Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Škoda Octavia / Octavia RS

Recommended Posts

marekdrives.jpg MarekDrives video: Test 2020. Škoda Octavia Combi

 

Nova Octavia je i volan prilagodila flotnim kupcima :D Duža je za 2cm, šira za 1.5 cm od prošle, gepek je veći za 30 litara i sada je 640 ukupno (i dalje je to najveći gepek u segmentu).

Škoda voli da se pohvali ''simply clever'' funkcijama, ali evo gde sve nema ni P od pameti:

  • Auto na testu ima 2.0 TDI DSG sa 150 konja i 360 Nm. Škoda kaže da prosečno troši 5 litara. To jeste tako...ali i nije tako. Naime, ako vozite auto u ''Normal'' modu onda ćete u praksi imati tih 5 litara, ali nećete imati svih obećanih i plaćenih 360 Nm. Zato, kad krenete da pretičete na magistralnom putu u ''Normal'' modu lupićete patos gas i ništa....ništa se ne dešava sekundama, a onda počnete da pomalo osećate obrtni moment. Drugim rečima, načekaćete se da dobijete svih 360 Nm. Ako hoćete uvek svih obećanih i plaćenih 360 Nm oni su tu u ''Sport'' režimu, al' tada više nema ništa od 5 litara proseka.
  • dupli pod gepeka je opcija, a ako prevozite nešto teže i/ili zaprljano morate još doplatiti za ''prekrivač'' kako vam gepek ne bi bio izgreban i prljav. Kod npr. Corolle samo izvadite pod gepeka, okreneta ga i imate njegovu donju stranu kao čvršću površinu otporniju na prljanje i grebanje. To je pametno za vlasnika, a ovo Škodino je pametno za fabriku.
  • Glavni displej je veliki, ali su zbog toga otvori ventilacije sada (pre)nisko..i zato duvaju pravo u ručne zglobove vozača i putnika napred...što će fizioterapeuti primetiti kad počnu redom da im dolaze vlasnici/korisnici Octavie...ili Golfa, ili Touarega.
  • Na prvi pogled ili na slikama, unutrašnjost izgleda premium, ali...samo posle malo vožnje primeti se previše jeftine crne polirane plastike koja je magnet za otiske i prašinu, sve što je ''hrom'' ustvari nije hrom nego je plastika, u kabini je iskombinovano previše vrsta materijala kao da su hteli da iskoriste sve moguće nivoe kvaliteta svake tkanine i plastike koju imaju.
  • Octavia bez akustičnih prozora (opcija) je bučna unutra.
  • Po prvu put tu je i HUD. Ali, ograničenje brzine na deonici kojom vozite se ne prikazuje na njemu, kao što se ne prikazuju ni uputstva AndroidAuto navigacije, pa je njegovo postojanje onda besmisleno. HUD služi da gledajući u njega ne skrećete pogled sa puta, već da na njemu vidite sve važno...a, šta ima važnije od toga da znate kad treba da skrenete levo ili desno, ili koje je ograničenje brzine na deonici kojom vozite. Da nevolja bude veća, AndroidAuto navigacija se ne prikazuje ni na digitalnoj instrument tabli, tako da morate da skrenete pogled sa puta i pogledate na centralni displej. Simply not clever.
  • Model na testu je u Style opremi sa nekoliko opcija, ima pomenuti 2.0 TDI 150 i DSG menjač (ne može da ima manuelni sa tim agregatom) - košta oko 44.000 evra.
    Onaj kome ne treba najveći gepek u segmentu već mu je dovoljan i malo manji...može da kupi Kia Ceed karavan, ili Corollu, ili Astru...i da mu ostane mnogo evra.
  • Auto na testu je tokom par dana vožnje stalno izbacivao određene greške. Najčešća greška, pojavljivala se nekoliko puta svakog dana, bila je da auto ne vidi ključ iako je ključ stalno bio u autu.
    Druga najčešća je oko sistema za držanje auta u traci. Sitem nije preagresivan kad treba da zadrži u traci, nego ona faza pre kada upozorava....e tu vidi problem tamo gde ga nema. Npr. vozite pravo autoputem i držite ruke na volanu, odjednom dobijete grešku da baš to što radite ustvari ne radite i da treba da držite volan i pravac...iako to ionako radite.
    Greška koja je trajala pola dana i nestala nakon što je auto ugašen i ostavljen tako par sati je bila oko parking asistencije/senzora.
    Glasovni asistent ''Lora'' se javlja i kad ne treba. Komanda nakon koje treba da se javi je ''Ok Lora'', ali je često dovoljno da kažete ''Ok'', ili ''Ok i nešto što zaliči na Lora'' i eto je. Doduše, Lora može da se ugasi pa ovo nije krucijalni problem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marek je dao dosta korektnu recenziju ... A pomenuo je i da testna oktavija, mada sa cenom od neverovatnih 44k, nije imala ni ACC, što je zaista teško povezati sa takvom cenom vozila ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT video: Test Škoda Octavia

