Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Vrele Gume test: Nova Mazda3

 

mazda3 vg.jpg

 

Te 2003. godine nastala je jedna država smešnog imena i tužne sudbine (SiCG). U njoj je ubijen Zoran Đinđić, Partizan je ušao u Ligu Šampiona, Terminator je postao guverner Kalifornije, Buš je povukao trupe iz Iraka, a iz Japana nam je stigla nova Mazda sa oznakom 3. Ovaj kompaktni automobil u hečbek i sedan varijantama bio je legitimni naslednik modela Mazda 323, a plasiran je pod nazivom Mazda Axela (od ''accelerate'' -ubrzati i ''excellent'' - odlično), kako ga i danas nazivaju na azijskom tržištu. Šesnaest godina kasnije pomenute državne zajednice odavno više nema, SAD ima nove frontove... A Mazda3 je u svojoj novoj, 4. generaciji, čini se nikad lepša. Prebolela je pubertetske probleme. Sazrela, stasala i poput najlepše tinejdžerke hrabro i glamurozno stupila na nikad suroviju automobilsku scenu. U gomili SUV pubertetlija na steroidima i bahatih premium limuzina, naša mala lepotica odvažno je najavljena kao veliki hit ove godine. I nije se obrukala.

 

Da li zbog portugalskog sunca ili japanske zavodljivosti, ali čim smo uživo videli novu Mazda3 osetili smo one davno zaboravljene prolećne leptiriće u stomaku. Tokom februara meseca Mazda za novinare u Lisabonu održava evropske prezentacije nove ''trojke''. Na red (verovatno poslednji) smo došli i mi, balkanski novinari. Dočekale su nas obe najavljene verzije - limuzina (sedan), doduše samo na statičkoj prezentaciji i glavna, hečbek varijanta sa petoro vrata koju smo imali priliku da vozimo, a u varijantama sa dva različita benzinska i jednim dizelom motorom. Ali prvo par reči o spoljnom izgledu… Ono što je najpre uoočljivo sa prednje strane, a što našu lepoticu razlikuje od prethodnih generacija i konkurencije, jeste uvećana i istaknuta rešetka hladnjaka sa hromiranim ''krilima'' koja se ''ulivaju'' u farove i dodatno ukošena frontalna svetla. Možda spreda deluje malo ''ljuto'' agresivno i sportski, ali je opšta slika svakako primamljujuća.

 

IMG-87d183e53f18dd54985ed6e6d090d802-V.jpg

 

Pogled na bok donosi nam percepciju istaknute sportske linije obe pomenute varijante nove Mazda3. Tu su uvećani prednji prozori (ali i smanjeni zadnji na hečbeku), kao i činjenica da je hečbek model apsolutno inspirisan rešenjima čuvenog Mazdinog koncepta Kai. Ukupna dužina nove Mazde3 u hečbek izvedbi minimalno je smanjena sa 4.470 mm na 4.460 mm. Širinina se nije promenila i ostala je 1.795mm. Međuosovinsko rastojanje nove Mazda 3 iznosi 2.725mm , dok je rastojanje od tla (sa vozačem od 75kg) tačno 15 cm.

 

IMG-468df050455610a30594445756258c4c-V.jpg

 

Na zadnjem delu ističu se integrisani spojler na prtljažniku, redizajnirane zadnje svetlosne jedinice i dve modernizovane izduvne cevi. Kritičari će reći da pozadina deluje malo van proporcija i nesvakidašnje nezgrapno, a mi ćemo kao poznati ljubitelji oblina reći jednostavno - ili vam se sviđa ili ne, sredine nema.

 

IMG-8f5edce7a1d558bf18179a1ed679a7b0-V.jpg

 

Ovde u Lisabonu smo imali prilike da vidimo model Mazda3 u standardnoj ultra crvenoj, zatim beloj i novoj specijalizovanoj sivoj varijanti (tzv. polymetal ili potpuna siva). Možda je već hiljadu puta rečeno, ali se i sada mora ponoviti. Crvena boja je najbolja i jedina apsolutno idealna boja za sve automobile brenda Mazda. Tačka. Rezime eksterijera mogao bi da stane u jednu rečenicu. Nova Mazda3, ne samo po našem mišljenju, predstavlja najlepše stilizovani hečbek u automobilskoj istoriji. Sedan, odnosno limuzinska verzija ništa ne zaostaje za datom konstatacijom.

 

IMG-8034fae6eb425f85c2fe7e504b52274b-V.jpg

 

Ako se za spoljašnji dizajn može reći da je u neku ruku futuristički, enterijer nove Mazda3 ima definitivno evoluciono-umetnički karakter. Na promociji u Lisabonu napomenuta je glavna filozofija kojom se japanski proizvođač vodio po pitanju dizajna unutrašnjosti ovog modela. To je parola ''manje je više'' i japanski izraz IMA - prazan prostor u pozitivnom kontekstu. To znači da kabina nove Mazda 3 ima dizajn blizak minimalističkoj umetnosti.

