Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Aprilia sprema model na tri točka

 

aprilia 3 tocka 02.jpg

 

Aprilia radi na novom modelu, koji bi za tržišnog rivala trebalo da ima ni manje ni više nego Yamahu Niken. Biće interesantno na tržištu modela na tri točka, a italijanski brend je spreman da se uhvati u koštac sa daleko poznatijom japanskom mašinom.

 

aprilia 3 tocka 01.jpg

 

Nedavno su Aprilijini patenti našli put do interneta, otkrivajući izgled modela na kojem se u Noaleu već duže vreme radi. A dobra stvar je da otkrivaju dosta toga, jer su izuzetno detaljni. Poznavaoci ovog segmenta su ustanovili da će Aprilijin trotočkaš bitio zasnovan na kultnom Aprilia Mana 850 modelu. Mana je, kao što mu to ime sugeriše, motocikl zapremine 850 kubika sa automatskim CVT prenosom. U tom slučaju, novi tricikl će najverovatnije biti izuzetno snažan skuter, vrlo verovatno snažniji od Honde X-ADV. Sistem ogibljenja na prednoj osovini je sličan onome što nalazimo na Yamahi Niken, uz manju razliku kod pojedinačnih komponenti. I dok Niken koristi konvencionalne viljuške, Aprilijina mašina bi trebalo da iskoristi tehnologiju znatno bližu svetu autmobila nego motocikala. Kada bi prototip mogao da ugleda svetlost dana? To za sada samo znaju ljudi u italijanskom proizvođaču, a ako bismo morali da dajemo neku pretpostavku, tipujemo na drugu polovinu naredne godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drvena Yamaha XSR700

 

yamaha-xsr700 04.jpg

 

Uzimajući u obzir činjenicu da su se rana evolucija motora i automobila odigrale u koordinaciji sa napredovanjem u polju metalurgije, drvo nikada nije bilo glavni materijal za konstrukciju vozila.

 

yamaha-xsr700 03.jpg

 

Tome je prkosilo tek nekoliko brendova, kao što je Morgan Motor Company. Primetivši nedostatak drvenih komponenti, Sebastijan Valijerges, preneo je svoje iskustvo u polju obrade drveta u svoju ljubav prema motorima, kreirajući zaista neverovatne modele po meri, pri čemu je posednji u nizu Yamaha XSR700. Kompletirajući svoj Hanko XSR kao deo Yamaha Yard Built programa, Sebastijan se vratio retro-stilizovanoj MT-07 platformi kako bi čitav svet oduševio još jednom svojom kreacijom.

 

yamaha-xsr700 02.jpg

 

Jedan deo motora napravljen je od drveta breze, dok je rezervoar ostavljen u originalu, uz nekoliko stilskih preokreta. Prilikom izrade Xrace izduvne grane i obrisa točkova, Sebastijan je upotrebio svo svoje znanje. Aftermarket kontrole, brojni vrhunski Rizoma delovi i unikatna liverija kompletiraju ovaj privlačni paket.

 

yamaha-xsr700 01.jpg

 

Trenutno, ova Yamaha se može kupiti, a cena je dostupna samo na upit.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova najava za Honda Forza 750

 

honda-forza opet.jpg

 

Honda je objavila novi najavni video svog super skutera, dajući nam odličan uvid to kako će ovaj model izgledati. Prve informacije o postojanju nove Forze 750 su stigle prošlog meseca, nakon što je Honda objavila uobičajeni rani tizer. Sve što nam je taj video snimak otkrio je da će model imati isti agregat kao Integra, NC750 i X-ADV.

 

Sada je druga priča, jer pred sobom imamo mašinu koja je u gotovo završenoj varijanti i moramo da priznamo da odlično izgleda. Zvanični debi je zakazan za 14. oktobar, što znači da nećemo morati dugo da čekamo da bi ga videli u svoj svojoj slavi. Ono što smo dosad videli je da donosi oštre ivice i moderan izgled, koji se savršeno slaže za sportskom DNK ostatka Forza linije. Uz pomenuti stil, novi skuter bi trebalo da bude jedan od najbolje opremljenijih modela na drumu. Ako je verovati navodima, čeka nas paljenje bez ključa, LED svetla, TFT instrument tabla i više različitih modova vožnje. Komponente će deliti sa pomenutim NC750, Integrom i X-ADV, a imaće i DCT prenos (najverovatnije da manuelni neće ni biti u ponudi). Očekujte i dosta prtljažnog prostora ispod sedišta, odličnu potrošnju i performanse iznad onih koje trenutno nalazimo u segmentu maksi skutera.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šest novih Kawasaki modela stiže narednog meseca

 

kawasaki 6.jpg

 

Iako se čini da još uvek čekamo da 2020. krene na bolje, u moto svetu nas čeka uzbudljivi deo godine kada se predstavljaju nove mašine. Kada je reč o kompaniji Kawasaki, čeka nas ne jedan, ne dva, već šest novih modela za 2021. Mada nećemo imati priliku da ih vidimo na EICMA sajmu, moći ćemo da uživamo u njihovom onlajn predstavljanju. Zakazan je i datum lansiranja, 23. novembar, a pitanje koje sve muči je - ko su novi modeli japanskog proizvođača? Najnoviji najavni materijali ne otkrivaju mnogo, ali i te kako ima pretpostavki šta nas očekuje.