 

Škoda Octavia, savršen službeni automobil, poželjan kao jeftiniji, siromašniji rođak Volkswagenove familije, uvek u senci Golfa ili Audija A3, dobar ali nikad savršen do kraja jer se najbolje čuva za nemačke modele. E pa dosta je bilo. Ovo je nova Škoda Octavia četvrte generacije, ujedno prva koja obara sve stereotipe i preuzima dizgine tržišta u svoje ruke. Da, odmah ćemo reći - bolja je od Golfa u svemu, svemu onom što je stvarno važno kupcima. Dugačka je četiri metra i 69 centimetara odnosno više-manje dva centrimetra duža nego prethodna, odnosno 18 centimetara duža od prve generacije iz 1997. koja je kod nas i dalje itekako omiljena:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Bolja je od Golfa u svemu onom što je zaista bitno kupcima, a ne u nekim šminkerskim detaljima

???

 

E, moj Alviroviću, a ko si ti da to "presudiš"? "Gospod Bog". E, vidiš, meni nije bolja, ali, ni pod razno. Bar ne ova "srpska". Jer, kada videh sinoć na Polovni automobili oglašeni Style 2,0 TDI 116, za 24.264, koji od opcionala na sebi ima samo metalik boju, ja nisam imao dilemu da to nije za mene, kao novo vozilo u 2020. godini, kao i da je to vozilo, u najvišem peketu opreme (za mene) gore i od baznog golfa. Jer, znam šta piše na sajtu "Auto Čačka" šta se u tom paketu opreme od elemenata aktivne bezbednosne opreme nalazi na spisku serijske opreme. Ni AEB-a (koga danas u Srbiji serijski nude i neka vozila "u pola cene" te oktavije), ni ACC-a (koga takodje dobijate "u pola cene"), ni još dosta toga ...

 

Zato, gospodine Alviroviću, govorite u svoje ime, a ne u ime kupaca. Imaće ta oktavija, inače, sigurno odličnu prodaju u Srbiji, bez dileme, ali, samo zbog one prve rečenice koju je Alvirović rekao ( "... veoma poželjan službeni automobil, a još i ako je državni ..." ).

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledah (očima i telom) novu oktaviju kombi u Style paketu.

Ponuda prostora je i dalje ok, ali, definitivno, pozadi ima manje mesta za glavu nego ranije ( padajuća linija krova uzima svoj danak).

Neke stvari u enterijeru su i dalje za pohvalu (npr. kako su lepo obložene ostave u vratima, da ništa ne lupka), ali, za top paket Style, koji sa 2,0 TDI 150 ks kao karavan "prebacuje" cenom 30k (tako mi jasno reče prodavac), meni deluje "nedopustivo" da unutrašnja oplata vrata ima plastiku tvrdu kao da je od kamena (pa i gore, u zoni eventualnog oslanjanja lakta). Naravno, nije to tako samo kod oktavije.

Da li ona oktavija vredi preko 30k?

Zaista pojma nemam. Sve je odavno dosta relativno.

 

Kada sam ja pre par godina merkao karavansku A7 oktaviju 2,0 TDI 150 6MT u top paketu, bila je 21.696. Sada je top paket sa tim motorom preko 30k (sa DSG). Ako uzmemo u obzir i taj DSG, rast cene top paketa sa TDI 150 je 6-7.000. Jeste da ova nova ima i virtuelni kokpit. I veliki "tablet". Ali, ni ova nova (sa cenom kao da je od zlata), kao ni ona stara, u top paketu za sada u Srbiji serijski nema elemente aktivne bezbednosti.

Mogao je to Auto Čačak i malo bolje, osim ako su mu glavna ciljna grupa i dalje kupci iz reda budžetskih korisnika. Jer, kupci iz reda fizičkih lica danas ipak traže i savremenu aktivnu bezbednosnu opremu. Znam. I to ne po sebi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

polovniautomobili.jpg PolovniAutomobili video: 2014. Škoda Octavia 1.6 TDI 105KS

 

Testirali smo karavan verziju najpopularnijeg Škodinog modela iz 2014 godine. Uz mnoštvo praktičnih rešenja, poslovičnu pouzdanost, primerenu cenu i sjajnu ergonomiju, nije ni čudo što je Octavia veoma čest izbor naših vozača. Iako nešto slabije motorizovana sa DSG menjačem jednostavno i lako ''klizi'' kroz saobraćaj, a nešto viši paket opreme doprinosi dodatnom uživanju u vožnji:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron, oko 26-27k€ je na ulici takva kakvu opisuješ, Style, DSG, sa velikim ekranom i virtuelnim kokpitom. Ne znam šta dodatno ima za 30k€ primerak iz AČ, nije mi poznato.

