Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

BMW Motorrad spremio nove F 900 R i F 900 XR za 2020. godinu

 

bmw-f-900-r-f-900-xr-1 02.jpg

 

Za BMW Motorrad, F 900 R i F 900 XR su kao dva brata. Možda različito izgledaju, ali imaju isto srce, isti ram, sa malim razlikama u ogibljenju. U osnovi, F 900 R je mlađi brat nemirnog duha, dok je F 900 XR stariji, snažni brat.

 

R model je ''roudster'', dok je XR više orijentisan ka ''turingu'' uz odlične sposobnosti van asfalta, ali i prilično snalažljiv na njemu. Pomenuto zajedničko srce je redni dvocilindarski agregat, zapremine 895 kubika, koji na raspolaganju ima 99 KS i 90 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Oba modela imaju dva moda vožnje u standardnom paketu opreme: Rain - mod niže snage i Road - koji nudi normalan nivo snage, uz ABS i ASC. Dostupni u dodatnom paketu su još dva moda, Dynamic i Dynamic Pro, koji vozačima nude mogućnost podešavanja električnih sistema asistencije poput DTC kontrole proklizavanja, ABS Pro sistema, DBC dinamičke kontrole kočenje i MSR sistema kontrole obrtnog momenta motora.

 

bmw-f-900-r-f-900-xr-5 01.jpg

 

Ram oba modela je napravljen od čelika, čime je postignuta bolja čvrstina i preciznost u vožnji. Imajući u vidu da ram ima novi BMW dizajn, rezervoar za gorivo je premešten na nešto klasičniju poziciju - između vozača i ručica - a korišćeno je i dosta plastike kako ne bi došlo do velikog povećanja težine. Poređenja radi, kod prethodne generacije, rezervoar je bio ispod sedišta, što je u teoriji omogućavalo lakšu kontrolu, usled nižeg težišta. Ogibljenje na prednjem točku je obrnuta teleskopska viljuška, dok se razlikuje hod na oba modela. Na zadnjem točku je dvostrana aluminijumska zadnja viljuška sa centralnim monošok amortizerom. I tu imamo razliku u hodu. I jedan i drugi imaju 6.5-inčni TFT instrument tablu sa kompanijinim sistemom povezivanja u standardnom paketu. Panel je izuzetno pregledan i pruža pregršt korisnih informacija, dostupnih preko kontrolera smeštenog na levoj strani ručice. ''Vožnja bez ključa'' je dostupna kao opcija, a umesto okretanja ključ, tu je predajnik koji će vozači morati da nose u svojim džepovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

CF Moto 300SR supersport

 

cf-moto-300sr 002.jpg

 

Kineski CF Moto je konačno predstavio svoj novi 300SR supersport model, koji će u predstojećim mesecima stići na tržišta širom Azije. Motocikl je svoju pretpremijeru imao preko brojnih video snimaka i špijunskih fotografija, ali je tek sada zvanično predstavljen javnosti. Zasnovan na 300NM, novi 300SR otkriva novi dizajnerski pravac ovog proizvođača. Ima dosta sličnosti sa svojim KTM rođakom, novi model ima sopstvene dizajnerske elemente, a pritom se malo promenio u poređenju sa konceptom predstavljenim prošle godine. Upečatljivog izgleda prednjeg dela, sam motocikl ima izuzetno prepoznatljiv izgled.

 

cf-moto-300sr-2 001.jpg

 

Kako navode iz kompanije, njegov glavni tržišni rival biće Yamaha R3. Pokreća ga jednocilindarski agregat zapremine 300 kubika, sa 29 KS na 8.750 o/min i 23,5 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 7.250 o/min, što obećava odličnu tržišnu borbu sa pomenutim Japancem. Međutim, agregat za sada ispunjava samo Euro4 standard, što znači da ga još uvek nećemo videti u Evropi. Imajući u vidu odnose sa KTM-om, velika je mogućnost da u bliskoj budućnosti bude spremna verzija za Stari kontinent. Planovi CF Moto su i te kako fokusirani na Evropu, što je pokazalo i lansiranje CL-X 700 linije na jesenas održanom EICMA salonu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW R18 debituje 3. aprila

 

bmw-r18.jpg

 

Ako volite velike nemačke motocikle, onda imamo odlične vesti za vas, jer je BMW konačno saopštio kad nam stiže novi R18! Nakon više od godinu dana golicanja mašte, novi Bavarac će biti predstavljen u petak 3. aprila. Od novog modela se očekuje da posluži kao platforma za određeni broj mašina, a ono što znamo o njemu je da će biti izuzetno sličan BWM R18/2 konceptu, prikazanom na EICMA sajmu prošle godine. Bilo je tu i špijunskih fotografija ''turing'' varijante, što nam je dalo uvid u smer u kojem nemački gigant razmišlja.

