Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

BMW S1000RR u novoj boji za 2021. godinu

 

bmw-crna-1.jpg

 

BMW je najavio promene koje ćemo videti u gami bavarskog proizvođača za 2021. godinu, uključujući novu crnu boju za S1000RR. Novi izgled donosi crni podram i plastiku, s jedinu boju na njemu predstavlja crvena RR oznaka na oklopu. Motocikl će po prvi put u potpunosti ispunjavati Euro5 standarde, jer je do sada ostao Euro4. Budući vlasnici će svoj S1000RR moći da ulepšaju velikim brojem komponenti iz M Sport kataloga. U paketu se, između ostalog nalaze nove ručice gasa i kvačila, kao i štitnici za njih, kao i poseban štitnik motora. Možete dodati sportski prigušivač ili titanijumski izduvni sistem iz M kataloga, dok pravi ljubitelji vožnje na stazi mogu aktivirati i Laptrigger funkciju, kontrolisanu preko GSP-a. Nova boja će u ponudi zameniti tzv. trkačku crvenu za osnovni model S1000RR, dok će Hockenheim srebrna će ostati druga osnovna opcija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda sprema povratak Motocompacto skutera?

 

honda-motocompacto.jpg

 

Honda je nedavno zaštitila naziv Motocompacto, što po mnogima sugeriše povratak na scenu MotoCompo sklopivog skutera. MotoCompo je bio skuter veličine kofera sa benzinskim agregatom, lansiran 1981. godine. Bio je dizajniran tako da je mogao da se smesti u gepek Hondinih malih automobila tog vremena. Iako je u prodaji bio do 1983. prodato je preko 50.000 primeraka, a stekao je kultni status među ljubiteljima dva točka.

 

Sada se čini da bi mogao da dobije osveženu, savremenu verziju, pogotovo što se među Hondinim patentima nalazi i konceptualna krecija. Ipak, treba imati na umu da će proizvodna varijanta sigurno izgledati nešto drugačije u poređenju sa studijom. Za razliku od klasičnog MotoCompo modela, nova mašina će imati električni motor, a ne benzinski, zapremine 49 kubika i sa 2.5 KS poput originalna. Novi patenti to potvrđuju, navodeći da je se ime Motocompacto registruje za ''elekrične skutere''. Pretpostavljamo da će baterije moći da se skidaju radi lakšeg punjenja, uz autonomiju od oko 65 km. Za kompletno punjenje biće potrebno 2 sata, a motor snage 500 W bi trebalo da omogući maksimalnu brzinu od oko 25 km/h. Za sada nema informacija kada bi Motocompacto mogao da se nađe na tržištu, a Honda čak nije ni zvanično potvrdila da će uopšte proizvoditi ovaj skuter.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hondin sportski V4 model stiže 2021.?

 

honda-cbr750rr 01.jpg

 

Glasine o mogućem povratku Honde RVG1000R su prisutne već duže vreme i čini se da uopšte ne prolaze. Fanovi motocikala poput SP1 i SP2 su, jasno je, uzbuđeni mogućnošću novog V4 modela, a kako stvari stoje, Honda će odustati od svog RC213V-S projekta. Ne kažemo da drumska varijanta MotoGP mašine nije dobra mašina, daleko od toga. Problem je što ta varijanta donosi nešto preko 160 KS, a da bi se otključalo svih 220 KS potreban je trkački paket koji na postojeću cenu od 188.000 evra dodaje još 12.000. Dakle 200.000 evra za mašinu koja ne proizvodi više snage od aktuelni generacije modela Fireblade. Ukoliko se u Hondi odluče za novu V4 mašinu, očekujemo specifikacije kojima će u potpunosti oduvati konkurenciju, uključujući i Ducati V4.

 

Najnovija glasina o dolasku novog V4 motocikla dolazi od poznatog japanskog magazina Young Machine, koji generalno i te kako ima dobre i pouzdane insajderske informacije. Da ne pominjemo patentne skice, koje malo-malo pa nađu put do interneta. Sama pomisao da bi Honda mogla da lansira novi V4 model je uzbudljiva, ali postavlja pitanje šta japanska kompanija planira da uradi sa CBR platformom. Jeste da se radi o motociklu koji samo dobija osvežene verzije, ali mnogi ne mogu da zamisle Hondinu gamu bez Fireblade modela. Mada je mogućnost za to mala, da li bi dva sportska motocikla mogla da podele platformu? Jedan od scenarija o kojima u Hondi razmišljaju da novi V4 sportski motocikl bude ekskluzivnija opcija u odnosu na Fireblade, nešto poput RC213V-S, ali ne sa takvom astronomskom cenom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li BMW sprema povratak C1?

