Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Statistika automobilske industrije

Recommended Posts

Renault u prvom kvartalu bolji od očekivanja

 

renault conquest.jpg

 

Renault je u objavljenim tromesečnim rezultatima za 2023. godinu premašio tržišna očekivanja. Grupa je kao razlog povećanja prihoda navela povećanu prodaju i više cene vozila.

U prva tri meseca ove godine na nivou grupacije je prodato 535.000 automobila, što je 14% više u odnosu na prvo tromesečje prošle godine. Samo u Evropi prodaja Renaultovih automobila je porasla za 27.3%. Što se tiče budućih planova, grupa je napomenula da će se i dalje fokusirati na elektrifikaciju vozila, polažući velike nade u nedavno predstavljene modele, za koje očekuju da će dodatno povećati prodaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis zabeležio povećanje neto prihoda u prvom kvartalu 2023. od 14%

 

jeep avenger plavi.jpg

  • Neto prihod od 47.2 milijardi evra, što predstavlja povećanje od 14% u odnosu na prvo tromesečje 2022. godine, prvenstveno zbog povećanja isporuka i visokih neto cena.
  • Konsolidovane isporuke 1.476 hiljada jedinica, što predstavlja povećanje od 7%, prvenstveno zbog poboljšanja broja završenih isporuka poluprovodnika u odnosu na prvo tromesečje 2022.
  • Ukupan inventar vozila iznosio 1.302 hiljada jedinica 31. marta, 2023, što odražava povratak na normalne nivoe inventara; obuhvata i kompanijski inventar od 384 hiljada jedinica.
  • Obična dividenda od 1.34 evra po akciji odobrena od strane skupštine akcionara biće isplaćena akcionarima 4. maja 2023.
  • Pokrenut program otkupa akcija vredan 1.5 milijardi evra, očekuje se da će prva tranša od 500 miliona evra biti okončana u junu 2023.
  • Globalna prodaja električnih vozila na baterije porasla 22% u odnosu na prvo tromesečje 2022; globalni fokus se nastavlja, sa 9 novih BEV modela koji će biti lansirani u 2023.

Ričard Palmer (Richard Palmer), finansijski direktor:

''Stellantis je imao dobar početak 2023. godine, održavajući tempo iz izvrsne 2022. godine i ostvarivši snažne rezultate broja isporuka i neto prihoda u svim segmentima. Naš globalni domet i raznovrsna ponuda proizvoda znači da smo dobro pozicionirani da nastavimo da ostvarujemo snažne financijske rezultate tokom cele godine. Ove godine ćemo dodati devet novih električnih vozila na baterije u našu ponudu proizvoda, nastavljajući našu borbu da svima pružimo čistu, bezbednu i pristupačnu mobilnost.''

 

Stellantis nastavlja sa svojim naporima da obezbedi čistu, sigurnu i pristupačnu mobilnost širom sveta, i ispuni izazovne ciljeve strateškog plana ''Dare Forward 2030'', zabeleživši 14% godišnji rast neto prihoda u 1. tromesečju 2023, sa pozitivnim doprinosom svih segmenata. Globalna prodaja baterijskih električnih vozila (BEV) porasla je za 22% u odnosu na prethodnu godinu. Planirano je da se dodatnih 9 BEV vozila lansira u 2023. godini, a ukupna ponuda BEV vozila će do kraja 2024. godine dostići broj od 47. Ofanziva elektrifikacije u Severnoj Americi se brzo približava, što je potvrđeno predstavljanjem potpuno novog, potpuno električnog modela Ram 1500 REV na Međunarodnom sajmu automobila Njujorku. Model Jeep Avenger, prvo električno vozilo na baterije ovog brenda, osvojio je nagradu ''Evropski automobil godine 2023'' i takođe je proglašen za ''Najbolji porodični SUV na svetu u 2023.'' u okviru nagrada Svetskog automobila godine po izboru žena.

 

Stellantis je fokusiran na realizaciju tri stuba iz strateškog plana Dare Forward 2030:

Stellantis je naglasio svoju posvećenost globalnoj rodnoj ravnopravnosti usvajanjem principa Ujedinjenih nacija za osnaživanje žena. Na putu ka karbonskoj neutralnosti, kompanija je potpisala obavezujući ugovor sa Vulcan-om za razvoj novih geotermalnih projekata koji imaju za cilj dekarbonizaciju energetske mešavine industrijske lokacije u Riselshajmu u Nemačkoj.

 

Tehnologija: Stellantis je zadržao brz tempo u transformaciji elektrifikacije. Ulaganja u proizvodnju su najavljena u Mangualdeu (Portugal); Ajzenahu (Nemačka); Kasinu (Italija); i Kokomu (Indijana, SAD). Nastavljajući da gradi svoju mrežu partnerstava kako bi obezbedila snabdevanje neophodnim materijalima za baterije, Kompanija je potpisala strateške ugovore sa McEven Copper, Terrafame i Element 25. Stellantis je takođe proširio svoju mrežu razvoja softvera i inženjeringa na osam čvorišta sa novom operacijom u Gljivicama (Poljska).

 

Vrednost: Stellantis je preduzeo razne korake da podrži rast u regionu Bliski istok i Afrika, uključujući i potpisivanje sporazuma sa vlastima u Južnoj Africi za razvijanje proizvodnog pogona, sporazum sa kompanijom Koç Holding za dalje proširivanje postojećeg zajedničkog poduhvata Tofaş u Turskoj, i, u Alžiru, lansiranje FIAT brenda koji planira da ima šest linija automobila na tržištu. U Evropi, realizacija Novog maloprodajnog modela će početi sredinom 2023. godine u probnim zemljama nakon sporazuma sa evropskim udruženjima dilera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Volkswagena u maju nastavlja uzlazni trend

 

vw taigo2.jpg

 

Prodaja Volkswagen grupe nastavila je uzlazni trend u maju sa 763.800 prodatih vozila, što je 16% više u odnosu na isti mesec prošle godine, saopštava grupa iz Wolfsburga.

