Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Harley-Davidson zabeležio pad prodaje u prvom kvartalu

 

harley-davidson-fat-boy 01.jpg

 

Svi su očekivali da globalna pandemija virusa korona ostavi posledice na moto industriju, ali nije bio siguran kakav će tačno taj uticaj biti...sve do sada.

Prvi od velikih proizvođača koji je objavio podatke za prvi kvartal 2020. je Harley-Davidson, a brojke su daleko od pozitivnih. Prodaja motocikala u SAD je pala za 15.5% na 22.732 prodate jedinice, dok je prodaja na tržištima van Amerika pala za 20.7% što predstavlja 16.707 prodatih motocikala.

Ukupno, gigant iz Milvokja je prodao 40.439 motocikala u prva tri meseca ove godine, što je za 17.7% slabiji rezultat u poređenju sa istim periodom 2019. Kako navode iz kompanije, brojke u SAD su pokazivale tendenciju rasta, a do izbijanja pandemije su ostvarile povećanje od 6%. Harley-Davidson je u kategoriji modela zapremine 600+ kubika smanjila svoj tržišni udeo za 2.2% na 48.9%. Kada je reč o zarađenom novcu, ona je u prvom kvartalu pala za 8%, dok je profit pao za čak 22%. ''Harli'' je na svim tržištima na kojima posluje zabeležio pad prodaje. Procentualno najveći je ostvarila EMEA (Evropa, Bliski istok, Afrika), gde je broj prodatih primeraka pao za gotovo trećinu. Najmanji je u azijsko-pacifičkom regionu i iznosi 5.3%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW G 310 RR stiže naredne godine?

 

bmw-g-310-rr (1).jpg

 

BMW G 310 RR je ponovo u centru pažnje i to zahvaljujući više nego interesantnim novostima koje stižu iz Indije. Naime, nakon uspeha sa G 310 R i G310 GS modelima, u planu je sportska varijanta sa kompletnim oklopom, koja bi na tržištu mogla da se nađe naredne godine. BMW Motorrad i TVS, indijski partner bavarskog giganta, već duže vreme razgovaraju o mogućnosti lansiranja ove mašine, pogotovo što TVS takvu verziju već ima u svojoj gami - Apache RR310. Pomenuti model ostvaruje odlične prodajne rezultate u Indiji, a nakon nedavnih osveženja na agregatu, apetiti su porasli.

''Oba modela urađena u saradnji sa BMW-ov se odlično kotiraju na tržištu, pa smo lansirali sopstvenu verziju zasnovanu na toj platformi. Ako sve bude išlo kako treba, čeka nas još jedna varijanta naredne godine'', izjavio je izvršni direktor i predsednik TVS-a. Velika je verovatnoća da novu varijantu vidimo uskoro, pogotovo što bi takav model i te kako imao ciljnu grupu. Mnogi smatraju da bi mogao da bude veći prodajni uspeh i od G 310 R i G 310 GS. Svi odgovori će biti poznati kada se novi model bude našao na tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi renderi Bimote KB4

 

bimota-kb4 01.jpg

 

Od kako je Kawasaki kupio 49% vlasničkog udela u kompaniji Bimota, ljubitelji dva točka nestrpljivo čekaju konkretne rezultate ovog partnerstva. Prvi motocikl, nazvan Tesi H2, predstavljao je tipičnu dizajnersku studiju brenda iz Riminija, a sam dvotočkaš je privukao dosta pažnje. Drugi model je na putu, a čini se da je on ljubitelje motocikala još više zaintrigirao. Na internetu su se našli novi renderi predstojeće mašine, ali još uvek nije jasno da li potiču iz Bimote, ili se neki dizajner jednostavno zaigrao u fotošopu. Šta god bilo po sredi, konačan rezultat je model zaista izvanrednog izgleda.

 

bimota kb4.jpg

 

Očigledno je da je zasnovan na Z 1000 (i Z 1000 SX) agregatu, što u prevodu znači nešto preko 140 KS i 109 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Motocikl je Kawasakijev, ali očekujemo da sve ostalo sadrži prepoznatljive Bimota elemente, bar kada su vožnja i upravljačke karakteristike u pitanju. To znači Ohlins prednje i zadnje amortizere, kao i Brembo kočnice na oba točka. Na neke detaljnije informacije ćemo morati još malo da sačekamo. Ali za sada, ni ovo nije loše.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hondin CB4X sportski ''turer'' spreman za proizvodnju

 

honda-cb4x (1).jpg

 

Honda CB4X koncept je možda bio jedno od iznenađenja jesenjeg EICMA sajma, ali svega nekoliko meseci kasnije čini se da je proizvodna verzija blizu. Patentnu skicu koju ovde vidite, a koja potiče od Evropske agencije za intelektualnu svojinu, prikazuje siluetu koja izgleda veoma slično studiji koju smo videli u Milanu, zajedno sa novim CBR1000RR-R. I mada sam patent ne otkriva mnogo, mali razmak između koncepta i stvarnosti (doduše, kompjuterski generisane) sugeriše da Honda vredno radi na finalnoj varijanti, kao i da će ona biti dosta slična prototipu.