 

IMG-e765061a623b53675ce8cfd58859cdf7-V.jpg

 

Kao što se može videti i na fotografijama, u kabini hečbek modela uočjiv je novi, mali (neko bi rekao i zdepast), ali i vrlo funkcionalan volan (koji sada može da se okrene za 1cm više). Ispred vozača nalazi se lepo upakovana digitalna instrument tabla sa tri brojčanika. Desno je ekran (nije touchscreen - upravlja se sa centralne konzole) infotejnment sistema koji je blago okrenut ka vozaču, što izgleda lepo i služi svrsi. Kada je reč o vozačkoj poziciji sedenja, ona je primarno dosta niska za naš ukus, ali doprinosi sportskom utisku vožnje i impresiji da zaista ne sedite NA sedištu nego U njemu, te da ste utoliko bliskiji sa samim vozilom.

 

IMG-f2d3ffd00eb16c2a13ac2dc871e07ffb-V.jpg

 

Iz Mazde su ponosni i na zavidan kvalitet materijala i završne izrade za koje tvrde da su daleko bolji od onih na prethodnim generacijima Trojke (nismo potpuno ubeđeni u to, ali neka im bude - o samim materijalima neki drugi put ). U odnosu na prethodnike produžen je i centralni naslon za ruke, a držači za čaše prebačeni su ispred ručice menjača. Sve to deluje dosta dobro organizovano, jednostavno i pristupačno pre svega vozaču kao centralnoj figuri i ovog modela. Nešto skraćenija zadnja klupa i ograničen kapacitet prtljažnika koji na našem hečbek modelu iznosi oko 350 l (prethodna Trojka imala je 364L) neke su od mana koje bismo izdvojili. Zadržan je i defekt stare generacije, kao i mnogih novih modela, a koji se odnosi na preglednost i pogled na zadnje staklo. Naime, zarad lepšeg izgleda ''stražnjice'' apsoulutno se zanemaruje pogled na srednji retrovizor nas koji nismo navikli na pikap, teretna i druga vozila u kojima on ne postoji. Ali sve to i nisu problemi, jer kome ne sviđa ili nije dovoljno velika hečbek verzija, jednostavno može da izabere sedan varijantu nove Mazda3 i uživa u pravoj limuzini.

 

IMG-4d44bfc98dbff63d71249f105e96f685-V.jpg

 

Prava revolucija dešava se zapravo ispod haube. Naime, Mazda je prva kompanija na svetu koja u serijsku proizvodnju uvodi benzinski motor sa kompresionim paljenjem (poput dizelaša). Reč je o komercijalnom agregatu nazvanom Skyactiv-X, odnosno benzinskom motoru koji koristi tzv. self ignite tehnologiju dizelaša. Ipak, taj. 2.0 benzinski Skyactiv-X motor koji koristi naprednu tehnologiju i isporučuje 181 konjsku snagu, ali sa obrtnim momentom koji više priliči dizelašima, samo je najavljen ali ne i implementiran u modele na današnjoj prezentaciji. Umesto njega u ponudi smo imali dva benzinska Skyactive-G motora od 2.0 litra, oba sa 122 KS, kao i Skyactiv-D 1.8 dizel varijantu nove Mazda3.

 

IMG-1a533c5ae952bd2b7b9a010b5aa2721c-V.jpg

 

Hečbek model koji smo danas  vozili i koji je na fotografijama ima dakle nešto manje inovativan, ali krajnje pouzdan, 1.8 SkyActiv-D dizel pogon. Ovaj takođe novi dizelaš ima 116 konjskih snaga (pri 4000 o/min), uparen je sa šestostepenim manuelnim menjačem (postoji naravno i automatik), a maksimalni obrtni moment iznosi mu 270 Nm. Na našoj test vožnji od nekih 100 kilometara ovaj model pokazao je prosečnu potrošnju od krajnje zadovoljavajućih 5.3 litra. Kada je reč o dva trenutno plasirana i dostupna benzinska agregata, radi se Skyactiv-G 2.0 modelima, koje ćemo takođe imati priliku da provozamo ovde u Portugalu. Prvi model ima snagu od 122 KS pri 6 hiljada brtaja i 213 Nm na 4000 obrtaja. Drugi je tzv. blaga hibridna verzija sa takođe 122 KS.

 

IMG-fcb3047c122fc6f4a85d613bdf68bd39-V.jpg

 

Iznenađujuće ili ne, ali za novu japansku Trojku još uvek nema najave potpuno hibridnih električnih modela. Samo čisti benzinci i jedan usamljeni dizelaš. Još jedan veliki novitet u segmentu najavljen je kada je reč o novoj Mazda3. Radi se o uvođenju pogona na sva četiri točka i-Active AWD  (samo u hečbek Skyactive-X izvedbi), koji je prekopiran sa modela Mazda CX-5. U japanskom proizvođaču objašnjavaju da su na novoj Mazda3 kupcima ponudili unapređeni i-Activ sistem pogona na sva četiri točka u kombinaciji sa potpuno novim G-Vectoring Control Plus sistemom. On automatski koordinira rad sistema za dovod goriva sa upravljačkim i sistemom oslanjanja. Primera radi, ovaj sistem se aktivira kada kompjuter detektuje da vozač istovremeno dodaje gas i skreće.

