Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

Snimljen Porsche Taycan

 

Porsche je prošlog meseca tokom proslave svoje 70-godišnjice i zvanično saopštio ime dugo očekivanog električnog sportskog sedana koji je pre nekoliko godina najavljen konceptom Mission E. Tada je objavljeno da će serijski Mission E nositi naziv Taycan, što bi trebalo da znači ''živahan, mladi konj'', a sada je pred nama i špijunski video test primerka koji je uhvaćen na Nirburgringu. Taycan će se u proizvodnji pojaviti sledeće godine, a njegova najsnažnija verzija će raspolagati sa 670KS (do 100 km/h će ubrzavati za manje od 3.5 sekunde) i autonomijom od 480 km.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche dobio odlične povratne informacije za model Taycan

 

porsche taycan.jpg

 

Potpuno električni sedan nemačkog proizvođača možda nije po volji mnogim entuzijastima, ali predstavnici Porsche-a navode da je model reakcija ljudi na model Taycan za sada ''fenomenalna''. Naime, nemački brend je otvorio knjige porudžbina za model Taycan početkom ovog meseca, a kako navodi direktor te kompanije u Ujedinjenom Kraljevstvu, Aleksandar Poliš, ''klijenti jedva čekaju da naruče prve primerke potpuno električnog modela''.

 

177994-porsche mission e.jpg

 

''Reakcija naših klijenata na Taycan je bila i više nego odlična - od momenta kada smo najavili automobil pa sve do sada, kada smo ih pozvali da naruče svoje nove modele'', dodao je on. ''Istorija Porsche-a je počela sa električnim automobilom 1898. godine što nam je svakako poslužilo kao inspiracija i što nas je dodatno motivisalo. Naravno da postoji velika vremenska praznina od tog električnog automobile i modela Taycan, ali mi smo naš put otpočeli predstavljanjem hibrida koji su se pokazali kao izuzetni automobili, a sada želimo da tako nastavimo i sa potpuno električnim modelima'', naveo je Poliš.

 

porsche mission r 11.jpg

 

On je dodao i da će narednih 18 meseci biti izuzetni dinamični, jer će se u tom period razvijati ovaj automobil koji tek treba da bude javno predstavljen, ali da je već sada jasno da ga klijenti te kompanije sa nestrpljenjem iščekuju. Naveo je i da se već sada kupci raspituju kako da dođu na vrh liste čekanja, te da se dodatno raspituju o Taycan-u. Poliš je naveo i da je svestan da je Tesla Model S otvorio put za sva druga električna vozila, ali da misli da Porsche može to da odradi još bolje. Ne samo da će Taycan biti superiorniji u odnosu na Model S, već će i kompanija Porsche kupcima tog modela ponuditi sve što može, a kreiraće i svoju mrežu ''brzih stanica za punjenje'' baterija. Model Taycan je baziran na novoj J1 platformi kompanije Porsche, a njegove baterije će se uz pomoć brzog punjača do 80% puniti za samo 15 minuta. Porsche želi i da Taycan bude vodeći model u svojoj klasi, te će baterije biti smeštene u podu, sa ciljem dobijanja više prostora u kabini, ali i nižeg centra gravitacije. Takođe, performanse modela Taycan će biti takve da će zaseniti Model S. Zvanična cena ovog modela tek treba da bude objavljena, ali se očekuje da on bude u istom cenovnom rangu ka oi model Porsche Panamera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla mu previše porodična, pa naručio Porsche

 

gesg.jpg

 

Iako je Tesla Model S jedan od najpopularnijih električnih automobila na svetu, ne ispunjava potrebe baš svakog ljubitelja EV vozila. Takav je Norvežanin Džim Rodžer Johansen koji je uprkos posedovanju Modela S odlučio da kupi i Porsche Taycan. Johansen nije u potpunosti zadovoljan svojim trenutim automobilom jer je ''previše porodično orijentisan''. Međutim, pošto je najavljeni Tesla Roadster previše skup za njegove finansijske mogućnosti (200.000 evra), odlučio se za Porsche. Norvežanin je platio nemačkom proizvođaču 2.450 dolara još dok je Porscheov prvi EV bio poznat samo pod kodnim imenom Mission E, a kako bi imao prioritet prilikom kupovine Taycana. Osim prava prvenstva kupovine, Johansen je dobio i besplatne karte za Porscheov festival u Norveškoj (8-9. septembar), kao znak zahvalnosti od nemačkog giganta. Porsche će početi sa isporukama prvih jedinica Taycana tokom 2019, ali Johansen ne očekuje svoj automobil pre 2020.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Taycan će imati 600KS