 

Vidimo neke, za Hondu prepoznatljive stilske elemente - poput izduvnog sistema, ali čini se da dominiraju moderne interpretacije dizajnerskog jezika renomiranog proizvođača. Dokaz toga su ''nos'' motocikla i diskretno postavljeni farovi. Na predstavljanju je opisan kao kombinacija elemenata sportskog i ''turing'' motocikla, CB4X predstavlja krosover kakvi su sve popularniji u Evropi - Yamaha Tracer 700 ili Kawasaki Versys 650. ''Srce'' koncepta je redni četvorocilindarski agregat, zapremine 650 kubika. Takvo rešenje bi omogućilo CB4X da se istakne među konkurentima i da naglasi sportsku stranu. Zvanično, Honda nije niti potvrdila, niti odbacila mogućnost da CB4X stigne u serijsku proizvodnju. Ipak, ovi patenti govore da je italijanski dizajnerski studio japanske kompanije ''ubo'' premiju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Honda CBR600RR-R stiže u oktobru?

 

honda-cbr600rr-r 01.jpg

 

Svet dva točka je bio oduševljen mogućnošću da na tržištu ponovo vidimo Hondin sportski motocikl srednje kategorije, poznat kako CBR600RR. Japanski magazin Young Machine je sada doneo informaciju da će se model zvati CBR600RR-R, kao i da će svoju premijeru imati u oktobru, tokom MotoGP runde na Buriramu. Trka za veliku nagradu Tajlanda će se voziti od 2. do 4. oktobra, a prvobitni termin je odložen zbog pandemije virusa korona. Nismo sigurni zašto bi Honda izabrala baš Tajland za lansiranje novog modela. Da li će se tamo proizvoditi? Da li će ciljati tržište zemalja ASEAN-a? Logičniji izbor bi bio Motegi, obzirom da je to Hondina domaća staza.

 

Poslednja generacija Hondinog sportskog motocikla od 600 kubika je proizvedena 2016. godine, a pad prodaje i nove emisione regulative su doprinele odluci da se povuče sa traka. Honda se u tom periodu povukla i sa mesta jedinog dobavljača agregata za Moto2 klasu. Čini se da u kompaniji žee da naprave potpuno novi CBR srednje kategorije, a samo da u određenoj meri ažuriraju stari model. Hoće li nova mašina privući pažnju kupaca i osvežiti prodaju u segmentu? Za sada je rano davati odgovore na ta pitanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda ADV 150 stiže na evropska tržišta?

 

honda-adv-150.jpg

 

Uspešna linija Hondinih skutera za evropsko tržište bi u toku ove godine trebalo da dobije novog člana. U pitanju je nova varijanta X-ADV 750 skutera, koja bi, prema dostupnim informacijama trebalo da donese agregat zapremine 150 kubika.

 

Lansiran 2017, Honda X-ADV 750 je na tržište stigao kao hibrid skutera i motocikla, sa izuzetno avanturistički nastrojenim mentalitetom. Mašina je postala prodajni hit za japansku kompaniju, a svoje umeće je pokazala na off-road takmičenju u Gibraltaru, i to protiv mnogo poznatijih i priznatijih avanturističkih modela. Upravo zbog toga se Honda odlučila da liniju 2019. proširi novih modelom, koji nosi sve fizičke karakteristike svog starijeg brata. U tom trenutku, ovaj dvotočkaš je bio rezervisan isključivo za azijska tržišta, da bi nedavno Honda najavila njegov dolazak u SAD i Australiju.

 

Sada stiže informacija da se na zvaničnom sajtu Honde pojavila varijanta sa, kako se navodi ''evropskim speficikacijama''. Uprkos ADV oznaci u imenu, varijanta od 150 kubika je više orijentisana na urbane uslove nego na divljinu, ali to nije uticalo na njen izgled. Tako imamo 14-inčnu prednju i 13-inčnu zadnju felnu, agresivne linije i nekoliko sportskih stilskih elemenata, poput izduva i kočionih diskova. ''Srce'' ove mašine je četvorotaktni jednocilindarski agregat zapremine 149.3 kubika sa 14.4 KS na 8.500 obrtaja i težinom od svega 133 kilograma. Cena još nije poznata, ali znamo da će u SAD, gde stiže na leto, biti dostupan od 4.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki električni motocikl se zove Endeavor

 

kawasaki-endeavor.jpg

 

Treba odati priznanje kompaniji Kawasaki jer je jedina od velikih japanskih proizvođača zaista voljna da unosi inovacije u moto industriju. Napustivši MotoGP i prešavši u WSBK, Kawasaki je osvojio 6 od 10 titula u protekloj deceniji. Takođe je lansirana linija turbo sportskih motocikala u kojoj Ninja H2 R donosi preko 300 KS. Kawasaki dominira i u segmentu modela male kubikaže sa svojim Ninja 250, 300 i 400 modelima, a uskoro će se na tržištu naći i Ninja ZX-25R sa četvorocilindarskom jedinicom od 250 kubika.

