Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Autonomni automobili - kome to treba? Vozači ih jednostavno ne žele

Recommended Posts

Toyota investira 400 miliona dolara u start-up kompaniju Pony

 

toyota pony autopilot.jpg

 

Toyota će uložiti 400 miliona dolara u start-up kompaniju Pony, koja se nalazi u Kaliforniji i u Gvangžuu. To je firma koja lansira automobile sa autopilotom, a Toyota je odlučila da sa 400 miliona dolara finansira njihov projekat. Njihovi automobili biće testirani na ulicama Pekinga i Šangaja, a na svemu ovome Pony i Toyota rade još od prošle godine. Pony je testirao i taksi vozila u dva pomenuta grada od 2018. godine, a posle ove investicije procenjuje se da će vrednost kompanije porasti na 3 milijarde.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uber ponovo testira autonomna vozila

 

volvo uber 2.jpg

 

Autonomna vozila kompanije Uber ponovo su izašla na ulice San Franciska, a nakon što je program pauziran zbog nesreće koja se dogodila u Arizoni. Ovoga puta se radi o samo dva vozila, u kojima će se nalaziti i ljudski vozači koji će reagovati u slučaju opasnosti. Test vožnje će se obavljati samo tokom dana, a sa prvim vožnjama se počelo 10. marta. Program će potrajati oko dve nedelje, što je dovoljno vremena da se utvrdi koliko se modeli Volvo XC90 dobro snalaze u saobraćaju. U vozilima neće biti putnika, tako da će sigurnosni vozači moći da se koncentrišu samo na kontrolisanje vozila. Kompanija je nedavno predstavila i autonomna vozila treće generacije, koja će se na putevima naći već 2012. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota i kineski Momenta rade na razvoju modela za autonomnu vožnju

 

142406-toyota m 01.jpg

 

Toyota se udružila sa kineskom ''Momentom'' na razvoju modela za autonomnu vožnju. Iako tačan iznos zajedničke investicije nije naveden, Toyoti je ovo druga velika investicija u Kini ove godine nakon prošlomesečnog ulaganja od 400 miliona USD u ''Pony.ai''.

 

Kineski start-up ''Momenta'' razvija sistem za autonomnu vožnju baziranom na tehnologijama za mašinsko učenje (veštačka inteligencija), prostornom mapiranju u visokoj definiciji, te sistemu za planiranje rute putovanja. Momenta je osnovana 2016. godine od strane direktora SenseTIme-a, start-upa koji se bavi razvojem veštačke inteligencije. Momenta će Toyoti omogućiti masovnu proizvodnju vozila sa mogućnošću autonomne vožnje i samo je jedna u nizu masivnih investicija u sektor ''pametne tehnologije'' u Kini u proteklih nekoliko godina od strane stranih kompanija. Toyota je takođe prošle godine investirala 600 miliona USD u kinesku varijantu Ubera, DiDi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autopilot kompanije Tesla bi uskoro mogao detektuje svetla semafora

 

201879-tesla ap.jpg

 

Izgleda da će nova mogućnost automobila Tesla-e biti prepoznavanje saobraćajnih svetala. U video koji je podeljen na Twitter-u, prikazuje se jedan od modela ove kompanije, kako ubrzava pošto se ispred vidi zeleno svetlo, a usporava kada prepozna crveno. Postoje spekulacije da bi kompanija mogla da ubaci ovu mogućnost u sledeće ažuriranje. Teslin autopilot već može da prepoznaje druge automobile na ulici, a poseduje i druge sposobnosti poput prepoznavanja saobraćajnih objekata na ulici. Takođe, ukoliko je autopilot uključen, auto je podešen da sam menja trake kako bi izbegao objekte na putu, pa i da zakoči i stane ako je potrebno, što je već naširoko poznato, pogotovo po mnogobrojnim videima na društvenim mrežama gde Teslin autopilot često ima glavnu ulogu.

Korak po korak Tesla gura ka svom cilju da napravi automobile koji su u potpunosti autonomni. CEO Elon Musk je u jednom momentu rekao da će u 2020. godini biti spremni da svojim autonomnim vozilima preuzmu deo taksi prevoza. Da li će tako biti, kako prolazi godina, verovatno ne, ali je svakako korak bliže.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autonomna Nuro vozila za isporuku spremna za testiranje na ulicama

 

nuro 002.jpg

 

Kompanija Nuro, koja se bavi proizvodnjom autonomnih vozila, dobila je dozvolu za testiranje na ulicama Kalifornije, čime je postala druga firma koja je dobila zeleno svetlo za postavljanje svojih jedinica na ulice nekog naseljenog prostora. Nuro je svoja vozila već testirao u Arizoni i Teksasu, a jedinice koje se testiraju ne smeju da prelaze brzinu od 40 kilometara na sat. Kompanija je nedavno predstavila i R2 prototip - lako električno vozilo koje je dizajnirano tako da bude potpuno autonomno, a prva je dobila dozvolu da proizvodi vozila bez tradicionalnih elemenata za kontrolisanje vožnje, poput volana i retrovizora.

