Jump to content
neshaoct

Autonomni automobili - kome to treba? Vozači ih jednostavno ne žele

Recommended Posts

Autonomni%20automobili%201.jpg

 

Sa jedne se strane nalazi Google i nekoliko proizvođača automobila, kao što je i Mercedes-Benz sa svojim S-Class ''autonomnim automobilom'', a s druge strane su kupci koji će dobiti polu-pametne automobile koji će sami odrađivati neke stvari umjesto njih, pa čak i voziti. Ipak, prema rezultatima istraživanja koje je sprovedeno među 1.000 vozača, izgleda da autonomni automobili – nisu poželjni! Samo 18% ispitanika je izjavilo da bi kupilo autonomni automobil. Najveći razlog ovako malom procentu verovatno leži u nepoverenju vozača da svoj život povere “mašini”. Dve trećine ispitanika odgovorilo je da se ne bi osećali prijatno u autonomnom automobilu koji vozi bez vozačeve kontrole, dok ih je samo 22% izjavilo kako ima poverenje u te automobile.

 

Autonomni%20automobili%2011.jpg

 

Izgleda da je najveći razlog nepoverenje čoveka u mašinu. Ipak, autonomni automobili već postoje, testiraju se i pokazuju odlične rezultate. Primer je novi Mercedes-Benz S-Class koji već sam po sebi ima oko 25 kamera i senzora. Sa S500 prototipom je napravljen test od 100 kilometara u kome je automobil vozio bez intervencije vozača. Izgleda da ipak autonomni automobili imaju budućnost. Zanimljivo je da su ispitanici izjavili da bi platili više za dodatna tehnološka rešenja u automobilima – 88% njih kaže da bi dodatno platili sigurnosne sisteme. Autonomni automobili su sigurno budućnost, u to budite uvereni, jer upravo ti elektronski sistemi mogu da smanje broj saobraćajnih nesreća i one najteže posledice – poginule u saobraćaju. Pratićemo kako će se to dalje razvijati.

U svakom slučaju, pogledajte ovaj priloženi video u kome ćete videti kako to radi… :)

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zbog svake sekunde uzivanja za volanom ne volim ni automatski menjac ni tempomat. Ma ni senzore za kisu :) , a kamoli tek ove "sklopocije".

Cak se i ne dobacujem do tog nivoa da se pitam da li bih im verovao ili ne.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automstski menjač je odlična stvar, dok radi. Ime malo napretka.

OK za ova vozila, prave predviđena scenarija / reakcije na to. Ali pojaviće se 10000000000000001. situacija koja nije uopšte razmatrana od strane inžinjera i boooooooooom. Ipak čovek je sposoban da se brzo adaptira , odreaguje (često pogrešno, taki smo) i tera dalje.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa na svakom softveru (automatici) je najlakse isprogramirati ono sto treba da radi. Ali je umetnost predvideti sve moguce izuzetke i hendlovati iste na pravi nacin.

 

Automstski menjač je odlična stvar, dok radi. Ime malo napretka.

Slobodno ti vozi automatika i napreduj  :thumbsup: . A mene pusti da uzivam u voznji i svakom saltanju ;) .

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim ja sebe i tu je kraj!

A za automatik se slazem da je odlican, ali ipak nije za mene, ne dam mira kick down-u :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vožim automatikšešaltgetribe svaki dan, milina božija. Vozio i na otvorenom , odlična kombinacija naravno i uz ručno menjanje. Mada sad su automatici  puno bistriji. 

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automatski menjac je dobra stvar ali da se vozac i on "uklope", tj. da odgovaraju jedan drugome. Nemamo svi isti stil voznje pa nekome jedan menjac odgovara a nekome ne. Ja jos nisam nasao odgovarajuci za mene pa i kada vozim "automatika" vozim ga na manuelnom modu. Sto se tice tempomata, odlicna stvar. Vozim na tempomat vise od sest godina i nebih mogao zamisliti dalje putovanje bez njega (uz to me je nekoliko puta spasao od izletanja). Zamislite da predjete vise od 10000km mesecno bez tempomata? Ali, ukusi su razliciti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 20 godina više neće biti taksija