 

Zato nije iznenađenje što je upravo Kawasaki prvi od velike četvorke prikazao projekat za izradu električnog motocikla pune veličine. Kažemo prvi jer Honda zvanično navodi da se nije mešala u Mugen električni superbajk na Isle of Man TT trci. Prvu priliku da vidimo Kawasakijev električni sportski motocikl smo imali na EICMA sajmu prošle godine, a sama mašina je bila ''obučena'' u karoseriju Ninja 650 modela. Razvoj ovog motocikla predstavlja rezultat gotovo decenije napornog rada na različitim EV platformama i opcijama. Napravjen sa četvorostepenim prenosom (što jeste predstavljalo iznenađenje), motocikl deluje zrelo, u završnoj fazi rada. Znamo i njegovo ime: Endeavor, a u poslednje vreme postao je svojevrsna zvezda YouTube kanala japanske kompanije.

 

Navodi se da će mašina imati 225 kg, 27 KS i autonomiju od oko 100 km. Kako izvori navode, japanska kompanija ne planira komercijalizaciju svog električnog modela, već želi da Endeavor bude polazna tačka za dalji razvoj EV platforme. Pominje se i novi, inovativni dizajn pogonskog sklopa, a to nas ne bi nimalo začudilo imajući u vidu pristup po kojem je kompanija poznata. I te kako će biti zanimljivo videti šta nam budućnost donosi na ovu temu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda radi na ''v-tvin'' agregatu

 

honda-v-tvin.jpg

 

Nova patentna skica otkriva da Honda radi na novom ''v-tvin'' agregatu, koji bi uskoro mogao da nađe mesto u ponudi motocikala japanske kompanije. Ono što vidimo je jedinica srednje zapremine, smeštena u ram ''nejked'' mašine. I mada oblik motocikla u koji je motor smešten ne mora ništa da znači, sama jedinica je i te kako zanimljiva.

Jasno je da se radi o ''v-tvin'', a ne o V4 jedinici, a sam patent konkrentno pominje dva cilindra i vodeno hlađenje. Nažalost, nema nikakvog pomena kapaciteta ovog agregata, snage ili nekih drugih tehničkih informacija. Na osnovu onoga što znamo, jasno je da može da se smesti u neku od Hondinih mašina klasičnog stila, ili pak u neki neo-retro dvotočkaš. Na veliku žalost fanova originalnog Africa Twin modela, ovaj agregat neće naći put do njihovog ljubimca. Razlozi su ne samo kubikaža, već i činjenica da Honda planira paralelnu ''tvin jedinicu'' za predstojeću Africa Twin varijantu male kubikaže. Više odgovora bi trebalo da dobijemo u predstojećem periodu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj Akira moto koncept ostavlja bez daha

 

akira 003.jpg

 

Ako ste ikada gledali japanski anime Akira, onda vam je sigurno u sećanju ostao motocikl koji vozi glavni junak ovog ostvarenja, Keneda. Čini se da je i na mnoge druge ostavio snažan utisak, uključujući i kineskog dizajnera Džejmsa Ćiua, kojem je poslužio kao inspiracija za koncept koji ovde vidite.

 

akira 002.jpg

 

Sam koncept je interesantan je uključuju agregat sa unutrašnjim sagorevanjem, koji pokreće zadnji točak, dok prednji pokreću dva električna motora.

 

akira-3 001.jpg

 

Kreacija ima prepoznatljive vibracije Ducati XDiavel motocikla...možda zbog trelis rama, ili Termignoni izduva, ali svakako su tu. Šta god bilo u pitanju, Čijuov dizajn i te kako privlači pažnju...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj custom Harley-Davidson iz Grčke je pola motocikl, pola mit

 

harley-davidson-gryps 003.jpg

 

Grčka je jedno od mesta koje je ostavilo veliki trag na savremenu civilizaciju, od mitologije, olimpijskih igara, pa sve do demokratije.

Iz Grčke nam dolazi i motocikl koji vidite, nazvan Gryps (u prevodu, ''grifin'') po drevnom simbolu snage i moći. Grifin je mitološko biće sa telom lava i glavom i krilima orla. U ovom slučaju, lav je Harley-Davidson Sportster motocikl, koji je poslužio kao osnova za ovu kreaciju, delo jednom lokalnom prodajnog salona, koji je mašinu spremio za King of Kings takmičenje po meri napravljenih ''Harlija''. Gryps je znatno niži od originala, sa repozicioniranim rezervoarom za gorivo, agresivnijim izgledom, koji dodatno naglašava srebrna karoserija.

 

harley-davidson-gryps 002.jpg

 

Cilj je bio da motocikl podseća na mitološko biće: rezervoar je njegovo telo, prednji oklop - glava, dok bočni delovi predstavljaju krila i šape ovog čudovišta iz grčke mitologije.

