Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Tesla Motors

Recommended Posts

Haker tvrdi da je provalio u čak 25 Teslinih automobila

 

tesla pilot.jpg

 

Šta mislite koliko je teško hakerima da razbiju sigurnosni kod svakog automobila i počnu da koriste daljinski njegove funkcije? Svaki proizvođač automobila će reći da je to gotovo nemoguće, ali praksa nam govori da baš i nije tako, odnosno da u kompjuterske sistem mogu da provaljuju hakeri sa određenim znanjima i iskustvima.

 

Najnoviji je primer 19-godišnjeg samozvanog istraživača sigurnosti koji tvrdi da je s daljine hakirao više od 25 Teslinih automobila u 13 zemalja, objavivši u nizu tvitova da je otkrio softversku grešku u sistemima kompanije. David Colombo, stručnjak za informacijsku tehnologiju, tvitovao je u utorak da mu softverska greška omogućava otključavanje vrata i stakala, pokretanje automobila bez ključeva i onemogućavanje sigurnosnih sistema. Colombo je takođe tvrdio da može da vidi da li je vozač prisutan u automobilu, da uključi stereo zvučne sisteme vozila i blica prednjim svetlima. Mladić nije otkrio tačne detalje ranjivosti softvera, sa svojim istraživanjima javio se Tesli, a tvrdi da nisu svi automobili pogođeni manjkom softverske zaštite.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki sukob u Tesli: Ilon Mask na udaru, traže mu 13 milijardi dolara

 

201643-tesla giga.jpg

 

Veliki sukob dogodio se u kompaniji Tesla - deoničari traže odgovornost i naknadu od 13 milijardi dolara od osnivača kompanije i generalnog direktora Ilona Maska zbog preuzimanja njegove druge kompanije Solar City. Deoničari su podneli tužbu protiv Ilona Maska, tvrdeći da je zloupotrebio svoju poziciju kao najveći suvlasnik kako bi ubedio bord direktora proizvođača električnih automobila da preuzme visoko zaduženu i nestabilnu firmu u to vreme. Prema navodima iz tužbe, preuzimanje kompanije Solar City bilo je nepotrebno za Teslu, i samo je opteretilo poslovanje te firme.

 

''U ovom slučaju ispituje se da li je preuzimanje Solar City bilo spašavanje te firme od finansijskih nevolja, orkestrirano od strane Ilona Maska'', rekao je advokat deoničara Rendi Baron na sudskom ročištu. Taj posao je kompaniju Tesla 2016. godine koštao 2.6 milijardi dolara, a deoničari smatraju da im sada Mask duguje 13 milijardi dolara, budući da su cene akcija Tesle uzletele od tada. Pre preuzimanja Solar City, Ilon Mask je bio najveći deoničar te kompanije koju su osnovali njegovi rođaci, sa 22% akcija. Takođe, bio je predsednik borda direktora Solar City u to vreme, kao i generalni direktor i predsednik Tesle. Zbog toga deoničari Tesle smatraju da je Mask sebi namestio veći profit i veću korist nego što je imala kompanija Tesla.

 

Mask se na ranijim ročištima branio da je preuzimanje bilo deo njegovog globalnog plana za stvaranje integrisane energetske kompanije, koja bi kombinovala solarne panele koje proizvodi Solar City sa automobilima i baterijama Tesle. Njegovi advokati dodali su da Solar City, koji sada posluje kao ''Tesla Solar'', nije bio ni blizu propasti u vreme preuzimanja, te da je bio perspektivna firma. ''Bez Ilona Maska, kompanija Tesla možda ne bi ni postojala, a kamoli imala vrednost od 1.000 milijardi dolara, kakvu sada ima. To ne znači da Mask kontroliše kompaniju, već da je veoma efikasan generalni direktor'', rekla je Vanesa Lavli iz advokatskog tima najbogatijeg čoveka sveta. Mask je kritikovao zahtev za kompenzaciju kao ''neopravdano visok'', navodeći da se radi o iznosu koji je pet puta viši od bilo koje odštete određene presudom do sada. Presuda se očekuje za oko tri meseca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model 2 nije u planovima

 

159633-tesla pun.jpg

 

Musk je rekao da nema planova za jeftiniju Teslu, koju neki posmatrači nazivaju Modelom 2.

''Trenutno ne radimo na automobilu od 25.000 dolara'', rekao je Musk u odgovoru na pitanje. ''U jednom trenutku hoćemo. Ali trenutno imamo dovoljno na tanjiru - iskreno, previše na tanjiru.'' Takođe je sugerisao da su robotski taksiji bolji način za smanjenje troškova prevoza od jeftinijih električnih vozila. Musk je sugerisao da se Tesla mučio da učini Cybertruck pristupačnim dok ga je obogaćivao novim tehnologijama. ''U Cybertrucku postoji mnogo nove tehnologije za koju će biti potrebno neko vreme da proradi'', rekao je Musk u sredu. ''I tu je pitanje kolika je prosečna cena Cybertucka i u kojoj meri je to pristupačno.'' Rekao je da se nada da će proizvodnja Cybertrucka dostići 250.000 primeraka godišnje.

Musk je takođe rekao da očekuje da će Teslina vozila ove godine postići potpunu sposobnost samostalnog upravljanja. Ljudi sada moraju da sednu za volan da bi vozili automobil ako je potrebno. ''Bio bih šokiran ako ove godine ne postignemo potpunu samovožnju, sigurniju od čoveka'', rekao je Musk. Broj potpuno samovozećih beta Tesla vozila u Sjedinjenim Državama je porastao na gotovo 60.000 komada, s nekoliko hiljada krajem septembra. Tesla testira poboljšanu verziju svog softvera za automatizovanu vožnju na javnim putevimaa, ali je rekao da te karakteristike ne čine vozila autonomnim.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pad vrednosti akcija Tesle ukazuje na to da je berza umorna od obećanja

 

tesla r.jpg

 

Nakon konferencije o objavljivanju profita u četvrtom tromesečju 2021. vrednost Teslinih akcija je doživela pad. Kompanija je izgubila više od 100 milijardi dolara vrednosti u jednom danu, što je ekvivalentno BYD-u, ili Daimleru plus Nissanu. Twitter je bio prepun pokušaja da se objasni zašto se to dogodilo, uglavnom od strane ljudi koji su uložili svaki peni koji imaju u Tesline akcije.