 

Grupa je, zajedno sa svojim konkurentima, bila pogođena globalnom nestašicom elektronskih komponenti koja se nastavila u zimu zajedno s posledicama pandemije. U aprilu je grupa pokazala rast od gotovo 40% u odnosu na april 2022. Oporavak je bio očigledan u Kini, najvećem tržištu grupe, gde je prodato 260.200 vozila u maju, što je rast od 11.9% u odnosu na prošlu godinu. Rast je zabeležen u Zapadnoj Evropi, za 21.6%, Severnoj Americi za 9.2%, i Istočnoj Evropi za 30.9%. Nasuprot tome, prodaja u Južnoj Americi pala je za 4.8%. Učinak kod različitih marki bio je mešovit, sa Škodom za 34.8%, Porscheom za 21.9%, Audijem za 19.9% i osnovnim brendom VW za 10.5%. Prodaja Lamborghinija i Bentleya pala je za 5.5%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veća prodaja BMW-a u drugom kvartalu

 

BMW i7 002.jpg

 

BMW je saopštio da je isporučio 553.369 automobila između aprila i juna ove godine, što je 11.5% više nego u istom periodu prošle godine. Prodaja električnih vozila se više nego udvostručila (+150.7%), dostigavši 77.948 jedinica.

 

Nemačka kompanija ističe da su Serija 7/i7 i X7 bili ''posebno popularni'', kao i Serija 4/i4 i X5 za kojima postoji ''velika potražnja''. BMW M odeljenje je takođe je imalo odličan drugi kvartal jer su isporuke porasle za 14.5%, na 48.257 jedinica. Ovi brojevi takođe uključuju prodaju M Performance modela. BMW ističe modele M2 i XM, a predviđa se da će i5 M60 i i7 M70 povećati potražnju u drugoj polovini godine. MINI je zabeležio skok od 10.2%, na 71.816 automobila. Potražnja za Cooperom SE, jedinim električnim vozilom marke koji se danas prodaje, porasla je za 8.8%.

Rolls-Royce je pao u drugom kvartalu, ali samo za 1.7% pošto je prodaja blago opala na 1.541 vozilo. Međutim, to nije veliko iznenađenje s obzirom na to da je proizvodnja Wraitha i Dawna završena dok Spectre tek treba da startuje. Taj prvi električni model brenda biće u rukama kupaca počev od četvrtog kvartala ove godine.

Na kraju, BMW Motorrad je imao pozitivan drugi kvartal sa 64.936 isporučenih motocikala, što predstavlja povećanje od 8%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla i dalje na vrhu prodaje električnih automobila u Nemačkoj

 

novitec y 01.jpg

 

U borbi za prvo mesto na nemačkom tržištu električnih automobila Tesla je u prvom polugodištu ponovo prednjačio, ali se smanjuje njegova prednost pred markom Volkswagen (VW). Tesla je prodao 36.400 automobila u poređenju sa VW-ovim 34.400 e-automobila u prvoj polovini 2023. prema brojkama Savezne uprave za motorni saobraćaj.

 

U drugoj polovini godine bitka za prodaju bi mogla da se dodatno zaoštri i značajno pojeftini električne automobile, smatraju industrijski stručnjaci. Očekivanja nemačkih proizvođača automobila su najgora od finansijske krize 2008. zbog inflacijskih pritisaka, sklerotičnog privrednog rasta u Evropi i oštre konkurencije Tesle, kao i kineskih proizvođača automobila. Pogled na budućnost kompanija poput Volkswagena, Mercedes-Benza i BMW-a se pogoršao u junu na minus 56.9 bodova, što je pad u odnosu na minus 10.3 boda prethodnog meseca, pokazuje istraživanje instituta Ifo sa sedištem u Minhenu. To nije daleko od najnižeg nivoa iz 2008. od minus 67.8.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche u prvoj polovini 2023. godine povećao prodaju za 15%

 

Porsche Cayenne 2023 4.jpg

 

Porsche je saopštio da je njegova prodaja u prvoj polovini godine osetno skočila, zahvaljujući snažnoj potražnji na domaćem i evropskom tržištu u celini. U periodu od januara do juna isporučeno je 167.354 vozila, za 15% više nego u istom prošlogodišnjem periodu, navodi kompanija.

 

Najviše je porasla prodaja u Nemačkoj i ostalim evropskim zemljama, za 24 odnosno 23%. U Kini je povećana oko 8%, a u Severnoj Americi oko 12%. Posebno su popularni bili SUV-ovi, sa 26% više prodatih Macana i 12% više Cayenna. Izdvajao se i 911 sa povećanjem prodaje za 21%. Prodaja električnog Taycana se međutim smanjila za 5%, uz prodati 17.991 automobil zbog manjka delova, saopštava kompanija. ''Nakon prvih šest meseci (ove godine) možemo biti zadovoljni isporukama'', zaključio je šef prodaje Detlev von Platen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snažan rast prodaje Volkswagen grupacije u prvih šest meseci

 

Volkswagen Tavendor 01.jpg

 

Volkswagen je saopštio da je u prvoj polovini godine zabeležio snažan rast prodaje zahvaljujući oporavku lanaca snabdevanja koji je omogućio realizaciju prošlogodišnjih narudžbina.

 

Tokom prvih šest ovogodišnjih meseci VW grupacija je prodala 4.372 miliona vozila, za 12.8% više nego u istom prošlogodišnjem periodu. U junu je prodaja porasla za 5.7%, nakon 16-procentnog skoka u prethodnom mesecu. Kompanija je godinu započela sa velikim brojem nerealizovanih narudžbina zbog prošlogodišnjih zastoja u snabdevanju, pa je prodaja u prvim ovogodišnjim mesecima snažno rasla. Prodaja u zapadnoj Evropi je porasla u prvoj polovini godine gotovo za 27% u odnosu na isti prošlogodišnji period, uz 30-procentni skok u junu. U Kini, najvažnijem VW-ovom tržištu, prodaja se međutim smanjila za 1.2% uz 14.5-procentni pad u junu, zbog visoke osnove za poređenje u istom prošlogodišnjem mesecu, kada su prodaju podstakli poreski podsticaji, tvrde u kompaniji.

