Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

emisijasat.jpg Emisija SAT: Mazda 3 i Mercedes A klase

 

Nema sumnje da će ovo poređenje izazvati oprečne reakcije, jer ljubitelji japanskih i nemačkih automobila stoje na vrlo suprotnim stranama po pitanju toga ko je kvalitetniji, pouzdaniji, ko tu zaista ima svoju, a ko tuđu tehnologiju. Prva kontroverza je to što najjeftinija Mazda ima benzinac od dva litra i 122 konjske snage, dok najjeftinija A-klasa ima benzinac od samo 1300 kubika i samo 109 konja. Ali, performanse su im skoro iste - do stotke i jedan i drugi stižu za oko 10 sekundi, a maksimum je više-manje 200 kilometara na čas. Naravno, za više novca oba modela nude više. Doduše, Mazda nema sportske varijante i nudi samo jedan dizel, dok A-klasa ima daleko veću paletu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

5d8297d44e6d6_unnamed(18).jpg.c119b714f9d6d97659966bec2ef3203a.jpg automotovision video: Test Mazda 3 Skyactiv D116 Plus

 

Japanska Mazda poznata je po tome što se rado hvata izazova, a jedan od poslednjih bila je najnovija, četvrta generacija Mazde 3.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek video: Test 2019. Mazda3

 

Zbog (pre)velike ponude gradskih automobila, teže je i onim najboljima da se istaknu...a kad se u računicu ubaci poplava krosover i SUV modela baziranih na C segmentu, situacija je još složenija:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda 3 TCR

 

Mazda-3_TCR 003.jpg

 

Mazda je prikazala trkačku verziju nove ''trojke'', a u pitanju je Mazda 3 TCR koja će učestvovati u takmičenju 2020. IMSA Michelin Pilot Challenge i čiji debi je najavljen za 26. januar sledeće godine na Rolex 24 četvotočasovnoj trci. Takođe, ovaj automobil će moći da učestvuje i drugim TCR serijama širom sveta.

 

Mazda-3_TCR 002.jpg

 

Za razvoj Mazde 3 TCR se pobrinuo ''Long Road Racing'' koji je inače bio zadužen i za trkački automobil Mazda MX-5 Cup.

 

Mazda-3_TCR 001.jpg

 

Mazda za sada nije otkrila previše detalja o ovom automobilu, ali je poznato da ga pokreće četvorocilindričlni turbo motor sa 350KS i 490 Nm, u paru sa šestostepenom transmisijom. Tu su i novi aeroduinamički paket (prednji spojler, set pragova, fiksni zadnji spojler...), centralno postavljeni završetak izduvne cevi, Brembo kočnice, Ohlins amortizeri, kao i komplet novih Rays točkova od 18 inča sa Michelin Pilot gumama. Mazda će ovu trkačku ''trojku'' prodavati privatnicima po ceni od 175.000 američkih dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsireland.jpg CarsIreland video: Test 2019. Mazda 3

 

U ovakvim automobilima (hatchback) su se ljudi masovno vozili pre nego su izmišljeni krosoveri i SUV modeli. :D 

Ali, to ne znači da i danas nema još kako dobrih automobila u ovoj klasi. Pred vama je jedan od najlepših, ali i najmanje praktičnih u segmentu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Test Mazda 3 Sedan G122 AT

 

Duža od hatchback verije Mazde3 za oko 20-tak cm, a dobar deo tih dodatnih centimetara Mazda je prenela u veći gepek:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus video: Test 2020. Mazda3 sedan SkyActiv-X

 

Mazda3, naročito u ovakvoj sedan (limuzina) varijanti, je već sasvim dobar izbor za porodični automobil, a pogledajte kakva je ako pod haubom ima potpuno nov SkyActiv-X benzinac:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda3 izabrana za automobil godine u Kini

 

mazda 3 china.jpg

 

Titulu automobila godine ''2020 China Car of the Year'' osvojila je nova generacija Mazde3. Japanski kompaktni model izborio se za ovo prestižno zvanje u konkurenciji 194 nova automobila, zahvaljujući glasovima žirija koji se sastoji od 38 članova, prenosi B92. Nova Mazda3 se u Kini prodaje isključivo u Sedan verziji, a izrađuje se u lokalnoj fabrici kompanije ''Changan Mazda Automobile''. Nagrada stiže nakon što je Mazda3 protekle sedmice proglašena za auto godine u Tajlandu, a isti model osvojio je polovinom novembra i priznanje za najbolji automobil po izboru dama, na Sajmu automobila u Dubaiju. Mazda3 je takođe u konkurenciji za prestižnu titulu automobila godine u Evropi 2020, koja će biti dodeljena na ženevskom auto-salonu 2. marta naredne godine. Žiri koji odlučuje o kineskoj nagradi prethodnih godina je uglavnom birao veće i luksuznije limuzine za auto godine u toj zemlji, pa je tako prošle godine titula pripala Lexusu ES, a godinu dana ranije pobednik je bio Volvo S90. Prethodno, nagradu je osvojio produženi Mercedes E-klase.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carbuyer.jpg Carbuyer video: Test 2020. Mazda 3 hatchback

 

Svi bi hteli da naprave rivala Golfu, Focusu, Astri, Meganu i uopšte modelima sa vrha ponude C segmenta...ali, Mazda je sebi postavila još ambiciozniji cilj: da bude rival ne samo pomenutim modelima, nego i premium C segmentu poput Audija A3, Mercedesovoj A klasi ili BMW Serije 1:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test: Mazda 3 G122

 

mazda 3 G122 01.jpg

 

Svaka nova generacija Mazda dizajnerskog jezika je sve bliža savršenom, ali i sve dalja - zavisi koji deo dizajna vas zanima. Da je nova trojka atraktivan automobil tu nema nikakve sumnje. Da li je to, pak, još bolji auto - tu već ima materijala za diskusiju. Mazda, uprkos tome što važi za relativno malog proizvođača, već duži vremenski period drži ''časove'' većini renomiranih, pa čak i premium marki na temu ''kako napraviti atraktivan automobil''. Situacija sa četvrtom generacijom serije Mazda3 modela nije ništa drugačija, tako da je nova evolucija dizajnerskog jezika Kodo ponovo postavila nove standarde u kompakt klasi.

Mazda je sa trećom generacijom ovog modela, koja se proizvodila od 2013. do kraja 2018. godine, pokazala ne samo da je ekološka svest kupaca definitivno počela da se menja tako da je prodaja ovog modela na evropskim tržištima bila jako dobra uprkos tome što su dizel agregati bili vrlo skupi i prilično nekonkurentni. Mazda je od 2003. godine od kako je krenula prodaja ovog modela, prodala preko 6 miliona jedinica širom sveta, a preko 1 miliona je prodato na evropskim tržištima.

