Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Autonomni automobili - kome to treba? Vozači ih jednostavno ne žele

Recommended Posts

Vozač Tesle uključio Autopilot i zaspao

 

191901-tesla auto.jpg

 

Saobraćajna policija je u Bavarskoj nedavno imala muka s Teslom nakon što su pokušali da zaustave automobil u sklopu rutinske kontrole, ali se on nije zaustavio, uprkos tome što je policija signalizirala zaustavljanje.

 

Nemački vozač je navodno odlučio da odspava za upravljačem dok je putovao Autobanom. Policija tvrdi da je vozač uključio ''Autopilot'' svoje Tesle, zavalio se u sedište i zaspao dok je krstario A70 u blizini bavarskog grada Bamberga. Saobraćajni službenici kažu da su pokušali da zaustave vozilo ubog saobraćajne provere, ali ono se nije zaustavljalo dobrih 15 minuta. U saopštenju bavarska policija navodi: ''Bilo je vidljivo da je vozilo držalo istu udaljenost od patrolnog automobila ispred, od raskrsnice Viereth-Trunstadt do Bamberg-Hafen pri brzini od 110 km/h. Otkrili smo da je vozač zavaljen u sedištu zatvorenih očiju i ruku odmaknutih s upravljača. To je pojačalo sumnju da je prepustio komande Autopilotu i zaspao''. Nakon 15-ak minuta muškarac se napokon probudio i sledio je uputstva policije. Policija je saopštila da je pokrenula istragu zbog ugrožavanja saobraćaja na putevima. Muškarac je bio prisiljen da preda vozačku dozvolu dok se ne pojavi na sudu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbt, ceo zivot maltene da sanse nema da zaspim u autu i kada me voze stvarno odlicni vozaci u koje imam maksimalno poverenje. Umoran, pijan, kako okrenes isto :D ...

Fascinantno je da ljudi imaju ovoliko poverenja (a za mene ludosti), da svoj zivot povere najglupljem autopilotu koji spletom okolnosti moze da kiksira samo tako. Pa sami proizvodjaci pricaju o tome koliko grese i da ih dodatno razvijaju i u sistemima virtuelne realnosti, kako bi mogli da pokriju sto vise slucajeva.

A gresaka i pogibija u praksi ima samo tako.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autonomni šatl Holon sa Pininfarina dizajnom

 

holon 04.jpg

 

I kompanija Pininfarina je dizajnirala autonomni šatl, pri čemu je ova kreacija realizovana za novu kompaniju mobilnosti Holon. Kako se navodi, Holon Mover uključuje brojne karakteristike koje ga čine pristupačnijim od većine drugih vozila. Holon i Pininfarina napominju da je Mover dizajniran ''od temelja da bude inkluzivan''. To znači da, pored autonomne tehnologije, ima i rampu koja pomaže putnicima sa problemima u kretanju i sklopiva sedišta sa bravama u podu koja su dizajnirana posebno za osiguranje invalidskih kolica.

 

holon 03.jpg

 

Unutrašnjost je takođe dizajnirana da sadrži Brajevu azbuku gde god je to potrebno.

 

holon 02.jpg

 

Pored pristupačnosti, Mover takođe treba da bude udoban, kaže Silvio Pietro Angori, izvršni direktor Pininfarine. ''Dizajn vozila kombinuje dve osobine karaktera - prijateljski i privlačni, kao i tehnološki napredan i jasan. To važi i za spoljašnjost i za unutrašnjost. To odmah čini Holon ikonom dizajna'', rekao je Angori. ''Svaki detalj vozila je dizajniran tako da se putnici osećaju udobnije i bezbednije nego u bilo kom drugom načinu prevoza.''

 

holon 01.jpg

 

Autonomna funkcionalnost Movera će se bazirati na Mobileye Drive-u. Prepun redundantnih senzora, inovativne tehnologije mapiranja i naprednog softvera za vožnju, kompanija obećava da će Holon Mover uvek donositi ispravnu odluku na putu. Holon kaže da već ima svoj prvi pilot projekat u Hamburgu sa Hochbanom, drugom po veličini kompanijom za masovni prevoz u Nemačkoj. Takođe će raditi sa Beepom u SAD, koji će tamo staviti na put prve Movere. Pored toga, traži druge kupce, kao što su aerodromi, kampusi i nacionalni parkovi. ''Naš Mover je odgovor na društvene megatrendove: urbanizacija, klimatske promene, demografija - mobilnost treba da se promeni'', rekao je Marko Kolmajer, generalni direktor Holona. ''Sa našim šatlom dokazujemo da je moguć prevoz putnika bez emisija, bezbedan, udoban i inkluzivan. I time pruža odgovor na saobraćajne probleme koji postaju sve prisutniji u gradovima.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes postaje prvi proizvođač koji je dobio odobrenje u SAD za nivo 3 autonomne vožnje

 

224612-Mercedes Drive Pilot 13.jpg

 

Mercedes je saopštio da je dobio regulatorno odobrenje za korišćenje funkcije 3. nivoa autonomne vožnje na putevima u Nevadi. To ga čini prvim proizvođačem automobila koji je dobio takvo odobrenje u Sjedinjenim Državama.

