Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Partikularni filter (DPF / GPF)

Recommended Posts

za potencijalne kupce novijih dizela sa partikularnim filterom ovo ce biti uobicajena stvar na servisu.ciscenje partikularnog filtera pomocu egzaminera

 

croma dpf.jpg

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko znam ovo je najbolnija varijanta ciscenja DPF-a, mnogo bezbolnija je ciscenje u voznji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patricle filter (ja bih ga radije preveo filter za čestice, tj. čađ) bi trebao da je sastavni deo Euro 4 dizela, i da je zapravo on jedina razlika između Euro 3 i 4. Dobro je da ga nemamo, koliko znam rok trajanja mu je do 100 hiljada km i košta strašno mnogo.

Sam se čisti u toku otvorene vožnje i ima rok trajanja, koji se verovatno poprilično skrati u gradskoj vožnji. Ekološki dobra ideja, kao i EGR u principu. Verujem da je pitanje trenutka kad će svaki auto to morati da ima, plus moguće još neko novo zezanje. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj DPF o kome pricas je ugradjivan u PSA motore i koristio je posebnu tecnost za sagorevanje partikulata... Istina je da je on trajao oko 100.000 km i da se taj vek dosta skracivao u gradskoj voznji, a pogotovo sa nasim gorivom... Istina je i to da kosta oko 1000 EUR. Ali mislim da je za te njihove motore pronadjeno resenje (Srbijaaaa ;) ) i da mogu da se izbace i sredi da komp ne javlja nikakvu gresku... E sad kod ovih novijih dizela sa DPFom sve ovo je reseno na malo drugaciji nacin... Vise nema dodatne tecnosti vec se u filter ubrizgava odredjena kolicina goriva i cestice sagorevaju... Ovo se sve samo obavlja ali potreban je odredjeni rezim voznje. Npr kod Alfe 159 je potrebno auto voziti konstantno 10-15 min na visokim obrtajima (oko 3000-3500) da bi se u filteru postigla odredjena temperatura koja je potrebna da cestice sagore. Kod VW grupacije je ovo isto tako reseno s'tim da kod njih postoji lampica na instrument tabli koja upozorava da bi trebalo krenuti sa tim odredjenim rezimom voznje... Do zapusenosti DPF-a dolazi uglavnom zbog loseg goriva i kreni-stani voznje tako da je pozeljno jednom u 10-15 dana izaci na otvoreni put i sto bi matorci rekli "produvati masinu"... Neka me ispravi neko strucniji ako sam negde pogresio

Share this post


Link to post
Share on other sites

PDF filter nemaju svi EURO4 diesel motori. Nema ga 1.3mjet, 1.9mjet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

recimo ima ga doblo panorama 2006 1.3 mjtd.inace kod fiata pored visih obrtaja potrebna je temp motora preko 70 c i egzaminer ga dovodi u odredjeni rezim ubrizgavanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

DPF - Diesel particulate filter... tema je izuzetno zanimljiva, jer Fiat se trudi da bude lider u smanjenju emisija štetnih gasova, ali eto to ima i svoju cenu.

Miki, za taj Doblo, verovatno misliš na onog mog prijatelja što je došao kod tebe sa tim problemom? Je l' si rekao tada da mu je filter bio zapušen čak 140%! Zainteresovala me je malo materija pa sam pretražio strane forume na tu temu. Mnogi ali baš mnogi (što je zabrinjavajuće) su kukali na te MJT Fiatove Euro 5 motore. Posebno je to bilo zaoštreno u Engleskoj... došlo je čak do saveta potrošača i tužbi jer mnogi građani su zakukali kako im niko nije unapred rekao (Fiat, dileri, uputstvo...) da ti mali moderni dizeli nisu uopšte predviđeni za vožnju po gradu! Tako su oni to predstavili. A tako je i moj drugar vozio svog Dobla. I na kraju zašto bi bio u obavezi da ga svakih 15 dana ili već na koliko mu dođe taj period čišćenja izduva po auto putu! Kad uopšte nema potrebe da ide auto-putem, a možda se čovek i plaši velikih brzina... Jednostavno nije po ustavu da ne me neko primorava da vozim u određeno vreme nekud, a neću! A još sam platio velike pare za to.

Ja sam pre ovoga zamišljao da bi najbolji auto za ženu bila Panda 1.3 MJT, za grad naravno... ali sad sam se oladio. Ipak je za gradsku vožnju bolji neki mali benzinac (može čak i Fiatov Multiair :clap: što da ne, naravno uz start-stop sistem). Živo me interesuje taj novi model što ga toliko najavljuju za Kragujevac - Nuovo Uno, garant će tu da ubace neki mali dvocilindarski moderni multiair.