 

bmw-c1-1.jpg

 

BMW C1 je bio jedan od izgledom najupečatljivijih motocikala sa početka ovog veka. Tvrdnje bavarske kompanije da motocikl nudi bezbednost jednog automobila nije pridobila motocikliste, pa je na tržištu proveo svega dve godine, uz oko 12.000 prodatih modela na globalnom nivou. Imajući u vidu istoriju ovog i sličnih modela, čudi što Nemci žele da ponovo aktiviraju ovaj segment. Sad, pitanje je da li će uopšte biti tako, jer su patenti iz 2018. godine, mada su tek nedavno objavljeni.

 

BMW-c1-2.jpg

 

Ono što patenti otkrivaju je nova vrsta modularnog skutera, koji se može voziti s podignutim krovom ili bez njega, kao konvencionalni skuter. ''Kičma'' ovog modela je BMW C evolution električni skuter, lansiran 2014, koji je doneo krovnu strukturu od karbonskih vlakana i aluminijuma. Bezbednost će biti glavni prodajni argument, kao i kod originalnog C1. Izgleda da će najčudnija stvar u vezi ove mašine, osim očiglednog, je činjenica da će u pitanju biti motocikl fokusiran da vozače automobila privuče svetu dva točka. Možda bi bolji pristup bio da su motociklu dali treći točak, čime bi mogao da se vozi sa ''B'' kategorijom. A možda bi to bilo i previše.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW R 18 Dragster

 

bmw r18 01.jpg bmw r18 02.jpg

 

Za unikatni BMW R 18 Dragster se pobrinuo dizajner Roland Sands, pri čemu je kao baza poslužio BMW R 18. Specifikacije nisu saopštene, ali fabrički R 18 pokreće Big Boxer motor sa 67 kW/91KS i 158 Nm. Tu su i metalik plava boja i bela linija, novi izduvni sistem, kočnice sa modela BMW S 1000 RR, potpuno novo sedište...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

EMX - električni motokros dvotočkaš iz Holandije

 

emx 1.jpg

 

Još od propasti kompanije Alta Motors, moto industrija je u nedostatku pravog električnog ''dirt'' motocikla u ponudi. Mnogi su se nadali da će Hondin električni CR prototip zaživeti, ali za sada još uvek čekamo da vidimo pravu takvu mašinu na tržištu. Holanđani žele da to promene. Upoznajte EMX motocikl, zajednički projekat kompanija SPIKE Technologies and Dohms Projets, uz podršku Yamahine evropske filijale i KNMV, koji su na dvotočkašu radili poslednjih godinu i po dana.

 

emx-2.jpg

 

Zvanično lansiranje EMX motocikla je zakazano za kraj godine, a njegovi kreatori već golicaju maštu ovim projektom. Ono što EMX obećava jesu performanse mašine od 250 kubika, rasklopivu bateriju i snažan ''off-road'' paket. Osnova EMX-a je ram Yamahe YZ250F, u kojem se nalazi električni pogonski sklop. Kako najavljuju iz kompanije, ponašanje u vožnji će biti slično onome što aktuelni ''dirt'' motocikli nude svojim vozačima. Ostatak motocikl izgleda prilično standardno za jednu ''dirt'' mašinu. Osim toga što znamo da će doneti speficikacije u rangu četvorotaktnog dvotočkaša od 250 kubika, drugih informacija o njegovim performansama za sada nemamo. Nema sumnje da će budući kupci želeti da znaju koliko snage i obrtnog momenta ih čeka, kao i koliko će sve to koštati. Nadamo se da na tu informaciju nećemo čekati sve do lansiranja...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potvrđena nova Honda CBR600RR

 

honda-teaser 01.jpg

 

Pre par sedmica su stigle glasine da bi nova Honda CBR600RR trebalo da stigne u avgustu, ali samo kao osvežena, a ne nova mašina. Glasine su bile tačne, jer je u međuvremenu japanska kompanija objavila najavni video svog predstojećeg modela, čiji debi se očekuje 21. avgusta. To je sve što, makar zvanično, znamo o novom modelu, jer japanska kompanija nije želela da podeli previše informacija. A na video snimku možemo da steknemo uvid u izgled ovogo dvotočkaša, kao i  neke od njegovih karakteristika.

 

Odmah primećujemo fiksirano zakrilce blizu fara, koje nema aerodinamički dizajn kao na CBR1000RR-R, a vidimo i veliku TFT instrument tablu. Očekujemo i inercijalnu mernu jedinicu, uz standardni ABS.

Stilski izgled je spoj između aktuelnog CBR600RR i onog koji vidimo na CBR1000RR-R superbajku, zajedno s LED osvetljenjem i usisnicima na prednjem delu. Izgled izduvnog sugeriše šasiju i agregat prethodne generacije, tako da ne očekujemo veće povećanje snage, a smanjenje težine će najverovatnije biti minimalno.