BMW se nada da uzme deo tržišnog kolača kompanije Harley-Davidson, a kupcima u Americi želi da ponudi bogatu istoriju brenda, kao i kultni dizajn bokser agregata i prepoznatljiv dizajn koji imaju bavarski dvotočkaši. E sad, hoće li i koliko imati uspeha u tome, ostaje da se vidi. ''Indian Motorcycle'' je, u određenoj meri, imao uspeha u toj zamisli, mada se ipak radi o američkom brendu. U svakom slučaju, verujemo da BMW ima više šansi da uspe u tome od japanskih imena. Mišljenje je da BMW Motorrad može da ubedi kupce američkih ''v-tvin'' mašina. BMW R18 je, bez obzira na sve, jedna od najinteresantnijih novina ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson koji je hteo da postane najskuplji na svetu

 

elvisov-harli 03.jpg

 

Nakon svih ovih godina, Elvis Prisli je i dalje ''kralj pop muzike''. Snimio je na desetine filmova, od kojih su mnogi i danas popularni. Sve što ima veze sa Kraljem i danas privlači veliku pažnju, a bogami i cenu. Od njegove kolekcije oružja, pisama, pa sve do fotografija. A tu su naravno i njegove impresivne kolekcije automobila i motocikala.

Kako je postajao sve bogatiji, tako je sve više novca trošio na svoja prevozna sredstva - bilo da su ona bila na dva ili četiri točka. Ono po čemu je njegova kolekcija automobila i motocikala takođe poznata je činjenica da se niti jedan primerak u njoj nije dugo zadržao. Često bi impulsivno kupovao, a pomenute mašine je znao brzo da proda, ili da pokloni nekom od prijatelja ili saradnika.

 

elvisov-harli 02.jpg

 

Tu dolazimo do poslednjeg motocikla kojeg je Elvis ikada kupio. U pitanju je Harley-Davidson FLH 1200 Electra Glide iz 1976, koji je prošle godine hteo da postane ''najskuplji motocikl ikada prodat''. Nažalost, u tome nije uspeo.

 

elvisov-harli 01.jpg

 

Leta prošle godine, jedna holivudska aukcijska kuća najavila prodaju ovog motocikla, i dalje u potpuno ispravnom stanju, sa svim originalnim delovima. Mašina je 30 godina provela izložena u muzeju automobila u Južnoj Dakoti, a kako posetiocima nije bilo dozvoljeno ni da je dotaknu, ostala je u besprekornom stanju. Aukcijska kuća je odmah naglasila impresivni pedigre ovog motocikla. Elvis ga je lično kupio 11. avgusta 1976. godine, naon što je u Harley-Davidson salon došao da prijatelju na poklon kupi jedan drugi model, Sportster 1000. Što se Electra Glide modela tiče, bio je konkretan u svojim željama: želeo je boju u dva tona, ručno prošivena kožna sedišta i hromirane ukrasne detalje.

 

Motocikl mu je isporučen na kućnu adresu, a shodno ''tradiciji'' ubrzo je prodat i to lokalnom Harley-Davidson salonu. Bilo je to svega par dana pre Elvisove smrti, a do tada je prešao svega 202 km. Naredna stanica je bio muzej, gde je ostao do 2019. Impresivna istorija, kao i činjenica da je u besprekornom stanju i sa originalnim delovima, za posledicu je imalo to da je procenjeno da bi mogao da zaradi do 2 miliona dolara. Imajući u vidu da se radilo o Elvisom poslednjem motociklu, takva procena nije bila bez utemeljenja.

Da je dostigao tu cifru, postao bi najskuplji motocikl ikada prodat, a oborio bi rekord koji je 2018. postavio Vincent Black Light iz 1951. Pomenuti motocikl, inače vlasnik brzinskog rekorda iz 1954, je prodat za 929.000 dolara. Na kraju, uprkos svom pedigrenu, ovaj Harley-Davidson je prodat sa ''samo'' 800.000 dolara. Daleko da je to loš rezultat, jer je sad na listi najskupljih na 3. mestu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson zaustavio proizvodnju u SAD

 

harley-eicma.jpg

 

Bilo je samo pitanje vremena kada će Harley-Davidson zaustaviti proizvodnju u svojim fabrikama u SAD, a to se dogodilo juče nakon što je jedan od zaposlenih zaražen COVID-19 virusom. Kako je naveo američki gigant, tri proizvodna pogona će biti zatvorena do 29. marta, kako bi se sprečilo dalje širenje virusa.

