Bojan1979 0 Posted January 30, 2014 Croma 1.9 150ks..ulje Selenia 30w50.Priznajem vreme je za zamenu lja prosao sam oko 8000km.Motor mirno radi,nema promene u performansama..sem sto mi treperi lampica po paljenju auta.Primetio sam da sporo dize radnu temp.Da li to ima veze sa viskozitetom ulja.Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted January 30, 2014 Koja lampica treperi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bojan1979 0 Posted January 30, 2014 Lampica za ulje treperi po paljenju auta tacmo 1min. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted January 30, 2014 Pogledaj u korisnickom uputstvu sta to znaci ili ce ce javiti neko ko zna. Da li si gledao koliko ulja ima u motoru? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bojan1979 0 Posted January 30, 2014 Nisam skoro..Imate neki savet kako da ocenim da li treba dosuti ili kompl.zameniti.Pokazivac uvek izvucem zamrljan,nemogu ili mozda ne znam tacno oceniti nivo.Pomoc Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted January 30, 2014 Ma nije ti ponisten servisni interval od ko zna kad zato treperi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bojan1979 0 Posted January 30, 2014 Ponisten je serv.interval kada sam menjao ulje u Fiat Stojanov u Nsu.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted January 30, 2014 (edited) Signalna lampica konstantno svetli: NIZAK PRITISAK MOTORNOG ULJA (crvena lampica) Signalna lampica treperi: ULJE LOŠEG KVALITETA (crvena lampica) Signalno svetlo se aktivira kada je ključ u MAR položaju ali bi trebalo da se isključi čim se pokrene motor. 1. Nizak pritisak motornog ulja: Signalna lampica se aktivira i ostaje aktivna zajedno sa obaveštenjem na displeju (za određene verzije i tržišta) kada sistem detektuje da je nivo motornog ulja nizak. UPOZORENJE: Ukoliko se signalna lampica vaktivira u toku vožnje (kod određenih modela zajedno sa obaveštenjem na displeju) odmah zaustavite automobil i kontaktirajte ovlašćeno Fiatovo Predstavništvo. 2. Motorno ulje lošeg kvaliteta: (samo MultiJet verzije sa DPF-om) Signalno svetlo se aktivira zajedno sa oba veštenjem na displeju (za određene verzije i tržišta). U zavisnosti od verzije, signalna lampica se može aktivirati na sledeće načine: – u trajanju od jednog minuta svaka dva sata;– u ciklusima od po tri minuta pri čemu se signalno svetlo isključuje u vremenskom in tervalu od pet sekundi sve dok se ulje ne zameni. Nakon što se prvi put aktivira signalno svetlo, svakog narednog puta kada startujemo motor, ono će nastaviti da svetli na način gore opisan sve dok ne zamenimo ulje. Na određenim modelima se pojavljuje odgovarajuće obaveštenje na displeju (za određene verzije i tržišta), zajedno sa signalnom lampicom. Ukoliko je signalna lampica upaljena, to ne znači da je automobil neispravan, već samo obaveštava vozača da je neophodno promeniti ulje usled regularnog korišćenja vozila.Motorno ulje brže gubi na kvalitetu usled: – korišćenja vozila uglavnom za gradsku vožnju što zahteva češće obnavljanje DPF-a,– korišćenja vozila na kratkim relacijama pri čemu motor nema dovoljno vremena da postigne svoju regularnu radnu temperaturu,– učestalih prekida procesa obnove, koje signalizira aktiviranjem signalne lampice DPF-a. UPOZORENJE: Ulje lošeg kvaliteta treba što je moguće pre zameniti čim se signalna lampica prvi put aktivira, i ne nakon više od pređenih 500km od trenutka kada se prvi put aktivira signalna lampica. Ukoliko ne dođe do zamene ulja nakon pređenih prvih 1000km, to može dovesti do ozbiljnih oštećenja na motoru kaoi prestanka važenja garancije. Važno je upamtiti da kada se aktivira signalna lampica, to ne znači da je nivo ulja u motoru nizak i da ga treba dopuniti. Edited January 30, 2014 by milutin-NS Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanStilo 2 Posted January 30, 2014 Zar se ne sipa 5w-40 ili 10w-40? Jel izbacuje jos neku gresku na kompu,tj.jel pise nesto ili samo ta lampica svetli? Mozda senzor pritiska ulja zeza! Quote Share this post Link to post Share on other sites