Najveće pitanje je na koja tržišta će stići Honda CBR600RR. Japan i SAD su 99.9% sigurni ali Evropa je još uvek pod znakom pitanja. Razlog tome je činjenica da se još uvek ne znam hoće li motocikl ispuniti Euro5 regulative. Ali i to ćemo ubrzo saznati, kao i njegovu cenu. Ukoliko bude imao razumnu cenu, novi CBR600RR bi, uz sve što će doneti, mogao da bude ozbiljan tržišni takmac. Lepo je videti nov model u segmentu u kojem se Honda odavno predla. Možda su konačno shvatili da ne žele svi da voze superbajk od 200 KS na trkačkoj stazi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati u prvih šest meseci 2020. ostvario pad prodaje od 24.2%

 

Ducati-Panigale-V4-R-3.jpg

 

Kako proizvođači motocikala objavljuju prodajne rezultate, primetan je dvocifren pad prodaje u drugom tromesečju ove godine. Ducati je sada objavio svoje cifre, a pomenuti trend je i tu prisutan. Naime, italijanska kompanija je u drugom tromesečju 2020. ostvarila za 24.6% manju prodaju, dok pad za prvih šest meseci godine iznosi 24,2%. Mada su brojke gotovo identične, detaljni uvid u segmente pruža interesantne rezultate. Što se Scrambler linije tiče, u prvoj polovini godine je prodato 4.730 primeraka, 32.1% manje nego u istom periodu 2019. U prva tri meseca 2020, nove kupce je našlo 1.765 motocikala, 39,24% manje. U drugom tromesečju je zabeležena veća prodaja (2.965), što ipak nije bilo dovoljno za bolji rezultat od -26.99%.

 

Italijani su u prvoj polovini 2020. prodali 7.409 ''nejked'' modela, 7.87% manje nego u 2019. Opet je više prodato u drugom tromsečju (4.941 naspram 2.468), ali je broj prodatih jedinica u oba tromesečja bio manji kad se uporedi sa 2019. (-19.53% i -0.68%). Ništa bolje nije bilo ni u dual/hyper kategoriji, sa 6.496 jedinica prodatih u prvih šest meseci ove godine. Drugo tromesečje je završeno sa padom prodaje od 43.36%, tj. svega 3.602 prodata modela. Jedini segment koji može da se pohvali povećanjem prodaje u prvom tromesečju 2020. je sportski segment. Doduše, 0.24% (2.458 modela) nije naročit rezultat, pogotovo što je u drugom tromesečju prodato 21.86% modela manje nego lani.

 

Ukupno, Ducati je prodao 24.032 motocikla od početka godine. KTM je u istom ovom period ostvario pad prodaje od čak 33%, dok je Harley-Davidson prodao 23% manje dvotočkaša.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MV Agusta potpisala partnerski ugovor sa Akrapovičem

 

akrapovic-izduv.jpg

 

MV Agusta potpisala je novi tehnički partnerski ugovor sa kompanijom Akrapovič. Slovenački proizvođač izduvnih sistema će tako biti zvanični dobavljač za predstojeće MV Agusta dvotočkaše. Imajući u vidu da MV Agusta posebno vodi računa o izgledu svojih motocikala, do te mere da su Italijani osmislili svoju sopstvenu Motorcycle Art filozofiju, možemo očekivati da će Akrapovič obezbediti odgovarajući kvalitet izrade u formi naprednih i za trku spremnih sistema koji će dodatno naglasiti izgled italijanskih motocikala.

 

''Zvuk je vitalni deo iskustva koje donosi MV Agusta. Obe kompanije imaju sličan pristup izvrsnosti, ne pristajući ni na kakve kompromise. Ovo partnerstvo predstavlja prirodan savez dva lidera u svojim segmentima i doneće važne sinergije i još bolje proizvode u kojima će uživati moto entuzijasti širom sveta'', izjavio je Timur Sardarod, direktor MV Aguste. ''Akrapovič je izuzetno uzbuđen zbog otvaranja novog poglavlja u svojoj istoriji. Postati partner jednog od najpoznatijih brendova u industriji, s kojim delimo istu filozofiju i DNK, predstavlja ogroman koran napred za našu kompaniju'', poručio je Uroš Rosa, direktor Akrapoviča.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MV Agusta otkrila specifikacije i cenu Superveloce 800

 

205808-mv-agusta-superveloce-800 3.jpg

 

U maju ove godine MV Agusta je predstavila novi Superveloce 800, i to u dve izuzetno atraktivne kombinacije boja. Sada je italijanska kompanija odlučila da otkrije šta sve donosi novi motocikl, kao i njegovu cenu. Kupci na evropskom tržištu će za novi Superveloce 800 morati da izdvoje 19.900 evra, a evo šta će sve dobiti za taj novac.

 

mv-agusta-superveloce-800 2.jpg

 

Superveloce 800 spaja elemente iz prošlosti renomiranog proizvođača sa najnovijom tehnologijom. Neke od specifikacija su sa Brutale 1000 Serie Oro modela, a nova mašina će moći da se pohvali sa pregršt savremene opreme, poput LED osvetljenja, 5-inčne TFT instrument table i još mnogo toga.