 

harley-davidson-gryps 001.jpg

 

U takmičenju je imao 14 protivnika, kreacija drugih Harley-Davidson predstavništava širom sveta, a na kraju je Gryps osvojio drugo mesto, izgubivši titulu ''Kralja kraljeva'' od meksičkog Apex Predator dvotočkaša. King of Kings je bilo takmičenje koje se odravalo do ove godine, a predstavljalo je svojevrstan nastavak popularnog Battle of the Kings takmičenja. Pravila su bila jednostavna: osnova je morao da bude ''Harli'', a vrednost čitavog sređivanja nije smela da pređe 6.000 evra. Naravno, finalna kreacija je takođe morala da bude drumski legalni motocikl.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piaggio MP3 skuter dobija aktivni aerodinamički sistem?

 

piaggio-mp3-aero 03.jpg

 

Dostupni patenti kompanije Piaggio sugerišu da bi naredna generacija MP3 skutera mogoa da dobije pokretna zakrilca. Patentne skice prikazuju poznati model sa dva zakrilca na obe strane velikog prednjeg oklopa, osim što bi bio jedan od prvih skutera sa nekom formom aerodinamičkih pomagala, novi sistem bi iste učio pokretnim.

 

piaggio-mp3-aero 02.jpg

 

Kod tzv. ''aktivnih'' aerodinamičkih sistema, zakrilca ne ostaju statična u vožnji, već reaguju na način na koji se mašina vozi.

 

piaggio-mp3-aero 01.jpg

 

Navodno najbolje rade na brzinama većim od 50 km/h dajući veći stabilnost pri ulasku i izlasku iz krivine, generalno povećavajući stabilnost u vožnji. Zakrilca mogu da se pomeraju samostalno ili zajedno, povećavajući rotaciju skutera dok se naginje u krivinama. Kada je jedno zakrilce pozicionirano na gore, a drugo na dole, aktivni aerodinamički sitem obezbeđuje obrtni modem na zakrilcu pozicioniranom na gore povećavajući ugao ulaska u krivinu i izlaznu brzinu. Kada su zajedno pomerena na gore generišu dodatni aerodinamički potisak na prednjem točku, a kada su na dole - smanjuju pritisak na prednji deo. I mada skice prikazuju MP3, postoji mogućnost da je u pitanju samo mamac pošto je ovakav sistem ''kod kuće'' na znatno sportskijim modelima Piaggo grupe kakvi su RSV3 ili Tuono V4 1100.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Šveđanin na struju donosi fantastičan retro izgled

 

retro motor struja02.jpg

 

Ne manjka ni kompanija ni modela na struju na kojima se trenutno radi, a imamo čak i jedan u masovnoj proizvodnji - LiveWire motocikl kompanije Harley-Davidson.

I većina tih mašina izgleda futuristički, a veoma mali broj proizvođača se odlučio da inspiraciju za svoje kreacije potraži u prošlosti. Švedska kompanija RGNT Motorcycles se upravo na takav potez odlučila, pa njihov projekat nazvan ''No. 1'' donosi pregršt retro vibracija.

 

retro motor struja01.jpg

 

No. 1 možda nije na vrhu lanca ishrane u svom segmentu, ali nije nikakva dečija igračka. Može da se pohvali autonomijom od 145 km, kao i maksimalnom brzinom od 125 km/h. RGNT No. 1 je već sad trebalo da bude dostupan kupcima, ali je globalna pandemija virusa korona malo usporila celokupan razvojni proces. Prema najnovijim informacijama, biće lansiran u avgustu, a već sada se može naručiti. Svi zainteresovani za ovaj električni motocikl ga mogu naručiti na zvaničnom sajtu švedske kompanije uz plaćeni depozit od 150 evra, što je samo delić njegove cene koja iznosi 10.000 evra. Kod ove stavke se ''zaglavi'' veliki broj proizvođača električnih motocikala. U slučaju No. 1 imamo još vremena, tako da postoji velika mogućnost da se na vreme nađe na drumu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati Superleggera V4 od naredne sedmice u serijskoj proizvodnji

 

200470-ducati-superleggera-v4 02.jpg

 

Nakon meseci karantina i brojnih ograničenja, život u Italiji se polako vraća u kakvu-takvu normalu. Kada je reč o moto industriji na Apeninima, proizvođači nastavljaju svoje dosadašnje operacije, a tako se polako nastavlja proizvodnja u Ducati fabrici u Borgo Panigaleu. Sada stižu vesti da se Ducati Superleggera V4 polako bliži serijskoj proizvodnji, a to je u poruci na Tviteru otkrio i izvršni direktor kompanije, Klaudio Domenikali.