 

nuro 001.jpg

 

Waymo je prva kompanija koja je dobila istu dozvolu, a još 65 kompanija ima dozvole za testiranje vozila sa kontrolnim vozačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Covid-19 će učiniti autonomna vozila poželjnim

 

gm cube 02.jpg

 

Sva istraživanja koja su sprovođena proteklih godina pokazivala su da je većina ljudi skeptična prema ''automobilima bez vozača'', dok su mnogi izrazili zabrinutost da bi takva vozila jednog dana mogla da preplave ulice i puteve. Međutim, kako prenosi B92, pojedini stručnjaci iz auto-industrije veruju da bi pojava pandemije koronavirusa mogla da utiče na ljude da promene ugao gledanja na autonomna vozila. Iako na prvi pogled ovo izgleda čudno, ako se malo razmisli, ideja o uvođenju vozila bez vozača ima smisla.

 

Robotaksi bez vozača omogućio bi stanovnicima grada da se voze u njemu, a da se ne izlažu nekome ko potencijalno može imati Covid-19. Takođe, autonomna dostavna vozila bi mogla efikasno da vam isporuče robu koju ste naručili iz prodavnice, bez rizika od direktnog kontakta sa dostavljačem ili prodavcem. Poslednji scenario bio bi mnogo bezbedniji po vaše zdravlje od posete prepunoj prodavnici kupaca, jer bi eliminisao susrete sa brojnim ljudima i mogućnost dodira kontaminirane površine, poput kolica za kupovinu. Ideja nije nova, s obzirom da su američke kompanije Nuro i Kroger još 2018. najavili pilot program robotizovane isporuke robe. Nakon toga, Nuro je sarađivao i sa lancem Walmart kako bi pokrenuo ovaj sistem dostave u Hjustonu, u Teksasu.

 

193886-walmart.jpg

 

S obzirom na sve prednosti, stručnjaci i čelnici pojedinih kompanija predviđaju svetlu budućnost za autonomna vozila. Tako je direktor kompanije ''Optimus Ride'' nedavno izjavio da su ''kompanije za autonomna vozila sposobne da izađu iz pandemije Covid-19 mnogo jače'' nego ranije, jer ljudi su ti koji su biološka opasnosti, dok mašine nisu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo unapređuje razvoj tehnologije autonomne vožnje

 

volvo z.jpg

 

Kompanija ''Zenuity'', koja razvija programsku opremu za računarski podržanu i autonomnu vožnju, biće podeljena na dva dela radi što boljeg iskorištenja potencijala svojih dosadašnjih zaključaka. Jedan deo predstavlja novu samostalnu kompaniju u vlasništvu Volvo Cars koja će se usredsrediti na razvoj i komercijalizaciju programske opreme za nenadziranu autonomnu vožnju. Drugi deo, pod okriljem kompanije za automobilsku bezbednosnu opremu Veoneer, usmeriće se u daljnji razvoj i komercijalizaciju naprednih sistema za pomoć vozaču. Zenuity je momentalno zajedničko preduzeće kompanija Volvo Cars i Veoneer sa jednakim udelom. Pod zajedničkim vlasništvom, Zenuity je razvio snažnu platformu računarske programske opreme za napredene sisteme za pomoć vozaču i autonomnu vožnju, na kojoj će graditi oba dela i koju će dalje razvijati.

 

U skladu sa dogovorima, poslovanje kompanije Zenuity i zaposleni u švedskom Göteborgu i kineskom Šanghaju biće premešteni u novu kompaniju u vlasništvu Volvo. Poslovanje i zaposleni u poslovnim jedinicama u Nemačkoj i SAD prelaze pod okrilje kompanije Veoneer. Deo kompanije Zenuity u vlasništvu Volvo Cars usmeriće snage u razvoj programske opreme za nenadziranu autonomnu vožnju, koja će biti implementirana u sledeću generaciju vozila na osnovu prilagodljive produktne arhitekture (SPA2) Volvo. Nova kompanija ostaje odvojena od kompanije Volvo Cars i upravljaće sopstvene distribucijske kanale.