 

Neko obučen kao robot predstavio je Tesla Optimus na Teslinom danu veštačke inteligencije - Tesla AI, a po ovim idolopoklonicima Ilona Maska, tržište ne razume koliko je Optimus zapravo revolucionaran. Ako ste propustili, to je ime Teslinog humanoidnog robota (koji još uvek ne postoji). Do sada, sve što smo videli o tome su CGI prikazi i osoba koja pleše obučena kao Optimus na sceni tokom prezentacije na Tesla AI danu. Drugi više vole da misle kako tržište jednostavno ne može da uvidi kakav će proboj biti FSD kada bude konačno spreman. Oni ponavljaju reči Ilona Maska iznesene tokom konferencije o zaradi. Generalni direktor Tesle je ovo ponavljao do iznemoglosti kao da su ljudi previše glupi da shvate kakvu bi revoluciju predstavljali ''samovozeći'' automobili. Ono što ovi ''analitičari'' ne uspevaju da shvate jeste da je Ilon Musk obećao ažuriran plan za Tesline proizvode. Drugim rečima, ljudi su želeli da saznaju vesti u vezi sa Cybertruckom, Semijem, Roadsterom i priuštivom velikoserijskom modelu za koji neki i dalje insistiraju da treba da se nazove Model 2, uprkos Maskovom poricanju dotičnog imena. Sada se moraju suočiti sa direktorom Tesle koji poriče da je famozni Model 2 čak i u razvoju.

 

Tržište je takođe čekalo plan vezan za ćelije 4680. Predstavljene na Tesla Battery Day 22. septembra 2020. godine, bile su prava revolucija. Ironično, akcije Tesle su takođe pale odmah nakon tog događaja: kompanija je izgubila 50 milijardi dolara tržišne kapitalizacije 23. septembra 2020. Ovo je verovatno bio prvi znak da ljudi nisu bili voljni da veruju Muskovim obećanjima bez čvrstih dokaza o ostvarivosti. O ovim ćelijama, Mask je rekao da će ući u masovnu proizvodnju u gigafabrici u Ostinu, sa Tesla Modelom Y koji se tamo proizvodi. Ovo vozilo će takođe imati strukturalni paket baterija. Ako se to zaista dogodi, Mask će nadmašiti svoje poslednje prognoze. Na Teslinoj konferenciji o zaradi u prvom kvartalu 2021. održanom 26. aprila 2021. generalni direktor Tesle je rekao da su baterije 4680 u tom trenutku bile udaljene 12 do 18 meseci od proizvodnje. Drugim rečima, Tesla vozila bi ih dobila do aprila 2022. u najboljem slučaju ili do oktobra 2022. u najgorem. Ako prve proizvodne jedinice Modela Y opremljene njima zaista napuste gigafabriku u Ostinu u martu, to je mesec dana ranije nego što je Mask predvideo u tom trenutku. To bi bila odlična vest za kompaniju osim jednog detalja: ovih prvih 4680 ćelija proizvodi Tesla. Panasonic, najveći dobavljač baterija ove kompanije, rekao je da će ovaj format proizvoditi tek 2023. godine. Kompanija je saopštila da ''njena masovna proizvodnja zahteva nove tehnike''. Drugim rečima, radi se o procesima koji će sazreti tek za godinu dana. Povrh svega, Panasonic to ne bi radio u gigafabrici u Nevadi: proizvodnja će se odvijati u Japanu. Prema Nikkei Asia, odluka je donesena zbog ''američke zamke.'' Prelazak u Japan podrazumeva povećanje proizvodnje po niskoj ceni bez ugrožavanja kvaliteta i bezbednosti. Ako se Panasonic neće usuditi da proizvodi ove ćelije u ovoj fazi razvoja, zašto bi Tesla? Da li je kompanija uradila sva neophodna testiranja kako bi se uverila da su dotične 4680 ćelije bezbedne? Da li je uveren da će biti dovoljno robusne za životni ciklus vozila? S Teslinom istorijom kontrole kvaliteta i testiranja, to je nešto o čemu treba da vlada zabrinutost, posebno kada se suočite s politikom ''isporuči sada, popravi kasnije''.

 

Na kraju, planovi otkrivaju da je Tesla samo zabrinut za proširenje proizvodnje svojih sadašnjih vozila. Sumirajući stvari, zapravo i nije bilo konkretnog plana, već samo pokušaj da se celokupna Teslina vrednost zasnuje na novim obećanjima: humanoidni robot koji će svoju karijeru započeti ''pomeranjem delova oko'' Teslinih fabrika i deo softvera koji će Teslu pretvoriti u robotaksi 2015. 2016., 2017., 2018., 2019., 2020., 2021., 2022. i 2023… Svako ko iskreno traži objašnjenje zašto su Tesline akcije tako naglo pale, samo treba da pogleda činjenice: šta je kompanija obećala da će uraditi i šta je isporučila. Teslina sadašnja tržišna kapitalizacija zasniva se na perspektivi, a ne na trenutnom stanju stvari. Gubitak vrednosti ekvivalentan vrednosti dva proizvođača automobila koja proizvode mnogo više vozila od Tesle u jednom danu pokazuje koliko je trenutno berzansko tržište ludo. Iznad svega, to pokazuje da Tesla treba da isporuči više, a obećava manje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslina dodatna oprema - karaoke

 

tesla karoke.jpg

 

Nekim ljudima je dodatna oprema u automobilu izuzetno bitna i kompanija Tesla je mislila i na njih. U Teslinoj ponudi su mnoge stvari koje su bile nepoznate u dosadašnjoj auto industriji, od Autopilota, koji u stvarnosti nije, odnosno nema tako naprednu funkciju, pa sve do - mikrofona za karaoke.

Ovo poslednje je poslednja u nizu ponude dodatne opreme, do sada u Kini, a uskoro i širom sveta. Ako neko stoji u saobraćajnoj gužvi, može da skrati vreme pevanjem, ali - mikrofon? U Kini se dva mikrofona nude za otprilike 170 evra. Ako računar na vozilu ima novu verziju softvera 2022.2.1, mikrofon se automatski povezuje sa njim. Mogućnost korišćenja Teslinog infotainment sistema kao karaoke platforme dostupna je od 2019. Tada je američki proizvođač integrisao funkciju Karaoke u sistem i do sada ste mogli da pevate bez mikrofona. Za sada će mikrofoni biti u ponudi samo u Kini, a tamo su već rasprodati. Uskoro će i na druga tržišta, pa će pevati i Evropljani, građani SAD...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozači Tesla vozila više neće moći da plaše pešake

 

tssla ent.jpg

 

Kompanija Tesla je od novembra 2021. godine povukla čak šest proizvoda, ali nisu svi podjednako zanimljivi - najnoviji je po tome daleko ispred drugih.