 

porsche mission r 11.jpg

 

Porsche je početkom prošlog meseca tokom proslave svoje 70-godišnjice i zvanično saopštio ime dugo očekivanog električnog sportskog sedana koji je pre nekoliko godina najavljen konceptom Mission E. Serijski Mission E će dakle nositi naziv Taycan, što bi trebalo da znači ''živahan, mladi konj'', a u međuvremenu je nemački proizvođač saopštio i neke nove detalje. Taycan će se u proizvodnji pojaviti sledeće godine, a imaće dva elektromotora (jedan napred i jedan pozadi) sa ukupno 440 kW/600KS, dok će autonomija sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija iznositi oko 500 km (baterije će se na punjačima od 800 volti za samo 15 minuta napuniti dovoljno za vožnju od oko 400 km). Automobil će od 0 do 100 km/h će ubrzavati za manje od 3.5 sekunde, a do 200 km/h će stizati za manje od 12 sekundi. Porsche će Taycan proizvoditi u fabrici u Cufenhausenu, i to u seriji od oko 20.000 primeraka godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Taycan

 

183195-porsche taycan.jpg

 

Porsche je početkom juna tokom proslave svoje 70-godišnjice i zvanično saopštio ime dugo očekivanog električnog sportskog sedana koji je pre nekoliko godina najavljen konceptom Mission E. Serijski Mission E će dakle nositi naziv Taycan, što bi trebalo da znači ''živahan, mladi konj'', a u međuvremenu je nemački proizvođač saopštio i neke nove detalje.

Taycan će se u proizvodnji pojaviti sledeće godine, a imaće dva elektromotora (jedan napred i jedan pozadi) sa ukupno 440 kW/600KS, dok će autonomija sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija iznositi oko 500 km (baterije će se na punjačima od 800 volti za samo 15 minuta napuniti dovoljno za vožnju od oko 400 km). Automobil će od 0 do 100 km/h će ubrzavati za manje od 3.5 sekunde, a do 200 km/h će stizati za manje od 12 sekundi. Porsche će Taycan proizvoditi u fabrici u Cufenhausenu, i to u seriji od oko 20.000 primeraka godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Porsche Taycan ''otvara'' 1.200 novih radnih mesta

 

185221-porsche taycan.jpg

 

Porsche Taycan sa pogonom na struju počeće da se izrađuje 2019. u fabrici u Cufenhauzenu. Nemački proizvođač saopštio je da će pogon u kome će se sklapati prvi Porscheov serijski model sa električnim pogonom biti ''fabrika u fabrici'' sa potpuno novim transportnim sistemom vozila na proizvodnoj traci. Ovaj sistem omogućiće da se na istom prostoru obavlja više radnih operacija u procesu izrade automobila. Uvođenje modela Taycan u proizvodnju reflektovaće se i na broj zaposlenih u kompaniji. U planu je otvararanje oko 1.200 novih radnih mesta u fabrici u Cufenhauzenu, što će predstavljati jedan od najvećih impulsa u zapošljavanju novih radnika u istoriji Porschea.

Nemački proizvođač investiraće 6 milijardi evra u ''električnu mobilnost'' i očekuje da počevši od 2025. godine preko 50% izrađenih Porschea ima električni pogon. Produkcijski Porsche Taycan baziran je na konceptu Mission E iz 2015. godine. Serijski model debitovaće u septembru 2019, a ubrzo nakon toga počeće i prodaja ovog automobila na struju. Vozilo će imati dva konstantno sinhronizovana motora, jedan za prednju, a drugi za zadnju osovinu koji će zajedno isporučivati oko 600 KS. Dva elektromotora će se napajati strujom iz litujum-jonske baterije dovoljne za domet od 500 kilometara.Taycan bi trebalo da ubrzava 0-100 km/h za manje od 3.5 sekundi, dok bi 200 trebalo da uhvati za manje od 12 sekundi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porscheov prvi električni automobil Taycan će koštati manje od Panamere, ali više od Cayenna

 

177994-porsche mission e.jpg

 

Sledeća godina bi trebalo da bude veoma zanimljiva, budući da gotovo svi proizvođači kreću sa lansiranjem električnih automobila. Ni Porsche nije izuzetak. Sve je, naime, spremno za lansiranje Taycana, Porscheovog prvog serijskog električnog automobila kojim nemački proizvođač planira da ozbiljno zapreti Tesli. Konkurentska će zato biti i cena. Robert Meier, Porscheov direktor proizvodnje, kaže da će električna limuzina biti cenovno smeštena između Cayenna i Panamere. Budući da u Nemačkoj Cayenne košta 74.828, a Panamera 90.655, to bi moglo da znači da će Taycan biti dostupan već od 80.000 evra.