 

''Kompanija Volvo Cars je odlučna u tome da u svoju sledeću generaciju vozila uvede bezbednu, nenadziranu autonomnu vožnju na autoputevima'', rekao je izvršni direktor kompanije Volvo, Hakan Samuelsson. ''Ti novi ciljevi biće lakše ostvarivi zato što će nova kompanija moći u potpunosti da se posveti tom razvoju. Nova kompanija razvijaće programsku opremu za bezbednu i naprednu autonomnu vožnju'', rekao je Dennis Nobelius, izvršni direktor kompanije Zenuity. ''Smatramo da će ubuduće broj globalnih platformi za računarsku programsku opremu za autonomnu vožnju biti ograničen. I jednu od takvih platformi nameravamo da razvijemo.'' Predviđeno je da će nova kompanija pokrenuti svoje poslovanje najkasnije u trećem kvartalu 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford odlaže autonomna taksi vozila do 2022. godine

 

ford quantum.jpg

 

Pandemija Covid-19 stvara mnoge probleme automobilskoj industriji, a to se odnosi i na Fordove autonomne taksije. Dok je razmatrala svoju kvartalnu zaradu, kompanija je otkrila da su njene autonomne usluge vozila odložene sa 2021. na 2022. godine. Kompanija je saopštila da je potrebno proceniti uticaj Covid-19 na ponašanje kupaca i potencijalno promeniti svoju strategiju. Takođe su želeli da smire buduće korisnike stavljajući im do znanja da će oni i njihovi paketi biti bezbedni.

 

Ford COO (Jim Farley) upozorio je da bi pandemija mogla da utiče na društvo za ''mnogo godina koje dolaze'', a ljudi traže nove načine da izbegnu nepotreban ljudski kontakt. Izvršni direktor Jim Hackett naveo je kao primer ono što se dogodilo u Kini, napominjući da se trećina prodaje automobila preselila na internet kao posledica pandemije. Temeljne promene poput ovih mogle bi da podstaknu usvajanje autonomnih taksija i kurira, ali bi mogle da zahtevaju i prilagođavanja za sve, od kapaciteta do uključivanja ljudi. Neke stvari će ostati po planu. VW-ovo obećanje investicije od 2.6 milijardi dolara u Argo AI, kompaniju koja razvija Fordovu platformu za autonomnu vožnju, i dalje napreduje. Partneri koji stoje iza tehnologije još uvek su uključeni - samo je pitanje priznavanja nove stvarnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusiju očekuje invazija automobila bez vozača

 

yandex a.jpg

 

Rusija će do 2023. godine biti potpuno spremna da otvori javne saobraćajnice za automobile bez vozača. O ovome piše list ''Izvestiя'' pozivajući se na ''mapu puta'' koju su pripremili Sberbank i Яndeks uz učešće kompanija GAZ i KamAZ. Planom razvoja je predviđeno proširenje mogućnosti testiranja autonomnih vozila. Konkretno, testiranje na zatvorenim teritorijama će se vršiti bez prisustva čoveka u kabini. Predloženo je i da se odobri eksploatacija robotizovanog prevoza u komercijalne svrhe, tj. za taksi usluge, ali sa operaterom na suvozačevom mestu. Planirano je takođe da se do kraja godine pripreme i usvoje preporuke za proceduru istrage saobraćajnih udesa u kojima učestvuju automatizovana vozila. U planu je i stvaranje najmanje dveju probnih zona pokrivenih mrežom 5G za testiranje automobila bez vozača.

 

Ukoliko se ispoštuje plan, već 2021. godine treba da bude donet zakon o eksploataciji transportnih sredstava bez vozača, i tada će robotizovana vozila u probnom režimu već moći da vrše komercijalne usluge. Do kraja 2022. godine probna eksploatacija treba da pređe u režim standardnog funkcionisanja. Glavni stručnjak Naučno-tehničkog centra kompanije Kamaz za autonomne sisteme Dmitrij Čikrin požalio se u oktobru 2019. godine na to što automobili bez vozača zasada ne mogu slobodno da saobraćaju ruskim javnim putevima zbog nesavršenstva ili inertnosti normativne baze. Po njegovim rečima, zasada je rizično puštati automobile na ulice.

 

''Ljudi još uvek nisu navikli na automobile bez vozača. Ako putnički automobil sam udari u kamion bez vozača, biće kriv (proizvođač autonomnog kamiona - prim. red.) Kamaz'', rekao je Čikrin. Prema nacionalnom projektu ''Digitalna ekonomija'' planirano je da se u Rusiji do kraja 2024. godine bar trostruko u odnosu na 2017. godinu uvećaju interni troškovi razvoja digitalne ekonomije na račun svih izvora (proporcionalno prema udelu u bruto domaćem proizvodu).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budućnost Tesla funkcija za potpuno autonomnu vožnju

 

168190-tesla pilot.jpg

 

Elon Musk je nedavno najavio da bi Tesla funkcija u koju se danas uloži nekoliko hiljada dolara korisnicima jednog dana mogla da se isplati, te im donese zaradu od čak 100.000 dolara.

