Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Mark Webber provozao električni Porsche Taycan

 

mark-webber-.jpg

 

Najnoviji elektro prototip nedavno je predstavljen, a bivši F1 vozač odlučio je da ga testira. Porsche Taycan je električni automobil koji je dizajniran sa ciljem da pokaže da električni agregati mogu pružiti istu, ako ne i veću snagu poput benzinskih motora. Taycan sadrži bateriju od 90 kWh i proizvodi snagu od preko 600 konjskih snaga, što mu omogućava da brzinu od 0 do 100 postigne za 3.5 sekundi. Kako piše Autoexclusive, bivši vozač Formule 1, dobio je tu priliku da ga provoza i da ga testira i nakon sjanih krugova i munjevitog vremena, Veber je iz automobila izašao sa ogromnim osmehom.

''Snaga Taycana je impresivna. Zaista je neverovanto da prototip auotobila ima ovakvo ubrzanje i da se ovako ponaša u krivinama. Zaista sam se osećao kao da sam u kokpitu auta iz budućnosti'', rekao je Veber dok je novinarima objašnjavao kako je vožnja protekla.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mate Rimac isprobao Porsche Taycan, Nemci su želeli da čuju i njegove utiske

 

rimac taycan.jpg

 

Mate Rimac, hrvatski inovator i vlasnik Rimac automobila među prvima je seo za upravljač potpuno električnog modela iz Cufenhausena, prototip verziju pri samom kraju testiranja. Saopštenje na LinkedIn profilu kompanije iz Svete Nedjelje u stranim medijima izazvalo dosta pompe. Naime, pojedinci su želeli da naprave senzaciju, pa su zaključili da se Mate slikao uz razotrkiveni električni model. Nemci uspešno kriju konačni izgled potpuno novog modela, ali istovremeno sa najavnim fotografijama su već puno toga otkrili. Osim toga, nedavno je i na Festivalu brzine u Goodwoodu odradio svojevrsnu premijeru.

Mate je kroz post otkrio da je vozio automobil oko Štutgarta, tačnije centrale marke Cufenhausena. Kratko i jasno je otkrio svoje utiske o vozilu. ''Porsche je obavio jako dobar posao. Definitivno bih uzeo u obzir Taycana kao svoj privatni automobil.'' Nema sumnje da je i ova priča odlično došla za marketing Porschea, ali i hrvatske firme iz okoline Zagreba. Inače, interes za prvi električni Porsche je ekstreman, samo je u Australiji zabeleženo 1.000 narudžbina, dok je više od 30.000 primeraka već naručeno na globalnom nivou, na neviđeno! Taycan ne iznenađuje u stvari interesom, samo kada vidite kakvu će autonomiju (do 500 km) i ubrzanje do 100 km/h donositi (manje od 3 sekunde). Pri tome će u vožnji donositi najbolje od 911, uz još niže težište.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Porsche Taycan će premijeru imati 4. septembra

 

5d530c3dade5f_porsche-taycan1.jpg.17e551243e54370fd5a7ce4aee24734d.jpg

 

Porsche će u novo električno doba ući s modelom Taycan čija onlajn svetska premijera je zakazana za 4. septembar. Produkcijsko izdanje Porscheovog odgovora na Teslin Model S će publici širom sveta biti predstavljeno za manje od mesec dana, prenosi Klix.ba.

 

5d530c3d166f0_porschetaycant.jpg.3a97992bd55ca7fa68ee5277c969c541.jpg

 

Prvi električni automobil iz slavne nemačke automobilske kompanije je zadržao osnovne linije konceptnog modela Mission E kojim su u Štutgartu 2015. godine najavili ulazak u svet strujom pokretanih automobila.

 

5d530c3c6f562_porsche-taycan11.jpg.5cabdd96fe5ae76b2f05e53bb54b00c2.jpg

 

Sve informacije još uvek nisu poznate, ali su u Porscheu već otkrili da najsnažniji Taycan od 0 do 100 km/h stiže za manje od 3,5 sekundi. Od 0 do 200 km/h mu treba manje od 12 sekundi, a maksimalna brzina iznosi više od 250 km/h.