Porscheov finansijski direktor, Lutz Meschke ističe da će biti više verzija Taycana, pa bi najpotentnija verzija mogla da košta do 200.000 evra. Taycana će pokretati dva električna motora koje isporučuje Magneti Marelli. Duo razvija 600KS i obezbeđuje sprint do stotke za 3.5 sekundi. 800-voltni baterijski paket od 400 ćelija bi trebalo da obezbedi prevaljivanje 500 km s jednim punjenjem po standardu NEDC, a biće moguće da se napune za dodatnih 100 km za samo 4 minuta putem 350 kW punjača. Porsche planira da proizvodi 20.000 primeraka Taycana godišnje, ali u zavisnosti od potražnje Nemci mogu da ih proizvedu i više.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže i Porsche Taycan Cross Turismo

 

porsche cross 111.jpg

 

Porscheovo iznenađenje na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi je bio Mission E Cross Turismo, a radi se o potpuno električnom vozilu koga Nemci opisuju kao Cross Utility Vehicle (CUV). U međuvremenu je stiglo i zvanično saopštenje u kome se kaže da će ovaj automobil krenuti i u serijsku proizvodnju. Za sada nije zvanično obajvljeno kada kreće u proizvodnju ali ranije inforamcije kažu da se radi o modelskoj godini 2021. Takođe, njegov naziv će najverovatnije biti Taycan Cross Turismo.

 

porsche cross 1111.jpg

 

Zato će i tehničke karakteristike biti iste kao i kod standardnog Taycana koji će se inače u proizvodnji pojaviti sledeće godine. To znači da će i Taycan Cross Turismo imati dva elektromotora (jedan napred i jedan pozadi) sa ukupno 440 kW/600KS, dok će autonomija sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija iznositi oko 500 km (baterije će se na punjačima od 800 volti za samo 15 minuta napuniti dovoljno za vožnju od oko 400 km). Automobil će od 0 do 100 km/h ubrzavati za manje od 3.5 sekunde, a do 200 km/h će stizati za manje od 12 sekundi.

 

porsche cross 111111.jpg

 

Treba podsetiti da je Mission E Cross Turismo sasajma u Ženevi dugačak 495 cm, širok 199 cm i visok 142 cm. Mission E Cross Turismo takođe ima i pogon na sva četiri točka, adaptivno vazdušno oslanjanje (koji može da poveća klirens za 50 mm), dinamičku kontrolu šasije (PDCC), matrix LED prednja svetla, zaštitne elemente na eksterijeru, Porsche Connect digitalne servise, digitalnu instrument tablu, sportska sedišta... Kao i Taycan, i serijski Taycan Cross Turismo će se proizvoditi u fabrici u Cufenhausenu (što će rezultirati zaposlenjem još 300 radnika). Porsche je već najavio da će se Taycan proizvoditi u seriji od oko 20.000 primeraka godišnje (sa Taycanom Cross Turismo ta brojka bi mogla da poraste na blizu 30.000), kao i da će cenovno biti smešten između modela Cayenne i Panamera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Taycan cilja na rekord Nirburgringa

 

porsche taycan n.jpg

 

Najavljeni Taycan je možda potpuno električni automobil, ali Porsche želi svima da pošalje jasnu poruku da će i taj model ostati veran vrednostima kompanije, kao i ostatak njene game. Upravo je to razlog zbog kojeg Porsche želi da Taycan postane najbrži serijski, električni model na legendarnoj stazi ''Nordsšlajfe''. Predstavnici proizvođača automobila iz Štutgarta veruju da Taycan može da završi krug na ''zelenom paklu'' za manje od 8 minuta. Možda se sećate da je 2017. godine, kineski model Nio postavio rekord na toj stazi kao sa modelom EP9 koji je postao najbrže električno vozilo. Taj električni hiper automobil sa 1.342 konjske snage je krug završio za senzacionalnih 6 minuta i 45.90 sekundi.