 

mercedes drive eqs 12.jpg

 

Proizvođač automobila je to objavio na CES-u, prema Autonews-u, a funkcija će biti dostupna na Mercedesu S-klase i potpuno električnom EQS-u. Automatizacija niova 3 omogućava vozilu da se samo vozi pod ograničenim uslovima. Kada se to dogodi, vozač može da skrene pogled s puta, a osoba na vozačevom sedištu se ne smatra da ''vozi''.

 

mercedes drive 11.jpg

 

Mercedesov Drive Pilot sistem, međutim, radi samo pri brzinama do 64 km/h. To znači da će se pre svega koristiti tokom saobraćajnih gužvi. Iako to nije sasvim potpuna autonomija, to barem znači da bi vozač mogao da odgovori na e-poštu ili skrene fokus s puta tokom putovanja na posao. Međutim, osoba na vozačevom sedištu ne sme da zaspi jer automobil od nje može da zatraži da preuzme kontrolu u bilo kom trenutku. Iako su neke kompanije počele da upravljaju potpuno autonomnim vozilima u mestima kao što je San Francisko, ona se koriste kao robotaksiji. Mercedesov Drive Pilot, s druge strane, namenjen je vozilima kupaca. Nakon Nevade, Mercedes je rekao da namerava da zatražiti sličnu sertifikaciju u Kaliforniji. Iako je nov u SAD-u, proizvođač automobila već nudi Drive Pilot u Evropi. U Nemačkoj je to opcija koja košta 5.000 evra za S-klasu i 7.430 evra za EQS.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvršni direktor Volvoa navodi da su zaista autonomni automobili još uvek daleko

 

volvo ex90 3.jpg

 

Prema rečima izvršnog direktora Volvoa Džima Rouana, potpuno autonomni automobili su još uvek ''daleko'', uprkos zrelosti tehnologije. On je takođe rekao da je trenutni sistem klasifikovanja samovozećih automobila na pet nivoa ''glupost'' i da nepotkrepljene tvrdnje o razvoju vozila bez vozača više ne naduvavaju vrednost deonica kao što su to činile pre nekoliko godina.

 

U intervjuu za australijske medije, on je objasnio da postoje samo dva nivoa autonomije: sa rukama na volanu (Advanced Driver Assist Systems ili ADAS) i rukama koje nisu na volanu (Autonomous Driving ili AD). Takođe je rekao da tehnologija za punu autonomiju već postoji, ali da je problem u propisima koji trenutno ne dozvoljavaju punu autonomiju. ''Ali voziti se unutar grada u kojem postoje škole i radovi na putu, gde ima mnogo promena svakog dana? Mislim da je to daleko'', rekao je Rouan u intervjuu, a prenosi Car Expert. Rouanov stav odražava percepciju bivšeg izvršnog direktora Volvoa Hakana Samuelssona o ovom pitanju, napominjući da percepcija javnosti o autonomnim automobilima nije tako pozitivna kao što neki veruju. Mnogi ljudi su i dalje skeptični u vezi sa tehnologijom i zabrinuti su za njenu bezbednost. Ali to ne znači da će Volvo prestati da razvija ovu naprednu tehnologiju. Kompanija još uvek razvija svoj softverski paket koji će dovesti do tehnologije potpuno autonomne vožnje. ''Tehnološki, prilično sam uveren da ćemo imati tehnologiju da to uradimo kada zakon dozvoljava da se to dogodi u određenim uslovima'', dodao je Rouan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford otvara novi pogon za razvoj tehnologije polu-autonomne vožnje

 

ford fusion a.jpg

 

Ford formira novi proizvodni pogon čiji će fokus biti na polu-autonomnim karakteristikama vozila, i uposliće deo radnika iz svoje bivše podružnice Argo Al. Jedinica u potpunom novom vlasništvu, poznata kao Latitude AI, biće smeštena u Pitsburgu, nekadašnjem domu Arga, navodi se u saopštenju. Nova jedinica će se fokusirati na ''razvoj automatizovanog sistema vožnje bez upotrebe ruku i očiju za milione vozila'', saopštio je Ford.