U pitanju je opcija za potpuno autonomnu vožnju u Tesla vozilima, koja trenutno košta 7.000 dolara. Već od 1. jula bi cena trebalo da se popne na 8.000, a očekuje se da u budućnosti i dalje raste. Sistem trenutno nije ni blizu potpuno autonomnoj vožnji, ali dolazi u paketu sa kompjuterom i kamerama koji će se koristiti kada vozila budu postala potpuno autonomna. Vozila već mogu da preuzmu ograničenu kontrolu, ali samo uz prisustvo ljudskog vozača, a ime koje ukazuje na ''potpuno autonomnu vožnju'' označeno je kao dezinformacija, posebno nakon saobraćajnih nezgoda čiji su uzrok bile upravo autonomne funkcije. Cena funkcije za autonomnu vožnju konstantno raste, a Musk je najavio da će vozila moći da budu više samostalna do kraja 2020. godine, što znači da će korisnike moći da transportuju bez većih ljudskih intervencija. Tom prilikom je dodao da je to još jedan korak ka potpuno samostalnim vozilima, te da će oni koji funkciju pazare na vreme već 2021. od nje moći da imaju koristi. Naime, kada autonomna vozila budu stupila na scenu funkcija bi mogla da košta i do 100 hiljada dolara. Oni koji na vreme nabave autonomnu funkciju biće u velikoj prednosti, te će ono što su kupili za ''tek'' 7.000 dolara uskoro vredeti mnogo više.

Tako bar tvrdi Musk, pa ostaje da se vidi da li je u pitanju istina ili tek dobra reklama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedna Teslina nesreća sa uključenim Autopilotom

 

203655-tesla crash.jpg

 

Ovo je još jedan dokaz da su trenutni sistemi aktivne bezbednosti samo asistencija vozaču, odnosno da ih ne treba ostavljati da rade bez kontrole. Ništa više i ništa manje od toga.

Na autoputu na Tajvanu jedan vozač Teslinog Modela 3 je, po vlastitom priznanju, uključio takozvani Autopilot i prepustio upravljanje vozilu. Međutim, sistem nije prepoznao da se na autoputu isprečio kamion. Sudar je bio neminovan, a sreća u (saobraćajnoj) nesreći je da vozač nije stradao. Na snimku se vidi da automobil (kretao se brzinom oko 110 km/h) počinje da koči prekasno, pedesetak metara pre nego što će udariti kamion i na mestu gde je na putu stajao vozač kamiona. To je samo jedna u nizu nesreća sa uključenim Autopilotom. U svetu je već mnogo takvih slučajeva, a većina njih nije imala srećan završetak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen uložio 2.3 milijardi evra u američku kompaniju Argo AI

 

Volkswagen e-golf aut 11.jpg

 

Volkswagen je investirao 2.31 milijardu evra u Argo AI, objavila je ta inovativna kompanija iz Pitsburga. VW i Ford zajednički upravljaju kompanijom Argo koju su 2016. godine osnovali Bryan Salesky i Peter Rander. Dogovor sa VW-om uključuje prebacivanje njegovog odeljenja za autonomnu inteligentnu vožnju iz Minhena u sedište Argoa čime će se povećati broj radnih mesta američke firme za više od hiljadu, rekao je Salesky. Investicija ne uključuje dogovor o kupovini 445 miliona evra deonica Argoa od Forda.

Prošlog nedelje VW je otkrio da je njegov nadzorni odbor odobrio nekoliko projekata u saradnji sa Fordom. Ford je osnovao ''Ford Autonomous Vehicles LLC'' 2018. godine, obavezavši se da će uložiti četiri milijarde dolara do 2023. godine, i zatražio od ulagača pomoć u raspodeli visokih troškova razvoja autonomnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW i Mercedes privremeno zaustavili saradnju na razvoju automatizovane vožnje

 

204252-bmw mercedes.jpg

 

BMW i Mercedes su objavili da će njihova saradnja na razvoju tehnologije nove generacije za automatizovanu (autonomnu) vožnju biti privremeno stavljenja na čekanje. Da podsetimo, dve kompanije su u februaru 2019. godine potpisale Memorandum o razumevanju za zajednički razvoj ove tehnologije, koja je ključna za buduću mobilnost. U početku je fokus bio na unapređivanju razvoja tehnologija nove generacije sistema pomoći vozaču, automatizovanu vožnju autoputevima i karakteristikama parkiranja (do nivoa SAE 4).