cane 205 Posted January 30, 2014 Izmeri nivo ulja prvo, izvuces sipku, obrises maramicom, vratis je i ponovo izvadis i vidis stanje. Auto nek je ugasen minimum 5min i na ravnom obavezno. Ne znam za tu gradaciju 30w50, moguce da je mnogo gusto pa mu vise treba da postigne pritisak ulja. Zar ne ide u cromu 5w40 ili 5w30? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanStilo 2 Posted January 30, 2014 I meni je to cudno 30w50 :0 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted January 30, 2014 Ako su ti u servisu sipali 30w50 imas koga da tuzis ako ispadne problem Quote Share this post Link to post Share on other sites
Baccara 0 Posted January 30, 2014 Na ovoj hladnoci 30w nikako ne moze da valja pogotovu za cromu koja po defaultu koristi 5w40 ili 5w30. Mozda si pogresno procitao? Ako je stvarno to sipano, sto pre ga menjaj i sipaj sta je propisano, tako bih ja uradio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bojan1979 0 Posted January 30, 2014 Jujuju momci moja greska 5w30 je naravno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted January 30, 2014 DPF... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted January 30, 2014 Vrlo verovatno, bez dijagnostike nista. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bojan1979 0 Posted January 30, 2014 Zasto dpf regeneraciju redovno radi, ne prekidam je dok ne zavrsi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted January 30, 2014 Baci pogled ovde...http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/39223-partikularni-filter-dpf/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
saledelagano 26 Posted January 30, 2014 (edited) wtf is DPF ? video sad pisali smo u isto vreme Edited January 30, 2014 by saledelagano Quote Share this post Link to post Share on other sites
dobri nikola 15 Posted January 30, 2014 Cudno je da su ti jako gusto, motorno ulje sipali. Takvo ulje se stavlja u motor koji je prilicno produvao, nadam se da to nije slucaj kod tebe. Lampica ti najverovatnije svetli, jer ti se sporo stvara pritisak u sistemu pormazivanja motora ( mozda je uljana pumpa istrosena ili joj je sito dosta zapuseno, a postoji mogucnost da imas povecano rasipanje ulja u motoru ). Sporo grejanje motora sa dotrajaloscu ulja nema nikakve veze, kad ti je motor potpuno hladan ( jutarnje paljenje ), otvori haubu, upali motor, pusti ga da radi i prati temperaturu gornjeg i donjeg creva hladnaka. Gornje crevo treba polako da se greje, dok je done crevo potpuno hladno ( ista temperatura kao i temperatura okoline gde je ostavljen auto ). Termostat pravilno radi, ako su temperature creva na hladnjaku jednake, termostat je otvoren ( zaglavio je pa je neispravan ), ili ga mozda i nemas. U svakom slucaju trbalo bi ugraditi nov termostat, jer ces na taj nacin smanjiti i potrosnju goriva, a motor ce bolje raditi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bojan1979 0 Posted January 30, 2014 Selenia 5w30 se sipa u cromu ,tako stoji u fiatovom uputstvu.Ovlasceni servis sipa 5w30.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted January 30, 2014 Mora da je postavljač teme pogrešio. Ja ni ne znam gde ima da se kupi 30W50 ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted January 30, 2014 Jujuju momci moja greska 5w30 je naravno Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted January 30, 2014 Imao sam taj slučaj. Nije ti ponisten servisni interval u motornom racunaru Quote Share this post Link to post Share on other sites
dobri nikola 15 Posted January 31, 2014 Kasno sam video tvoju ispravku oko gustine ulja, kad menjas ulje preporucio bih ti da sipas mineralno ulje 15W-40. Sa ovim kvalitetom ( gustinom ) ulja, neces opterecivati motor, lampica za kontrolu pritiska ulja, u momentu ce se gasi ti ( pod uslovom da je sistem za podmazivanje ispravan-dobija se pravilan pritisak ulja ). Ima ces bolju kompresiju, zbog boljeg zaptivanja karika, obavezno zameni filter ulja. Quote Share this post Link to post Share on other sites