Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Autonomni automobili - kome to treba? Vozači ih jednostavno ne žele

Recommended Posts

Volkswagen bi trebalo da komercijalizuje autonomna vozila sredinom sledeće decenije

 

162653-vw 001.jpg

 

Saradnja Forda i Volkswagena obuhvata i saradnju na području razvoja autonomnih sistema upravljanja. Iz VW-a sada stižu nove informacije o planovima za komercijalizaciju ovako opremljenih vozila. Kako prenosi Autonet.hr, VW-ov šef za područje razvoja ove tehnologije Alexander Hitzinger izjavio da će ovaj nemački proizvođač u bliskoj budućnosti lansirati male flote autonomnih vozila. Hitzinger nije išao u detalje, ali je nagovestio da će se raditi o svojevrsnom testnom periodu tokom kojeg će se proizvođač bolje upoznati sa svim pravnim, ekonomskim i tehnološkim izazovima koji stoje pred njim pre ''veliko-serijskog'' lansiranja autonomnih vozila.

 

Iako je ova tehnologija u poslednje vreme uveliko napredovala, Hitzinger kaže da se još uvek moraju pronaći zadovoljavajuća rešenja za ''neobične slučajeve'', odnosno za situacije koje su retke i netipične, a sa kojima će autonomna vozila morati da se suočavaju i da ih uspešno rešavaju. Hitzinger kao primer navodi vožnju u suprotnom smeru na autoputu. Vozači znaju da takva vozila treba izbeći, dok autonomno vozilo treba programirati na taj način jer samo zaustavljanje nije dovoljno s obzirom da svejedno može rezultirati opasnim frontalnim sudarom. Što se tiče vremena dostupnosti ovako upravljanih vozila Hitzinger je rekao da bi Volkswagen trebalo da komercijalizuje autonomna vozila sredinom sledeće decenije. Kako bi uspeo u toj nameri VW će morati da iskoristiti potencijale Argo AI-a, u koji je ušao novom saradnjom s Fordom.

Kupci takvih automobila će moći da biraju između toga da sami upravljaju vozilom ili da prepuste upravljanje vozilu. Hitzinger dodaje i da cena tih sistema neće biti mala, a ionako će prvo stići u skuplje premium modele pa će prva autonomna vozila biti dostupna samo onima sa dubljim džepom. Takođe, ova vozila će biti zanimljiva i taxi službama, dostavnim službama i sl. jer će im pojeftiniti poslovanje. Na kraju Hitzinger dodaje da Volkswagen razvija tehnologiju autonomnog upravljanja ''brzim ritmom'' kao i da istovremeno rade i na izgledu i konstrukcijskim rešenjima samih vozila. Do sada su nam već predstavili neke koncepte opremljene sistemima autonomnog upravljanja, uključujući i studiju Sedric (na slici).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Continentalu smatraju da autonomna vozila neće stići pre 2030. godine

 

continental-bee-.jpg

 

Direktor Continentalovog odeljenja za samovozeće automobile smatra da se oni na tržištu neće pojaviti pre 2030. godine, najranije. Andre Hom je rekao da će se oni najpre moći koristiti u urbanim sredinama koje zahtevaju male brzine, a tek potom se može očekivati njihova pojava u težim i uslovima vožnje koji zahtevaju veću brzinu, prenosi Totalcar. Takva vozila se, smatra Hom, već danas mogu kupiti i koristiti, ali ne na javnim putevima. Za to postoje brojni faktori koji se moraju uzeti u obzir, pre nego što ona nađu svoj put do javnog saobraćaja.