 

Ipak, pre nego što stigne do traka, karbonski superbajk ide na stazu Nardo gde će odraditi seriju testova. Nardo je veliki kompleks, smešten blizu Leće, kojeg je napravio Fiat, a čija glavna karakteristika je staza dugačka 12.6 km. To omogućava idealne uslove da se motocikli (ali i automobili) dovedu do krajnjih granica izdržljivosti. Pretpostavljamo da Ducati sprema ekestremno testiranje Superleggera V4 motociklu, a sve u okviru svojih mera kontrole kvaliteta. Ukoliko boravak na Nardu prođe kako treba, Ducati Superleggera V4 bi u toku naredne sedmice krenuo u serijsku proizvodnju.

Ono što buduće vlasnike čeka jesu 230 KS (172 kW), težina od 152 kg, kao i Akrapovič izduvni sistem. Motocikl ma šasiju i karoseriju od ugljeničnih vlakana, karbonske felne, i dužu (takođe karbonsku) zadnju viljušku. U pitanju je ultimativni model italijanske kompanije, koji će doneti i nekoliko elemenata razvijenih od strane Ducati Corse trkačke divizije. Najpoznatiji elemet su napredna zakrilca iz aerodinamičkog paketa na Desmosedici GP16 mašini iz MotoGP-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni motocikl Ebroh Bravo GLE košta 4.500 evra

 

ebroh-gle 02.jpg

 

Jedan od najvažnijih faktora kojim proizvođači motocikala privlače kupce, pogotovo one navikle na tradicionalne dvotočkaše, je cena. Za većinu platiti 50% ili 25% veću cenu za model na struju, nego što bi dali na mašinu za agregatom sa unutrašnjim sagorevanjem ne zvuči nimalo privlačno. To nije problem kada je reč o modelu španske kompanije Ebroh - najjeftinijem električnom motociklu na tržištu!

 

ebroh-gle 01.jpg

 

Bravo GLE izgleda prilično standardno, sa konvencionalnim trelis ramom, kao i ne tako atraktivnom plastičnom karoserijom. Možda ne izgleda previše privlačno, možda nema specifikacije koje će vas oboriti s nogu, ali ima i te kako važan prodajni adut - cenu. Bravo GLE košta 4.500 evra, što je gotovo neverovatno kada se radi o električnim motociklima. Ipak, ima jedna začkoljica - njegove performanse: maksimalna brzina od svega 110 km/h i autonomija od 100 km. Za više informacija o motociklu, ali i ostatku Ebroh linije, posetite zvanični sajt kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Džonatan Rea provozao novi Kawasaki ZX-25R

 

kawasaki-zx-25 01.jpg

 

Jedna od aktuelnih tema u poslednje vreme je novi Kawasaki ZX-25R, model koji će se uskoro naći na tržištima širom Azije. Sa četvorocilindarskim agregatom zapremine 250 kubika, i maksimalnih 17.000 obrtaja, novi Japanac podseća sportske modele male kubikaže iz osamdesetih i devedesetih godina prošlog veka.

 

Kako ga još uvek nećemo videti na Starom kontinentu, moraćemo da se zadovoljimo video snimcima nove mašine, a Kawasaki je spremio dovoljnu količinu materijala da nam pokaže šta propuštamo. Zvezda poslednjeg u nizu je aktuelni WSBK šampion, Džonatan Rea, koji je provozao novi motocikl na Heresu, pokazavši nam šta sve ova mašina može. Radi se o jedinom modelu u klasi od 250 kubika koji ima redni četvorocilindarski agregat. Na snimcima imamo uvid u neke od specifikacija mašine. Sve u svemu, i izgleda i zvuči fantastično... prava je šteta što neće biti dostupan kupcima u Evropi. U opisu video snimka stoji da stavite slušalice, ali smatramo da to nije potrebno. Samo pojačajte ton i uživajte u pravoj simfoniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: BMW C 400 GT

 

Za biti glavni u gradu ali i pobeći negde...jedino što za ovaj skuter može da se napiše i ''BMW by KYMCO'':

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson odložio lansiranje dva nova modela

 

203576-harley-pan-america.jpg

 

Harley-Davidson je odložio lansiranje svog avanturističkog motocikla Pan-America, kao i Bronx ''nejkeda'', do naredne godine. Dva modela sa potpuno novim revolucionarnim motorom američke kompanije, sa vodenim hlađenjem, prvobitno je trebalo da budu dostupni ove godine, međutim na sajtu giganta iz Milvokija je objavljeno da ćemo morati još malo da ih čekamo.