P.S. Miki, pridružujem se apelu... ajde molimo te uzmi neki normalni aparat, suviše su nam dragocene te tvoje fotografije, da bi bile ovako neupotrebljive :( . Na primer, mene živo interesuje, koji je bio procenat zagušenja na Examineru na onoj gornjoj slici?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radili smo desetak ciscenja Examinerom ali izbegavam to kad god mogu, U Verano Motorsu su im zabranili takvo ciccenje jer su im pukla tri motora. Preporucljivo je da se ne radi na motorima koji su puno presli , da ne bi bilo ....BUM...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci bio sam u pravu kada sam rekao da je ciscenje u mestu pomocu dijagnostickog uredjaja najbolnije za motor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda je Fiatova dijagnostika malo neznija nego kod Pezoa.....Ali bi trebalo obezbediti uslove kao na Dyno jetu....ventilator ispred auta...i otvorena hauba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

potrudicu se da se setim da ponesem jedan foto aparat u servis :cool: inace na kromi zacepljenje bilo 69%pre a 20% nakon ciscenja.

zamislit situaciju-majstore testirajte partikularni filter pa da vidim ocu li po auto-putu.stvarno im truba fora.

bole nisam siguran ima li modela i bez partikularnog ali u svakom slucaju trazicemo neki srpski metod za resenje tog problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da podgrejem ovu temu, jer je stvar ponovo aktuelna... a i kod nas sigurno ima sve više FIATA sa ovim filterom.

Drugar (Fiat Doblo 1.3 MJT, Miki dobro poznaje situaciju) treba da ide za mesec dana na tehnički pregled u Francusku jer mu je tamo i registrovan auto. Tehnički je koliko sam razumeo za nove automobile tamo na dve godine... i on je siguran da tehnički neće proći jer mu je čuveni DPF zapušen. A rigorozni su, nema gledanja kroz proste. Pošto mu je Miki rekao da ne može više da se čisti forsirano (osim non-stop vožnje od 3000 km na 3500 obrtaja!) pita šta da radi, gde da proba da ga pazari i da li postoji neko drugo rešenje. Možda pozajmi od nekoga ispravan filter samo za registraciju. Čudi me da Kinezi nešto nisu smislili do sada, za low-cost rešenje tog problema...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Psto sam slabo dolazio u kontakt sa italijanskim vozilima zanima me da liona koriste isto tecnost za partikel filter ili ne.

VW je odustao od PD motora jer nije mogao tu tehniku da ustimuje sa partikel filterom auta su stvarno dolazila svaka 15 dana u servisu sa upaljenom lampom.

Trenutno u renou gde sam trenutno nemaju stvarno nikakvih problema jos nije za ovih godinu dana ni jedan dosao da se pozali a iskreno bar pola vozaca voze samo po becu.

Kod pezoa sam prostudidirao sam sistem dobro jer sam imao problem sa 607 nevidjeni i na kraju nkao i obicno bila je glupost od 10evra a coveku su hteli da menjaju filter 850eura plus tecnost 130eura.Pa onda nije to nego rezervoar za tecnost a unutra je pumpa i plovak 550eura na kraju je bio magnet na cepu za rezervoar 10eura.

Sto se tice nemackih foruma bar za alfe niko se ne zali jedino svi kazu da kada koriste ULTIMATE DIESEL auto redje regenerise filter nego sa obicnim dizelom ali brate i cena je izmedju 15 i 20 centi po litru veca.

:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod italijana je totalno drugi sistem regeneracije,promenom parametara ubrizgavanja dovodi do dizanja temperature na oko 700-800 stepeni u izduvu i tako sagoreva garez .do sad najprihvatljivije resenje je zamena mape racunara iz modela koji nema PDF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li svaki Grande punto 1.3/1.6 Mjet ima DPF ili samo poslednji modeli? Koliko cesto mora da se regenerise ako se vozi iskljucivo po gradu?

Na nekim Engl. forumima citam kako je DPF uzrocnik citavog niza problema od blokiranja EGR ventila, kontaminacije ulja do crkavanja turbine i dizni ...Tako da se nadam da postoji neko resenje za njega... :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi se zale na taj dpf a ja hvala bogu nemam nikakvih problema ali to je zato sto najmanje vozim po gradu. Doduse jeste bilo istrulilo crevo pritiska ka dpf ali sta ocekivati od tankog gumenog creva posle 5 godina i 170000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he he he ja opet danas vratio jedan u zivot,TUNAP je cudo bog da ih pozivi sto mi olaksavaju zivot. :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osim ovih metoda prinudne regeneracije i sa ovim raznim špecijama da li je neko od vas probao neku softversku varijantu za iskljulivanje dpf-a? Naravno uz potpuno fizičko uklanjanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e ima,nasli braca srbi foru i radim na jednoj kromi 1.9MJTD16V u sredu pa cu malo detaljnije o tome posle zavrsenih operacija na mozgu krome

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam probao par sw-a da prečistim ali nisam se još usudio da ih vratim u ecu. Imam i mpps ali još nisam siguran u sebe dovoljno pa se ne igram sa tim. Zauzeo sam stav "Auto koji ne mogu da otkupim taj neću ni da čačkam :lol: "

Baš me zanima tvoje iskustvo sa tim pa ako te ne mrzi podeli ga sa nama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...