 

Proizvođač automobila zaposliće oko 550 radnika iz Arga. Radnici će se fokusirati na tehnologiju kao što je BlueCruise, funkcija za vožnju bez ruku za koju se kaže da je prešla više od 60 miliona kilometara. ''Veliko iskustvo i talenat u našem Latitude timu će nam pomoći da ubrzamo razvoj potpuno nove automatizovane tehnologije vožnje'', rekao je Dag Fild, Fordov glavni službenik za napredni razvoj proizvoda i tehnologije. Ford i Volkswagen su potisnuli Argo nakon što su utvrdili da će im biti potrebno previše vremena da ostvare povraćaj milijardi koje su uložili u samovozeći startap. Ford je prošle godine otpisao 2.7 milijardi dolara svoje investicije. Propast Arga pokazala je kako su se stavovi o tehnologiji samovožnje brzo promenili, pa je ideja o tome da roboti potpuno upravljaju vozilom u zakrčenom gradskom saobraćaju postala daleki san. Ford je dodao da će se Latitude fokusirati na skoro automatizovanu tehnologiju koja pomaže vozačima, ali ih ne zamenjuje u potpunosti robotima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amerikanci se boje samovozećih automobila

 

Mercedes drive pilot.jpg

 

Lako je razumeti privlačnost samovozećih automobila, a nekoliko godina činilo se da su ulaganja u industriju sugerisala da su oni neizbežni. Međutim, budući da su veličina izazova i posledice prevelikih obećanja postajali sve poznatiji, poverenje u tehnologiju je opalo. To je zaključak do kojeg je AAA došao nakon najnovijeg istraživanja stavova prema samovozećim automobilima. Samo 9% anketiranih je reklo da bi verovalo samovozećem vozilu, što je pad u odnosu na 15% prošle godine. Smanjio se i broj ljudi koji nisu bili sigurni u svoje osećaje prema samovozećim automobilima. To je značilo da je 68% ispitanih ljudi reklo da se aktivno plaše tehnologije - što je najviše ikada zabeleženo prema trenutnoj metodologiji.

 

''Nismo očekivali tako dramatičan pad poverenja iz prethodnih godina'', rekao je Greg Brannon, direktor automobilskih istraživanja za AAA. ''Iako s brojem visokoprofilnih nesreća koje su se dogodile zbog preteranog oslanjanja na trenutne tehnologije vozila, to nije potpuno iznenađujuće.'' Drugi deo tog straha može da proizađe iz osnovnih nerazumevanja tehnologije. Istraživanje je pokazalo da skoro 10% Amerikanaca veruje da trenutno mogu da kupe automobil koji može sam da vozi dok spavaju, uprkos činjenici da ne mogu. Čini se da veliki deo zabune dolazi od konvencija o imenovanju koje su nedosledne u celoj industriji. Dok su Teslini sistemi nivoa 2, Autopilot i FSD izdvojeni za dovođenje vozača u zabludu, studija je pokazala da 22% Amerikanaca očekuje da sistemi drugih proizvođača automobila (s nazivima poput ProPILOT i Pilot Assist) imaju mogućnost upravljanja automobilom bez ljudi, takođe. Ali to nije tako.

 

Svaki sistem koji je danas dostupan u vozilu koji potrošač može da kupi zahteva od vozača da nadzire sistem vožnje. Nijednom sistemu, pa čak ni Mercedesovom autonomnom sistemu nivoa 3, ne može se verovati na način da se ne prati njegov rad, a AAA veruje da industrija to mora bolje da pojasni vozačima. ''AAA nastoji da sarađuje s proizvođačima automobila da bi stvorio veću doslednost u celoj industriji'', rekao je Brannon. ''Zajedno možemo pomoći potrošačima da razumeju vrstu tehnologije koju njihovo vozilo ima, kao i kako, kada i gde koristiti te sisteme, što će na kraju izgraditi poverenje u vozila budućnosti''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Japanu će autoputevi imati traku za autonomna vozila

 

mercedes 2025.jpg

 

Iako eksperimentalna faza traje već godinama, a do šire komercijalizacije ćemo se još načekati, autonomna vozila su stvarnost. Robotaxi usluga je već dostupna u nekim gradovima na ograničenom području, a sada samovozeća vozila stižu i na autoputeve. Bar kad je Japan u pitanju, piše Nikkei Asia.