 

uber%20taxi.jpg

 
S obzirom na tehnološki razvoj i testiranja vozila sa auto-pilotom, očekujem da za 20 godina više neće biti taksija, izjavio je izvršni direktor kompanije Renault, Karlos Gosn, a prenosi Tanjug. U trenutku kada se gnevni taksisti iz celog sveta suočavaju sa svojim konkurentima u vidu servisa Uber i kada ulicama Kalifornije već krstare Google autonomna vozila, Gosn smatra da je nestanak taksista neizbežan.
''Može se voditi borba, odolevati, usporavati, ali bitka je izgubljena'', precizirao je Gosn. ''Taksi služba će u svakom slučaju evoluirati pod pritiskom tržišta i inovacija, ali nasuprot tome treba se pobrinuti za radnike'', rekao je on, dodajući da bi o tranziciji moglo da se pregovara sa Uberom. Tim povodom, bivši predsednik Svetske trgovinske organizacije, Paskal Lami, izjavio je da bi sindikati taksista postupili modro ako bi pokrenuli razgovore sa predstavnicima Ubera.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche nije zainteresovan za samovozeće automobile

 

porsche%20m%201111.jpg

 
Porsche nije zainteresovan za tehnologiju koja se odnosi na samovozeće automobile pa definitivno neće biti deo ove revolucije.
Gotovo svi veći proizvođači automobila eksperimentišu sa tehnologijom samovozećih automobila, ali to ne važi za Porsche. Direktor kompanije Oliver Blume uopšte nije zainteresovan za to jer je uveren da Porscheovi kupci time ne bi bili zadovoljni. Dodao je da se luksuz Porschea može iskusiti isključivo ličnom vožnjom. Porsche ne planira da se udruži s kompanijama koje testiraju pomenutu tehnologiju, ali će u budućnosti u ponudu uvrstiti električne i plug-in hibridne automobile. Kompanijin plug-in hibridni automobil je baziran na modelu 911, a s jednim punjenjem baterije može preći 50 km. Na tržištu bi trebalo da se pojavi do 2018. godine. Što se tiče električnih automobila, Porsche je već investirao milijardu evra u razvoj modela Mission E.
Ipak, samovozeći automobili privlače sve više pažnje, a na njima intenzivno rade Ford i Google.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amerikanci se plaše vozila sa auto-pilotom

 

Autonomni%20automobili%2011.jpg

 

Kako prenosi B92, istraživanje koje je sprovedeno u SAD u januaru pokazalo je da 75 odsto ispitanika strahuje od mogućnosti da se automobili bez vozača nađu na putevima u bližoj budućnosti. Samo 20% onih koji su učestvovali u anketi ima pozitivan stav o uvođenju vozila sa auto-pilotom u saobraćaj, dok je 5 odsto neodlučno. Prema sadašnjim prognozama, koje previđaju da će se ova vrsta vozila naći u komercijalnoj upotrebi do kraja dekade, Amerikancima je preostalo svega nekoliko godina da se prilagode ideji o automobilima bez vozača na putevima. Međutim, neki elementi tehnologije auto-pilota, poput sistema za održavanje vozila u okvirima saobraćajne trake kojom se kreću i adaptivnog tempomata, već se uveliko koriste u serijskim modelima automobila. Istraživači su želeli da znaju kakav je stav anketiranih o sličnim sistemima, pa je tako svega 44% vozača izjavilo da ima poverenja u tehnologiju automatskog kočenja koja služi za prevenciju sudara, 50% veruje sistemu za održavanje vozila u traci, dok samo 36 odsto ispitanih veruje sistemu za automatsko parkiranje.

 

Sa druge strane, među vozačim koji već imaju ove tehnologije u svojim automobilima procenat onih koji na njih gledaju sa odobravanjem je znatno veći. Na primer, 84% vozača koji koriste sistem za održavanje automobila u saobraćajnoj traci, ima poverenja u tu tehnologiju. Iako potpuno automatizovana vozila i dalje brinu većinu Amerikanaca, mnogi bi voleli da u svom sledećem automobilu vide neku od navedenih tehnologija. I dok stariji ispitanici žele ove sisteme iz bezbednosnih razloga, mlađi vozači na njih gledaju kao na nešto što će im vožnju učiniti ugodnijom, a žene ih uglavnom žele jer smatraju da bi uz njihovu pomoć smanjili stres koji osećaju tokom vožnje.