 

mv-agusta-superveloce-800 1.jpg

 

Srce novog Superveloce 800 modela je redni trocilindarski DOHC agregat, zapremine 798 kubika i sa vodenim hlađenjem. On donosi 148 KS na 13.000 obrtaja i 88 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 10.600 obrtaja. Tu su MVICS sistem ubrizgavanja, poboljšana jedinica za kontrolu rada motora (ECU), ride-by-wire, kontrola obrtnog moment, kontrola proklizavanja. Uz sve to, tu je MV Agustin EAS 2.1 elektronski ''kvikšifter''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motogrini e:go - skuter koji se vozi bez dozvole i registracije

 

motogrini-ego-1.jpg

 

Pre par meseci dosta pažnje je privukla vest da kineski Xiaomi planira lansiranje električnog skutera izuzetno pristupačne cene. Ali, svi koji traže pouzdani i ekonomični skuter za prevoz u urbanim sredinama, ne moraju da čekaju jer kompanija Motogrini ima savršenog predstavnika u ovom segmentu. U pitanju je Motogrini e:go, električni skuter nove generacije, upečatljivog dizajna i specifične geometrije, koji će vas osvojiti na prvi pogled.

 

Iako malih dimenzija, ovaj moderni gradski dvotočkaš ima maksimalnu brzinu 20/40 km/h i realan domet do 40 km kombinovane vožnje u gradskim uslovima. Motogrini e:go je opremljen atraktivnim LED svetlom, preglednom digitalnom komandnom tablom koja daje standardne informacije o napunjenosti baterije, pređenim kilometrima i indikaciji migavaca i koćenja. Pokreće da lagana litijumska baterija koju mozete po potrebi jednim potezom izvaditi i napuniti je na običnoj utičnici u kancelariji, kafiću ili kod kuće. Veoma atraktivne pojave i upravljačkih karakteristika, Motogrini e:go predstavlja potpuno nov segment gradskog transporta malim električnim vozilima, a ujedno daje jedinstvenu sigurnost zbog ergonomije i udobnosti sedenja i upravljanja, dobrih karakteristika ogibljenja i kvalietnog kočionog sistema.

 

Za upravljanje Motogrini e:go skuterom nije potrebna vozačka dozvola, što ga čini atraktivnim i za odrasle bez vozačkog iskustva ali i za tinejdžere. Naravno, obavezna je upotreba zaštitne kacige. Kako spada u kategoriju vozila K3, ovaj atraktivni mališa se i ne registruje. Najbolja stvar od svega je i njegova cena od 1.250 evra, u koju je uključen PDV. Sve potrebne informacije o Motogrini e:go skuteru možete dobiti na telefon 066/2206-10.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još fotografija nove Honde CBR600RR

 

Honda-CBR600RR 3.jpg

 

Honda nas je prilično iznenadila najavom novog CBR600RR sportskog motocikla za proizvodnu 2021. Iako smo još nekih sedam dana od zvaničnog predstvljanja, svakog dana naučimo nešto novo o predstojećoj mašini.

 

Honda-CBR600RR 2.jpg

 

Stižu sveže fotografije japanskog motocikla koje nam pružaju bolji predgled restilizovanog CBR600RR. Fotografije pružaju jasniji pogled na instrument tablu, koja potvrđuje da će novi CBR600RR imati elektroniku sa jedinicom za kontrolu rada motora, kontrolom proklizavanja i brojnim drugim dodacima, koji se vide u meniju nove TFT table.

 

Honda-CBR600RR 1.jpg

 

Čini se da su i tabla, kao i paket elektronike preuzeti sa CBR1000RR-R Fireblade modela, a vidimo da je japanski proizvođač nastavio da korsti Showa Big Piston Fork ogibljenje, pretpostavljamo sa odgovarajućim Showa zadnjim amortizerom. Bacivši pogled na šasiju, vidimo da su iskorišćeni rad i zadnja viljuška aktuelne generacije, a gledajući spolja i agregat se čini nepromenjenim. Još mnogo komponenti dele odlazeći i predstojeći CBR600RR, uključujući i felne, izduv i kočione elemente. Novi CBR600RR će imati drugačiji oblik karoserije, sa snažnim fokusom na aerodinamičku efikasnost. Zakrilca na prednjem oklopu su dobar primer toga, ali ima još tu delova na kojima je Honda dobrano poradila. Zvanični debi je zakazan za 21. avgust kada ćemo dobiti odgovore na brojna pitanja koja nas zanimaju. Koliko će koštati? Na kojim tržištima će biti dostupan? Da li nas čeka povećanje snage ili su promene samo kozmetičke?

