezanih sa autoindustrijom u celini. Danas se sve veći broj automobilskih kompanija fokusira na marketinške napore na samostalnim, modernijim prezentacijama najnovijih proizvoda. Ipak, treba reći i da Frankfurt ove godine nije imao sreću jer je globalni štrajk protiv klime, vođen od švedske mlade aktivistice Grete Thunberg, pao baš na poslednji petak održavanja IAA. Zabeležen je i osetan pad zakupljenog izložbenog prostora. Scenografije izlagača su bile jednostavnije i ekonomičnije. Bivši direktor Opela Karl Thomas Neumann napisao je da je ovogodišnji autosalon u Frankfurtu bio ogroman neuspeh i ''tužna senka onoga što je nekad bio''. Predvideo je da idućeg izdanja 2021. godine neće biti.

 

U budućnosti će ''event menadžeri'' koji su do sada predlagali jako skupa rešenja sajamskih izlaganja svojim direktorima marketinga morati da potpuno promene izlagačku strategiju. Razlog leži u onome što posetioce obeshrabruje da dođu na ovakve događaje. Bilo da se radi o digitalnim platformama ili fizičkim tržištima, ovo može biti pogubno kada je trend protiv vas. Predsednik VDA Bernhard Mattes je rekao da je udruženje vrlo zadovoljno zanimanjem javnosti za ovaj autosalon, rekavši da je događaj postigao ''nove dimenzije'' u video zapisima na društvenim medijima. ''U digitalnom dobu, ono što se računa više nije samo broj pokrivenih kavdratnih metara, već relevantnost'', rekao je Mattes. Organizatori planiraju da pomlade format autosalona tako što će mu pružiti više osećaja tematskog parka i preneti koncept mobilnosti sa sajmova u grad kako bi uključio ljude u njihov svakodnevni život.

 

''Pitanje lokacije je povezano sa tim'', rekao je Mattes, koji je samo nekoliko sati nakon što je autosalon u Frankfurtu zvanično počeo, najavio da će napustiti svoju funkciju krajem godine. Frankfurt ostaje u igri, izjavio je, zajedno s drugim opcijama. Nemački mediji su saopštili da će odluka o formatu i lokaciji biti doneta na proleće sledeće godine. Berlin bi, sa mladom i tehnički ''potkovanom'' populacijom od 3.75 miliona ljudi i brojnim mobility startap-ovima, mogao da bude pravi izbor lokacije za sledeće izdanje, navodi nemački Bild. Naravno, pod uslovom da sledećeg izdanja IAA uopšte i bude, jer pogledajmo samo sudbinu Velike nagrade Nemačke u Formuli 1 koja se godinama održavala na Hockenheimu. Čak ni prebogata Nemačka i njeno ogromno tržište više nemaju interesa za ovu neverovatnu skupu jednogodišnju priredbu, pa je ispala iz F1 kalendara za sledeću godinu. Da li će se ikada više vratiti? Malo verovatno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tokio ima dobitnu formulu za spas auto-salona

 

sajam tokio 2019.jpg

 

Organizatori sajma automobila u Tokiju su izgleda pronašli dobitnu formulu za njegov opstanak. Poslednjih godina auto-saloni postepeno gube smisao, više nije dovoljno samo dovesti automobile u hale kako bi se privuklo interesovanje. Zbog sve manje posećenosti veliki auto-brendovi gube interesovanje pa preskaču nekada velike događaje, jer im je jeftinije da svoj novi model promovišu na zasebnom događaju. Tako je pre samo mesec dana prestižni sajam u Frankfurtu posetilo samo 560.000 ljudi, što je skoro upola manje nego 2015. Međutim, samo 30 dana kasnije na red je stigao Tokio koji je zaprepastio sve sa podatkom da je tokom 12 dana sajam posetilo više od 1.300.000 ljudi! To je daleko od rekorda iz 1991. kada je tokijski auto-salon ugostio 2.02 miliona ljud, ali je opet sjasna brojka s obzirom na današnje okolnosti.

 

Organizatori su se suočili sa brojnim problemima, između ostalog ograničenim izložbenim prostorom zbog priprema za Olimpijske igre sledeće godine, pa su posetioce između pojedinih hala prevozili čak autobusi. Osim toga, od velikih svetskih proizvođača su tu bili samo Mercedes-Benz i Renault, pre svega zbog solidarnosti sa svojim japanskim saveznicima Nissanom i Mitsubishijem. Tokio je masu privukao brojnim besplatnim aktivnostima u gradu, dok su besplatan ulaz dobili srednjoškolci i mlađi posetioci koji su do sajma stizali autobusima kao da idu na školski izlet. Japanci su organizovali i popratne priredbe poput nastupa grupa, e-sport turnir, trke dronova, automobilske drift demonstracije. Po svemu sudeći, čini se da je Tokio pronašao novu formulu uspeha za auto-salon.