 

U kategoriji automobila brend Volkswagen je zabeležio najslabiji rast prodaje u prvoj polovini godine za 7.2%. U junu mu se prodaja smanjila za 2.4%. Najpopularniji je bio Seat/Cupra, sa skokom prodaje u prvoj polovini godine za 28.1%. Prodaja Škode je porasla za 19.9%, Audija za 15.5%, a Porschea za 14.7%, pokazuje izveštaj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model Y je u prvoj polovini 2023. bio najprodavaniji automobil u Evropi

 

tesla y 01.jpg

 

Podaci o prodaji u Evropi pokazuju da je Teslin Model Y bio na vrhu liste prodaje novih automobila za jun i za prvih šest meseci 2023.

 

Teslin SUV je u Evropi pronašao 125.144 kupaca u prvoj polovini 2023. godine, što je 211.7% više u odnosu na 40.147 zabeleženih u istom periodu prošle godine. Drugo mesto u polugodišnjoj tabeli je pripalo Daciji Sandero, čija prodaja je porasla 25.9% na 118.883, dok je trećeplasirani Volkswagen T-Roc plasiran u 107.249 jedinica, što je povećanje od 30.2% u odnosu na prvu polovinu 2022. Opel Corsa je zabeležila povećanje prodaje od 102.082 i zauzela je četvrto mesto, što je poboljšanje od 18.1%, dok je Peugeotov 208 prošao slabije jer je njegova prodaja pala za 5.1% na 101.151 primerak. Volkswagen Golf, koji je godinama vladao evropskim prodajnim listama, sada je na devetom mestu i na junskoj i na polugodišnjoj tabeli.

 

1. Tesla Model Y  125.144   211.7%

2. Dacia Sandero  118.883   25.9%

3. VW T-Roc  107.249   30.2%

4. Opel Corsa 102.082   18.1%

5. Peugeot 208  101.151   -5.1%

6. Renault Clio  96.135   43.3%

7. Toyota Yaris Cross  90.135   48.4%

8. VW Tiguan  88.020   46.1%

9. VW Golf  85.730   -1.3%

10. Dacia Duster  82.813   19.5%

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault je postao drugi najprodavaniji brend u Evropi

 

Renault Austral 2022 6.jpg

 

U Evropi je prodaja Renaulta u prvom polugodištu 2023. godine porasla za 21% na ukupno 501.985 prodatih primeraka, čime se ova francuska marka plasirala na drugo mesto na evropskom tržištu.

 

Zbog rata u Ukrajini, brend Renault je suspendovao svoje aktivnosti na ruskom tržištu, zbog čega je bio suočen sa snažnim padom prodaje. Međutim, čini se da se brend brzo konsolidovao i na globalnom nivou uspeo da dramatično poboljša svoju poziciju na automobilskom tržištu. Globalno, prodaja je povećana za 11%, što je 771.000 prodatih automobila i lakih komercijalnih vozila. Veliki udeo u rastu prodaje ima prodaja lakih komercijalnih vozila, koja je porasla za skoro 22% u odnosu na isti period prethodne godine. Prodaja putničkih automobila povećana je za 9%. Na tržištu lakih komercijalnih vozila, Renault je u Evropi zabeležio međugodišnji rast od 25.4% na 144.250 prodahih vozila. Renault Kangoo je zabeležio rast prodaje od 11.7 %, model Express (+48.9%), Master (13.8%) i Trafic (+36%).

 

Evropsko tržište je za Renault centralno tržište. Na Starom kontinentu Renault je bio uspešan u praktično svim segmentima. U prvoj polovini godine je zabeležen međugodišnji rast od 21% na 501.985 jedinica. Brend je zabeležio snažan rast prodaje hibridnih vozila (+40%), na 83.000 prodatih jedinica. U elektrifikovanoj verziji prodato je više od polovine prodaje modela Austral (65%) i Arkana (55%). Zanimljivo je, da je prodato više od 23.000 jedinica potpuno električnog modela Megane E-Tech i upravo je ovaj automobil najprodavanije električno vozilo u svom segmentu u Francuskoj. Ono što je važno, Renault je uspeo da zadrži naklonost privatnog sektora. U navedenom periodu, gotovo svaki drugi prodati Renault u Evropi kupio je privatni klijent.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford skoro utrostručio neto dobit u drugom tromesečju 2023. godine

 

Ford Maverick

 

Ford je skoro utrostručio neto dobit u drugom tromesečju ove godine u odnosu na isti period prošle godine, popevši se sa 667 miliona dolara na 1.92 milijarde dolara. U međuvremenu su prihodi diva iz Detroita porasli 12% na 45 milijardi dolara.

 

Ford je u proizvodnji električnih automobila imao operativni gubitak od 1.1 milijarde dolara, dok je s druge strane u klasičnim automobilima s motorima sa unurašnjim sagorevanjem ostvario dobit od 2.3 milijarde dolara. Ford je povećao svoju prognozu operativne dobiti sa 9 i 11 milijardi dolara na između 11 i 12 milijardi dolara usred ohrabrujućih rezultata, a glavni finansijski direktor John Lawler opisao je drugo tromesečje kao ''stvarno dobro.'' Sa električnim automobilima Ford ove godine očekuje gubitak od 4.5 milijardi dolara, a cilj proizvodnje 600.000 električnih vozila godišnje je pomerio sa ove godine na 2024. Međutim, ipak očekuje da će električni automobili početi da mu donose dobit 2026. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota prodala 5.1% više vozila

 

toyota sajam p.jpg

 

Toyota je saopštila je da je prodala 5.1% više vozila u prvoj polovini 2023. godine u poređenju sa istim periodom godinu dana ranije, uz pomoć ublažavanja ograničenja ponude poluprovodnika i posebno veće potražnje u Japanu.