 

Vrh ponude bi trebalo da čine osveženi ZX-10R i ZX-10RR modeli, mada bi mnogi više voleli da se radi o potpuno novoj generaciji. Ipak, nedavne novine kod Yamahe i Honde, kao i nedavno najavljeni BMW M1000RR bi mogli da podstaknu japansku kompaniju da se više posveti makar ZX-10RR, kako bi zadržao dominaciju u WSBK šampionatu. Već se pričalo da se sprema snažniji RR. Bilo je to prošle godine dok se Rea borio brotiv Bautiste. Takođe, smatra se da je Britanac potpisao novi ugovor uz uslov da Kawasaki poradi na pomenutoj mašini.

Na Kawasaki H2 će uticati predstojeće emisione regulative, ali ne očekujemo direktnu zamenu, pogotovo kada je sad u igri Bimota Tesi H2. Linija turbo modela bi mogla da dobije jednog ili više novih članova, a ostaje nam da vidimo šta Japanci spremaju. Negde se može čuti da nas čeka SE varijanta, orijentisana na turing, a pominje se i mogućnost novog Z Vulcan modela.

 

Možda najinteresantnije pitanje je šta Kawasaki sprema za ''ofroud'' entuzijaste. Očekuje se da jedan od noviteta bude osveženi KLX 250, a nagađa se da bi u planovima mogao da bude i ADV model srednje kategorije, možda KLR 650 ili KLX 700. Ovaj drugi bi mogao da bude rival za Yamaha Tenere 700. Možda treba očekivati suptilni fejslift za Versys, ali ne treba ni isključiti potpuno sređivanje ove mašine, kako bi mogla da se na tržištu nosi sa Hondom CBX. U svakom slučaju, sve su ove samo pretpostavke. Sve odgovore ćemo dobiti 23. novembra.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigao novi BMW R 1250 GS zajedno sa Adventure varijantom

 

bmw-r-1250-gs-adventure 04.jpg

 

BMW Motorrad svoj R1250 GS i njegovu Adventure varijantu naziva najpopularnijim turing enduro modelima na svetu. U godini kada Bavarci slave svoj četrdeseti rođendan, dva modela su pretrpela izmene, koje nisu preterano velike, ali bi trebalo da budu efektne, tj. da model učine privlačnim novim kupcima. Najvažniji aspekt motocikla, njegov agregat, ostao je nepromenjen. Dakle, u pitanju je dvocilindarska bokser jedinica, zapremine 1.254 kubika. Na raspolaganju ima 136 KS na 7.750 obrtaja i 143 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 6.250 obrtaja.

 

bmw-r-1250-gs-adventure 03.jpg

 

Novine, koje je Motorrad osmislio za ovu liniju, uključuju Pro modove vožnje u standardnom paketu, uz dodatni Eco mod. Ovaj mod je osmišljen da pruži izuzetno ekonomičnu potrošnju.

 

bmw-r-1250-gs-adventure 02.jpg

 

BMW-ov Integral ABS Pro je takođe deo standardnog paketa opreme, a tu je i ovi far, grejači sedišta za vozača i suvozača, dinamička kontrola proklizvanja (DTC), USB portovi, kao i 6,5-inčni TFT ekran.

''Performanse koje inspirišu, impresivna ponuda oprema, neuporediv osećaj u vožnje i visok nivo pouzdanosti u vožnji su značajno doprineli uspehu BMW-a kao brenda'', stoji u saopštenju koje potpisuju Patrik Girlih, projektni menadžer i Rajner Fings, rukovodilac proizvodnje.

 

bmw-r-1250-gs-adventure 01.jpg

 

''Upravo nas je to vodilo u stvaranju novih R 1250 GS i R 1250 GS Adventure.'' BMW Motorrad nije saopštio detalje o ceni novog R 1250 GS i njegove avanturističke verzije, a nije ni otkrio kada će biti dostupan u salonima nemačkog giganta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Segway eMoped C80

 

207596-segway 1.jpg

 

Kompanija Segway je postala poznata po svojim samobalansirajućim istoimenim vozilima na dva točka, koja je 2001. godine izumeo Amerikanac Dean Kamen. Ta neobična vozila su predstavljala svojevrsnu revoluciju na polju ličnog transporta, a sistem za samobalansiranje koji vam omogućava bezbednu vožnju i sprečava padove je doneo nešto potpuno novo. Kasnije se Segway proširio na razne druge proizvode poput električnih koturaljki (e-Skate), samobalansirajućeg jednotočkaša (Ninebot One), Ninebot gokarta i naprednog robotizovanog samobalansirajućeg vozila Segway Loomo Robot, a posebno zanimljivi su postali njegovi električni trotineti.