 

IMG-665d59d903fbf23c7dbaa4f14ca61fda-V.jpg

 

Poseban naglasak na lisabonskoj prezentaciji nove Mazda3 stavljen je na još jednu inženjersku inovaciju japanskog proizvođača, koji je za ovaj model dodatno razvio novi tzv. i-Activsense sistem pomoći vozaču. On obuhvata nadzor vožnje, FCTA sistem upozorenja na stanje saobraćaja ispred vozila, zatim automatsko prilagođavanje brzine, kao i automatsku asistenciju za vožnju u povećanoj gužvi (CTS-provereno dobro funkcioniše). Primera radi, Driver Monitoring sistem preko infracrvene kamere prati ponašanje i stanje  vozača, te detektuje da li je on pospan ili ometen nečim. Ako sistem otkrije da je vozač ''opasan'' po svoju i bezbednost na putu, onda se uključuje zvučno upozorenje u kabini i sugeriše odmor. Moramo priznati da nam se posle poludnevnog leta i radnog dana ovde u Portugalu, ovaj sistem u jednom trenutku zaista oglasio na kraju današnje test vožnje.

 

IMG-019228625b98bbf830bc2e5eca468fc4-V.jpg

 

Svi modeli nove Mazda3 opremljeni su sa potpunim 360 stepenim video nadzorom, pa naravno i sa kamerom za vožnju u rikverc. Jednu od zamerki uputili bismo na head up displej koji nije dovoljno jasan i bistar, već čini se više odvlači pažnju u pokušaju tumačenja nego li što pomaže vozaču. Pored navedenih tehnologija u Mazdi su posebno ponosni i na zvučnu izolaciju vozačke kabine. Tu izolaciju oni nazivaju ugodna tišina i zaista je na zavidnom nivou. Ne zaostaje ni novi zvučni sistem sastavljen od 12 zvučnika.

 

IMG-38b36d3183a42b1fc80d5fe34bb12d1e-V.jpg

 

Ipak, i pored silnih noviteta sve to izgleda vrlo prirodno, funkcionalno i jednostavno, pa je vožnja nove generacije ovog legendarnog modela zaista pravo uživanje i hedonizam i izvornom smislu te reči. Japanci imaju drevni izraz ''jinba ittai''. Ovaj izraz označava jedinstvo jahača i njegovog konja, trenutak kada oni u toku jahanja postaju jedno. Mazda je preuzela ovu izreku da opiše vožnju njihovih modela, sa naglaskom na novu i po svemu unikatnu četvrtu generaciju modela za oznakom 3. Bilo kako bilo, i prema našem današnjem doživljaju, vožnja nove Mazde 3 je svakako jedinstveno iskustvo. Ako se grubo rečeno uzme da će direktna konkurencija Mazdi 3 biti takođe novi modeli Ford Focus, Kia Ceed, Hyundai I30, Golf 8 itd., prema našem skromnom mišljenju konstatovatovaćemo da je ona - van konkurencije. Možda je uporediti sa Mercedesovom A klasom ili Audijem A3. Mada nismo sigurni da se i tu ovi premium brendovi ne bi obrukali. Jer Mazda sve stvari radi jednostavno drugačije. Možete je voleti, možete mrzeti, ali nećete ostati ravnodušni i nećete je zaboraviti. Sve u svemu, ako vam nije najlepša ili najbolja, morate priznati bar da je nova Mazda 3 jedna od najzanimljivih modela u svom segmentu. Svakako je jedan od glavnih hitova automobilske industrije u ovoj godini.     

 

IMG-4d9f388d8c18e7b4962e44c844d6f05f-V.jpg

 

Prodaja nove japanske Trojke u Srbiji (u hečbek varijanti) kreće ovih dana, a startuje sa cenom od 20.590 evra za Skyactive-G manuelca, pa sve do 26.490 evra za model Skyactive-D automatik, naravno uz brojnu doplatnu opremu. Iz Mazde naglašavaju da već u osnovnim paketima Trojka nudi mnogo toga što se ranije doplaćivalo, pa im je to još jedan adut u trci sa konkurencijom. Sedan verzija na naše tržište stiže u maju. 

 

Specijalno iz Lisabona, za Vrele Gume: Stefan Stojković

Foto: Vrele Gume, Mazda

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Mazda3

 

mzd012.jpg

 

U Mazdi nastavljaju sa jasno zacrtanom strategijom koja za odrednicu ima premium, a novom ''trojkom'' japanska marka još glasnije poručuje da ne pristaje ni na kakve kompromise. Četvrta generacija japanskog predstavnika u C segmentu nagovestila nam je svoje ambicije pre dva meseca na statičnoj prezentaciji, a sada nam je na delu, tj. u vožnji, otkrila nove adute. A njih je, zaista, mnogo. Mazda je po mnogo čemu specifična marka. Nema proizvodnju u Evropi, nije se priklonila trendu ''daunsajzinga'' motora pomoću turbo tehnologije, ne raspolaže naročito širokom gamom... No, japanski proizvođač u portfoliju ima sasvim dovoljno proizvoda i aduta da pokrije dobar deo tržišta, u skladu sa svojim ambicijama. Drugim rečima, Japanci se nisu rasplinuli na sve strane i drže se stanovišta da je za njih bolje ponuditi manji broj automobila, ali tako da svaki od njih odskoči kvalitetom i približi se što je više moguće premium normama.