 

Međutim, nakon opsežnih analiza, dve kompanije su postigle međusobni i prijateljski dogovor da se fokusiraju na svoje postojeće razvojne puteve, što može uključivati i rad sa sadašnjim ili novim partnerima. Obe kompanije izričito žele da naglase da saradnja može da se nastavi kasnije i da osnovni pristup dve organizacije pitanjima poput bezbednosti i korisničkih prednosti na polju automatizovane vožnje ostaje vrlo kompatibilan.

 

Sistem automatizovane vožnje je složena kombinacija različitih komponenti koje se mogu definisati kao sistemi u kojima percepciju, odlučivanje i rad automobila obavljaju elektronika i mašine umesto ljudskog vozača i kao uvođenje automatizacije u drumski saobraćaj. To uključuje rukovanje vozilom, odredište, kao i svest o okolini. Budući da automatizovani sistem ima kontrolu nad vozilom, to omogućava ljudskom ''operateru'' da sve odgovornosti prepusti sistemu.

 

Obe firme rade odvojeno na trenutnim generacijama za visoko automatizovanu vožnju i u prošlosti su postigli veliki napredak na ovom polju. Međutim, BMW i Mercedes nisu bili u mogućnosti da održe detaljne stručne rasprave i da razgovaraju sa dobavljačima o tehnološkim drumskim mapama dok ugovor nije bio potpisan prošle godine. U tim razgovorima su i nakon opsežnih analiza obe strane zaključile da, s obzirom na trošak koji je povezan sa stvaranjem zajedničke tehnološke platforme, kao i zbog trenutnih poslovnih i ekonomskih uslova, nije dobro vreme za uspešno sprovođenje saradnje. Naglasili su i da će nastaviti rad u uskoj saradnji na ostalim poljima kako je planirano. 2015. godine dve kompanije su se udružile sa Audijem kako bi dobili lokacijske i tehnološke platforme HERE koja sada ima vrlo široku i međunarodnu deoničarsku strukturu. Početkom 2019. BMW i Daimler su takođe udružili svoje usluge mobilnosti u zajedničko ulaganje pod okriljem porodice ''now''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nvidia i Mercedes kreiraju računar nove generacije za vozila

 

mercedes-eq 2020.jpg

 

Tokom zajedničke press konferencije, Nvidia i Mercedes najavili su da udružuju snage u razvoju revolucionarnog računarskog sistema za vozila, koji će se u lukuznim automobilima naći 2024. godine. Prema njihovim tvrdnjama, to će biti najsofisticiraniji i najnapredniji računarski sistem za podršku u vožnji.

 

Četiri nivoa podrške

Obezbeđivaće Level 2 (parcijalnu autonomiju) i 3 (detekciju okruženja) autonomnu vožnju, kao i  Level 4 (visoka autonomija). To, naprimer, znači da će vozila moći sama da se parkiraju, bez pomoći vozača, ali će on i dalje morati da bude prisutan kako bi mogao da reaguje u slučaju neke potencijalne opasne situacije. Računarski sistem će biti baziran na Nvidia DRIVE platformi, a obezbeđivaće i automatizovanu vožnju poznatim i uobičajenim rutama - recimo od kuće do posla i nazad. Softver će moći da se nadograđuje ''u letu'', što znači da će kupci u bilo kom trenutku moći da dokupljuju i instaliraju dodatne funkcionalnosti, bezbednosne protokole, aplikacije, kao i da produžavaju pretplate na određene servise dok god su vlasnici vozila. To je sličan način funkcionisanja kao što Tesla prodaje svoja Enhanced Autopilot unapređenja.

 

Predstavnici Nvidia-e i Mercedesa veruju da će svojom zajedničkom platformom revolucionarizovati iskustvo vožnje automobilom, čineći softver potpuno programabilnim. Svaki budući Mercedes koji bude opremljen Nvidia DRIVE računarom, biće podržan timom AI eksperata koji će kontinualno razvijati i prilagođavati vozila tokom čitavog njihovog životnog veka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Više od pedeset zemalja usvojilo propise o autonomnim vozilima

 

rover autonomni.jpg

 

Kako prenosi Beta, više od pedeset zemalja uključujući članice Evropske unije, Japan, Južnu Koreju, usvojilo je propise o autonomnim automobilima koja uključuju i obaveznu ''crnu kutiju''. Reč je obavezujućoj uredbi koju je ove sedmice usvojio Forum za usklađivanje propisa o vozilima Ekonomske komisije UN za Evropu (UNECE). Propisi o automatizovanim sistemima za održavanje vozila u traci - ALKS stupiće na snagu 2021. godine.