 

Na potezu autoputa u dužini 100 km između Numazua i Hamamatsua biće uvedena traka rezervisana za samovozeća vozila. Radi se o deonici autoputa između Tokija i Nagoje, koja obiluje dugim pravim deonicama pogodnim za ovakav tip upravljanja. U Japanu se nadaju da će traka biti operabilna 2024. godine. Naime, voznu traku je potrebno opremiti nizom senzora i kamera koje konstantno nadziru saobraćaj. Taj sistem će omogućiti da se u izvanrednim situacijama poput detekcije objekta na traci omogući promptno obaveštavanje upravljačkog sistema vozila kako bi na vreme ušao u manevar izbegavanja prepreke. Takođe, na celoj deonici je potrebna dostupnost 5G mreže. Inicijativa je posledica hroničnog nedostatka radne snage u Japanu kao posledici starenja nacije. Japanska vlada zato nastoji da automatizuje što više radnih pozicija, a među njima je i drumski prevoz tereta. Nije poznato da li će posebnu traku smeti da koriste i kamioni bez sistema autonomnog upravljanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla dobio spor u slučaju saobraćajne nezgode u radu autopilota

 

tesla sd.jpg

 

Spor o saobraćajnoj nezgodi iz 2019. godine završen je u korist Tesle.

 

Porotnici su doneli odluku u korist Tesle u sporu o saobraćajnoj nezgodi koja se dogodila 2019. godine u Americi. Porota je utvrdila da softver Tesla autopilota nije izazavao saobraćajnu nezgodu koja se dogodila 2019. godine. Zbog ovog slučaja tokom poslednjih godina Tesla je bio pod intenzivnim ispitivanjem autopilota i njegovih funkcija u pomoći vozaču. Tokom februara Tesla je dobio još jedno suočavanje zbog saobraćajne nezgode sa smrtim ishodom u kojoj je takođe bio uključen autopilotni sistem. Američka agencija za saobraćaj je utvrdila da je uzrok ove saobraćajne nezgode bila prevelika brzina vozila i nekontrolisanje vozila od strane vozača. Međutim, autopilot u ovom slučaju nije mogao da bude aktiviran jer je brzina kojom se kretalo vozilo veće od ograničenja na kojem autopilot radi. Ovaj slučaj je još uvek otvoren i u toku je istraga kojom treba da se utvrdi da li je proizvođač prekršio pravila. Nakon ovog slučaja Tesla je pauzirao uvođenje beta softvera Full Self Driving u SAD-u i Kanadi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW u Nemačkoj dobio dozvolu za korišćenje sistema autonomnog upravljanja

 

234574-BMW 5 2024 05.jpg

 

Autoban je poznat po deonicama na kojima nema ograničenja brzine. Ako međutim vozite sa uključenim sistemom automatskog upravljanja limit je daleko niži. Izuzetak ipak postoji. BMW je drugi proizvođač koji je dobio od Savezne uprave za drumski saobraćaj (KBA) dozvolu za korišćenje sistema autonomnog upravljanja. U pitanju je sistem Autobahn Assistant, koji nudi autonomno upravljanje nivoa 2. Nemački KBA je dozvolio njegovo korišćenje na određenim saobraćajnicama do brzine od 130 km/h.

 

BMW-ov sistem dozvoljava da vozač deo vremena vozi bez ruku na upravljaču, ali traži od vozača da stalno prati saobraćaj i bude spreman da preuzme kontrolu nad vozilom. Podsetimo, prvi je ovakvu dozvolu u Nemačkoj dobio Mercedes za svoj Drive Pilot, koji je višeg nivoa 3 i dozvoljava da vozač ne prati saobraćaj, ali samo do brzine od 64 km/h. U Nemačkoj BMW nudi sistem na novom i5 i seriji 5, te na seriji 7 i i7. Radi u sinergiji sa sistemom automatske izmene voznih traka koji funkcioniše do brzine od 180 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mask očekuje Tesla autonomne automobile ''kasnije ove godine''

 

191901-tesla auto.jpg

 

Električni automobilski gigant Tesla planira da realizuje potpuno autonomna vozila ''kasnije ove godine'', rekao je izvršni direktor Ilon Mask (Elon Musk), u najnovijoj milijarderovoj prognozi za dugo očekivanu prekretnicu u auto-industriji.

 

''Mislim da smo veoma blizu postizanju potpune samovožnje bez ljudskog nadzora, trenutno se Tesla nalazi u toj fazi'', rekao je Mask putem video veze na ceremoniji otvaranja konferencije o veštačkoj inteligenciji u Šangaju. ''Ovo su samo predviđanja, ali smatram da ćemo postići potpunu samovožnju kasnije tokom ove godine, četvrti ili peti stepen'', dodao je milijarder, misleći na dva najnaprednija nivoa tehnologije autonomne vožnje. Preduzetnik i vlasnik Twittera priznao je da je pogrešio u prethodnim predviđanjima na ovoj vremenskoj liniji, ali je i dodao da oseća kako su sve bliži realizaciji ovog projekta.