 

Deo kašnjenja je verovatno posledica nedavne promene rukovodstva kompanije, koji je odbacio ''More Roads to Harley-Davidson'' program u okviru kojeg su se nalazili ovi modeli, u korist plana po imenmu ''Rewire''. Značajan faktor u kašnjenju je, svakako, i globalna pandemija virusa korona, koja je pogodila sve proizvođače motocikala na svetu. BMW, KTM i Husqvarna su već najavili da ove jeseni neće prisustvovati na Eicma ili Intermot sajmovima, na kojima obično gledamo nove modele, a malo je verovatno da će oni jedini odustati. Budući da su zastupnici kompanija uglavnom zatvoreni trenutno (negde manje, negde više), proizvođači će želeti više vremena da im omoguće prodaju postojećih modela, dok će zastoj u proizvodnom procesu nesumnjivo omesti razvoj novih modela. Ako EU pristane da produži rok uvođenja Euro5 standarda, malo je verovatno da ćemo uopšte videti mnogo novih mašina ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nito N4 koncept - atraktivno rešenje za prevoz po gradu

 

nito-n4 02.jpg

 

Upoznajte Nito N4, koji je debitovao na EICMA sajmu u Milanu prošle godine. Privukao je pažnju iako se ne radi o otmenom superbajku, pa čak ni pravom supermoto modelu. Umesto toga, Nito N4 je samo dvotočkaš namenjen za svakodnevni prevoz koji na raspolaganju ima 15 KS. U pitanju je model italijanske kompanije, koja već nudi širok spektar modela namenjenih upotrebi u urbanim uslovima.

 

Nito-N4.jpg

 

Kako navode iz kompanije Nito, N4 ima autonomiju od oko 145 km, može da dostigne maksimalnu brzinu od 150 km/h i težak je blizu 175 kg. I mada je N4 daleko od mašine za vožnju po autoputu, njegove specifikacije su dovoljne za svakodnevni prevoz po gradu. Svi Nito motocikli su fokusirani na urbani prevoz. N1 je električni skuter, N2 električni bicikl, a N3 električni ''mini-bajk''. Prostom logikom N4 predstavlja korak napred da većim kategorijama.

 

Dizajn Nito N4 nam je i te kako zanimljiv. Imamo moderan motocikl sa dizajnerskim elementima iz supermoto sveta. Tu je jednostrana viljuška, uz žičanu zadnju felnu, uz mali agregat koji pokreće motocik. Celokupan izgled je ''čist'' i izuzetno prijatan oku. Sistem prednjeg osvetljenja je takođe zanimljiv jer koristi LED šipke koje su montirane direktno na vertikalne nosače na sistemu prednjeg vešanja. I ove imamo ''čist'' izgled, ali mogli smo i bez integrisanih pokazivača pravca na Brembo rezervoarima za tečnost. Nito je planirao da tokom EICMA sajma proda prvih 50 primeraka ovog modela, s tim što su se isporuke očekivale u toku ove godine.

 

Virus korona je te planove izjalovio, a još uvek nije sigurno kakve dalje korake planira italijanski brend. Svejedno, Nito N4 je zanimljiv koncept. Možda ne bi bilo loše da Nito razmisli o nešto većoj varijanti ovog istog modela, mada i u ovakvoj formi deluje kao primamljivo urbano prevozno sredstvo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini Aviatore izgleda kao savršeni superbajk

 

lamborghini-aviatore 003.jpg

 

Čudovište na dva točka koje ovde vidite, svoje postojanje je počelo kao 3D model Ducati Diavel mašine, ali je u međuvremenu dobio svoj identitet, koji je kreatoru, dizajneru Jasidu Uziru savršeno odgovarao mentalitetu automobilskog brenda iz Sant'Agate Bolonjeze. A da je Uzir napravio odličnu kreaciju, u to nema sumnje. Od angularnog stilskog jezika i ukrasnih elemenata od ugljeničnih vlakana, pa sve do odgovarajuće boje - sve je tu. Naravno, i izduženo međuosovinsko rastojanje kako bi se motocikl razlikovao od Diavela.

 

lamborghini-aviatore 002.jpg

 

Budući da je VW grupa vlasnik Ducati brenda i to preko Lamborghinija, izgledi da vidimo stvarni Lamborghini motocikl gotovo i da ne postoje, bar ne u dogledno vreme.

 

lamborghini-aviatore 001.jpg

 

Međutim, stvari nisu uvek bile takve. U eri dok je Lamborghini bio u vlasništvu braće Mimran (Žan-Kloda i Patrika), postojao je stvarni Lambo motocikl. Braća Mimran su bili vlasnici poznatog brenda u periodu od 1980. do 1987. pre nego što su firmu prodali kompaniji Chrysler. Proizvodnja je pokrenuta 1986. godine, a primljeno je 50 porudžbina. Međutim, prilično visoka cena ovog super-motocikla bila je jedan od faktora koji su doprineli njegovom neuspehu na tržištu. Ostala je samo istorija...i inspiracija za dizajnere.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson Country Cruiser - motocikl sa dva zadnja točka

 

harley-davidson-country-cruiser 03.jpg

 

Evropska custom scena se ne može uporediti sa onom u Sjedinjenim Američkim Državama, ali to ne znači da na kontinentu ne postoje radionice koje stvaraju izvanredne kreacije na dva točka. Jedna takva je Thunderbike, iz Nemačke, koja stoji iza ovog po meri urađenog Harley-Davidson motocikla.

