Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Tesla Motors

Recommended Posts

Šta sve sprema Tesla?

 

tesla c 01.jpg

 

Kompanija Tesla spada među najvrednije na svetu, ali s obzirom na ''krštenicu'' nemaju mnogo modela u ponudi, pogotovo kada ih uporedimo sa nekim drugim kompanijama. Oni su trenutno kompanija koja najbolje prodaje električna automobile, a prodaju četiri modela: Model S, Model 3, Model X i Model Y. Ford ima duplo više samo SUV modela. Ilon Mask tvrdi da kompanija ima velike planove za budućnost i da će prilično proširiti ponudu, a spominje se i ATV, kombi i automobil od 25.000 dolara.

 

Cybertruck

Tesla Cybertruck je izazvao ''haos'' kada je predstavljen 2019. godine na glamuroznom događaju i to ne zbog skandala oko stakla neprobojnog na municiju. Ovaj pickup je nekonvencionalan, a fanovi ga opisuju kao futurističko vozilo, dok ga kritičari nazivaju primitivnim vozilom loših video igara, dok se drugi brinu kako bi uticali na pešake u saobraćaju zbog oštrih ivica. Cybertruck je naručilo više od 500.000 ljudi, a moći će da se kupi verzija sa jednim motorom na zadnji pogon, dva motora sa pogonom na sva četiri točka i verzija sa tri motora sa pogonom na sva četiri točka. Iz punjenja će moći da pređe oko 500km, a cena će biti najniže 39.990 dolara (34.050 evra).

 

Roadster

Kada je Ilon Mask 2017. godine predstavio novi Roadster, cilj je bio da se on pojavi 2020. godine i da će biti najbrže napravljeni produkcijski automobil svih vremena.

 

tesla r 111.jpg

 

Superautomobil će za 4 sekunde doći do 160 km/h, a maksimalna brzina će biti oko 400 km/h, iz punjenja će prelaziti po 1.000 km. Koštaće oko 200.000 dolara (170.000 evra), a iz fabrike izlazi 2022. godine.

 

Model S Plaid

Model S Plaid će prema rečima Ilona Maska biti najbolji automobil svih vremena, a radi se o luskuznoj limuzini.

 

tesla s 2021 rst01.jpg

 

Koštaće oko 150.000 dolara (130.000 evra), a plan je da iz punjenja pređe po 900 km, uz oko 350 km/h maksimalne brzine i 0 do 100 da stiže ispod 2 sekunde. Očekujemo ga 2022. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezadovoljna žena u znak protesta skočila na krov Teslinog Modela 3 na Autosajmu u Šangaju

 

tesla auto show.jpg

 

Ovogodišnji Autosajam u Šangaju jedna žena je iskoristila za protest protiv Tesle.

Navodno joj je američki proizvođač isporučio automobil Model 3 sa neispravnim kočnicama i zbog toga je gotovo izgubila četvoro članova porodice u saobraćajnoj nesreći. Zbog toga je žena stala na krov Modela 3 izloženog na sajmu i održala protest. Organizatori showa su poručili da je nakon ovog događaja pojačno osiguranje. U Tesli poručuju da podaci sa telemetrije vozila ne pokazuju probleme sa kočnicama.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinezi: Arogancija Tesle je iritantna

 

tesla auto show.jpg

 

Tesla se poslednjih nedelja u Kini suočava sa sve brojnijim optužbama potrošača. Sve češće se uz Teslin brend lepi etiketa ''arogantni''. U ponedeljak se jedna žena (koja je tvrdila da je kupac Tesle) popela na jedan od automobila firme na autosalonu u Šangaju sa majicom na kojoj je na kineskom pisalo ''kočnice ne rade''. Protestvovala je zbog navodnog kvara kočnice u automobilu - na šta su se žalili i drugi kineski korisnici društvenih mreža. Video zapis incidenta je postao viralan na kineskim društvenim mrežama, a preneli su ga i državni mediji. Šangajska policija je identifikovala tu ženu pod prezimenom Zhang i saopštila da je osuđena na pet dana pritvora zbog narušavanja javnog reda i mira.

 

Tesla tvrdi da je žena u februaru učestvovala u sudaru zbog ''prekršaja prekoračenja brzine'' kao i da u njihova dva meseca pregovora ne dozvoljava inspekciju treće strane, a insistira na povratku novca za automobil. Teslin potpredsednik za Kinu Tao Lin je u intervjuu za kineske novine tvrdio da se žena nada visokoj odšteti, a kompoanija nema razloga da joj je isplati. U saopštenju na društvenoj mreži Weibo, Tesla poručuje da se neće kompromitovati ''nerazumnim zahtevima''. I državni mediji i vladine agencije su međutim brzo ukorili Teslu. Državni mediji su objavili niz komentara, dok je centralno disciplinsko povereništvo kineske vlade izdalo izjavu upozorenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla fabrika kod Berlina će zaposliti 12.000 radnika

 

213638-tesla fabrika.jpg

 

Tesla je najavio da će njihova nova fabrika blizu Berlina zapošljavati 12.000 radnika kada proradi punim kapacitetom. U teoretskoj budućoj završnoj fazi širenja, koje je za sada ''hipotetička'', fabrika bi u maksimalnom kapacitetu mogla da zapošljava i do 40 hiljada radnika, napominje američka kompanija u saopštenju.