 

Kina je najveće svetsko tržište električnih vozila i Tesla je u aprilu najavio da će izgraditi drugu masivnu fabriku u Šangaju. Njegovo pojavljivanje na Svetskoj konferenciji o veštačkoj inteligenciji u Šangaju označava njegov najnoviji napor da održi bliske veze sa Kinom, nakon posete toj zemlji u maju. Električna vozila čine četvrtinu prodaje automobila u Kini, najvećem svetskom tržištu automobila, a desetine novih modela domaćih i zapadnih brendova predstavljeno je u aprilu na prvom sajmu automobila u zemlji od ukidanja ograničenja covida. Tesla je ove godine prijavila pad zarade u prvom kvartalu, pri čemu je kompanija preduzela niz sniženja cena suočena sa konkurencijom drugih proizvođača automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pobuna protiv autonomnih taksija

 

cruise 3.jpg

 

Stanovnici San Franciska na jednostavan način protestuju protiv širenja robotaksi usluga Cruise i Waymo u njihovom gradu. Takozvani Week of Cone (Nedelja čunjeva) podrazumeva aktiviste koji stavljaju saobraćajni čunj na poklopac motora autonomnih vozila koja ne prevoze putnike.

 

Protest dolazi uoči predstojećeg sastanka Komisije za javne komunalne usluge Kalifornije 13. jula na kojem se očekuje da će Komisija glasati za dozvolu širenja Cruisea i Wayma u gradu. Ova promena bi omogućila tim kompanijama da naplaćuju karte za potpuno autonomne vožnje robotaksijima širom grada, 24 sata dnevno. Prema Cruiseovoj trenutnoj dozvoli, oni mogu da nude samo robotaksi usluge od 22:00 do 6:00 ujutro u ograničenim područjima, dok Waymova dozvola zahteva prisutnost sigurnosnog vozača. Ovim kompanijama je dozvoljeno da ponude besplatnu uslugu bez vozača. Aktivisti za protest, navodno, imaju mnogo razloga, uključujući incidente samovozećih vozila koja blokiraju javni prevoz, ometaju hitne službe, a neki su pregazili i kućne ljubimce (pse). Naravno, grupe taksista kao što su San Francisco Taxi Workers Alliance i Alliance for Independent Workers su takođe protestovale protiv širenja robotaksija. Čunjevi na robotaksijima ih privremeno onesposobljavaju, odnosno senzori im onemogućavaju kretanje sa preprekom na haubi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minhenom će voziti Volkswagenova autonomna vozila

 

236005-vw id buzz 01.jpg

 

Samo sedam dana nakon što je Volkswagen najavio testove ID. Buzza AD u Ostinu, Teksas, kompanija je najavila širenje programa na drugu stranu Atlantika. Prve probne vožnje na javnim putevima krenuće za nekoliko nedelja. Mesta za putnike će popuniti predstavnici vlade, novinari i lokalne vlasti, kako bi osetiti ukus autonomne budućnosti.

 

ID. Buzz AD (Autonomous Driving) voziće sam, ali za volanom će se nalaziti čovek koji će nadzirati sistem i paziti da sve ide po planu. Električni kombiji imaju istu crno-žutu boju kao i oni testirani u SAD-u. Takođe imaju kabinu za četiri osobe i opremljeni su Mobileye sistemom za samostalnu vožnju. Dodatna oprema u odnosu na standardne modele ID.Buzz uključuje krovne kamere, radar i lidar, što je dovoljno za postizanje autonomije nivoa 4. Razvoj testova ima za cilj da prikupi što više podataka iz različitih scenarija vožnje u urbanom okruženju. Cilj je proširiti flotu za komercijalnu upotrebu u više evropskih i severnoameričkih gradova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autonomni IndyCar bolid stiže u Goodwood naredne godine

 

indy iac.jpg

 

Na Festivalu brzine Goodwood naredne godine svoju brzinu će pokazati i autonomni IndyCar bolid.

 

Indy Autonomous Challenge je takmičenje za univerzitete širom sveta čiji cilj je razviti automatizovani softver za vozila, koji se zatim testira u borbama preticanja bez vozača. Devet timova se trenutno takmiči s bolidima Dallara AV-21, koji se smatra najbržim autonomnim trkačkim automobilom nakon što je PoliMOVE tim s univerziteta Politecnico di Milano u Italiji postavio rekordnu maksimalnu brzinu od 289.6 km/h u januaru 2023. godine. Kokpiti bolida su puni kompjutera, dok senzori LiDAR-a, radara i optičke kamere imaju funkciju ''očiju'' bolida. To je zapravo osnova, ali prava vest je da IAC planira ''takmičarsku vožnju'' uzbrdo u Goodwoodu 2024. godine. Kao što se može videti na fotografiji, AV-21 se našao na festivalu prošle nedelje u Future Labu, a takođe je mapirana staza kako bi sve bilo spremno za narednu godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla planira da licencira FSD i prodaje drugim proizvođačima automobila

 

tesla full 01.jpg

 

U iznenađujućoj najavi tokom Teslinog poziva za investitore u drugom kvartalu 2023. direktor kompanije, Elon Musk, otkrio je da Tesla planira da licencira svoj sistem potpuno samostalne vožnje drugim proizvođačima automobila.