 

harley-davidson-country-cruiser 02.jpg

 

Zasnovana na Street Bob modelu, ova kreacija je napravljena sa ciljem da istakne šta Thunderbike može da ponudi u smislu custom delova za motocikle kompanije iz Milvokija. Njeni kreatori je takođe opisuju kao ''savršeno sredstvo za oslobađanje od stresa svakodnevnog života''.

 

harley-davidson-country-cruiser 01.jpg

 

Prve stvari koje se ističu kada je u pitanju ovaj Street Bob su točkovi. Nemci su odlučili da na svoj motocikl postave sa dva zadnja točka - zbog simetrije i uravnoteženijih razmera: ''prednja'' felna je široka 3 inča, a obično ide pozadi, dok je fabrička zadnja zamenjena felnom od 5.5 inča. Oba točka nose Dunlop pneumatike. Dug spisak ostalih prilagođenih delova uključuje delove koje je dizajnirao i napravio sam Thunderbike. Tu su prednji i zadnji blatobran, indikatori promene pravca i izduvni sistem. Doduše, ovaj poslednji potpisuje Dr. Jekill & Mr. Hide. Kao i većina drugih projekata nemačke radionice, Country Cruiser - kako je ime ove kreacije - koristi fabrički Harley-Davidson agregat zapremine 1.750 kubika. U pitanju je Milwaukee Eight jedinica, koja dolazi bez ikakvih dodatnih poboljšanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW X električni koncept s baterijama u bočnoj prikolici

 

bmw-x 003.jpg

 

Tokom poslednjih nekoliko godina postalo je jasno da će električni motocikli polako, ali sigurno postati ''mejnstrim''. Danas veliki broj kompanija, kako novih, tako i velikih imena industrije, radi na dvotočkašima na struju. Za većinu takvih mašina, na kojima se trenutno radi - jer ih je više u razvojnom procesu, nego na drumu - autonomija više ne predstavlja problem. Broj stanica za punjenje, bar na Zapadu, je porastao tokom poslednjih nekoliko godina, a i baterije su sve veće i veće.

 

bmw-x 002.jpg

 

Ali šta raditi kod električnih modela čija namena je da vozače vode tamo gde stanica za punjenje nema? U ovom trenutku, bar koliko mi znamo, niko ne radi na motociklu koji bi se autonomijom istakao u tolikoj meri. Motocikl koji ovde vidite, na našu žalost, još uvek nije odmakao od rendera, ali pokazuje kako bi se od električnih avanturističkih modela moglo nositi sa pitanjem autonomije.

 

bmw-x 001.jpg

 

Delo dizajnera Jaga Valina i inicijalno zamišljen kao BMW model, dizajnerske elemente uzima od custom kreacija španske radionice El Solitario MC i stvara paker koji definitivno do sada nismo imali priliku da vidimo. Posebnu pažnju privlači bočna prikolica, u kojima nema mesta za putnika, već čija je svrha da nosi teret, ali i dodatne baterije koje bi omogućile veću autonomiju u otvorenim uslovima. Svakako je inovativno rešenje, ali kako bi izgledalo na pravom dvotočkašu - još uvek nećemo videti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta bi bilo kad bi bilo: BMW M1000RR koncept

 

BMW-M1000RR-koncept 02.jpg

 

Konceptualna studija BMW M1000RR superbajka, indijskog dizajnera Nirdžara Mardala, je trenutno pravi hit na internetu, a reći ćemo vam i zašto. Izgleda odlično. Mardal je uzeo poznate linije BMW S1000RR motocikla i podigao ih na viši nivo, a konačna kreacija predstavlja izuzetno primamljivu ideju.

 

BMW-M1000RR-koncept 01.jpg

 

Sam motocikl donosi znatno angularniji dizajn u poređenju sa S1000RR modelom, a primetna su brojna poboljšanja. Najprimetnije je, svakako, turbo kompresor, a zanimljiv je Mardalov izbor, pogotovo imajući u vidu da je bavarski brend prošle godine patentirao neke od ideje vezane za ovakvo rešenje. Dizajn koji ovde vidimo ima jednu manu, jer ne smešta turbo kompreso tamo gde su Bavarci zamislili. Nenamerna greška, verujemo, koja ne kvari celokupan utisak. Zadnji deo motocikla je napravljen od ugljeničnih vlakana i prikazuje jednostranu viljušku, zajedno uz  nove felne koje kompletiraju dizajn. Sviđa nam se ono što vidimo  na prednjem delu, naročito u kombinaciji sa agresivnijim izgledom koji je Mardal dao BMW motociklu. Renderi defitinitivno teraju na razmišljanje, a nadamo se da će istu reakciju izazvati i kod dizajnera nemačke kompanije. Videćemo...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vespa 946 Christian Dior - nova ikona je rođena

 

vespa-946-dior 02.jpg

 

Osnovani iste godine, 1946. italijanski brend i pariska modna kuća su povezani nepokolebljivom željom da inspirišu novu, svetlu i kreativnu viziju sveta. Danas, više nego ikad, saradnja Dior i Vespa brenda izumljuje taj duh slobode, pokreta i izražavanja koji ih pokreće. Rezultat zajedničke saradnje je Vespa 946 Christian Dior skuter, njegova arhitektura i suptilne grafičke linije odaju počast nasleđu ova dva brenda. Simbol prefinjenosti, novi skuter odražava njihovu zajedničku posvećenost izvrsnosti u izradi i virtuoznim okom za detalje.