 

Samovoze_i%20Volvo_136186_1_5.jpg

 

Među onima koji su izričito protiv automobila bez vozača, 8 od 10 tvrdi da ne žele automatizovana vozila jer smatraju da su u svakom pogledu superiorniji vozači od kompjutera. Ima i onih koji su protiv zato što ne žele da plaćaju više za dodatne sisteme asistencije, dok žene protivnici kažu da su zabrinute da je nova tehnologija isuviše komplikovana ili da o njoj ne znaju dovoljno. Ma koliko da su ispitanici rezervisani u pogledu novih tehnologija, anketa je pokazala da ih svi oni lakše prihvataju i stiču poverenje u njih kada jednom počnu da ih koriste.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čovek zaspao tokom vožnje sa autopilotom

 

 

Autopiloti u automobilima sve više postaju naša realnost. Ipak, da li je zaista stepen razvijenosti tih sistema dostigao taj nivo da dok se vozimo možemo malo i da odremamo?

Autopiloti su odlična stvar za vožnju autoputem gde su u stvari vaše radnje minimalne pa zato automobil može veoma uspešno da vozi umesto vas. Ali, koliko je pametno to što je ovaj čovek uradio za volanom svoje Tesle S? Zavalio se u sedište vozila, naslonio glavu i zaspao. Možemo pretpostaviti da mu je bar jedna ruka ostala na volanu jer bi ga u protivnom sistem vrlo brzo probudio. Da je ovaj pospani gospodin slučajno napravio saobraćajnu nesreću tokom vožnje na autopilotu, rasprava koja u stvari nikad nije ni prestala, dobila bi nove dimenzije. On očigledno veoma veruje svom automobilu, odnosno sistemu autopilota koji je u njega ugrađen. Ipak, da li je ipak prerano za ovakve ''avanture'' i da li su autopiloti već dovoljno razvijeni da možemo jednostavno zaspati za upravljačem?

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japan protiv testiranja autonomnih vozila na javnim putevima

 

nissan%20leaf%2043333.jpg

 

Japanska nacionalna policijska agencija objavila je vodič za sprovođenje testiranja autonomnih vozila na javnim putevima, u kome se iz saobraćaja u potpunosti isključuju  autonomni automobili. Tako bi svi testovi trebalo da se obavljaju sa ''pravim'' vozačem za upravljačem ovih vozila, kako bi se sprečile nezgode ukoliko dođe do nekog hardverskog kvara ili softerske greške. Osim toga, vozila koja će se tesitrati na putevima moraće da imaju crnu kutiju poput aviona, koja će beležiti sve podatke. U slučaju bilo kakvog incidenta, crna kutija će se analizitrati kako bi se otkrilo šta je pošlo naopako i preduzeće se neophodne mere kako se isto ne bi ponovilo. Kada ove korektivne mere budu usvojene doći će i do nastavka testiranja autonomnih vozila na javnim putevima.

Ova agencija poziva se na sistem klasifikacije polu i potpuno automatskih vozila, u kom u prvi nivo spadaju automobili kojima su samo neke funkcije automatizovane, a u drugi vozila sa mnoštvom automatizovanih funkcija, poput ubrzavanja, upravljanja i kontrole. Treći nivo čini ograničena ''self-driving'' automatizovanost, gde vozač može da preuzme kontrolu nad vozilom ukoliko se za tim ukaže potreba, ali vozilo se u uglavnom kreće samostalno. I u poslednji, četvrti nivo spadaju u potpunosti autonomna vozila koja operišu u potpunosti nezavisno od ljudskog faktora. Tokom leta se očekuje panel koji će činiti stručnjaci u nameri da analiziraju potrebne izmene pravnih regulacija u vezi sa testiranjem samovozećih automobila na javnim putevima. Jedna od glavnih tema za debatu biće pitanje odgovornosti pred zakonom u slučaju kada dođe do nezgode.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šefica GM-a: Samovozeća vozila moraju imati volan i pedale

 

chevrolet%20bolt%20601.jpg

 

Šefica General Motorsa Mary Barra je izjavila da samovozeća vozila u prvoj fazi prilagođavanja moraju da zadrže volan i upravljačke pedale. Korisnici još uvek nemaju poverenja u samovozeću tehnologiju, ne zbog toga što je ona tehnološki inferiorna i nepouzdana, već zbog toga što njihove navike to ne dozvoljavaju. Korisnici još uvek žele mogućnost da preuzmu stvari u svoje ruke, odnosno da upravljaju automobilom ukoliko to žele ili ukoliko to okolnosti zahtevaju. Barra je naglasila da će GM i dalje ostati fokusiran na proizvodnju i prodaju vozila sa tradicionalnim upravljanjem, dok će se istovremeno intenzivno pripremati za budućnost u kojima su samovozeća vozila neminovna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do 2035. godine će se prodavati 21 milion autonomnih vozila