 

Naravno, ne verujemo da će Porsche pokušati da obori taj rekord iz dva razloga. Jedan od njih je što Nio EP9 nije serijski električni automobil, već hiper automobil čija je proizvodnja ograničena na 16 jedinica od kojih se svaka prodaje po ceni od 1.2 miliona dolara. Drugi razlog je taj što Taycan neće imati snagu kao taj model. Naime, predstavnici kompanije Porsche su naveli da će dva elektromotra koje snabdeva komapnija Magneti Marelli razvijati više od 600 konjskih snaga. Rezultat toga će biti to što će Taycan od 0 do 100 km/h ubrzavati za manje od 3.5 sekundi. Iako veliki roj električnih automobila ima slično vreme ubrzavanja, Porsche ima ''par kečeva u rukavu''. Naime, njegovi elektromotori će biti sinhroni. Rečima Roberta Majera, direktora zaduženog za project Taycan: ''Jasno je da su asinhroni elektromotori znatno priuštljiviji, ali oni imaju jednu veliku manu. Motor se može opteretiti prilikom dinamične vožnje. Možda se sa time slaže veliki broj proizvođača električnih automobila, ali ne i Porsche'', što znači da će Taycan biti izuzetno performantan automobil. Takođe, taj model će imati litijum-jonsku bateriju jačine 800 volta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Taycan je verovatno rasprodat, ali pravo iznenađenje je ko su kupci

 

185221-porsche taycan.jpg

 

U Porscheu kažu da vlada nezapamćeni interes za električnim Taycanom, ali i da će im taj model obezbediti kupce koji nikada pre nisu vozili Porsche. Ipak, za razliku od Cayennea koji je u svojoj prvoj generaciji u Porscheov tabor doveo značajan broj vlasnika Mercedesovih i sličnih SUV-ova, ovde je situacija kudikamo drugačija. Klaus Zellmer, prvi čovek severnoameričke filijale Porschea, izjavio je za ''CNET'' da ih je iznenadila potražnja za Taycanom. Zellmer pritom nije želeo da otkrije koliko ljudi je naručilo električni Porsche, ali je otkrio nešto drugo: ''Ako svi koji su rezervisali auto odluče i da ga kupe, onda smo sigurno rasprodati za prvu godinu.''

Međutim, još zanimljivija je informacija o strukturi onih koji su rezervisali Porsche. ''Više od pola zainteresovani koji su rezervisali auto nemaju niti su ikada imali Porsche. Tipično, ako bismo gledali izvor posla, bili bi to ljudi koji dolaze iz Audija, BMW-a ili Mercedesa. Danas oni dolaze iz Tesle. Zanimljivo je da ljudi koji su bili zainteresovani za Teslu nisu izgubili interes za ovakva vozila'', objašnjava Zellmer.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako se izgovara ime električnog modela Taycan

 

187224-porsche taycan.jpg

 

Taycan će se u proizvodnji pojaviti sledeće godine, a imaće dva elektromotora (jedan napred i jedan pozadi) sa ukupno 440 kW/600KS, dok će autonomija sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija iznositi oko 500 km (baterije će se na punjačima od 800 volti za samo 15 minuta napuniti dovoljno za vožnju od oko 400 km). Automobil će od 0 do 100 km/h ubrzavati za manje od 3.5 sekundi, a do 200 km/h će stizati za manje od 12 sekundi. Taycan će se proizvoditi u fabrici u Cufenhausenu u Nemačkoj, u seriji od oko 20.000 primeraka godišnje (sa Taycanom Cross Turismo ta brojka bi mogla da poraste na blizu 30.000), dok će cenovno biti smešten između modela Cayenne i Panamera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top verzija Porsche Taycana će nositi oznaku Turbo?

 

187535-porsche mission e.jpg

 

Izgleda da će električno pokretana vozila predstavljati određene probleme za proizvođače koji su svoje modele nazivali prema karakteristikama motora koji su se u njih ugrađivali. Tako bi u skoroj budućnosti na putu mogli da vidimo električno pokretani Porsche Taycan Turbo koji nema ni jedan turbo punjač.

 

Naime, Alex Roy sa američkog portala ''TheDrive'' se prijavio kako bi uplatio kaparu za budući Porsche Taycan, a zatim je primio odgovor od predstavnika marke koji mu je rekao da će Taycan biti dostupan u tri verzije: Taycan, Taycan 4S i Taycan Turbo. Najzanimljiviji detalj, uz očekivane cene na američkom tržištu, jeste upravo ovo ranije pomenuto, a to je da će Porsche navodno na električni Taycan staviti oznaku Turbo. Sa jedne strane je razumljivo zašto Porsche želi da nastavi da koristi svoje dobro poznate nazive, ali u ovom slučaju nema baš puno smisla s obzirom da je reč o vozilu bez turbo punjača. Ili mi nešto ne znamo?

