neshaoct 9592 Posted September 2, 2020 Porsche u problemima, pomoć stiže iz Audija Porsche je opet na mukama, i to veoma slatkim. Kao što ga je početkom milenijuma iznenadio Cayenne i njegov prodajni uspeh, tako sada svetskim tržištima ''žari i pali'' jedan drugi model. Prvi električni Porsche ruši sve rekorde pa je u prvoj polovini ove godine isporučeno već preko 4.500 primeraka. A govorimo o automobilu kome se cena piše sa šest cifara. U novu modelsku godinu Taycan ulazi s još više tehnologije, ali i sve većim interesom tržišta. Kako javlja nemački Automobilwoche, Porsche više ne može da drži korak u proizvodnji pa se obratio Audiju za pomoć. Audi je odmah reagovao i poslao 400 svojih radnika na ispomoć. ''400 zaposlenih iz Audijeve fabrike u Neckarsulmu se prebacilo na rad u Porscheovu fabriku u Zuffenhausenu kako bi pomogli, između ostalog, i na proizvodnji potpuno električnog Porschea Taycan'', potvrdio je Audijev predstavnik za medije. Prvi Audijevi radnici su na ispomoć poslati još u junu, a novi će se pridružiti u narednim mesecima. Na proizvodnji Taycana radi 2.000 Porscheovih radnika, 500 više nego što je to bilo inicijalno planirano. Porsche trenutno proizvodi dnevno 150 Taycana, a zbog povećane potražnje je odložen start proizvodnje Sport Turismo verzije. Već sada je poznato da će Audijevi radnici po povratku s pozajmice biti postavljeni na proizvodnu liniju za Audi e-tron GT, koji većinu komponenti deli sa Taycanom. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 14, 2020 Najavljen Mansory Porsche Taycan Mansory najavljuje više modifikovanih automobila, među njima i doterani Porsche Taycan. Kako se očekuje, električni Taycan će dobiti novi prednji spojler, redizajnirani haubu od ugljeničnih vlakana, proširenja blatobrana, set pragova, agresivniji zadnji branik sa integrisanim difuzorom, zadnji spojler, komplet novih alu točkova, modifikovano oslanjanje i doterani enterijer (elementi od ugljeničnih vlakana, aluminijumske pedale, pragovi i patosnice sa Mansory natpisom...). Pored toga, najavljen je još jedan tjunirani Porsche, i to Cayenne Coupe. Mansory kit ovde sadrži aero body paket od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, pragovi, zadnji difuzor, hauba sa otvorima za vazduh...), komplet novih alu točkova, modifikovano oslanjanje, sportski izduvni sistem, pojačane kočnice, dorađeni enterijer (koža, alkantara, ugljenična vlakna, aluminijumski detalji, Mansory patosnice) i pojačane motore (konkretni detalji tek slede). Oba ova Porschea će biti u crnoj boji, sa kontrastnim elementima u zlatnoj boji. Ni tu nije kraj, Mansory naime najavljuje i svoje verzije modela Audi RS Q8, Ferrari F8 Tributo, Portofino i 812 Superfast. Svi će premijeru imati uskoro, dok više informacija tek očekujemo (uključujući i cene). preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 17, 2020 CarGurus video: Test 2020. Porsche Taycan Turbo Naravno da prvi Porsche auto skroz na struju neće biti ni mali gradski, ni spor....al' će biti ''Turbo'' iako turbine nema Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 23, 2020 ThrottleHouse video: 2020. Porsche Taycan Turbo S Ovo je trenutno najbolji potpuno električni auto koji može da se kupi, ali to dolazi sa jakom cenom, koja za verziju kao na testu iznosi malo preko 150 hiljada evra: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 26, 2020 Taycan je u avgustu bio najprodavaniji Porscheov model na evropskom tržištu Porsche je jedan od malobrojnih automobilskih brendova koga korona kriza nije mnogo pogodila. Pre samo nekoliko meseci, iz te kompanije su saopštili da