''Možda ste osetili nešto malo drugačije od uobičajenog ovog puta'', rekao je predsednik Toyote. ''Ako ste bili srećni što ste došli ovog puta, molim vas, veselite se salonu automobila u Tokiju 2021. Želeli bismo da predložimo nešto daleko izvan moje mašte na sledećem sajmu automobila za dve godine''.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi preskače sajam automobila u Njujorku

 

189499-audi e 1.jpg

 

Već je postalo uobičajeno da brojni proizvođači preskaču pojedine sajmove automobila, a najnovija potvrda tog trenda stiže iz Audija. Ova nemačka premium marka je naime i zvanično saopštila da neće učestvovati na aprilskom sajmu automobila u Njujorku. Audi of America je potvrdio odsustvo sa sajma u Njujorku, dodavši u saopštenju da je ''važno preispitati način na koji oživljavamo Audijevo iskustvo i predstavljamo naše nove proizvode i inovacije medijima i kupcima''. Audi navodi i da će ''nastaviti da ocenjuje auto-izložbe od slučaja do slučaja, kako bi utvrdio da li su one najbolja platforma za američke i svetske premijere naših budućih modela''. Lokalni Audijevi dileri međutim nisu zadovoljni ovom odlukom iz centrale Audija, pa zajedno sa organizatorima sajma u Njujorku rade na planu da na toj izložbi Audi ipak bude prisutan na neki način.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen neće učestvovati na sajmu automobila u Parizu

 

170619-vw polo 01.jpg

 

VW će kao i 2018. godine propustiti auto sajam u Parizu. Mnogi uticajni magazini preneli su informaciju da se Volkswagen neće pojaviti na auto sajmu u Parizu 2020. godine, što je veliki udarac za izložbu automobila, prenosi B92. Jirgen Stakman jedan od direktora prodaje Volkswagena to je i potvrdio u razgovoru sa nemačkim novinarima. ''Najverovatnije se nećemo pojaviti u Parizu, jednostavno imam druge planove za ovu godinu'', kratak je bio Stakman.

 

Ovaj sajam se godišnje smenjuje, parnim godinama je u Parizu, a neparnim u Frankfurtu pa ako imamo i zanimljive statističke podatke. Sajam automobila u Frankfurtu već godinama gubi posetioce, a primera radi 2017. godine bilo je 810.000 posetilaca dok je 2019. godine bilo 560.000 posetilaca, pa se manji broj posetilaca očekuje i ove godine u Parizu zbog odluke Volkswagena. Samo nekoliko dana ranije Lamborghini je objavio da se neće pojaviti u sajmu automobila u Ženevi koji je zakazan za mart mesec.

 

Ovo je još jedan krupan dokaz da se važnost pojavljivanja na sajmovima automobila smanjuje, da se proizvođači sve više odlučuju da sami promovišu nove modele i da kreiraju sopstvene izložbe. To se pokazalo kao, ne samo jeftinije, već se manje brine o konkurenciji koja bi mogla da bude u centru pažnje umesto vas i vašeg novog sjajnog modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni Peugeot neće izlagati na sajmu automobila u Ženevi 2020

 

Peugeot-208 333333.jpg

 

Saloni automobila su danas kudikamo drugačiji nego ranije. Za velike promene je pre svega zaslužna nova tehnologija, pa se tako proizvođači za svoje premijere sve više odlučuju na manja događanja koja su često i jeftinija od izlaganja na salonu. Osim toga, na taj način dobijaju ''glavnu vest'' u medijima, budući da će svi izveštavati o tom posebnom događanju. Sa druge strane, saloni su za proizvođače skupi, i ako nemaju ništa za izlaganje jednostavno nisu opravdani trošak. Primera radi - ako kompanija nema nijednu premijeru mediji neće izveštavati sa njihovog štanda koji će pritom biti skupo plaćen. Posetioce će takođe više zanimati automobili koje prvi put vide, i tako cela priča nema preteranog smisla.