 

Sledeći proizvod koji bi Segway trebalo uskoro da lansira je Segway eMoped C80, odnosno njegov prvi električni moped ili skuter, koji nazivaju pametnim jer se može zaključati aplikacijom, dolazi sa NFC tagom za zaključavanje i RideyGo pametnim sistemom koji poseduje senzore koji detektuju kada siđete s mopeda i zaključaju ga nakon 3 sekunde, a tu je i sistem za praćenje pomoću GPS-a. Segway eMoped C80 je dužine 1.59 m i širine od 0.7 m, visok je jedan metar, a težak 55 kg, u što je uključena i baterija. Njegov električni motor od 750 w omogućava postizanje maksimalne brzine od 32 km/h, a zamenjiva litijum-jonska baterija od 1.14 kWh će vam omogućiti domet do 85 km sa jednim punjenjem. Moped dolazi sa IPX7 standardom, što mu omogućava vodonepropustljivost zahvaljujući kojoj ga možete voziti i po najvećem pljusku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Harley-Davidson Revival koncept cilja mlade vozače

 

harley-davidson-revival 03.jpg

 

Harley-Davidson LiveWire, prvi potpuno električni motocikl poznatog brenda, dobio je dosta pohvala, ali nažalost izostalo je očekivano interesovanje kupaca. Sa cenom od 30.000 dolara, LiveWire je jednostavno previše skup za mlađe generacije. To, kao i činjenica da se imidž kompanije i dalje povezuje sa žestokim momcima, ali i percepcija da su svi modeli Harley-Davidsona veliki, bučni i skupi, doprinelo je lošijim prodajnim rezultatima ove mašine. Drugim rečima, LiveWire nije zanimljiv ciljnoj grupi kojoj je namenjen.

 

harley-davidson-revival 02.jpg

 

 

Industrijski dizajner, Taner van der Ver je radionica DAAPwork rešili su naprave kreaciju koja bi rešila ove probleme. Koncept je nazvan Harley-Davidson Revival i predstavlja električnu, minimalističku i futurističku kreaciju, koja donosi motocikl privlačan mlađoj populaciji.

 

harley-davidson-revival 01.jpg

 

Revival je minimalistički i funkcionalan, ali istovremeno snažnog i za Harley prepoznatljivog izgleda. Bar na papiru je jeftiniji od LiveWire modela, uz dosta premium materijala.

Sa niskim centrom mase, ali većom visinom sedišta, Revival se izdvaja karakteristikama kakve su kože ručice (i brojni drugi elementi od kože), minimalistička instrument tabla i elegantna LED svetla. Manji je i kompaktniji od aktuelne Harley ponude. Umesto fiksirane baterije, imala bi zamenjivu jedinicu. Uprkos tome što je poprilično modifikovan, Revival donosi prepoznatljiv Harley-Davidson izgled, navode njegovi dizajneri. Osim rama i ram treba da liči na logo giganta iz Milvokija, čime bi - bar tako kaže Van der Ver - bio lako prepoznatljiv.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja Multistrade V4, sa sve radarom

 

207672-ducati-multistrada-v4.jpg

 

Ducati je trenutno usred tizer kampanje za V4 agregat koji će pokretati novi Multistrada V4 avanturistički model. Zato je zanimljivo videti da su našli vremena i za promociju nove mašine na kojoj će se naći pomenuta jedinica.

 

Prema vestima koje stižu iz Bolonje, nova Ducati Multistrada V4 je trenutno u proizvodnom procesu, a kada se bude našla u prodaji, biće prvi motocikl koji od dodataka ima i radarski sistem. U saopštenju je Ducati otkrio još detalja  o dugo očekivanom modelu sa 170 KS. Saznali smo da će nova V4 konfiguracija imati duži servisni interval, kao da će jedinica zapremine 1.158 kubika nesmetano isporučivati svu tu snagu. Možda najveća vest je da će nova Multistrada V4 debitovati 4. novembra, dok je otkrivanje V4 agregata zakazano za 15. oktobar. Za sada, Ducati je fokusiran na prednji i zadnji radarski sistem na Multistradi, razvijen zajedno sa kompanijom Bosch.

 

Radarske jedinice su veličine GoPro kamere, uz dva ključna sistema dodata paketu opreme. Prvi je adaptivni tempomat, koji koristi prednji rada za procenu brzine i udaljenosti vozila ispred motocikla, a zatim prilagođava brzinu tim podacima. Sam tempomat je dostupan pri brzinama od 30 do 160 km/h. Drugi sistem koristi senzore i informacije sa zadnjeg radara i pokreće sistem monitoringa mrtvih uglova, pa zatim upozorava vozače na vozila koja oni sami ne mogu da vide. Takođe, sistem šalje obaveštenje vozaču ako se neko vozilo približava velikom brzinom. Veliki broj evropskih brendova je dosad testirao isti ovakav sistem (tu pogotovo mislimo na KTM i BMW), ali je Ducati prvi koji će ga ponuditi na jednom proizvodnom modelu. Kakve nam još tehničke poslastice sprema Ducati za novu Multistradu V4? Na detaljne informacije ćemo morati da sačeko još nekoliko nedelja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki sprema potpuno novi ZX-10R

 

kawasaki-ninja-zx-10r.jpg

 

Kawasaki je uvek imao filozofiju da nešto što je pokvareno ne treba ni popravljati, a to se pogotovo odnosi na WSBK gde Džonatan Rea godinama dominira na Ninja ZX-10R motociklu. Za narednu godinu, Japanci ipak spremaju potpuno novi model, koji bi trebalo da timu da dodatnu prednost nad Panigale V4 R i nedavno predstavljenim M1000RR. Kawasaki Ninja ZX-10R je već pretrpela manja poboljšanja, koja su bila dovoljna da nastavi dominaciju u šampionatu. Ducati Panigale V4 R je pokazao da ima dosta potencijala, a u kompaniji nisu čekali da vide šta će se dogoditi ako i italijanska mašina pretrpi promene u izdanju za 2021. Uz Hondu i novi CBR1000RR-R Fireblade SP, koji vreba iz prikrajka, kao i potencijalnu pretnju zvanu BMW M1000RR, Kawasaki je odlučio da spremi novi ZX-10R, sa snažnijim agregatom i boljim aerodinamičkim paketom.