 

mazda 3 g122 02.jpg

 

Druga, možda još bitnija stvar je da je Mazda tokom proteklog perioda izuzetno malo pribegavala ''akcijama'', ''vaučerima'' i drugim marketinškim aktivnostima, i time pokazala da postoji dovoljno kupaca koji žele kvalitetan i atraktivan automobil što je do sada nekako bilo simptomatično samo za vozila iz premium segmenta.

 

mazda3 g122 03.jpg

 

Treća generacija Mazda3 modela je uspela da dokaže da je moguće imati sportski šmek, a da pri tome nemate niti jedan propisni sportski model u ponudi. MPS model je nestao iz ponude sa uvođenjem SkyActiv agregata, tako da je u ponudi bio samo umereno žustri 2.0 atmosferski benzinac sa 165KS koji u današnje vreme zaista nema ni ''S'' od sportskih pretenzija.

 

mazda3 g122 04.jpg

 

Četvrta generacija Mazda3 modela, koja nam je upravo i bila na testu, je međunarodnoj javnosti najavljena početkom novembra 2018. godine, da bi svetska premijera bila održana u Los Anđelesu krajem 2018. Na domaćem tržištu Mazda je novi model predstavila tokom Sajma automobila 2019. kada smo mi prvi put uživo i videli novi model.

 

mazda3 g122 05.jpg

 

Kompletna Kodo mantra koju Mazda sada već dosta dugo promoviše je da oni sa svojim dizajnom pokušavaju da pronađu kupce koji traže vozilo koje nije samo transportno sredstvo od A do B, već je i svojevrsna izjava vlasnika - umetnička, emotivna...ili kakva god već ona može biti.

 

mazda3 g122 06.jpg

 

Menadžer za Mazda3 program, Kota Bepu, je izjavio da je cilj četvrte generacije bio ponuditi nešto što on naziva ''objektom za koji svi žude'' (u originalu ''object of universal desire''). U takvim konstrukcijama marketing odeljenja uvek imaju dosta posla, ali je i rezultat rada inženjera svakako stajao iza ovakvog slogana. Spoljašnji dizajn je naglašeno sportski sa jasnim evolutivnim pomacima u odnosu na prethodnu generaciju. Prednji deo je sada nešto niži čime je dobijen još agresivniji izgled čemu doprinosi i nešto manje izražena prednja maska u crnoj boji.

 

mazda3 g122 07.jpg

 

Prednji deo automobila je i dalje izrazito dugačak čime su zadržane proporcije prethodnog modela sa putničkim delom blago pomerenim ka nazad, dok su nešto manji otvori za točkove doprineli tome da 18'' točkovi skoro potpuno popune prostor i time učine siluetu još dinamičnijom. Prednja svetla su sada još dublje integrisana u vozilo gde se sa jedne strane maska nastavlja u okvire svetala, koji se sa spoljne strane stapaju u bokove vozila, gde gornji deo prednjih LED svetala skoro pa da postaju deo poklopca motora.

 

mazda3 g122 08.jpg

 

Zadnji deo je prilično drugačiji od prethodnog sa potpuno novim svetlosnim grupama. Ako treba tražiti slabu tačku u dizajnu novog modela onda je to zadnji deo koji nekako ne donosi agresivnost koju automobil sa svih ostalih strana poseduje. Dodatno, zadnji deo je prilično sličan nekim drugim modelima, mada zaista treba biti realističan jer današnji automobili svi do jednog liče jedni na druge (čemu opet treba zahvaliti sve rigoroznijim zahtevima za bezbednost).

 

mazda3 g122 09.jpg

 

Novi model ima identične dimenzije, bar kada govorimo o hečbek karoseriji, kao i prethodnik. Identične su dužina (4460mm) i širina (1795mm) dok je novi model nešto niži sa 1435mm (-30mm). Međusovinsko rastojanje kod novog modela je produženo za 25mm na ukupno 2725mm. Težina novog modela je zadržana tako da je hečbek težak oko 1.270 kilograma.

 

mazda3 g122 010.jpg

 

Prtljažni prostor je neznatno manji nego kod prethodnog, pa je umesto 364l sada na raspolaganju 358l. Niži krov kod novog modela je dodatno smanjio prtljažni prostor koji je na raspolaganju kada se preklope zadnja sedišta i VDA izmerena zapremina tog prostora iznosi 1026l.

 

mazda3 g122 011.jpg

 

Novosti kada je u pitanju entrerijer su primetne kada se one posmatraju u odnosu na prethodnu generaciju, ali kako je dosta modela revidirano u proteklom periodu većina tih novosti su zapravo već viđene u novoj generaciji CX-5 ili Mazda6 modela. Mazda je sa novom generacijom Mazda3 promenila i način odabira opreme. Do sada je na raspolagnju bilo 3 do 4 paketa opreme koji su nudili utvrđene kombinacije elemenata, dok je spisak opcija bio vrlo uzan i u praksi se svodio na izbor boje karoserije i eventualnu doplatu za navigaciju ili opcioni kožni enterijer (za kupce najbogatijeg Revolution Top paketa opreme).

 

mazda3 g122 012.jpg

 

Stvari su sada malo komplikovanije i sada, zapravo, mnogo više liče na proces odabira opreme kod nemačkih premium kompanija. Na raspolaganju imate baznu, Plus, GT i GT plus pakete opreme, a onda za svaku od njih na raspolaganju imate manje pakete opreme: Sound, Style, Safety i Luxury. Testirani model je obuhvatio sve raspoložive opcije u vidu bazne Plus opreme na koju su dodati svi raspoloživi paketi što doprinelo povećanju cene sa 21.990€ za još 4.000€ plus doplata od 660€ za Soul crvenu boju.

 

mazda3 g122 013.jpg

 

Unutrašnjost je tipično Mazda vozačko radno okruženje, ali tek na drugi pogled se mogu uočiti suptilne, ali prilično značajne izmene u vidu novog 8.8'' ekrana koji je zadržao svoju lokaciju nagornjem delu komandne table, ali je novi ekran sada daleko pljosnatiji pa nema onog efekta naknadno dodatog ekrana koji je bio tipičan za prethodno rešenje. Novi ekran nudi daleko veću rezoluciju i modernijim tj. grafički manje opterećenim prikazom što primetno doprinosi ugođaju. Vozač svoje informacije dobija sa centralnog displeja, ali je od daleko veće pomoći novi sistem za prikaz podataka na vetrobranu (HUD) koji sada zaista projektuje podatke na vetrobran, a ne na pomoćnu podlogu koja je ranije stajala ispred upravljača.