 

Sa druge strane, ako proizvođač ima svetsku premijeru onda je jasno da mu je u interesu da bude prisutan. I upravo se prema tome u poslednjih nekoliko meseci odlučuje da li se ići na salon ili ne. A odluka je doneta u Peugeotu - Ženeva se preskače. Razlog? Većinu novih modela su već predstavili: novi 208 je debitovao na salonu u Ženevi prošle godine, dok je 2008 pre nekoliko meseci pokazan javnosti, a novinari su već odradili i prve test vožnje. Zato je ovakva odluka jasna. Naravno, očekuje se da će istu odluku doneti i Citroen i Opel koji su deo iste (PSA) grupacije, a koji takođe nemaju značajne novitete koje bi pokazali na sajmu. Time su se pridružili Lamborghiniju. Italijanska kompanija u vlasništvu Volkswagen grupe je takođe otkazala nastup, a pritom su istakli da će se ubuduće orijentisati na intimnije zasebne promocije svojih novih modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Opel neće učestvovati na ženevskom auto-salonu

 

Opel Press 01.jpg

 

Posle Peugeota, još jedan brend koji posluje u okviru kompanije PSA saopštio je da neće učestvovati na ženevskom auto-salonu. Nešto više od mesec dana uoči početka ovogodišnjeg Sajma automobila u Ženevi, raste broj proizvođača čiji automobili neće biti izloženi na ovoj manifestaciji. Peugeot i Opel zvanično su potvrdili da ne planiraju da se pojave u Ženevi, ali su obe auto-marke učestvovale na nedavno završenom Sajmu automobila u Briselu jer im se to više uklapalo u planove promocije novih modela. Kako su saopštili iz ove dve kompanije, namera je da se fokusiraju na druge promotivne događaje koji ne zahtevaju trošenje velikih novčanih sredstava. Po svemu sudeći i Citroen će preskočiti Ženevu ove godine.

Ipak, na manifestaciji koja se u tom švajcarskom gradu održava od 2. do 15. marta učestvovaće jedan predstavnik PSA grupe, brend DS koji se bavi proizvodnjom premium automobila. Očekuje se da će u Ženevi ovaj proizvođač predstaviti model DS 9, luksuznu limuzinu postavljenu na EMP2 mehaničku platformu koju deli sa modelom Peugeot 508. Podsećamo, na Sajmu automobila u Ženevi 2020. neće biti ni Lambirghini, dok su svoje učešće potvrdili Volkswagen i brendovi koji posluju u okviru te grupacije, kao što su Audi, Seat, Škoda, Porsche, Bentley i Bugatti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkazan sajam u Frankfurtu 2021. godine

BMW propušta sajmove u Njujorku i Parizu

 

bmw 4 con 007.jpg

 

Da su sajmovi automobila u velikoj krizi više i nije vest, a to potvrđuju i informacije o novim otkazivanjima za sajmove u Njujorku i Parizu, ali i otkazivanje sajma u Frankfurtu 2021. Tako je iz BMW-a je stigla potvrda da ni ove godine neće izlagati na sajmu u Njujorku, ali više pažnje privlači namera Bavaraca da ove godine preskoče i sajam u Parizu. Ovo za Pariz još nije zvanično, ali neki izvori navode su u Minhenu odlučili da ove godine ne učestvuju na manifestaciji u Parizu jer će umesto toga pronaći drugačiji način kako bi javnosti predstavili svoje novitete. Najtužnija vest za ljubitelje automobila ipak stiže iz organizacije VDA (Verband der Automobilindustrie), koja je saopštila da Frankfurt neće biti domaćin sajma automobila 2021. godine. Umesto toga, VDA razmatra mogućnost da se sajam te 2021. godine održi u Berlinu, Minhenu ili Hamburgu, a odluka bi trebalo da bude doneta narednih nedelja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zagreb Auto Show u skromnijem izdanju

 

178681-zg sajam.jpg

 

Zagrebački velesajam je saopštio da je na sastanku Grupacije generalnih zastupnika pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK), koja okuplja 15 uvoznika vozila, zaključeno da se dopunjava i menja koncept Zagreb Auto Showa odnosno da će se snažniji fokus staviti na motocikle i privredni program. Kako se navodi u saopštenju, s obzirom na dramatična globalna kretanja na automobilskom tržištu, Zagrebački velesajam po hitnom postupku je tražio sastanak Grupacije generalnih zastupnika. Zajednički stav donet na sastanku je da se dopunjava i menja koncept Zagreb Auto Showa i čine se svi napori da se održi.