 

mark-webber-.jpg.8dc9711282f3e44bf39977d04851b173.jpg

 

Kapacitet baterija (90 kWh) bi trebalo da bude dovoljan za više od 500 pređenih kilometara, a autonomiji dodatno pomaže i aktivna aerodinamika karoserije. Zahvaljujući 800-voltnoj tehnologiji za prelazak 400 kilometara potrebno je samo 15 minuta punjenja.

 

5d530c3b3163b_rimactaycan.jpg.de7880580ae4557cff3b9aaba88348d8.jpg

 

Porsche će Taycan u perspektivi ponuditi u više verzija. Na vrhu ponude biće verzija s pogonom preko obe osovine čiji elektromotori će proizvoditi više od 600 konjskih snaga, a osnovnu verziju bi trebalo da pokreće jedan elektromotor čija snaga će se distribuirati samo na zadnju osovinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Edited by Irena HGT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro Porsche Taycan

 

porsche taycan ev.jpg

 

Nakon više teasera i raznih viđenja razvojnih modela iz Porschea je stigla potvrda da će 4. septembra biti održana zvanična premijera modela Taycan. Reč je o prvom serijskom električno pokretnom Porscheu, a predstavljanje će biti održano istog dana na tri kontinenta. Tačnije, Taycan će biti predstavljen na posebnim događajima u Kanadi, Kini i Nemačkoj. Proizvođač iz Štutgarta je već primio preko 30.000 narudžbina za ovaj automobil čiji pogonski sklop bi, u top verziji, trebalo da razvija snagu od preko 600 KS. Zvaničnih tehničkih podataka još uvek nema, ali Taycan bi trebalo da ubrzava do 100 km/h za manje od 3,5 sekundi, dok će mu se autonomija navodno kretati oko 500 km. U ponudi bi kasnije trebalo da bude više verzija, a one niže snage će cenom biti nešto pristupačnije. Početna verzija će navodno biti opremljena baterijom kapaciteta 80 kWh, a snaga će joj se kretati oko 330 KS, a pominje se i verzija snage oko 390 KS. Sredinu ponude bi trebalo da čine verzije 4S snage oko 435 i 490 KS. One bi trebalo da imaju bateriju kapaciteta oko 96 kWh. Nagađa se i da bi Porsche kasnije trebalo da lansira i verziju koja će nositi oznaku Turbo S. Njena snaga bi mogla da se kreće oko 740 KS. Više bi trebalo da saznamo uskoro, a šira javnost će s ovim automobilom moći da se bliže upozna na predstojećem frankfurtskom auto salonu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slika unutrašnjosti

 

porsche-taycan 2020 unutra.jpg

 

Do zvanične premijere električnog Porsche Taycana je ostalo još 15 dana, pa nemački proizvođač preostalo vreme skraćuje objavljivanjem novih informacija i ''teaser'' slikama. Tako smo juče saznali da je Taycan tokom testova na stazi Nardo za 24 sata prešao 3.425 km, a danas stiže i jedna teaser slike njegove unutrašnjosti. Porsche ovde navodi i da će Taycanov infotainment sistem imati potpuno integrisanu verziju Apple Music streaming servisa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche je pokazao kompletnu unutrašnjost novog Taycan-a

 

Glavni displej je dijagonale 16.8 inča i to nije onaj na sredini konzole, nego se nalazi iza volana. Ali, nije kao kod Mercedesa potpuno prav-ravan, nego je na krajevima zakrivljen:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

porscheyoutube.jpg Porsche Taycan prešao Nirburgring za 7 minuta i 42 sekunde

 

Pre zvanične premijere zakazane za 4. septembar Porsche je objavio da je njihov električni model Taycan prešao stazu Nirburgring za 7 minuta i 42 sekunde, što je novi rekord za električna vozila sa četvoro vrata:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek video: Proba Porsche Taycan Prototype

 

Porsche još uvek zove mali broj novinara kako bi im pokazao Taycan, a najvažnije im je da prenesu kakav je u vožnji:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Porsche Taycan zvanično

 

taycan 0013.jpg

 

Porsche je danas zvanično predstavnicima medija pokazao serijsku verziju njihovog prvog električnog modela Taycan, dok će šira javnost moći da ga bliže upozna sledeće nedelje na sajmu automobila u Frankfurtu.

 

taycan 0012.jpg

 

Nemci su još ranije saopštili da je više od 30.000 ljudi naručilo Taycana, pri čemu je depozit iznosio 2.500 evra. Takođe, veliki broj zainteresovanih su ljudi koji do sada nisu bili vlasnici nekog od Porscheovih modela.

