Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

Mazda 3 "Auto Bildov" Auto godine

 

Prvi izbor za automobil godine u Srbiji pod nazivom "Zlatni auto", u organizaciji magazina "Auto Bild SCG", završen je večeras svečanom dodelom priznanja na gala svečanosti u hotelu "Izvor" u Aranđelovcu. Izbor je trajao od marta 2014. godine, kada su javnosti predstavljena 39 modela, kandidati za nagradu, podeljeni u šest kategorija. Glasanje je išlo u dva kruga.

U prvom, posetioci portala blic.rs i čitaoci magazina "Auto Bild" svojim glasovima odabrali su po tri modela koji su se plasirali u završni krug. Finalisti su dobijeni posle prebrojavanja pristiglih glasova, a stiglo ih je tačno 26.171. U drugom krugu Izbora, na kartodromu na Adi Huji u Beogradu održano je dvodnevno testiranje modela-finalista od strane žirija, kojeg su predvodili automobilista Miloš Pavlović i industrijski dizajner Marko Luković. Ocene žirija pretvorene su u koeficijente kojima su množeni glasovi publike, pa su na taj način dobijeni poeni koji su formirali konačnu listu po kategorijama.

 

Ovaj princip nije važio samo za segment u kojem su se takmičili luksuzni i sportski automobili, s obzirom da je u njemu, prema propozicijama Izbora iz Međunarodnog izbora "Auto Bilda", pobednik odlučen glasovima publike. - Uz proslavu trećeg rođendana magazina "Auto Bild" u okviru kompanije "Ringier Axel Springer" u martu ove godine, predstavili smo javnosti izbor za automobil godine nazvan "Zlatni auto 2014". Odlučili smo se na ovaj korak želeći da, barem na ovaj način, doprinesemo oporavku tržišta novih automobila kod nas, da pokazemo i sebi i čitavoj industriji da je nemoguće moguće i da enegija uvek odlazi na stvari na koje nam je usmerena paznja - rekla je Jelena Milošević, direktorka za magazine u kompaniji "Ringier Axel Springer". Ona i glavni i odgovorni urednik "Auto Bilda" Aleksandar Pijevac pozdravili su goste na svečanoj ceremoniji a priznanja najboljima uručili su i Miloš Pavlović, Marko Luković kao i Nebojša Škero, direktor marketinga kompanije OMV, generalnog sponzora "Zlatnog auta" i Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila i rezervnih delova.

 

"Potrudili smo se da napravimo malo drugačiji izbor od onih na koje smo inače navikli. Prvenstveno,da lismo da lipriliku čitaocima da kažu šta im se sviđa i šta je ono što bi oni sami želeli sami za sebe da kupe. Istovremeno želli smo da znamo šta je ono što se najviše traži na srpskom tržištu" - rekao je Pijevac.

 

Rezultati i plasman Izbora "Zlatni auto"

 

Segment malih gradskih automobila

 

1. Renault Twingo
2. Hyundai i10
3. Opel Adam Rocks
4. Citroen C1
5. Peugeot 108
6. Toyota Aygo
7. Mini Cooper
 

Segment malih kompaktnih automobila

 

1. Volkswagen Polo
2. Nissan Juke
3. Škoda Rapid Spaceback
4. Audi A1/S1
5. Alfa Romeo MiTo
6. Dacia Logan MCV

 

Segment kompaktnih automobila

 

1. Mazda3
2. Honda Civic Tourer
3. Alfa Romeo Giulietta
4. Ford Focus
5. Peugeot 308
6. Renault Megane
7. Seat Leon

 

517819_mazda-3_kf.jpg?ver=1411728927

 

Segment MPV

 

1. Opel Meriva
2. Toyota Verso
3. Kia Carens
4. BMW 2 series Active Tourer
5. Nissan Note

 

Segment SUV/crossover

 

1. Nissan Qashqai

2. Mercedes GLA
3. BMW X3
4. Porsche Macan
5. Dacia Duster
6. Kia Sportage
7. Škoda Yeti
8. Suzuki SX-4 S-cross

 

Segment luksuznih i sportskih automobila

 

1. Land Rover Range Rover Sport
2. Mercedes S-klasse
3. BMW X5
4. Porsche 918 spyder
5. Jaguar F-type
6. Audi TT coupe

 

Generalni plasman finalista

Mazda3211,4
Nissan Qashqai202,2
Honda Civic Tourer185,6
Mercedes-Benz GLA181,7
Opel Meriva149,1
Alfa Romeo Giulietta126,2
BMW X3126
Renault Twingo111,2
Hyundai i10110,3
Volkswagen Polo108,2
Toyota Verso107,3
Nissan Juke100
Škoda Rapid Spaceback99
KIA Carens42,8

 

 

izvor - mojauto.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Srbiju stiglo 117 Mazdi3 koje je Vlada Japana donirala javnom sektoru Republike Srbije

 

127536-mazda3%201111.jpg

 

Ukupno 117 Mazdi3 koje je Vlada Japana donirala javnom sektoru Republike Srbije stiglo je u Srbiju i priprema se za isporuku. Mazde3 sedan deo su ODA projekta, kojim japanska Vlada promoviše svoje ekološke tehnologije širom sveta u cilju unapređenja zaštite životne sredine. Srbija je u okviru donacije ukupno vredne 3.57 miliona evra za upotrebu u javnom sektoru dobila hibridna vozila i pomenute Mazde3, koje pokreće verovatno najčistiji dizel motor na svetu.
 