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha Tenere 700 Rally Racer

 

yamaha tenere-700-rally-racer 2.jpg

 

Manje od mesec dana nakon što je Yamaha najavila Tenere 700 Rally model, a stiže nam ograničena serija još žešće mašine. Upoznajte Yamaha Tenere 700 Rally Racer model, nastao kao rezultat saradnje dizajnera Oberdana Becija i radionice Gessi Motorbike, koji će biti napravljen u izuzetno limitiranom broju. Originalni motocikl je pretrpeo dosta izmena, a jedini relativno nepromenjen je agregat. Ram i podram su promenjeni kako bi tim mogao da primeni željene nivoe podesivosti, uz mnogo veće mogućnosti u poređenju sa fabričkom varijantom. Zadnja viljuška je takođe pretrpela promene. I kočnice će biti sređene, tj. diskovi i čeljusti će biti zamenjeni jedinicama viših performansi. Očekujemo i novi prigušivač, a čini se da će taj posao pripasti kompaniji Akrapovič.

 

Yamaha Tenere-700-Rally-Racer 1.jpg

 

Motocikl će sada biti podesan za duža putovanja, zahvaljujući bočnim rezervoarima za gorivo od aluminijuma. Postoje informcije da će ti rezervoariti biti noseća struktura, čime bi motocikl dobio na rigidnosti. Karoserija nove mašine će biti od kombinacije od karbonskih vlakana i kevlara, a dostupna će biti u jednoj od boja koje vidite na slikama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Finalizuju se radovi na električnoj Hondi CB125R

 

Honda-CB125R.jpg

 

Električni modeli postaju sve popularniji i sve više mejnstrim proizvođača radi na njima. Honda vredno radi na sopstvenoj tehnologiji, koja je izuzetno interesantna jer označava mogući dolazak na tržište električnog modela koji bi po snazi odgovarao mašini od 125 kubika. To otkrivaju nove patentne skice japanskog proizvođača, koje prikazuju električni motocikl koji izgledom dosta podseća na postojeći CB125R. Imajući sve u vidu, sa sigurnošću možemo reć da je pomenuti model u finalnoj formi. Nagađa se da će njegov električni motor biti malih dimenzija i težine, što se očekuje od kompaktne mašine kakav je CB125.

 

Osim očigledne promene u vrsti agregata, ram, ogibljenje i kočioni sistem izgledaju nepromenjeno. Pored ovih informacija koje otkrivaju same skice, očekuje nas još manjih promena na samom ramu kako bi se napravilo mesta za električni motor i baterije. Što se performansi i autonomije tiče, za sada te informacije nisu dostupne jer Honda takve podatke trži kao stogu tajnu. Ipak, logično je pretpostaviti da će performanse biti u rangu mašine od 125 kubika, pogotovo jer su šasija i povezani delovi dizajnirani da izdrže određenu količinu snage i obrtnog momenta. Redizajniranje rama se ne čini kao isplativa opcija. A kako je 75% električnog CB125R spremno za proizvodnju, očekujemo da će gotov proizvod na tržišta širom sveta stići u narednih godinu dana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson Bronx ipak ne stiže 2021. godine

 

harley-davidson-bronx.jpg

 

Harley-Davidson je potvrdio da Bronx stritfajter neće biti lansiran 2021, kao što je to prvobitno bilo planirano. Međutim, nema nikakvih informacija da li će njegovo lansiranje samo odloženo ili je čitav projekat u potpunosti zaustavljen. Nedavno je primećeno da je Bronx nestao sa stranice ''budući modeli'', na kojoj su samo ostali Pan America i linija urbanih dvotočkaša američkog proizvođača. Mnogi su pomislili da je Bronx, predstavljen na prošlogodišnjem EICMA sajmu, ''dobio nogu'' u okviru najnovije poslovne strategije giganta iz Milvokija. Mada su u kompaniji potvrdili da Bronx neće ugledati svetlost dana naredne godine, nisu pominjali njegovu sudbinu.

 

''Harley-Davidson je fokusiran na lansiranje modela Pan America, nešeg prvog adventure touring motocikla. Kako bi osigurali da novi dvotočkaš bude gotov na vreme, Bronx stritfajter nećemo lansirati naredne godine'', stoji u saopštenju kompanije. Sama vest da stiže Pan America ADV predstavlja prilično odstupanje od onoga na šta smo navikli kada je Harley-Davidson u pitanju. Imajući u vidu da nova poslovna strategija Johena Cajca, novog direktora, ima za cilj da se dodvori glavnoj ciljnoj grupi američkog proizvođača, sama Pan America predstavlja riskantan model. I Pan America i Bronx su zasnovani na novom V tvin agregatu - u varijanti od 1.250 kubika za ovaj prvi, tj. 975 kubika za ovaj drugi. Logično je pretpostaviti da će bar jedan od ova dva modela stići na tržište, kako bi se opravdao razvoj tako skupe platforme. Upravo zbog toga smo mišljanja da Bronx neće biti potpuno odbačen, već da će pretrpeti određene promene. Naravno, sve će biti jasnije kada detalji nove poslovne strategije budu poznati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW predstavlja nove M Performance felne za S 1000 RR

 

bmw-m-performance-felne 02.jpg

 

Za sve one koji traže nešto više, bilo da se radi o ulici ili trkačkoj stazi, M Performance donosi ove felne od ugljeničnih vlakana.