 

taycan 0011.jpg

 

Treba podsetiti da je ovaj automobil pre nekoliko godina najavljen konceptom Mission E.

 

195817-taycan 0010.jpg

 

Taycan (što bi inače trebalo da znači ''živahan, mladi konj'') će na početku biti dostupan u verzijama Taycan Turbo i Taycan Turbo S.

 

195816-taycan 0009.jpg

 

Taycan Turbo raspolaže sa 680KS i 850 Nm, a Taycan Turbo S sa 761KS i 1.050 Nm obrtnog momenta (sve brojke važe uz Overboost jer oba modela standardno raspolažu sa 625KS). To je dovoljno da Taycan Turbo od 0 o 100 km/h stigne za 3.2 sekunde, a Taycan Turbo S za samo 2.8 sekunde (ovde i podatak da Taycan Turbo S do 200 km/h ubrzava za 9.8 s). Što se najveće brzine tiče, ona je el. ograničena na 260 km/h.

 

taycan 0008.jpg

 

Ovde treba imati na umu i da je Taycan težak 2.295 kg (raspored težine je 48% napred i 52% pozadi), kao i da je dugačak 496 cm, širok 197 cm i visok 138 cm. Međuosovinsko rastojanje iznosi 290 cm, dok je zapremina prtljažnika pozadi 366 litara (napred je i manji prtljažni prostor zapremine 81 litar).

 

taycan 0007.jpg

 

Taycan Turbo ima točkove od 20 inča (gume 245/45 R 20 i 285/40 R 20), a Taycan Turbo S od 21 inča (gume 265/35 ZR 21 i 305/30 ZR 21).

 

taycan 0006.jpg

 

Još pre današnje zvanične premijere Porsche je objavio da je Taycan prešao stazu Nirburgring za 7 minuta i 42 sekunde, što je novi rekord za električna vozila sa četvoro vrata.

 

195819-taycan 0005.jpg

 

Autonomija sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija od 93.4 kWh kod Taycana Turbo iznosi 450 km, a kod Taycana Turbo S ona je 412 km (sve po WLTP normama). U vesti se ističe i podatak da će se baterije na punjačima od 800 volti za oko 5 minuta napuniti dovoljno za vožnju od oko 100 km.

 

taycan 0004.jpg

 

Deo paketa čine i sistemi PASM (Porsche Active Suspension Management), PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control) i PTV (Porsche Torque Vectoring Plus), kao i 16.8-inčna instrument tabla, pa 10.9-inčni ekran osetljiv na dodir i manji 8.4-inčni panel smešten niže na centralnoj konzoli. Porsche ovde navodi i da će Taycanov infotainment sistem imati potpuno integrisanu verziju Apple Music streaming servisa.

 

195821-taycan 0003.jpg

 

Uz standardni Taycan, kasnije stiže i Taycan Cross Turismo, a oba će se proizvoditi u fabrici u Cufenhausenu i to u seriji od oko 40.000 primeraka godišnje.

 

195818-taycan 0002.jpg

 

Kako su još ranije objavili iz Porschea, veliki broj narudžbina za Taycan na američkom tržištu dolazi od sadašnjih vlasnika Teslinih modela. U svakom slučaju, Nemci najavljuju da će Taycan biti najsportskiji i tehnički najnapredniji automobil u svom segmentu - pravi Porsche.

 

taycan 0001.jpg

 

Na kraju i cene: Taycan Turbo u Nemačkoj košta 152.136 evra, a Taycan Turbo S treba da se plati 185.456 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche odmah počinje proizvodnju Taycana

 

taycan p 002.jpg

 

Proizvođač iz Štutgarta ne gubi vreme nakon što je u sredu predstavio svoj prvi električni model. Porsche je možda malo zakasnio sa svojim prvim elektroautomobilom, ali namerava da nadoknadi izgubljeno vreme. Serijska proizvodnja Taycana kreće samo nekoliko dana posle svetske premijere ovog automobila. U ponedeljak 9. septembra sa fabričkih traka će se zakotrljati prvi primerci vozila, koji će ubrzo stići do nekih od 30-ak hiljada potencijalnih kupaca koji su već rezervisali svoj automobil. Interesantno je da su svi oni rezervisali vozila i pre zvanične premijere na kojoj je javnosti otkriven konačan dizajn Taycana.

