Jump to content
FAS Goran
benedikt

Fiat Punto mk.2 - iskustva sa kvačilima

Recommended Posts

U jbt...pa tebi zamalo nije prosao druk kroz korpu.

Edited by genca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pu pu nije moj auto :)

Kada zavrsim bacicu neki tekstic oko zamene kvacila, ko se usudi sam da to odradi, nije nuklearna fizika uopste

Share this post


Link to post
Share on other sites

nije nuklearna fizika kada imas stubnu dizalicu sav alat koji ti treba i pomocnika... a kad radis sve sam i imas gomilu srafova koji  nikad nisu  odvijani a nemas sa cim da ih odvijes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nema gde da se uvati kljuc, sve je okruglo i plasticno. Ja sam ovako ispustio pa ce pomoci jos nekom, na sisicu se navuce crevo i drugi njegov kraj ubacu u neku flasicu, nadruka se kvacilo i stisne se, onaj ko je pod haubom izvuce srafcigerom osigurac i malo izvuce crevo iz cilindra i na sisicu izlazi ulje i vazduh ako ga ima.

Mada problem nisam resio. Verovatno se druk utisnuo u korpu posto je pedala jako cudna, tvrdja, gumenasta nekako i kada stisnem skroz do kraja pedalu cuje se neko skripanje

Nikako kljucem...izvadi se osigurac od creva i povuve par milimetara napolje. Vazduh izlazi na sisicu i kada izadje crevo gurnes nazad i vratis osigurac. Nema drukanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.

Ja sam pre nekih 1000km menjao set kvačila. Umesto originalnog Valeo seta, uzeo sam MECARM set kvačila (Made in Italy) koji za sada radi jako lepo. Cena je oko 8000 rsd.

Problem koji se meni javio je taj da se nakon zamene seta kvačila pojavila lampica check engine kao greška. Na moje pitanje upućeno majstoru, zbog čega se to pojavilo, iako toga nije bilo kad sam doterao auto, uporno se trudio da me ubedi da on nema veze s tim jer se na dijagnostici ta greška manifestovala kao kvar davača temperature. I realno gledano, fizički nema nikakve veze pošto je davač na bloku motora. Ali, nisam imao mira, pa sam po povratku kući polako počeo da čačkam i naravno, pronašao sam uzrok. Nakon vraćanja menjača, priklještili su mi bužir sa kablovima za davač temperature, senzor temp. goriva, relej grejača...

Tako da svima savetujem, da zbog mog lošeg iskustva obavezno pogledate makar to i ne prođete isto kao ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pu pu nije moj auto :)

Kada zavrsim bacicu neki tekstic oko zamene kvacila, ko se usudi sam da to odradi, nije nuklearna fizika uopste

 

Ako te ne mrzi, ispuni obecanje i "baci" tekst...Citenjem teksta ne znaci da cu sam krenuti u rad, vec da bolje skontamo koliko je to posla i sta se sve treba uraditi...

Pozz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kao sto sam obecao, tekstic kako zameniti kvacilo na Puntu 1.2

Za rad vam treba cekic,srafciger(ravan i zvezdasti),pajser(montirac), kljucevi 10,12,13,15,17,19,32, WD sprej, dizalica,neki panjevi ,kanap, dokon drugar da dodaje alat i da imate na nekog da se derete ako ne ide kao podmazano, pivo/rakija/koka kola za kvasenje grla. 

Pozeljno je imati kanal ili stubnu dizalicu, u protivnom ce posao biti ses.

Prvo dok je auto na zemlji i dok drugar drzi kocnicu sa kljucem 32 popustite sraf koji drzi homo zglog levog tocka. Zatim se podigne prednji kraj auta.Ispustite ulje iz menjaca i pozeljno je da ga kasnije zamenite. Skinite prednje tockove. Otkacite sa glavcine krajeve spona i odsrafite sraf na glavcini koji drzi kuglu viljuske. Uz pomoc pajsera izvucite kuglu viljuske iz glavcine (ubacite jedan kraj u vecu rupu na viljusci i drugi kraj pajsera opteretite i na polugu vadite kuglu)

.20141104_184743.jpg

Zatim se skida do kraja sraf koji drzi homo zglob i izvuce se ta strana poluosovine iz glavcine. Iz kanala se nabije srafciger izmedju menjaca i drugog kraja poluosovine i na polugu se izbije poluosovina iz nutova menjaca

20141104_184715.jpg20141104_184658.jpg .