Kvalitet plastike, metala i kože/tekstila je vrlo visok i jasna je tendencija da Mazda aktivno poboljšava kvalitet enterijera kako podizanjem kvaliteta materijala, ali isto tako i završnom obradom koja kvalitetom lako zadire u premium ponudu. Ergonomija, kao i zvučna izolacija su takođe vrlo bitni faktori na koje Mazda obraća pažnju, pa je tako vožnja vrlo tiha, a vozač i putnici do svih pretinaca ili prekidača stižu uz jako malo truda i prirodnim pokretima.

 

mazda3 g122 014.jpg

 

Položaj za sedenje je vrlo nisko, a nova sedišta pružaju daleko više potpore nego što je to ranije bio slučaj. Sedišta su veoma udobna sa dugačkim sedalnim delom i vrlo udobnim naslonom što će duže vožnje učiniti dosta lagodnijim. Mazda je produžila teleskop upravljača za 70mm kako bi omogućila da se vozači što bolje ušuškaju u sedište, a da im upravljač ipak bude optimalno podešen. Sedenje na zadnjoj klupi neće biti posebno udobno za odrasle muškarce, dok nešto nižim putnicima niska silueta neće zadavati takve probleme, baš kao što će im i prostor za noge biti dovoljan. Kožna sedišta koja stižu uz paket luksuzne opreme (Luxury) su elektro podesiva i sa memorijom.

 

mazda3 g122 015.jpgmazda3 g122 016.jpg

 

Softverska asistencija je sa svakom novom generacijom automobila sve obimnija, a Mazda nije nikakav izuzetak. Sada je već izlišno govoriti o ABS, ESP i sličnim skraćenicama. Već u baznom paketu opreme se nalazi sistem za automatsko kočenje sa detekcijom pešaka, nadzor traka i slepog ugla, adaptivni tempomat, prepoznavanje znakova, automatska duga svetla, navigacija...

 

mazda3 g122 017.jpg

 

U Plus paketu opreme (+1300E) stižu 18'' točkovi (umesto 16'' koji su na baznoj opremi) i parking senzori, kao i grejači prednjih sedišta kao i upravljača i keyless sistem. Na test automobilu su bili prisutni svi opcioni paketi, ali je ovde bitno reći da uz paket dodatnih sistema sigurnosti (Safety) stiže sistem sa 4 kamere koji nudi 360 stepeni pogled na vozilo, kamera za pomoć pri kretanju u natrag, sistem nadzora bočnog saobraćaj i automatsko kočenje prilikom kretanja u natrag, kao i sistemi za pomoć pri kočenju u gradskj vožnji.

 

mazda3 g122 018.jpg

 

Revidirana gama pogonskih agregata obuhvata motor koji upravo imamo na testu, a koji je ujedno i bazni izbor - G122. U pitanju je već dobro poznati 2.0 četvorocilindrični SkyActiv-G atmosferski benzinac koji je od relativno skoro obogaćen ''blagim hibridom'' tj. sistemom sa oznakom M Hybrid. Motor proizvodi 122KS uz 213Nm i uparen je sa šetostepenim manuelnim menjačem koji je standardna opcija za sve motore u ponudi.

 

mazda3 g122 019.jpg

 

Hibridni sistem koristi električnu instalaciju od 24V sa novim litijum-jonskim akumulatorom koji daleko efikasnije može da prihvati veću količinu energije prikupljenu na kočenju, a veći kapacitet sistema omogućava rad svih sistema u vozilu bez korišćenja energije motora čime se povećava efikasnost po oba osnova - boljim performansama i manjom potrošnjom.

 

mazda3 g122 020.jpg

 

Blagi hibridni sistem u kombinaciji sa revidiranim komponentama koje prave manje trenja prilikom rada, kao i sistemom za deaktivaciju cilindara. Pri manjem opterećenju automatski se gase prvi i četvrti cilindar, dok je njihovo ponovno pokretanje trenutno ukoliko se ukaže potreba za punom snagom. Naredni ''stepenik'' kada su u pitanju benzinski agregati je potpuno novi SkyActiveX agregat koji nudi 180KS i 224Nm. Ovaj motor nije odmah ponuđen kupcima, već je na spisak raspoloživih stigao tek nekoliko meseci nakon predstavljanja vozila, a sve zbog toga što koristi novi pristup indirektnog paljenja smeše poput onog koje se koristi kod dizel agregata.

 

Dizel opcija je 1.8 litarski SkyActiv-D koji je zamenio 1.5 litarski kojeg smo imali prilike da isprobamo u prethodnoj karoseriji, a koji je prevashodno uperen ka evropskoj publici koja i dalje traži dizel pogonsku opciju. Dizelaš nudi relativno skromnih 116KS i 270Nm. Što se tiče ostatka mehanike, Mazda je za novi model prešla na novo rešenje koji sada koristi torziju pozadi, dok je napred klasičan Makferson. Novo ogibljenje je upareno sa novom generacijom sistema za raspodelu snage GVC+ (G-Vectoring Control) koje asistira vozaču blagim kočenjem na unutrašnjem točku, kako bi automobil bolje držao zadati pravac.

 

mazda3 g122 021.jpg

 

Šestostepeni menjač je u odnosu na prethodni model pretrpeo znajačna unapređenja jer je tokom životnog ciklusa treće generacije Mazda prilično unapredila menjač za potrebe novog MX-5, ali je onda tako unapređen menjač iskorišćen i u ostalim Mazda modelima. Sticajem okolnosti, kilometraža koju smo imali sa Mazda3 modelom je dosta manje nego što je uobičajeno, tako da je većina pređenih kilometara zapravo u gradskoj gužvi sa uključenim klima uređajem. Pređena kilometraža je bila nešto ispod 300km, gde je gradska vožnja bila skoro 200km.

 

mazda3 g122 022.jpg

 

Prosečna potrošnja na kraju testa je iznosila 8.4l, što je dosta više u odnosu na ono što kataloške brojke govore, ali je imajući u vidu relativno malo kilometara i dosta žustar tempo to sasvim korektna brojka, posebno imajući u vidu 2.0 atmosferski agregat. U gradskoj vožnji, sa nešto manjom gužvom i sa disciplinovanijom vožnjom treba očekivati oko 7.5 u praksi. Na autoputu potrošnja je dosta niža, na 130 je to oko 6.5 litara, dok vožnja magistralnim pravcim može biti izuzetno ekonomična pod uslovom da nema čestih obilaženja i korišćenja nižih stepena prenosa. Mi smo na ravnom magistralnom putu sa lakoćom spuštali prosek na ispod 5 litara čemu je dosta pomagao elastični agregat i dobro podešen šesti stepen prenosa.