 

Kada bi dodao na O3 Elegance iz 2013. asistencije, VC, DSG, Columbus, nije to toliko veliki skok cene kao što predstavljaš. Okvirno 22 + 2 + 1 = 25k€. Nije ni market isti kao 2013-te godine, dapače.

 

Što se konkretne O4 Style tiče, primerak u Alprosu, nisam ni ja pao u nesvest, nekako skučenije deluje i napred i nazad. Tabla je prelepo urađena, volan, onaj đokica umesto ručice menjača, sve pet. Ozbiljan prevoz sve u svemu, napredovala je kad se sve sabere. Najverovatnije ćemo dizelku zameniti na proleće za O4, a benzinjara može još da se ćera.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cenu od "nešto preko 30k" je izgovorio čovek koju tu radi, koga znam dugo i kome zaista verujem. Naravno da "Elegance" 2013 i "Style" 2020 nisu isto. Dosta razlika, od (nekome) banalnosti, da si, primera radi, na Elegance, pa i na Style 3. generacije, uvek morao da doplatiš za sive krovne šine (ako nisi hteo one crne, koje su ružno išle vizuelno uz hrom paket oko prozora), ovaj sada serijski od sistema asistencije ima i Line Asisstant Basic (onaj pre Elegance/Style ništa, osim kasnije paket Premium), sada ima i te silne tablete (Elegance iz 2013. nije imao apsolutnio nikakav "tablet", već najobičniji starinski radio (moj drug vozi takvu) i mislim da je tek 2014. došlo do promene), sad su alu točkovi 17", a ne 16", nije ksenon, nego je LED ... Ima dosta promena. Da li vrede toliko, ne znam.

Da li je normalno da je prošlog leta oktavia karavan TSI 150 Premium (dakle, sa front assitant), sa bojom i 18" koštala manje od 21k, a da sada karavan Style 150 (dakle, bez front asisstant) sa bojom i 17" košta 24k, ne znam. Možda je i ok. Ova sada ima 3-zonsku klimu.

Evidentno je nova malo skučenija, zbog padajuće linije krova. Imam (naravno subjektivno) utisak da je u 3. generaciji karavana sa panoramom bilo mesta za glavu koliko je sada bez panorame. Većini ljudi će i ovo sada, siguran sam, biti sasvim dovoljno. Iako je to stvar ukusa, a i navike, meni je enterijer 3. generacije u top paketu (sa nekom većom navigacijom) bio fantastičan. Ovo sada mi se uopšte ne dopada. Da li će vremenom "da legne", ne znam. Ne bi bio prvi slučaj da mi se tek naknadno nešto dopadne, ali, nije uvek tako. Videćemo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi ti davno video tablu O3, pa ti se više sviđa od O4. Gledam je svaki dan, poznate su mi mane. Veliki ekran, Columbus, popravlja utisak, ali tabla je takva kakva je, ista na svim nivoima opreme, i to je objektivno mana. Odskače od ostatka enterijera na top trimu kakav sam ja dobio, uz rukohvate na vratima, ono je stvarno skandal da nisu nudili nešto bolje.

Inače, tapacirane pretince i boksove imaju Octe odavno. Nema lupkanja predmeta po njima.

Čini mi se da je ovo sad najmanji pomak između generacija. Uopšte ne mora da se srlja u zamenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT video: Škoda Octavia Combi

 

Već smo predstavili novu Škodu Octaviu, a sada je vreme da vam predstavimo onu ''pravu'' Octaviu - u karavan verziji. Sa 469 centimetara, nova Škoda Octavia kombi je za dva centimetra duža od prethodnika, dovoljno da zapremina prtljažnika naraste za 30 litara, ukupno na 640 litara, što je rekord u ovoj klasi vozila. Praktičnost karavana upotpunjuju i prepoznatljiva Škodina pametna rešenja - sitnice koje, istina, nisu neophodne, ali znatno olakšavaju putovanje kada su već tu. Vozili smo je, a vi pogledajte utiske:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

"... dok za ovakav primerak treba izdvojiti preko 30 hiljada evra ..."

A na početku testa kaže da je ova oktavija prava "narodna škoda" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Test Škoda Octavia Combi

 

Automobil koji se ne bi postideo ni Audijeve značke, ili je samo reč o vešto prepakovanom Golfu.