127535-mazda3%201.jpg
 
Mazda je u sklopu svoje SKYACTIV tehnologije razvila revolucionarni dizel motor, koji ima najniži kompresioni odnos među serijskim dizel motorima od samo 14:1, zahvaljući čemu pruža odlične performanse (u ovoj verziji 110 kW/150 KS uz obrtni moment 380 Nm), u proseku troši izuzetno malo goriva (3.9 l/100 km) i ima nisku emisiju CO2 (104 g/km) te bez naknadnog tretmana izduvnih gasova zadovoljava najstrožu evropsku normu Euro6.
 
127534-mazda3%2011.jpg
 
Sporazum o donaciji potpisan je još u martu prošle godine, a primopredaja doniranih Mazdi3 Vladi Republike Srbije planirana je za april 2015.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda 3 Sport Black

 

147067-mazda3%2011.jpg

 

Mazda će od 1. aprila na britanskom tržištu početi da prima narudžbine za novu verziju Mazde 3 hatchback. U pitanju je Mazda 3 Sport Black po ceni od 20.995 funti (26.500 eura), pri čemu kupac za tu sumu između ostalog dobija i 18-inčne alu točkove, sportski stajling kit (crni prednji spojler, pragovi, zadnji krovni spojler i retrovizori), unapređeni sound sistem, zadnju kameru, keyless entry, tempomat, dvozonski klima uređaj, 7.0-inčni ekran osetljiv na dodir, navigaciju, sedišta delimično u koži...

 

147068-mazda3%20111.jpg

 

Pod haubom je 2.0 litarski benzinac sa 120KS, u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem. Mazda je najavila seriju od 800 primeraka ove specijelne edicije, pri čemu su dostupne crvena i bela boja eksterijera.

 

147069-mazda3%201111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa od MPS verzija aktuelne Mazde3 i Mazde6

 

mazda3%20mps.jpg

 

Pojedini mediji prenose da Mazda nema nameru da ponudi sportske MPS verzije sadašnje Mazde3 i Mazde6. Ipak, dobra vest je da će se MPS verzije ovih modela ipak pojaviti, i to kod njihove sledeće generacije. Ostaje međutim da se vidi kada će se to tačno desiti. Nova generacija Mazde3 i Mazde6 se naime u SAD-u očekuju oko 2020. godine, pa bi njihove MPS verzije mogli da vidimo tek 2021. a možda i kasnije. Japanska kompanija će se u međuvremenu fokusirati na sledeću generaciju Skyactiv porodice motora, predviđenih za 2017. godinu, što je potvrdio i prvi čovek u Mazda North America Masahiro Moro. Podsećanja radi, neke ranije glasine su govorile da bi Mazda3 MPS (u Americi kao Mazdaspeed3) mogla da dobije 2,5 litarski turbo motor sa oko 300KS i pogon na sva četiri točka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda3 / Axela facelift i zvanično

 

mazda%20a%2011111111.jpg

 

Budući da je Mazda još ranije obnovila Mazdu6 i CX-5, uz promociju novih modela Mazda2, CX-3, MX-5, CX-9 i CX-4, ostala je još samo doterana varijanta aktuelne generacije Mazde3 (predstavljena inače sredinom 2013. godine).

 

mazda%20a%202.jpg

 

Nakon nedavnih procurelih fabričkih slika, Mazda je tako danas u Japanu i zvanično promovisala restilizovanu verziju modela Axela (u Evropi kao Mazda3).

 

mazda%20a%20111.jpg

 

Vizuelne izmene su prilično suptilne, pri čemu se između ostalog ističu modifikovani prednji gril, maska, svetla sa LED tehnologijom, kao i svetla za maglu i retrovizori sa pokazivačima pravca.

 

mazda%20a%2011.jpg mazda%20a%202222.jpg

 

Takođe, promena ima i u unutrašnjosti (novi volan i kvalitetniji materijali), a treba pomenuti i novi sistem G-Vectoring Control (GVC) koji ograničava raspodelu obrtnog momenta i obezbeđuje najbolje prijanjanje na točkovima kojima je to potrebno.

 

mazda%20a%2022.jpg

 

Mazda će po ranijim najavama kupcima ponuditi i Axelu sa pogonom na sva četiri točka (i-ACTIV AWD), i to u kombinaciji sa benzinskim i dizel motorom.

 

mazda%20a%20222.jpg

 

U Japanu će Mazda Axela i dalje biti dostupna u hibridnoj verziji, i to sa kombinacijom benzinskog motora, elektromotora i CVT transmisije. Treba podsetiti da je nedavno u Evropi predstavljena i Mazda 3 sa 1,5 litarskim dizel motorom koji razvija 105KS i 270 Nm obrtnog momenta (prosečna potrošnja goriva je 3,8 l/100 km, emisija CO2 je 99 grama po km). U gami ostaju sedan i hatchback verzija, a nama preostaje da sačekamo na premijeru evropske verzije (verovatno na jesenjem sajmu automobila u Parizu).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda 3 za 2017.

 

Tri godine nakon premijere aktuelne generacije, Mazda3 je podvrgnuta prvom redizajnu.