Proizvodnja električnih automobila će u Gruenheideu početi u julu. Pogon je smešten u šumovitom području uz jezero, 30-ak kilometara jugoistočno od centra Berlina, na ivici prirodnog rezervata, a proizvodiće 500 hiljada vozila godišnje. Teslin izvršni direktor Elon Musk želi da na toj lokaciji izgradi i najveću svetsku fabriku baterija i time dodatno poveća iznos ulaganja, koje prema glasinama u industrijskim krugovima dostiže milijardu evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla ostvarila rekordnu dobit zahvaljujući bitcoinu i državnoj pomoći

 

159633-tesla pun.jpg

 

Američka kompanija Tesla u vlasništvu multimilijardera Ilona Maska (Elon Musk) objavila je svoj finansijski izveštaj za prvi kvartal 2021. godine. Ostvarila je rekordnu neto dobit od 438 miliona dolara, ili 93 centa po akciji, nadmašivši očekivanja berzanskih analitičara sa Wall Street-a.

 

Ipak, akcije kompanije su pale za čak 3% nakon što su investitori analizirali finansijske pokazatelje koji upućuju na to da se dobit zasniva na prodaji bitcoina i državnim kreditima za doprinos nultom zagađenju životne sredine, gde proizvođači koji imaju višak kredita mogu da ih prodaju drugim kompanijama. Ukupni prihodi Tesle u prva tri meseca tekuće godine dostigli su 10.39 milijardi dolara u odnosu na očekivanih 10.29 milijardi, što je za 74% više nego u istom periodu 2020. godine. Kompanija je tokom prvog tromesečja zabeležila 518 miliona dolara prihoda od prodaje regulatornih kredita, a takođe je registrovala pozitivne efekte od prodaje bitcoina od 101 milion dolara.

 

Prema izveštaju o poslovanju, Maskova kompanija je od januara do marta isporučila 184.800 automobila Model 3 i Model Y, čime je premašila tržišne prognoze i postavila novi rekord. Sa druge strane, luksuzniji modeli Model S i Model X nisu izlazili sa proizvodne trake, a isporučeno ih je tek 2.000 sa lagera. Iz kompanije su poručili da Tesla sada namerava da kasnije tokom ove godine proizvodi nedeljno 2.000 vozila modela S i X. Takođe, očekuje da će povećati isporuke vozila u 2021. za više od 50% u odnosu na prethodnu godinu, što podrazumeva minimalnu prodaju oko 750.000 vozila ove godine. Akcije Tesle listirane su na NASDAQ indeksu po trenutnoj ceni od 738.2 dolara, na osnovu čega je aktuelna tržišna vrednost kompanije procenjena na približno 708 milijardi dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla obara sopstvene rekorde

 

tesla s 2021 rst01.jpg

 

Elon Musk je ugostio investitore i bord Tesle, i obavestio ih o poslovanju u prvom kvartalu u 2021. godini.

Posle solidne godine prodaje električnih automobila tokom 2020. godine i uprkos godišnjim karantinima Covid-19, Tesla je zabeležila još jedan kvartal rekordne prodaje vozila koja će biti uvod za 2021. godinu. Iz kompanije kažu da su postigli najveću proizvodnju i isporuku ikada, bez da su tokom tog vremena uspeli da naprave više modela S ili X. Elon Musk je rekao da su tokom poslednjih par kvartala prodali oko četvrtinu miliona modela 3. To se polako pretvara u gotovo pola miliona automobila godišnje. Takođe, izražena je nada da će model Y biti najprodavaniji automobil na svetu ukoliko već sledeće godine.

 

Tesla takođe tvrdi da je, u poređenju sa brojevima javnih prodaja BMW-a serije 3 i Mercedesa E-klase, model 3 bio najprodavanija premium limuzina na svetu u prvom kvartalu 2021. godine. Štaviše, Tesla je uspela da značajno smanji cenu vozila koja su prodavana tokom Q1 u poređenju sa periodom od pre nekoliko godina. 2017. godine, kada je Tesla započela proizvodnju modela 3, prosečna cena po vozilu iznosila je oko 84.000 američkih dolara, dok sada iznosi nešto ispod 38.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla odlaže otvaranje fabrike u Nemačkoj

 

213638-tesla fabrika.jpg

 

Izvršni direktor Tesle Elon Musk je svom nemačkom timu dao još šest meseci za pokretanje proizvodnje u novoj fabrici u blizini Berlina, prvoj gigafabrici u Evropi, piše nemački nedeljnik Automobilwoche pozivajući se na izvore iz kompanije. Predstavnica Tesle je odbila da komentariše izveštaj, pozivajući se na prošlomesečnu službenu izjavu proizvođača automobila koji će započeti proizvodnju na lokaciji Gruenheide krajem 2021.

U početku je Tesla planirao da pokrene proizvodnju 1. jula 2021. godine, ali birokratija i planovi za izgradnju fabrike baterijskih ćelija na tom mestu su odložili projekat. Tesla se prošlog meseca oštro obrušio na dugotrajne regulatorne procese u najvećoj evropskoj ekonomiji, rekavši da je njegov okvir odobrenja ''direktno u suprotnosti sa hitnošću planiranja i realizacije takvih projekata koji su neophodni za borbu protiv klimatskih promena''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguće je da je Tesla platila svega 3 dolara za patente

 

199491-tesla fabrika.jpg

 

Nakon što je Tesla održala prezentaciju na Battery Day-u prošlog septembra, kompanija je predstavila razne novine u proizvodnji koje bi mogle prepoloviti troškove izrade baterija tokom sledećih nekoliko godina. Iz kompanije navode da bi mogli smanjiti roškove proizvodnje katoda za više od 75% ponovnom upotrebom vode potrebne za izradu te komponente.