 

rinspeed%201111111.jpg

 

Proizvođači automobila su u poslednih nekoliko godina učetvorostručili budžete za istraživanje i razvoj autonomne tehnologije. Ta ulaganja će se osetiti na tržištu, ne možda odmah, ali vrlo skoro. Predviđanja govore da će se najkasnije do 2035. godišnje prodavati čak 21 milion autonomnih automobila. Prema prognozi IHS Automotiva, Kinezi će kupovati najviše takvih vozila, čak 5.7 miliona. To i ne čudi s obzirom na snagu, odnosno, veličinu tržišta. Slede ih Amerikanci (4.5 miliona), pa kupci iz Evrope (3 miliona).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedva čekam samovozeće i električne automobile. Meni je tempomat velika pomoć na autoputu, tako da se radujem svakom napretku na tom polju. Sto se tiče bezbednosti, procena je da će se uvođenjem autonomnih automobila broj saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom smanjiti sa 1200000 na 200000 godišnje:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva žrtva auto-pilota? Poginuo u samovozećem Tesli S

 

tesla%20pilot.jpg

 

Kako prenosi B92, bivši pripadnik američkih mornaričkih ''foka'', Džošua Braun, mogao bi da uđe u istoriju kao prva osoba koja je smrtno stradala za volanom jednog samovozećeg automobila. Braun (40), poginuo je na autoputu u Floridi, kada se svojim električnim Modelom S zakucao u prikolicu šlepera. Nesreća se dogodila 7. maja ali su informacije o ovom udesu dospele u javnost tek krajem juna, kada je kompanija Tesla Motors objavila zvanično saopštenje. Prema rečima svedoka koji su prvi stigli do unesrećenog, on je u trenutku sudara gledao film iz serijala o Hariju Poteru. U Tesli negiraju ove navode i tvrde da je tehnički nemoguće da vozač pusti film na velikom centralnom ekranu multimedijalnog sistema. Ipak, postoji mogućnost da je Braun film posmatrao na nekom drugom elektronskom uređaju, dok se vozilo kretalo pomoću auto-pilota. Vozač kamiona u koji je Braunov Tesla S udario, Frank Barezi, kaže da se film i dalje "vrteo" kada je prišao slupanom automobilu. On je dodao i da se vozilo kretalo toliko brzo da ga nije ni primetio sve dok automobil nije udario u prikolicu. Policija, međutim, u svom izveštaju nije potvrdila Barezijeve navode u vezi sa reprodukcijom filma na ekranu u autmobilu. I dok ostaje sporno da li je nastradali u momentu nesreće zaista gledao film ili ne, po svemu sudeći automobil je neposredno pre sudara bio u auto-pilot modu. U svom saopštenju Tesla Motors tvrdi da sistem koji omogućava autonomnu vožnju Modela S nije detektovao prikolicu kamiona jer se njegova boja stopila sa blještavom pozadinom neba i navodi da vozač uopšte nije pokušao da koči, što ukazuje na to da njegova pažnja u tom trenutku nije bila usmerena na put ispred automobila.

 

U međuvremenu, američka Nacionalna agencija za bezbednost saobraćaja (NHTSA) započela je istragu nesreće i očekuje se da njen izveštaj razjasni sve nedoumice u vezi sa sudarom. Kompanija Tesla Motors izrazila je žaljenje "zbog tragične smrti" vozača, ali je stala u odbranu svog automobila pozivajući u pomoć statistiku, uz tvrdnju da je Model S znatno bezbedniji od ostalih vozila. ''Ovo je prvi smrtni slučaj za koji znamo nakon pređenih 130 miliona milja (210 miliona km) u auto-pilot modu. Poređenja radi, u SAD na svakih 94 miliona pređenih milja (150 miliona km) pogine po jedna osoba'', navodi se u saopštenju kompanije. Dodaje se da je automobil udario u prikolicu sa donje strane, i da ni vozač, ali ni kompjuter u vozilu nisu ni pokušali da koče. Tesla Motors još jednom napominje da vozači Modela S čak i u auto-pilot modu treba uvek da drže ruke u neposrednoj blizini volana, kako bi bili spremni da preuzmu upravljanje nad vozilom u svakom trenutku. Inače, kompanija je ovo uputstvo izdala još prilikom lansiranja opcije auta-pilota, a ponovila ga je kada su pojedini vlasnici automobila zbog nepoštovanja pravila o držanju ruku na volanu dovodili sebe u opasne situacije tokom vožnje u samovozećem modu. Nakon nesreće i pogibije Brauna, Tesla Motors je odmah obavestio NHTSA, koja je započela istragu. Ipak, američka Agencija za bezbednost saobraćaja nije naložila kompaniji da privremeno povuče iz upotrebe vozila sa auto-pilot opcijom. Džošua Braun je pre udesa već imao jednu incidentnu situaciju sa svojim Modelom S kada je automobil bio u auto-pilot modu, ali je u poslednjem trenutku izbegao sudar. Dok se vozio autoputem, vozač kamiona ga je ''isekao'' u pokušaju da se prestroji u traku ispred njega. Tada je auto-pilot reagovao na vreme, izdao upozorenje o mogućem sudaru i automatski skrenuo u desno, pre nego što je Braun preuzeo volan.