 

bmw-m-performance-felne 01.jpg

 

Korišćenjem složenog i naprednog proizvodnog procesa, dobijene su felne od ugljeničnih vlakana, izuzetno male težine, što za posledicu ima poboljšanje ubrzanja i performansa kočnica BMW S 1000 RR. Povećana je i agilnost nemačkog dvotočkaša, jer su nove felne čak 1.7 kg kilograma lakše od fabričkih (koje su opet 1.6 kg lakše u poređenju sa prošlom generacijom S 1000 RR). U paketu sa novim felnama od ugljeničnih vlakana, M Performance nudi tanje kočionce diskove, kao i pregršt drugih komponenti. Nove felne su predstavljene nešto ranije ovog meseca, a na tržišta širom sveta će stići u fazama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Super Soco CUx

 

Rešenje za gradski saobraćaj, vožnja za dinar po kilometru ovog električnog skutera:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo još jednog predivnog BMW R 18 po meri

 

custom-blechmann-r18 02.jpg

 

Kao što većina vas već zna, novi BMW R 18 je mašina izuzetnog izgleda - bar u svojoj originalnoj formi. Međutim, u veštim rukama može da postane još atraktivnija. Jedan od najboljih primera za to je najnovija kreacija Bernharda Naumana, poznatijeg kao Blehman.

 

custom-blechmann-r18 01.jpg

 

Austrijski proizvođač custom motocikala se udružio s bavarskom kompanijom, a rezultat toga je Blechmann R 18, motocikl upečatljive pojave. Osnova ovog četvorotočkaša, R 18, je više nego odlična, pa Blehman nije morao mnogo da je menja kako bi napravio kreaciju od koje će pamet stati. Cilj je bio dati R 18 znatno sportskiji karakter, a to je postignuto promenom spoljašnjeg izgleda. Dosta vremena je potrošeno na dizajniranje i rad na zadnjem blatobranu, sedištu, rezervoaru za gorivo, sistemu rasvete, ali i na drugim delovima. Najveća promena je na rezervoaru za gorivo, koji se odlično uklopio sa prednjim oklopom.

 

Kao tačka na i stiže diskretna crna boja i bele BMW Motorrad bele linije. Sve u svemu, Blehmanu i njegovom timu je bilo potrebno 450 radnih sati da završe ovo remek delo. ''Moj posao počinje skidanjem delova sa originalne verzije, dok ne dobijem prazno platno. Kako rad napreduje, tako se i moj dizajn razvija. Ovakav pristup nudi neograničene mogućnosti, ali ništa ne bih mogao da uradim da nemam pored sebe tim ovako stručnih saradnika'', izjavio je Blehman.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Triumph Trident stiže 2021. godine

 

triumph-trident 02.jpg

 

Triumph Motorcycles je saopštio da će oživeti ime Trident, koje će se naći na modernoj generaciji novog roudstera srednje kategorije, čiji dolazak na tržište je planiran za narednu godinu. Britanska marka je uz najavu donela i ekskluzivni uvid u izgled prototipa u razvojnoj fazi. Zvanično predstavljanje očekujemo u narednim sedmicama, a prodaja bi trebalo da počne u prvoj polovini 2021.

 

triumph-trident 01.jpg

 

Oživljavanjem imena koje je poslednji put bilo aktivno tokom šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka, dobićemo novi model u roudster segmentu, pozicioniran između Speed/Street Triple i Classic mašina. Trident je rezultat četvorogodišnjeg razvojnog programa koji za cilj ima proširenje savremene game britanske kompanije, istovremeno zadržavajući prepoznatljiv dizajnerski jezik i prilagođavajući novu mašinu ''stilu i stavu'' aktuelne ponude renomiranog brenda. Kako bi pokazao estetiku Tridenta, Triumph je prikazao prototip, iza čije izrade stoji Rodolfo Fraskoli, čovek koji je kreirao i novi Tiger 900. Iako se radi o nezavršenom proizvodu, iz kompanije navode da je izgled veoma sličan proizvodnoj varijanti. Za sada nema konkretnih detalja o novom Tridentu, a tu pritom mislimo na kapacitet njegovog trocilindarskog agregata, koji na Street i Speed Triple modelima dolazi u varijanti od 765 kubika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

HRC predstavio trkačku verziju nove Honde CBR600RR

 

206311-honda-cbr600rr 01.jpg

 

Nova Honda CBR600RR možda ne dolazi u Evropu, ali je i te kako privukla pažnju ljubitelja motocikala na Starom kontinentu. A još više pažnje će, sigurni smo, privući i za trkačku stazu spremna verzija koju je HRC lansirati u januaru naredne godine.  Bez elemenata koji jedan dvotočkaš čine uličnom mašinom, Honda CBR600RR sa HRC speficikacijama je namenjena isključivo korišćenju na stazi i za tu svrhu donosi nekoliko karakteristika.