 

Prvi i najvažniji problem svakako je tehnologija takvih sistema, koja trenutno jeste na naprednom nivou, ali je potrebno poboljšati je tako da pokriva sve moguće situacije koje se mogu dešavati u saobraćaju. Drugi ključan problem su regulative, a za sada nema jedinstvenog okvira koji bi regulisao rad autonomnih vozila. Treći problem sastoji se u tome kako ubediti kupce da koriste takva vozila, prevashodno iz perspektive njihove bezbednosti. ''To zvuči malo jezivo, kad razmislite - ući u automobil gde nema nikog ko sedi za upravljačem'', kaže Hom i dodaje: ''To je za nas jasan signal da sve funkcionalnosti ove tehnologije moramo uvoditi korak po korak. Moramo jasno prikazati to što predstavljamo. Potrebno nam je da uključimo ljude u pilot projekte, kako bi oni mogli iskusiti koliko je to uzbudljiva tehnologija.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler i Bosch dobili dozvolu da naprave pilot projekat automatskog parkinga

 

bosch m.jpg

 

Kako prenosi B92, Daimler i proizvođač auto-delova Bosch dobili su dozvolu vlasti da naprave pilot projekat automatskog parkinga. Parking u Štutgartu će imati nivo 4, koji je jedan ispod putpuno autonomne vožnje. Vozač će da ostavi automobil na tačno određenom mestu pre nego što aktivira parking preko aplikacije. Na isti način će i dolaziti do svog vozila. Bosch je obezbedio infrastrukturu, a Daimler tehnologiju za takozvani ''automatski parking''. Dve kompanije uveliko rade na razvoju tehnologije automatske vožnje. Dva giganta tvrde da će ovakav vid parking garaža obezbediti prostor za 20% više vozila na istom prostoru kao standardne. ''Autonomna vožnja nam je bliža nego što očekujemo. Automatski parking u Mercedes muzeju impresivno pokazuje koliko je daleko ta tehnologija stigla'', rekao je Mihael Hagner, zadužen za razvoj karakteristika automatske vožnje u okviru Razvojnog odeljenja Mercedesa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford unapređuje svoja autonomna vozila

 

ford quantum.jpg

 

Direktor kompanije Ford Jim Hackett je još u aprilu priznao da su precenili svoje autonomne automobile, te dodao da će funkcije samoupravljajućih vozila biti prilično ograničene, a zbog toga što je ''problem proizvodnje kompleksan''. To bi moglo da se promeni budući da je Ford kupio kompaniju Quantum Signal, koja bi trebalo da pomogne u rešavanju problema. Quantum Signal možda nije široko poznato ime, ali je kompanija već pomogla američkoj vojsci u razvijanju softvera za kontrolisanje robotskih vozila sa udaljenosti od nekoliko hiljada kilometara. Tom prilikom je korišćen ANVEL softver, a kako bi se istražile mogućnosti vozila bez ljudske posade. Quantum Signal je pored toga razvio i algoritme koji su poslužili za upravljanje vojnim autonomnim vozilima, pa se očekuje da isto učini i za Ford, te pruži uslove za testiranje autonomnih sistema. Čelnici Ford-a ističu da će ekspertiza kupljene kompanije poslužiti za poboljšavanje sposobnosti autonomnih vozila da analiziraju okruženje u kojem se nađu, što znači da će Quantum Signal kompaniju podržati u različitim oblastima, i da će raditi kako na razvijanju softvera, tako i na kreiranju hardver prototipa koji će omogućiti da Ford lansira svoja prva prava autonomna vozila do 2021. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Kini predstavljen novi servis autonomnih taksi vozila

 

taksi chn.jpg

 

Didi Chuxing, najveći rival kompanije Uber u Kini, predstavio je flotu autonomnih taksi vozila što bi moglo da doprinese tome da postane najveći taksi servis u toj zemlji.

Naime, Didi planira da u Jiading distriktu u Šangaju pusti u promet Nivo4 samoupravljiva vozila, a nakon što su vlasti 28. avgusta odobrile testiranje autonomnih vozila. Osnovno načelo kojim se kompanija vodi je ''da tehnologija ima svoju svrhu samo ako u živote korisnika donosi neku dodatnu vrednost'', pa se u tom kontekstu smatra da će autonomna vozila u budućnosti doprineti bezbednosti u saobraćaju, te povećati efikasnost pametnih gradova. Automobili će u početku imati i ljudske vozače, a u okviru 30 različitih modela automobila, kako bi se kontrolisala bezbednost, te funkcionalnost Nivoa4 autonomnih vozila koja autonomiju imaju u mnogim, ali ne svim scenarijima koji mogu da se dogode tokom vožnje. Tačan datum aktiviranja samoupravljivih taksija još uvek nije poznat, ali se očekuje da kompanija Didi Chuxing bude prva koja će u Kini pokrenuti veliki automatizovani taksi servis, iako nije prva koja je najavila uslugu ovog tipa u toj zemlji, budući da Baidu planira sličan servis do kraja 2019. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li biste se vozili u taksiju bez vozača?