 

mazda3 g122 023.jpg

 

Adaptivna LED svetla (dostupna u Style paketu opreme) sjajno rade posao, ali je glavni dobitak zapravo kod kupaca koji se ne odluče na ovu doplatu jer već u serijskoj opremi Mazda isporučuje kompletno LED osvetljanje koje je jedan vrlo veliki pomak napred u realnim uslovima vožnje, a posebno kada ste na magistralnim pravcima gde je u većini slučajeva većina vertikalne i horizontalne signalizacije davno nestala, pa se morate osloniti samo na vača čula i asistenciju vašeg vozila.

 

Menjač je jedan od elemenata koje će svi vozači, koliko god oni bili raspoloženi za bravure, morati da primete. Izuzetno precizan uz nadasve kratak, a ponekad rekli bi smo i prekratak, hod će vas prosto podstrekiti da ''pletete'' menjačem što je u našem slučaju značajno doprinelo povećanju ukupnog proseka potrošnje. Hod 1-2 je toliko kratak da ponekad niste sigurni da li je akcija završena ili je morate ponoviti, dok je nama na merenju performansi bilo neverovatno zabavno koliko brzo menjač radi na tradicionalno najdužoj akciji 4-5 gde je samo britki potez rukom u napred obavljao promenu stepna prenosa. Ovo je možda i bolji menjač od onog kojeg Honda nudi!

 

mazda3 g122 024.jpg

 

Vožnja je izuzetno tiha što je rezultat napornog rada na NVH (buka, vibracije, udobnost) elementima vožnje. Jedan od trenutno najtiših automobila koji za 130 Km/h i 2800 obrtaja ima samo 67.8 dB. Međutim kao jedan od elemenata NVH faktora je udobnost koja je sada dosta manja nego kod prethodnog modela. Naime, novo ogibljenje u kombinaciji sa evidentno dosta tvrđom šasijom sada kao rezultat ima da je komplatan automobil toliko rigidan da svaka, pa i najmanja vibracija se prenosi na kompletan automobil koji sada odaje utisak dobro ''spakovanog'' sportskog automobila. Mi, redakcijski, apsolutno podržavamo takve automobile pod jednim uslovom - da pogon opravdava tako tvrdo ogibljenje što u ovom slučaju sigurno nije ispunjeno. G122 je sasvim korektan pogonski agregat koji nudi solidne performanse, ali je veoma daleko od nečega što bi moralo biti pod haubom da se opravda ovako podešeno ogibljenje.

 

Sličnu stvar smo imali i kada se Mazda6 pojavila pre 10-tak godina, samo što ovaj put nisu problem amortizeri već kao da su balans štangle toliko ukrutile šasiju da vam i desni kraj autombila vibrira iako ste levim točkom prešli preko tanane rupe u asfaltu.

 

mazda3 g122 025.jpg

 

Upravljanje je takođe veoma brzo i automobil tako brzo menja pravac, a čemu verovatno doprinosi i GVC+ (nema načina da se isključi i proveri razlika u ponašanju) tako da smo u par situacija imali vrlo nervozan zadnji deo automobila što je nešto što nismo imali često prilike da susretnemo. Kočioni sistem je dosta dobar i u kombinaciji sa prilično dobrom Toyo gumom širine 215 nudi vrlo kratak zaustavni put od samo 37.5 m.

 

Zaključak

Prvo da kažemo da je početna cena nove Mazde3 daleko viša nego što je to ranije bio slučaj. Razlog je što je bazna motorizacija i oprema jako dobra, tako da će većina kupaca već za tih 21.000€ imati više nego dobar izbor bez potrebe da se dodaje bilo koji drugi paket opreme. Plus paket opreme za dodatnih 1.300€ donosi više nego dovoljno, tako da čvrsto verujemo da će velika većina kupaca sa ove dve opcije biti više nego zadovoljna.

 

mazda3 g122 026.jpg

 

G122 je vrlo ekonomičan u realnim uslovima eksploatacije, a hečbek karoserija je sama po sebi izuzetno atraktivna čemu će sigurno doprineti posebno atraktivne opcione 18'' felne i sada već vrlo prepoznatljiva Soul crvena boja karoserije. Praktičnost je dobra za segment u kome se Mazda nalazi, ali je jasno da kupci Mazde sigurno neće biti zainteresovani da prvo pogledaju koliki je prtljažnik, već ih daleko više zanima kako je biti ušuškan za volanom. Ogibljenje je, kao što smo već i rekli, jedini znak pitanja na koji kupci moraju sami da daju odgovor. Novi model ima za 30mm niži klirens i dosta oštrije ogibljenje, što znači da kupci moraju da prave određeni kompromis. Naše mišljenje je da ovako oštra karoserija zahteva snažniji agregat, tako da bi smo mi svakako naginjali da pod haubom bude SkyActiveX.

 

Autor: Nemanja Šarović

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topspeedvideo.jpg TopSpeed video: Test Mazda 3 G-122

 

Teško je izbrojati koliko ukupno ima konkurenata u C segmentu...ima ih barem 15. Iako je ponuda bogata, skoro svi ti automobili liče jedan na drugi.

Ali, to ne može da se kaže za Mazdu3 koja je dizajnirana tako da probudi emocije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Mazda3 SkyActiv-X 180

 

mazda3 009.jpg

 

Osim što je značajno veća i funkcionalnija od atraktivnog ''hečbeka'', nova Mazda3 sedan na ovom testu privlači pažnju revolucionarnim Skyactiv-X benzinskim motorom od 180 KS sa mehaničkim kompresorom i jedinstvenom tehnologijom dvostrukog ''paljenja'' koje je dobijeno ukrštanjem tehnologija rada benzinskog i dizel agregata, a ova kombinacija osmišljena je sa ciljem da obezbedi veću snagu uz nižu potrošnju. Dolazak nove generacije Mazde3 propratili smo u dva navrata, i to na međunarodnim prezentacijama, pa bi neko pomislio kako smo ovaj model uveliko apsolvirali, ali da li je baš tako!? Jesmo na statičnoj promociji u Pragu krajem 2019. dobili na dlanu sve ključne karakteristike japanskog modela iz C segmenta, koji nesumnjivo ima izuzetno važnu rolu u Mazdinom portfoliju.