 

Pre svega, ima novu elektroniku, što ima smisla jer je dosta stvari sa fabričke verzije skinuto. Tu su i promene u opremi: deblji kočioni diskovi napred, ogibljenje prilagođeno stazi, novi prigušivač, veći hladnjak, drugačije grlo karburatora, kao i mogućnost promene unapred zadatih funkcija ubrizgavanja goriva. Očekujemo da će doneti i znatno više od 120 KS, koliko ima regularna verzija, ali za sada nema informacija kakvo nas povećanje očekuje. Uz to, biće lakši od proizvodne varijante i njenih 194 kg. Zakrilca ostaju, kao i elektronika sa inercijalnom mernom jedinicom. Kako navode u HRC-u, ograničena serija će se prodavati u Japanu. Međutim, nema informacija koliko će primeraka biti proizvedeno, kao ni koliko će koštati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW R nineT u radikalno novom izdanju

 

marko-ferara-bmw-r-ninet 03.jpg

 

2013. godine, BMW Motorrad je predstavio svoj Concept Ninety u čast 40. rođendana R 90 S modela, ali i kao svojevrsni omaž pomenutom dvotočkašu. Nešto više od godinu dana kasnije, Concept Ninety je dobio svog proizvodnog naslednika - R nineT.

 

marko-ferara-bmw-r-ninet 02.jpg

 

Od 2016, ovu žestoku zver pokreće četvorotaktni DOHC dvocilindarski bokser agregat, zapremine 1.170 kubika. Vazduhom hlađena jedinica donosi 110 KS na 7.550 obrtaja, uz 120 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 6.000 obrtaja. Snaga se raspoređuje šestostepenim prenosom, a motocikl može da se pohvali maksimalnom brzinom od 201 km/h.

 

marko-ferara-bmw-r-ninet 01.jpg

 

Napred su obrnute 46-milimetarske teleskopske viljuške, uz aluminijumsku jednostranu zadnju viljušku. R nineT ima par 17-inčnih felni, zajedno sa 320-milimetarskim prednjim diskovima, uz jedan 265-milimetarski zadnji disk. To otprilike završavamo sa detaljima vezanim za R nineT, jer modifikovana varijanta koju ćemo danas upoznati ima malo šta zajedničko s originalnim motociklom. Marko Ferara, koji stoji iza brenda Singular Rides, pravi motocikle po meri, a na svojim projektima radi u slobodno vreme. Nedavno je naišao na jedan R nineT iz 2016. i ne samo što ga je kupio, već ga je pretvorio u potpuno novi dvotočkaš. Kao dizajnerska inspiracija mu je poslužio Concept Ninety, a radio je zajedno sa Gerinom Toskanom, čuvenim italijanskim industrijskim dizajnerom, koji mu je pomogao u stvaranju novog izgleda. Na kraju, Ferara je postigao ravnotežu između futurističkih, sportskih linija i senzualnih oblina R nineT.

 

Kada je odluka doneta, 3D štampanje nove karoserije je povereno kompaniji Midwest Composite Technologies. Napravljeno je i nekoliko aluminijumskim podramova, kako bi se lakše smestili prednji oklop i modifikovani repni deo. Ferara je zamenio originalni airobox i smetio Shorai litijum-jonsku bateriju ispod rezervoara za gorivo, dok je izduvni sistem dobio karbonski SC Project prigušivač. Tu su i Woodcraft ručice, kao i par Oberon retrovizora. Na po meri sređenom prednjem oklopu je postavljen LED far skinut s Harley-Davidson Bobber modela, koji i te kako naglašava agresivni izgled ove kreacije. Motocikl je dobio i potpuno podesiv Ohlins zadnji amortizer. Marko Ferara je uradio bolji posao sam, nego što neke radionice to urade sa čitavom armijom zaposlenih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kako bi izgledao KTM-ov električni superbajk

 

ktm-koncept 02.jpg

 

Prošla je decenija od lansiranja KTM RC8 modela, austrijskog odgovora na superbajk pitanje. Iako je motocikl imao svojih snažnih strana, nikada nije imao dovoljno dobre prodajne rezultate. U ovom trenutku kompaniji svakako nedostaje superbajk punog oklopa u ponudi, uprkos nejked zveri kakav je 1290 Super Duke R, direktni potomak RC8 projekta. Definitivno je vreme da se KTM vrati u superbajk segment, a iz Matinghofena jasno poručili da ih takav potez ne interesuje. Jedan od segmenta u kojem je renomirani proizvođač sve više prisutan je električni.