''Imamo globalnu krizu kakvu dosad nismo videli, a ovakvu odluku smo doneli kako bi zaštitili zdravlje naših zaposlenih'', izjavio je izvršni direktor i predsednik kompanije. ''Nastavićemo da pratimo situaciju i svi dalji koraci biće fokusirani na bezbednost i zdravlje svih zaposlenih.'' Američki proizvođač (kao i mnogi drugi) se nada da će narednog meseca moći da nastavi proizvodnju, ali će sve to zavisiti od daljeg širenja COVID-19 u SAD. Kako navode u kompaniji, ovaj prekid u radu će iskoristiti za dezinfekciju svojih pogona. Uz to, svi događaji u organizaciji Harley-Davidson brenda su pomereni za drugu polovinu aprila. Još uvek je rano predvideti kakav će uticaj sve ovo imati na poslovanje kompanije u 2020, mada treba istaći da su akcije giganta iz Milvokija juče na berzi u Njujorku pale za 9.23%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Ducati Streetfighter V4 - sve što treba da znate

 

201830-Ducati-Streetfighter-V4-2.jpg

 

Ducati je održao svoje prvi globalno onlajn uživo predstavljanje, otkrivši svoj najnoviji i najsnažniji ''stritfajter'' motocikl. Novi Ducati Streetfighter V4 je na prošlogodišnjem EICMA sajmu u Milanu proglašen za najlepši motocikl ovogoprestižnog događaja. Postao je i najbrži motocikl koji je nastupio na čuvenoj trci na Pajks Piku, mada je celokupan nastup ostao u senci tragične smrti Karlina Dana, vozača na pomenutom dogašaju.

 

Nazvan super ''nejked'' superbajkom, novi Streetfighter dolazi sa Desmosedici Stradale V4 agregatom zapremine 1.103 kubika, a koji na raspolaganju ima 208 KS i 123 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

Ono što se posebno ističe je težina motocikla od svega 178 kg. Sam dizajn italijanske mašine predstavlja spoj lepote i izuzetne funkcionalnosti, sa karakteristikama poput prednjem zakrilaca, prednjih LED farova atraktivnog izgleda, ali i ostalih aspekata koji doprinose većoj privlačnosti same mašine. U osnovi, novi Streetfighter je superbajk za svakodnevnu vožnju, ali koji i te kako može da ''pokida'' na stazi. Oni koji žele više od 208 KS kao opciju imaju Akrapovič trkački izduvni sistem koji ukupnu snagu povećava na 220 KS, a težinu smanjuje za 6 kg.

 

Online prezentacija u nastavku sadrži sve što treba da znate o novom Ducati Streetfighter V4 modelu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z Motorcycle - električni motor budućnosti

 

z-motorcycle 02.jpg

 

Koncepti futurističkih motora su sasvim uobičajena stvar u današnje vreme, ali to nikako ne znači da im se ne radujemo kada god da ih susretnemo. Z Motorcycle koji je delo Joseph Robinson Design studija, predstavlja jednu sasvim futurističku, naučno fantastičnu viziju. U pitanju je uglađeni koncept, koji dolazi sa veoma interesantnom vozačkom pozicijom. Z Motorcycle je još jedna sasvim električna ponuda u moru umetničkih renderinga, ali ono što ga izdvaja u odnosu na druge modele je njegova modularna konstrukcija.

 

z-motorcycle 01.jpg

 

Većina vizionarskih motora ima jednodelni ram, koji nas asocira na svakodnevne i standardne modele, gde Z verzija koristi višedelni nacrt koji dozvoljava jednostavno uklanjanje i zamenu baterije, dajući vozačima priliku da jednostavno koriste plug-and-play opciju kada god im se za to ukase prilika. Set savitljivih ručki i nožica se može sakriti kada ti elementi nisu u upotrebi, dajući motoru uglađeni i prefinjeni izgled, kakav se i može očekivati od sajber-stilizovan opcije. Integrisana LED traka na eksterijeru motora može vam nagovestiti namere vozača, istovremeno promovišući vidljivost prilikom loših vremenskih uslova. Ukoliko želite da saznate detalje vezane za njegove eventualne performanse, morate poslati upit dizajnerskom studiju direktno putem njihovog sajta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaje se Harley star više od 100 godina, sa neobičnom prikolicom

 

model-j-package-truck 02.jpg

 

Izuzetno redak Harley-Davidson motocikl bi 25. aprila trebalo da se nađe na aukciji, naravno, pod uslovom da se do tada završi kriza prouzrokovana epidemijom COVID-19.

Aukcijska kuća ''Bonams'' prodaje Model J iz 1916. godine i to zajedno sa neobičnom prikolicom, a očekuje se da bi mogao da zaradi i do 41.500 dolara.

 

model-j-package-truck 01.jpg

 

Prodavac naglašava da je ovo neobično ''dostavno vozilo'' u besprekornom stanju, kao i da je kompletno sređivanje završeno 2016. godine. Neobična prikolica se zove Package Truck i korišćena je za prevoz namirnica i delova, a činio je kargo kontejner, postavljen na šasiju bočne prikolice. Radi se o izuzetno uspešnom Harley-Davidson proizvodu koji se prodavao pune 42 godine. Ova konkretna kombinacija Model J motocikla i Package Truck prikolice dolazi sa trostepenim prenosom, originalnim sistemom osvetljenja i Corbin brzinomerom. Tu je i braon kožno sedište, uz retro logotipe na sve četiri strane prikolice. Restauracija je odrađena tokom 2015. i 2016. godine, uključivala je savljanje nove oplate, ponovno farbanje, kao i potpuno sređivanje agregata i sistema prenosa. Iz aukcijske kuće navode da uz motocikl ide i potvrda o starosti i V5C dokument tj. potvrda o dosadašnjem vlasništvu. Ceo ''paket'' je potpuno ispravan, a sve što vas deli od vožnje je njegova registracija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda CB-F koncept

 

honda-cb-f-koncept 02.jpg

 

Sajmovi u Tokiju i Osaki su otkazani usled pandemije COVID-19, ali neki od brendova koji su planirali da prisustvuju ovim događajima su našli način na prikažu svoje kreacije javnosti. Tako da nas čeka mnoštvo online premijera u narednom periodu.