 

Prema dostupnim informacijama, renomirani proizvođač će spremiti pravu zver za narednu sezonu, a pominje se da će maksimalni broj obrtaja ići do 15.600 obrtaja, što je 1.000 više od aktuelnog modela. Što se aerodinamike tiče, Kawasaki želi da poboljša taj aspekt još od prošle godine, pa će u narednoj sezoni, ZX-10R najverovatnije imati zakrilca. Ovakvo rešenje se pokazalo kao isplativo Ducati timu, naročito u prvom delu sezone. Predstojeća godina će definitivno biti dobra i uzbudljiva sezona u WSBK šampionatu. Ostaje nam samo da vidimo hoće li se nastaviti dominacija Kawasakija ili ćemo dobiti novog šampiona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Kawasaki Versys 1000 donosi značajne promene na ogibljenju

 

kawasaki-versys-1000 02.jpg

 

I mada je većina Kawasaki linije za 2021. ostala uglavnom nepromenjena, predstojeći Versys 1000 SE LT+ je dobio mnogo više od novih boja u ponudi. Da budemo precizniji, japanski proizvođač je za ovaj model spremio vrhunsko ogibljenje, koje će za posledicu imati značajno poboljšanje upravljačkih karakteristika. Ruku na srce, aktuelni Versys 1000 i te kako ima dobro ogibljenje. U pitanju je elektronski sistem vešanja, poznat kao KECS. Sam sistem daje dosta svestranosti celokupnom paketu, čineći da Versys može izvanredno da se prilagodi uslovima u vožnji.

 

kawasaki-versys-1000 01.jpg

 

Kada je u pitanju model za 2021, firma je uparila KECS sa Skyhook EERA sistemom elektronskog podešavanja u vožnji, delo kompanije Showa. Umesto novog hardvera, Skyhook tehnologija iznova mapira postoje algoritme modula, poboljšavajući performanse i pružajući izvanredan osećaj u vožnji. Osim poboljšanja na ogibljenju i nove kombinacije boje, novi Versys 1000 SE LT+ se ne razlikuje od još uvek aktuelne varijante. To znači da ga pokreće isti četvorocilindarski DOHC agregat, zapremine 1.043 kubika. Vozačima je na raspolaganju 118 KS na 8.800 o/min i 102 Nm maksimalnog obrtnog momenta, na 7.500 obrtaja. Snagu raspoređuje šestostepeni prenos, zajedno sa KQS ''kvikšifterom''. Prema dostupnim informacijama, najnovije izdanje popularnog modela bi trebalo da bude neznatno skuplje od svog prethodnika, što je još jedna dobra vest za sve buduće vlasnike.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Motorrad ostvario rast prodaje u trećem tromesečju, 2020. i dalje u minusu

 

bmw-f-900-r-f-900-xr-1 02.jpg

 

Nastavljaju se loši prodajni rezultati za vodeće moto brendove u 2020, iako procene sugerišu da nas očekuje blago poboljašnje u ciframa od leta. To se vidi u najnovijim rezultatima koje je objavio BMW Motorrad. Naime, nemački gigant je treće tromesečje 2020. završio as rastom od 20.9% tj. 52.892 prodate jedinice. Iako su to dobre vesti, to se ne može reći za brojke od početka godine, jer sa 129.599 motocikala BMW Motorrad zasotaje 5.4% za prošlogodišnjim učinkom. Kako su brojni prodajni saloni zatovoreni usled virusa korona, biće teško nadomestiti taj nedostatak.

 

Trend prisutan u BMW-ovim rezultatima se vidi i kod drugih proizvođača, a to su snažna druga i treća tromesečja, ali lošije ukupne cifre. I dok ulazimo u hladniji period godine, postavlja se pitanje hoće li Bavarci uspeti da spasu godinu, ili smo već imali vrhunac prodaje u 2020. Šta nas čeka u 2021, kada je moto industrija u pitanju, teško je reći. Globalna pandemija će se najverovatnije nastaviti, a neke procene navode da nas smirivanje situacije očekuje tek 2022. To će dovesti do pada globalne ekonomije, što se nesumnjivo odraziti i na moto industriju. Rane indikacije sugerišu da se mnogi brendovi polako spremaju za još jednu veliku recesiju. Što se BMW-a tiče, ostaje nam da vidimo hoće li uspeti smanjiti pad prodaje u odnosu na prošlu godinu i možda čak preokrenuti performanse. U tom slučaju, 2020. bi bila deseta uzastopna godina da gigant iz Minhena beleži rekordni rast prodaje. Jedno je sigurno: čak i da u tome uspeju u ovoj, teško da će moći i u narednoj godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poznata cena nove Aprilije RS 660

 

200311-aprilia-rs-660 01.jpg

 

Nakon brojnih nagađaja, tizera i priče, Aprilia RS 660 je konačno zvanično dostupan u Evropi. Usled dugog čekanja i pregršt informacija otkrivenih do sada, vrlo malo detalja je ostalo nepoznato u vezi ovog dvocilindarskog sportskog motocikla srednje veličine. Tu pre svega mislimo na cenu. Odgovor na to je sada tu.