 

Javni zapisi koje je pronašao TechCrunch pokazuju da je mali kanadski startup, Springpower International, prodao nekoliko patenata Tesli. Proizvođač automobila ih je kupio nešto više od dve nedelje pre Battery Day-a. Jedan od patenata opisuje metod za recirkulaciju hemijskih rastvora koje fabrike koriste za izradu katoda za litijum-jonske baterije. Dodatni dokazi koje je pronašao TechCrunch sugerišu da je Tesla možda direktno kupio startup, ne samo njegove patente. Tesla, međutim, nije objavio nedavne investicije u startup-ove. Na Battery Day-u, Elon Musk je izjavio da bi trenutni razvoj koji je kompanija detaljno opisala mogao biti dovoljan da joj omogući da u roku od tri godine proda električni automobil od 25.000 dolara. Takođe se čini da ih je Tesla nabavio povoljno, uz jedan od dokumenata koji je TechCrunch pronašao i koji pokazuje da je proizvođač automobila platio 3 dolara za kupovinu patenata od Springpower-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla za sada obustavlja širenje u Kini, zbog uvoznih tarifa Amerike

 

tesla model 3 5k.jpg

 

Tesla je, zbog neizvesnosti nastalih usled zaoštravanja američko-kineskih tenzija, stopirao planove za kupovinu zemljišta radi proširenja fabrike u Šangaju koju želi da pretvori u globalni izvozni centar, javlja Reuters, pozivajući se na dobro upućene izvore. S obzirom da su i dalje na snazi američke carine od 25% na uvoz električnih vozila iz Kine, preko postojećih nameta koje je uveo bivši predsednik Amerike Donald Tramp, Tesla sada namerava da ograniči udeo svoje kineske proizvodnje.

 

Kompanija je ranije razmišljala da poveća izvoz svog Modela 3, koji prozvodi u Kini, na više tržišta uključujući i američko. Tesla trenutno isporučuje Model 3 kineske proizvodnje u Evropu, gde gradi svoju giga-fabriku u Nemačkoj. Akcije Tesle su u pale na berzanskom trgovanju za čak 5.3%, a kasnije i još 1.1% u blok transakcijama pred otvaranje Wall Street-a. Ova kompanija, u vlasništvu kontroverznog Ilona Maska (Elon Musk), prodala je u aprilu u Kini i u inostranstvu ukupno 25.845 automobila kineske proizvodnje, u poređenju sa 35.478 komada u martu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla više ne prihvata bitkoine zbog ekoloških razloga

 

210867-tesla s 2021 rst02.jpg

 

Kompanija Tesla je obustavila prihvaćanje bitkoina za kupovinu električnih automobila jer su zabrinuti zbog sve većeg korišćenja fosilnih goriva za rudarenje kripto valuta. U svom jučerašnjem tvitu, Elon Musk, direktor Tesle, izjavio je da, iako misli da su kriptovalute dobra ideja brine zbog korišćenja električne energije u rudarenju bitkoina, koja se mahom dobija iz uglja. Dodao je još i da Tesla neće prodati svoje bitkoine, nego će ih koristiti za transakcije čim rudarenje pređe na održiviju energiju.

 

Rudarenje bitkoina je dovelo do velikog povećanja potrošnje struje u poslednjih nekoliko godina. Prema Kembridžskom indeksu za potrošnju struje bitkoina, za rudarenje te kripto valute je potrošeno više elektične energije nego što se potroši za celu Argentinu u toku jedne godine. Kineska provincija Unutrašnja Mongolija je otrkila da planira da zaustavi svo rudarenje kripto valuta kako bi smanjila opterećenje na ionako prenapregnutu električnu mrežu.

 

Međutim, i posle otkrivanja jasnih štetnosti rudarenja za planetu, lideri tehnoloških kompanija, poput Muska i direktora Twitter-a, Džeka Dorsija, nastavili su da hvale kripto valute kao održive za planetu. Zbog toga je čudno što sada, mesec dana kasnije, Musk želi da spasi planetu neželjenih efekata rudarenja. Tesla je već kupila bitkoine u vrednosti od milijardu i po dolara i razmišlja još da uloži u kripto valute. Kako je pre par dana vrednost Muskovog omiljenog novčića, Dodgecoin, naglo pala posle njegovog gostovanja na televiziji, sve je očiglednije da je sistem tržišta kripto valuta takav da kada Musk kaže skači on skoči i obrnuto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popularnom voditelju Tesla ostao bez struje

 

may tesla.jpg

 

Popularni voditelj ne krije svoje oduševljenje električnim Teslom, ali ima štošta i da zameri. Do problema je došlo nakon što Teslu nije vozio duže vreme. Kao što to obično biva kod automobila koji dugo stoje, isprazni se akumulator, a na to očigledno nije imun ni električni auto. A da stvar bude bizarnija, Tesline baterije su bile napunjene do maksimuma.

 

Ispraznio se 12V akumulator koji pokreće opremu poput brava, ručica, pa i sistema otvaranja prtljažnika. Pogađate, prazan akumulator znači da ne možete ući u auto jer je sve na struju. U Tesli su objasnili da se na punjaču pune obe baterije, ali nakon što su LI-Ion pune prekida se punjenje i 12V baterija se ne puni. A s vremenom će se isprazniti jer pokreće neke sisteme i kada automobil stoji. Zato je za Maya već bio problem da otvori prednji poklopac putem poluga skrivenih iza plastične zaštite. Nakon što se poklopac otvori potrebno je ukloniti još nekoliko stvari i tek onda je slobodan pristup prema bateriji. Iako ga zovu Captain Slow, potrošenih sat vremena ide na dušu projektanata i pokazuje da ponekad i manji propusti mogu da budu frustrirajući.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla razmatra mogućnost otvaranja fabrike u Rusiji

 

tesla r 1111.jpg

 

Izvršni direktor Tesle Elon Musk izjavio je da je ovaj proizvođač električnih automobila blizu uspostavljanja prisutnosti u Rusiji i da razmišlja da bi li mogao da otvori fabriku u toj zemlji. Obraćajući se obrazovnom forumu u Moskvi putem video veze, Musk je rekao da kompanija već ima fabrike u Kini i Sjedinjenim Državama, ali da želi da otvori proizvodne pogone u drugim delovima sveta. Izjavio je da će sve vrste prevoza u budućnosti biti električni, osim raketnog prevoza, te da ćemo automobile sa unutrašnjim sagorevanjem gledati na isti način kao i na nekadašnje motore na parni pogon.