 

Honda-CB-F-koncept 01.jpg

 

Honda je među prvima lansirala svoj virtuelni štand, a jedna od mašina na njemu koja nam je odmah privukla pažnju je CB-F koncept, sa svojim retro linijama i modernom šasijom i motorom. Ako vam je sam motocikl poznat, nije ni čudo, jer je njegova osnova Honda CB1000R, koja je opet zasnovana na CB1000RR. Karoserija je, kako navode iz kompanije, inspirisana CB900F modelom s kraja sedamdesetih, a na prvi pogled dosta podseća na izgled popularne ulične mašine. Japanci baš vole varijacije na temu njihovog sportskog motocikla s agregatom od 998 kubika, a za to ne možemo da ih krivimo, jer se radi o odličnom paketu. U ovom trenutku nije baš najjasnije kuda Honda želi da ide sa CB-F konceptnom, ali se čini da ovo nije kraj eksperimentisanju sa CB linijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Tomos APN6 vs Automatic

 

Vratili su se 30 godina u prošlost i uporedili 1 na 1 Tomos Automatik i APN: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki Ninja ZX-25R u karbonskom izdanju

 

kawasaki-ninja-zx-25r-karbon 02.jpg

 

Ništa od debija Kawasaki Ninja ZX-25R motocikla, jer je ovonedeljno predstavljanje odloženo zbog pandemije COVID-19. Tako da ćemo morati još malo da sačekamo kako bi saznali sve što nas zanima o novom modelu sa četvorocilindarskim agregatom od 250 kubika. U međuvemenu, Japanci su otkrili svoju unikatnu kreaciju od ugljeničnih vlakana, nazvanu Kawasaki Ninja ZX-25R Racer Custom, a kao što sam naziv sugeriše, u pitanju karbonska varijanta ZX-25R, namenjena isključivo za stazu.

 

Kawasaki-Ninja-ZX-25R-karbon 01.jpg

 

Zamisao iza ove kreacije je pre svega promocija Ninja ZX-25R modela, ali na veliku žalost brojnih ljubitelja dva točka, neće se naći u prodaju. Doduše, iz kompanije poručuju da će budući vlasnici ZX-25R moći sami da sastave ovakvu mašinu, jer su svi elementi dostupni u Kawasaki katalogu delova. Nema sumnje da će bit onih koji će se odlučiti na takav korak, pogotovo zbog performansi koje ovakav karbonski model donosi.

A što se regularnog ZX-25R tiče, nadamo se da ćemo ga videti u što skorijem roku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xiaomi do kraja godine donosi svoj električni skuter

 

202041-xiaomi skuter 03.jpg

 

Xiaomi nije samo jedan od najvećih proizvođača mobilnih telefona, već i kompanija koja dosta ulaže u razvoj električnih vozila. Dva najnovija proizvoda iz ovog segmenta su dva ''pametna'' električna skutera (u suštini je reč o dve varijante istog modela), koje Xiaomi proizvodi u okviru svog 70mai brenda. Prema dostupnim informacijama, oba modela bi na tržištu trebalo da se nađu krajem ove godine.

 

202042-xiaomi skuter 02.jpg

 

70mai A1 i A1 Pro Smart električni skuteri bi, pre svega, trebalo da impresioniraju svojim ''pametnim'' mogućnostima, što je aspekt na kojima su u kompaniji vredno i predano radili. Srž te funkcije je 6.86-inčni ekran, koji omogućava unos na dodir i glasovnim putem, a ovaj drugi metod je fokusiran na to da vozaču omogući hands-free korišćenje dostupnih opcija tokom vožnje. Tu je nekoliko preinstaliranih aplikacija, poput muzičkoj plejera, zatim Mijia aplikacija koja omogućava kontrolu drugih Xiaomi pametnih uređaja, mape, kao i HD kamera.