 

mzd011.jpg

 

Najnoviji model iz Hirošime, Mazda3 zagovornik je upravo takve filozofije. Ovaj pripadnik C segmenta, tzv. ''golf klase'', dizajniran je sa ciljem da probudi emocije, te donosi poslednju interpretaciju Kodo jezika koji se ovde račva u dva pravca - ''hečbek'' koji smo vozili ističe se dinamičnim stavom, dok sedan sa četvora vrata više polaže na eleganciju. Interesantno je pomenuti da je prvi inspirisan ''kai'' konceptom, a drugi ''vižn kupe'' konceptom, pa je ovo prvi slučaj da različite karoserijske verzije Mazde3 nemaju istu polaznu tačku.

 

mzd010.jpg

 

Sedanu ćemo posvetiti pažnju naknadno, kada budemo dobili automobil na test, a sada smo se fokusirali na ''hečbek'' sa petora vrata koji je sa 4.46 metara među najdužim u klasi, ako ne i najduži. Isto se može reći za međuosovinski razmak od 2.72 metra. Dinamičnu formu proizvodi nizak prednji kraj sa oštrim konturama. Napred se ističu istanjena LED svetla i veoma široka maska hladnjaka, dok je za sportski stas jednako zaslužan ''napumpan'' zadnji kraj.

 

mzd009.jpg

 

Ovakvo rešenje sa masivnim C stubovima proizvodi oprečna mišljenja oko toga da li su Japanci pogodili ukus kupaca ili su preterali u nameri da automobil na oko učine maksimalno dinamičnim. Utisak je da nova Mazda3 uživo izgleda bolje nego na fotografijama. Jedno je sigurno, za razliku od nekih članova C segmenta koji liče ili bar podsećaju jedni na druge, ''japanka'' se izdvaja svojim autentičnim izgledom.

 

mzd008.jpg

 

I unutrašnjost donosi autentična rešenja. Neka, kao što su nisko postavljeni ventilacioni otvori ispred suvozača, nisu nas očarala. Međutim, jeste vozačka pozicija. Ona je isprojektovana tako da se vozač, nisko smešten u udobno sedište sa podesivom dužinom sedalnog dela, oseća potpuno ''ušuškano''. To je postignuto ovalnim oblikom instrument table, a da utisak bude potpun centralni ekran od 8.8 inča je blago zakrenut ka vozaču.

 

mzd007.jpg

 

Inače, u Mazdi su implementirali minimalistički pristup tako da je broj tastera sveden na minimum, a mnogo toga preseljeno u meni koji je intuitivan i pristupa mu se preko kružnog selektora. Pored navigacije, multimedijalnog sadržaja, povezanosti sa mobilnim telefonom (Apple Car i Android Auto), ovde se podešava i ambijentalno osvetljenje, isključuju pojedine sigurnosne asistencije, itd. Inače, glavni displej ima odličnu grafiku, daje kristalan prikaz kamere i nudi prečice do pojedinih funkcija, ali nije osetljiv na dodir.

 

mzd006.jpg

 

Daleko je bitnije to što je upravljač itekako osetljiv, a automobil neposredno povezan sa vozačem. U to smo se uverili testirajući verziju sa 2.0-litarskim benzinskim agregatom od 122 KS. Reč je o novoj generaciji SkyActiv-G motora koji nije mnogo dobio na snazi, ali raspolaže sa 30 odsto većim obrtnim momentom i dosta je ekonimičniji. To je posledica nove funkcije deaktivacije cilindara i tzv. „mild hibrid“ sistema sa starterom generatorom i baterijom koja skladišti energiju za napajanje pomoćnih agregata te dozvoljava ranije aktiviranje stop-start sistema, a daje i ispomoć benzinskom motoru.

 

mzd005.jpg

 

Ovo je jedan od samo dva agregata u trenutnoj ponudi, drugi je 1.8-litarski dizel od 115 KS i oba pored ručnog menjača sa šest stepeni prenosa nude šestostepenu automatsku transmisiju kao alternativu. Bitno je napomenuti da će Mazda u toku godine dopuniti pogonsku gamu još jednim, ali itekako vrednim pokretačem. Reč je o revolucionarnom Skyactive X benzinskom motoru od 2 litra i 180 konja, sa mehaničkim kompresorom i, što je još važnije, dvostrukim paljenjem koje se dobija preko sabijanja kao kod dizela i pomoću svećice. Time se postiže kombinacija visokog obrtnog momenta i niske potrošnje. Za razliku od ostalih motora u ponudi, ovaj će moći da se dobije i u kombimnaciji sa AWD pogonom što će biti prvi slučaj da ''trojka'' nudi pogon na sve točkove.