 

taksi bez vozača.jpg

 

Tehnologije samovozećih automobila testiraju se na putevima i pologonima širom sveta već duže vreme, ali po svemu sudeći proći će najmanje još jedna decenija pre nego što ova vozila postanu uobičajena pojava u saobraćaju. Automobili bez vozača jednog dana će svakako biti naša stvarnost, ali neki od ljudi koji rade na ovim tehnologijama smatraju da to neće biti tako brzo kao što se misli. Među njima je i šef kompanije ZF, Volf-Hening Šajder, koji veruje da će proći najmanje desetak godina pre nego što samovozeći automobili zagospodare putevima. Šajder to tvrdi na osnovu iskustva koje je njegova kompanija do sada stekla na polju razvoja tehnologija automobila bez vozača.

 

''Malo sam skeptičan prema nekim najavama koje smo čuli - da će se samovozeći automobili pojaviti na putevima za koju godinu. Iz našeg ugla gledanja, biće potrebno da prođe bar još nekoliko godina nakon tog roka'', kaže Šajder. On je najavio da će njegova kompanija, koja jedan od vodećih snabdevača auto-industrije, početi 2021. godine da testira takozvani samovozeći taksi u okviru kompleksa aerodroma u Briselu. Šajder smatra da će se zatim, korak po korak, tehnologija dalje razvijati i evoluirati u sistem potpuno autonomne vožnje u urbanim sredinama, ali ne pre 2030. godine. Šef ZF-a dodaje da to i nije tako loše.

 

Duže vreme potrebno za implementaciju tehnologije autopilota u svakodnevnoj vožnji možda će imati i pozitivan efekat jer će se ljudi postepeno adaptirati na samovozeće automobile kako bi se u njima osećali prijatno. Prema njegovim rečima, danas su u javnosti i dalje prisutni skepticizam i oklevanje prema automobilima bez vozača. Među prvim granama privrede, pored transportne industrije, koje će početi da koriste samovozeće automobile biće taksi službe, kao i ''car sharing'' servisi za deljenje vozila. Trend uvođenja vozila bez vozača u saobraćaj podstiču kompanije kao što je Uber, koje žele da smanje svoje troškove i povećaju profit. Poslednju reč ipak će imati korisnici usluga, tj. obični ljudi koji treba da pristanu da sednu u taksi ili Uber automobil kojim upravlja kompjuter.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia i Aptiv zajedno do autonomne vožnje već 2022. godine

 

kia aptiv.jpg

 

Koncern Hyundai Motor Group (HMG), koji čine Hyundai, Kia i Hyundai Mobis koji je dobavljač delova za prvu ugradnju u vozila Hyundai i Kia, te kompanija Aptiv obznanili su osnivanje zajedničke kompanije za razvoj autonomne vožnje. Ovo partnerstvo združuje jednu od najinovativnijih kompanija na području automobilskih tehnologija i jednog od najvećih proizvođača automobila na svetu. Preduzeće će unaprediti dosadašnji rad na području dizajna, razvoja i komercijalne upotrebe 4. i 5. stepena autonomne vožnje i na taj način ojačati vodeći položaj partnera u globalnom ekosistemu autonomne vožnje.

 

U preduzeću kreću sa testiranjem sistema bez vozača već iduće godine, dok će 2022. godine biti raspoloživa platforma za autonomnu vožnju - spremna za masovnu proizvodnju - koja će biti na raspolaganju ponuđačima robotskih taksija, upravljačima flote i proizvođačima automobila. Po dogovoru će partneri imati pola vlasničkog udela, a ulaganja u preduzeće su ocenjena na ukupno 4 milijarde američkih dolara. Aptiv će uložiti svoju tehnologiju autonomne vožnje, intelektualno vlasništvo i oko 700 zaposlenih koji će biti fokusirani na razvoj različitih rešenja sa područja autonomne vožnje. Koncern Hyundai Motor Group uložiće 1.6 milijardi dolara u novcu, a preostalih 400 miliona u različitim uslugama, istraživanjima i razvoju, kao i pristupu do intelektualnog vlasništva. Ova investicija predstavlja najveće finansijsko ulaganje ovog koncerna izvan Južne Koreje.