 

xiaomi skuter01.jpg

 

Ugrađena kamera ne samo što može da beleži svaku vožnju, već ima i bezbednosnu funkciju jer može da posluži i kao parking monitor, a u slučaju krađe automatski šalje slike vlasniku, uz informacije o lokaciji kroz opciju ''pronađi motocikl''. Naravno, na ekranu možete dobiti sve potrebne informacije vezane za vožnju, poput autonomije, stanja baterije, brzine, ali i mnoštvo drugih podataka. Maksimalna brzina agregata je 25 km/h, dok se baterija može potpuno napuniti za 7 i po sati, a dostupna je i opcija brzog punjenja. A1 ima autonomiju od 60 km, dok je kod Pro varijante ona 10 km veća. Kada je cena u pitanju, treba naglasiti da Xiaomi želi da ovi modeli budu izuzetno pristupačni. A1 bi trebalo da košta oko 460 evra, dok bi za Pro varijantu trebalo izdvojiti okruglo 500.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz Italije stiže ''virus'' na dva točka...i to sa 202 KS

 

vyrus-alyen 04.jpg

 

Danas govorimo o jednom virusu, ali ne o koroni, već o novoj italijanskoj kreaciji na dva točka. Njegovo ime je Vyrus Alyen, a u pitanju je žestoka mašina koju pokreće Ducati Superquadro v-twin agregat zapremine 1.285 kubika. Ono po čemu se naročito izdvaja ovaj motocikl je njegova karoserija, kakvu nećete naći nigde drugde na tržištu. Direktan rival Bimota Tesi H2 modelu, ovaj radikalni italijanski sportski motocikl nudi 202 KS, koje u kombinaciji sa izgledom čine paket kojem se teško može odoleti.

 

vyrus-alyen 03.jpg

 

Izduvni system izgleda kao unapređena verzija onoga što smo videli na modelu Vyrus 982 M2, a tu je far unikatnog izgleda, kao i kompozitne ručice sa integrisanim indikatorima promene pravca.

 

vyrus-alyen 02.jpg

 

Čini se da je karoserija kompletno karbonska, što se moglo očekivati od ovakvog modela. Karbonske su i felne, Rotobox Buller, dok je ram napravljen od magnezijuma u ''dvostrukoj omega'' konfiguraciji, svojstvenoj za Vyrus.

 

vyrus-alyen 01.jpg

 

Za zaustavljanje se brinu kočnice Brembo GP4 serije, mada smo sigurni da tu Vyrus izlazi u susret zahtevima kupaca. Isto možemo reći i za ogibljenje, mada je teško videti koju jedinicu je kompanija iskoristila za promotivne slike koje ovde vidite. Pretpostavljamo da je u pitanju Ohlins. Cena još uvek nije poznata...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW R18

 

bmw-r18 04.jpg

 

Konačno, čekanju je došao kraj. BMW je predstavio proizvodnu verziju svog dugo očekivanog ''kruzera'' - R18. Motocikl donosi najveći bokser agregat ikada napravljen od strane nemačkog brenda, pa tako može da se pohvali zapreminom od 1.802 kubika.

 

bmw-r18 03.jpg

 

Kao je što je BMW još ranije najavio, na raspolaganju je 90 KS (67 kW), dok posebnu pažnju privlači 158 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

 

bmw-r18 02.jpg

 

Maksimalni obrtni moment je dostupan već na 3.000 obrtaja što daje dovoljno da se uživa na otvorenom drumu. Vizuelno, motocikl je nešto manji od Honde Gold Win, a težak je 345 kg. Stil je lagan, a veliki dvocilindarski, vazduhom hlađeni agregat je na izvol'te svima.

 

bmw-r18 01.jpg

 

Tu su šestostepeni prenos, čelični ram i dvostrana zadnja viljuška. Paneli su od metala, ne od plastike, uključujući i rezervoar za gorivo zapremine 19 litara. Kontrola proklizavanja (ASC) i kontrola obrtnog momenta (MSR) su u standardnom paketu opreme. Kao svojevrsni omaž BMW R 5 modelu, novi R18 pravi moderan motocikl sa retro izgledom, koji bi i te kako trebalo da se nametne u svom segmentu. Sedište je visoko oko 70 cm, dok ogibljenje ima dobar hod - 120 mm napred i 90 mm pozadi. Već na prvi pogled se vide mogućnosti za sređivanje, a pritom ne mislimo na širok spektar delova koje je BMW pripremio za njega. Tu i 3 standardna moda vožnje - Rain, Roll i Rock, za koje se navodi da se mogu prilagođavati individualnim preferencijama vozača. Tu je i ''First Edition'' verzija, ekskluzivnog izgleda, sa podjednako ekskluzivnom bojom i hromirana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW R18

 

BMW Motorrad je predstavio dugoočekivani motocikl koji BMW uvodi u segment ''kruzera''. Kao nijedan BMW motocikl pre njega, ovaj model je u potpunosti u skladu sa tradicijom istorijskih BMW motocikala - i tehnički i po pitanju stilskog dizajna:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E to je pravi custom BMW R nineT

 

zillers-garage 03.jpg

 

BMW R nineT je postao simbol ''heritidž'' linije bavarskog proizvođača, a veliki broj vlasnika širom sveta je ovoj mašini dalo lični dodir. Jedna kreacija posebno privlači pažnju, a kvalitetu izrade dovoljno govori činjenica da je u pitanju pobednik AMD svetskog šampionata u izradi motocikala po meri.