Radi se o tome da vozači Tesla automobila više neće moći da plaše pešake, budući da je kompanija povukla opciju po imenu Boombox, koja je omogućavala da se zvukovi puštaju preko spoljašnjih zvučnika na vozilu. Funkcija je radila i dok auto stoji i dok je u pokretu, a to kako su je vozači koristili je privuklo pažnju regulatornih tela. Tako je početkom februara izdato saopštenje u kojem stoji da Boombo ugrožava pešake, jer može da zamaskira ostale zvukove, od kojih neki služe kao upozorenja na vozila koja se približavaju. Neka Tesla vozila su eksterne zvučnike dobila još 2019. godine, ali su se brzo pretvorili u nešto što se koristi za neslane šale.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla pod istragom

 

192126-tesla model 3.jpg

 

Južnokorejski antimonopolski regulator razmatra izricanje kazne američkom proizvođaču električnih automobila, Tesli, pošto je utvrdio da je kompanija preuveličala specifikacije o svojim svojih baterijama. Korejska komisija za poštenu trgovinu (KFTC) poslala je izveštaj Tesli u kojem se navodi da je preuveličao kilometražu nekih svojih modela, uključujući Model 3, čime je prekršio Zakon o poštenom označavanju i oglašavanju, dodao je zvaničnik iz KFTC-a, koji je tražio da ostane anoniman zbog osetljivosti stvari.

 

''Planiramo da održimo glavni sastanak kako bismo razmotrili i utvrdili u kojoj meri je ovaj proizvođač automobila prekršio zakon i odlučili o nivou sankcija'', rekao je. Tesla na svom sajtu navodi da njegov Model 3 može da pređe 528 km sa jednim punjenjem baterije. Međutim, KFTC je utvrdio da bi domet mogao da bude manji od toga ako temperatura padne ispod nule. Analitičari kažu da bi većina električnih vozila generalno mogla da zabeleži određeni gubitak dometa po hladnom vremenu. Pored toga, KFTC takođe odmerava da li da izreklne kazne Tesli zbog nevraćenih depozita kupcima koji su otkazali online kupovinu. U Južnoj Koreji Tesla traži od kupaca da uplate depozit od 100.000 vona (84 dolara) prilikom online narudžbine automobila, ali depoziti nisu vraćeni nakon otkazivanja porudžbine, prenela je novinska agencija Jonhap. U Tesli nisu odmah bili dostupni za komentar...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla dobio ''zeleno svetlo'' za proizvodnju vozila u Nemačkoj

 

201604-tesla model y.jpg

 

Nemačke vlasti odobrile su da kompanija Tesla počne proizvodnju električnih vozila i baterijskih ćelija u svojoj prvoj velikoj fabrici u Evropi, koja je izgrađena u Berlinu. Ova odluka je doneta nakon višemesečnih odlaganja i sporova, i otvorila je put kompaniji električnih automobila da počne proizvodnju svog modela Y sportskog vozila, piše New York Times. Tesla planira da u nemačkoj fabrici proizvodi 500.000 električnih automobila godišnje. Nakon ove odluke iz Tesle nije bilo komentara.

Auto-kompanija Ilona Maska je rizikovala u prethodne dve godine, i iako nisu imali potrebnu dokumentaciju i otvorili mogućnost da fabrika bude srušena počeli su izgradnju, ''na ledu'' je bila investicija od sedam milijardi dolara. Ditmar Voidke, guverner Brandenberga, nemačke države u blizini Berlina u kojoj se nalazi fabrika, rekao je da je kompanija postavila sebi rok od dve nedelje da završi poslednje korake pre početka proizvodnje.

 

Tesla je zabeležio rekordnu prodaju 2021. godine kada je postao prvi proizvođač automobila u industriji vredan hiljadu milijardi dolara. Očekuje se da će nova fabrika povećati zaradu kompanije u Evropi, gde su njeni automobili već najprodavaniji među električnim vozilima. Dolazak američkog giganta stavio je na test druge proizvođače automobila koji će sada morati da povećaju ulog da bi opstali u igri. U suprotnom mogu dosta toga da izgube od kompanije koja se smatra tehnološkim gigantom. Podsetimo, novembra prošle godine kompanija Tesla se odrekla 11.3 milijarde dolara državnih subvencija na koje bi imala pravo za fabriku baterija u Nemačkoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musk je spreman za glasanje sindikata u Teslinoj fabrici u Kaliforniji

 

tesla model 3 p.jpg

 

Elon Musk kaže da Tesla neće učiniti ništa da spreči United Auto Workers (UAW) da održi sindikalno glasanje u fabrici kompanije u Fremontu u Kaliforniji. Šef kompanije je rekao da je Teslin pravi izazov u oblasti zaliva negativna nezaposlenost, tako da se dobro ponaša i daje nadoknadu svojim ''sjajnim ljudima'' ili bi u suprotnom jednostavno otišli.

 

Sindikat je važna stvar za Teslu?

Musk je objavio tvit kao odgovor pevaču Gene Simmons-u koji je stao na stranu izvršne vlasti kada je prozvao predsednika da ne pominje Teslu u svom obraćanju o stanju u Uniji. Biden je pohvalio Ford i General Motors što su uložili milijarde dolara u svoje napore da puste električna vozila, čime su generisali hiljade radnih mesta u tom procesu. Prema izveštaju Bloomberg-a, Biden podržava sindikate i često prezire Teslu, koja ima nesindikalnu radnu snagu, u svojim govorima i intervjuima. Musk tvrdi da radnici Tesline fabrike imaju najveću naknadu u automobilskoj industriji, postavljajući intervju sa izvršnom direktorkom GM-a, Mary Barra-om kao svoj izvor. U intervjuu, voditelj vesti i novinar Andrew Sorkin rekao je da Teslini radnici koji nisu sindikalno organizovani zarađuju više od svojih kolega u sindikatima. Barra je rekla da će morati da vidi više informacija, jer se moraju uzeti u obzir i beneficije, a ne samo plate, ali da ono što je Sorkin rekao nije bio slučaj poslednji put kada je proverila.

 

UAW godinama radi na udruživanju Tesle, a Musk je kritikovao te napore od samog početka. Kada je proizvodni radnik u Fremontu tvrdio da su loši uslovi rada i niska primanja 2017. godine, Musk je navodno poslao pismo zaposlenima sa uklanjanjem tačke po tačku, a takođe je kritikovao UAW. On je rekao da je istinska odanost sindikata ''gigantskim automobilskim kompanijama, gde je novac koji uzimaju od zaposlenih na ime članarina mnogo više nego što bi ikada mogli da zarade od Tesle''.

 

Iste godine, Nacionalni odbor za radne odnose podneo je žalbu protiv proizvođača automobila nakon istrage pritužbi na nepoštene radne prakse. Prema NLRB-u, radnici su rekli da ih Tesla ''tera i zastrašuje'' sporazumom o poverljivosti koji ih sprečava da razgovaraju o sindikalizaciji. NLRB je 2018.godine otkrio da je kompanija prekršila zakone o radu kada je otpustila sindikalnog aktivistu Richard Ortiz-a i naredila mu da mu nadoknadi gubitak zarade i beneficija. Odbor za rad takođe je naredio Musk-u da izbriše tvit koji bi mogao zvučati kao pretnja zaposlenima. U tvitu, Musk je na sličan način pozvao napore za sindikalno udruživanje. ''Ništa ne sprečava Teslin tim u našoj fabrici automobila da glasa u sindikatu. Mogli bi to da urade već sutra da žele'', napisao je Musk. Takođe je dodao: ''Ali zašto plaćati sindikalne članarine i odustajati od akcija?''