 

Početak testiranja autonomnih vozila koncerna HMG započeo je 2015. u američkoj saveznoj državi Nevada. 2017. godine su tokom sajma zabavne elektronike CES sa modelom ioniq javnosti predstavili dostignuća na području delovanja samovoznih tehnologija u urbanoj sredini. 2018. je na autoputu uspešno predstavljen 4. stepen autonomne vožnje kada je 5 vozila Nexo, koje pokreću gorive ćelije, bez pomoći vozača prešlo razdaljinu od 190 kilometara od Seula do olimpijskog Pjongčanga.

Aptiv je globalno tehnološko preduzeće sa vodećom ulogom na području naprednih mobilnih rešenja koja uključuju sisteme prepoznavanja, programske algoritme, platforme za računanje, kao i distribuciju podataka i snage. Inženjeri Aptiva zaslužni su za prvu automatsku vožnju od San Franciska do Njujorka 2015. godine (5.472 km), koja je ujedno bila i prva komercijalna upotreba autonomnih vozila na svetu.

Aptiv ima na različitim kontinentima više od 100 autonomnih vozila, a između ostalog u Las Vegasu ima najveću komercijalnu flotu autonomnih vozila. Do danas je preduzeće obavilo više od 70.000 plaćenih autonomnih vožnji na više od 2.700 razdaljina, a pritom se može pohvaliti odličnom ocenom zadovoljstva korisnika - 4.95 od maksimalnih 5. Transakcija, koja je predviđena na proleće 2020. godine, trenutno čeka na odobrenje američkog regulatora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota PMCV Concept

 

toyota pmcv 003.jpg

 

Toyota je za 46. sajam automobila u Tokiju najavila još jedan koncept automobil kao i serijski MPV model GranAce koji će u Japanu početi da se prodaje još ovog meseca. Novi koncept je nazvan PMCV (Personal Multi Compact Vehicle), opisan kao nova forma minivena za 2030. godinu.

 

toyota pmcv 002.jpg

 

Za njegovu realizaciju je zaslužna filijala Toyota Auto Body koja je odgovorna za planiranje i razvoj minivenova.
 

toyota pmcv 001.jpg

 

U vesti se navodi da je ovaj koncept sa sistemom autonomne vožnje dugačak 4600 mm, širok 1790 mm, visok 1760 mm i da ima međuosovinsko rastojanje od 3285 mm. Vozilo ima mesta za sedam putnika, čiji ulazak/izalazak je olakšan kliznim bočnim vratima kao i gornjim delom koji se podiže u vis. Takođe, sedišta mogu da se u potpunosti spakuju u pod čime se dobija ravan prostor za prevoz bicikli ili daski za surfovanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobilske i tehnološke kompanije udružuju se na razvoju self-driving čipova

 

196966-self driving.jpg

 

Autonomna vozila postavljaju veliki broj izazova vezanih za razvoj tehnologije. Potrebno je obratiti pažnju na najrazličitije aspekte, počev od potrošnje energije, preko bezbednosti, korisničkog interfejsa, pa sve do menadžmenta velikog broja podataka u realnom vremenu. Zato je kreiranje platforme koja bi omogućila sve to danas prevelik izazov za samo jednu kompaniju. Iz tog razloga, grupa proizvođača automobila, ali i tehnoloških kompanija udružuje svoje snage u ostvarivanju tog cilja.