 

Američki milijarder je dodao da uopšte nema sumnje da će vozila u budućnosti biti autonomna, odnosno samovozna. Takođe je pozvao na dijalog između Vašingtona i Moskve u trenutku kada su, prema Reuters-u, njihovi bilateralni odnosi na najnižem nivou od hladnog rata. ''U Rusiji ima puno talenta i energije, i mislim da bi trebalo biti više dijaloga i komunikacije između Rusije i Sjedinjenih Država'', rekao je Musk.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinezi ne žele Tesla automobile u vladinim zgradama zbog straha od špijunaže

 

tesla p 11.jpg

 

Kineske vlasti su zatražile od vlasnika Tesla automobila da svoja vozila ne parkiraju u garažama objekata državnih institucija. Razlog za ovaj nesvakidašnji zahtev tiče se Teslinih kamera i mogućnosti da se one koriste za špijuniranje. Izvori upoznati sa tim pitanjem rekli su za Rojters da su zaposleni u dve vladine agencije dobili instrukcije da ne parkiraju svoje Tesle u objektima u kojima rade.

 

Ovo je već drugi izveštaj koji se odnosi na zabranu ulaska i parkiranja Tesla automobila u kineskim vladinim zgradama. U martu je objavljena vest da je kineska vojska zabranila električnim automobilima američkog proizvođača ulazak u vojne objekte, a kao razlog je navedena zabrinutosti zbog mogućnosti upotrebe njihovih kamera za špijuniranje. Na to je ubrzo reagovao Ilon Mask, koji je opovrgao tvrdnje da se automobili njegove kompanije koriste za špijuniranje. ''Postoji vrlo snažan podsticaj koji nas navodi da budemo vrlo oprezni u vezi sa bilo kojim informacijama koje prikupljamo'', rekao je Mask za CNN. ''Jer, ukoliko bi Tesla koristio automobile da špijunira u Kini ili bilo gde u svetu, mi bismo bili ugašeni kao kompanija''.

 

Iako mnoga nova vozila imaju spoljne i unutrašnje kamere, kineska vojska je bila posebno zabrinuta jer se Tesla kamere mogu koristiti za kontinuirano snimanje i skladištenje snimaka. Vojska je svoj strah obrazložila time što bi ovi snimci mogli da budu iskorišćeni od strane Amerike. Uveravanje kineskih državnih agencija da Tesla ne špijunira biće od izuzetne važnosti za američku kompaniju jer je Kina najveće svetsko tržište automobila, kao i drugo najveće tržište za Teslu sa oko 30% njegove ukupne prodaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla vraća novac vlasnicima Modela S u Norveškoj

 

tesla plaid.jpg

 

Zahvaljujući raskošnim državnim subvencijama Norveška je bila jedna od prvih zemalja u kojima su proizvođači električnih automobila stekli značajna tržišna učešća. Prvi uspeh u skandinavskoj zemlji sada takođe stvara probleme pioniru električnih automobila Tesli. Kako izveštava norveški Nettavisen, više od 30 kupaca Modela S i X od 2013. do 2015. godine sa baterijama snage 85 kW, od suda je od Tesle dobilo po 13.300 evra odštete zbog manjeg kapaciteta baterije i manje snage punjenja nakon obavezne nadogradnje softvera.

 

Pogođeni kupci Tesle u Norveškoj su se požalili Odboru za posredovanje krajem prošle godine na pogoršanje kapaciteta baterije i brzine punjenja. Američki proizvođač nije komentarisao navode i zato je osuđen da krajem aprila plati protivvrednost od 13.300 evra po vozilu. Testovi su pokazali da je ažuriranje softvera dovelo do dužeg vremena punjenja i smanjenja kapaciteta baterija. Ažuriranje softvera se pravdalo zaštitom baterija i pokušajem povećanja njihove dugotrajnosti. Sllični slučajevi su se dogodili u Norveškoj 2016. godine kada su 132 kupca Modela S primila odštetu u iznosu od nekoliko hiljada evra zbog netačnih podataka o performansama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napad ekstremne levice na Teslinu fabriku kod Berlina?

 

tesla napad.jpg

 

U blizini pogona automobilskog koncerna Tesla pored Berlina izvršen je napad. Nepoznati počinioci zapalili su kabl za snabdevanje strujom. Policija vodi istragu među levim ekstremistima. Nekoliko stotina metara od gradilišta nove Tesline fabrike u mestu Grinhajde južno od Berlina, zapaljen je glavni kabl za snabdevanje strujom. Istragu je preuzeo Pokrajinska kancelarija za zaštitu od kriminala jer postoji osnovana sumnja da se radi o politički motiviranom napadu.

 

''Laž o zelenom automobilu''

U toku dana pojavilo se i pismo u kojem do sada nepoznata ''Grupa Vulkan'' (Vulkangruppe) preuzima odgovornost za spaljivanje kablova koji, osim gradilišta Tesline fabrike snabdevaju strujom i privatne objekte u obližnjem naselju. ''Tesla nije ni zelen, ni ekološki, ni socijalan'', stoji u pismu. U njemu se pre toga opisuje kako su spaljeni visokonaponski kablovi i poručuje: ''Naša vatra se suprotstavlja lažima o zelenom automobilu''.