 

mzd004.jpg

 

Motor koji smo na prvom testu isprobali ne impresionira snagom, ali i pored te činjenice Mazda3 2.0 nam se predstavila u svetlu pravog vozačkog automobila. Sa ojačanom šasijom i unapređenim sistemom G-Vectoring Control Plus, ''trojka'' deluje stameno i agilno uprkos tome što je sistem oslanjanja sa krutom zadnjom osovinom degradiran u poređenju sa prethodnim modelom koji je imao multilink vezu pozadi.

 

mzd003.jpg

 

Odlična vozna dinamika posledica je direktnog upravljanja i pomenutog GVC plus sistema koji prilikom skretanja smanjuje obrtni moment motora i blago koči spoljni pogonski točak kada se započne sa ''oduzimanjem'' odnosno ispravljanjem upravljača pri izlasku iz zavoja. Implementacijom ove tehnologije ne samo da je ''hendling'' podignut na viši nivo, već i udobnost jer se smanjuje intenzitet G sila na putnike. Komfor, naročito akustički, bio je zaista visoko na listi prioriteta Mazdinih konstruktora, pa Mazda3 postavlja standarde po pitanju zvučne izolacije. Vožnja u svim režimima je izuzetno tiha, pa raspoloženje putnika ne remete nikakvi spoljni zvukovi. Sve je maksimalno prigušeno - otpor kotrljanju, šum vetra i zvuk motora. Tek kada kazaljka obrtomera preskoči iznad 4.000 obrtaja motor nešto glasnije počinje da se čuje i to se dešava samo pri snažnim ubrzavanjima. Temperament atmosferskog motora je takav da rado prihvata gas, posebno iznad 2.500 0/min. Doduše to ne čini previše žustro, ali 122 KS je sasvim dovoljno da automobil težak manje od 1.300 kilograma solidno ubrzava kada je to potrebno. Sa obzirom na relativno malu masu, kočnice nemaju težak zadatak, pa je i zaustavljanje lako i sigurno, a pedala kočnice je dobro odmerena i izraženo progresivna.

 

mzd002.jpg

 

Za kočenje je zadužen i obogaćeni i-Active Sense paket sigunosnih asistencija. Automobil pomoću radara skenira put ispred i dijagonalno, pa ukoliko dođe do opasnosti od kolizije sa drugim vozilom, a izostane reakcija vozača, sistem koji radi pri brzianma iznad 10 km/hr automatski će aktivirati kočnicu. Na taj način se smanjuje rizik ne samo od naletanja na vozilo ispred već i u tzv. T raskrsnicama kada druga vozila dolaze bočno. Osim što motri na put, Mazda3 prepoznaje i znakove umora vozača te upozorava kada je vreme za pauzu i odmor. Kada je reč o bezbednosnoj opremi, pod okriljem i-Active Sens sistema posluje i adaptivni tempomat sa funkcijom za vožnju u stani kreni gradskom režimu vožnje. Tu je i asistencija upravljanja, tako da sa uključenim tempomatom na auto-putu osim što  vas drži na bezbednom odstojanju od vozila asistencija sprečava i izlazak iz trake, ali to čini samo jednom, nakon čega morate da izvršite korekciju upravljačem. U suprotonom vratiće vas u suprotnu stranu i tada postoji opasnost od nekontrolisanog prelaska u drugu traku ukoliko ne prihvatite upravljač.

 

mzd001.jpg

 

Pohvalu zaslužuje i head-up displej, pregledan je i dovoljno veliki da pruža uvid u sve relevantne informacije kao što su brzina kretanja, ograničenje brzine i putokaz navigacije. Ovaj dodatak u Mazdi3 zapravo to i nije jer dolazi u standardnoj opremi zajedno sa adaptivnim LED svetlima, adaptivnim tempomatom, navigacionim uređajem... Osnovna oprema je dakle veoma bogata, a sa njom dolazi i nešto jača ulazna cena od 20.590 evra, što sugeriše da Mazda cilja posebnu publiku, one koji traže više od proseka klase i spremni su to i da plate.

Na osnovnu opremu nadovezuje se nekoliko paketa, gde već prvi ''plus'' daje reprezentativnu opremu sa alu-felnama od 18 inča, dvozonskim automatskim klima-uređajem, pametnim ključem, kamerom za voćnju unazad, grejanim upravljačem i prednjim sedištima, odleđivačima brisača i samozatamnjujućim retrovizorima spolja i unutra. Ovako opremljena Mazda3 staje tačno 22.090 evra, što i nije mnogo ako se uzmu u obzir količina opreme i svi ostali kvaliteti nove ''trojke''. Mazda3 je agilna iako se ne razmeće snagom, a kvalitetom izrade, vrhunskom zvučnom izolacijom te bogatom osnovnom opremom ''puca'' visoko.


+ Agilnost u vožnji, zvučna izolacija, kvalitetan enterijer, bogata osnovna oprema.
– Prtljažnik ispod proseka klase, skroman izbor motora.


Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed

Fotografije: Jefrey Van der Vaart

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijasat.jpg Emisija SAT: Proba Mazda 3

 

Kada je 2003. godine predstavljena Mazda 3, ovaj model je označio početak nove ere za japanskog proizvođača, a Mazda 3 se brzo izborila za mesto najvažnijeg modela u porodici. I nova mazda 3 će nastupati u dve verzije karoserije: kao hečbek i sedan, obe sa istim  međuosovinskim rastojanjem od 2.72, samo što je hečbek dugačak 446 centimetara, dok je sedan za 20 cm duži. Ove dve verzije se razlikuju i u zapremini prtljažnika, hečbek nudi 358 litara, što je osetno manje od proseka klase, ali situaciju popravlja sedan sa čak 450 litara.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijasat.jpg Emisija SAT: Test Mazda3

 

Prosto ne možemo da verujemo da smo model pod imenom Mazda 3 tek sada vozili. Razlog zašto nam se čini da smo je baš dugo čekali je taj što smo se sa konceptom ''kai'', koji ju je najavio, upoznali još u oktobru 2017. godine, kada smo bili na salonu automobila u Tokiju. Tada je Mazda prikazala ono što će biti inspiracija svih njenih budućih modela. I dok je ''kai'' najavio Mazdu 3, ali i izgled svih budućih modela sa petora vrata, veliki ''vižn kupe'' je pokazao kako će izgledati njeni sedani. Potom smo čekali još godinu dana da bismo krajem prošle godine na prezentaciji u Pragu najzad videli i konačan izgled. Međutim, to je bila statična prezentacija, pa su nam nedostajali utisci iz vožnje. Nakon godinu i po dana čekanja, najzad smo za volanom nove generacije i možemo da kažemo kako se vozi - a vozi se odlično.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Mazda3 u Srbiji od 20.590 evra

 

mazda3 bg.jpg

 

Uvoznik japanske Mazde za Srbiju je na svom zvaničnom sajtu objavio i kompletan cenovnik za novu generaciju ''trojke'', koju inače ovih dana mogu da vide i posetioci 54. Međunarodnog Salona automobila u Beogradu (traje do 31. marta).

 

mazda3 bg 11.jpg

 

Objavljene su cene za Mazdu3 hatchback i sedan, a najpristupačnija verzija startuje po ceni od 20.590 evra. Toliko košta Mazda3 sa Skyactiv-G122 benzinskim motorom od 90 kW/122KS, dok bazna dizel varijanta sa Skyactiv-D116 motorom od 85 kW/116KS ima cenu od 22.690 evra. Kompletan cenovnik za novu Mazdu3 možete pogledati ovde.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

polovniautomobili.jpg Polovni Automobili video: 2015. Mazda 3

 

Test Mazde 3 iz 2015. godine u sedan varijanti sa benzinskim SkyActive motorom od 2.000ccm i 120KS:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese video: Test 2019. Mazda 3

 

Pola sata detaljnog videa o Mazdi3, dosta zanimljivih stvari za čuti kojih obično nema u onim klasičnim press materijalima/klipovima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Test Mazda 3

 

Davni predak Mazda 323, koja je bila klasična konfekcija. Od druge generacije kompaktne Mazde oznaka je skraćena samo na ''3'', i sada je pred nama četvrta generacija, sigurno najlepša do sada:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

caradvice.jpg CarAdvice video: Test 2019. Mazda 3

 

Manje praktičnosti, više lepog izgleda i premium osećaja, agilnog upravljanja. To bi u najkraćem bio ovaj kompaktni automobil.

Iako je najduži u svom segmentu, nikako nije sa najviše prostora unutra. Npr. prednji deo je namerno produžen samo da bi auto imao lepšu i još nižu ''njušku'', da bi bio lepši. To se najbolje vidi kad dignete haubu i vidite koliko ima slobodnog prostora od motora do veznog lima...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sportska Mazda 3 ipak stiže?

 

191354-mazda3 mps.jpg

 

Mazda je novu, četvrtu generaciju svoje ''trojke'' predstavila krajem prošle godine, i to u hatchback verziji sa 5 vrata i u formi klasičnog sedana sa 4 vrata. Nekako u isto vreme su iz Mazde stigle vesti da u ovoj generaciji neće predstaviti sportsku Mazdu3 MPS (na nekim tržištima poznata kao Mazdaspeed3), ali najnovije informacije iz japanskog proizvođača nagoveštaju da postoji šansa da se takav ''hyper'' model ipak pojavi. Doduše, najverovatnije neće biti dostupan u Evropi.

 

Neke vesti naime kažu da bi nova Mazda3 MPS mogla u prodaju tokom 2021. godine, i to sa 2.5 litarskim turbo benzincem i (najverovatnije) pogonom na sva četiri točka. Mazdin razvojni centar u Los Anđelesu je navodno već napravio koncept koji je trenutno pod procenom centrale iz Hirošime. Ako i dobije zeleno svetlo, nova sportska Mazda 3 se po svemu sudeći neće prodavati na Starom kontinentu jer pomenuti 2.5 litarski motor neće moći da zadovolji strože standarde emisije u Evropi. To onda znači da će glavna tržišta za ovaj model biti SAD, Australija i Japan. U svakom slučaju, nova Mazda 3 MPS će u paketu imati agresivniji eksterijer, veće alu točkove, sportski izduvni sistem, modifikovano oslanjanje, jače kočnice i doterani, sportski enterijer.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Test Mazda 3 u dizel i benzinskoj verziji

 

Testirali smo novu Mazdu 3 i to u dizel i benzinskoj varijanti. Koje su prednosti dizela, a koje benzinca, proverio je Juraj Šebalj:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Mazda 3 vs Toyota Corolla

 

Šta je bolje: Klasika dovedena skoro do savršenstva ili tehnologija koja čuva vaš novčanik na benzinskim pumpama?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Mazda 3 na testu Auto magazina

 

wqwq716.jpg

 

Čekajući Kodoa

 

Misteriozna reč iz naslova najjednostavnije bi se dala prevesti kao pokret duše...