Incident se dogodio u aprilu 2016, a Braun je snimak objavio na Internetu:

 

 

Nakon što su informacije o pogibiji Džošue Brauna dospele u javnost, akcije Tesla Motorsa su pale za 3.2%, a vest o ovoj nesreći dolazi u trenutku kada se u javnosti vode polemike o uvođenju samovozećih automobila u saobraćaj, uključujući i moralne dileme sa kojima će se kompjuteri u vozilima suočavati u budućnosti kada treba da donesu odluke u eventualnm kritičnim situacijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekim ljudima je nemoguće dokazati

 

tesla%20a.jpg

 

Sve veći broj vlasnika modela automobila marke Tesla je i uprkos nedavnoj nesreći počeo da postavlja svoje snimke koji ih prikazuju kako odmaraju, pa čak igraju igrice, dok njihovo vozilo upravlja u autopilot modu. I pored toga što je ova funkcija još uvek u fazi testiranja i, ako je suditi po kompaniji Tesla, zahteva svu vozačevu pažnju kako bi bio spreman da u svakom trenutku preuzme kontrolu nad vozilom, neki vlasnici nisu sprečeni u tome da čitaju knjige, igraju raznovrsne igrice, obaraju ruke, neverovatno ali istinito, spavaju u svojim automobilima, tvrdoglavo ih puštajući da obavljaju sav posao sami. Unutar ove silne edicije se nalazi i ogroman broj sličnih snimaka koji su nastali nekoliko sekundi nakon prve prijavljene nesreće izazvane kvarom autopilota u Pensilvaniji i samo mesec dana od pogibije vozača u okolnostima koje su označene kao zakazivanje istog sistema.

Na jednom od snimaka se vidi kako jedan od vlasnika modela Tesla sedi na suvozačevom mestu, dok automobil sam krstari auto - putem pri brzini od 112 km/h. Potpuno se oglušivši na sva upozorenja, vozač je rekao jednoj publikaciji da on ima mnogo poverenja u ovaj sistem. U krajnjem slučaju, njegov život, njegova stvar, ali sve bi to bilo jako lepo kada bi on bio sam na putu u trenutku kada se nešto dogodi. Neki ljudi nemaju previše pameti, ili jednostavno misle da su suviše dobri za ostale, tako da će svojim glupim ponašanjem, u većini slučajeva, definitivno učiniti nešto loše nekome ko uopšte ni za šta nije kriv. Jer, prilično je očigledno da jednu veoma važnu stvar vlasnici modela Tesla gotovo uvek zaboravljaju, a to je da sistem autopilota ovog proizvođača ipak ne pretvara njegove automobile u potpuno autonomne jedinice. Takođe postoji i mnoštvo video zapisa koji ukazuju na učestala zakazivanja ovakvih sistema prilikom detektovanja objekata i ostalih automobila u saobraćaju, zbog čega iz kompanije Tesla stiže uporan apel vozačima da ostanu potpuno skoncentrisani i prisutni prilokom upotrebe autopilota.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslin autopilot ipak nije kriv?