 

Nova Aprilia RS 660 je na Starom kontinentu koštati 11.050 evra. To je izuzetno agresivna cenovna struktura, ali ne možemo reći da je neočekivana. Italijanski sportski model sa 100 KS donosi agregat koji je u osnovi pola onoga što se nalazi na RSV4 superbajku, a tu je i elektronski paket sa inercijalnom mernom jedinicom (IMU). Prava snaga nove Aprilije RS 660 je obećanje da će sve te cifre i dodate ponuditi kupcima po razumnoj ceni. Imajući u vidu ove informacije, čini se da su u Noaleu to i postigli. Međutim, u ovom trenutku nije poznato koliko će motocikl koštati u Americi, mada poznate informacije sugerišu koliko bi moglo da bude. Cena je razumna, ali nešto viša od onoga što se očekivalo. Ostaje nam samo da vidimo kako će se novi Italijan snaći na tržištu. Očekivanja su velika, a mi verujemo da će Aprilia RS 660 sve očekivanja ispuniti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Suzuki Hayabusa stiže ove jeseni

 

207806-suzuki-hayabusa.jpg

 

Render zasnovan na najnovijim informacijama koje stižu iz Japana, pruža jasan uvid u dugo očekivanu novu generaciju Suzuki Hayabusa motocikla, koji će zvanično biti predstavljen kasnije ove jeseni.

Glasine o novoj Busi kruže još od početka 2018, kada se pojavio Concept GSX, ali je prethodna varijanta motocikla na kraju te godine otišla van proizvodnje bez naslednika. Februara ove godine, Suzuki je objavio patente koji su sugerisali da se sprema osvežena verzija originalnog dvotočkaša. Sada nam ovaj render daje najbolju ideju šta treba očekivati o predstojeće varijante poznatog modela japanske kompanije. On će predstavljati davno zakasnelu zamenu za drugu generaciju GSX1300R Hayabusa modela, sa agregatom zapremine 1.340 kubika, predstavljenog 2007. godine. Kasnije je motocikl dobio Brembo Monobloc kočione čeljusti, zatim i ABS, a njegova proizvodnja je prestala uvođenjem novih, znatno strožijih emisionih regulativa.

 

Kako bi ispunio Euro5 standard i istovremeno zadržao status legendarnog hiper-motocikla, nova ''Busa'' će imati agregat veće zapreminer, od oko 1.440 kubika, uz redizajnirane usisnike i izduv. Očekuje se da će doneti oko 200 KS. Očekuje se da će motocikl imati i novi S.I.R.S. (Suzukijev ''pametni'' sistem vožnje), koji se već nalazi i na novom V-Strom 1050 XT modelu. To će značiti ABS, koji će kontrolisati nova inercijalna merna jedinica (IMU), više modova vožnje i tempomat, a svim tim opcijama će se moći pristupiti preko nove TFT instrument table. mMotocikl će imati poznati aluminijumski ram, doduše u nešto promenjenom obliku, uz najnovije Kayaba prednje i zadnje ogibljenje. Kao što smo rekli, premijera se očekuje tokom ove jeseni, a početak prodaje je zakazan za proleće naredne godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati Scrambler 1100 Dark

 

ducati-scrambler-1100-dark 03.jpg

 

Ducati je lansirao novu varijantu Scrambler 1100 Pro linije, koji nosi naziv Scrambler 1100 Dark. Nova verzija dolazi sa istom Marzocchi viljuškama, Kayaba amortizerima i V-twin agregatom zapremine 1.079 kubika kao i Scrambler 1100 Pro, ali u mat crnoj boji s aluminijumskim ukrasnim elementima. Na raspolaganju je 85 konja.

 

ducati-scrambler-1100-dark 02.jpg

 

Kupci će imati priliku da uživaju u Brembo Monobloc kočnicama, ABS-u i DTC kontrolu proklizvanja, specijalno kalibrisanu baš za ovaj model, uz ista tri moda vožnje (Active, Journey i City) kao i Pro dvotočkaš. ABS sistem garantuje maksimalnu bezbednost i agilnost u krivinama. Što se modova vožnje tiče, oni bi trebalo da pomognu manje iskusnim vozačima da nađu pravu ravnotežu kada je korišćenje elektronskih komponenti u pitanju, pritom dajući im šansu da formiraju sopstveni stil vožnje.