 

Predsednica NLRB-a, Wilma Liebman objasnila je tada da zaposlenima to može zvučati kao da više neće imati opciju za akcije ako glasaju za sindikalizaciju. Tesla nudi svoj program kompenzacije akcijama većini svojih zaposlenih, prema izveštajima Electrek-a. Rastuće cene akcija kompanije čine ga veoma vrednom pogodnošću.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvanično otvorena Teslina gigafabrika u Berlinu

 

tesla berlin fabrika.jpg

 

Prva i jedina Teslina fabrika u Evropi je ujedno i njihova najnaprednija, najefikasnija i ekološki najodrživija lokacija. Elon Musk je kupcima uručio prve automobile sastavljene u Nemačkoj. Prva Teslina fabrika u Evropi, Gigafactory Berlin-Brandenburg, počela je da se gradi pre samo 22 meseca u maju 2020. godine. Manje od dve godine nakon toga, i uz uloženih 5 milijardi evra, ove nedelje s tamošnje proizvodne linije su sišli prvi automobili. Prva serija je uključivala 30 Modela Y, a njih je lično Elon Musk odlučio da uruči prvim kupcima.

 

Prema Teslinom običaju, prvo se proizvode i isporučuju nešto skuplji modeli, pa su u ovoj fabrici sastavljeni Modeli Y Performance koji nude 514 kilometara autonomije i koštaju skoro 64.000 evra po komadu. Na svečanom otvaranju fabrike su, osim Muska, prisustvovali i nemački visoki funkcioneri, predvođeni kancelarom Olafom Scholzom. Gigafabrika u blizini Berlina zapošljava trenutno oko 3.000 ljudi, a plan je da se zaposli ukupno 12.0000. Jednom kada dostigne pun proizvodni kapacitet, na ovoj lokaciji će se godišnje sklapati i do pola miliona vozila, što je više baterijskih električnih automobila nego što ih je prošle godine u svetu prodao Volkswagen.

 

Isto tako, Gigafabrika će proizvoditi i oko 50 GWh kapaciteta baterija godišnje, što je više nego što proizvedu sve ostale fabroke baterija u Nemačkoj. Primarno će vozila proizvedena ovde biti namenjena evropskom tržištu, pa Tesla ovamo više neće morati da ih transpoetuje iz Kine, kao u poslednje vreme. Inače, fabrika u Berlinu je trebalo da bude otvorena još 1. jula prošle godine, ali sve je bilo odloženo zbog regulatornih zahteva i negodovanja lokalnih ekoloških aktivista. Zbog tih razloga su u Tesli morali da dobiju dodatne dozvole i dokažu da Gigafabrika neće zagađivati vazduh i vodu u svom okruženju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla mora da otkupi auto od kupca

 

tesla sd.jpg

 

Regionalni sud u nemačkom Darmstadtu je doneo odluku kojom nalaže Tesli da otkupi automobil od nezadovoljnog kupca.

 

Vlasnik Tesle Model 3 je podneo tužbu protiv američkog proizvođača automobila zbog nedostatka na sistemu autonomne vožnje. Kada je kupio softverski paket za 6.300 evra shvatio je da nešto nije u redu jer funkcije pomoći u vožnji poput automatskog preticanja sporijih vozila na autoputu nisu dobro radile. Kako navodi nemački Spiegel, sistem nije prepoznavao semafore i znakove, a upravljanje na ulazima i izlazima na autoputu je ličilo na ponašanje ''pijanog vozača početnika''. U sudskom procesu, kompanija Tesla je tvrdila da nije upoznata s bilo kakvim softverskim ili hardverskim kvarovima na vozilu koji se ne bi mogli otkloniti popravkom. Prema njima, potrebna nadogradnja na najnoviji hardver bila bi besplatna. Međutim, sud je Tesli naložio povraćaj kupovne cene od gotovo 69.000 evra. Američki proizvođač je najavio da će se žaliti na odluku suda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla u prvom tromesečju 2022. isporučio 310.048 električnih vozila

 

190375-tesla y 1.jpg

 

Tesla je objavio podatke o proizvodnji i isporuci vozila u prvom tromesečju 2022. Evo kako su poslovali:

- Isporuke električnih vozila (ukupno): 310.048

- Proizvodnja električnih vozila (ukupno): 305.407

 

U istom periodu prošle godine Tesla je isporučio 184.800 električnih vozila i proizveo 180.338 automobila. Vozila Model 3 i Model Y čine 95% ili 295.324 isporuka u prvom tromesečju ove godine, prema Teslinim podacima. Kompanija je proizvela 4.641 automobila manje nego što je isporučila tokom tromesečja, navodeći ''stalne izazove u lancu snabdevanja i zatvaranja fabrika''. Analitičari su očekivali isporuke od 317.000 vozila u prva tri meseca 2022. prema procenama koje je prikupio FactSet od 31. marta. Procene su se kretale od niskih 278.000 isporuka vozila do visokih 357.000.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musk kaže jedno, Tesla drugo

 

tesla_model_3.jpg

 

Musk: ''Možete da vratite auto u roku od sedam dana!''

Tesla: ''Ipak ne možete.''

 

U proleće 2019. Elon Musk je na Twitteru napisao: ''Da bude jasno, narudžbine Teslinih modela se u potpunosti vraćaju. Čak i nakon nedelju dana, možete da vratite automobil''. Na to je dodao ''ako neko stvarno želi da vrati auto osmog dana, i to je u redu''. Međutim, čini se da to ipak nije bila istina.

Danny Roman iz Kalifornije je kupio novi Model X i preuzeo isporuku auta 28. februara 2020. Tri dana kasnije je obavestio kompaniju da vraća električni SUV prema ''sedmodnevnoj politici'' koju je u to vreme promovisao izvršni direktor Tesle Elon Musk. Dve godine nakon što je Tesla odbila da preuzme odgovornost, Roman još uvek nije dobio novac, niti koristi svoj Model X vredan 116.000 dolara. Problem je nastao već prilikom izlaska iz prodajnog salona, kada je nakon manje od jednog pređenog kilometra domet pao za 25 kilometara. U razgovoru za CNBC, Roman tvrdi i da je vreme potrebno za punjenje fabrički pogrešno deklarisano, i da je imao problema sa otvaranjem vrata.