 

82800901657aaffc2f21da702582880_v4_big.j

 

Ionako skladna forma Mazde3 nije zahtevala veću restilizaciju, pa su kozmetičke promene na spoljašnjosti minimalne i mogu se uočiti tek pažljivim upoređivanjem dve verzije "trojke".  Maska hladnjaka sada je naglašenija zahvaljujući širem hromiranim okvirom u visini farova, zbog čega je diskretno izmenjen i oblik prednjih svetlosnih grupa. Osim toga, restilizovan je i branik, kao i kućišta svetala za maglu.  Promene na zadnjem delu vozila su još neprimetnije i obuhvataju redizajn branika, čiji donji deo ima nešto manju crnu plastičnu oblogu nego ranije.

 

96132797657aaffc329a10930157074_v4_big.j

 

U unutrašnjosti se izdvaja novi dizajn volana, koji kao opciju ima i mogućnost grejanja, dok je klasičnu polugu mehaničke ručne zamenila elektronski kontrolisana parking kočnica. U Mazdi kažu da je povećana je i korisna zapremina pregrada za sitnice u kabini. Ekran multimedijalnog sistema takođe je preoblikovan, a restilizovana je i instrument tabla.

 

76118756057aaffc360562806189853_v4_big.j

 

Bezbednosni sistemi asistencije su poboljšani, pa je kupcima sada na raspolaganju unapređeni sistem za uočavanje vozila u mrtvom uglu i tehnologija za čitanje saobraćajnih znakova. Inženjeri Mazde postigli su napredak i na polju zvučne izolacije i smanjenju uticaja buke i vibracija na unutrašnjost vozila. Velika novina je uvođenje G-Vectoring Control tehnologije, koja automatski koordinira rad sistema za dovod goriva, sa upravljačkim i sistemom oslanjanja, a aktivira se kada kompjuter detektuje da vozač istovremeno dodaje gas i skreće.

 

165617110657aaffc3a01f6909546507_v4_big.

 

Mazda za sada nije saopštila da li je bilo nekih pormena na polju motorizacije, pa se očekuje da u ponudi budu isti pogonski agregati kao i ranije. Model za 2017. u prodajne salone stiže već tokom jeseni, kada će biti poznate i cene redizajnirane "trojke", a pored hečbeka prikazanog na fotografijama, biće restilizovan i model sa 4 vrata.

 

118955825757aaffc3ecf6b903997959_v4_big.

 

23404977357aaffc41fc04937063685_v4_big.j

 

31131774557aaffc45b299962224551_v4_big.j

 

171816966557aaffc481114047838182_v4_big.

 

81893100857aaffc4a3fdd500458130_v4_big.j

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda 3 Sport G120 Takumi na probi Auto magazina

 

mazda%20takumi.jpg

 

Mazdin hečbek niže srednje klase je vrlo brzo osvojio tržišta širom Evrope. I u Srbiji je odlično prošao i uveliko je prevazišao početna očekivanja uvoznika. Sada je pripremljena posebna verzija ''takumi'' koja za umerenu cenu nudi vrlo atraktivnu opremu. Nova Mazda 3 nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Dizajn automobila je mnogima bitan zbog toga što preko njega ostavljate poruku o svom statusu i stilu. Upravo su o tome mislili u Mazdi i kreirali su paket opreme ''takumi'' koji uz relativno povoljnu cenu Mazdu 3 pravi vrlo luksuznom i ekskluzivnom. Konkretno, oprema ''takumi'' lukavo kombinuje stilove dizajna i komponente koji balansiraju između verzija ''atrakšn'' i ''revolušn''. Sedišta su presvučena kombinacijom kože i alkantare proštepane crvenim koncem kao kontrast. Tu su i dvozonski automatski klima uređaj i grejana prednja sedišta. Karoserija je dostupna u nekoliko boja, a od standardnih verzija se razlikuje preko aluminijumskih felni prečnika 18 inča tamne boje, kao i zatamnjenim staklima na zadnjim vratima. Od opreme u ''takumi'' paketu izdvajamo i infotejnment sistem sa 7-inčnim displejom u boji, kao i kameru za vožnju u rikverc. Tu su i bi-ksenon farovi.

 

magazinauto.com mazda 3 g120 takumi test 2016 review

 

Sa Mazdom 3 smo imali prilike da se družimo već nekoliko puta. Prvi put na svetskoj prezentaciji u Španiji, a potom i na dugim testovima top verzije, kao i sa limuzinom sa srednjim paketom opreme. Još jednom konstatujemo da kao što i karoserija, kabina odiše solidnošću. Upotrebljeni materijali su vrlo kvalitetni, a paneli dobro obrađeni i uklopljeni. U Mazdi se sedi vrlo kvalitetno. Sedišta su postavljena nisko, udobna su, ali pružaju i dobru potporu bez prevelike agresivnosti. Pedale su postavljene pravo ispred vozača, pa noge imaju prirodan položaj. Takođe, odmorište za levu nogu se nalazi blizu poda, što manje zamara prilikom dugih vožnji. Upravljač i sedišta se podešavaju u svim pravcima omogućuju vozaču da zauzme položaj koji mu u potpunosti odgovara. Kabina nudi prostor za putnike koji je u okviru niže srednje klase, s time što je primetno da je kabina šira u odnosu na prosek.