 

Samo koji mesec kasnije, na dinamičnoj prezentaciji, imali smo priliku da isprobamo na delu hečbek sa petora vrata i benzinskim SKYACTIV-G motorom. Ipak, kako u Mazdi imaju još mnogo toga da kažu sa novom ''trojkom'', usledila je i treća sesija sa ovim interesantnim i po mnogo čemu specifičnim modelom. Naime, sada smo na domaćem terenu na test dobili Mazdu3 sedan, dakle u karoserijskoj verziji sa četvora vrata i, što je još interesantnije, sa inovativnim SKYACTIV-X benzinskim motorom jedinstvenim po tome što kombinuje tehnologije rada benzinca i dizela. O čemu se, zapravo, radi? U nastojanju da dođu do veće snage, a da pritom ne kompromituju potrošnju, u Mazdi su razvili revolucionarni motor.

 

mazda3 008.jpeg

 

Ovaj dvolitarski benzinac za paljenje koristi varijabilnu kompresiju koja doseže čak 16.3:1 po uzoru na dizel agregate, ali i svećice kao i ostali benzinski motori. Takav režim rada omogućava da se prilikom paljenja koristi smeša sa većom količinom vazduha i manjom količinom goriva i tako se poboljšava efikasnost i do 20%. Pre nego što vas upoznamo sa mogućnostima revolucionarnog agregata koji je stigao kasnije u odnosu na benzinski motor od 122 KS i 1.8 dizel od 116 KS i nedavno je uveden na tržište, red je da se osvrnemo na najvažnije generalije Mazde3 sedan. Sa dužinom od 4.660 milimetara ova verzija je za čak 20 cm duža od hečbeka. Iako je zadržala istovetno međuosovinsko rastojanje, putnici na zadnjim sedištima, koja su, kao i prednja izuzetno udobna, osećaju se komotnije i to najpre zbog većih staklenih površina.

 

mazda3 007.jpeg

 

I prtljažnik zapremine 450 litara izdašniji je za gotovo 100 litara i kao takav pravi veliku razliku. Dok je dinamično oblikovana Mazda3 hečbek posvećena individualistima ili mlađim parovima, elegantna limuzina učiniće se interesantnom porodičnim kupcima, kao i onima koji traže automobil za četiri odrasla putnika koji mogu krenuti na putovanje, a da ne budu osuđeni na previše kompromisa u pogledu prtljaga tj. svega onoga šta bi želeli da ponesu sa sobom. To je samo još jedan veliki plus uz neke druge karakteristike kojima nas je Mazda3 još ranije prijatno iznenadila. Tu pre svega mislimo na kompletno uređenje enterijera. Izvanredna, niska, pozicija sedenja po ugledu na nemačke predstavnike, gostoljubiva sedišta, kokpit sa jasnim i preglednim instrumentima koji okružuje vozača, uz izbor kvalitetnih materijala i pažljivu završnu obradu, stavke su koje ozbiljno približavaju Mazdu3 premium modelima.

 

mazda3 006.jpeg

 

Da ne završi na tome, pobrinula su se prilično ubedljiva vozna svojstva i to bez obzira na činjenicu da je u odnosu na prethodne generacije, koje su na zadnjoj osovini imale oslanjanje vezano u više tačaka (tzv. multilink), ovde je primenjeno jednostavnije i jeftinije rešenje u vidu torzione osovine. No, kada se zadesite za upravljačem nove „trojke“ teško da ćete pronaći zamerku na rad oslanjanja - ova Mazda se vozi zaista sportski.

 

mazda3 005.jpeg

 

Direktan upravljač, kratka ručica manuelnog menjača i precizno vođenje kroz krivine rezultiraju visokom ocenom u domenu vozne dinamike. Prosto iznenađuje koliko je neutralna i kako pri manevrima maskira dužinu, a velike zasluge za to pripadaju sistemu G-Vectoring Control Plus, koji pri ulasku pri skretanju ublažava obrtni moment, a zatim pri izlasku iz krivine, neprimetno koči spoljni točak, čime se smanjuje opterećenje usled G-sila.

 

mazda3 004.jpeg

 

Kapa dole za agilnost, ali kako stoje stvari sa novim agregatom? Osim što radi izuzetno tiho i uglađeno, deluje kao da negde u sebi ljubomorno čuva svojih 180 KS i nije baš rad da ih svesrdno podeli sa vozačem. Šezdesetak konja više na račun Skyactiv-X 180 motora je ozbiljan bonus u odnosu na Skyactiv G 122 i utisak je da bi morao u većoj meri da se odrazi na performanse.

 

mazda3 003.jpeg

 

Deklarisano ubrzanje od 0 do 100 km/h 8.2 sekunde se ne oseća u realnosti i automobil deluje pomalo anemično. Očigledno je da daje jači vetar u leđa kada premaši 3.000 obrtaja, ali i to da ispod 2.500 obrtaja nevoljno prima gas. Što se tiče potrošnje, ona se u gradu kreće između 7 i 8 litara pri normalnom tempu i kada eskivirate najveće gužve u špicu jer steni-kreni režim rapidno diže pomenuti prosek. Na otvorenom putu je apetit kudikamo manji pa Mazda3 može da prevali 100 kilometara sa manje od 6 litara, dok na auto-putu pri 130 km/h pije 7 litara.

 

mazda3 002.jpeg

 

Za takva krstarenja Mazda je predvidela olakšicu u vidu adaptivnog tempomata, a na raspolaganju je i asistencija koja ne dozvoljava da nehotično, bez uključivanja pokazivača pravca, pređete u susednu saobraćajnu traku. Od ostalih sigurnosnih sistema treba upozorenje na bočni saobraćaj, nadzor mrtvog ugla, čitanje saobraćajnih znakova i prepoznavaje umora kod vozača. Za pohvalu što sve to dolazi već u osnovnom paketu opreme, baš kao i LED svetla za automatskom aktivacijom dugih svetala, te head-up displej. Dokaz da postoji i nešto u čemu se Mazda nije ugledala na premijum marke, jer one čak i kod modela iz viših razreda sve to masno naplaćuju.

 

mazda3 001.jpeg

 

Sa još nekim opcionalima kao što su aluminijumske felne od 18 inča, pametni ključ, parking senzori napred i nazad, kamera za vožnju unazad, automatski klima uređaj i metalik boja, testirana Mazda završava na 27.300 evra. Ako je posmatramo kao klasičan model C segmenta, to je prilično ''jaka'' cena, ali ne treba smetnuti s uma da ovaj automobil po svemu prikazanom zaslužuje da ga analizirano u svetlu limuzine. U tom slučaju, pomenuta cena i nije tako visoka kao što se čini na prvi pogled...