 

Kompanija je prodala oko 4.9 miliona vozila širom sveta u šest meseci do juna uključujući i svoj luksuzni brend Lexus, u poređenju sa oko 4.7 miliona vozila tokom istog perioda 2022. godine. Toyotina prodaja u Japanu skočila je 33.2% na 878.215 jedinica u tom periodu u odnosu na godinu dana ranije, dok je prodaja u SAD pala za 0.7% na nešto više od milion vozila, a u Aziji za 0.5% na oko 1.5 miliona jedinica. U junu je globalna prodaja porasla za 10% na 898.947 jedinica, zahvaljujući rastućoj potražnji, uključujući i elektrificirana vozila poput hibrida, na ključnim tržištima kao što su Sjedinjene Američke Države i Evropa. Prodaja u Kini u junu zabeležila je pad od 12.8% na godišnjem nivou. U periodu od januara do juna prodaja u Kini pala je za 2.8%.

 

Globalna prodaja hibridnih električnih vozila porasla je 37.6% u odnosu na prethodnu godinu na 292.131 jedinica, što čini nešto manje od trećine ukupnog broja vozila prodatih širom sveta prošlog meseca. U junu, Toyota je prodala 10.191 baterijsko električno vozilo širom sveta, uključujući i svoj brend Lexus, čime je ukupan broj prodatih vozila na baterije u prvoj polovini 2023. godine iznosio 46.171 jedinica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manja dobit Audija uprkos boljoj prodaji

 

234722-audi a601.jpg

 

Prihodi Audija su u prvom polugodištu ove godine na godišnjem nivou porasli za 14.4% na 34.2 milijarde evra, ali je neto dobit ipak smanjena za 25% na 3.3 milijarde evra.

Kako su objasnili iz te kompanije, njihova strategija nabavke sirovina se pokazala lošijom od očekivane. U prvom polugodištu prodaja u Evropi je porasla za 24%, a u SAD-u za 30%. U Kini, gde je ekonomski oporavak od pandemije covida-19 prema analitičarima sporiji od očekivanog, rast je bio samo 2%. Prema rečima Jürgena Rittersbergera, finansijskog direktora kompanije koja je pod okriljem Volkswagena, zadovoljni su poslovanjem s obzirom na teške uslove poslovanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla prodao više električnih automobila nego VW, Mercedes i Porsche zajedno

 

tesla indija.jpg

 

Nemačke kompanije su najavile hrabre planove za prelazak na proizvodnju električnih automobila i borbu protiv dominacije Tesle, ali u stvari zaostaju još više. Kompanija Tesla je u prvoj polovini ove godine prodala gotovo 890.000 električnih automobila, više nego Volkswagen, BMW, Mercedes i Porsche zajedno. Nemci imaju poteškoća jer softverski problemi odlažu dolazak ključnih modela i doprinose padu prodaje u Kini, njihovom najvećem tržištu, gde su uspešne kompanije Tesla i lokalni BYD. Nemačke kompanije čak gube bitku i na domaćem tržištu gde je Tesla i dalje vodeći brend električnih automobila.

 

Tesla se vodi politikom većeg volumena uz agresivno snižavanje cena, što povećava pritisak na druge proizvođače koji pokušavaju da održe korak. Prodaja Teslinih električnih vozila je porasla za 30 procentnih poena u odnosu na Volkswagenovu prodaju u tri meseca zaključno s junom, čime je američka kompanija povećala svoju prednost. Dok su Nemci zaglibili u teškim pregovorima sa sindikatima o modifikacijama svojih proizvodnih pogona iz doba automobila s unutrašnjim sagorevanjem, Tesla planira da proširi svoju fabriku u Nemačkoj te se priprema za izgradnju novog postrojenja u Meksiku. ''Tesla je još uvek daleko ispred nemačkih proizvođača na svim velikim tržištima. Oni su pod pritiskom da povećaju količine kako bi dostigli nivo potreban da električna vozila budu profitabilna'', rekao je analitičar Matthias Schmidt.

 

Nemački proizvođači automobila su u prošlosti napredovali jer su usavršili proizvodnju vozila na benzin i dizel, a imali su i stotine visokokvalitetnih lokalnih proizvođača delova koji su im isporučivali menjače, dizne i radilice. Međutim, sada kada baterija preuzima stvar, nemački ''Vorsprung durch Technik'' je ispario. U najvećoj evropskoj ekonomiji inflatorni pritisci, nedostatak kvalifikovanih radnika i visoke cene energije doprinose strukturnim izazovima koje predstavlja prelazak na proizvodnju električnih automobila. Očekivanja nemačkih proizvođača automobila su najgora još od finansijske krize 2008. godine. Nemcima najviše preti slabljenje njihove pozicije u Kini. VW, BMW i Mercedes su decenijama dominirali u Kini, najvećem svetskom tržištu automobila, ali nedavno su zaostali za kineskim brendovima koji proizvode pristupačna električna vozila sa tehnologijom i softverom prilagođenim ukusima lokalnih kupaca. Mercedes je snizio cene svoje električne limuzine EQS krajem prošle godine nakon razočaravajućih rezultata prodaje. VW je posebno pod pritiskom jer je BYD nadmašio ovu kompaniju u Kini tokom prvog kvartala, a prodaja električnih vozila nemačkoj brenda je pala u prvoj polovini godine u Kini, dok je tržište poraslo za 20%.