Ali, nije sve tako jednostavno, barem kad su Japanci u pitanju. Dolaskom novog dizajnerskog šefa u kompaniju, Ukia Maede, Mazda je odlučila da svojim automobilima da novi izgled. Međutim, za Japance, izgled nije dovoljan. Zato su ozbiljnošću filozofa došli do koncepta Kodo, nastalog na idejama lepote forme, dinamike pokreta i uzbuđenja kretanja. Trebalo im je godinu dana da od tri japanske reči - rin, dou i en (koje kao da nemaju nikakve zajedničke tačke sa konačnim rešenjem) dođu do svoje dizajnerske filozofije. Sada znamo šta je Kodo...

 

wqwq715.jpg

 

Da bi stvar ipak bila jednostavnija, ta odrednica ukratko znači nešto kao lepota pokreta duše. I kad je lepota u pitanju, dizajneri su je posle samo sproveli u delo. Sve novije Mazde zasnivaju se na toj ideji, pa i novopridošla ''trojka'' o kojoj se odranije zna dosta toga. Kao na primer, da je jedan od Mazdinih bestselera, i da je u oštroj konkurenciji sa Golfom, Focusom, ili Astrom. Nema, međutim, Mazda 3 tako dugu tradiciju, jer je rođena (ili prekrštena?) 2003. godine, kao zamena za model ''323'', na čijim je temeljima ''trojka'' nastavila da krči svoj put. Samo nedelju dana posle putovanja na Majorku, na prve test vožnje nove Tojotine Corolle, obreli smo se u Lisabonu, na premijernom predstavljanju Mazdinog kompaktnog automobila, sasvim izvesno - direktne konkurencije. Iako ovde nije mesto za poređenje ta dva automobila, samo predviđamo oštru borbu za mesto pod suncem, dva modela koji su donekle slični, u ponečemu različiti, ali svakako su osveženje na automobilskoj pozornici.

 

wqwq714.jpg

 

Ono što sada znamo jeste da će Mazda 3 stizati u dve karoserijske verzije, kao hečbek i sedan, a da će imati i jedan dizel motor. Iznenađujuće, Mazda i dalje ne sledi opšti trend elektrifikacije svojih automobila. Nešto od elektro radova ipak je urađeno i na pridošloj ''trojci'' što pominjemo u okviru. Znamo i to da će limuzina stići nekako s proleća...

 

wqwq713.jpg

 

Hečbek je već tu, i vozili smo ga na putevima oko Lisabona krajem februara. Kako izgleda - vidite na slikama, ali je ideja bila sledeća: izbeći bilo kakve forme lima koje bi nastale pod presom, već dobiti čistu formu bočnih panela koji, spojeni i objedinjeni, daju lepotu čiste forme i odsjaj okoline na laku. I zaista, automobil izgleda jednostavno, čisto, skladno. Ono po čemu će se na kraju razlikovati od sedana biće izražena prednja maska. ''Trojka'' je dobila nova (LED) svetla, okrugla. Napred su skrivena u kućištu farova oštrih linija, dok su pozadi uparena po dva okrugla svetla.

 

wqwq712.jpg

 

Izmene su napravljene u paleti boja karoserije. Nova je takozvana polimetal siva, nijansa nalik ''industrijskoj'' plavoj, boji koja je sve popularnija u dizajnu. Predviđeno je da hečbek ima devet, a limuzina osam boja u ponudi.

 

wqwq711.jpg

 

Kabina je zaista pravo osveženje, neka vrsta najbolje iz japanske i, možda nemačke škole. Ravne, duge, čiste linije, precizni detalji, lepi tasteri i komande, precizni spojevi.

 

wqwq710.jpg

 

U ovoj klasi automobila nismo skoro videli tako dobar rad. Kupci će moći da biraju između crnih platnenih obloga ili crne kože, iako će sedan, na primer, imati i opciju sa belom kožom, a hečbek i burgundac nijansu. Takvi detalji biće lako vidljivi, ali je Mazda mislila i na ono što se ne uočava odmah, ali se može osetiti; pozicija vozača je detaljno rekonstruisana, počevši od sedišta, preko položaja volana, do ugla pod kojim se nalaze pedale. To bi trebalo da spreči zamor vozača, i od vožnje učini osećaj uživanja. Da bi sve to bilo još bolje, potrebno je bilo poboljšati i preglednost.