 

tesla%20auto.jpg

 

Tesla je istragom došao do zaključka da vozač Modela X, nije ispravno korsitio autopilot sistem ovog vozila kada je doživeo nesreću na planinskom putu u Montani ovog vikenda. Odmah posle nesreće, vozač je tvrdio da autopilot nije radio kako treba i da je kriv za prolazak automobila kroz ogradu i van puta. Tesla s druge strane, tvrdi da je vozač kriv. Kompanija potvrđuje da je automobil vožen po putu bez centralne linije, kakve Tesla ne preporučuje kada se korsiti Autosteer sistem. Dodatno, Teslina analiza nesreće otrkiva da je vozilo upozorilo vozača da stavi ruke na volan kada su uslovi na putu postali teški. Nakon što vozač to nije uradio, došlo je do nesreće. Tesla je izdala saopštenje u koje otkriva da ruke vozača nisu bile na volanu ni u jednom trenutku, što je takođe preporučeno, čak i kada se koristi Autopilot. ''Podaci koje smo izvukli pokazuju da ruke vozača nisu bile na volanu, pošto nije detektovana sila na volanu više od 2 minuta nakon što je Autosteer uključen. Sistem detektuje i najmanju količinu sile, kao što je jedna ruka koja odmara na volanu. Ovo je suprotno uslovima s kojima su se korisnici složili kada su odlučili da koriste ovaj sistem, a koji su im predstavljeni svaki put kada ga uključe''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumer Reports sugeriše Tesli: Deaktivirajte auto-pilot, opasan je

 

tesla%20ap.jpg

 

Kako piše B92, američka organizacija Consumer Reports (CR), koja od 1936. godine testira i upoređuje proizvode na tržištu SAD, pozvala je kompaniju Tesla Motors da privremeno onemogući funkciju auto-pilota u svojim automobilima, nakon saobraćajne nesreće u Floridi u kojoj je poginuo vozač Modela S. Osim toga, CR je saopštio da ovaj sistem delimično automatizovane vožnje ne bi trebalo da se naziva auto-pilotom. Saopštenje je objavljeno nakon nekoliko incidenata i udesa u SAD za koje se sumnja da su se dogodili dok su Tesla automobili bili u samovozećem modu, od kojih je jedan imao tragičan ishod.

 

U tekstu pod nazivom ''Teslin auto-pilot: Previše autonomije, prerano'', CR navodi da treba preispitati marketinšku upotrebu oznake auto-pilot za samovozeću tehnologiju koja se primenjuje u modelima Tesla Motorsa jer ona može da navede korisnike na pogrešan i opasan zaključak da je Model S sposoban za potpuno samostalnu vožnju, bez nadzora osobe koja je za volanom automobila. Tesla je prilikom lansiranja auto-pilota dao jasno i precizno uputstvo kako se i pod kojim uslovima može korostiti samovozeći mod, uz napomenu da vozač mora da bude spreman da preuzme upravljanje automobilom u svakom trenutku. Međutim, CR smatra da uputstvo može zbuniti vozača, s obzirom da se sistem reklamira kao ''samovozeći automobil''. Dodaje se da, iako mnogi proizvođači automobila u svojim modelima koriste neki od sistema za delimično automatizovanu vožnju, Tesla Motors svoju tehnologiju reklamira ''agresivnije'' od ostalih. CR navodi i da Tesla Motors za sada jedini u uputstvu dozvoljava vozačima da sklone ruke sa volana u ''značajno dugom vremenskom periodu'' dok je vozilo u samovozećem modu (mada uz izričitu napomenu da ruke moraju da budu neposredno iznad upravljača). ''Na duže staze, tehnologija auto-pilota svakako može povećati bezbednost na putevima, ali trenutno smo veoma zabrinuti da se potrošačima prodaje niz obećanja iza kojih stoji nedovoljno proverena tehnologija'', kaže potpredsednica u CR, Laura MacCleery. Zbog svega navedenog, Consumer Reports poziva Teslu da deaktivira uslugu korišćenja auto-pilota u svojim modelima sve dok se ne izvrše izmene u sistemu koje bi naterale vozače da moraju da drže volan čak i kada je automobil u samovozećem modu. MacCleery kaže da Tesla Motors ima politiku da odbija kritike i sugestije jer, kako tvrde u toj kompaniji, ''mi odluke donosimo na temelju podataka dobijenih iz stvarnog sveta, a ne na osnovu nagađanja medija''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

---------------------------------


U poslednjem sudaru Tesle autopilot je bio isključen

 

151884-tesla%20pilot.jpg

 