 

Uprkos velikoj šteti na kablovima, snabdevanje električnom energijom ni u jednom trenutku nije bila dovedena u pitanje. U Berlinu i okolini su poslednjih godina u više navrata uništavani električni vodovi, ali je do sada uvek bila na meti železnička infrastruktura. Tesla u novoj fabrici pored Berlina planira da godišnje proizvodi pola miliona automobila Modela Y. Proizvodnja je trebalo da počne u julu, ali je vlasnik Tesle, Ilon Mask, odlučio da pored fabrike automobila izgradi i fabriku akumulatora tako da se otvaranje pomerilo za kraj ove godine. Mask se u prošlosti u nekoliko navrata žalio na birokratiju koja usporava gradnju njegove fabrike.

 

Otpor ekoloških inicijativa

Gradnju fabrike usporavale su i lokalne ekološke inicijative koje su se protivile krčenju jednog dela šume, ali i ukazivale na opasnost po podzemne vode u tom delu nemačke pokrajine Brandenburg. Sudovi na svim instancama su do sada odbacivali tužbe zaštitnika životne sredine. Predstavnici ekoloških inicijativa kritikovali su paljenje kablova, ali su istovremeno ukazali da su ovakve reakcije mogle biti očekivane. ''Mi smo se pribojavali da će se mnogi osećati isključeni iz demokratskog procesa odlučivanja o dolasku Tesle'', navodi se u saopštenju ''Inicijative Grinhajde''. Oblast južno od novog berlinskog aerodroma očekuje ekonomski procvat nakon otvaranja fabrike u kojoj bi trebalo da se zaposli i do 40.000 ljudi. U prvoj fazi bi ta ''giga fabrika' (kako je zovu) trebalo da zapošljava 12.000 radnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update donosi praćenje pažnje vozača

 

tesla y 111111.jpg

 

Nekoliko godina nakon što je Elon Musk izjavio da ne želi da omogući praćenje očiju vozača u svojim automobilima jer je neefikasno, njegova kompanija Tesla sada tu karakteristiku vraća u kabinu, verovatno zbog toga jer se može naći u mnogim današnjim automobilima drugih proizvođača.

Ukratko rečeno, nova nadogradnja pametnih sistema Tesle sa oznakom 2021.4.15.11, pomoću kamere koja je spojena iznad retrovizora sada može da detektuje ''nepažnju'', odnosno upozoriće alarmom vozača ukoliko ne prati dešavanja na putu dok mu je uključen autopilot. Mogli bismo reći da su Musk i ekipa malo zakasnili sa ovom karakteristikom jer da su je aktivirali u doba kada su je testirali, sada bi se smatrali prvima koji su je uveli, a ovako ispada da kaskaju za konkurencijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cene Teslinih vozila porasle zbog pritisaka u lancu snabdevanja

 

tesla y 1111111.jpg

 

Cene Teslinih vozila rastu zbog zastoja u lancu snabdevanja u automobilskoj industriji, posebno sirovinama, napisao je izvršni direktor Tesle Elon Musk odgovarajući na tvit.

''Cene rastu zbog velikog pritiska cena u lancu snabdevanja u celoj industriji, posebno sirovina'', napisao je Musk u odgovoru na poruku neslaganja sa Teslinim podizanjem cena vozila, a uklanjanjem određenih karaktersitika Modela Y. U maju je Tesla povećao cene Modela 3 i Modela Y. To je peto povećanje cena za samo nekoliko meseci. U aprilu je Musk rekao da Tesla proživljava ''neke od najtežih izazova u lancu snabdevanja'', navodeći kao razlog nestašicu čipova. Tada je rekao da je taj problem uglavnom rešen. Mediji pišu da novi vlasnici Teslinog Modela Y javljaju da se njihova električna vozila isporučuju bez lumbalne podrške na suvozačkom sedištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla će ipak prihvatati plaćanje bitkoinom

 

tesla m3 11.jpg

 

Cena bitkoina je porasla za 10.2% nakon što je izvršni direktor ''Tesle'' Ilon Mask tvitnuo da bi ovaj proizvođač električnih vozila u budućnosti mogao ponovo da prihvata plaćanje kupovine automobila ovom kriptovalutom. Na trgovanju u nedelju u 23:09 časova po istočnoameričkom vremenu, bitkoin je ojačao za 10.2% na 38.903,23 dolara, prema podacima Koindeska. Od početka godine, najstariji digitalni novčić na svetu beleži rast za više od 30%, mada je njegova trenutna cena daleko ispod istorijskog rekorda od 64.829,14 dolara dostignutog u aprilu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bivši predsednik Tesle prodao deonice vredne 208 miliona evra

 

guillen.jpg

 

Dugogodišnji izvršni direktor i predsednik Tesle, Jerome Guillen, koji je napustio firmu ranije u junu, prodao je, kako se procenjuje, deonice u vrednosti od 208 miliona evra nakon što je od 10. juna iskoristio deoničke opcije, navodi se u podnesku Komisiji za vrednosne papire (SEC). U podnesku, koji je predat navodi se da je Guillen očekivao da će prodati 215.718 deonica za 108 miliona evra tog dana, te da je 14. juna prodao još 145.289 deonica u vrednosti od 76 miliona evra, a 10. juna 90.111 deonica u vrednosti od oko 46 miliona evra.