 

wqwq709.jpg

 

Zato je pažljivo stesan prednji, takozvani A stub, proširujući vidno polje i ograničavajući mrtve uglove. Ispred vozača sada je novi displej prečnika sedam inča, sa najvažnijim pokazateljima vožnje, kao i ključna obaveštenja o stanju automobila. Drugi monitor, koji pokazuje medijske i navigacione sadržaje prečnika je čak osam i po inča, i moguće ga je koristiti podeljenog na dva ''prozora''.

 

wqwq708.jpg

 

Ono što je karakteristično za ovaj displej jeste široki format (wide screen) koji je ograničen svojom visinom, ali ma kako širok bio uvek će vam nedostajati deo cele slike koju biste voleli da imate, prvenstveno kada vam je neophodna šira navigaciona karta. Ipak, novine koje su primenjene olakšaće vam snalaženje bilo kada i bilo gde: naime, uveden je novi 3D žiro senzor, grafičke funkcije su poboljšane i ubrzano osvežavanje ekrana.

 

wqwq707.jpg

 

Šta se krije pod haubom? Zapravo, ne tako mnogo izbora. Možda je iznenađenje što Mazda i dalje ostaje verna dizel motorima, makar i zbog kupovine vremena dok se ne vidi šta će se desiti sa tehnološkim i ekološkim standardima narednih par godina. Dakle, umesto starijih motora od 1.5 i 2.2 litra, Mazda je za ''trojku'' pripremila dizel mašinu zapremine 1.759 kubika, sa 116 konjskih snaga pri 4.000 obrtaja u minutu. Taj motor biće uparivan sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačima.

 

wqwq706.jpg

 

Benzinska alternativa je motor zapremine 1.998 kubika, sa maksimalnom snagom od 122 KS pri 6.000 obrtaja. Dakako, čitav niz tehničkih detalja je pažljivo urađen, uključujući kvalitetnije klipove i smanjenje trenja, efikasnije ubrizgavanje goriva, niži nivo buke i ravnomerniji rad. Štaviše, benzinski motor ima mogućnost deaktiviranja (dva) cilindra u zavisnosti od režima vožnje i potrebe za performansama.

 

wqwq705.jpg

 

Cilindri jedan i četiri se ''isključuju'' u situacijama kada se vozi ravnomernim tempom bez ubrzanja, ili na nizbrdici. I ovaj motor će imati šestostepene menjače. Zanimljiva je i vest da će hečbek ''trojka'' imati i pogon na sva četiri točka. Nova egzotična skraćenica koju bi trebalo da naučimo zove se ''i-aktiv AWD'' (''i'' je, naravno, od inteligentni), i zapravo je unapređeni, objedinjeni sistem pogona na svim točkovima i kontrole prijanjanja i prenosa snage na sva četiri točka.

 

wqwq704.jpg

 

Još ćemo vam od tehničkih neophodnosti reći samo ovo: uz dodatne radove na boljem ležanju vozila na putu, Mazda je ipak ostala verna tradicionalnom rešenju ogibljenja: napred je to Mekferson sistem, dok pozadi ostaje torziona osovina. Ako pročitate i naš tekst sa promocije Corolle, znaćete na šta smo mislili... Jedan utisak o premijernoj ''trojci'' već smo vam saopštili, bilo je to zadovoljstvo zbog odlično urađenog zadatka u kabini. Druga impresija jeste tih rad bez imalo vibracija.

 

wqwq703.jpg

 

Tokom dvodnevne vožnje u okolini glavnog grada Portugala prešli smo nekoliko stotina kilometara u hečbeku sa oba motora. Zanimljiv je naš utisak, podeljen sa drugim kolegama, da je u vožnji vrlo mala razlika u ponašanju automobila, pa čak ni putne performanse, ubrzanja i komfor nisu toliko različiti bez obzira da li je reč o benzinskom ili dizel motoru. Automobil je upravljiv, sa preciznim menjačem (manuelni je pravi biser), dok je udobnost na najvišem nivou.

 

wqwq702.jpg

 

Verziju sa automatskim menjačem probali smo najvećim delom na zagušenom ulasku auto-puta u Lisabon, pa osim jednostavnosti i bezbrižnosti koje takav menjač pruža, nismo imali mnogo prilike da osetimo njegove druge potencijale. Mazda 3 je zaista dobar automobil, bio je to, a sada je otišao i korak dalje. Njegova linija možda neće svakoga oduševiti, ali kao lepota pokreta i duše zaista zaslužuje svoj status. Da nije Kodoa, trebalo bi ga izmisliti...

 

wqwq701.jpg

 

Benzinski motor je izdanak nove generacije Mazdine tehnologije pod nazivom Skyactive-G 2.0. Taj motori je dodatno podržan još jednim novim rešenjem koje se zove M Hybrid System. Ovaj sistem radi na principu ''lake'' transformacije energije koje nastaje prilikom usporavanja kretanja vozila, pri čemu se kaišem sa motora pokreće generator koji stvara struju (pod naponom od 24 Volta) puneći litijum-jonsku bateriju malog kapaciteta. Ta struja ne koristi se kao ''pogonsko gorivo'', već služi za napajanje elektro uređaja.

 

wqwq700.jpg

 

Tekst: Dejan Danilović

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...