 

Odluka je doneta u skladu sa globalnim trendovima, koje je proteklih godina obeležio pad odaziva izlagača na vodećim svetskim i evropskim sajmovima automobila poput Frankfurta, Pariza i Ženeve te izostanak marki Citroen, Dacia, Fiat, Jeep, Infiniti, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Suzuki, dodaje se u saopštenju. Fokus ovogodišnjeg izdanja sajma pored motocikala je stavljen na privredni program - prateća industrija i privredna vozila, sve u cilju rasta proizvodnog potencijala značajnog za razvoj ekonomije Grada Zagreba i Hrvatske, dok će segment putničkih automobila biti zastupljen u manjoj meri, ističe se u saopštenju.

 

Uz postojeći trend, jedan od razloga promene koncepta je i odustajanje od učestvovanja na ovogodišnjem Zagreb Auto Showu većine izlagača marki putničkih vozila, napominje se dalje. Zagrebački velesajam, kaže se, prezentovao je model i koncept Zagreb Auto Showa 2020. na sednici Grupacije uvoznika putničkih i lakih komercijlanih vozila 20. maja prošle godine, koji je bio istovetan realizovanom u periodu od 10. do 15. aprila 2018. koji je tada bio prihvaćen. Nakon emitovanja prijava izlaganja u prvoj polovini jula 2019. svim zainteresovanim izlagačima sa jasno definisanim uslovima i terminima, u kratkom periodu su primljene potvrde izlaganja u tematskim celinama vezanim uz moto program, privredna vozila i prateću industriju te najave izlaganja putničkih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sajam u Ženevi pod znakom pitanja zbog koronavirusa?

 

geneve 19.jpg

 

Zbog širenja epidemije koronavirusom, mnogi iz autoindustrije postavljaju pitanje šta će se dogoditi sa salonom automobila u Ženevi koji ove godine doživljava 90. izdanje. Reč je o jednom od najvećih i najvažnijih sajmova ovog tipa na svetu koji je prošle godine posetilo preko 600.000 ljudi! I dok je donedavno cela priča bila relativno ''sigurna'', širenjem koronavirusa po Italiji počela su da se postavljaju pitanja vezana uz samo održavanje sajma. Jasno je da rizik postoji, a za sada nema vesti o eventualnom otkazivanju. Iz salona su se javili sa zvaničnim saopštenjem za medije u kome su napisali da pažljivo prate situaciju sa koronavirusom i analiziraju potencijalne implikacije za posetioce i organizatore.

 

Najavili su i da se izlagači moraju pobrinuti da njihovo osoblje koje dolazi iz ugroženih područja prođe potrebne provere te da je važno da u poslednjih 14 dana ne pokazuju simptome bolesti. mU vreme njihovog saopštenja u Švajcarskoj još nije bio zabeležen niti jedan slučaj što su takođe napomenuli, ali treba napomenuti da je u međuvremenu potvrđen prvi slučaj, ali u regiji Ticino. Kada su u pitanju posetioci, organizator je objavio niz zaštitnih mera kojih bi trebalo da se pridržavaju:

 

- redovno prati ruke, koristiti dezinfekcijska sredstva

- držati bar 1 metar rastojanja od osobe koja kašlje

- ne dodirujte oči, nos ili usta s neopranim rukama

- za vreme kijanja ili kašljanja obavezno koristite maramicu, koje se rešite odmah nakon

- ako pokazujete simptome bolesti (temperatura, kašalj, otežano disanje, bol u mišićima, umor) ostanite kod kuće (i kontaktirajte nadležne službe)

 

Kako bi se sprečilo potencijalno širenje virusa, na sajmu će se preduzeti i posebne mere poput češćeg čišćenja i dezinfekcije automobila, odnosno delova poput kvaka, ekrana, upravljača... Uz to, svo osoblje proći će kroz edukaciju, a na salonu će biti i natpisi sa gore navedenim pravilima ''sigurnog'' ponašanja. Sajam će vrata novinarima otvoriti 2. marta kada se održava izbor ''Euro Car Of The Year'', dok je 3. marta zakazan prvi novinarski dan, a 4. marta održava se tzv. VIP dan. Vrata za javnost se otvaraju 5. marta, a salon će biti otvoren do 15. marta. Pritom treba napomenuti da gotovo 50% izlagača dolazi sa azijskog kontinenta, dok kod posetioca tek 1% njih dolazi izvan Evrope. U slučaju otkazivanja još nekog proizvođača (niko još nije otkazao zbog koronavirusa, ali veliki broj izlagača poput Peugeota, Opela, Citroena, Volvoa, Jaguara jednostavno su odlučili da im se ne isplati izlagati) mogao bi da se javi domino-efekat.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkazan Sajam automobila u Ženevi!