 

zillers-garage 02.jpg

 

Ova izvanredna kreacija je delo ruske radionice Zillers Garage. Čovek koji ju je zamislio je Dmitrij Golupčikov, a njegova namera je bila da u svoj rad unese elemente iz sveta vazduhoplovsta. U tome je i uspeo, a konačna verziji nimalo nije razočarala.

 

zillers-garage 01.jpg

 

Motocikl je zasnovan na BMW R nineT iz 2016, a na njemu je sve skrojeno po meri, osim agregata i nekih delova rama. Sve u svemu, Zillers Garage je gotovo 10 meseci radio na ovom remek-delu sa aluminijumskom karoserijom koja u jedno kombinuje savremeno i retro. Sam Dmitrij kaže da je dugo razmišljao o linijama svoje kreacije. Tu je i funkcionalni ''kokpit'' sa Motogadget Motoscope mini brzinomerom, a posebno je vođeno račna da se sve slaže sa formom motocikla. Treba pomenuti i po meri izrađene 18-inlne felne, 3D ištampane air box-ove, po meri urađeno hidraulično kvačilo i glavne kočione cilindre, a kao tačka na ''i'' stiže monohrom siva boja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki EV Endeavor - električni motocikl sa manuelnim prenosom

 

kawasaki-ev-endeavor.jpg

 

Kawasaki polako ali sigurno razvija svoj električni sportski motocikl. Već dugo vremena je predmet interesovanja brojnih ljubitelja dva točka, a o njemu znamo nekoliko stvari. Osim toga što znamo da će nositi ime EV Endeavor, možda najznačajnija informacija je da će imati manuelni prenos.

 

Razvijen u skladu sa ''rideology'' filozofijom japanskog proizvođača, EV Endeavor obećava da će biti mašina ''zabavna za vožnju, uzbudljiva i pravi odraz Kawasaki trkačke strasti''. Sam motocikl je zasnovan na popularnom Ninja 250 modelu, s tim što je jedinica sa unutrašnjim sagorevanjem zamenjena električnim agregatom, a sve u cilju pružanja potpuno nove dimenzije uzbuđenja. Poznato je da električni motocikli mogu da isporuče maksimalni obrtni moment čim krenu, a EV Endeavor nije izuzetak. Razvijen na trkačkoj stazi, motocikl bi trebalo da bude lak na točkovima, uz odlične upravljačke karakteristike i dobar odziv u vožnji. Uz to, tu su i manuelni prenos i sistem povraćaja energije pri kočenju. Više detalja bi trebalo da imamo u sedmicama koje dolaze...a do tada, uživajte u video snimku čiji glavni akter je upravo EV Endeavor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM električni skuter spreman za proizvodnju do 2022. godine

 

ktm-e-speed-skuter 02.jpg

 

KTM će zajedno sa svojim indijskim partnerom, kompanijom Bajaj Auto, ući u segment e-mopeda svojom verzijom električnog skutera. Inicijalni planovi navode da bi novi model mogao da bude predstavljen naredne godine, s tim što bi proizvodnja počela najranije početkom 2020. u pogonu indijske kompanije u Puneu.

 

KTM-E-Speed-skuter 01.jpg

 

Nekoliko modela će biti dostupno u okviru elektrifikovane linije, sa primarnim fokusom na tržište u Indiji (pod Bajaj oznakom), ali i na internacionalnim tržištima, gde će nositi oznaku KTM-a. Sam projekat će uključivati i druge električne modele, poput bicikala i skutera. Kako navodi Štefan Pirer, izvršni direktor Pierer Mobility grupe, dve strane vredno rade na novim proizvodima u okviru PTW projekta, čiji cilj je serijska proizvodnja u segmentu električnih skutera od 2022. On je naglasio da se radi o vozilima niske voltaže do 48V.

KTM u svojoj ponudi već ima elektrifikovani motokros motocikl, nazvan Freeride. Najnoviji Freeride E-XC je drumski legalna mašina, sa električnim motorom od 18 kW, koji nudi dosta zabave u ''trejl'' vožnji. Novi e-moped na kojem će zajednički raditi Bajaj i KTM će nuditi osnovnu vrstu svakodnevnog prevoza od kuće do posla. Ukoliko model bude sposoban da na jednom punjenju pređe od 60 do 100 km, očekujemo da će biti veoma interesantna ponuda na brojnih tržištima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda sprema novi Rebel sa agregatom od 1.100 kubika?

 

honda-rebel (1).jpg

 

Izgleda da je Honda veoma aktuelna ovih dana, bar kada su glasine o novim modelima u pitanju. Nakon navoda da japanska kompanija radi na Africa Twin modelu srednje veličine, sada stiže nova, koja bi mogla da bude prava ''bomba''. Naime, šuška se da Honda sprema Rebel 1100 model!