 

Tesla ostaje najveći američki proizvođač električnih vozila sa novim internim rekordom od 479.700 proizvedenih vozila i 466.140 isporučenih u drugom kvartalu, što je oko 87% više u odnosu na isti period prethodne godine. Prvi serijski Cybertruck je takođe sišao sa proizvodne trake ovog kvartala, iako niste mogli da vidite mnogo vozila sa njegove zvanične fotografije. Tesla trenutno testira liniju vozila uoči regulatorne sertifikacije i validacije. Kompanija je dospela na naslovne strane u drugom kvartalu nakon što je otvorila svoj prethodno vlasnički dizajn porta za punjenje ostatku industrije. Mercedes, Volvo, Rivian, Ford i GM vozila će koristiti dizajn za svoje severnoameričke modele počevši od 2024. godine modela. Kapacitet Tesline mreže za punjenje porastao je za trećinu u odnosu na ovo doba prošle godine, sa ukupno 48.082 punjača raspoređenih na 5.265 stanica širom sveta.

 

Grupa investitora je posebno istakla Teslinu posvećenost da bude na čelu razvoja veštačke inteligencije sa početkom proizvodnje svojih Dojo računara za obuku, koji će se koristiti da pomognu programerima Autopilota da ponavljaju buduće dizajne i karakteristike. Musk je priznao da kompanija još uvek ima samo oko 10 ranih prototipova u upotrebi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pony.ai i Toyota formiraju zajedničko preduzeće za unapređenje masovne proizvodnje autonomnih vozila

 

toyota pony ai 01.jpg

 

Kompanija za autonomnu vožnju Poni.ai, u saradnji sa kompanijama Toyota Motor China InvestmentGAC Toyota Motor China, održala je ceremoniju potpisivanja osnivanja zajedničkog preduzeća u Guangdžou, u južnoj kineskoj provinciji Guangdong. Tri strane su najavile formiranje zajedničkog preduzeća sa ciljem unapređenja buduće masovne proizvodnje i masovne primene robo-taksija bez vozača. Očekuje se da će nova kompanija biti uspostavljena u toku godine, sa procenjenom investicijom od preko milijardu juana (oko 130 miliona evra).

 

Kao deo partnerstva, GTMC (GAC Toyota Motor China) će snabdevati Poni.ai brendiranim baterijskim električnim vozilima Toyote, opremljenim Toyotinim redundantnim sistemima za vozila, posebno dizajniranim za razvoj autonomne vožnje L4, saopštila je kompanija Poni.ai. Ova vozila će integrisati Poni.ai tehnologiju autonomne vožnje i raditi na Poni.ai platformi za robo-taksi usluge, PoniPilot+. Zajednički napori će pružiti robo-taksi usluge vozačima. Prema navodima Poni.ai, oni upravljaju sa oko 200 robo-taksija marke Toyota i Lexus u gradovima kao što su Guangdžou, Peking, Šangaj i Šendžen za testove na putu i javne robo-taksi operacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemci nepoverljivi prema autonomnim automobilima

 

audi aicon 01.jpg

 

Autonomni automobili, sposobni sami da upravljaju kroz saobraćaj, postaju sve napredniji, ali Nemci ih uglavnom gledaju sa sumnjom, čak i odbacivanjem. Skoro trećina u načelu odbija ideju sedenja u samovozećem automobilu, bez obzira na statistiku rizika, pokazalo je istraživanje JuGav instituta za osiguranje HUK Coburg (Coburg).

 

Prema istraživanju sprovedenom na 4.042 građana, manje od polovine, njih 47%, prihvata autonomne automobile pod uslovom da to ne menja stepen uobičajenog rizika. Pritom su žene manje poverljive, a njih 49% selo bi u samovozeće vozilo s jednakim rizikom kao kad je vozač ljudsko biće. Stopa prihvatanja među muškarcima bila je 55%. Odbacivanje se povećava s godinama, pri čemu je verovatnije da će stariji od 55 godina odbaciti ideju autonomnih automobila daleko verovatnije od mlađeg sveta. S druge strane, vozači električnih automobila otvoreniji su prema novoj tehnologiji od onih koji se drže benzinskih automobila. Naime, samo 17% e-vozača odbija autonomne automobile.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemi s robotizovanim taksijima

 

cruise police.jpg

 

Autonomni taksi firme Cruise se sudario savatrogasnim vozilom u San Francisku. Robotizovano vozilo bez vozača je prošlo kroz zeleno svetlo na semaforu te je udarilo u vatrogasno vozilo koje je krenulo na intervenciju. Jedini putnik u samovozećem vozilu je prebačen u lokalnu bolnicu s povredama koje nisu opasne po život, rekla je policija. U vatrogasnom vozilu niko nije povređen.