 

taycan p 001.jpg

 

Porsche je uložio velika novčana sredstva u unapređenje fabrike u Cufenhauzenu u kojoj će se sklapati ovaj automobil. Prilagođavanje proizvodnih traka za izradu Taycana započeto je još 2015. godine. Porsche se pohvalio da je pogon potpuno neutralan u pogledu CO2 emisije, što znači da koristi isključlivo obnovljive izvore energije za napajanje postrojenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche za Taycan naplaćuje 500 evra veštački zvuk

 

porsche taycan 3.jpg

 

Čak i zagriženi automobilski entuzijasti će biti fascinirani trenutnom navalom obrtnog momenta i ubrzanjem koje pruža Porsche Taycan. Osećaj sportskih performansi je izuzetno naglašen, ali za potpuni doživljaj nedostaje jedna komponenta - zvuk. Osim osećaja lepljenja u sedište, škripe guma, moćan zvuk motora s unutrašnjim sagorevanjem je jedna od ključnih komponenti vozačkog užitka. Ali, automobil sa potpuno električnim pogonskim sklopom, nazavisno od namene i performansi, nikad neće emitovati nikakav privlačan zvuk pa je jedini način da se stvori veštački. Svi kupci Porsche Taycana tu opciju mogu da doplate 500 evra. Sistem se zove Electric Sport Sound, a zadužen je za emitiovanje zvuka unutar i van vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

5d8b57fca4e20_unnamed(20).jpg.2fe57877dfa9b3e78500f29fa5a4e83f.jpg Auto Express video: Test Porsche Taycan

 

 

 

5d8b584b5d8df_unnamed(21).jpg.dbb3b6779ce5c37a79b0d5edde08f429.jpg Autocar video: Test Porsche Taycan

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

whatcar.jpg WhatCar? video: Test Porsche Taycan

 

Prvi skroz električni Porsche. Pogledajte da li je on samo najzanimljiviji auto na struju ove godine, ili je uopšte najzanimljiviji auto godine:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hennessey Porsche Taycan

 

hennessey t 1.jpg

 

Nedavno predstavljeni električni Porsche Taycan će uskoro biti dostupan i sa paketom američke tjuning kompanije Hennessey Performance, što će im biti i prvi tjuning program za neki električni automobil. Hennessey se kod doterivanja Taycana pre svega fokusirao na točkove, enterijer i manje modifikacije eksterijera.

 

hennessey t 11.jpg

 

Slike pokazuju suptilne elemente, od malog prednjeg otvora za vazduh na haubi, preko prednjeg spojlera pa do bočnih pragova. Kasnije možemo da očekujemo i proširenje ponude, uključujući modifikaciju oslanjanja i kočnica pa do poboljšanja performansi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek video: Test 2020. Porsche Taycan

 

Sve što očekujete od GT automobila. Iako je malo manji od Panamere, nudi komfor i performanse na nivou najjačih verzija 911...i sve na struju naravno. Punjenje od 20% do 80% baterije traje 20 minuta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: Test Porsche Taycan Turbo S

 

2015. godine Porsche je pokazao koncept potpuno električnog automobila, a poslednje 4 godine je trajao put od tog koncepta do serijskog modela. Pogledajte koliko je ostalo od vizije Porschea u automobilu koji je spreman za prodaju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche na Nurburgringu još nije pokazao puni potencijal Taycana

 

porsche tesla 10.jpg

 

U nemačkoj kompaniji podsećaju da su verifikovano vreme (7:42) na stazi Nurburgring Nordschleife ostvarili slabijom verzijom svog prvog produkcijskog električnog modela. Zvanične potvrde nema, ali prema nezvaničnim informacijama Teslin Model S P100D+ Plaid je krug staze Nürburgring Nordschleife ''zatvorio'' za sedam minuta i 23 sekunde, što je za 19 sekundi bolje od verifikovanog vremena Porscheovog produkcijskog modela Taycan Turbo. Možda i zbog hvalisavih izjava koje su stigle iz Tesle, u Porscheu su podsetili da na merenju vremena kruga na Nürburgringu nisu bili sa snažnijom verzijom Taycana koja se krije iza oznake Turbo S, a kojom će u skorije vreme opet posetiti čuveni ''zeleni pakao''.