 

''To bi moglo da uznemiri deo ulagača'', izjavio je analitičar Wedbush Securitiesa Daniel Ives, dodajući da će ulagači pažljivo pratiti da li će prodati više. Guillen, bivši inženjer Mercedesa koji je bio u Tesli od 2010. godine, nadgledao je celokupno poslovanje firme sa vozilima pre nego što je u martu imenovan predsednikom jedinice Tesla Heavy Trucking. Napustio je kompaniju 3. juna. Odlazak Guillena, jednog od četiri najbolja Teslina lidera, uključujući izvršnog direktora Elona Muska, izazvao je zabrinutost tržišta zbog Teslinih budućih programa vozila poput električnih kamioneta Semi i novih baterija. Deoničke opcije zaposlenima i rukovodiocima daju pravo da kupuju deonice svoje firme po određenoj ceni na određeno vreme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko ne zna kada će ogromna Tesla fabrika u Nemačkoj biti otvorena

 

213638-tesla fabrika.jpg

 

1. jul trebalo je da bude Teslin dan proslave: otvaranje njihove samozvane ''gigafabrike'' u mirnoj nemačkoj opštini Gruenheide, blizu Berlina. Međutim, zahvaljujući žestokom otporu aktivista za zaštitu okoline, birokratiji i prilagođavanju planiranja potpuno je nejasno kada će prva vozila sići sa proizvodne trake prve evropske fabrike ovog proizvođača električnih automobila. Tesla je već pomerio očekivano otvaranje na kraj 2021. Ipak, agencija za zaštitu okoline u Brandenburgu, pokrajini u kojoj se gradi postrojenje od 5.8 milijardi evra, još uvek nije dala konačno odobrenje - što znači da se daljnje odlaganje ne može isključiti.

 

Priča je komplikovana.

Tesla i njegov šef milijarder Elon Musk su objavili planove za izgradnju fabrike krajem 2019. godine. Međutim, lokacija se delimično preklapa sa zaštitnom zonom pitke vode i graniči sa rezervatom prirode, što je naišlo na snažno protivljenje lokalnih stanovnika i ekoloških grupa. Prošle godine je Tesla morao da zaustavi krčenje šume na tom mestu nakon što su zaštitnici okoline iz lokalne grupe Nabu istakli rizik koji predstavlja retku lokalnu vrstu zmija čiji zimski san bi mogao da bude narušen sečom drveća. Zmije je trebalo spasiti pre nego što je Tesla mogao da nastavi, ali bilo je brojnih drugih napora da se zaustavi rad na tom mestu iz ekoloških razloga.

 

''Hiljade hektara šume biće iskrčene da bi se stvorila potrebna infrastruktura i stambeni prostor'', rekla je Manuela Hoyer, koja živi oko 9 km od mesta i član je lokalne kampanje koja se tome protivi. ''Izgradnja takvog postrojenja u zaštićenom području pitke vode je zapravo zločin protiv okoline.'' Birokratija je izazvala brojne glavobolje za Teslu. Tako se praktični pristup kompanije postavio protiv zloglasne nemačke birokratije.

 

Za sada Tesla radi na bazi preliminarnih građevinskih dozvola, sa velikim fabričkim halama i objektima već izgrađenim na 740 hektara zemljišta koje je kupio za 43.4 miliona evra. Ali, tek kad Brandenburška agencija za zaštitu okolinu izda konačnu dozvolu, pogon može da se otvori. Prema planovima, potrebe lokacije za električnom energijom bi trebalo da se podmire putem lokalnih obnovljivih izvora energije. Ali dodavanje proizvodnje baterijskih ćelija je značilo da je kompanija morala da prilagodi i popravi kompletan projekat. Na bazi najnovije verzije, fabrika će imati kapacitet za proizvodnju 500 miliona ćelija ukupne snage 50 gigawatt sati (GWh) godišnje. To je više nego što ima Volkswagenov objekat od 40 GWh koji će se izgraditi oko 300 kilometara zapadnije u Salzgitteru.

 

Do sredine jula javnost može da u gradskoj kući Gruenheide pregleda otprilike 11.000 stranica Teslinih prijavnih dokumenata, uključujući nacrte, tablice i proračune, treći put kada su izloženi. Kao deo postupka, svako može da uloži prigovore do 16. avgusta, pre nego što agencija za zaštitu okoline Brandenburg odluči da li će održati javnu raspravu 13. septembra. Kada su dokumenti poslednji put javno objavljeni, 2020. godine, podneto je više od 400 prigovora. Nakon toga nisu definisani jasni rokovi. U jednom trenutku očekuje se da će agencija dati konačno odobrenje - ali kada će to biti, niko se ne usuđuje sa prognozira.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panasonic prodao učešće u Tesli

 

panasonic 1.jpg

 

Japanski proizvođač elektronskih uređaja Panasonic je objavio da je prodao učešće u američkom proizvođaču električnih automobila Tesli za 3.02 milijardi evra u finansijskoj godini koja je završila u martu. Prodaja se vremenski poklopila sa nastojanjima japanskog konglomerata da smanji zavisnost od Tesle i prikupi novac za investicije. Tesla dominira Panasonicovim poslovanjem sa baterijama, ali odnosi dve kompanije su povremeno prolazili kroz periode napetosti.

 

Američka kompanija je nedavno odlučila da proširi krug dobavljača baterija, sklopivši ugovore sa južnokorejskim LG Energy Solutionom i sa kineskim CATL-om. Panasonic je 2010. kupio 1.4 miliona Teslinih deonica po ceni od oko 18 evra po deonici, izdvojivši za ceo paket oko 25 miliona evra. Na kraju marta prošle godine vrednost tog istog paketa akcija je bila oko 611 miliona evra. mCena Tesline deonice je u međuvremenu više nego usedmorostručena, a u četvrtak je porasla 3.5% na 569.55 evra.