su u prvoj polovini 2020. prodali više primeraka modela 911 nego u prvih šest meseci prethodne, 2019. godine. Kako prenosi B92, sada iz Štutgarta stiže još jedna iznenađujuća vest. Njihov električni model Taycan, u avgustu je bio najprodavaniji model Porschea na evropskom tržištu. Taycan je prestigao, do sada izuzetno popularne, SUV modele Cayenne i Macan, a bio je bolji i od pomenute 911-ice. Tokom proteklog meseca kupcima u Evropi su isporučena 1.183 primerka Porschea Taycan, dok je u istom periodu prodato 1.097 automobila Porsche 911 i 771 Porsche Cayenne. U odbranu SUV-a Cayenne treba napomenuti da bi njegova prodaja u zbiru sa modelom Cayenne Coupe nadmašila rezultat Taycana, ali se u statistici Car Industry Analysis ova dva srodna vozila vode kao različiti modeli, što oni suštinski i jesu. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 28, 2020 AutoShopMagazin video: Test Porsche Taycan Na testu je njegova ''slabija'' varijanta sa 680 konja: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 2, 2020 SupercarBlondie video: Porsche Taycan Turbo Porsche koji nije morao da ima mesta za motor pozadi, pa su dizajneri mogli da faktički naprave kakav god auto su hteli...al' su se opet odlučili da se iz prve vidi da je ovo Porsche: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 4, 2020 Snimljen Porsche Taycan Cross Turismo Porsche je po ranijim planovima prodaju Taycana Cross Turismo trebalo da počne krajem 2020. godine, ali je pandemija koronavirusa (ali i odlična potražnja za standardnim Taycanom) to promenila. Ovde treba podsetiti da je još krajem avgusta objavljena informacija da su u Porscheu odložili premijeru ovog električnog modela. Taycan Cross Turismo će promociju imati početkom sledeće godine, a do tada pred nama su nove špijunske slike test primerka. Taycan Cross Turismo će u odnosu na standardni Taycan dobiti produženi krov, drugačija vrata prtljažnika i veći prtljažnik, ali i nešto viši klirens po uzoru na Mission E Cross Turismo concept iz 2018. godine. Očekuje se da će Taycan Cross Turismo biti dostupan u verzijama 4S sa 523KS, Turbo sa 671KS i Turbo S sa 751KS. Cene još nisu poznate, ali će u svakom slučaju biti nešto više u odnosu na regularni Taycan. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 8, 2020 Nico Rosberg i Porsche Taycan Turbo S Nekadašnji F1 šampion nema sumnju da su automobili na struju budućnost naše mobilnosti, a na GP konfiguraciji staze u Nurburgringu provozao je možda i najsavršeniji auto na struju koji trenutno postoji: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 10, 2020 Porsche Taycan elektrifikovao najvišu zgradu na svetu - Burj Khalifu Uvođenje električnog modela Porsche Taycan na Bliskom istoku praćeno je megalomanskim svetlosnim efektima. Kao platno poslužila je najviša zgrada na svetu, slavna Burj Khalifa u Dubaiju, čija visina iznosi 828 metara. Prilikom predstavljanja novog električnog modela Taycan na Bliskom istoku, gde ima mnogo bogatih i nestrpljivih kupaca, Porsche je priredio nezaboravnu premijeru. Na najvišu građevinu koju je čovek ikada napravio instalirano je više od milion dioda, preko kojih je projektovan kratki spot. Površina na kojoj je predstavljena i mapa istorije Porschea iznosi 33.000 kvadratnih metara. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 11, 2020 Slab im standard - U Norveškoj već prodato 1.000 Taycana Znamo da su u Norveškoj električni automobili izuzetno popularni, pa je tako samo u septembru preko 60 posto prodatih modela bilo - električno. Uz to, hibridi su zauzeli takođe veliki procenat, a ''klasični'' benzinci i dizelaši imali su udeo od skromnih 6.1% prema Word Economic Forumu. U celoj priči očekivano najviše mogu da budu zadovoljni svi oni koji su kupcima ponudili električne modele koji zadovoljavaju njihove potrebe. Među njima je i Porsche koji ruši rekorde sa novim Taycanom, prvim potpuno električnim modelom marke koji oduševljava tehnologijom, dizajnom i voznim karakteristikama. Tako je u Norveškoj prodato čak 1.000 primeraka, a upravo je ponosni 1.000-ti novopečeni vlasnik preuzeo ključeve svog primerka u Porsche salonu u Oslu. Porsche je pritom upravo zahvaljujući odličnoj prodaji Taycana udvostručio svoju prodaju u Norveškoj, a čini se da će brojke samo da rastu. ''Moj fokus nije na brzoj vožnji po stazi, više volim putovanja i krstarenja putem. Uživanje u svakodnevnoj vožnji mi je izuzetno važno, a ovo je moj peti Porsche model od kojeg očekujem iste karakteristike kao i kod modela sa klasičnim pogonom'', izjavio je vlasnik Røed prilikom preuzimanja automobila. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 11, 2020 Porsche Taycan Zyrus Norveška kompanija Zyrus Engineering je pripremila dizajnerski paket koji unapređuje izgled Porscheovog modela Taycan. Kompanija Zyrus Engineering ima bogato iskustvo rada sa ugljeničnim vlaknima, a body kit za Taycan je pripremala tri meseca. Sastoji se od 14 zasebnih komponenti koji koriste originalne tačke za montiranje, a krajnji proizvod izgleda apsolutno profesionalno. Među komponentama su zadnji difuzor, zadnji spojler, pragovi, prednji lip spojler i još neki elementi. Cena celog paketa iznosi 12.900 evra a komponente se nude u mat ili sjajnom karbonu. Zadnji spojler se prodaje zasebno po ceni od 1.700 evra. Taycan je ozbiljna električna mašina čija snaga se kreće od 429 do 750 KS u zavisnosti od verzije. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je svega 2.6 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 259 km/h. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 1, 2020 Harry'sGarage video: 2021. Porsche Taycan 4S Turbo S je najskuplji, najjači...ali je 4S možda i najbolji odnos uloženog/dobijenog: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 11, 2020 Taycan je u novembru bio najprodavaniji Porsche u Velikoj Britaniji Prodaja Porschea u Velikoj Britaniji je pozitivno iznenadila u novembru, jer se broj registracija u odnosu na prošlu godinu povećao za 16.7%. Ukupno je registrovano 2.216 primeraka pa Porsche sada stoji i iznad nekih glavnih marki poput Citroena i Honde. Najzanimljivije je da je glavni model marke prošlog meseca bio potpuno električni Taycan, koji je po prodaji nadmašio čak i Macana. Nažalost, tačni brojevi za Taycan nisu navedeni. Nemačka marka je i dalje zabeležila pad od 10.4% do danas (sa 12.104 novih registracija), ali čini se da je uspela da poboljša svoje rezultate u drugoj polovini godine zahvaljujući električnim vozilima, dok prodaja plug-in hibridnih vozila u Velikoj Britaniji ide jako dobro. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 14, 2020 Motormouth video: Test Porsche Taycan Turbo Šta se dobija za skoro 200.000 evra? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 29, 2020 PetrolPed: Test Porsche Taycan Prvi potpuno električni auto napravljen sa akcentom na performanse i vozačko zadovoljstvo: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 8, 2021 WheelNetwork: Bivši astronaut Charlie Duke za volanom električnog Porsche Taycan Leteo je misiju Apolo 16, i deseti je čovek po redu koji je kročio na Mesec. Na površini Meseca je ukupno proveo 70 sati. Samo je jedan od 6 ljudi koji su vozili auto po Mesecu. U pitanju je ''Lunar Roving'' koji je napravio Boeing: U pitanju je potpuno električni auto sa dve baterije, koji je omogućio astronautima da odu do 7 kilometara daleko od mesta sletanja, dok su do tada mogli da idu samo peške i to najdalje do 400 metara od lokacije sletanja. Nakon poslednje misije auto je ostavljen na Mesecu, iskorišćen da njegova kamera snimi uzletanje posade, a onda je još nekoliko dana snimao oko sebe zahvaljujući baterijama koje se još nisu bile ispraznile. Lunarni auto (3 komada) se i danas nalaze parkirani na Mesecu. Charlie Duke sada ima 85 godina, i iako je vozio električni auto po Mesecu nikada nije vozio električni auto na Zemlji. Sve dok ga nisu pozvali i dali da isproba Porsche Taycan: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 8, 2021 Porsche Taycan Cross Turismo će biti najskuplji karavan na svetu Kada bude krenuo sa prodajom, Porsche Taycan Cross Turismo neće biti samo jedan od modela nemačke marke koji najmanje vremena proveo u razvoju, već će biti najskuplji karavan na svetu. Malo ljudi se seća ovoga, ali koncept koji je prethodio ovom modelu je predstavljen na Salonu automobila u Ženevi 2018. pre nešto manje od tri godine. Kratak period između prikazivanja studije i lansiranja serijskog primeraka, u najvećoj meri može da se zahvali napretku Porscheove tehnologije virtuelne stvarnosti, čiji inženjeri sada mogu testirati ogroman broj sistema i komponenti u virtuelnom okruženju. Međutim, uprkos svemu, Taycan Cross Turismo je odložen na nekoliko meseci zbog sveopšte zdravstvene krize. Na ovaj način, čitav proces ne samo što je višestruko jeftiniji jer nije bilo potrebe za konstruisanjem pretproizvodnih prototipova, koji bi na kraju bili uništeni, već se sve odigrava mnogo brže nego što bi to bilo tradicionalnim putem. Zapravo, virtuelni prototipovi Taycan Cross Turisma su već kompletirali preko 20 miliona kilometara, što je razlog zašto su pravi pretproizvodni modeli retko viđani na putevima prošle godine. Ovaj automobil je blizu svog oficijelnog predstavljanja, tako da Porsche nije imao problem s tim da ga preterano ne kamuflira. Novi elektromobil iz Cufenhauzena će ''na nišanu'' imati Tesla Model X, i mada će biti prilično skuplji neće u ponudi imati varijantu sa sedam sedišta, što uostalom i ne bi bilo prikladno za jedan Porsche. S tim u vezi, baš kao i Model X, i Taycan Cross Turismo je čisto električni krosover-karavan, sa pogonom na sve točkove i neznatno povišenim klirensom. Što se pogonskih sklopova tiče, ponuda je identična kao i kod regularnog Taycana. Očekuje se da i performanse budu slične, uprkos izvesnom prirastu na planu mase. Ovde govorimo o litijum-jonskoj bateriji koja je bazirana na arhitekturi od 800 V, sinhronim elektromotorima sa permanentnim magnetima i najmanje tri verzije: Taycan Cross Turismo 4S, Turbo i Turbo S sa 761 KS. Elitna verzija bi trebalo da ubrzava iz stanja mirovanja do stotke za ispod tri sekunde, što znači da Porscheov električni karavan ne samo što će biti najskuplji u klasi, već i najbrži što se ubrzanja tiče. Takođe, kolaju glasine da će Porsche izvršiti napad na rekord na Nirburgringu u kategoriji karavana. Mada je Mission E Cross Turismo koncept na osnovu kojeg je kreiran bio četvorosed, Taycan Cross Turismo bi trebalo da bude ponuđen u konfiguracijama 2+2 i pet sedišta, slično konvencionalno pogonjenoj Panameri Sport Turismo. Naravno, još uvek se ne spominje cenovnik, ali svakako treba očekivati nešto višu startnu cenu u odnosu na standardni model. Neko će možda reći da je najskuplji Ferrari GTC4 Lusso, ali on je ipak više ''shooting brake'' nego karavan, i nema zadnji par vrata. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 21, 2021 Porsche Taycan sa zadnjim pogonom Porsche je ponudu električnog modela Taycan još prošle godine dopunio i baznom verzijom koja je međutim tada bila dostupna samo u Kini, dok se sada konačno pojavila i na drugim tržištima (uključujući Severnu Ameriku i Evropu). Kako bilo, bazni Porsche Taycan ima zadnji pogon i pozadi smešteni elektromotor sa 408KS (u overboost modu i uz Launch Control), kao i baterije od 79.2 kWh (autonomija iznosi do 431 km). Ko želi više, ovaj model je dostupan i sa baterijama od 93.4 kWh (ovde je autonomija 484 km), a snaga iznosi 476KS (u overboost modu i uz Launch Control). Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 5.4 s, dok je najveća brzina 230 km/h. Takođe, ovde i podatak da se 80% kapaciteta baterija na brzom punjaču može napuniti za 22 i po minuta. Taycan sa zadnjim pogonom je i praktičniji budući da nudi ukupnu zapreminu prtljažnog prostora od 491 litar. Deo opreme između ostalog čine LED prednja svetla, 19-inčni točkovi (opciono i od 20 i 21 inča), crna kočiona klešta, kao i 10.9-inčni infotainment sistem i Porsche Active Suspension Management sistem. Bazni Taycan sa zadnjim pogonom u Americi košta 79.900 dolara, a kod tamošnjih Porsche dilera će se naći na proleće. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 22, 2021 Taycan Turbo vs 911 GT3 RS vs 911 GT3 Cup Najveći test na koji Taycan može biti stavljen: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 22, 2021 Snimljen Porsche Taycan Cross Turismo Porsche je po ranijim planovima prodaju Taycana Cross Turismo trebalo da počne krajem 2020. godine, ali je pandemija koronavirusa (ali i odlična potražnja za standardnim Taycanom) to promenila. Ovde treba podsetiti da je još krajem avgusta prošle godine objavljena informacija da su u Porscheu odložili premijeru ovog električnog modela. Taycan Cross Turismo će promociju imati početkom 2021. a do tada pred nama su nove slike jednog nemaskiranog primerka. Taycan Cross Turismo je u odnosu na standardni Taycan dobio produženi krov, drugačija vrata prtljažnika i veći prtljažnik, ali i nešto viši klirens po uzoru na Mission E Cross Turismo concept iz 2018. godine. Očekuje se da će Taycan Cross Turismo biti dostupan u verzijama 4S sa 523KS, Turbo sa 671KS i Turbo S sa 751KS. Ostaje da se vidi da li će se možda nuditi i u baznoj verziji sa 408KS ondosno 476KS. Cene još nisu poznate, ali će u svakom slučaju biti nešto više u odnosu na regularni Taycan. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 25, 2021 Autogefuhl: Porsche Taycan Turbo S Kao i uvek detaljni test, plus vožnja na Autobanu (uz netipično za Thomas-a stiskanje malo gasa) Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 2, 2021 OSV: Porsche Taycan Ne, nisu svi električni automobili preteški zbog baterija, sa nekoliko elektro-motora i dovoljno snage da ''pocepaju'' asfalt...i sve bude odlično dok ne dođu do prve krivine. Taycan je najjači od svih električnih do sada, sa 800V sistemom (instalacijom) koja mu omogućava brzo punjenje, i odličan je ne samo po krivinama - pravi Porsche: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 4, 2021 CarWOW: Porsche Taycan Početna verzija Taycana, tj. onaj koji ima pogon samo na zadnjim točkovima - preko 30.000 evra je jeftiniji od prve sledeće verzije Taycan-a: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 5, 2021 Autocar: Porsche Taycan RWD Iako je ovo osnovna varijanta modela Taycan, možda je ovo ustvari najbolji Taycan: Quote Share this post Link to post Share on other sites