Jump to content
FAS Euroauto Goran
m.deki

Fiat 500L 1.4 16v - Lambda sonda

Recommended Posts

Posedujem FIAT 500L, 1.4, 70kw. Star je 3 god i 10 meseci, prešao je 44000. Zamenjen akumulator na 35000km i svećice na 40000km. Svećice su stavljene original. Pre 2 dans je prvi put upalio "check engine" lampicu.  Greška P0135 - Powertrain

O2 Sensor heater circuit (bank 1 sensor 1).

Preko neta sam video da je u pitanju grejač lamda sonde. Auto radi normalno, nikakvih problema nema, obrisao sam 2 puta grešku ali se posle nekog vremena vrati. Da li je još neko imao sličan problem? Da li je to lambda sonda ili može biti i nešto drugo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da se osigurac za sondu nalazi u motornom prostoru. Ima dosta osiguraca pa ne znam koji je, nisam uspeo da nadjem semu. A bio sam kod 3 majstora i svi kazu grejac sonde tj. da se menja sonda. Kazu da nema osigurac

Da li neko zna koji bi to osigurac mogao biti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa uzmi pa proveri sve osigurace, ali koliko sam ja upoznat, barem na starijim autima, sonda je uvek vezana na osigurac koji deli jos nekoliko potrosaca sa ubrizgavanja pa mislim da su male sanse za to, niti vidim razlog da ima svoj. Mislim da bi pre bio problem do instalacije, da su zice prekinute nego osigurac da pravi problem, mozda da su zakacene sa necim ili da su nalegle na cev od auspuha i slicno. Auto ce raditi normalno jer kad se izduv dovoljno zagreje, on zagreje lambda sondu pa onda radi nesmetano, ali grejaci omogucavaju da ona zapocne svoj rad u roku od 15-20s maksimum, umesto 2-3min sto kao posledicu moze da ima nesto uvecanu potrosnju tokom postizanja radne temperature i nesto duzi period postizanja... Starija ubrizgavanja nisu ni imala sonde sa grejacima. Ako su grejaci crkli, onda nema drugog resenja sem da se zameni, ali nije nesto sto je jako hitno da moze da stvori velike probleme.

 

Grejaci se mogu proveriti merenjem otpora, ali potrebno je znati kolika je snaga grejaca jer od toga zavisi otpor i znati koji su kontakti tacno za sta, tako da treba usustini imati adekvatnu specifikaciju da mi testirao unimerom sto je verovatno najlakse i preciznije ako imas podatke. Ali "majstori" se najcesce ne trude sa tim, nego samo menjaj pa ako resi, resi problem ako ne, onda je nesto drugo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proverio sam sve osigurace, svi su ok. Tako da ostaje majstoru da pregleda vod do sonde i na kraju da je zameni. Original je 12-13000 din u servisu, na otpadu original je 50 eur. Zamensku sam nasao NGK ali nisu isti izvodi (univerzalna je). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvodi ti nisu bitni, uvek moze da se prelemi za tvoj konektor ili neke dolaze sa svojim univerzalnim konektorom pa se zameni tvoj konektor, to nije nista specijalno bitno, bitno je samo da vidis da je isti tip.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/18/2017 at 0:24 PM, m.deki said:

Posedujem FIAT 500L, 1.4, 70kw. Star je 3 god i 10 meseci, prešao je 44000. Zamenjen akumulator na 35000km i svećice na 40000km. Svećice su stavljene original. Pre 2 dans je prvi put upalio "check engine" lampicu.  Greška P0135 - Powertrain

O2 Sensor heater circuit (bank 1 sensor 1).

Preko neta sam video da je u pitanju grejač lamda sonde. Auto radi normalno, nikakvih problema nema, obrisao sam 2 puta grešku ali se posle nekog vremena vrati. Da li je još neko imao sličan problem? Da li je to lambda sonda ili može biti i nešto drugo?

 

Pogledaj Bosch-ov broj na sondi pa potraži po internetu. Koliko ja zanam da je to ista sonda na Punto 1,2 8v Classic i 1,4 16v Puntu Sporting. Moguće da je i kod tebe to slučaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonda je FPT, duzine kabla oko 18cm. Ima 4 zice (crvena, bela, siva, crna). Koristi se na novim modelima npr. Doblo, Mito, Giulietta. Kupio sam novu original na otpadu (20eur), zamenio je i sve je ok. 

Po mehanicaru zbog voznje na LPG izduvni gasovi su nize temperature nego kad se vozi na benzin, pa grejac sonde radi vise. Zbog toga je grejac riknuo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, m.deki said:

Sonda je FPT...

 

Fiat Powertrain

Stavljaju oni ta tri slova na sve što ne žele da nosi oznaku proizvođača, tj. Bosch, Valeo, ili šta je već u pitanju kod konkretnog dela. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao problem sa lambda sondom. Jednostavno se pojavila, iako sam je brisao, pojavi se opet. Kod mene greska p141 cini mi se.
Vozio sam par meseci bez problema i na kraju zamenio sondu.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvini sto se teknsad javljam. Nemam pojma od kog je proizvodjaca nova sonda, vozim samo na benzin i kilometraza je negde oko 55000km.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posedujem FIAT 500L, 1.4, 95KS. Star je 4 god i 11 meseci, prešao je 39000km (nemam LPG), 80% gradska vožnja.

Pre 2 meseca mi prvi put upalio "check engine" lampicu.  Greška P1135 - Heated oxygen sensor Bank 1, Sensor 1, circuit malfunction - heater.

U neovlašćenom servisu resetovana greška uz konstataciju da ako se ponovo upali mora da se menja lambda sonda.

Posle nekoliko sati opet se upalila "check engine" lampica.

Kupio sam prvo korišćenu lambda sondu (po preporuci servisera), ugradio i izbrisao grešku.

Sutradan opet "check engine" lampica.

 

Kupio sam novu lambda sondu "FEBI BILSTEIN - 26297" i proverio na netu da onda odgovara za moj FIAT 500L.

Ugradio sam sondu, vozio se 2 dana i sav srećan sam pomislio da je problem rešen :(

Nažalost trećeg dana ponovo se upalila "check engine" lampica, ista greška P1135.

Poslednih dvadeset dana brišem greške, koje se stalno javljalju (nekada posle desetak minuta, a nekada posle više sati - nema pravila).

Nisam primetio da auto ide lošije ili da više troši od očekivanog. Provereni kablovi, osigurači, releji i sve je OK.

Može pomoć, da li je neko imao slična iskustva, šta da radim?

Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao ja kod musterije bas na 500L.Resio sa Bosch 0 258 030 038.

 

Iz licnog iskustva ugradjujem samo Bosch sonde,mislim da samo one rade kako treba,nisam imao do sada problema sa Bosch-om.

 

 

Edited by simonen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...