 

ženeva 2020 sajam.jpg

 

Vlada Švajcarske zabranila je sve javne manifestacije u toj zemlji u kojima učestvuje više od 1.000 ljudi zbog opasnosti od koronavirusa. Iako su organizatori ženevskog auto-salona u četvrtak saopštili da će se ova manifestacija održati po planu od 3. do 15. marta, novonastale okolnosti i povećanje broja zaraženih koronavirusom uticale su da švajcarske federalne vlasti donesu odluku kojom je praktično zabranjeno održavanje sajma automobila u toj zemlji. Vlada Švajcarske saopštila je da će zabrana održavanja događaja kojima prisustvuje preko 1.000 osoba trajati najmanje do 15. marta, a upravo u tom periodu je bio planiran Sajam automobila u Ženevi.

Inače, organizatori sajma, koji su u sredu održali sastanak u svetlu novih okolnosti kada je reč o širenju epidemije koronavirusa na ovaj deo Evrope, uključujući severnu Italiju, Austriju, Francusku, Nemaćku ali i prvi zabeleženi slučaj obolevanja u Švajcarskoj, u četvrtak su bili za to da se salon održi kako je bilo predviđeno. Ipak, kasnije tog dana najavljeno je da će odluka biti ponovo razmotrena u petak. U međuvremenu su se oglasile i vlasti sa zabranom većih skupova, pa su organizatori praktično dovedeni pred svršen čin.

 

Zbog epidemije koronavirusa već je odložen Sajam automobila u Pekingu koji je trebalo da se održi u aprilu. Sajam automobila u Ženevi jedna je od najvažnijih i najdugovečnijih svetskih smotri četvorotočkaša, a ove godine je trebalo da se održi po 90. put. Organizatori su na vanrednoj konferenciji za štampu saopštili da je salon otkazan, a ne odložen jer iz logističkih i drugih razloga nije moguće da bude održan u nekom drugom terminu ove godine. Učesnici su zamoljeni da do 7. marta demontiraju svoje štandove u izložbenom centru ''Palekspo''.

 

preuzeto sa - b92.net

 

 

Edited by neshaoct
dodao sadržaj sa linka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sajam automobila u Njujorku nije u opasnosti i biće održan u aprilu

 

alfa-guilia ny 01.jpg

 

Svet automobilizma šokirale su vesti o otkazivanju sajma u Ženevi zbog opasnosti od koronavirusa. Ovako nešto se ipak očekivalo s obzirom na stanje u Evropi, a broj zaraženih raste iz dana u dan. Ipak, sajam automobila u Njujorku nije u opasnosti i on će po planu biti održan već u aprilu, pa ćemo neke modele automobila ipak u Sjedinjenim Američkim Državama videti po prvi put. Organizatori sajma automobila su rekli: ''Mi smo u konstantnoj komunikaciji sa vlastima i za sada nemamo zbog čega da brinemo, pa sajam automobila u Njujorku nije ugrožen i po planu će se organizovati u aprilu''.

Sajam automobila u Njujorku zakazan je za 8. april.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Umesto u Frankfurtu sajam automobila će se od 2021. održavati u Minhenu

 

frankfurt 14.jpg

 

I pre nego što je otkazan ovogodišnji sajam automobila u Ženevi, organizatori tradicionalnog IAA sajma u Frankfurtu su saopštili da taj grad od 2021. godine neće biti domaćin sajma automobila 2021. godine. To je prošlog meseca objavila organizacija VDA (Verband der Automobilindustrie), uz informaciju da je u razmatranju mogućnost da se te 2021. godine sajam održi u Berlinu, Minhenu ili Hamburgu. U međuvremenu, VDA je donela zvaničnu odluku da će se sajam automobila od 2021. održavati u Minhenu, navodeći kao razloge za to ''atraktivne lokacije za događaje, odličnu saobraćajnu infrastrukturu i stručnost u organizaciji velikih događaja.'' Na ovu vest su odmah reagovali u BMW-u saopštenjem u kome se između ostalog kaže da je to fantastičan izbor i da su uzbuđeni da požele dobrodošlicu svima u njihov grad.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...