Sve ovo vazi za levu stranu. Sa druge strane isto raskacinjete kraj spone i viljusku ali ne skidate centralni sraf jer taj kraj poluosovine ostaje u glavcini. Isto se skida i desna poluosovina iz menjaca. Onda se prelazi iznad auta. Skine se akumulator, kuciste akumulatora i pocinje se sa oslobadjenjem menjaca odozgo. Skinite cilindar kvacila (drze ga dva srafa)

20141101_112209.jpg ,

zatim uz pomoc srafcigera ili viljuskastog kljuca se svlace sajle biraca sa jabucia

20141104_184553.jpg20141104_184544.jpg20141104_184606.jpg

Sledece se skida nosac sajli da ga tako nazovem koji je sa zadnje strane menjaca usrafljen sa tri srafa. Da bi se lakse pristupilo srafovima menjaca ispod auta mora da se skine parce cevi auspuha od katalizatora ka prvom sledecem spoju. Ukoliko imate nesrecu, kao ja, da je neki dundjer majstor zavario bukvalno sve spojeve na auspuhu, radice brusilica ili skidanje grane sa glave i dalje ostatak auspuha. Onda se odsrafi masa koja je usrafljena ispod cilindra kvacila i skine se anlaser koji je dosta nepristupacan. Iz kanala se skidaju dva srafa koja se vide odozdo a ispod haube se skida gornji, treci, koji prolazi kroz zvono menjaca. Kada ste raskacili sve oko menjaca sledece sto se radi jeste podbacivanje panja ispod kartera koji ce da drzi motor da ne ispadne. Za svaki slucaj, na koseve sa gornje strane stavite parce cevi koja ce stajati kao rasponka ili koska(kako je ko zove) a sa kanapima obuhvatite motor i menjac i vezite za cev da ne padnu ispod auta kada se sve odsrafi. Sledece, sa kljucem 19 popustite sve srafove kojima je menjac usrafljen za blok motora ali nemojte ih sve skidati. Skinite zadnji nosac menjaca a potom i onaj ja levom kosu

20141104_184639.jpg .

Tada kanap treba da drzi menjac. Skinite sve preostale srafove koji drze menjac uz blok a potom lagano povucite menjac od motora da izvucete spojnicku iz lamele. Kada ste razdvojili motor i menjac, popustate kanap koji drzi menjac i on lagano ide dole. Kada je menjac van auta predstoji zamena seta kvacila koja je sama po sebi p*ckin dim. Odrsrafite korpu, izvadite lamelu i bacite ih, zatim u srce nove lamele ubodete spojnicku ili parce drveta ako nemate spojnicku, i vratite korpu i lamelu obrnutim redosledom od skidanja. Drvo ubodeno u srce lamele vam sluzi da lamelu centrirate sto je bolje moguce. Zamenite druk lezaj pre vracanja menjaca i ostaje vam "jos samo" da sve vratite na svoje mesto obrnutim redosledom :)

Edited by Zemunac1993

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaboravio si da napomenes skidanje kilometar sajle i da se prvo ispusti ulje iz menjaca pa tek posle dize auto... zato sto nece sve da iz curi zatim mozes samo kracu polu osovinu da skidas

i lakse je skinuti samo amortizer tj samo dva srafa koja drze amortizer vide se kljuc 18 nego da se covek ebava sa sponom jer spona moze da okrene u konusu pa onda mozes samo da places i ne mozes da odvijes nego sece kupis novu ponovo centriras trap a to je sex....

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa ja sam koristio flasincug ali nemaju ga svi verovatno a motor sam vezao kanapom. I ne mora da se skida desna poluosovina iz glavcine, samo se izvadi iz menjaca kako sam rekao a kraca leva mora napolje. Sve u svemu ko to radi prvi put malo ce se pomuciti ali nije neizvodljivo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet pitanje ko sve ima brezone? Da je prakticnije, jeste... Gurnes samo menjac u stranu i cao, nema vadjenja poluosovina iz menjaca :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad ubacim u 3,4 ili 5 brzinu i dodam gas, motor naglo digne obrtaje na 3000 obrtaja pa onda vrati na 2000 i onda postepeno ponovo diže,

jel to znači da je kvačilo kaput?

 

punto multijet 1.3

53000 Km

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što kvačilo nije tvrdo može značiti da ništa drugo sem lamele nije stradala ali se opet postavlja pitanje da li je rentabilno ne zameniti ceo set kad se već skida menjač.

Što se tiče vožnje ne preporučujem jer može da te izda kad se najmanje nadaš...nedaj bože neko preticanje.... bolje menjaj. Ne znam može li još šta pohebati ali verujem da ne prija ostalim delovima sklopa sigurno...

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi koji put 53000 ;)

 

Ima mnogo faktora za crkavanje lamele ....jedna od njih je nervozna noga ....

Malo ces imati  uvecanu potrosnju  ako ide u obrtaje bezveze.

 

Vozis neispravan auto  I sto kaze Marko izdace te kad ti najmanje nadas

Edited by bglion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamela kandela. Popravljaj to dok ne sjebeš zamajac i korpu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi koji put 53000 ;)

 

Ima mnogo faktora za crkavanje lamele ....jedna od njih je nervozna noga ....

Malo ces imati  uvecanu potrosnju  ako ide u obrtaje bezveze.

 

Vozis neispravan auto  I sto kaze Marko izdace te kad ti najmanje nadas

OK, zovem sutra Stojanova  za cenovnik, pa da kalkulišem,

inače 53000 prvi put, pošto je kupljen sa 0 km :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...