 

ducati-scrambler-1100-dark 01.jpg

 

Krasiće ga isti prepoznatljiv dizajn koji smo videli na druga dva modela ove serije, Scrambler 1100 Pro i Sport Pro, a pomenuta razlika u boji je jedina razlika, doduše uz retrovizore klasičnog stila. Novi Ducati Scrambler 1100 Dark Pro će u prodajne salone italijanskog proizvođača u Evropi stići tokom ovog meseca. Prema dostupnim informacijama, očekivana cena novog modela će biti oko 11.500 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweeknoviyoutube.jpg MotorWeek video: 2020. Honda CB650R

 

CB650F više nije moguće kupiti novog, a njegova zamena je CB650R - broj obrtaja motora je podignut na skoro 13.000, novi je usis i izduv, ABS je standard, novi su točkovi i još svašta nešto:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Ducati V4 Granturismo debituje

 

ducati-v4-granturismo.jpg

 

Ducati će zvanično predstaviti V4 agregat koji će pokretati novu Multistradu V4, a to znači da je italijanski brend usred žestoke medijske kampanje promovisanja ovog motocikla. Danas smo saznali i ime novog agregata: to je Ducati V4 Granturismo. Samo ime je zanimljivo jer predstavlja razlaz sa Desmosedici Stradale nomenklaturom, prisutnom na Panigale V4 i Streetfighter V4 modelima. Granturismo ime je tu naglasi razlike koje sam agregat donosi na tržište. To su, pre svega, snaga od 170 KS, servisni interval ventila od 60.000 kilometara, kao i lakši dizajn (bar u poređenju sa Testastretta DS jedinicom.)

Nekih spekulacija i dalje ima, a one potiču od novog naziva. Da li ono sugeriše da će V4 Granturismo agregat donosi znatno više novina nego što se u ovom momentu misli? Mnogi misle da je tako, pogotovo što Ducati planira lansiranje i drumskog i ''ofroud enduro'' modela sa ovim motorom, što je poduhvat koji i te kako stavlja određene izazove pred inžinjere. Da li će V4 Granturismo biti još različitiji od Desmosedici Stradale jedinice, za koju smo svi mislili da će se naći na novim V4 modelima? Ili je u pitanju samo marketinški ''hajp''? Odgovori stižu vrlo brzo...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki lansirao novi Versys 1000 S za evropsko tržište

 

kawasaki-versys-1000-s 01.jpg

 

Kawasaki je lansirao novi Versys 1000 S model za evropsko tržište, predstavljen kao model srednje klase koji je pozicioniran između standardne i SE varijante. Što se novog S tiče, budući vlasnici mogu očekivati iste karakterstike koje su se već pokazale dobrim na SE, uz manje razlike. Najveća razlika je Showa elektronski podesivo ogibljenje, ista jedinica kao i na SE. Međutim, za razliku od SE, Versys 1000 S donosi i Showa Skyhook tehnologiju, koja nudi veću udobnost i bolju dinamiku u vožnji.

 

kawasaki-versys-1000-s 02.jpg

 

Tu je i nova multifunkcionalna TFT instrument tabla, elektronski tempomat i inercijalna merna jedinica (IMU), kao i mogućnost povezivanja sa pametnim telefonom. Još jedna bitna stvar po kojoj se S varijanta razlikuje je dodatak manuelno podesivog ogibljenja i napred i pozadi. Kada je reč o vatrenoj moći novog motocikla, S pokreće redni četvorocilindarki agregat, zapremine 1.043 kubika, koji donosi 120 KS na 9.000 obrtaja i 102 Nm maksimalnog obrtnog momenta, dostupnog na 7.500 obrtaja. Sva ta snaga se na zadnji točak šalje preko šestostepenog manuelnog prenosa, uz dvosmerni kvikšifter.

Od ostalih karakteristika izdvajamo:

  • LED svetla
  • grejači ručica
  • sedište izuzetne udobnosti
  • DC utičnica
  • Kawasaki kvikšifter sistem (KQS)
  • boja izuzetne izdržljivosti
  • 4 paketa opreme: Standard, Tourer, Tourer Plus i Grand Tourer

Novi Kawasaki Versys 1000 S košta 14.227 evra, što 1.900 evra manje od aktuelnog SE modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Električni Puma X

 

Segment električnih motora i skutera je jedini koji i u ovoj 2020. godini raste kada je u pitanju svet motocikala. I kod nas je to potpomognuto subvencijom države od 500 evra (za moped i laki tricikl dodeljuje se 250 evra):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/15/2020 at 6:17 PM, neshaoct said:

Novi Ducati V4 Granturismo debituje

Ducati će zvanično predstaviti V4 agregat koji će pokretati novu Multistradu V4, a to znači da je italijanski brend usred žestoke medijske kampanje promovisanja ovog motocikla. Danas smo saznali i ime novog agregata: to je Ducati V4 Granturismo. Samo ime je zanimljivo jer predstavlja razlaz sa Desmosedici Stradale nomenklaturom, prisutnom na Panigale V4 i Streetfighter V4 modelima. Granturismo ime je tu naglasi razlike koje sam agregat donosi na tržište. To su, pre svega, snaga od 170 KS, servisni interval ventila od 60.000 kilometara, kao i lakši dizajn (bar u poređenju sa Testastretta DS jedinicom.)

Nekih spekulacija i dalje ima, a one potiču od novog naziva. Da li ono sugeriše da će V4 Granturismo agregat donosi znatno više novina nego što se u ovom momentu misli? Mnogi misle da je tako, pogotovo što Ducati planira lansiranje i drumskog i ''ofroud enduro'' modela sa ovim motorom, što je poduhvat koji i te kako stavlja određene izazove pred inžinjere. Da li će V4 Granturismo biti još različitiji od Desmosedici Stradale jedinice, za koju smo svi mislili da će se naći na novim V4 modelima? Ili je u pitanju samo marketinški ''hajp''? Odgovori stižu vrlo brzo...

 

Nažalost da.