 

vespa-946-dior 01.jpg

 

Savremena verzija kultne Vespe 946 je predstavljena 2012. godine u Milanu i brzo je prepoznata po svojim elegantnim linijama i tehnološkom inovacijom, a sam model je dizajnirala Marija Gracija Kjuri, kreativna direktorka ženskih kolekcija kompanije Dior. Skuter je napravljen u Italiji, pridržavajući se strogih standarda posvećenosti i preciznosti renomiranog modnog ateljea. U skladu sa dizajnom sedišta je odrađen i kofer, koji sa Dior Oblique motivom daje karakterističnu primamljivost. Kaciga ukrašena istim motivom zaokružuje ovaj jedinstveni model u ponudi čuvenog brenda. Ova kreacije u ograničenoj seriji biće lansirana na proleće 2021. godine, a zanimljivo je da će se deo modela naći u Dior širom sveta, a potom u određenom broju salona Piaggio grupe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha razvija liniju turbo agregata

 

204011-yamaha turbo01.jpg

 

Proizvođači automobila koriste turbo kompresore kao idealno sredstvo da smanje potrošnju goriva i emisiju, a da pritom ne ugrožavaju snagu mašine. Takav pristup polako počinju da usvajaju i proizvođači motocikala, a prema poslednjim informacijama, Yamaha razvija čitavu liniju turbo agregata koji će se u narednim godinama naći na nekoliko dvotočkaša. Ako je verovati dostupnim informacijama, Yamaha razvija turbo tehnologiju još od 2017. a eksperimentisano je sa dve različite arhitekture. Jedna je turbina unutar izduvnog sistema, koja je nije baš uobičajena, a drugo rešenje više odgovara onom koji se primenjuje u automobilskoj industriji. Kako stvari stoje, druga opcija je bliža korišćenju, iz ekonomskih i praktičnih razloga.

 

Turbo će Yamahi dati pouzdan i jednostavan način da ubizga više snage u svoje motocikle, a da pritom ne dođe do povećanje emisije. Regulative u ovoj oblasti, primenjene na moto industriju, su izuzetno zahtevne, pa je napraviti model visokih performansi kakav je MT-10 sa 160 KS više nije tako lako. Ono što nam ostaje da vidimo je koji će model debitovati turbo punjač i kada. Pretpostavlja se da će to biti do kraja godine, ali iz japanske kompanije nisu otkrivali nikakve pojedinosti. Doduše, sigurno je da ovu tehnologiju nećemo videti ispod haube neke kreacije na četiri točka. Yamaha je privukla dosta pažnje konceptima iz 2015. i 2017, ali je 2019. Izašla iz tog sveta. ''Automobili nisu deo naših dugoročnih planova'', objasnili su tada iz japanske kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brixton Crossfire 500

 

brixton-crossfire-500 03.jpg

 

Odavno nismo čuli novih vesti od kompanije Brixton Motorcycles, ali sada Austrijanci imaju razloga da se nađu na naslovnim stranama. Naime, renomirani proizvođač je predstavio svoj najnoviji i najveći motocikl, Crossfire 500, dostupan za evropsko tržište. Izuzetno atraktivnog spoljašnjeg izgleda, zaslugom savremenog ''kafe rejser'' dizajna, novi Crossfire 500 donosi redni dvocilindarski, vodom hlađeni agregat zapremine 486 kubika, koji donosi 47 KS na 8.500 obrtaja. Težak 190 kilograma ovaj motocikl se može pohvaliti izuzetnom atraktivnošću i skladnim dimenzijama.

 

brixton-crossfire-500 02.jpg

 

U ponudi su dve opcije boja, doduše, samo primenjene na rezervoar za gorivo: Backstage crna i Bullet srebrna. Standardni model ima LED osvetljenje (uključujući i dnevna svetla), digitalnu instrument tablu, J. Juan kočnice sa ABS-om, izduv od nrđajućeg čelika, kao i Pirelli Angel ST pneumatike.

 

brixton-crossfire-500 01.jpg

 

U ponudi je i Crossfire 500 X model, koji ima drugačiji set ručica, drugačije sedište, ali i još neke izmenjene elemente i Pirelli MT60 pneumatike. U prodaji ga očekujte negde tokom avgusta. Imajući sve u vidu, cena mu je izuzuzetno razumna. Standardna varijanta košta 6.249 evra, dok je za ''X'' varijantu potrebno izdvojiti 6.549 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...