 

Ovaj ''međunarodni standard je važan korak ka široj upotrebi autonomnih vozila'', saopštio je UNECE. Propisima se predviđa da se sistemi ALKS deluju samo do brzine od 60 km/h i samo na putevima na kojima je zabranjeno kretanje pešaka i biciklista. Propisano je da se ekrani koji se koriste za druge aktivnosti osim za vožnju, naprimer za internet ili video, automatski isključuju čim vozač preuzme kontrolu. Sistem kontroliše i prisustvo vozača, kao i njegovu dostupnost da preuzme kontrolu nad vozilom. Ona se meri sa nekoliko elemenata kao što su zahtev za aktiviranje preuzimanja vozila, treptanje ili klimanje glave. SAD nisu deo Foruma, ali će američki proizvođači automobila morati da poštuju nove propise kako bi svoja vozila prodali na tržištu zemalja gde će novi sistem biti na snazi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amazon preuzima Zoox i počinje proizvodnju samovozećih taksija

 

zoox.jpg

 

Kompanija Amazon je preuzela ''startap'' koja se bavi razvojem samovozećih automobila Zoox za 1.2 milijarde dolara. Iz korporacije jednog od najbogatijih ljudi na svetu Jeffa Bezosa su poručili da im je cilj da se kupovinom Zooxa ostvari ideja kompanije nazvana Amazoox. Ideja je da se napravi robotaxi ili autonomno taksi vozilo. Amazon nije pogrešio ovom kupovinom jer su ocenili da samovozeći taksiji imaju veliki poslovni potencijal. Pretpostavka je da bi Bezosova kompanija mogla da postane lider u ovoj delatnosti.

Ali, biće potrebno još vremena da samovozeći taksiji budu dostupni u celom svetu. Očekuje se da će ovakva vozila prevoz učiniti mnogo jeftinijim i da će doneti druge koristi ljudima. Ovaj poslovni poduhvat bi trebalo da poboljša i postojeće usluge Amazona, a to se pre svega odnosi na njihovu logističku delatnost. Međutim, pred Amazonom je još itekako veliki posao u razvoju autonomnih taksija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla blizu petog nivoa tehnologije autonomne vožnje

 

tesla nivo 5.jpg

 

Vlasnik američkog prozvođača električnih automobila Tesla Ilon Mask izjavio je danas da je njegova kompanija veoma blizu usvajanja petog nivoa tehnologije autonomne vožnje, koja vozilima omogućava da se kreću bez ikakvog učešća vozača. ''Izuzetno sam uveren da će peti nivo, odnosno suštinski potpuna autonomija, postati stvarnost, i mislim da će se to dogoditi veoma brzo'', izjavio je Mask putem video poruke na otvaranju ovogodišnje Svetske konferencije o veštačkoj inteligenciji u Šangaju. Peti nivo su potpuno autonomni automobili koji mogu da voze bez vozača bilo kojim putem. Teslini automobili su već delom autonomni, ali analitičari misle da proizvodnja potpuno autonomnih vozila nailazi na značajne pravne i regulatorne prepreke.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baidu kompjuter za samovozeće automobile spreman za masovnu proizvodnju

 

baidu apollo.jpg

 

Baidu je napravio kompjuter koji će samovozeće automobile učiniti mnogo praktičnijim. Kineski tehnološki gigant predstavio je Apollo Computing Unit (ACU), koji su nazvali prvim računarom za autonomnu vožnju koji je spreman za masovnu porizvodnju i za upotrebu na ulici. Sistem je sposoban da obradi ogromnu količinu podataka u realnom vremenu, sa pet kamera i 12 ultrasoničnih radara. Kompjuter je zasnovan na Xilinx procesorima i mikrokontrolerima koje je proizveo Infineon. ACU će se uskoro naći u realnoj primeni. On će biti dostupan na Apollo Valet Parking sistemu, i prvo će se upotrebljavati da automatski preuzme vozilo i parkira ga na slobonom mestu, bez potrebe za vozačem. Očekuje se da će se ta primena započeti u drugoj polovini 2020. godine, a ideja je da se smanji kontakt između ljudi na parkinzima i da ni jedna druga osoba ne dira automobil.

Baidu nije jedina kompanija koja razvija self-driving računare. Nvidia je sklopila dogovor sa GM-om, Toyota-om i drugim velikim proizvođačima, ali se još ne zna kada će njihov računar on biti dostupan na tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najkompleksniji kružni tok: Da li Tesla može da ga pređe na funkciji Autopilot?

 

206316-tesla ap.jpg

 

Kružni tok u engleskom Swindonu su njegovi tvorci nazvali ''magičnim'', a sa magijom nema puno veze jer se u tom kompleksu nalazi ukupno pet manjih i jedan veliki kružni tok koji mogu da dešifruju samo meštani.