 

Cene za američko tržište nam malo toga mogu reći za cene u Evropi, ali izgleda da će Taycan Turbo biti jeftiniji od Panamere Turbo. Takođe, Taycan i Taycan 4S bi cenom trebalo da se smeste između početne verzije Panamere i verzije 4S, ako je verovati navedenim cenama i njihovim poređenjem sa trenutnim američkim cenama modela Panamera. Do sada ste već primetili i postojanje Taycana i Taycana 4S što sugeriše da početna verzija neće imati pogon na sva četiri točka. To se međutim ne slaže sa činjenicom da je Porsche ranije objavio da će Taycan pokretati dva električna motora, po jedan za svaku osovinu. Možda su namerno izostavili ulazni model.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mA2d8s8v3bp5x5kdijXp227DVV_IHITYo2Q TheWheelNetwork video: Walter Röhrl testira električni Porsche Taycan

 

U Porscheovom razvojnom centru u mestu Weissach, po drugi put su se sreli reli legenda Walter Röhrl i Taycan. Njihov prvi susret je bio pre nekoliko meseci, i pred ovaj drugi važniji (na kojem je trebalo da se pokaže, ili ne pokaže koliki napredak je ostvaren), nervozni su bili svi, kako Röhrl tako i grupa Porsche inžinjera koja razvija ovaj auto. Ok, spolja se već videlo da se stiglo do konačnih rešenja jer više nema kamuflaže za razliku od prvog susreta, ali najvažnije je bilo šta će kazati reli legenda nakon što provoza Taycan. Sve je trebalo da bude snimljeno kamerom, ali je uskoro ekipa sa kamerama u modelu Cayenne ostala daleko iza, tj. nije više mogla da prati ritam koji je zadao Walter Röhrl što je značilo da on želi da testira Taycan do krajnjih limita, da vidi gde su mu granice. Toliko im je odmakao da je morao da stane i sačeka ih jer su ostali iza par kilometara. Po njihovom dolasku, rekao im je:

 

''Ovo je ludo. U svim mojim godinama provedenim u reliju, nikada nisam osetio ovakve performanse. Taycan ide veoma dobro pri velikim brzinama. Iznenađen sam kako sada jedva da osetite dodatnu težinu električnog automobila. Porsche stručnjaci su mnogo napredovali od prošlog puta, odlično su iskoristili i pretvorili u prednost nizak centar gravitacije'' (zbog mnoštva baterija u podu, tako da su manu dodatne težine ustvari pretvorili u prednost). ''I da su mi oči vezali, odmah bih prepoznao da se nalazim u Porsche automobilu, toliko je prepoznatljiv dobar odećaj na volanu, gasu, kočnicama.''

Razgovoru, u prostorijama Porsche centra za razvoj, kasnije su se pridružili Robert Meier, menadžer kompletnog projekta, kao i Ingo Albers koji je zadužen za šasiju modela Taycan.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche udvostručio proizvodne planove za električni model Taycan

 

185221-porsche taycan.jpg

 

Porsche još uvek nije predstavio konačnu produkcijsku verziju svog prvog električnog modela Taycana, a već je doneo odluku o udvostručenju prvobitno planiranih proizvodnih brojki. Tačnije, prvo je nemački ''Automobilwoche'' javio, a kasnije Porsche i zvanično potvrdio da je doneo odluku o godišnjoj proizvodnji za 40.000 primeraka Taycana, a prvobitno je planirano 20.000 jedinica. Takođe, iz Porschea su rekli i da već ranije bili spremni za povećanje proizvodnje i da se samo čekala odluka rukovodstva. Drugim rečima Porsche ima osigurane kapacitete, ljude, delove i sl. samo je na rukovodstvu da proceni potražnju i mogućnosti prodaje ovog automobila.