Svaki novi sudar Tesle poslednjih dana uglavnom se gleda kroz prizmu činjenice da je možda opet zakazao samovozeći sistem. Zato, kada to nije slučaj, kompanija žuri da to naglasi u svojim saopštenjima. Šef Tesle tako je odmah putem društvenih mreža objavio da nedavni sudar Modela X u Pensilvaniji nije greška autopilota, jer je on bio isključen. Dodao je da bi verovatno sudar bio izbegnut da je ta funkcionalnost bila uključena. Istražnim organima su poslali zapise iz sistema koji pokazuju da je vozilom u tom trenutku u potpunosti upravljao vozač. Međutim, u međuvremenu Tesla je dodatno upozorila korisnike da je 'autopilot' sistem još uvek u fazi testiranja, a pravnici iz organizacije Consumer Reports sugerisali su Tesli da promeni ime tog sistema.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka želi crne kutije u autonomnim vozilima, Musk najavio promene u Teslinom Autopilotu

 

teska%20model%20s.jpg

 

Nemačko ministarstvo prevoza predložilo je da se u autonomna vozila ugrade uređaji koji će prikupljati i beležiti ključne podatke o vožnji i ponašanju vozila, slično kao crne kutije u avionima. Nesreća Teslinog Modela S, u kojoj je vozač smrtno stradao dok je bila uključena funkcija Autopilot, povećala je pritisak na čelne ljude autoindustrije i regulatore na povećane napore kako bi se tehnologija automatizovane vožnje učinila bezbednijom. Prema predlogu nemačkog ministra prevoza Alexandera Dobrindta, vozači autonomnih vozila neće morati da obraćaju pažnju na saobraćaj ili da se koncentrišu na upravljanje, ali će morati da ostanu za volanom kako bi mogli da intervenišu ako to zatreba. Proizvođači će takođe morati da instaliraju crnu kutiju koja će beležiti ključne podatke o vožnji dok je autopilot uključen, dok vozač upravlja vozilom i u trenutku kada sistem zatraži da vozač preuzme upravljanje. Nacrt zakona bi trebalo da se nađe pred drugim ministrima tokom leta. U Nemačkoj su neki od najvećih svetskih proizvođača automobila, među kojima su Volkswagen, Daimler i BMW. Nemačka vlada želi da ih vidi kao globalne igrače na tržištu autonomnih vozila. Kancelarka Angela Merkel je u aprilu od njih zatražila listu mera koje bi im pomogle u razvoju, idealno s rokovima. Očekuje se da takva vozila neće biti masovno dostupna na tržištu pre 2020. godine.

 

Elon Musk obećao: Promenićemo Teslin Autopilot

Elon Musk je do sada ignorisao pozive na promene funkcije Autopilot u Teslinim automobilima, koji stižu otkada je na Floridi u saobraćajnoj nesreći poginuo vozač automobila u kome je taj sistem bio uključen. Izgleda da je sada spreman da promeni ploču. Nakon što je u nesreći stradao 40-godišnji vlasnik modela S i Teslin entuzijasta Joshua D. Brown, Musk je tvitnuo da radar Autopilota 'ne vidi' pojedine objekte kako bi se izbeglo bespotrebno automatsko kočenje. Tvit je naknadno obrisan. U Teslinom blogu kasnije je navedeno da ''ni Autopilot ni vozač nisu primetili belu stranu prikolice na pozadini jarko osvetljenog neba, pa zato nisu zakočili.'' Spekulisalo se o tome da li radarski senzor na modelu S možda nije uspeo da razlikuje prikolicu od neba. Ta nesreća je, uz još jednu u kojoj je učestvovao Model X, predmet istrage američkih vlasti, a i američki Senat pozvao je Muska da senatore obavesti o nesreći, kao i o tome šta Tesla namerava da preduzme kako se više ne bi ponovila.

Protiv Tesle se okrenuo i časopis Consumer Report, koji je prošlog oktobra objavio da je Teslin model S P85D ''imao bolje performanse na našim testovima od bilo kog drugog vozila, čime je razbio (naš) sistem ocenjivanja''. Sada se pitaju da li je opravdano korišćenje naziva Autopilot, kao i marketing koji je pratio početak prodaje, a koji podstiče ''opasnu pretpostavku da Model S zaista može samostalno da vozi.'' Od Tesle traže uklanjanje niza karakteristika Autopilota, poput one koja omogućava automatsko upravljanje, detaljnija uputstva vlasnicima kako sporni sistem funkcioniše kao i temeljito testiranje ključnih sistema pre nego što postanu dostupni široj javnosti. Iz Tesle je stigao pomalo bahat odgovor da odluke donose bazirane na podacima iz stvarnog sveta, a ne medijskih spekulacija. Musk je sugerisao da će ponuditi bolja uputstva vozačima.