 

Iako je kompanija Tesla pokušala da ga uveri da nisu imali politiku sedmodnevnog vraćanja, on tu informaciju ima u svom kupoprodajnom ugovoru, a ista je stajala i na sajtu proizvođača do oktobra 2020. Dakle, par meseci nakon njegove kupovine. Na nagovor advokata, Roman je pristao na arbitražu koja još uvek traje, a u međuvremenu, rate kredita za automobil i dalje stižu. ''Svaki put kad mi uzmu novac sa računa, jednostavno se naježim, ni sam ne znam koliko dana i novca sam potrošio na ovaj problem. Ipak, nakon svega što sam prošao, još uvek verujem u Teslu, Elona Muska i električne automobile'', optimistično je zaključio Roman.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla više neće isporučivati konektore uz kupovinu novih vozila

 

Tesla Connectors.jpg

 

Tesla više neće uključivati besplatan paket mobilnih konektora sa novim vozilom. Promenu je prvi uočio jedan korisnik Twitter-a a kasnije je to potvrdio i izvršni direktor Elon Musk.

 

Dodatak, koji trenutno košta 275 dolara (257 evra), omogućava povezivanje Tesla automobila sa zidnom utičnicom. Tada je moguće nakon sat vremena punjenja produžiti distancu na još 3 do 4 km. ''Statistika korišćenja je bila veoma niska, pa je izgledala rasipno'', rekao je izvršni direktor Tesle Elon Musk. ''Sa druge strane, uključićemo još adaptera za utikače sa kompletom mobilnih konektora,'' rekao je Musk. Musk je kasnije napisao na Twitter-u, da će Tesla smanjiti cenu mobilnog konektora na 200 dolara i olakšati naručivanje dodatne opreme uz novi automobil. Takođe je napomenuo da mobilni konektor nije potreban ako imate Tesla zidni konektor ili koristite superpunjače.

 

''Preporučuje se da instalirate Tesla zidni konektor pre nego što automobil stigne do vas, napisao je Musk. U ovom trenutku, prema Teslinoj web stranici paket mobilnih konektora za punjenje je van zaliha. Prema izveštajima Electrek-a, ovo nije prvi put da je Tesla uklanja apaptere za punjenje. Kompanija je ranije isporučivala konektore nivoa 1 i nivoa 2 sa svakim novim automobilom, ali je kasnije prestala da uključuje adapter nivoa 2.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla bi 2022. trebalo da proizvede preko 1.5 miliona automobila

 

224272-tesla fabrika.jpg

 

Uprkos problemima u lancu snabdevanja koja ograničavaju proizvodnju i 2022. godine, Tesla ima ''razumne šanse'' da poveća proizvodnju za 60% u odnosu na prošlu godinu, rekao je Musk.

 

Uspeh uprkos mnogim problemima

Nakon rekordnog prvog kvartala, sa rekordnim prihodima i isporukama automobila u prvom kvartalu 2022.godine, ''izgleda da ćemo ove godine moći da proizvedemo preko 1.5 miliona automobila'', rekao je Musk. Prognoza dolazi uprkos priznanju da će se kompanija suočiti sa ozbiljnim izazovima do kraja godine. Rekordni rezultati su postignuti ''uprkos velikom nedostatku čipova, mnogim logističkim izazovima i ukupnom teškom kvartalu. I dalje smo uvereni u rast proizvodnje vozila u 2022. godini u odnosu na 2021. godinu. U stvari imamo razuman izgled za povećanje od 60% u odnosu na prošlu godinu'', rekao je Musk.

 

Izazovi u lancu snabdevanja držali su Tesline fabrike ispod kapaciteta nekoliko kvartala. Kompanija ne vidi poboljšanje situacije ni ove godine. ''Planiramo da povećamo naše proizvodne kapacitete što je brže moguće'', rekli su iz kompanije, dodajući da u višegodišnjem pogledu očekuju oko 50% prosečnog godišnjeg rasta u isporukama vozila. ''Stopa rasta zavisiće od kapaciteta naše opreme, operativne efikasnosti i kapaciteta i stabilnosti lanca snabdevanja. Naše fabrike rade ispod kapaciteta nekoliko kvartala jer je lanac snabdevanja postao glavni ograničavajući faktor, koji će se verovatno nastaviti do kraja 2022. godine''. Istina, izazovi sa kojima se suočava ove godine nisu sprečili Teslu da ima sjajan kvartal. Ranije ovog meseca, kompanija je objavila da je proizvela više od 305.000 vozila i isporučila više od 310.000 vozila u prvom kvartalu. To predstavlja povećanje isporuka od 68% u odnosu na prethodnu godinu.

 

Ukupan prihod dostigao je 18.76 milijardi dolara, što je za neverovatnih 81% više u odnosu na prethodnu godinu. Ukupne brojke su nadmašile očekivanja tržišta. Teslina operativna marža je u prvom kvartalu porasla na 19%, što kompaniju stavlja u rang sa kompanijama za superautomobile iako prodaje limuzine i SUV vozila. Takođe, kompanija se suočava i sa drugim problemima osim u lancu snabdevanja. Transport, radna snaga i drugi izazovi u proizvodnji su se pojavili i verovatno će uticati na poslovanje tokom godine. Dok su nedeljne stope proizvodnje u Teslinoj fabrici u Šangaju bile visoke u prvom kvartalu, nagli porast slučajeva Covid-19 primorao je privremeno zatvaranje fabrike, kao i delova Teslinog lanac snabdevanja. Zbog situacije u Šangaju, Tesla je potvrdila da je izgubila period oko mesec dana. Ograničena proizvodnja je nedavno ponovo pokrenuta i Tesla nastavlja da pažljivo prati situaciju. Očekuje se da će se vratiti na ukupan obim isporuka u drugom kvartalu.

 

Musk je optimističan

Usred ovih tekućih izazova, proizvodnja vozila u drugom kvartalu biće slična onoj u prvom kvartalu, rekao je Musk dodajući da to možda bude, ''i nešto niže''. Međutim, proizvodnja bi u drugoj polovini godine trebalo da bude ''znatno veća'', rekao je Musk. ''Nikada nisam bio optimističniji ili uzbuđeniji zbog Tesline budućnosti nego što sam sada'', rekao je Musk. Takođe, Musk je govorio o uticaju inflacije na cene Teslinih vozila. On je napomenuo da su ''dobavljači pod velikim pritiskom troškova'', u nekim slučajevima zahtevajući povećanje od 20% do 30% za delove. Obzirom da će se inflacija ''izgleda nastaviti barem do kraja ove godine'', ''zato smo podigli cene''. Veće cene doprinose činjenici da Tesla ima porudžbine na koje se u nekim slučajevima čeka godinu dana ili više. ''Moramo da predvidimo ta povećanja troškova'', rekao je Musk. ''Ono što smanjuje troškove barem kratkoročno je to što imamo dugoročne ugovore sa dobavljačima. Ali oni će isteći i tada ćemo imati potencijalno značajno povećanje troškova.'' Izvršni direktor je rekao da ne očekuje dalje podizanje cena i da ako se povećanje troškova ne materijalizuje, kompanija bi zapravo mogla malo i sniziti cene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla za samo jedan dan izgubila desetine milijardi evra vrednosti

 

tesla charger.jpg

 

Kako prenose američki mediji, u samo jednom danu kompanija Tesla je izgubila 126 milijardi dolara!