Ranije su iz Štutgarta saopštili da su prve reakcije na Taycan bile neverovatno pozitivne, a čini se da je procena takva da upućuje na potrebu udvostručenja proizvodnih planova. Šef američkog Porschea Klaus Zellmer je rekao da u SAD-u veliki broj narudžbina za Taycan dolazi od trenutnih vlasnika Teslinih automobila, a navodno je slično i na drugim tržištima. Zvanične potvrde za sada još uvek nema, ali Taycan bi, kada stigne na tržište, trebalo da bude dostupan u tri verzije Taycan, Taycan 4S i Taycan Turbo. Takođe, podržavaće sistem brzog punjenja (800 V) što što će navodno omogućiti punjenje baterija za oko 400 km autonomije za manje od 20 minuta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

96 kilometara za 4 minuta - Porsche Taycan će biti najbrži električni automobil

 

188589-porsche ev.jpg

 

Nekada smo performanse automobila definisali prema vremenu potrebnom da iz mesta ubrzaju do 100 km/h, ali sa novom erom električnih vozila ovo merilo bi moglo da padne u drugi plan. Toga su najbolje svesni u Porscheu koji se sprema za lansiranje svog prvog serijskog električnog automobila - Taycana. Nemci znaju da je u doba top performansi teško diferencirati razliku između sprinta iz mesta do 100 km/h za 2.7 ili 2.8 sekundi, ali zato će svaki vlasnik električnog automobila itekako osetiti višeminutne razlike u vremenu potrebnom da se napuni baterija njihovog vozila. Taycan bi zato trebalo da bude najbrži automobila na svetu u klasi osvežavanja kapaciteta baterije.

 

U Porscheu tvrde da Taycanova 800-voltna baterija, spojena na brzi punjač od 350 kW, može da poveća autonomiju vozila sa 0 na 96 km za četiri minuta. Nemamo podatke o Teslinim automobilima za ovako kratke periode, ali automobili iz Palo Alta na Superchargerima od 120 kW najbrže dostižu 80 posto kapaciteta baterije za 30-ak minuta. Taycan je deklarisan na autonomiju od 500 km sa jednim punjenjem, a u Porscheu su potvrdili da će kupci sa one strane Atlantika uz novi automobil dobiti pravo na tri godine besplatnog korišćenja mreže Volkswagenovih brzih punionica Electrify America. Ostaje da se vidi da li će Porsche istu uslugu ponuditi i Evropljanima. Nemci će tek definisati cenu Taycana, ali potražnja je već sada tolika da su u Štutgartu odlučili da povećaju planiranu proizvodnju sa 20.000 na 40.000 primeraka godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogodnosti za vlasnike novog električnog Porsche Taycana

 

188589-porsche ev.jpg

 

Serijska proizvodnja Taycana, prvog modela Porschea sa električnim pogonom, počinje ove godine. Nemački proizvođač je svoje kupce iz Sjedinjenih Američkih Država obradovao vešću da će im, u saradnji sa kompanijom za upravljanje mrežom za punjenje električnih vozila ''Electrify America'', postaviti dovoljno punjača ''od-obale-do-obale'', od Atlantika do Pacifika. Pored javnih stanica za punjenje, vlasnicima Taycana biće dostupni i punjači za brzo punjenje vozila kod trgovaca Porscheovim proizvodima. Uz to, automobil na struju će moći da se puni i kod kuće. Kupcima Taycana će na raspolaganju biti više od 300 ''Electrify America'' stanica za punjenje u 42 države i više od 180 dodatnih mesta za punjenje u 17 urbanih zona sa predgrađima. Na svakoj pojedinačnoj lokaciji biće od pet do deset punjača. Tokom prve tri godine vozači električnog Porschea imaju neograničen broj tridesetominutnog punjenja u okviru ove mreže.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche za električni Taycan dobio preko 20.000 narudžbina

 

porsche mission r 11.jpg

 

Porsche je na sajmu automobila u Ženevi saopštio da se više od 20.000 ljudi registrovalo za kupovinu njihovog prvog električnog modela Taycan, pri čemu depozit iznosi 2.500 evra. Takođe, veliki broj zainteresovanih su ljudi koji do sada nisu bili vlasnici nekog od Porscheovih modela. Zvanična promocija Taycana će se održati u septembru (što znači da će moći da ga vide i posetioci sajma u Frankfurtu), a treba podsetiti da je ovaj automobil pre nekoliko godina najavljen konceptom Mission E.

 

Taycan (što bi inače trebalo da znači ''živahan, mladi konj'') pokreću dva elektromotora (jedan napred i jedan pozadi) sa ukupno 440 kW/600KS, dok će autonomija sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija iznositi oko 500 km (baterije će se na punjačima od 800 volti za manje od 20 minuta napuniti dovoljno za vožnju od oko 400 km). Automobil će od 0 do 100 km/h ubrzavati za manje od 3.5 sekundi, a do 200 km/h će stizati za manje od 12 sekundi. Uz standardni Taycan, sledeće godine stiže i Taycan Cross Turismo, a oba će se proizvoditi u fabrici u Cufenhausenu, i to u seriji od oko 40.000 primeraka godišnje. Taycan će cenovno biti smešten između modela Cayenne i Panamera, a po nekim nezvaničnim informacijama biće dostupan u verzijama Taycan, Taycan 4S i Taycan Turbo. Kako su još ranije objavili iz Porschea, veliki broj narudžbina za Taycan na američkom tržištu dolazi od sadašnjih vlasnika Teslinih modela. U svakom slučaju, Nemci najavljuju da će Taycan biti najsportskiji i tehnički najnapredniji automobil u svom segmentu - pravi Porsche.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najava za električni Porsche Taycan