 

Ipak, Elon Musk tvitnuo je nedavno da u Tesli nameravaju da modifikuju poluautonomni sistem koji koriste u svojim automobilima. Sličnu kombinaciju radarskih senzora i kamera za poluautonomne karaktersitike koriste i drugi proizvođači vozila. Radar može otkriti prisutnost objekata na većim udaljenostima nego što to može kamera, ali ih slabije razlikuje. Kamere, s druge strane, imaju kraći domet i bolju mogućnost razlikovanja. Teslin Autopilot se od takvih sistema razlikuje po tome što se može automatski prestrojavati, ali i po tome što ne isključuje sistem ako vozači maknu ruke s upravljača na neko vreme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kina zabranjuje testiranje samovozećih automobila

 

kina%20sv.jpg

 

Samovozeći automobili trenutno nisu dobrodošli na autoputevima u Kini. To je rezultat još uvek nerazjašnjenih slučajeva vezanih za nesreće Teslinog modela u kojoj je između ostalog, jedna osoba smrtno stradala. Kina je druga velika zemlja u kojoj je takva zabrana stupila na snagu, jer je nakon nesreće svoj puteve za ta vozila zatvorila i Nemačka. Obe zemlje traže bolju razradu legislative i jasno definisanje odgovornsti u slučaju samovozećih automobila, a zabrana će biti na snazi sve dok ta regulativa ne stupi na snagu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo: Potpuno samovozeći automobil do 2021.

 

Autonomni%20automobili%2011.jpg

 

Kako piše B92, Volvo planira da u roku od pet godina proizvede automobil koji će moći da saobraća autoputem bez pomoći vozača. U ranoj fazi projekta, švedski proizvođač će već 2017. na putevima u okolini Geteborga, Londona, ali i u Kini, započeti testiranja u kojima će u svakoj od zemalja učestvovati po 100 prototipova vozila sa auto-pilotom. Za razliku od nekih drugih kompanija koje razvijaju slične sisteme, automobile neće voziti inženjeri i zaposleni u Volvou, već obični ljudi, vlasnici automobila ove marke. Kako piše Autonews, Volvo je još uvek u potrazi za partnerom koji će mu pomoći da dostigne zacrtani cilj u roku od pet godina. ''Naša je ambicija da do 2021. imamo vozilo koje će potpuno automatski moći da saobraća autoputem'', rekao je prvi čovek Volvoa, Hokan Samuelson, i objasnio da im je za tako nešto potreban partner jer ''auto-kompanija nije u stanju da samostalno razvije tehnologiju auto-pilota''. S obzirom da Volvo ima reputaciju proizvođača izuzetno bezbednih automobila, očekuje se da će kompanija prilikom implementacije ove tehnologije izbeći potencijalne rizike i da neće ništa prepusti slučaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smrt u Teslinom Modelu S: Vozač nije poštovao ograničenje brzine

 

tesla%20pilot.jpg

 

Čovek koji je u junu poginuo u saobraćajnoj nesreći vozeći Teslin Model S kretao se nedozvoljenom brzinom pre nego što se zabio u prikolicu na američkom autoputu, saopšili su istražitelji u utorak. Podaci koju su skinuti sa automobila pokazuju da se vozilo kretalo brzinom 120 kilometara na sat dok je na tom delu puta maksimalna dozvoljena brzina 105 kilometara na sat. Stradali vozač je za vreme nesreće koristio Teslin autopilot koji uključuje autonomno kretanje uz praćenje horizontalne signalizacije i okoline. Automobil se zabio u prikolicu pod uglom od 90 stepeni uništivši gornji deo električnog vozila koje je kasnije preletelo na drugu stranu. Kompanija Tesla zajedno sa Agencijom za bezbednost saobraćaja na autoputevima ranije su izdali saopštenje u kome je naglašeno da autopilot nije uspeo da prepozna prikolicu zbog činjenice da se njena boja podudarala sa bojom dnevne svetlosti. Autopilot nije primetio vozilo s prikolicom pa nije aktivirao kočnice. Takođe, ni vozač najverovatnije nije primetio prepreku na putu. Tesla Motors je više puta napomenuo da autopilot nikada ne sme biti razlog za potpuno opuštanje vozača koji u svakom momentu mora biti spreman da preuzme kontrolu nad autom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×