 

magazinauto.com mazda 3 g120 takumi test 2016 reviewmagazinauto.com mazda 3 g120 takumi test 2016 review

 

Preglednost nije bolja strana trojke zbog visokih bokova i debelih nosača krova. I spoljašnji retrovizori nisu idealni, pokrivaju relativno mali ugao, a i postavljeni su previše blizu vozača, pa se ta njihva karakteristika povećava. Na svu sreću tu je sistem je upozorenje na vozila koja se nalaze u mrtvom uglu. Mazda 3 je oduvek bila poznata po odličnom hendlingu, a sada su stvari podignute na viši nivo. Auto deluje zrelije i mirnije, ali nije izgubio sportsku oštrinu. Kada ga pritisnete do kraja odužiće vam se izuzetno preciznim upravljačem, neutralnim ponašanjem u krivinama i izuzetno velikim bočnim silama koje može da istrpi. Dobro izbalansirana šasija dozvoljava da dodavanjem i oduzimanjem gasa auto namestite u teme krivine kao rukom, a da na izlazu iz krivine uživate u vrlo kontrolisanom podupravljanju pravo na spoljnu ivicu staze. Auto je opremljen točkovima od 18 inča, pa je po lošijem kolovozu umeo da blago zadrhti. Ipak, amortizacija i dugačkih i udarnih rupa je dobra. Ono što iznenađuje je odlična akustična i mehanička izolacija. Mazda 3 ''takumi'' dolazi jedino u verziji sa dvolitarskim benzincem snage 120KS. Šta nam onda nudi Mazdin 2.0 od 120 KS? Tu su odlična ubrzanja na vrlo niskim obrtajima, sjajna međuubrzanja i neprevaziđeno uglađen rad. Trojka sa ovim motorom postiže ubrzanje do stotke ispod devet sekundi, a na niskim obrtajima se ponaša bolje od turbo motora. Visoke obrtaje voli i lako se zavrti do crvenog područja obrtomera koje počinje na skoro 6500 o/min.

 

magazinauto.com mazda 3 g120 takumi test 2016 review

 

Umerena vožnja vožnja i dovodi do primereno niske potrošnje koju uporno ističemo u svakom testu neke od benzinski pokretanih Mazdi. U normalnim uslovima vožnje, a pri tome mislimo na preveliku zimu, ili pretoplo leto, kao i na previše kratke vožnje, prosočna potrošnja sa lakoćom može da se zadrži na oko 7 litara benzina. U gradu, prosek može da pređe osam i po litara tek ako ste vrlo agresivni i nervozni, dok smo na magistrali sa potpuno opterećenim automobilom zabeležili prosek od tek pet litara. Na auto putu pri 120 km/h motor se vrti na tek 2600 o/min i tada troši oko 5-6 litara. Izuzetan kvalitet materijala i izrade, kao i upadljivo bogata oprema zavređuju cenu od tek malo preko dvadeset hiljada evra. Ako ste iole hedonista, volite dobru vožnju, ali ne želite auto koji će vas izdati na pola puta ka destinaciji za odmor, onda je ova verzija Mazde 3 jedna od dva - tri automobila u nižoj srednjoj klasi koji će iole prići ovoj premisi. Za svaku pohvalu!

 

magazinauto.com mazda 3 g120 takumi test 2016 review

 

Automatsko kočenje do 30km/h
Zanimljivo je da, iako je u pitanju srednji paket opreme, Mazda 3 ima neke od najnaprednijih bezbednosnih sistema. Jedan od njih je uređaj za automatsko kočenje pri brzinama do 30 km/h, što je od velike važnosti u gradskoj vožnji prilikom izbegavanja sudara. Uz pomoć 3D kamere ugrađene iza unutrašnjeg retrovizora se aktivira u slučaju da vozač ne odreaguje sam i zaustavlja auto neposredno pre nego što će udariti u prepreku.

 

Multimedija na dohvat ruke
Paket opreme ''takumi'' takođe sadrži i multimedijalni sistem kojim se može upravljati na dva načina - preko velikog displeja osetljivog na dodir dijagonale sedam inča ili preko džojstika koji se nalazi na dohvat ruke - ispred ručice menjača. Uz malo vežbe, vrlo je lako i jednostavno koristiti ovakav interfejs.

 

magazinauto.com mazda 3 g120 takumi test 2016 review

 

Oprema
Standard: ESP, prednji i bočni vazd. jastuci, vazd. zavese, senzor pritiska u pneumaticima, alu-felne 18 inča, automatski dvozonski klima-uređaj, bi-ksenon farovi, sedišta presvučena kombinacijom kože i alkantare, ekran dijagonale sedam inča osetljiv na dodir, „MZD“ konekt sistem sa džojstikom, inteligentni sistem kočenja do 30 km/h, tempomat, maglenke, audio sistem sa CD plejerom, šest zvučnika i blutut konekcijom za mobilni telefon, dva USB priključka, slot za SD karticu i AUX priključak, kožni volan i ručica menjača, elektro-sklopivi retrovizori, startovanje motora na dugme
Opcije: GPS uređaj sa mapama Evrope i Srbije, metalik boja

 

magazinauto.com mazda 3 g120 takumi test 2016 review

 

Tekst: Ivan Katunac

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda 3 (redizajn) na probi Auto magazina

 

mazda%203%20am.jpg

 

Redizajnirana Mazda 3 donosi brojne novine, manje estetske a više tehničke prirode. Ono što je dobro - dodatno je poboljšano, a uvedeni su i LED farovi koji ''preskaču'' automobile, automatsko kočenje u slučaju izletanja pešaka… Mazde su u poslednje veoma popularne i to ne bez razloga. Inženjering je usavršen do te mere da su ovi automobili jedinstveni ne samo u pogledu mehanike već i preciznosti izrade i kvaliteta materijala u unutrašnjosti, koja je gotovo na premijum nivou. Svakako, jedan od najpopularnijih modela u aktuelnoj gami je Mazda 3, koja je nedavno redizajnirana. Ekipa Auto magazina imala je čast i privilegiju da među malobrojnim novinarima iz Srbije prisustvuje međunarodnoj prezentaciji koja je održana u Barseloni.