 

Prešli su sa desmo sistema na opruge za razvod ventila...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW R 1250 RT

 

bmw-r-1250-rt 03.jpg

 

BMW Motorrad je lansirao novi R 1250 RT za 2021. godinu, koji donosi pregršt raznovrsnih poboljšanja i novina na raznim poljima od bezbednosti, preko udobnosti i upravljačkih karakteristika. Bavarci su spremili podugački spisak novina, sa ciljem da i te kako isplate kupovinu budućim kupcima ovog grand turera. Kako je naveo Harald Špagl, projektni menadžer giganta iz Minhena: ''Dali smo R 1250 RT novi izgled, značajno povećanje standardne opreme i brojne tehničke novin kako bi vozačima pružili potpuno novo iskustvo.''

 

bmw-r-1250-rt 02.jpg

 

''Kao dinamični turer sa izvanrednim BMW ShiftCam agregatom, novi R 1250 RT može da se pohvali odličnom jedinom sa impresivnom snagom.''

 

bmw-r-1250-rt 01.jpg

 

Što se vatrene moći tiće, bokser agregat zapremine 1.254 kubika, sa pomenutom ShiftCam tehnologijom, donosi 136 KS. Osim što ispunjava Euro5 standarde, RT je prefinjeniji nego ikad, savršen za dugačke vožnje, bez obzira na brzinu kojom se vozite. Tu je i poboljšanja potrošnja, koju će budući vlasnici na duge staze i te osetiti na svojim novčanicima.

 

Lista novina na R 1250 RT uključuje:

  • novi prednji oklop sa optimizovanom aerodinamikom.
  • novi LED far u standardnoj opremi (adaptivni indikatori promene pravca dostupni kao opcija).
  • nova 10,25-inčna multifunkcionalna TFT instrument tabla.
  • BMW ABS Pro u standardnoj opremi.
  • tri moda vožnje (uključujući i ''Eco'' mod).
  • Pro modovi vožnje + MSR kontrola obrtnog momenta.
  • dinamična kontrola proklizavanja (DTC) u standardnoj opremi.
  • dinamično ESA elektronsko ogibljenje ''naredne generacije''.
  • Hill Start Control Pro (HSC Pro) sistem sa dodatnim opcijama.
  • novi audio sistem druge generacije (kao dodatna opcija).

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patenti otkrivaju DCT verziju Honde Rebel 1100

 

honda-rebel-1100.jpg

 

Honda Rebel 1100 je sve bliža proizvodnji, otkrivaju novi, izuzetno detaljni patenti. Novi motocikl označava povratak Honde u ovaj kruzer segment, gde će joj najveći rivali biti Harley-Davidson i Indian Motorcycle. Kako bi se uhvatio u koštac s njima, japanski brend je odbacio tradicionalnu V-tvin konfiguraciju, prednost dajući oprobanom agregatu koji se trenutno nalazi na CRF1100L modelu. Nova paralelna tvin jedinica bi trebalo da donese isto snage kao i veliki V-tvin, uz gotovo identičan zvuk, mada se sama ideja neće dopasti mnogim tvrdokornim fanovima.

 

Dostupni patenti prikazuju motocikl u izuzetno detaljnoj formi, toliko detaljnoj da otkrivaju da će nova Honda Rebel 1100 imati DCT. To otkriva DCT modul, vidljiv na desnoj strani motora. Sama jedinica se jasno razaznaje i ne ostavlja mesta sumnji. Prednji deo mašine, čini se, dolazi sa konvencionalnim teleskopskim viljuškama i radijalno postavljenim čeljustima zaduženim za zaustavljanje. Zadnje ogibljenje dolazi sa dvostrukim amortizerima. Jedna od začkoljica DCT sistema je da jedna strana agregata (desna) štrči izvan kućišta malo više. To je kod Rebel 1100 uticali na položaj u vožnji. Još uvek nema informacija kada će novi Rebel 1100 biti lansiran, tako da nam ostaje da se strpimo za više detalja o tome. U svakom slučaju, imajući u vidu koliko motocikl izgleda završeno ne bi trebalo dugo da čekamo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volcon Grunt - nova električna ofroud mašina na tržištu

 

volcon-grunt 02.jpg

 

Američki proizvođač električnih motocikala Volcon, najavio je lansiranje svog novog modela nazvanog Grunt. U pitanju je ofroud mašina koja i te kako ima šta da ponudi budućim vlasnicima. Iako se radi o mašini na struju, verujemo da će se dopasti i ljubiteljima tradicionalnih dvotočkaša, jer kada se radi o ofroud segmentu, električni motocikli i te kako imaju šta da pokažu. Kompanija iza ovog modela dolazi iz Teksasa i radi ofroud vozila za lovce, rančere i ljubitelje boravka i u prirodi. Ima klirens of 305 mm, krupne pneumatike, uz autonomiju od 160 kilometara.