 

Jedan vozač Tesle Modela 3 je odlučio da testira sistem aktivne pomoći vozaču Autopilot u tom spletu kružnih tokova i da proveri da li će ga vozilo proći bez ljudske pomoći. Možda i ovaj ekstreman primer najbolje pokazuje koliko je automatizacija još limitirana. Naime, uprkos reklamiranoj ideji da Autopilot može mnogo toga, pogotovo nakon nedavnog obnavljanja softvera, već nakon približavanja kružnom toku upravljanje je prepustio vozaču. Međutim, veštačkoj inteligenciji treba oprostiti - ni ljudima nije lako kad naiđu na zagonetku u Swindonu. Inače, vozaču koji je sve snimio stigla je i poruka lokalne policije da ne eksperimentiše u saobraćaju, mada je to radio u nedelju u pet ujutro, jer će biti kažnjen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslom na autopilotu direktno u policijske automobile

 

206344-tesla police.jpg

 

Jedan vozač u Severnoj Karolini je stavio svoju Teslu u način vožnje autopilot, zaboravio da se nalazi za upravljačem, gledao film na svom telefomu i, očekivano, doživeo saobraćajnu nesreću. Da stvar po njega bude gora, zaleteo se direktno u policiju. Nesreću je izazvao vozač Tesle, lekar Devainder Goli, koji je svoj električni automobil postavio na autopilot i potpuno mu prepustio upravljanje, kao da je zaista reč o autopilotu, a ne tek o naprednom sistemu pomoći vozaču.

 

Tesla Model S je pod kontrolom automatike Goliju odavala dovoljno poverenja pa je on odlučio da za vreme vožnje gleda film na svom telefonu, dok automobil bez ljudskog nadzora vozi autoputem. Ne treba mnogo razmišljati da bi se zaključilo da se priča neće završiti dobro, ali njen rasplet je prilično ironičan. Ovaj lekar je, gledajući tako film i vozeći se na autopilotu, završio u vozilu zamenika lokalnog šerifa. Zamenik je bio na putu, stajao je pored svog automobila i za dlaku je izbegao fatalnu sudbinu. Od nje ga je u poslednji trenutak spasio kolega policajac odgurnuvši ga, nakon što je čuo škripu guma Tesle u naletu. Od siline udarca Tesla je odgurala patrolni automobil nešto dalje, i to u još jedno patrolno policijsko vozilo. Zamenik šerifa i pomenuta patrola su se nalazili na tom delu autoputa jer su obavljali uviđaj ranije saobraćajne nesreće, kada je na njih naleteo dr. Goli. Teže povređenih nije bilo, a nemarni lekar je optužen za izazivanje saobraćajne nesreće i gledanje filma za vreme vožnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamere Teslinih automobila prepoznaju znakove ograničenja brzine i semafore

 

tesla stop.jpg

 

Kompanija Tesla je pripremila softversku nadogradnju koja omogućava kamerama njenih automobila, odnosno sistemu Autopilot, da prepozna znakove ograničenja brzine. Kada kamera otkrije znak ograničenja brzine, on će biti prikazan te će predstavljati upozorenje vozaču. Najnovija softverska nadogradnja sadrži i funkciju prepoznavanja semafora i znakova stop, tako da će vozači imati zvučno upozorenje ukoliko njihov automobil i dalje stoji na semaforu iako je upaljeno zeleno svetlo. Treba istaći da se radi samo o obaveštenjima, a na vozaču je da li će i kada pokrenuti automobil.

 

U aprilu je kompanija Tesla predstavila beta verziju softvera namenjenu novijim automobilima koja im je omogućavala da otkriju i reaguju na znak ''stop'', kao i na semafore na nekim raskrsnicama. Funkcija ''Traffic Light and Stop Sign Control'' je dostupna Teslinim vozilima sa ''potpuno samovozećom'' verzijom Automobila, a kada je aktivirana, ona usporava automobil i zaustavlja ga kod znaka ''stop'', ili u slučaju crvenog svetla na semaforu. Za pokretanje vozila je potrebna aktivnost vozača, odnosno pritisak na papučicu ili pomeranje ručice Autopilota. Direktor kompanije Tesla Elon Musk je najavio ovu funkciju još 2018. godine rekavši da će automobili moći da izlazi iz garaže i da se parkira bez asistencije vozača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ćemo uskoro kupovati ovakva vozila zbog pandemije?

 

muvone 002.jpg

 

Kriza koju je izazvao koronavirus utiče na živote milijardi ljudi u svetu i iz temelja je uzdrmala način i ustaljene obrasce života na svim poljima, a još nema nikakvih čvrstih naznaka da to neće trajati mesecima, ako ne i godinama. Između ostalog, pogođen je i transport ljudi koji su sada oprezniji prema korišćenju javnog prevoza iz straha da se ne zaraze virusom. U kontekstu socijalne distance, sigurna lična mobilnost je sve veći imperativ, a trka u dizajniranju najadekvatnijeg vozila za ova izazovna vremena je već krenula.