 

9035008905870bdcaaca84479084109_v4_big.j

 

Mazda 3 je nešto više od tri godine na tržištu, što je za Japance bilo dovoljno da se razmišlja o unapređenjima. Na prvi pogled, nema nekih većih razlika između stare i nove verzije, a izmene se odnose uglavnom na tehniku.  U poslednjih par godina, oprema na automobilima generalno je dosta uznapredovala, pogotovo ona koja se tiče bezbednosti. Mazda je u tom pogledu na trojci već imala vrlo bogat spisak opreme ali sada je sve unapređeno, sa proširenim funkcijama i novim sistemima bezbednosti. Gledano spolja, nema velikih razlika, mada su potpuno novi branici i farovi. Ako se bolje zagledate, primetićete da je promenjena i prednja maska, kao i oblik samog fara.  Suštinski, najveća izmena je u tome što se umesto ksenona u boljim verzijama sada nalaze LED dnevna, glavna i duga svetla, kao i LED maglenke. I to ne bilo kakva LED glavna i duga svetla - Mazda je primenila tehnologiju koja omogućava deaktivaciju određenih LED elemenata čija je funkcija da ne zaslepljuju vozača koga sustižete ili kome vozite u susret.  Istovremeno, ostali LED elementi ostaju aktivni, tako da praktično vozite sa dugim svetlima sve vreme, uz najbolju moguću osvetljenost puta. Preko 105 km/h, snop svetla se dodatno podiže.  Kada smo već kod spoljašnjosti, trojka je dobila nekoliko novih boja i nov dizajn aluminijumskih felni.

 

16728967305870bdcacefd0250043861_v4_big.

 

Kupci su i do sada mogli da poruče Mazdu 3 sa radarskim sistemom za automatsko kočenje. Kod većine najnovijih automobila ovaj sistem funkcioniše do brzine od 30 km/h, ali ne i kod Mazde. Trojka automatski koči do 80 km/h, pa čak i prilikom kretanja unazad, u rasponu brzina od 2 do 8 km/h, tako da ne može da se desi da udarite drugi automobil prilikom parkiranja.  Novina je i posebna kamera koja vodi računa o eventualnom izletanju pešaka kako bi se automatski aktivirala kočnica. Ova funkcija radi do brzine od 30 km/h.  Adaptivni tempomat koji automatski održava odstojanje od vozila ispred je do sada radio pri brzinama od 15 do 145 km/h a sada je taj opseg povećan do 160 km/h.

 

1490695125870bdcaefba0918935447_v4_big.j

 

Kamere vode računa o snimanju saobraćajnih znakova za ograničenje brzine, a trenutno ograničenje ispisuje se na ''head-up'' displeju, na kome se još nalaze informacije o trenutnoj brzini i prvom sledećem skretanju ukoliko je aktivirana navigacija.  Tokom test vožnje, na svu sreću, nismo morali da isprobavamo automatsko kočenje, ali adaptivni tempomat jesmo. Dopalo nam se što je kočenje i ubrzavanje automobila u tom režimu dosta uglađenije.  Na žalost, trenutno ograničenje brzine se ispisuje samo na ''head-up'' displeju ali ne i na instrument tabli, na šta su nas navikli drugi proizvođači. Samim tim, ova opcija je dostupna samo u najskupljem paketu opreme koji standardno sadrži ''head-up'' displej.

 

Head up displej prikazuje aktuelne znakove za ograničenje brzine

 

Imali smo prilike da isprobamo i aktivnu asistenciju za prevenciju nenamernog napuštanja saobraćajne trake. Kada se približite liniji, volan sam vraća automobil u sredinu trake. Ako automobil proceni da je vozač umoran usled neobičnog ponašanja za volanom, aktiviraće se audio-vizuelno upozorenje za odmor. Tokom vožnje putevima oko Barselone primetili smo da je trojka dosta utišana, što nam je kasnije i potvrđeno od strane predstavnika Mazde koji kažu da je primenjena bolja zvučna izolacija.  Promenjeni su i neki elementi ogibljenja, pa je auto za nijansu mekši prilikom prelaska preko sitnih neravnina, uz istovremeno smanjeno naginjanje u oštrim krivinama i brže umirivanje karoserije nakon prelaska preko ulegnuća na putu.

 

11056014275870bdcb46e86967260529_v4_big.

 

Velika novina je uvođenje G-Vectoring Control sistema, kojim se obezbeđuje bolje ponašanje u krivinama.  Ovaj sistem meri G silu, odnosno uzdužna i poprečna ubrzanja. U skladu sa stepenom zaokrenutosti volana i pritiskom na pedalu gasa, optimizuje opterećenje svakog točka ponaosob, tako što redukuje količinu obrtnog momenta, a uz pomoć ESP-a aktivira kočnicu na odgovarajućem točku, uz istovremeno povećanje preciznosti upravljanja u brzim prolascima kroz krivine. I ne samo to, čak i na ravnom putu, ovaj sistem eliminiše potrebu vozača za sitnim korekcijama upravljača kako bi zadržao idealnu ravnu putanju.  U skladu sa trendovima, ugrađena je električna parkirna kočnica, tako da na centralnoj konzoli sada ima mnogo više prostora za sitnice i čaše. Sedišta su rekonstruisana u cilju obezbeđivanja manjeg pritiska na telo, a samim tim smanjenja zamora vozača. Veći su i džepovi u vratima. Ono po čemu ćete možda najlakše prepoznati redizajniranu Mazdu 3 je potpuno novi volan. Bolje leži u ruci i nudi kvalitetniju ergonomiju tastera.