 

I dok elektromotori slabijeg modela Taycan Turbo proizvode 680 KS i 850 Nm obrtnog momenta, Taycan Turbo S u punom sjaju raspolaže sa 761 KS i 1.050 Nm obrtnog momenta, što bi mu (uz adekvatnog vozača) bez posebnih problema trebalo obezbediti novo rekordno (i verifikovano) vreme kruga na Nurburgringu u kategoriji produkcijskih elektropokretanih automobila sa četvoro vrata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfection.jpg Carfection video: Test Porsche Taycan Turbo S

 

Nije prvi serijski auto na svetu koji je skroz na struju, ali je verovatno važniji od onih pre njega jer nam daje uvid u to kakva nas budućnost čeka u električnim automobilima kada ih vozimo po krivinama, a ne samo na pravcu (za šta znamo već da imaju impresivne performanse):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodnja Porsche Taycana

 

taycan p 002.jpg

 

Jedan od najočekivanijih električnih automobila u poslednje vreme je krenuo u serijsku proizvodnju, a u Porscheu žele da se pohvale svojim pogonima u Cufenhausenu detaljnim videom. Video koji ubacujemo u ovu vest dolazi od samog Porschea - kompanija želi da se pohvali optimizacijom proizvodnih procesa u svojoj fabrici u nemačkom Cufenhausenu kraj Štutgarta, gde se sastavlja novi Taycan.

 

 

Dodatno, ovim videom žele da razuvere sve one koji bi možda pomislili da je elektrifikacijom Porsche izgubio ''dušu''. Taycan će, kažu, biti proizveden sa izuzetno detaljnom pažnjom i preciznošću, uz najviši mogući nivo umešnosti i kvaliteta koja odlikuje i druga vozila ove marke. Osim polusatne reportaže iz svih delova proizvodne linije, Porsche je podelio i vesti o proširenju kapaciteta za proizvodnju svojeg prvog električnog modela. Planiranih 20 hiljada Taycana u prvoj godini je već odavno zaboravljeno, a kompanija najavljuje da će ih proizvoditi značajno više (koliko tačno, nisu potvrdili). O povećanju potražnje i planiranih količina svedoči i činjenica da su nedavno zaposlili još 500 novih radnika koji će raditi isključivo na sastavljanju Taycana. ''Elektrifikacija pogona nije ubica radnih mesta'', izjavio je šef ljudskih resursa u Porscheu Andreas Haffner.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

caradvice.jpg CarAdvice video: Test 2020. Porsche Taycan

 

Svaka čast Tesli, ali kad su i veliki počeli da prave potpuno električne automobile, to je znak da je dovoljno sazrelo vreme na globalnom tržištu za takve automobile. Porsche predstavlja Taycan Turbo i Turbo S (naravno nema nikakve turbine):

 

 

 

carsguide.jpg CarsGuide video:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Taycan 4S

 

197105-Porsche-Taycan 4s 005.jpg

 

Nakon verzija Taycan Turbo i Taycan Turbo S koje su imale premijeru prošlog meseca na sajmu automobila u Frankfurtu, Porsche je paletu svog električnog modela proširio i varijantom Taycan 4S. Taycan 4S je dostupan u standardnom izdanju sa 390 kW/530KS i litijum-jonskim baterijama od 79.2 kWh, kao i u opcionoj verziji sa 420 kW/571KS i baterijama od 93.4 kWh. Obe verzije od 0 do 100 km/h ubrzavaju za 4,0 sekunde, dok je najveća brzina ograničena na 250 km/h.

 

197106-Porsche-Taycan 4s 004.jpg

 

Varijanta sa 530KS ima autonomiju od 407 km, a ona sa 571KS može da pređe 463 km (po WLTP normama). Porsche ističe i da se do 80% kapaciteta baterija na brzom punjaču može napuniti za samo 22.5 minuta.

 

Porsche-Taycan 4s 003.jpg

 

Tu su i 19-inčni Taycan S Aero točkovi, LED prednja svetla i Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus), Porsche 4D Chassis Control, adaptivno vazdušno oslanjanje, crvena kočiona klešta...

 

Porsche-Taycan 4s 002.jpg Porsche-Taycan 4s 001.jpg

 

Taycan 4S će u Porscheovim prodajnim salonima biti od januara 2020. godine, po ceni koja u Nemačkoj startuje od 105.607 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...