 

Oni su kreirali ''Autonomus Vehicle Computing Consortium'' (AVCC), čiji zadatak je da osmisli platformu koja će promovisati skalabilno rešenje za automatizovana i autonomna vozila. U konzorcijum su se za sada uključili ARM, Bosch, Continental, Denso, General Motors, Nvidia, NXP Semiconductor i Toyota, a moguće je da će on u budućnosti biti proširen ulaskom još nekih velikih kompanija. Ovaj konzorcijum čini jedinstvenu kombinaciju ekspertize u različitim segmentima poslovanja i tehnologije i upravo zbog toga je njegovo postojanje izuzetno značajno. Prvi zadatak ovog konzorcijuma biće definisanje seta preporuka za sistemsku arhitekturu koja bi trebala da bude osnova za platformu, nakon čega bi se prešlo i na implementaciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waymo najavio autonomne vožnje bez prisustva kontrolnog vozača

 

197002-waymo 1.jpg

 

Waymo je svoje klijente nedavno obavestio o tome da su vozila bez vozača prilično blizu, a radi se o automobilima koji za volanom neće imati čak ni kontrolnog vozača. U pismu nije preciziran datum kada bi to moglo da se dogodi, budući da samo stoji da bi automobil bez vozača na korisničku adresu mogao da stigne ''uskoro''. Vozila će, naravno, stići samo do onih koji u testiranju autonomnih automobila učestvuju od samog početka, a korisnici kojima bude poslato novo autonomno vozilo će o tome prvo biti obavešteni preko aplikacije, a da bi znali šta da očekuju. To znači da još uvek neće biti moguće da se na sopstvenu inicijativu naruči potpuno autonomno vozilo, i da pravila još uvek određuje kompanija. Korisnicima se preporučuje da u slučaju problema kontaktiraju agenta za podršku, a još uvek se čeka da kompanija objavi sve detalje o ovoj etapi testiranja, kako bi se saznao broj potpuno autonomnih automobila, te detaljna pravila ponašanja tokom vožnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad Tesla Autopilot čuva životinje

 

tesla bear.jpg

 

Na kanalu YouTube korisnika koji se predstavlja kao Andrew Whittle pojavio se video koji su mnogi mediji opisali kao ''najlepšu vest protekle nedelje'', a koji svedoči o tome da Tesla Autopilot napreduje kada je u pitanju čuvanje života. Naime, priča kreće u trenutku kada je Whittle seo u svoj Tesla Model 3, te krenuo ka Glacier nacionalnom parku u Montani. Veći deo puta od Jute, gde Whittle živi, do Montane odvijao se uz pomoć Autopilota, uključujući i trenutak kada se automobil zaustavio budući da je naišao na porodicu medveda. Vozilo se kretalo brzinom od oko 90 Km/h, ali se automatski zaustavilo čim je detektovalo neobičnu prepreku, što je dokaz koliko su Autopilot opcije napredovale, pa ne samo da je Autopilot ''osetio'' medvede u mraku, dok se automobil kretao relativno brzo, već je i Dashcam opcija čitav događaj snimila u visokoj rezoluciji.

 

U čitavom događaju najvažnije je to što je Autopilot životinje uočio na vreme, što je omogućilo da vozilo postepeno usporava, i da od brzine od skoro 90 kilometara na sat na vreme dođe do potpunog zaustavljanja, te to što je sistem životinje uočio u mraku, a uprkos tome što imaju tamno krzno koje ih u tami čini skoro nevidljivima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elon Musk: Potpuno autonomna vožnja do nekih korisnika stiže pre kraja ove godine

 

tesla autonomna voznja.jpg

 

Potpuno autonomna vožnja je možda bliža nego što se misli, a ako je verovati onome što govori Elon Musk koji je najavio da opcija do izabranih vlasnika Tesla automobila stiže pre kraja 2019. godine. Radi se o funkciji ''feature complete'', a određeni korisnici bi trebalo da dobiju pristup onome što se opisuje kao ''potpuno autonomna vožnja.'' U pitanju je ograničen beta test, tako da se neće dogoditi da se ''krda'' Tesla automobila kreću potpuno samostalno, a Musk je objasnio da najavljena funkcija znači da će neki Tesla modeli vlasnike ''od kuće do posla moći da prevezu potpuno samostalno, bez mešanja vozača.'' Vozači će i dalje morati da budu u pripravnosti, što znači da autonomna vožnja još uvek ne znači da su svi zavaljeni na zadnjem sedištu dok vozilo upravlja kako hoće.