 

Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed

Fotografije: Aleksandar Savin

 

preuzeto sa - topspeed.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Mazda 3 Skyactive-X

 

Dok neki razvijaju hibride i električne automobile, u Mazdi su se koncentrisali na ono što znaju najbolje i razvili novi motor koji spaja tehnologiju dizela i benzinca.

Taj novi motor koji Mazda zove ''Skyactive-X'' isprobao je Jura u Mazdi 3 :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motormouth.jpg Motormouth video: Test 2020. Mazda 3

 

Iako Mazda3 nikada nije bila bolja, njena prodaja na pojedinim tržištima značajno opada.

Ne postoji jedan razlog, ali verovatno najpre to da ljudi kupuju više Crossover/SUV modele, a Mazda tu nudi CX-30 koji je faktički Mazda 3 podignuta da bude Crossover:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda 3 sa turbo motorom i 4x4 pogonom?

 

191354-mazda3 mps.jpg

 

Mazda je najnoviju, četvrtu generaciju svoje ''trojke'' predstavila krajem 2018. godine, i to u hatchback verziji sa 5 vrata i u formi klasičnog sedana sa 4 vrata. Nekako u isto vreme su iz Mazde stigle vesti da u ovoj generaciji neće predstaviti sportsku Mazdu 3 MPS (na nekim tržištima poznata kao Mazdaspeed3), ali najnovije informacije iz Amerike nagoveštavaju da je ipak u planu jedna sportska varijanta.

 

To neće biti MPS verzija, već je u pitanju navodno Mazda 3 sa turbo benzinskim motorom, pogonom na sva četiri točka i automatskim menjačem. Mazda za sada nije zvanično potvrdila ovu verziju, ali nezvanično se ovakva ''trojka'' može očekivati tokom modelske godine 2021. (u hatchback i sedan verzijama). Ostaje da se vidi da li će se prodavati samo u Americi ili će se raditi o globalnom modelu. U svakom slučaju, možemo očekivati i nešto atrakrivniji eksterijer sa novim aero body paketom, veće alu točkove, sportski izduvni sistem, modifikovano oslanjanje, jače kočnice i doterani, sportski enterijer.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda 3 Skyactiv-G122 Plus na testu Auto magazina

 

mzd3 31.jpg

 

Nova Mazda 3 je pravo umetničko delo. Skulptura na točkovima. Najlepše je to što smo i u vožnji sve vreme svesni lepote, na koju nas podseća i ništa manje atraktivna i kvalitetna unutrašnjost. Mazda je definitivno rešila da bude specifična u svakom pogledu, počevši od tehnologije pa do dizajna svojih automobila. Jedinstvena je po odbijanju da pribegne daunsajzing konceptu smanjenja radne zapremine motora, već hrabro potencira 2.0 benzince i veće. Čak su i zapreminu dizelaša povećali sa 1.5 na 1.8 litara. Dizajn je postao toliko dominantan, da umetničku vrednost nove Mazde 3, ali i drugih modela, što serijskih, što koncepata, potvrđuju brojne prestižne nagrade iz oblasti industrijskog dizajna, što nije baš često među automobilima. Naravno, umetnost nije za svakoga, i ne treba svako da je razume…

 

mzd3 30.jpg

 

Nova ''trojka'' je zaista prava skulptura na točkovima. Svaki detalj je poseban, a ako baš moramo da biramo, hečbeku dajemo prednost u odnosu na sedan, bar kada je lepota u pitanju. Zato smo na test preuzeli upravo ovu verziju. Cena je identična kao kod limuzine, a isto im je i međuosovinsko rastojanje. Paketi opreme takođe. Nema ih mnogo - svega su dva.

 

mzd3 29.jpg

 

Uz drugi po redu, ''plus'', mogu da se doplate još četiri dodatna, u zavisnosti od afiniteta i mogućnosti kupca. Cena počinje od 20.690 evra, a Mazda 3 kakva je na našem testu košta 25.890 evra, sa svim mogućim dodacima.

 

mzd3 28.jpg

 

Inače, u ponudi su prvobitno bila samo dva motora, 2.0 benzinac od 122 konjske snage i 1.8 dizelaš sa 116 konja, a gami su se kasnije pridružila još dva - jača verzija 2.0 atmosferca od 150 KS i 2.0 Skyactiv-X od 180 KS kod koga se smeša pali kompresijom kao kod dizelaša.

 

mzd3 27.jpg

 

Ovaj poslednji je dostupan i u varijanti sa pogonom na sva četiri točka, dok je dizelaš u međuvremenu izbačen iz ponude. Razlog za nešto višu osnovnu cenu leži u činjenici da je osnovna oprema toliko bogata da ima stavke koje mnogi konkurenti nemaju ni u najvišim paketima.

 

mzd3 26.jpg

 

Naprimer, ''hed-ap'' displej je standard, zatim digitalni instrumenti i adaptivni tempomat su takođe uobičajeni deo opreme, kao i automatsko kočenje sa prepoznavanjem pešaka. Tu nije kraj - upozorenje na nadolazeći saobraćaj prilikom isparkiravanja unazad se takođe podrazumeva, ali i kamera za snimanje saobraćajnih znakova i automatska aktivacija dugih svetala.

 

mzd3 25.jpg

 

Inače, farovi su u punoj LED tehnologiji. Navigacija se ne doplaćuje a standard je i horizontalni, neobično izdužen multimedijalni displej dijagonale 8.8 inča. Generalno, unutrašnjost je posebna priča. Mazda 3 je ozbiljno stala na crtu premium modelima. Ne samo da izgleda kvalitetno, već to i jeste.

 

mzd3 24.jpg

 

Postala je, možda čak najkvalitetnija u C segmentu. Izuzetno meka plastika fine teksture i eko-koža dominiraju, čak i centralnim grebenom koji razdvaja prednja sedišta. Doduše, Mazda je insistirala na lakiranoj crnoj plastici oko ručice menjača, koja se lako grebe, a potrebno je i stalno imati krpu za brisanje.

 

mzd3 23.jpg

 

Svakako, nije lako osmisliti dizajn tako da se dopadne većini, pogotovo kada je originalnih ideja sve manje, a varijacija na jednu istu temu sve više. Pre svega, interesantno je to što je komandna tabla zakošena kao kod američkih automobila iz šezdesetih, tako da delimično imate osećaj kao da se podvlačite pod nju.

 

mzd3 22.jpg

 

Aluminijumske lajsne i sofisticirana jednostavnost imaju primese retro elemenata, na šta nas asocira i volan, odnosno tasteri na njemu. Komande klime izgledaju kao da su komande starinskog radija, dok se ozvučenje zapravo kontroliše preko jednog jedinog tastera.