 

Hitne službe u San Francisku se konstantno bune protiv automatizovanih taksija, koji su im često prepreke na intervencijama, a ponekad se i sudaraju s vozilima hitne pomoći ili vatrogasaca koja stoje, odnosno učestvuju u intervencijama. U ovom konkretnom slučaju, vozač u automobilu verovatno bi čuo sirene, video veliko vatrogasno vozilo i na vreme zaustavio svoj automobil. Cruise je filijala General Motorsa, a nedavno je nekoliko vozila blokiralo ulicu zbog preopterećene mobilne mreže. Automobili su se jednostavno zaustavili. Jedan Cruiseov automobil je zapeo u svežem betonu tokom radova na putu jer softver navodno nije mogao da razlikuje normalnu podlogu od mokrog betona.

 

Kalifornijsko ministarstvo saobraćaja (DMV) će istražiti ove incidente. Dok se istraga ne završi, firma mora da odmah prepolovi svoju aktivnu flotu. Cruise će zato za sada na puteve poslati najviše 50 taksija danju i najviše 150 noću. Prema Cruiseu, taksi je odmah prepoznao vatrogasno vozilo, ali je raskrsnici bilo napregledno i sudar je bio neizbežan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa od samovozećih automobila pre 2035. godine

 

cruise 3.jpg

 

Hype oko autonomnih vozila traje već godinama, a vrhunac je doživeo pre pet godina. Danas, nakon što se bolje sagledala kompleksnost sistema autonomne vožnje, ali i samih afiniteta vozača, optimizam je splasnuo, a planovi o implementaciji tzv. autopilot sistema se odlažu.

 

Ovakvu tezu potvrđuje i najnovije istraživanje konsultantske kuće S&P Global, koja u svom specijalnom izveštaju pomera termin i opseg implementacije tehnologije autonomnog upravljanja. Oni prognoziraju da će tehnologija biti prihvaćena u svakodnevnom životu najranije 2035. godine, i to u ograničenom opsegu. Iako je Google lansirao prvi prototip samovozećeg vozila još 2015. godine, S&P zaključuje da autonomna vozila nisu i neće biti dostupna još neko vreme. Zato zaboravite da ćete pokrenuti auto, upisati 300-tinjak kilometara udaljenu lokaciju provoda godišnjeg odmora i zatim prileći dok ne stignete na cilj.

 

Nivo 5 autonomije je najviši nivo koju bi sistem trebalo da ponudi, a biće ograničeno dostupan na tržištu najranije tek 2035. godine. ''Vozilo koje može da ide bilo gde i radi sve što može i ljudski vozač neće biti javno dostupno pre 2035. a verovatno i neko vreme nakon toga'', izjavio je Jeremy Carlson, pomoćnik direktora za praksu autonomije u S&P Global Mobility. Do tada ćemo se voziti isključivo budni i s rukama na volanu, a pritom studija optimistički gleda na neke niže nivoe sistema autonomnog upravljanja. ''Izgledi za implementacije istih baznih tehnologija u Nivou 2+ i Nivou 3, pa i za neke oblike Nivoa 4, daleko su veći i sigurno će se dogoditi u mnogo kraćem vremenskom roku'', poručuju iz konsultantske firme. Prema njihovim prognozama čak trećina novih vozila će do 2035. godine biti opremljena nižim nivoima autonomnog upravljanja. ''Automatizovao, a ne autonomno'' je nakon sagledavanja svih okolnosti očigledno novi fokus autoindustrije.

 

S&P predviđa da će 2035. godine 6% vozila dostići Nivo 4 autonomnosti. Nosioci će biti kompanije koje planiraju da koriste samovozeće automobile za taksi usluge ili za uslugu deljenja prevoza. Studija kaže da će 2035. godine biti prodato maksimalno 800.000 takvih vozila. Takva autonomna vozila koristiće robotaksiji u strogo mapiranim područjima gde će uz mogućnost aktivnog rada intenzitetom od 20 sati dnevno donositi dodatni prihod kompanijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za nesreće autonomnih automobila odgovorni će biti proizvođači, a ne vlasnici vozila

 

jaguar ac.jpg

 

Proizvođači automobila, a ne vlasnici samovozećih automobila, biće zakonski odgovorni za sve nesreće u Velikoj Britaniji prema planu za razvoj autonomnih vozila koji će britanska vlada uskoro implementirati.