 

Zamislite samo, Honda Rebel sa paralelnim ''tvin'' agregatom zapremine 1.084 kubika, kakav se nalazi na Africa Twin motociklu. Takva mašina bi, bez ikakve sumnje, napravila pometnju na tržištu ''kruzera'' i to proverenim japanskim inženjerskim rešenjima, jednostavnim dizajnom i izuzetnom pouzdanošću. Krajem prošle godine, Honda je predstavila osveženi Rebel 500, koji je doneo sređeno ogibljenje, LED svetla (uključujući i LED indikatore promene pravca), udobnije sedište, kao i proklizvajuće kvačilo. Nova i veća varijanta bi uparila ram Honde Rebel sa agregatom Africa Twin modela. Takvo rešenje bi privuklo dosta pažnje, pogotovo jer bi donelo 100 KS i 107 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Dobili smo najbolje aspekte sa Africa Twin motocikla, kakvi su snažni i pouzdani agregat, DCT prenos, kontrola obrtnog momenta i slično, a segment „kruzera“ bi dobio respektabilnog predstavnika. Takvu mašinu treba očekivati na EICMA sajmu, krajem godine, ako se uopšte bude i održao.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Procurele'' fotografije novog Benelli BN600i

 

benelli-bn600i-1.jpg

 

Na internetu su se pojavile fotografije koje navodno prikazuje BN600i model kompanije Benelli. Novi motocikl jasno otkriva estetske promene, dok ostatak komponenti deluje nepromenjen. Ako krenemo od prednjeg dela, ''nova'' mašina ima far koji se izgledom razlikuje od aktuelnog tipa, koji je već duže vreme na tržištu. Čini se da je promenjen i rezervoar za gorivo. Prigušivači izduvnog sistema nisu više locirani ispod sedišta, već su spušteni ispod agregata. Takvo rešenje je možda doprinelo povećanju težine, ali za posledicu ima centralizovaniji centar mase.

 

Benelli-bn600i-2.jpg

 

Sa relociranim prigušivačima zadnji deo izgleda sređenije. Prema glasinama, motocikl bi trebalo da dobije novi TFT ekran, ali još uvek nije sigurrno. Na instrument tabli aktuelnog modela još uvek se nalaze analogni obrtomer i LCD ekran. Čini se da je i redni četvorocilindarski agregat ostao nepromenjen, mada bi više informacija trebalo da imamo u narednom periodu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norton Motorcycles dobio novog vlasnika

 

Norton-V4-RR-3.jpg

 

Legendarni britanski proizvođač motocikala Norton Motorcycles, prošao je tokom nekoliko poslednjih meseci kroz možda najteži period u svojoj istoriji. Uz brojne optužbe na račun izvršnog direktora kompanije, Stjuarta Garnera, koje su uključivale navodne malverzacije sa novcem, pa čak i prevaru, čuvena marka je na kraju proglasila bankrot. Nakon sedmica tokom kojih se spekulisalo o prodaji kompanije, stiže potvrda da je ona obavljena i da je novi vlasnik TVS Motor. Treći po veličini proizvođač dvotočkaša u Indiji je za Norton platio blizu 18.5 miliona evra.

 

Prema dostupnim informacijama TVS Motor je spreman da uloži prilična sredstva u modele Commando, Dominator and V4 RR. Vest o prodaji kompanije je dobra, jer znači da će ovo legendarno ime, osnovano davne 1898. godine, nastaviti da postoji. Što se budućih projekata tiče, treba očekivati da mnogi od njih, inicijalno obustavljeni zbog nedostatka sredstava, sada budu nastavljeni. Postoje indicije da će TVS Motor želeti da od Nortona stvori ''mejnstrim'' brend, ali to su za sada samo neproverene glasine. Svakako će biti zanimljivo videti šta indijska kompanija sprema za Norton. U svakom slučaju, još jedan od evropskih brendova je sada u pod kontrolom nekog od indijskih proizvođača. Više informacija o budućim planovima očekujemo u narednom periodu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki Ninja ZX-25R odličan na dinamometru

 

kawasaki-ninja test.jpg

 

Kawasaki prilično agresivno promoviše svoju novu zver od 250 kubika, Ninja ZX-25R model. Uz brojne video snimke na YouTube platformi, poslednji marketinški potez jesu performanse nove mašine na dinamometru gde se motocikl odlično pokazao. Kawasaki WSBK vozači, Džonatan Rea i Aleks Louz su već imali priliku da ovaj dvotočkaš provozaju na Heresu. Međutim, dinamometar je prava simfonija. Maksimalni broj obrtaja je na 17.000, a tokom ovog testa taj magični broj je više puta dostignut, uz malo akcije sa kvikšifterom japanskog motocikla. Prema dostupnim informacijama, Ninja ZX-25R donosi 45 KS, mada neki navodi sugerišu da taj broj može da ide do 60 KS. Za sada nema zvaničnih informacija o snazi, ali bez obzira na to 45 KS zvuči više nego dobro kada se uporedi sa brojkama drugih prestavnika u ovoj kategoriji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