 

Pojedini eksperti kritikuju Muska zbog ovakvih izjava i tvrde da nisu potpuno tačne, već da izvršni direktor samo ''muti vodu'' i precenjuje nove funkcije, a kako bi se prodao što veći broj Tesla automobila. Sam Musk je rekao da činjenica da ''feature complete'' stiže nije potpuno sigurno, ali ističe da će autonomna vožnja brzo stupiti na scenu, a zahvaljujući tome što se 425 hiljada Tesla vozila već nalazi na putevima, i prikuplja podatke na osnovu kojih se treniraju neuralne mreže koje su neophodne za autonomnu vožnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslin Autopilot sada prepoznaje i saobraćajne čunjeve

 

197723-tesla autopilot.jpg

 

Mogućnosti Teslinog Autopilota su dobro poznate, a sada on može da prepozna čak i saobraćajne čunjeve na putu. Kompanija Tesla polako nadograđuje svoj Autopilot koji će omogućiti njenim električnim automobilima da otkrivaju i prikazuju čunjeve na putu. Ukoliko vozač koristi opciju Navigate na Autopilotu, njegov električni automobil će čak isplanirati promenu traka kako bi izbegao čunjeve tako da vozač ne mora da preuzima kontrolu pri zaobilasku npr. radova na putu i slično.

Međutim, neki korisnici ne preporučuju ostalima da u početku potpuno veruju Autopilotu jer u nekim slučajevima nije prepoznao čunjeve, a to može da rezultira, primera radi, opasnim promenama trake kretanja i eventualno sudarom. Iz Tesle su takođe upozorili vozače da moraju da prate situaciju u svakom trenutku. Ipak, nova funkcija je u svakom slučaju korak napred za Teslu na putu ka potpuno samovozećoj tehnologiji, a to podrazumeva automobile koji će moći da prepoznaju i da se nose sa bukvalno svakom situacijom na putu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslin Model 3 sa uključenim Autopilotom udario u policijski automobil

 

tesla crash 02.jpg

 

Nesreća se dogodila na autoputu u Norwalku u Connecticutu tokom vikenda. Vozač je rekao policiji da je uključio Autopilot u svom Modelu 3 kako bi za trenutak mogao da posveti pažnju svom psu na zadnjem sedištu. Ipak, Model 3 je udario u policijsko vozilo, koje je zatim udarilo u pokvareni automobil ispred. U nesreći niko nije povređen, potvrdila je policija.

''Vozač Tesle je rekao da je uključio Autopilot i da je proveravao svog psa koji se nalazio na sedištu iza. Bez obzira na mogućnosti automobila, vozač mora da zadrži punu pažnju kako bi vožnja bila bezbedna'', saopštila je policija. Vozač je zato optužen za neodgovornu vožnju i ugrožavanje saobraćaja.

 

198999-tesla crash 01.jpg

 

Ovo nije prva nesreća Teslinog automobila u vreme kada je bio uključen Autopilot. Do sada je zabeleženo najmanje pet smrtnih slučajeva širom sveta. Nacionalni odbor za bezbednost transporta (NTSB) u SAD-u trenutno istražuje nesreće povezane sa Autopilotom. Kompanija Tesla se još uvek nije oglasila, ali je poznato da ne preporučuje vozačima da sklanjaju ruke sa upravljača dok koriste Autopilot.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes i Bosch testiraju autonomne S klase

 

199031-mercedes s 02.jpg

 

Ukoliko ste prvo pomislili da Nemci snimaju rimejk Bessonovog ''Taxija'' moramo Vas razočarati! Radi se samo o podjednako spektakularnom projektu Mercedesa i Boscha koji su se odvažili da isprobaju tehnologiju autonomne vožnje koja se naručuje preko aplikacije. Instaliraš aplikaciju, pratiš raspoložive najbliže šatlove, i kad (i gde) Vam najviše odgovara pokupi Vas S Klasa! Zvuči kao savršeni odlazak na posao, pogotovo ukoliko radite u Silicijumskoj dolini! Svrha ovog dinamičkog testa je istraživanje mogućnosti uključivanja automatizovanih vozila u sistem koji uključuje korišćenje javnog prevoza i usluge deljenja automobila.