Bloomberg javlja de sa ova promena dogodila kada je jedan od suvlasnika Tesle i direktor kompanije, Elon Musk, objavio kupovinu Twittera. Proizvođač automobila posluje s velikim plusom, ali to, kao što vidimo, nema veze sa cenom deonica i interesima ulagača. Za samo nekoliko dana, koliko Musk koketira sa Twitterom Tesla je izgubila 275 milijardi dolara ili 23% vrednosti kompanije.

Ulagači se, navodno, boje da će Musk sada posvetiti više pažnje Twitteru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla dobija koristan dodatak koji nema nijedan drugi auto

 

tesla gepek.jpg

 

Ako vam je ikada pokisnula kabina auta jer ste zaboravili da podignete prozore, ovaj dodatak ćete itekako znati da cenite. Na Teslama to više nije moguće jer će Tesle same brinuti o takvim stvarima.

 

Naime, ako detektuje kišu, sistem u Tesli će samostalno zatvoriti stakla i tako sprečiti da se nakvasi enterijer vozila. To je posledica zahteva brojnih vlasnika Tesli na Twitter-u, piše Drive Tesla Canada. Na jedan takav osobe iza profila Brandonee916, ujedno i beta testera za sistem autonomnog upravljanja, reagovao je i Elon Musk rekavši kratko ''svakako''. Zato, jedino otvoreno pitanje je kada će ova funkcija biti dostupna na Teslinim automobilima. Za one nestrpljive uz malo igre po meniju moguće je ručno uključiti jednu sličnu funkciju. Tu se radi o funkciji koja će automatski zaključavati auto kad se odmaknete od vozila, ali i zatvoriti sve prozore. Postoji i opcija da vas vozilo obavesti ako ste ostavili prozore otvorene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilon Mask ima superloš predosećaj, traži otpuštanja u Tesli

 

tesla berlin fabrika.jpg

 

Izvršni direktor ''Tesle'' Ilon Mask je u imejlu koji je uputio svojim direktorima naveo da ima ''superloš predosećaj'' o stanju ekonomije. Kaže da treba otpustiti oko 10% radnika u proizvodnji električnih automobila. Akcije kompanije zabeležile pad na berzama. Poruka, poslata u četvrtak i naslovljena ''Obustavite zapošljavanje u celom svetu'', stigla je dva dana nakon što je milijarder obavestio zaposlene da moraju da se vrate na radna mesta ili da odu iz kompanije.

 

Prema godišnjem izveštaju, Maskova kompanija ''Tesla'' je krajem 2021. zapošljavala skoro 100.000 ljudi, što u sedištu, što u njenim podružnicama. Akcije ''Tesle'' pale su za skoro 3% u američkoj pre-tržišnoj berzi u petak, a akcije na berzi u Frankfurtu pale su za 3.6% nakon izveštaja Rojtersa. Mask je poslednjih nedelja upozoravao na rizik od recesije, ali njegov imejl u kome je naređeno zamrzavanje zapošljavanja i otpuštanje osoblja bila je najdirektnija poruka te vrste koju je uputio šef nekog proizvođača automobila. Do sada je potražnja za Teslinim automobilima i drugim električnim vozilima bila stabilna.

 

Mask na Tviteru više puta komentarisao recesiju

Mask je dosad više puta komentarisao rizik od recesije. Na konferenciji u Majami biču sredinom maja rekao je da će recesija biti još gora nego što je trenutno. ''Verovatno će biti teško - recimo, godinu dana, možda 18 meseci, toliko je obično potrebno da se naprave korekcije'', rekao je tada. Krajem maja je u odgovoru jednom korisniku Tvitera naveo ''da je dobro što se recesija bliži''. ''Budale su predugo bile zasipane novcem. Neka bankrotstva moraju da se dogode'', napisao je tada Mask.

 

On je u četvrtak učestvovao u Tviter prepirci sa australijskim tehnološkim milijarderom i suosnivačem Atlassian Plc Skotom Farkuharom, koji je ismevao direktivu o povratku u kancelariju kao nešto što se radilo pedesetih godina. Pozvao je radnike Tesle da pogledaju mogućnosti rada na daljinu kod njega. Mask mu je tada odgovorio da ''recesije služe vitalnoj funkciji ekonomskog čišćenja''. Komentarišući direktivu o povratku na posao, osnivač agencije za tehnološke talente Džejson Stomel rekao je da je moguće da je to ''samo prikriveno otpuštanje, što znači da su u stanju da se otarase ljudi koji su iscrpljeni. Mask zna da postoji procenat radnika koji se jednostavno neće vratiti'', što bi, kako je rekao Stomel, bilo jeftinije jer neće biti potrebne otpremnine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla otkazuje tri junska online zapošljavanja za Kinu

 

225646-tesla kina.jpg

 

Kompanija Tesla je otkazala tri online događaja za zapošljavanje u Kini zakazana za ovaj mesec, što je najnoviji razvoj događaja nakon što je izvršni direktor Elon Musk zapretio otpuštanjima u proizvođaču električnih automobila, rekavši da je ''previše zaposlenih'' u nekim oblastima. Međutim, Musk nije posebno komentarisao zapošljavanje u Kini, koja je proizvodila više od polovine vozila za ovog proizvođača automobila na globalnom nivou i doprinela četvrtini njegovog prihoda u 2021.

 

Kompanija je otkazala tri događaja za pozicije u prodaji, istraživanju i razvoju i svom lancu snabdevanja, bez navođenja razloga. Operacija u Kini i dalje dozvoljava podnošenje rezimea za više od 1.000 radnih mesta objavljenih na platformi društvenih medija, kao što su inženjeri aerodinamike, menadžeri lanca snabdevanja, menadžeri prodavnica, fabrički nadzornici i radnici. Musk je imao ''loš osećaj'' o ekonomiji, rekao je u Email-u koji je Rojters video prošle nedelje. U drugom mail-u zaposlenima Musk je rekao da će Tesla smanjiti broj zaposlenih za desetinu, pošto je postao ''previše zaposlenih u mnogim oblastima'', ali je dodao da će se broj zaposlenih po satu povećati. Proizvodnja u Teslinoj fabrici u Šangaju bila je teško pogođena nakon što je kinesko komercijalno središte počelo dvomesečno zatvaranje zbog Covid-19 krajem marta. Očekuje se da će proizvodnja pasti za više od trećine ovog kvartala u odnosu na prethodni, nadmašujući Muskovo predviđanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mehaničar tužio Teslu zbog defektnog automobila i dobio presudu

 

tesla tuzba.jpg

 

Angel Galtan je serviser iz Madrida i veliki fan Tesle, a sada će ostati upamćen kao jedan od retkih koji su uspeli da na sudu pobede američkog proizvođača. Naime, on kao veliki fan vozi Tesline automobile od 2013. godine, a u septembru 2020. je odlučio da kupi Teslu Model 3. Veselje nije dugo trajalo jer je ubrzo nakon preuzimanja uočio niz problema na automobilu.