 

mzd3 21.jpg

 

Kao i do sada smešten je pored ručice menjača, a novost je, da osim pojačavanja, sada preko njega mogu i da se menjaju stanice, odnosno numere pomeranjem levo-desno. Ovo i nije preterano originalno rešenje, s obzirom da ga imamo i u modelima Audija, ali je svakako izuzetno praktično. Doduše, ovde lakat mora da bude skroz unazad pomeren kako biste dohvatili dugme ozvučenja, uostalom, kao i komande ''HMI'' interfejsa. On je dosta promenjen i sada je zaista intuitivniji za korišćenje. Međutim, ukoliko vozač prosečne visine maksimalno spusti sedište, deo mekane obloge komandne table će zakloniti donji levi ugao centralnog displeja.

 

mzd3 20.jpg

 

Bez obzira na to vredi uživati u niskoj poziciji sedenja, sa gotovo potpuno ispruženim nogama. Instrumenti su polu-digitalni. Očekivali smo da će obrtomer biti na centralnoj poziciji kao do sada, međutim, u sredini je digitalni brzinomer.

 

mzd3 19.jpg

 

Svakako, dizajn je vrlo elegantan zahvaljujući klasičnom izgledu brojčanika i kazaljki. Nismo primetili da Mazda ima opciju bežičnog punjenja telefona. Pregrada za njegovo odlaganje je u dubini centralne konzole i nije osvetljena. U naslonu za ruke je veliki prostor čiji se poklopac otvara tek kada se klizno pomeri unazad.

 

mzd3 18.jpg

 

U njoj je dodatni USB priključak, kao i slot za SD karticu i utičnica od 12 volti. Za putnike na zadnjim sedištima nema USB priključaka. Mazda je brend sa strategijom da kupce osvaja premijum karakterom, materijalima, kvalitetom i naprednom tehnologijom a ne natprosečno prostranom kabinom.

 

mzd3 17.jpg

 

Tako je i sa novom ''trojkom'' koja je konstruisana tako da u maksimalnom komforu na zadnjim sedištima uživaju ljudi prosečne visine. Visokim osobama će biti knap, a problem može da im predstavlja i niska gornja ivica prozora koja zaklanja pogled.

 

mzd3 16.jpg

 

Mazda 3 nije zamišljena kao taksi već kao porodičan auto za ljude koji umeju da uživaju u svim njenim prednostima. Među njima su i vozne karakteristike.

 

mzd3 15.jpg

 

Možda će neki biti razočarani što nova ''trojka'' nema multilink zadnje ogibljenje, već torziju. Oslanjanje je podešeno prilično sportski; hod amortizera i opruga je kratak, nema naginjanja i plivanja, već auto prijatno skakuće preko neravnina.

 

mzd3 14.jpg

 

Nismo primetili da auto ima problem prilikom oštrih skretanja, šta više vrlo je poslušan sa visoko postavljenim limitima. Istina, servo asistencija volana je malo jača, ne prenosi previše informacija sa podloge, ali je prilično direktan.

 

mzd3 13.jpg

 

Kako bi ispunila najnovije Euro 6d-Temp standarde o emisiji izduvnih gasova, i ujedno ostala verna svom konceptu velike radne zapremine, Mazda je svoj 2.0 benzinski motor učinila lakim hibridom. To znači da ulogu elektro-motora ima starter-generator koji puni baterije tokom usporavanja i kočenja, a istovremeno pomaže benzincu prilikom ubrzanja.

 

mzd3 12.jpg

 

U praksi, ušteda u potrošnji nije velika ali je dovoljna da sve odgovara novim standardima. Šta više, prosek od 8.5 litara po gradu je nešto veći nego kod prethodne generacije. Doduše, auto zaista nismo štedeli, s obzirom da smo uživali u ubrzanjima i linearnoj isporuci snage sve do 6.000 obrtaja.

 

mzd3 11.jpg

 

Mazda je bila fer, pa je navela više nego realne podatke o potrošnji prema novom WLTP sistemu merenja, koji ima pet ciklusa vožnje. Navedena fabrička potrošnja po gradu je identična onoj koju smo i mi dostigli. ''Trojka'' je zaista zabavna za vožnju i činjenica da je jedan od poslednjih atmosferskih 2.0 benzinaca pod haubom govori sama za sebe. Iako je zaista elastičan i na niskim obrtajima, vuče vas da ga zavrtite i uživate u ubrzanjima.

 

mzd3 10.jpg

 

Istina, sa dva dodatna putnika već se gubi ona oštrina. Tek tada postajete svesni da motor ima svega 122 konjske, pa vozač kad je sam u autu ima osećaj da je mašina dosta snažnija od navedene cifre u katalogu. Dok čekamo neku jaču ''trojku'' da stigne na test u našu redakciju, moramo da priznamo da nas ni ova nije razočarala. Naprotiv.

 

mzd3 9.jpg

 

Auto je pravi izbor za ljude koji cene specijalan tretman u pogledu dizajna i kvaliteta, ali i najnovije bezbednosne tehnologije. Sa Mazdom 3 možete i na duže staze, jer pri 130 km/h troši oko 7 litara (2.800 obrtaja). Čak iznenađujuće dobro ubrzava do 150 km/h, a sve što treba da uradite je da menjač vratite u četvrtu i date pun gas. Za one koji ipak ne vole da barataju ručicom menjača na raspolaganju je automatski menjač.

 

mzd3 8.jpg

 

Ukoliko vam je potreban veći gepek tu je sedan sa 100 litara većom zapreminom. Na kraju, oni koji žele nešto više prostora na zadnjem sedištu i veće odstojanje od tla, tu je krosover Mazda CX-30. Nema sumnje, Mazda 3 je toliko specifična da je potpuno drugačija od japanskih i evropskih konkurenata. Sigurni smo da je mnogo onih koji upravo to žele.

 

mzd3 7.jpg

 

Okruženje ''HMI'' interfejsa je potpuno novo. Kroz njega se sada lakše kreće, a jedna od novina je i dijagram protoka energije, gde možete da pratite kada starter-generator pomaže benzincu a kada se pune baterije. Ovde možete da vidite i kada motor radi na dva cilindra. Deaktivacija se obavlja kada vozite konstantnom brzinom. Na nižim obrtajima se osećaju blage vibracije, kao da vozite po neravnom asfaltu. Generalno, izolacija od vibracija je mogla da bude bolja, s obzirom da se prenose na karoseriju i kada motor radi u mestu.