 

volcon-grunt 01.jpg

 

Vreme punjenja je takođe odlično, a kako navode iz kompanije, od 0 do 100% je potrebno svega dva sata. Grunta pokreće agregat sa 50 KS, koji proizvodi 102 Nm maksimalnog obrtnog momenta, uz maksimalnu brzinu od oko 100 km/h, do koje stiže za svega 6 sekundi. Tu je i opcija zamene baterija, koja i te kako može da bude korisna na terenu. Za zamenu baterija potreban je običan alat i svega nekoliko minuta vremena. Najveći prodajni adut ovog motocikla bi mogla da bude činjenica da može da se vozi kroz vodu, što baš i nije nešto čime se drugi benzinski modeli na dva točka mogu pohvaliti. Za Volcon Grunt je potrebno izdvojiti 5.995 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha objavila novu najavu za MT-09

 

yamaha-tizer.jpg

 

Yamaha je objavila novi video za koji pretpostavljamo da prikazuje predstojeći MT-09 za 2021. godinu. Pre samo mesec dana stigle su glasine da se sprema novi i veći MT-09, a kao glavni razlog za takva očekivanja su navedena dokumenta iz Nemačke, u kojima je novi motocikl označen pod imenom MTN890D:

 

 

Da se vratimo na najavni video. On sam ne pruža nikakvu jasnu ideju o tome šta nas tačno čeka, a doduše nije ni 100% sigurno da se radi o MT-09, pa tako ima onih koji misle su u pitanju MT-07 ili MT-10. Poruka ''Tama je upravo postala uzbudljivija. Spremite se za sedmice pred nama'' definitivno ništa ne čini jasnijim. Ipak, mi smo gotovo sigurni da se radi o MT-09. Izvori sugerišu da će ovaj model dobiti novi agregat zapremine 890 kubika, što je 5% veći kapacitet u poređenji sa prethodnom rednom trocilindarskom jedinicom. To će se odraziti i na maksimalnu snagu, koja bi mogla da se poveća na 120 KS. Nikakve druge detalje nemamo. Kao što najava kaže, nedelje pred nama bi trebalo da daju odgovore na sva pitanja, a mi ćemo pažljivo osluškivati. Više informacija očekujemo uskoro.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW R18 Classic

 

bmw-r18-classic 04.jpg

 

BMW Motorrad je krenuo sa lansiranjem novih modela za 2021. godinu, a prvi na spisku je novi BMW R18 Classic. Doduše, nazvati ovaj kruzer sa vazduhom hlađenim agregatom od 1.800 kubika ''novim'' je možda preterano jer je sam model zasnovan na R18, mašini koja tek stiže u prodajne salone bavarskog giganta.

 

bmw-r18-classic 03.jpg

 

Ono što je novo na njemu jesu određeni elementi poput vetrobranskog stakla, turing kofera, dodatnih LED svetala i drugačijeg sedišta za suvozača. Nemci su dodali u novi dizajn izduvnog sistema, kao i novu prednju 16-inčnu felnu. Oba ova detalja prave suptilne, ali ipak primetne, razlike u izgledu R18 Classic varijante u poređenju sa regularnim modelom.

 

bmw-r18-classic 02.jpg

 

U standardnom paketu se nalazi i tempomat, koji daje notu praktičnosti vozačkom iskustvu koje pruža R18 Classic.

 

bmw-r18-classic 01.jpg

 

Sve u svemu, BMW R18 Classic se čini kao specijalna varijanta R18 modela, što nužno nije loše i celokupnoj liniji daje na raznovrsnosti. Međutim, imajući u vidu koliko je kasnije BMW R18 stigao u prodajne salone, dolazak R18 Classic je možda mogao da sačeka, jer bi mogao da zbuni potencijalne kupce. Već je poznato da BMW planira da napravi više modela na R18 platformi, a lansiranje R18 Classic daje prvi uvid u razvoj pomenute ponude. Zanimljiv potez nemačkog proizvođača, ostaje nam da vidimo kako će tržište reagovati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda MSX1245 Grom stigao na evropsko tržište

 

208147-honda-grom 01.jpg

 

Evropska filijala Honde je lansirala novi MSX125 Grom motocikl, koji u izdanju za 2021. dolazi sa dosta poboljšanja uključujući i novi agregat.

Pre svega je primetna promena imena. Dosad se na Starom kontinentu zvao Grom, a u Aziji MSX125, već je ta dva naziva spojio u jedno. Pokreće ga jednocilindarski PGM-Fi agregat zapremine 125 kubika, koji proizvodi 9.6 KS na 7.250 obrtaja i 10.5 maksimalnog obrtnog momenta, dostupnog na 5.500 obrtaja. To su otprilike iste brojke kao i kod prethodne generacije, s tim što novi model sada ima petostepeni manuelni prenos.

 

honda-grom 02.jpg

 

Maksimalna brzina je nešto veća i iznosi 94 km/h, što je više nego dovoljno. Tu je nova LCD instrument tabla, na kojoj se nalazi obrtomer i indikator stepena prenosa.

 

honda-grom-3 01.jpg

 

Prednji LED far i redizajnirani bočni paneli su se pobrinuli za sveži izgled novog MSX125 Grom modela. Karoserija je urađena tako da omogućuje brže i jednostavnije sređivanje po meri. ABS sistem je povezan sa spoljašnjom inercijalnom mernom jedinicom (IMU), što za posledicu ima povećan stepen bezbednosti. Od ostalih karakteristika ćemo izdvojiti 31-milimetarsku prednju viljušku, 12-inčne aluminijumske felne, duple disk kočnice i rezervoar zapremine 6 litara. Dostupne boje za novi model su Force Silver Metallic srebrna, Mat Gunpowder Black Metallic crna, and Gayety Red crvena. Još uvek nema informacija o ceni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...