Kako se vama čini?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čudan je "Auto Čačak" sa politikom paketiranja za Srbiju. 

Kao što danas Scala u paketu Ambition ima tempomat, imala ga je i škoda Rapid u paketu Ambition.

Ali, kao što oktavija mk3 Ambition nije imala tempomat, tempomat nema ni najnovija oktavija Ambition mk4.

Kao da su za "Auto Čačak" Rapid i Scala modeli više klase u odnosu na oktaviju mk3 i mk4.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo autocacak, malo volkswagen grupa, vole da cerupaju.

Secam se 2009/2010 skoda superb je u klotu imala tempomat i jos neke stvari koje audi a4 b8 nije imao.

Gledajuci pakete opreme iznad klota, mislim da je kod skode bio ambition, a kod audija attraction, skoda je za razliku od audija imala osim tempomata, komande na volanu, biksenon farove sa pracenjem krivine (kod audija ni uz doplatu nisu pratili krivinu sve do ristajlinga), pa hrom okvire oko prozora, patosnice (ej patosnice), rezervni tocak punij dimenzija i jos neke stvari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuel video: Test Škoda Octavia

 

Detaljno, uz osvrt na razlike u odnosu na ''braću'' u vidu Golfa/A3/Leona. Na testu je verzija sa manuelnim menjačem i 1.5 turbo-benzincem (TSI) sa 150 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda Octavia 1.0 TSI e-TEC blagi hibrid

 

skoda octavia 2021.jpg

 

Plug-in verzija sa benzinskim 1.4 TSI neće biti jedina elektrifikovana verzija nove Octavie. Česi su upravo dopunili paletu ponuđenih jedinica blagih hibrida sa 1.0 TSI e-TEC.

Nova Octavia je dobila dobro poznati 1.0 motor od 110 KS koji radi sa ''blagim'' hibridnim sistemom. Zadatak kompleta je da sakupi energiju kočenja i iskoristi je za osiguravanje dodatnog obrtnog momenta - do 50 Nm i više. Blagi hibrid ne bi trebalo da utiče samo na dinamiku i fleksibilnost pogonske jedinice, već i da smanji potrebu za gorivom. Naprimer jer se deo obnovljene energije preusmerava na napajanje instrumenata na ploči. Treba napomenuti da je standard u ovoj verziji pogona 7-stepeni automatski DSG menjač. Ovaj set omogućava vam da do stotke stignete za 10.6 sekundi i ubrzate do maksimalno 201 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitstop.jpg PitStop video: 2020. Škoda Octavia 2.0 TDI

 

VW Golf Octavia - pogledajte zašto to kaže autor ovog videa:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV video: Test Škoda Octavia

 

Octavia je nekad bila najmanje sofisticirani auto C segmenta iz VW grupacije. Vremenom je to bila sve manje, i sada u svojoj četvrtoj generaciji ne mogu se tako lako pronaći stvari koje drugi VW imaju u tom segmentu, a da ih Octavia namerno nema. Zato sada Škoda treba da ruši imidž koji je poslednjih 25 godina pravila - ona više nije jeftiniji i solidan VW ''uštinut'' za ponešto u odnosu na druge VW modele, već je jednako dobra kao braća joj iz VW grupacije ali joj je i cena postala jednako dobra.

Da li je to što je postala modernija, pametnija i skuplja, uz zadržavanje samo jedne njene originalne karakteristike - više mesta - dovoljno da joj i dalje obezbedi dobru prodaju?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Test Škoda Octavia

 

Ko god ne zna šta da kupi - uzme Octaviu, naročito kad je kao ovakva sa testa sa 2.0 TDI motorom, malo manjim centralnim displejem ali digitalnom tablom, točkovima koji nisu najveći u ponudi...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus video: Test 2020. Škoda Octavia

 

Octavia je i sa novom generacijom malo veća od ostalih u segmentu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može li neko da mi objasni šta vozač subjektivno i objektivno u vožnji dobija/primeti od toga što 2,0 TDI sa 116 ks razvija maksimalnu snagu u rasponu od 2.750 do 4.250 rpm?

 

I, ako ja to dobro razumem, u odnosu na 2.750 rpm, motor na 4.125 rpm (tj. na 50% većim obrtajima), ima 33,33% manji obrtni moment nego na 2.750 rpm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači da subjektivno linearno i lepo ubrzava, da se jako lako vozi. Taj motor je ošišan mapom i malim turbom, potencijal njegov je mnogo veći, a tada dobiješ zaravnjenu krivu KS.

Takva je i kod mene, na TSI, maksimalna snaga je od 4700 do blokade, kriva ravna, odsečena. Slično za sve namerno osakaćene motore koji su projektovani za mnogo više.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...