 

I dok je mogao da pređe preko očiglednih problema vezanih za sam kvalitet u vreme dok kompanija Tesla još nije stasala, sada mu je to neprihvatljivo, rekao je nesrećni vlasnik Tesle u intervjuu za El Periodico de Espana. Najozbiljnija greška koju je uočio na automobilu je bila loše izveden zavareni spoj koji je popustio. Probleme je našao i na unutašnjim panelima, a automobil je isporučen i s različitim zazorima između pojedinih delova, pa čak i potrošenim brisačima vetrobrana.

 

''Auto je došao s loše odrađenim varovima na karoseriji. Rekli su mi da je to smešan problem i neka zaboravim. Imao sam opciju da vratim auto putem interneta drugog dana, ali sam propustio rok jer sam bio poslovno sprečen. Onda su mi dali opciju da ga zavare, ali to nisam dozvolio na novom automobilu'', rekao je Galtan. On je zato odlučio da pravdu potraži na sudu. Sud je odlučio da Tesla mora da vrati puni iznos koji je potrošio na kupovinu Modela 3. Presuda je izrečena na prvostepenom sudu u mestu Fuenlabrade, a radi se o 62.330 evra, koliko Tesla Motors mora da uplati Ángelu Gaitanu. Upravo toliko je on platio Model 3 Long Range s doplatama.

 

''Mada je veštak insistirao da procenjeni nedostaci ne ugrožavaju strukturni integritet ili bezbednost vozila, dokazano je da vozilo ne zadovoljava standarde kvaliteta koji se očekuju od prestižne marke kao što je Tesla'', stoji u obrazloženju sudske odluke. U međuvremenu je mehaničar sve svoje probleme objavio na društvenim mrežama, i tako Tesli obezbedio i negativnu reklamu. El Periodico izveštava da u španskoj pravnoj istoriji nema sličnih slučajeva, ali da je u svetu zabeleženo da je jedan vlasnik Tesle dobio sličan slučaj na sudu u Kini. Ali tu izgleda neće stati. I dok se očekuje žalba Tesle na presudu španski serviser je postao mesto utehe za brojne vlasnike Tesli: ''Svake nedelje mi dolaze vlasnici Tesli u Španiji koji imaju iste probleme. Ja ih savetujem kako da se žale i pokrenu prigovor. Neki kvarovi su vrlo ozbiljni i skupi'', kaže Galtan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elon Musk: U najvećoj krizi Teslu je spasio Daimler, a ne američki poreski obveznici

 

224192-tesla musk.jpg

 

Elon Musk priznaje da je Tesli bila potrebna ruka pomoći pre 13 godina kada je svet bio u velikoj ekonomskoj krizi.

 

Musk je prihvatio poziv na razgovor sa vlasnicima Teslinih automobila u Silicijumskoj dolini. Tokom razgovora je otkrio ključni podatak. Izvršni direktor Tesle je objasnio da je 2008. godine Daimler spasio Teslu od propasti. Tvrdi da nisu američki poreski obveznici spasili kompaniju, odnosno državni zajmovi. Daimler, kompanija pod kojom je radio i Mercedes-Benz, želeo je da napravi električni Smart samo da bi smirio evropske regulatore. Kompaniji je bila potrebna tehnologiju za dobar pogonski sklop. U to vreme je najmudrija odluka bila koristiti tuđu stručnost. Daimlerovi direktori su se obratili kompaniji Tesla, koja je već tada paradirala s električnim Roadsterom. Zatim je Daimler uložio veliki novac u Teslu, a čak je ušao i u manjinsko vlasništvo kompanije. Tesla je novac od državnog zajma dobila tek 2009. godine i to po nepovoljnim uslovima. Nije to bio novac unapred (koji su navodno dobijali proizvođači poput Forda ili GM-a) nego je kompanija dobijala sredstva tek kada bi državi pokazala račune, odnosno troškove za određene segmente poslovanja. Sav novac je vraćen 2010. godine nakon prvog kruga javne ponude deonica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla je najvredniji automobilski brend na svetu

 

tesla model 3 model y.jpg

 

Tesla je najvredniji automobilski brend na svetu u 2022. godini, sa vrednošću brenda 75.9 milijardi američkih dolara. Toyota, lider u 2020. sada je drugoplasirana sa vrednošću brenda 33.11 milijardi $, a sledi je Mercedes sa 30.35 milijardi $, objavila je Statista. Na četvrtom mestu je BMW sa vrednošću od 27.59 milijardi dolara, dok je vrednost brenda petoplasiranog Forda gotovo dvostruko manja - 13.21 milijardu dolara. Među ostalih pet se nalaze Honda (11.12 mlrd $), Audi (10.67 mlrd$), BYD (10.52 mlrd$), Volkswagen (9.25 mlrd$) i Porsche (8.61 mlrd$).

 

Tesla ostaje u prednosti

Tesla postaje neprikosnovena u još jednoj oblasti. Ovaj brend se konstantno peo na rang listi najvrednijih svetskih brendova automobila, dostigavši vrh 2021. Kompanija je osnovana 2003. godine, a sedište se nalazi u Palo Altu u Kaliforniji. Prihod u prošloj godini iznosio je 53.8 milijardi američkih dolara. Tesla Model 3 je bio najprodavaniji plug-in model električnog vozila širom sveta te iste godine.

 

Drugi vredni brendovi automobila širom sveta

Toyota, kompanija koja će uskoro napuniti čitav vek nalazi se na drugom mestu. Japanski proizvođač je jedna od najvećih kompanija u globalnoj automobilskoj industriji i aktivan je u različitim segmentima, uključujući terence i krosovere, kamione i motocikle. Automobilski brendovi poput BMW-a i Mercedesa takođe su se našli na listi najvrednijih marki automobila širom sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla automobilima biće zabranjen ulazak u kineski okrug Bejdaihi

 

216098-tesla kina.jpg

 

Počevši od 1. jula, automobilima kompanije Tesla biće zabranjen ulazak u kineski priobalni okrug Bejdaihi u periodu od najmanje na dva meseca. U tom mestu se tokom letnjih meseci organizuje godišnje okupljanje kineskog rukovodstva, potvrdio je danas izveštaču Rojtersa jedan zvaničnik lokalne saobraćajne policije.