Kralj Ćarls je rekao da će vlada predstaviti nacrt zakona o autonomnim vozilima dok je iznosio vladin zakonodavni program za parlamentarnu sednicu. Prvi čovek Velike Britanije kaže da će zakon stvoriti ovlašćenja za kažnjavanje kompanija i dati ljudima imunitet od krivičnog gonjenja ako su u samovozećem vozilu za vreme saobraćajne nesreće. Kompanije koje stoje iza samovozećih automobila mogle bi da se suoče s krivičnim delima u Britaniji ako njihova vozila ne zadovolje sigurnosne standarde u najozbiljnijim slučajevima. Ovim zakonom će takođe zabraniti obmanjujući marketing, što znači da se samo vozila koja zadovoljavaju sigurnosni prag mogu ''reklamirati'' kao samovozeća vozila. Nije jasno da li će to imati ikakvih posledica za proizvođače poput Tesle, koji u Velikoj Britaniji naplaćuje ''potpunu sposobnost samovožnje'' kao dodatnu opciju u vrednosti od 6.800 funti (7.750 evra) koji, prema vlastitom priznanju, ''vozilo ne čini autonomnim.''

 

Pojedinci koji rade za osiguravajuće kuće već trljaju dlanove, jer će od svega britanska ekonomija imati višestruke koristi, te pozitivno uticati na bezbednost na putevima i stvoriti nova radna mesta. Čelnici Vlade su izričito na strani korisnika i bezbednosti u saobraćaju, a ne na strani proizvođača automobila. Stručnjaci iz industrije za samovozeće automobile rekli su da su nacionalni regulatorni okviri i uspostavljanje zakonske odgovornosti ključni za dobijanje javnog prihvatanja autonomnih vozila i za osiguravajuće kuće. Ovim zakonom će se uspostaviti procesi za istraživanje incidenata i poboljšati sigurnosni okvir, a takođe će se postaviti prag za ono što se klasifikuje kao samovozeći automobil.

 

Britanci žele da izbegnu scenario koji se prošlog meseca desio u SAD-a. Tamo je Kalifornijsko ministarstvo za motorna vozila naredilo General Motorsu i njihovoj filijali Crusie da ukloni sa državnih puteva njihov autonomni automobil. Naime, Cruiseov automobil je učestvovao u saobraćajnoj nesreći, a pomenuto ministarstvo je okarakterisalo taj incident rekavši da je kompanija Crusie ''pogrešno predstavila'' bezbednost tehnologije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geely će sa svoja 72 satelita pomagati autonomnim vozilima

 

239626-geely s02.jpg

 

Geely, čija se centrala nalazi u gradu Hangzhou, krajem novembra je predstavio seriju elektrifikovanih i potpuno električnih automobila Galaxy ili Yinhe koji će dobiti pomoć iz orbite.

Kompanija Geely je već 2018. godine osnovala podružnicu pod imenom Geespace koja je usmerena ka tehnologijama u svemiru i koja izgradnjom satelitske mreže pruža rešenja za autonomnu vožnju. Geespace je od tada krenuo sa izgradnjom fabrike satelita u Taizhouju, postavio centralu u gradu Guangzhou na jugu Kine u blizini drugih novih svemirskih start-up preduzeća i 2022. godine u orbitu lansirao devet testnih satelita.

 

239627-geely s01.jpg

 

Geely namerava do 2025. u orbitu poslati 72 satelita kao prvu fazu svoje konstelacije za pružanje funkcionalnosti inteligentne vožnje za seriju automobila Galaxy/Yinhe. Konstelacija će pružati usluge globalnog određivanja položaja bez mrtvih tačaka, navodi Geely. Stoga će povećati signale kineskog ssitema za navigaciju i određivanje položaja Beidou, koji je kineski odgovor na GPS, dok će ujedno koristiti i usluge kineskih satelita za mobilne komunikacije Tiantong 1 u geostacionarnoj orbiti.

 

Geely se snažno fokusira na svoje čipove, operativne sisteme, inteligentne računare u cloud-u i satelitske mreže kako bi pružao budućnost ovog brenda. Kineska vlada je 2014. godine otvorila područja svog svemirskog sektora za privatni kapital, što je omogućilo nastanak brojnih preduzeća koja se bave lansiranjem, proizvodnjom i upravljanjem satelita, zemaljskim stanicama, budućim aplikacijama i drugim. Kompanija Geely je dobila dozvolu za početak proizvodnje satelita u 2021. godini. Geely je svestan da je ''duboka integracija avionske i svemirske industrije, automobilske industrije te informacione i komunikacione industrije postala neizostavan trend.''

 

PR Saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...