 

porsche-taycan 2.jpg

 

Porsche je objavio nekoliko ''teaser'' slika i crteža kojima najavljuje serijsku verziju njihovog prvog električnog modela Taycan. Nemci su prošle nedelje na sajmu automobila u Ženevi saopštili da se više od 20.000 ljudi registrovalo za kupovinu Taycana, pri čemu je depozit iznosio 2.500 evra. Takođe, veliki broj zainteresovanih su ljudi koji do sada nisu bili vlasnici nekog od Porscheovih modela.

 

porsche-taycan 22.jpg

 

U Ženevi je saopšteno i da će zvanična promocija Taycana biti održana u septembru (što znači da će moći da ga vide i posetioci sajma u Frankfurtu), a treba podsetiti da je ovaj automobil pre nekoliko godina najavljen konceptom Mission E.

 

porsche-taycan 2222.jpg

 

Taycan (što bi inače trebalo da znači ''živahan, mladi konj'') pokreću dva elektromotora (jedan napred i jedan pozadi) sa ukupno 440 kW/600KS, dok će autonomija sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija iznositi oko 500 km (baterije će se na punjačima od 800 volti za manje od 20 minuta napuniti dovoljno za vožnju od oko 400 km).

 

190398-porsche t 22.jpg

 

Automobil će od 0 do 100 km/h ubrzavati za manje od 3.5 sekundi, a do 200 km/h će stizati za manje od 12 sekundi.

 

porsche t 2.jpg

 

Uz standardni Taycan, tokom sledeće godine stiže i Taycan Cross Turismo, a oba će se proizvoditi u fabrici u Cufenhausenu, i to u seriji od oko 40.000 primeraka godišnje. Taycan će cenovno biti smešten između modela Cayenne i Panamera, a po nekim nezvaničnim informacijama biće dostupan u verzijama Taycan, Taycan 4S i Taycan Turbo. Kako su još ranije objavili iz Porschea, veliki broj narudžbina za Taycan na američkom tržištu dolazi od sadašnjih vlasnika Teslinih modela. U svakom slučaju, Nemci najavljuju da će Taycan biti najsportskiji i tehnički najnapredniji automobil u svom segmentu - pravi Porsche.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

roadshow.jpg RoadShow video: Porsche Taycan

 

Taycan-a čeka još nekoliko meseci do prezentacije, a tek negde krajem godine će doći u salone širom sveta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Taycan

 

porsche taycan t.jpg

 

Još šest meseci nas deli od premijere prvog električnog Porschea, a sada možemo da vidimo model sa manje maske. Šest miliona test kilometara je odradio Porsche sa svojim prvim električnim modelom. Više od hiljadu test-vozača, inženjera i tehničara je Taycana i njegov moćni električni pogon provelo kroz najsurovije predele na planeti, a trenutno se odrađuju poslednje provere na severu Švedske, u Porscheovom zimskom test centru.

A Porsche ovako rezimira do sada učinjeno. Taycan je uz impresivnu kilometražu nakupio čak 2 miliona kilometara testova izdržljivosti, vozio je u ekstremnim uslovima vlažnosti (od 20 do 100%), temperature (-35 do 50 stepeni) i nadmorske visine (od 85 do 3.000 m). Pritom su baterije punjene više od 100.000 puta. Posetio je Ameriku, ali i Dubai i, naravno, Kinu. U Porscheu nam otkrivaju da je Taycan bio i na Nirburgringu kako bi se optimizovao pogon i potrošnja energije u odrađivanju kruga za manje od 8 minuta. Sa preko 20.000 zakaparenih primeraka, Taycan će nesumnjivo biti hit, i to veoma uverljiv. Podsetimo, sa naprednom tehnologijom biće mu potrebno samo 4 minuta punjenja za 100 km dometa. I da 3.5 sekundi za sprint do 100 km/h nikoga neće ostaviti ravnodušnim.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfection.jpg Carfection video: Porsche Taycan

 

Serijska izvedba koncepta iz 2015. godine...prvi skroz električni masovni serijski Porsche:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Taycan: slike unutrašnjosti

 

192344-porsche t 1.jpg

 

Porsche je još ranije najavio da će zvanična promocija modela Taycaa biti održana u septembru (što znači da će moći da ga vide i posetioci sajma u Frankfurtu), a kako se približava vreme premijere tako je i sve više špijunskih fotografija.