 

Odluka vlasti Bejdaihija saopštena je samo nekoliko nedelja nakon što je automobilima kompanije Tesla, početkom jun zabranjeno kretanje na nekim saobraćajnicama u gradu Čengduu u centralnoj Kini, što se poklopilo sa posetom kineskog predsednika Si Ðinpinga tom gradu. Zvaničnik iz brigade saobraćajne policije Bejdaihija, koji je odbio da se identifikuje, nije naveo razloge za taj potez, ali je rekao da se radi o ''nacionalnom pitanju''. ''Uskoro će biti izdato zvanično saopštenje'', rekao je ovaj zvaničnik lokalne policije.

 

Kompanija Tesla nije odmah odgovorila na zahtev da prokomentariše ovu odluku kineskih vlasti. Bejdaihi, odmaralište koje se nalazi istočno od Pekinga, tradicionalno je domaćin letnjeg sastanka visokih kineskih zvaničnika, na kojem se iza zatvorenih vrata razgovara o kadrovskim pitanjima i političkim idejama. Vlasnik kompanije Tesla Ilon Mask je svojevremeno kazao da Teslini automobili ne špijuniraju u Kini ili bilo gde drugde i da bi u slučaju da se to promeni, kompanija bila ugašena. Mesecima kasnije, kompanija Tesla je saopštila da će svi podaci koji se generišu preko sistema ugrađenih u automobile Tesla u Kini biti čuvani na serverima u toj državi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesline nove fabrike u Berlinu i Teksasu gube milijarde dolara

 

224272-tesla fabrika.jpg

 

Tesline nove fabrike u Nemačkoj i Teksasu gube ''milijarde dolara'', rekao je izvršni direktor američkog proizvođača električnih automobila Elon Musk, istakavši visoke troškove, skromnu proizvodnju i probleme u lancu nabavke. Teslina gigafabrika u Gruenhajdeu u blizini Berlina, prvi je njegov pogon u Evropi, a fabrika u Ostinu je otvorena u aprilu ove godine.

 

Ti pogoni ''trenutno gutaju puno novca'', rekao je Musk u intervjuu za klub obožaoca Teslinih automobila u Silicijumskoj dolini, ukazavši na visoke troškove, skromnu proizvodnju i probleme u lancima nabavke automobilske industrije. Trenutno sam fokusiran na održavanje poslovanja da bi se radnicima isplaćivale plate i da kompanija ne bi bankrotirala, rekao je Musk. Visoki troškovi pokretanja proizvodnje u novim fabrikama su uobičajena pojava, ali Tesla ima problema i u pogonu u Šangaju zbog lockdowna koji je po Musku izazvao ogromne teškoće u proizvodnji. Šef Tesle je nedavno najavio ukidanje radnih mesta, upozorivši u više navrata i da očekuje pad aktivnosti u svetskoj ekonomiji. Tesla će u sledećim mesecima ukinuti 3% do 3.5% radnih mesta, potvrdio je Musk u ponedeljak, dodavši da će ukinuti desetinu radnih mesta u odeljenjima projektovanja i razvoja. Kompanija je na početku godine zapošljavala nešto manje od 100 hiljada radnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon otpuštanja radnika Tesla zabeležila redak pad prodaje i proizvodnje

 

168652-tesla 3 111.jpg

 

Zatvaranje usled Covida u Kini dovelo je do retkog pada proizvodnje i prodaje automobila Tesla u drugom tromesečju. Proizvođač električnih automobila je izvestio da je kompletna prodaja pala za skoro 18 odsto, na oko 255.000 vozila u drugom kvartalu u poređenju sa prva tri meseca ove godine. Proizvodnja je pala za 15% na 259.000. Fabrika kompanije u Šangaju bila je zatvorena na nekoliko nedelja u aprilu zbog mera zatvaranja u gradu. Cilj je bio suzbijanje porasta slučajeva Covida. Problemi sa nabavkom delova od Teslinih dobavljača takođe su ograničili Teslinu proizvodnju, čak i nakon ponovnog otvaranja fabrike. Zatvaranja su verovatno koštala kompaniju proizvodnju oko 70.000 vozila u kvartalu, kazao je Dan Ives, tehnički analitičar za Wedbush Securities. U saopštenju kompanije se navodi da su problemi sa kojima se Tesla suočila u prvim mesecima kvartala sada uglavnom iza nje, piše CNN. ''Uprkos tekućim izazovima u lancu snabdevanja i zatvaranju fabrika van naše kontrole, jun 2022. je bio mesec najveće proizvodnje vozila u Teslinoj istoriji'', navodi se u saopštenju.

 

Kompanija prvi put zabeležila pad od početka 2020.

Tesla ne objavljuje geografsku analizu prodaje u svom mesečnom izveštaju o prodaji i proizvodnji. Samo 45% prihoda prošle godine došlo je od prodaje u SAD, prema podacima kompanije. Prodaja automobila u većem delu Kine stala je tokom većeg dela tromesečja zbog zatvaranja. Većina Tesline prodaje van SAD dolazi od vozila proizvedenih u Šangaju. Ipak, to je prvi put od početka 2020. godine da je kompanija doživela pad bilo prodaje ili proizvodnje u odnosu na prethodni kvartal. Taj pad prodaje takođe je bio posledica zatvaranja povezanih sa ranom globalnom epidemijom Covida.

 

Takvi padovi su bili retki u brzorastućoj kompaniji. Čak i sa padom proizvodnje i prodaje u poređenju sa prvim kvartalom 2022. godine, obe brojke su porasle u odnosu na prethodne godine. Kompanija je zabeležila povećanje proizvodnje od 25% i povećanje isporuka od 27%. Analitičari, koje je anketirao Refinitiv, očekivali su da će kompanija ostvariti povećanje prihoda od 46% u kvartalu u odnosu na pre godinu dana i skok prilagođenog prihoda od 51%. Skromniji porast prodaje u odnosu na prethodnu godinu mogao bi da ublaži ta očekivanja, kao i da izvrši dalji pritisak na cenu akcija kompanije. Akcije Tesle su ove godine pale za 35%. Kompanija je otvorila dve nove fabrike u ovom kvartalu. Jednu u Nemačkoj i drugu u Teksasu. Međutim, problemi sa povećanjem proizvodnje u tim fabrikama značili su da je proizvodnja u tim fabrikama bila ''mala'' u prva dva meseca kvartala, rekao je izvršni direktor Tesle Ilon Mask u nedavnom intervjuu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...