 

Prema Fordu, koncept Muvone koji je razvio diplomirani dizajner saobraćaja sa Univerziteta Staffordshire Marius Lochner jeste obećavajući projekat pa su mu dodelili ''New Norm Mobility Award'', glavnu nagradu na konkusru kojim su pozvani studenti dizajna da razviju koncepte mobilnosti, ideje i rešenja koja se odnose na nove scenarije koje je postavila pandemija. Muvone je opisan kao jedinstveno rešenje koje bi moglo pomoći ljudima da se sigurno kreću, istovremeno se pridržavajući socijalnog distanciranja. U osnovi Muvone predstavlja samovozeći taksi za jednu osobu s naglaskom na sigurnu individualnu mobilnost, omogućavajući ljudima da putuju gde i kada žele u vlastitoj udobnosti.

 

muvone 001.jpg

 

S obzirom na lakoću pristupa, dizajner veruje da je Muvone vrlo pogodan posebno za starije građane i osobe s ograničenom pokretljivošću. Koncept sadrži minimalistički enterijer sa ravnim površinama i materijalima jednostavnim za čišćenje za lakšu i temeljitiju dezinfekciju između putovanja. Deo nagrade ''New Designers Awards'', najveće takve vrste u Velikoj Britaniji, ''New Norm Mobility Award'' doneo je Lochneru ček od 1.000 funti (1.090 evra), plus semestar mentorstva glavnih dizajnera Ford of Europe Ernsta Reima i Sonje Vandenberk.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbunjujući saobraćajni znak na nemačkim autoputevima

 

207752-znak.jpg

 

Na autoputu A9 Minhen-Ingolštat crno-beli saobraćajni znakovi zbunjuju neke vozače i tako već četiri godine (postavljeni su 2016). Ne samo da je neobičnu crno-belu boju znaka teško protumačiti, već sam znak ostavlja tajanstveni utisak. Trinaest saobraćajnih znakova koji su između čvora Pfafenhofen i čvora Holedau i na A93 do izlaza Volncah su namenjeni autonomnim automobilima. Oni omogućavaju autonomnim vozilima da utvrde svoj tačan položaj. Neka od ovih vozila su već na putu između Minhena i Nirnberga, odnosno testiraju ih proizvođači automobila. Magistralni put se koristi kao test laboratorija u pilot projektu Digital Testfeld Autobahn. Proizvođači automobila, telekomunikacijske firme i IT industrija ovde testiraju digitalnu komunikaciju između puta i automobila.

Dakle, ovi znakovi nisu namenjeni ljudima, nego autonomnoj tehnologiji. Na tim delovima autoputa su instalirani posebni reflektori koji pomažu lidarima i radarskim seznorima u boljoj lokaciji položaja i puta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fordova četvrta generacija autonomnih test vozila

 

Ford i Argo AI nam pokazuju američke testove četvrte generacije autonomnih automobila, napravljenih na platformi Forda Escape Hybrid:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi korisnici oduševljeni beta verzijom Teslinog ''Full Driving'' sistema

 

tesla driving.jpg

 

Tesla već neko vreme kupcima nudi dobro poznati ''Autopilot'' koji, uprkos svom imenu (za sada) ipak nije pravi potpuno autonomni sistem već je potrebna vozačeva pažnja i intervencija. Ipak, sada je Elon Musk zajedno sa svojim saradnicima razvio beta verziju naziva ''Full Driving System'', koji je ovaj put u skladu sa svojim imenom. Reč je o nadogradnji softvera uz koju automobil može samostalno da odrađuje poslove koji su inače bili deo vozačevog zadatka.

 

Iako nije zvanično potvrđeno, prema video isečcima korisnika koji su imali priliku da isprobaju beta verziju sistema stvari su prilično jasne. Dok se do sada Tesla zadržavao među linijama, automatski kočio i držao rastojanje, sada bi tome trebalo da budu dodate funkcije zaustavljanja na semaforima ili znakovima stop, te kao najveća novost mogućnost skretanja u raskrsnicama! A upravo to je oduševilo jednog od članova Tesla Owners Silicon Valley kluba. ''Ovo je beta verzija i radi odlično'', potvrdio je dodavši da je Elon Musk ''divljak'' koji je uspeo da stvori ''life hack'' koji će uveliko olakšati vožnju. Elon Musk je ipak bio nešto suzdržaniji, pa je tako pored najave ovog sistema dodao da će biti ekstremno pažljivi i spori, kako bi to i trebalo da ide sa ovakvim stvarima. Još jednom je napomenuo da vozač celo vreme mora da pazi na situaciju u saobraćaju i da bude spreman da preuzme upravljanje...

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...