 

mzd3 6.jpg

 

Svaka od četiri kamere koje pokrivaju kompletnu situaciju oko automobila ima rezoluciju od 1.3 megapiskela i veliku osetljivost u noćnim uslovima. U kombinaciji sa displejem visoke rezolucije, kompletna slika je jedna od najboljih u ovom trenutku. Preko tastera sa leve strane volana možete da birate povećanje slike sa prednje ili bočnih kamera.

 

mzd3 5.jpg

 

Uz paket Style dobijaju se i LED adaptivni farovi, od kojih svaki ima po 20 nezavisnih elemanata. Automatika dugih svetala sjajno radi, i to tako što snop farova ''preskače'' vozila ispred, maksimalno osvetljavajući put bez zaslepljivanja.

 

mzd3 4.jpg

 

Mazde su poznate po vrhunskim sistemima bezbednosti. Doduše, ovde nema poluautonomne vožnje kod koje auto sam održava sredinu saobraćajne trake, iako je na volanu ikonica u obliku volana i linija na putu, koja nas na to asocira. ''Trojka'' samo upozorava vozača prilikom nenamerne promene saobraćajne trake.

 

mzd3 3.jpg

 

Kamera za automatsko kočenje prepoznaje pešake, a prati i druga vozila prilikom skretanja u raskrsnici, tako da reaguje momentalno ukoliko vas neko iseče. Vodite računa ako vozite ''na braniku'' vozilu ispred, jer ''trojka'' hoće sama da zakoči misleći da ćete ga udariti. Drugim rečima, kažnjava nasilničku vožnju.

 

mzd3 2.jpg

 

Dobra stvar je i to što automatski koči unazad, ne samo na statičnu prepreku prilikom isparkiravanja unazad, već i na nadolazeći saobraćaj ali i pešake koje često ne vidite.

 

mzd3 1.jpg

 

Autor: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljena Mazda 3 sa turbo motorom

 

mazda 3 7777.jpg

 

Mazda je novu, četvrtu generaciju svoje ''trojke'' predstavila krajem 2018. godine, i to u hatchback verziji sa 5 vrata i u formi klasičnog sedana sa 4 vrata. Nekako u isto vreme su iz Mazde stigle vesti da u ovoj generaciji neće predstaviti sportsku Mazdu 3 MPS (na nekim tržištima poznata kao Mazdaspeed3), ali sada je potvrđeno da 8. jula ipak stiže jedna sportska varijanta (bar što se tiče američkog tržišta). To neće biti MPS verzija, već je u pitanju Mazda 3 sa turbo-benzinskim motorom (verovatno 2.5 sa 250KS i 420 Nm), pogonom na sva četiri točka i automatskim menjačem. Ovakva ''trojka'' će se nuditi u sklopu modelske godine 2021 (u hatchback i sedan verzijama), a ostaje da se vidi da li će se prodavati samo u Americi ili će se raditi o globalnom modelu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda3 Turbo sa 4x4 pogonom

 

mazda3-turbo 02.jpg

 

Dok je Mazda USA prošle nedelje najavila da će ''trojku'' sa turbo motorom predstaviti 8. jula, u Mazdi Mexico su odlučila da ovaj model prikažu nešto ranije. U pitanju je Mazda3 sa 2.5 Skyactiv-G turbo benzinskim motorom, i to sa 230KS i 420 Nm obrtnog momenta, pogonom na sva četiri točka i 6-stepenim automatskim menjačem.

 

mazda 3 turbo 01.jpg

 

Deo opreme između ostalog čine i 18-inčni alu točkovi, automatska LED prednja svetla, el. šiber, kao i Bose sound sistem sa 12 zvučnika. Ovakva ''trojka'' će se nuditi u sklopu modelske godine 2021. (prvo u hatchback a nešto kasnije i u sedan verziji), po ceni od oko 19.500 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2021. Mazda3 2.5 Turbo

 

mazda3-2.5-turbo 02.jpg

 

Nekoliko dana nakon Mazde Mexico, danas je i Mazda USA prikazala Mazdu3 sa turbo motorom. Američku Mazdu3 Turbo pokreće 2.5 SkyActiv-G turbo benzinski motor, i to sa 227KS i 420 Nm obrtnog momenta, odnosno 250KS i 434 Nm sa 93-oktanskim gorivom. U paketu su i pogon na sva četiri točka, 6-stepeni automatski menjač, 18-inčni alu točkovi u crnoj boji, el. šiber, infotainment sistem sa 8.8-inčnim ekranom, kao i Bose sound sistem sa 12 zvučnika.

 

mazda3-2.5-turbo 01.jpg

 

Uz doplatu će biti dostupna i sedišta sa grejanjem, dvozonski klima uređaj, head-up displej, adaptivna prednja svetla, tempomat sa radarom, sistem za nadgledanje mrtvog ugla, sistem za održavanje vozila u kolovoznoj traci, sistem automatskog kočenja. Takođe, uz Premium Plus Package se dobija i gloss black spojler na prtljažniku (zadnji krovni spojler na hatchbacku). Ovakva ''trojka'' će se nuditi u sklopu modelske godine 2021, dok će cena biti saopštena naknadno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

Trazio sam mazdine forume, al su nekako siromasni kod nas, pa sam video da tema postoji i ovde, pa se nadam da ce neko moci malo vise da me uputi...

Naime, u fazi sam kupovine novog auta, pa sam se zagledao u mazdu 3, ali 2004-2008 godiste, ta generacija. Tacnije modele od 2006-2008 god. Novije mazde su dosta bolje ali su i skuplje. Gledao sam varijantu benzinac 1.6 sa 105ks. Citao sam da su im ti motori dobri. Ne bih dizelasa uzimao. Takodje sam cuo da im limarija zna da bude slaba tacka, tako da bi to dobro moralo da se pogleda pre kupovine.

Ako bi ste imali neki savet oko kupovine i generalno sta mislite o ovom modelu? Mozda i varijanta sa plinom...

Kakva je za odrzavanje, dostupnost delova, mozda neki dobar servis u Beogradu, a da je pristojna cena...

Share this post


Link to post
Share on other sites

carexpertyoutubelogo.jpg CarExpert video: Test Mazda 3 SkyActiv-X

 

Benefiti dizela sa korisnim stvarima koje ima benzinski motor = SkyActiv-X motor u Mazdama:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars video: 2020. Mazda 3 Skyactiv-X

 

Mazda obećava da ovaj benzinac troši kao dizel:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg MarekDrives video: Test Mazda3 Skyactiv-X Sedan

 

O autu govori Marek, a o tehnologiji koja treba da spoji najbolje (brz odziv na gas kao kod benzninaca, uz malu potrošnju i dosta obrtnog momenta kao kod dizela), govori Christian Schultze, glavni u ''Mazdi Evropa'' za razvoj i tehnologije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...