 

Analitičari nagađaju da je Panasonic na prodaju možda podstakla Teslina kupovina bitkoina za 1.25 milijardi evra. Šef Tesle Elon Musk je objavio vest o kupovini bitkoina u februaru, rekavši i da će kupci moći da plaćaju njihove automobile tom kriptovalutom, ali je naknadno povukao tu odluku. Njegovi komentari na Twitteru u međuvremenu izazivaju snažne oscilacije u vrednosti bitkoina. ''Cena Tesline deonice je možda zbog kriptoimovine premašila svoju organsku vrednost, pa je ovo bio dobar trenutak za prodaju'', nagađa motive Panasonicove odluke analitičar Ace Research Institute-a Hideki Yasuda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla planira pristupačniji Model 2

 

tesla hatch.jpg

 

Kako piše britanski Autocar, Tesla vrši napor da se cementira kao vodeća svetska marka električnih vozila, suočena sa žestokom konkurencijom etabliranih proizvođača, posebno u Evropi, nakon što je postigla najuspešniji prodajni kvartal u svojoj trinaestogodišnjoj istoriji. Presudno za nastavak uspeha američke kompanije u narednim godinama biće uvođenje malog, pristupačnog električnog hečbeka dugog dometa, kao rivala Volksvagenu ID 3, Nissanu Leaf i Kiji e-Niro.

 

U prodaji od 2023. godine, novi Tesla hečbek obeležiće prekretnicu kompanije sa premium EV sektora na pristupačniju teritoriju, nadovezujući se na uspeh njenog kompaktnog Modela 3 u Evropi, gde se neprekidno svrstava među najbolje prodavane električne automobile. Predlaže se početna cena u Americi od oko 25.000 američkih dolara, što znači oko 21.000 evra - ali Teslini modeli obično koštaju nešto više van Amerike, pa je verovatnija cena u prodaji od oko 23.000 evra. To bi ga učinilo najjeftinijim modelom brenda.

 

Takav pomak u cenama će omogućiti nova vrsta tehnologije baterija koju je razvila kompanija Tesla, a za koju se tvrdi da smanjuje proizvodne troškove za 50% u odnosu na sadašnje metode, istovremeno pružajući pet puta više energije i do 16% veći domet po punjenju. Tehnologija je prvi put detaljno predstavljena na Teslinom danu baterija prošle godine, na kojoj je izvršni direktor Elon Musk rekao: ''Jedna od stvari koja me najviše muči je što nemamo zaista pristupačan automobil, a to je nešto imaćemo u budućnosti. Za to su nam potrebne jeftinije baterije.'' Serijska proizvodnja novoprojektovanih baterija postaće moguća već sledeće godine, navodi Tesla, a proizvodnja bi mogla da košta samo 89 evra po kWh, znatno manje od trenutnih.

 

Kao rezultat toga, novi početni automobil će nuditi vrhunski konkurentnu gamu. Musk je u jednoj drugoj prilici rekao da domet manji od 400 kilometara, čak i na notorno strogom EPA ciklusu, ne bi ispunio ''Teslin standard izvrsnosti'' i da je ''neprihvatljivo nizak''. Ostaje da se vidi da li će Tesla ponuditi hečbek sa kapacitetom baterije manjim od 50 kWh, ali varijanta kraćeg dometa bi mogla da Tesli pruži ulaznu tačku na sve konkurentnije tržište urbane mobilnosti. Vrhunska verzija dugog dometa mogla bi da se poklopi sa dometom od 565 kilometara kod baterija Modela 3.

 

Do sada, Tesla nije precizirao konačni oblik i ime modela, najavljujući ga samo kao predstojeći ''budući proizvod''. Ali, verovatno će imati sličnosti sa Modelom 3, pa će mu naziv po svemu sudeći biti Model 2. Musk je ranije potvrdio i da će Tesla ''stvoriti automobil za prodaju širom sveta'' u Kini. Evropska verzija Modela 2 bi trebalo da se proizvodi zajedno sa Modelom 3 i modelom Y u Teslinoj novoj nemačkoj fabrici, u blizini Berlina, koja bi trebalo da se otvori - posle niza odlaganja - početkom 2022. godine. Opisana kao ''najveća fabrika na svetu'', imaće kapacitet od 500.000 automobila godišnje i biće ključna za nastavak rasta brenda Tesla izvan svog američkog domaćeg tržišta i Kine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgoreo Tesla Model S Plaid

Najsnažnije i najprestižnije izdanje Modela S je tek ušlo u prodaju, a već je došlo do nesreće i jedan automobil je izgoreo.

Okolnosti slučaja su misteriozne i istraga je u toku, tako da se ne može navesti da je došlo do samozapaljivanja, jer je mnoštvo opcija i dalje deo potencijalnog scenarija. Teslin automobil izgoreo je u blizini grada Filadelfija u SAD.

Lokalni vatrogasci su brzo stigli na lice mesta, a među njima je bilo lica koja su specijalno obučena za gašenje požara kod električnih automobila. Takvi slučajevi su posebno opasni jer se vozila, odnosno baterije vrlo teško gase.

Neke vatrogasne stanice u Evropi čak su nabavile posebne mobilne kontejnere koji imaju ulogu bazena u koji se stavljaju električni automobili koji su ugašeni, jer postoji velika mogućnost da se iznova zapale.

I kod ovog Modela S Plaid je došlo do rasturanja baterijskog pakovanja, jer su vatrogasci u blizini automobila našli baterijske ćelije.

AutoRepublika 

 

https://autorepublika.com/2021/07/02/izgoreo-tesla-model-s-plaid/#comment-45762

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla traži od Kine cenzuru na društvenim mrežama?!

 

216098-tesla kina.jpg

 

Izvršni direktor Elon Musk je navodno zatražio od kineske vlade da cenzuriše postove na društvenim mrežama koje su kritične prema Tesli. U potezu koji se čini veoma u neskladu sa stavom tehnološkog milijardera o vladinoj regulativi i cenzuri u Sjedinjenim Državama, prema izveštaju Bloomberga došao je do bizarnih želja. Izvori upoznati s tom temom su izjavili Bloombergu da su Teslini direktori rekli Pekingu da je kritika kompanije na društvenim mrežama neopravdana, a zatim zatražili od kineske vlade da cenzuriše neke od kritičnih postova prema Tesli.