 

Nov je i volan, sa komandama adaptivnog tempomata

 

Ponuda motora je obogaćena dizelašem zapremine 1.5 litara, koji smo do sada imali prilike da isprobamo u krosoveru CX-3. Sa svojih 105 konja, u praksi je daleko impresivniji nego što njegova snaga deluje na papiru. S obzirom da na međunarodnim prezentacijama novih modela automobila nikada nema dovoljno vremena da se isprobaju sve verzije, mi smo se odlučili za novog dizelaša u kombinaciji sa automatskim menjačem. Ovo je zaista krajnje relaksirajući izbor, pre svega zbog izuzetnog motora i trenutne reakcije na komandu gasa i pri niskim obrtajima ali i zbog inteligentnog menjača. Pravovremeno menja brzine i ne samo to - prepoznaje stil vozača i ponaša se u skladu sa tim, pa čak i koči motorom, šaltajući u stepen niže.

 

Još jedna novina je grejanje volana - taster je iznad komandi klima uređaja

 

Naravno, tu je i manuelni mod u kom momentalno reaguje na zadatu komandu. Pokazalo se da je dizelaš, ne samo što je veoma štedljiv (prosek nam se kretao oko pet litara nimalo nežne vožnje po lokalnim putevima oko Barselone), već je i snažan za žustriju vožnju po krivudavim magistralnim putevima. Po gradu je pravi zvrk, uvek spreman da povuče. Kada je motor isključen na semaforu u start-stop režimu, nakon što pustite kočnicu, nema onog dosadnog čekanja koje je potrebno da se motor pokrene i menjač odreaguje kako bi automobil krenuo, već se sve dešava iznenađujuće brzo. Mazda je ovim dizelašem male zapremine pokrila novi segment kupaca, tako da je ponuda motora prilagođena praktično svim ukusima. Sve ove inovacije odnose se i na hečbek i na sedan, koji imaju istu cenu.

 

885360445870bdcbf3b0e300216029_v4_big.jp

 

Redizajnirana Mazda 3, hečbek i sedan, u našu zemlju već polako pristižu. Cene su veće od 100 do 300 evra u odnosu na odlazeći model, u zavisnosti od opreme i motora. Što se tiče Mazde 3 CD105, odnosno modela sa novim dizel motorom, trebalo bi da se pojavi na našem tržištu na proleće, posle sajma automobila u Beogradu. Cena sa ovim dizelašem biće oko 1.800 evra veća u odnosu na benzinca G120. 

 

Tekst - Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emisija SAT: 2017. Mazda 3

 

U sunčanoj Barseloni dobili smo priliku da se upoznamo detaljno sa svim poboljšanjima i promenama koje donosi Mazda 3 za 2017. godinu. Među važnim novostima je svakako i mali 1.5-litarski dizel agregat, koji sada dopunjava gamu motora. U kabini očekuju brojne promene, a najupečatljivija je svakako električna parkirna kočnica. To naravno nije sve, a pogledajte šta još očekuje buduće vlasnike ''trojke''.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Mazda3 Sedan SKYACTIV-D105

 

Foto: Jeffrey van der Vaart

 

Na prvi pogled, reklo bi se ''ista meta, isto rastojanje''… I zaista, ponovo jedna Mazda i opet predstavljanje u Barseloni, samo što je umesto osvežene ''Šestice'', kao što je to bio slučaj pre tri meseca, sada prikazana restilizacija ''Trojke'', tj. model za 2017. godinu. Zapravo, onu prethodnu prezentaciju već tad smo shvatili kao pokaznu vežbu za sve one novitete koje inženjeri ovog japanskog proizvođača nameravaju da uvedu u svoja vozila u narednom periodu. A budući da se tehnologija brže razvija nego nekada, te da je čekati potpunu smenu generacija na uobičajenih sedam godina neopravdano dugo, sa nekim od novih sistema i tehničkih rešenja smo se već sreli kod modela iz D segmenta…

 

Foto: Jeffrey van der Vaart

 

Ipak, ovde je u fokusu Mazda3. Ovaj automobil iz tržišnog C segmenta predstavlja trenutno najprodavaniji model proizvođača iz Hirošime. Samo u poslednjoj fiskalnoj godini, on je činio 30 procenata ukupne prodaje Mazde i sa 457.000 prodatih jedinica može se smatrati bestselerom. Kolika je potražnja za njim možda svedoči i podatak da se za evropske kupce on proizvodi u fabrikama u Japanu, ali i Meksiku, te da je čak i na devastiranom srskom tržištu, od septrembra 2013. prodato više od 500 komada!?