 

Očekuje se da će električna vozila činiti 90% kineskog tržišta do 2030. godine, tako da Nemci moraju hitno da ubrzaju i osiguraju konkurentniju ponudu. Ipak, nije sve izgubljeno.

Prvi čovek Tesle, Elon Musk, ostavio je priliku za one koji žele da uhvate priključak. Kompanija Tesla je svoj poslednji novi putnički automobil, Model Y, plasirala na tržište 2020. godine, a Model 3 nije redizajnirala iako je počeo da se proizvodi pre šest godina. Ipak, na osveženoj verziji se trenutno radi. BYD se drži dalje od američkog tržišta zbog trgovinskih barijera, a nekoliko manjih kineskih EV startapova možda neće preživeti rat cena u industriji.

 

Nemačke kompanije i dalje stvaraju zdrav profit prodajom automobila sa SUS motorima, uključujući Kinu. Mercedes i BMW i dalje u premium segmentu udvostručuju prodaju električnih vozila iz godine u godinu. Planovi Nemaca su da sredinom decenije uvedu platforme fokusirane na električne automobile kako bi smanjili troškove proizvodnje takvih vozila i opremili ih novom tehnologijom. VW priprema kompaktni električnih automobil koji će koštati manje od 25.000, ali će se na tržištu naći za nekoliko godina. Limuzina ID.7 sa ekranom proširene stvarnosti u salone stiže ove godine. Mercedes sledeće godine predstavlja električnu verziju kompaktne limuzine CLA u SAD-u da bi se takmičila sa Teslinim Modelom 3. Takođe, kompanija će elektrifikovati i legendarnu G-Klasu. BMW se nada da će njegova Neue Klasse platforma, koja stiže oko 2025. godine, unaprediti prodaju. Cilj proizvođača je da smanji cene baterije za polovinu te da poveća domet i brzinu punjenja za 30% u odnosu na aktuelne modele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Sandero ponovo najprodavaniji automobil u Evropi

 

236221-dacia sandero 01.jpg

 

Pristupačni Dacia Sandero je ponovo zauzeo vodeću poziciju na prodajnoj lestvici automobila na evropskom tržištu. Model rumunske marke je uspeo da se za sedam meseci ove godine nametne kao najprodavaniji automobil ispred modela kao što su Tesla Model Y i Volkswagen T-Roc.

 

U poslednje vreme je postalo uobičajeno da su Dacijini modeli na prvim mestima po prodaji automobila na Starom kontinentu. Zaključno sa julom model Sandero je ponovo preuzeo vodeću poziciju na ukupnoj lestvici najprodavanijih automobila u Evropi. Od početka 2023. do kraja jula Sandero je prodat u 131.600 primeraka, prema podacima koje donosi publikacija Profit. Naime, pristupačni rumunski bestseler je nadmašio čak Tesla Model Y, koji je kratko vreme uživao prvo mesto na prodajnoj lestvici u Evropi. Američki električar u periodu od sedam meseci prodat je u 122.400 primeraka, ali je u julu doživeo kolaps. Među prva tri u ukupnom poretku nakon prvih 7 meseci našao se Volkswagen T-Roc sa 120.600 prodatih primeraka.

Iza njih, poredak prvih 10 upotpunili su sledeći modeli: Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, Volkswagen Tiguan, Volkswagen Golf, Toyota Yaris Cross i Dacia Duster. Što se julske prodaje tiče, prvo mesto zauzeo je odlični Volkswagen T-Roc sa 16.900 prodatih primeraka. Nemački crossover je bio najtraženiji model ispred Sandera sa 15.300, dok je Tesla Y završio na 21. mestu sa ispodprosečnih 9.800 isporuka. Međutim, kada se gleda kumulativna prodaja za sedam meseci 2023. ne iznenađuje što je Sandero novi-stari lider tržišta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/1/2023 at 3:51 PM, neshaoct said:

Nema šta posebno da im se čestita jer Cupra ubija Seat. :D Nisu oni napravili Cupru da bi od Seata otimali kupce, ali baš to im se dešava.

Lepo se vidi kada se uporedi (u broju komada) koliko je Cupra porasla, a Seat pao. Ako se tako nastavi (izgleda da hoće), Seat će nestati sa tržišta za 5-6 godina... tako nešto već počinju i da izjavljuju.

 

VW CEO Thomas Schafer:

We are not killing Seat. We just need to decide on its future. We are still working on a plan for Seat, It is fine until 2028 or 2029.

 

Seat više neće proizvoditi automobile

 

200205-seat leon 01.jpg

 

Kad jednom svane, drugom smrkne, uzrečica je koja se u autoindustriji može često koristiti. U najnovijem slučaju ona u potpunosti otkriva kako tržišna kretanja diktiraju sudbinu kompanija sa višedecenijskom istorijom. Najnoviji primer je Seat, španski proizvođač koji će se u skladu s ranijim najavama povući iz sveta automobila.

 

Doduše, ne radi se o potpunom gašenju, već činjenici da Seat više neće proizvoditi automobile (aktuelni modeli će se proizvoditi do kraja njihovog životnog ciklusa).

Ostaće prisutan u svetu lične mobilnosti. Možda najbolji opis budućnosti je dao sam predsednik Volkswagena Thomas Schäfer. Kratko je objasnio kakva je budućnost Seata: ''Budućnost Seata je Cupra''. Što znači da će ga u potpunosti zameniti Cupra. Nekadašnji sinonim za sportske verzije Seatovih modela nije mogao da zaustavi znakove zamora u Seatu tokom prošle decenije, pa je odlučeno da se odvoji kao zasebna marka. To se i dogodilo 2018. godine, a onda i uspeh koji je iznenadio i sam Volkswagen. Cupra je trenutno najbrže rastuća evropska marka. Seatova uloga sportske marke je postala suvišna, a nasleđe je vrlo uspešno preuzela upravo Cupra kao predstavnik sportskih premium vozila u koncernu.