 

192345-porsche t 11.jpg

 

Najnoviji set fotografija je posebno zanimljiv, budući da one razotkrivaju unutrašnjost ovog potpuno električnog modela. Više o Taycanu možete pročitati u prethodnim postovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Taycan uhvaćen skoro bez kamuflaže

 

porsche-taycan 002.jpg

 

Premijera prvog potpuno električnog modela iz Porschea je već odavno jedan od najočekivanijih automobilskih događaja, a kako se bliži datum premijere počinju da se pojavljuju i fotografije Taycana sa malo ili skoro nimalo maske i kamuflaže. Dok je većina prototipova Taycana do sada uslikana na stazi Nirburgring, ovaj put je skoro potpuno nemaskiran Taycan uslikan na ulicama Kine.

 

porsche-taycan 001.jpg

 

Ovaj prototip Taycana je ''uhvaćen'' neposredno ispred hotela Peninsula u Šangaju. Ovime je jasno da se Porsche snažno pozicionirao za kinesko tržište, koje je u ovoj deceniji postalo ogromno i uticajno automobilsko tržište. Ovaj Taycan sa fotografija jedva da je pokriven kamuflažom i to samo kako bi se prikrio njegov dizajn C-stuba i nekoliko posebnih detalja. Bočni otvori na fotografijama su zapravo nalepnice, kao i dnevna svetla i svetla za maglu napred. Zadnja svetla su bila skrivena i crnom trakom, dok su izduvni otvori naravno lažni. S druge strane, točkovi su znatno odstupali od prethodnih špijunskih snimaka. Potvrđeno je da će Porsche Taycan imati globalnu premijeru u septembru ove godine za modelsku 2020. godinu. Za one koji preferiraju veću kabinu i neznatno povišeni klirens karavan/crossover pod imenom Taycan Cross Turismo je takođe potvrđen za sledeću godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Porsche Taycan u poseti Šangaju

 

porsche t 6.jpg

 

Održana je premijera prototipa Porsche Taycana pred publikom, prva zvanična demo vožnja na stazama Porsche Experience Centra (PEC) u Šangaju. U okviru te demo vožnje kamuflirani prototip Taycana će u roku od tri nedelje gostovati na tri kontinenta. Taycan će posetiti Kinu, Veliku Britaniju i SAD, tri velika tržišta ovog prvog potpuno električnog sportskog vozila iz Porschea. Dizajn krovne folije je posvećen zemlji domaćinu. U Šangaju je krovna folija Taycana bila ukrašena grafičkim prikazom zmaja, dok je za volanom bio Li Chao, vozač azijskog Porsche Carrera Cup-a.

 

porsche t 66.jpg

 

''Prilikom razvoja Taycana se posebno vodilo računa o tipičnim Porscheovskim performansama. To se može osetiti u samom startu'', izjavio je Li Chao.

 

porsche t 666.jpg

 

Naročito je oduševljen ležanjem na putu: ''Od beskompromisne sportske do iznenađujuće komforne vožnje, podvozje Taycana nudi agilnost sportskog vozila i komfor limuzine''. Maksimalna brzina Taycana iznosi 250 km/h, a od 0 do 100 km/h ubrzava za manje od 3.5 sekundi. Brzinu od 200-km/h dostiže za manje od 12 sekundi. Taycan će svoj potencijal demonstrirati i na ostalim lokacijama ''Porsche Triple Demo Run''-a: Na Hill Run trci u okviru festivala Goodwood (4. do 7. jul 2019) i u Njujorku tokom sezonskog finala ABB FIA šampionata Formule E od 13. do 14. jula 2019, gde će vozači Mark Webber i Neel Jani biti za volanom. Pre svetske premijere u septembru, Taycan će preći 6 miliona probnih kilometara. Električna vozila Porschea svakako moraju proći isti način testiranja kao i sportska vozila sa pogonom na gorivo. Pored nadmočnih performansi uvek se testira i svakodnevna upotrebljivost u svim klimatskim uslovima. Uz to se svakako testira i punjenje baterije, te hlađenje vozila u ekstremnim uslovima vožnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...