 

U junu je kineska vlada naredila Tesli da povuče gotovo sve automobile koji je kompanja prodala u toj zemlji, a to je više od 285.000, kako bi se popravila softverska greška. U međuvremenu, Teslinim vozilima je zabranjen ulazak u neke vladine zgrade zbog velikog broja kamera u vozilima i moguće špijunaže, dok se proizvođači automobila poput Xpeng i Nio bore za prevlast sa Teslom u zemlji. Međutim, većina kompanija mora da se suoči s tim izazovima u Kini, gde odobrenje potrošača može da pade vrtoglavom brzinom nakon jedne polemike na društvenim mrežama. I ova vest pokazuje ono što već svi znamo, vlasnici kompanija se prilagođavaju tržištima na kojima rade. Nije etički, nije lepo, ali je tako.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li Tesla može da dostigne prodaju od 10 miliona vozila do kraja decenije?

 

tesla indija.jpg

 

Kada je kompanija osnovana 2003. godine niko nije mogao ni da pretpostavi da će napraviti uspeh kakav je napravila. Ili možda neko jeste? Inicijalni stimulans Martina Eberharda za osnivanje Tesle je bila želja da proizvodi električne automobile kakve bi sam želeo da kupi. Ilon Mask je imao mnogo grandiozniju viziju, on je želeo da Tesla bude novi General Motors. Nakon 18 godina to se nije desilo, ali se Maskova ideja danas čini manje ''ludom''.

 

GM je 2020. prodao 6.76 miliona vozila širom sveta, što ga čini četvrtim po veličini proizvođačem automobila po pitanju prodaje. Volkswagen grupa na prvom mestu plasirala je 9.33 miliona vozila. Tesla je prošle godine kupcima isporučio 499.550 automobila, tako da mora još mnogo da napreduje da bi sustigao rivale. Međutim, ako stopa rasta nastavi da bude ovako visoka, za deset godina bi kompanija iz Kalifornije mogla da zasedne na svetski automobilski tron.

 

Reka Kandelval, pišući za Motley Fool, postavila je tezu da bi Tesla mogao da prodaje gotovo 10 miliona vozila godišnje do 2030. ukoliko se aktuelni trend nastavi. Između 2016. i 2020. broj isporuka Tesle je rastao po prosečnoj godišnjoj stopi od 65%. Kompanija predviđa stopu rasta od 50% u narednih nekoliko godina. Ako Tesla dostigne cilj od 50% u svakoj od naredne četiri godine, a zatim padne na prosek od 25%, do kraja decenije dobijamo projektovanu brojku od 10 miliona. Da li je ovo realan scenario ili je sve na dugačkom štapu?

 

Naravno, postoje argumenti i za i protiv. Stopa rasta od 50% je prilično spektakularna, ali nije nemoguća kada je reč o ulasku nove tehnologije na tržište. Sa druge strane, mali je broj novih tehnologija koje su tako složene kao proizvodnja automobila, koja zavisi od hiljada drugih proizvoda i usluga, čiji su izvori rasuti širom sveta. Samim tim, značajne činioce čine geopolitički i društveni trendovi. Da li Tesla može da dobaci do 10 miliona? Sa aspekta snabdevanja trenutni maksimalan kapacitet Tesle je oko milion jedinica godišnje. Onog trenutka kada u pogon budu stavljene ''gigafabrike'' u Berlinu i Ostinu, kapacitet bi mogao da se udvostruči. Kandelval procenjuje da bi Tesli bilo potrebno 16 ''gigafabrika'' da bi dostigao kapacitet od 10 miliona isporuka godšnje, pod pretpostavkom da svaka ima prosečan kapacitet od 500.000 jedinica. Sa stanovišta potražnje, prodaja električnih automobila rapidno raste, posebno na ključnim tržištima poput Kalifornije i Norveške, a to je tek početak.

 

Tesla neće kroz novu prodaju u potpunosti otimati deo tržišnog kolača od tradicionalnih proizvođača. I oni polako ali sigurno ulaze u elektrifikaciju. Međutim, tvrdnje da će Teslin autoritet opasti onog momenta kada giganti budu ušli u električnu igru baš i ne pije vodu. Kalifornijski proizvođač već skoro 20 godina postavlja trendove u univerzumu električnih automobila, a na planu inovacija i dalje prednjači u odnosu na konkurenciju. Treba imati u vidu da će EV tržišni kolač još dugo rasti, a Tesla će po svemu sudeći nastaviti da uživa u lavovskom parčetu.

 

Sa druge strane, brojni su faktori koji bi mogli da otežaju stvari za Teslu. Naime, ogroman rast u poslednjih nekoliko godina je započeo iz male baze. Konvencionalna proizvodna mudrost kaže da kako se nivo proizvodnje povećava, tako stopa rasta usporava. Takođe, nova ograničenja u proizvodnji počinju da se pojavljuju, a dostupnost baterija je među najvećim. Tesla aktivno radi na ovom planu šireći bazu snabdevača, istražujući mogućnosti proizvodnje sopstvenih ćelija, ali globalna potražnja za baterijama i sirovinama potrebnim za njih, prosto je eksplodirala. Shodno tome, govorimo o teritoriji koja je za sada neistražena.

 

Takođe je sasvim moguće da ni Tesla ni bilo koji drugi proizvođač automobila nikada više neće moći da isporuči 10 miliona vozila godišnje. Budući da alternativni modeli vlasništva uzimaju maha, uz razvoj tehnologije autonomne vožnje, svet bi mogao da dođe do vrhunca kada je reč o prodaji vozila. Globalno automobilsko tržište bi 2030. moglo da bude mnogo manje, a najveći svetski proizvođač, bilo da to bude Tesla, VW ili neko drugi, mogao bi da proizvodi tek 4 do 5 miliona vozila godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...