MV Agusta uskoro nastavlja sa proizvodnjom

 

mv-agusta-dragster-800-rr-america.jpg

 

MV Agusta spremna je da obnovi proces proizvodnje koji je zaustavljen kako bi se sprečilo širenje virusa korona. Povratak poslu biće praćen brojnim izazovima kako bi se osigurala bezbednost svih zaposlenih. Kompanija će primeniti novu ''bezbednosnu kulturu'' redizajniranjem postojećih procedura kako niko od zaposlenih ne bi bio ugrožen tokom same proizvodnje. Dok su pogoni bili zatvoreni urađena je kompletna dezinfekcija radnog prostora. Zaposleni u administraciji su tokom proteklog perioda nastavili da rade od kuće, po tzv. ''smart work'' planu rada. Skladište rezervnih delova je takođe radilo svo vreme, kako bi mušterije širom sveta mogle bez problema da naruče potrebne delove.

 

Izvršni direktor MV Aguste, Timur Sardarov, izjavio je da kompanija mora da se prilagodi novonastalim okolnostima i da obezbedi sigurno radno okruženje za sve zaposlene. Kako navodi Sardarov, MV Agusta veruje u svoj potencijal. ''Još uvek proizvodima najlepše motocikle na svetu i nastavićemo s tim, možda na drugačiji način, ali sa istim samopouzdanjem i odlučnošću. U ovom trenutku, pravimo neophodna ulaganja kako bi stigli do novih kupaca i ušli na nova tržišta.'' Sardarov je još izjavio da uprkos teškim vremenima kompanija nastavlja ranije zacrtanom putanjom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprilia sprema novi Terra 250 model

 

aprilia-terra-250.jpg

 

Aprilijin novi off-road model je zvezda ove fotografije, navodno nastale u jednoj kineskoj fabrici. Nova mašina predstavlja rezultat zajedničkog rada italijanskog proizvođača i kineske kompanije Žongšen, a pokreće ga isti agregat koji se nalazi na CF Moto 250NK. Motocikl donosi ogibljenje dugačkog hoda, off-road ram i 18-inčnu prednju felnu. Shodno agregatu, Terra 250 bi trebalo da donese oko 27 KS i 22 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Imajući u vidu Aprilijine ambicije u segmentu, razumno je očekivati određena sređivanja samog agregata za više obrtnog momenta na manjem broju obrtaja.

Sama šasija i zadnja viljuška su standardne za off-road model. Motocikl koji vidite je navodno standardna verzija, a pominje se i žešća avanturistička verzija. Ime Terra već postoji u Aprilijinoj ponudi, doduše u formi modela Terra 150 za azijsko tržište, koji se baš ne može pohvaliti naročitim prodajnim rezultatima jer je preskup u poređenju sa konkurentskim dvotočkašima. Ono što Apriliji ide na ruku, bar kada je u pitanju verzija od 250 kubika, je sve veća popularnost malih i srednjih avanturističkih motocikala, koji su sam segment učinili veoma zanimljivim. Ukoliko kompanija odradi posao kako treba i na pravi način pozicionira svoj dvotočkaš - pogotovo u poređenj sa Suzuki V-Strom 250 i Kawasaki Versys 250 modelima - možda nova Terra 250 bude dobitna kombinacija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponovo radi Ducati

 

ducati-scrambler-1100-pro 02.jpg

 

Nakon privremenog zastoja u proizvodnji, usled virusa korona, Ducati je juče počeo da vraća stvari u normalu, u svom glavnom proizvodnom pogonu u Borgo Panigaleu. Fabrika će primeniti nove bezbednosne protokole, kako bi se osigurala bezbednost svih zaposlenih. Proizvodnja će restartovati u fazama: prvo će početi da rade radnici u radionicama, zatim pogoni za sklapanje agregata i motocikala. Osoblje koje ne radi na proizvodnim linijama će nastaviti rad od kuće, osim onih čije fizičko prisustvo je nephodno. Drugi rečima, svaki aspekt dosadašnjeg poslovanja Ducati fabrike će biti promenjen, kako bi se izborili sa virusom korona.

 

Od radnog vremena, preko proizvodnih linija, pa sve do rasporeda sedenja u fabričkoj kantini. Ducati će dati sve od sebe da osigura da zaposleni mogu bezbedno da se vrate na posao. ''Od ključne je važnosti da se proizvodni proces sprovodi prema novim bezbednosnim procedurama, jer i dalje postoji opasnost od virusa'', naglasio je Klaudio Domenikali, izvršni direktor kompanije. ''Teško je opet krenuti ispočetka, ali veliki je posao pred nama. Imamo dosta narudžbina za Streetfighter V4, Multistradu GT i Panigale V2. Očekujemo povećanje potražnje za motociklima, jer su dvotočkaši prevozno sredstvo koje ne pravi probleme u parkiranju, garantuje socijalnu distancu vozaču, a istovremeno je bezbedno i zabavno.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...