 

Foto: Jeffrey van der Vaart

 

Šta je doprinelo ovakvom uspehu može se tumačiti na različite načine… Jedan, vrlo verovatan, razlog odnosi se na to da je Mazda pogodila suštinu priče o željama vozača. Namerno naglašavamo vozača jer, pored Kodo dizajnerskog pravca, ovde je mnogo značajniji drevni japanski filozofski pristup Jinba Ittai, koji govori o jedinstvu jahača i konja. U prenesenom smislu, naravno, ovde se radi o vozaču i automobilu. A to ''jedinstvo'' ili interakcija je obezbeđena kroz SKYACTIV tehnologiju, koja nije usmerena samo na postizanje odlične vozne dinamike kroz agilan pogon i transmisiju, već i laganu, ali čvrstu šasiju, karoseriju i adekvatno oslanjanje. No, Mazda se tu nije zaustavila i ide još korak dalje…

 

Foto: Jeffrey van der Vaart

 

Pođimo od pretpostavke da se automobil pravi zbog vozača i ne samo radi pukog prevoza od tačke A do tačke B, već i radi uživanja u vožnji. A da bi se to ostvarilo, potrebno je da vozač ima najbolju moguću kontrolu. Potrebno je da „oseća“ automobil kao deo svog tela i da u svakom trenutku zna šta se sa njime događa, odnosno da reakcije i odgovori na njih budu dovoljno neposredni, a opet i u isto vreme i komforni i sigurni. Sistem G-Vectoring Control je jedno od novih oružja iz arsenala Mazde3. U pitanju je jedva primetna, ali značajna elektronska asistencija prilikom upravljanja, koja smanjuje opterećenja u vidu G-sile u krivinama. Korekcije upravljačem su znatno manje, budući da je i razlika između akcije i reakcije manja. To za rezultat ima prirodniji osećaj u vožnji.

 

Foto: Jeffrey van der Vaart

 

U efikasnost GVC sistema smo se već uverili kod ''Šestice'', modela veće mase, tako da sa ''Trojkom'' tek nema nikakvih poteškoća. Pri ulasku u krivinu, računar analizira podatke dobijene od senzora i po potrebi smanjuje obrtni moment motora kako bi G-sila koja deluje na vozača i putnike u vozilu bila manja, dok istovremeno prenosi veće opterećenje na točkove napred, čime obezbeđuje bolje prianjanje. U zavisnosti od ugla okretanja upravljača, koji pri prolasku kroz krivinu GVC konstatno nadzire, isporučuje optimalnan nivo obrtnog momenta pogonskim točkovima.

 

Foto: Jeffrey van der Vaart

 

Tek po izlasku iz krivine i ubrzanju, sistem vraća punu snagu i opterećenje prenosi na zadnje točkove da bi automobil zadržao stabilnost. Tačnije, ovde se vrši preraspodela obrtnog momenta na pogonskoj osovini, tako da više snage dobija onaj točak koji je najviše opterećen, a onaj koji je rasterećen, u zavisnosti od situacije, može biti i usporen. U praksi, to znači da je pri ulasku desnu krivinu, najveće opterećenje na prednjem levom točku i zato on dobija i najviše snage kako bi ''izgurao'' vozilo u željenom pravcu, dok desni, po potrebi, biva usporen da bi dodatno olakšao zaokret, i naravno obrnuto! Automobil je na taj način mnogo mirniji i stabilniji u vožnji kroz krivine, a pokreti upravljačem znatno manji. G-Vectoring Control sistem je u suštini softver, koji je najpre primenjen kod osveženog modela Mazda6. Budući da izmena u hardveru nema, a samim tim ni u masi vozila, ovaj sistem je sad bez problema primenjen i kod Mazde3.

 

Foto: Jeffrey van der Vaart

 

Inače, kod restilizovane Mazde3, promene na spoljašnjosti automobil su minimalne. Čovek treba dobro, ali baš dobro, da se zagleda pa da uoči novi dizajn maske hladnjaka i trodimenzionalniji izgled, ako već nije primetio nove svetlosne grupe u LED tehnologiji. Nešto drugačiji su i spoljašnji retorovizori sa integrisanim pokazivačima pravca, a kod hečbek verzije, malo je modifikovan i zadnji branik. Potom, tu je i novi dizajn naplataka od 18 cola, koje od sada dolaze u standardno sivoj ili novoj tamno-sivoj boji za koju, naravno, treba doplatiti. A u vezi sa bojama karoserije, treba napomenuti da ih Mazda nudi ukupno devet, računajući i potpuno novu Eternal Blue Mica, kao i dve već viđene kod ''Šestice'' - Machine Grey Premium i Sonic Silver.

 

Foto: Jeffrey van der Vaart

 

Međutim, kao što se i dalo naslutiti, najveće izmene kriju se ispod karoserije, kao i u samom kokpitu. I ovde je vozač je taj koji je u centru svega i svih važnih zbivanja, o čemu svedoči i organizacija kompletnog kokpita i pozicioniranje instrumenata čija je grafika nova, kao i nekih komandi. Ono što je vozaču najbitnije za upravljanje automobilom nalazi se tačno ispred njega i u ravni očiju, baš kao što je to novi head-up displej sa prikazom u boji.