 

227875-cupra leon 01.jpg

 

Schäfer je potvrdio da Seatovo ime neće iščeznuti, već su samo ''za njega predvideli novu ulogu''. Linija skutera Mo je prvi signal onoga što nas očekuje iz Seata, zajedno sa nekim novim proizvodima. Mnogi pretpostavljaju da će upravo Seat ponuditi konkurenta Stellantisovom električnom četvorociklu koji se prodaje pod markama Citroena, Fiata i Opela. Ono važno je da autoindustrija ostaje prisutna u Španiji. Osim što će upravo iz Martorela dolaziti novi ID.2, Volkswagen je potvrdio da će uložiti 10 milijardi evra u gigafabriku baterija koja će se izgraditi u Valensiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto nisam ni razumeo tržišno pozicioniranje Seata.

Nešto poput najpristupačniji mladalački sportski, recimo?

Edited by djunis82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brend Seat nastavlja da postoji, ali jedna od verzija koju sam procitao je da ce proizvoditi i elektricne trotinete :blink: :

"Ime Seat će ostati i neće biti povučeno, a Schafer je rekao da će Volkswagen grupa naći drugu ulogu za njega. Umesto toga, firma će se verovatno okrenuti drugim rešenjima mobilnosti kao što su električni trotineti i slično."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski automobili beleže drastičan rast prodaje u Evropi

 

byd atto3 02.jpg

 

MG i BYD predvode u ofanzivi kineskih proizvođača koje će teško zaustaviti i najavljeni novi porezi. Kineski noviteti izgledaju odlično, a tehnološki nimalo ne zaostaju za evropskom konkurencijom. Naprotiv, neretko nude i više od renomiranih rivala. A ako tome dodate i bar 20% nižu cenu, jasno je da se tradicionalnim proizvođačima ne piše dobro. Ako pogledamo zvanične rezultate, brojevi jasno ukazuju na prisutnost kineskih proizvođača. Recimo, kineski BYD kao jedan od najvećih proizvođača elektrifikovanih vozila je u avgustu prošle godine prodao tek 186 automobila. Godinu kasnije mesečna prodaja se popela na čak 2.685 primeraka, a njegov model Atto 3 se prodaje bolje od BMW-a serije 5 ili Mercedesove E klase.

 

Prodajne rezultate po markama i modelima:

 

statis1.jpg statis2.jpg statis3.jpg

statis4.jpg statis5.jpg statis6.jpg

 

MG iz ponude SAIC-a je aktuelnom prodajom ušao vrlo visoko na lestvici najprodavanijih. Prodaja je s prošlogodišnjih 5338 primeraka u avgustu skočila na 14.411 primeraka, a samo ove godine je u Evropi prodao 132.785 primeraka. Primera radi, MG4 je stigao među 40 najprodavanijih modela u Evropi, a MG je imao bolju prodaju od Volvoa, Suzukija i Minija.

 

mg4 xpower 01.jpg

 

Ogroman rast beleži i Smart sa 3.715 prodatih automobila u avgustu, dok Geely može da bude zadovoljan sa Lotusom, ali i modelima Polestara i donekle Lynka. Fer je reći da nisu u rastu samo kineske marke. Plus beleži i Tesla s delom automobila dovedenih iz Kine, ali i Jeep, Cupra, Renault, pa i luksuzni Lexus.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche isporučio 242.722 vozila u prvih devet meseci

 

228977-porsche 911 2.jpg

 

U prva tri kvartala godine, Porsche je isporučio kupcima 242.722 vozila. To odgovara povećanju od 10% u odnosu na isti period prošle godine.

 

U Evropi, Porsche je isporučio 51.742 vozila u prvih devet meseci - povećanje od 23%. I na domaćem tržištu Nemačke svoje vozilo je dobilo više kupaca nego u istom periodu prethodne godine: 24.814 automobila, što predstavlja povećanje od 19%. Severna Amerika je takođe zabeležila dvocifreni rast. 64.487 isporučenih vozila predstavlja povećanje od 14%. U Kini je Porsche isporučio 60.748 vozila od januara do septembra - smanjenje od 12%. Ovo je uglavnom zbog kontinuirane teške ekonomske situacije u ovom regionu. Na inostranim tržištima i tržištima u razvoju, kupcima je isporučeno 40.931 vozilo, što predstavlja povećanje od 23%.

 

Sa značajnim povećanjem od 27%, Porsche 911 nastavlja da uživa veliku popularnost među Porsche kupcima. U prva tri kvartala isporučeno je ukupno 38.789 jedinica 911. Potražnja za novim Cayenneom, koji je svetsku premijeru proslavio u aprilu, takođe je velika. U prvih devet meseci isporučeno je 64.457 luksuznih SUV vozila (-3%). Ovaj blagi pad se objašnjava postepenim lansiranjem na različitim tržištima i regionima. Iz globalne perspektive, ovo je privremeno dovelo do niže dostupnosti proizvoda na tržištima sa kasnijim datumom lansiranja. Porsche Macan je isporučen za 68.354 kupaca (+15%). Panamera je ostvarila 26.779 isporuka (+5%). Modeli 718 Boxter i 718 Cayman su zabeležili 16.458 isporuka (+18%). Taycan je zabeležio značajan rast u isporukama: 27.885 kupaca je dobilo svoje novo vozilo, što predstavlja povećanje od 11%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyotini rezultati odlični, prognoze podignute

 

226517-toyota c 01.jpg

 

Toyota je više nego udvostručila svoju dobit u prvoj polovini finansijske godine, povisivši time prognozu poslovanja za celu godinu. Nakon šest meseci neto dobit se zaustavila na 16.2 milijarde evra, a prihod je bio 137.5 milijardi evra, skoro za četvrtinu veći nego u istom periodu lane. Proizvođač automobila očekuje generisanje 24.7 milijardi evra neto dobiti u fiskalnoj godini koja završava u martu 2024. Toyota beleži izuzetnu poslovnu godinu, najviše zahvaljujući snažnoj potražnji u Japanu, Severnoj Americi i Evropi.