 

ktm-koncept 01.jpg

 

To nas dovodi od ovih konceptnih kreacija indijskog dizajnera Mohita Solankija, koji je zamislio kako bi izgledao KTM-ov električni superbajk. Njegov dizajn je jedinstven i uključuje veliki broj zanimljivih karakteristika koje su i te kako privlačne. Posebno nam se dopala jednostrana viljuška, zalužna za potpuno novi izgled ove mašine. Zadnji podram nosi rezervoar za gorivo, a zajedno sa sedištem stvara zanimljivu vizuelnu prazninu duž središnjeg dela motocikla. Solanki se odlučio za prepoznatljvo KTM ogibljenje i kočnice, prikazao je zanimljive ideje u smislu dizajna felni i ergonomije.

Sve u svemu, izgled je u skladu sa KTM-ovim dizajnerskim jezikom i kao krajnji rezultat donosi električni motocikl koji ne izgleda kao da je iz nekog filna naučne fantastike. Nadamo se da će KTM jednog dana doneti dostojnog naslednika RC8, a ko zna, možda on i bude na struju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Super Soco TS 1200 R

 

''Električar'' na tragu uloge koju su su nekada imali motociki sa motorom od 125 kubika. Električni motor ovog skutera se nalazi na zadnjem točku, a tamo gde je nekada bio agregat i njegov rezervoar, sada je prostor za skladištenje:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprilia Tuono V4 X donosi 221 KS sa stazu

 

aprilia-tuono 02.jpg

 

Stigla je nova Aprilia Tuono V4 X, ograničena serija nejked mocikla italijanske kompanije, namenjena isključivo za stazu. Novi dvotočkaš dolazi sa zakrilcima inspirisanim MotoGP-om, uz impresivne brojke: 218 KS, 166 kg težine i sa cenom od 34.900 evra. Tuono V4 X je napravila Aprilia Racing, dok je sam model sličan prošle godine predstavljenom RSV4 X.

 

Aprilia-Tuono 01.jpg

 

Motocikl pokreće V4 agregat, kakav se može naći na RSV4 1100, zapremine 1.077 kubika. U odnosu na pomenuti superbajk, donosi nešto više konjskih snaga i to zahvaljujući titanijumskom Akrapovič izduvnom sistemu, uz karbonski prigušivač, Spring filter za vazduh i elektroniku prilagođenu trkačkim uslovima. Ugljeničnih vlakana ima svuda na ovom motociklu, uključujući i prednji oklop sa velikim zakrilcima. Ovakvo rešenje, zajedno sa drugim merama uštede na težini, za rezultat imaju to da je Tuono V4 X od svoje drumski legalne verzije lakši za 18 kg.

 

Tu je već pomenuta trkački orijentisana elektronika, kao i novi dizajn instrument table, set Brembo GP4-MS kočionih čeljusti, Brembo T-Drive diskovi, kao i Brembo glavni cilindar. Marchesini felne su ušuškane u Pirelli Superbike pneumatike. Treba pomenuti i Ohlins poluaktivno elektronsko ogibljenje i ''kvikšifter''. Kada je reč o kombinaciji bolja, Aprilia je izabrala retro Bol d'Or grafiku, korišćenu na čuvenoj trci izdržljivosti 2006. godine, kada je krasila RSV1000R Factory model. U pitanju je zaista izuzetna mašina, pa je šteta što će samo 10 srećnika imati priliku da je parkiraju u svoju garažu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW radi na električnom motociklu

 

bmw-vision.jpg

 

Leta 2019, tokom #NEXTGen događaja u Minhenu, BMW je otkrio Vision DC Roadster, koncept neobičnog izgleda. Dvotočkaš je predstavljao uvid u moguću budućnost nemačkog brenda, u kojoj bi BMW gotovo vek star bokserski agregat zamenio električnim, upakovanim u klasičan izgled. BMW nije otkrio detalje o budućnosti DC Roadster koncepta, ali nedavno otkriveni patenti sugerišu da Bavarci ozbiljno razmišljaju o proizvodnoj verziji. Ovakva pretpostavka je zasnovana na činjenici da na listi patenata čak 9 uključuje DC kao motocikl.

 

Naravno, patenti ne znače nužno da će jedna mašina krenuti ka proizvodnim trakama. Međutim, u ovom slučaju, postoje velike šanse da Nemci zaista rade na električnom modelu. Za razliku od električnih automobila, motocikli na struju tek prave svoje prve, stidljive korake, a jedini veliki proizvođač koji je lansirao takvu mašinu je Harley-Davidson. I mada LiveWire nije ispunio očekivanja u proizvodnom smislu, njegove mogućnosti su neverovatne. Možda sad nije idealan trenutak za lansiranje jednog električnog motocikla, ali će uskoro biti, pa stoga nije na odmet biti spreman za taj trenutak. Patenti ne otkrivaju mnogo o samom modelu. U konceptnoj formi, koristi vertikalno postavljenu bateriju, sa integrisanim ventilatorom i motorom smeštenim ispod nje. Cevasta struktura, koja uključuje i sedište, koje je na mesto koje kod konvencionalnih modela zauzima rezervoar za gorivo. BMW do sada nije objavio nikakve brojke vezane za performanse svog koncepta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...