 

Foto: Jeffrey van der Vaart

 

Upravljač je potpuno nov i na njemu je izvršena delimična reogranizacija komandi. Sve što je bilo tu, ostalo je, samo su paoci na mestu gde se povezuju sa obručem upravljača sada nešto tanji, kao što su i komande pozicionirane na nešto užem prostoru. Upravljač ima i grejače, što dobro dođe u hladnim zimskim danima…

 

Foto: Jeffrey van der Vaart

 

Centralna konzola je, takođe, izmenjena, baš kao i oblik displeja osetljivog na dodir, na njenom vrhu. Ipak, najupadljivija promena je sam centralni greben i odsustvo klasične parkirne kočnice koju je sada zamenila ''električna''. A tu je i nešto drugačija pregada za odlaganje sitnica, koja ima i pomični poklopac. Inženjeri Mazde su se u značajnoj meri pozabavili ergonomijom i pravilnim položajem za upravljačem, te što ravnomernijom raspodelom težine tela, bočnim osloncima i naslonom sedišta.

 

Foto: Jeffrey van der Vaart

 

Tako se u redizaniranoj ''Trojci'' sedi prilično komforno, a vozač je dobro pozicioniran, odnosno upravljač, nožne komande i ručica menjača su tako postavljeni u odnosu na sedište, da je ergonomija odlična. Čak i osobe višeg rasta lako će se smestiti u kokpit, a pri tome, pozadi će ostati sasvim dovoljno mesta. Takođe, i utisak o upotrebljenim materijalima, kao i kvalitetu završne obrade je izuzetno povoljan. Time se samo potvrđuje stremljenje japanskog proizvođača ka premijum segmentu.

 

Foto: Jeffrey van der Vaart

 

Mazda je za restilizovanu ''Trojku'' pripremila dobro poznatu paletu pogonskih jedinica. Tu su tri benzinska SKYACTIV-G i dva dizel SKYACTIV-D motora, u kombinaciji sa šestostepenim, manuelnim ili automatskim transmisijama. Zapravo, novi je samo mali turbo-dizel agregat od 1.5 litra sa 105 KS, koji je dugo pripeman, a onaj provereni od 2.2 litre i 150 KS biturbo, kao i tri atmosferska benzinska od 1.5 litara i 100 KS, te dvolitarski od 120 i 165 KS, su već poznati. Poznato je da ova ponuda važi samo za verziju hečbek, dok na našem i još nekim tržištima, limuzinu nije moguće kupiti sa najsnažnijim benzinskim motorom!

 

Foto: Jeffrey van der Vaart

 

Nova generacija čevorocilindarskog turbo-dizel motora zapremine 1.499 kubika nema većih problema da se izbori za agilan pogon elegantne limuzine čija je masa 1.265 kg. Iako će 105 konjskih snaga nekome zvučati kao ''samo'', to je u suštini dovoljno za uobičajenu svakodnevnu vožnju. Tim pre, što je 270 Nm maksimalnog obrtnog momenta dostupno u rasponu od 1.600 pa do 2.500 o/min. Šestostepeni manuelni menjač je precizan, a ubrzanje do 100 km/h za 11 sekundi sasvim dobar rezultat uz maksimalnu brzinu od 186 kilometara na čas. Naravno, za one koji žele više, odnosno brže, uvek je tu dizel motor veće zapremine, ali i snage, koji obezbeđuje performanse bolje i od benzinskih agregata. Ovako, potrošnja u kombinovanom ciklusu od 3.8 litara, koliko je Mazda navela u tehničkim podacima, izgleda realno dostižna, mada samo sa neverovatno lakom nogom na papučici gasa!

 

Foto: Jeffrey van der Vaart

 

Ono što predstavlja prijatno iznenađenje je tih i kultivisan rad ovog malog dizela. Za to su zaslužni novi i precizniji sistem kontrole ubrizgavanja goriva, koji uz to, omogućava i bolji odziv na komandu gasa, te novi prigušivači buke u vidu posebnih osovina sa amortizujućim oprugama, postavljenih kao veza između klipova i klipnjača, pa i novi prigušivači vibracija ventila… Ukratko, ''šapat'' ovog motora je prijatno iznenađenje, mada je Mazda3 i dalje zadržala jedan problematičan manir, a to je da pri većim brzinama, šum vetra i kotrljanja točkova postaje dosta izražen.

 

Foto: Jeffrey van der Vaart

 

Sve u svemu, u životu ne postoji ništa idealno, već samo nešto što je više ili manje blizu tome. Mazda je sa restilizovanim modelom ''3'' ostala u vrhu C segmenta, a po mnogim kriterijumima, i veoma bliska onom višem D segmentu. Korak napred je napravljen, ali je meta ostala nekako isto udaljena, tj. i cilj se ponovo pomerio, jer je i konkurencija u međuvremenu napredovala. A ''napredovala'' je i cena. Neznatno, za nekih 150 evra u proseku, uzimajući u obzir različite pakete opreme, pa tako početna za osnovni model Mazde3 iznosi 15.790 evra. Da li je to malo ili mnogo, proceniće kupci, kojima su već na raspolaganju i Sport i Sedan verzije. Jedino što će upravo za ovaj testirani model sa novim malim dizel motorom od 105 KS trebati sačekati do aprila 2017.

 

Foto: Jeffrey van der Vaart

 

No, sve ovo je samo letimičan i nepotpun pogled na realno stanje stvari. Dobro je stalno težiti promenama na bolje, čak i kada one nisu tako jasno uočljive. Konačno, najveće izmene kod ovog automobila su zapravo skrivene ispod bolje i laka i odnose se na voznu dinamiku i pravi doživljaj u vožnji u kojem su vozač i automobil u jasnoj interakciji. A tu je Mazda na svom terenu!


Tekst: Zoran Živkov/TopSpeed

Fotografije: Jeffrey van der Vaart

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...