 

Proizvodnja koja je prošle godine bila opterećena problemima u lancima snabdevanja i velikom nestašicom čipsa, oporavila se. Toyota je u prvoj polovini godine proizvela rekordnih 5.06 miliona vozila. U svetu ih je prodato gotovo 5.2 miliona. Kako je najavio proizvođač prilikom objavljivanja polugodišnjeg izveštaja o poslovanju, uložiće dodatnih 14 milijardi evra u fabriku baterija u Severnoj Karolini nakon što su se u prošlosti obavezali uložiti 6 milijardi evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobit Porschea pala, prognoze zadržane

 

porsche dakar.jpg

 

Porsche je zabeležio pad dobiti u prva tri kvartala godine u poređenju s istim periodom prošle godine.

 

Nakon prvih devet meseci 2023. dobit nakon oporezivanja je iznosila ukupno 3.8 milijardi evra, objavio je u Štutgartu nemački proizvođač automobila, što je smanjenje u poređenju sa 4.8 milijardi evra godinu pre. Porsche je zadržao svoju prognozu da bi konsolidovana zarada nakon poreza za ovu finansijsku godinu trebalo da bude između 4.5 i 6.5 milijardi evra, pri čemu se očekuje da će zarada biti u donjoj polovini raspona. Neto dug se poboljšao i na kraju septembra ove godine je iznosio 5.8 milijardi evra. Očekuje se da će do kraja godine iznositi između 5.6 i 6.1 milijardu evra, navode iz kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Oktobru 2023. Dacia Sandero je najprodavaniji automobil u Evropi

 

236221-dacia sandero 01.jpg

 

Zahvaljujući rekordnoj prodaji u oktobru, Dacia Sandero, ne samo da je pokorila evropsku prodaju u tom mesecu, već je izbila i na lidersku poziciju u ukupnoj ovogodišnjoj prodaji ispred modela Tesla Y i Volkswagen T-Roc. Prema statistici koju vodi DataForce, u desetom mesecu 2023. Daciju Sandero je odabralo 21.139 kupaca u Evropi, što je rast od čak 37.7% u odnosu na isti mesec u 2022. Tako se model marke iz Miovenija udobno smestio na poziciji lidera prodaje na Starom kontinentu. Renault Clio je sa 14.534 isporučenih primeraka zauzeo drugo mesto, a za dlaku ispod se smestila Toyota Yaris Cross sa 14.435 prodatih primeraka.

 

233457-Renault clio rst06.jpg

 

Listu od 10 najprodavanijih u oktobru su popunili: Peugeot 2008, Citroen C3, Peugeot 208, Volkswagen Polo, Ford Puma, Opel Corsa i Volkswagen T-Roc. Iako pretendira na ovogodišnju vodeću poziciju u kumulativnoj prodaji, Tesla Model Y je u oktobru podbacio. Ovog električara je izabralo 9.660 Evropljana, zauzevši tek 24. mesto na prodajnoj listi. Američki proizvođač se može utešiti činjenicom da je to i dalje povećanje od 270.7% u odnosu na oktobar 2022. Oktobarski rezultat gura Daciju Sandero kumulativno na lidersku poziciju u Evropi za prvih 10 meseci 2023. ispred Tesle Model Y. Tako je ovaj model rumunske marke u vlasništvu Renault grupe postao ovogodišnji lider sa ukupno 184.088 prodatih primeraka, dok je Tesla Model Y pao na drugo mesto sa 183.799 jedinica. Treću poziciju zauzima Volkswagen T-Roc sa 164.833 prodatih automobila. VW-ovom bestseleru tlo izmiče sve više nakon što je poplava pogodila slovenačku fabriku u kojoj se proizvode određene komponente za ovaj model.

 

vw tr 10.jpg

 

U top 10 modela za prvih deset meseci 2023. godine su se takođe poređali: Peugeot 208, Renault Clio, Opel Corsa, Volkswagen Golf, Volkswagen Tiguan, Toyota Yaris Cross i Ford Puma. Osim Sandera, Dacia i dalje dobro kotira sa modelom Duster koji zauzima odlično 14. mesto sa 119.814 isporuka, a nije za potceniti niti rezultat modela Jogger kojeg je zaključno sa oktobrom odabralo 65.444 kupaca. Treba napomenuti da se Dacia Duster i Jogger sklapaju isključivo u Rumuniji, dok je proizvodnja Sandera raspoređena na fabrike u Rumuniji i Maroku.

 

Prodaja po modelima za Oktobar 2023. - Top 10:

  1. Dacia Sandero - 21.139
  2. Renault Clio - 14.534
  3. Toyota Yaris Cross - 14.435
  4. Peugeot 2008 - 14.201
  5. Citroen C3 - 14.173
  6. Peugeot 208 - 13.857
  7. Volkswagen Polo - 13.410
  8. Ford Puma - 13.353
  9. Opel Corsa - 13.003
  10. Volkswagen T-Roc - 12.786

Prodaja po modelima u prvih 10 meseci 2023. - Top 10:

  1. Dacia Sandero - 184.088
  2. Tesla Model Y - 183.799
  3. Volkswagen T-Roc - 164.833
  4. Peugeot 208 - 163.672
  5. Renault Clio - 154.493
  6. Opel Corsa - 154.057
  7. Volkswagen Golf - 139.717
  8. Volkswagen Tiguan - 136.814
  9. Toyota Yaris Cross - 136.025
  10. Ford Puma - 128.361

U EU u oktobru registrovana 855.484 nova automobila

 

U zemljama EU su u oktobru registrovana 855.484 nova automobila, što je za 14.6% više u odnosu na isti mesec prošle godine, saopštilo je Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA). Ovo je 15. uzastopni mesec rasta broja novih registrovanih automobila u EU, dodaje ACEA.

Na tržištu automobila u Francuskoj je u oktobru zabeležen međugodišnji rast od 21.9%, u Italiji za 20%, a u Španiji za 18.1%, dok je nemačko tržište zabeležilo blaži rast (4.9%). U oktobru je registrovan najveći broj novih vozila na benzin - 33.4%, slede hibrid-električna vozila (HEV) - 28.6%, električna vozila na baterije - 14.2%, i automobili na dizel - 12%. Broj novih registrovanih električnih vozila na baterije je u oktobru porastao za 36.3% međugodišnje, odnosno za 121.808 automobila. U periodu od januara do oktobra je broj novih registracija automobila u EU međugodišnje porastao za 16.7%, odnosno za skoro 9 miliona vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski izvoz automobila u 2023. godini porastao za 64%

 

chery tiggo 901.jpg

 

Kineski izvoz automobila porastao je za 63.7% u 2023. godini, dok se domaća prodaja podstaknuta državnim subvencijama na kraju godine povećala za 4.2%, saopštilo je Kinesko udruženje proizvođača automobila. Porast izvoza na 4.1 milion, mogao bi da postavi Kinu iznad Japana kao svetskog izvoznika automobila broj jedan. Kineski proizvođači automobila su snažno povećali izvoz zbog potrebe za rastom kako kineska ekonomija usporava. Oni su takođe drastično povećali investiranje u električna vozila, dok su vladine subvencije transformisale Kinu u najveće svetsko tržište električnih vozila, čak i kada je ukupna prodaja automobila stagnirala.

 

Prodaja automobila u Kini iznosila je 21.9 miliona automobila prošle godine, što je pad u odnosu na vrhunac od oko 24 miliona u 2017. godini. Bum u prodaji na ruskom tržištu pomogao je da se poveća kineski izvoz 2023. godine, pošto su se evropski i japanski proizvođači povukli zbog rata u Ukrajini. Kinesko Udruženje putničkih automobila saopštilo je ranije ove nedelje da potražnja u Rusiji i susednim zemljama usporava i budući rast izvoza zavisiće od širenja prodaje električnih vozila u inostranstvu kao što su tržišta u jugoistočnoj Aziji, Evropi i Australiji.

 

Udruženje proizvođača ne daje podatke o prodaji električnih vozila, ali podaci koje je objavilo Udruženje putničkih automobila pokazuju da su električna vozila činila 24% prodaje novih automobila u Kini tokom 2023. godine, skok u odnosu na 12% u 2021. godini. Eksperti očekuju da će udeo vozila na nove vrste pogona, uključujući hibride, u ukupnoj prodaji u Kini porasti na 42%-45% u 2024. godini, a takođe predviđaju da će izvoz porasti za 20% do 30% ove godine. Kinesko udruženje proizvođača saopštilo je da je ukupna prodaja svih vozila, u zemlji i inostranstvu, uključujući kamione i autobuse, dostigla prekretnicu od 30 miliona jedinica u 2023. godini, što je porast od 12% u odnosu na prethodnu godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla prošle godine dostigao veliku nemačku premium marku

 

221513-tesla model s plaid.jpg

 

Tesla je prošle godine bio blizu da prestigne Audi u globalnoj prodaji. Audi je prodao 1.89 miliona vozila u 2023. godini, a Tesla 1.81 milion vozila.

 

Nakon tri godine pada, nemačka marka je uspela da ostane ispred Tesle povećavši prodaju za 17% zahvaljujući velikoj potražnji u Kini, Evropi i SAD-u. Globalni prodajni rezultati Audija su niži od BMW-a (2.25 miliona) i Mercedesa (2.043 miliona zajedno sa Smartom). Poput većine evropskih proizvođača automobila, Audi se poslednjih godina bori s nestašicom delova i složenim prelaskom na električne automobile. Nemačka premium marka je u decembru objavila da smanjuje proizvodnju električnih automobila kako bi izbegla opterećenje fabrika i trgovaca, a sve zbog sporijeg rasta prodaje električnih automobila. Teslin meteorski uspon je nedavno malo usporio. Izvršni direktor Ilon Mask je rekao analitičarima pre godinu dana da kompanija ima potencijal da proizvede 2 miliona automobila 2023. ali niz smanjenja cena nije uspeo da podstakne dovoljnu potražnju. Tesla je u četvrtom tromesečju isporučio više vozila nego što se očekivalo, ali nedovoljno da ostane ispred kineskog BYD-a u globalnoj prodaji električnih automobila. Ali američki proizvođač električnih automobila je prošle godine prodao više električnih vozila nego Audi, BMW i Mercedes zajedno. Videćemo da li će ove godine Tesla prodati više automobila od Audija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche u 2023. povećao prodaju za 3%

 

Porsche-911 1.jpg

 

Podaci za 2023. pokazuju da je Porsche prošle godine prodao 320.221 automobil, za 3% više nego 2022.

 

Najprodavaniji model je bio Cayenne sa 87.553 vozila (8% manje delimično zbog promene modela), dok je na drugom mestu Macan sa 87.355 vozila. Legendarni 911 je našao čak 50.146 kupaca, za 24% više nego 2022. Električni Taycan je takođe zabeležio dvocifreni rast, budući da je njegova prodaja porasla za 17% na 40.629 primeraka. Panamera je zabeležila 34.020 prodatih jedinica (skoro isto kao i u 2022. godini), a 718 Boxster i Cayman zajedno 20.518 (plus od 13%). Posmatrajući broj isporuka po regionima, pokazuje se pozitivan napredak svuda, posebno na inostranim i tržištima u razvoju gde je prodaja porasla za 16%. Izuzetak je bila Kina, gde su isporuke pale za 15% na 79.238 jedinica. To čini Severnu Ameriku sa 86.059 plasiranih vozila najvećim Porscheovim tržištem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...