 

199032-mercedes s 01.jpg

 

San Jose je još pre dve godine prvi pokazao inicijativu i pozvao privatne kompanije da testiraju autonomnu vožnju i ujedno analiziraju sve izazove rastućeg drumskog saobraćaja. Pogotovo u gustom saobraćaju sistemi koji pokrivaju 360 stepeni okoline automobila pokazuju svoju pravu vrednost i čine vožnju relaksirajućom i tečnijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota će autonomnu tehnologiju prvo uvesti u komercijalna vozila

 

toyota van vehicle.jpg

 

Toyota Motor prvo planira da uvede naprednu autonomnu tehnologiju u komercijalna vozila, a potom u automobile za ličnu upotrebu, izjavio je visoki predstavnik te kompanije. Biće lakše primeniti autonomnu tehnologiju koja ne zahteva stalni i direktni nadzor ljudi nad taksi vozilima i vozilima koje Toyota razvija, uključujući usluge vožnje na zahtev, mobilne trgovine i medicinska vozila, rekao je šef Toyotinog istraživačkog instituta - Napredni razvoj (TRI-AD) James Kuffner. Oni koji upravljaju tim vozilima će moći da kontrolišu kada i gde su upućeni te će moći da nadgledaju njihovo održavanje, rekao je Kuffner.

 

''Trebaće više vremena da se dostigne ''Nivo 4'' za putnička vozila'', rekao je Kuffner govoreći o nivou automatizacije uz pomoć koje vozila mogu da se samostalno voze pod ograničenim uslovima. Toyota se sprema da predstavi svoj prvi takozvani ''Nivo 2'' autonomni automobil koji će moći da se samostalno voze autoputem, kao deo strategije razvoja autonomnih automobila u narednih nekoliko decenija. Toyota i njeni dobavljači, uključujući Denso Corp, koji takođe ulaže u TRI-AD, razvijaju dugoročniji plan po pitanju automobila sa autonomnom tehnologijom i veštačkom inteligencijom (AI) od mnogih drugih konkurenata koji već prodaju vozila sposobna za autonomnu vožnju autoputem. Međutim, mnogi Toyotini konkurenti su ublažili razvojne ciljeve nakon kobnih nesreća Teslinih automobila koje su ukazale na složenost autonomne tehnologije uprkos zadovoljavanju strogih propisa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Kako radi Nissan ProPilot?

 

Potpuno autonomna vožnja još uvek je stvar budućnosti, ali zato postoje sistemi koji mogu automobil održati u traci i na sigurnom razmaku od automobila ispred, jedan od njih je Nissanov ProPilot:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokrenuta provera Teslinog autopilota

 

151884-tesla pilot.jpg

 

Nakon tri nesreće Teslinih automobila u kojima su poginule tri osobe, pokrenuta je provera njegovog sistema autonomnog upravljanja. Sve se dešava samo nekoliko meseci pre nego što je izvršni direktor Ilon Mask planirao da izvede na ulice automobile sa potpuno automatizovanim sistemom upravljanja. U nedelju se jedan Tesla Model S velikom brzinom isključio sa auto-puta u Gardeni u Kaliforniji, prošao na crveno svetlo i udario u Hondu Civic usmrtivši dve osobe, saopštila je policija. Istog dana Tesla Model 3 udario je u parkirano vatrogasno vozilo na auto-putu u Indijani, pri čemu je poginuo putnik u Tesli. Još jedan Model 3 je 7. decembra udario policijsko vozilo na auto-putu u Konektikatu i tom prilikom niko nije povređen.

 

Specijalna jedinica za istragu nesreća američke Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja na putevima (NHTSA) istražuje sudar u Kaliforniji. Agencija nije odlučila da li će se njena jedinica za specijalne nesreće baviti i sudarom koji se dogodio u nedelju u blizini Tere Hote, u Indijani. U oba slučaja vlasti tek treba da utvrde da li je korišćen Teslin sistem autopilota. NHTSA, takođe istražuje nesreću u Konektikatu, u kojoj je vozač policiji rekao da je automobil u trenutku sudara bio na autopilotu, Teslinom sistemu namenjenom da vozilo održava u okvirima saobraćajne trake i na bezbednoj udaljenosti od drugih automobila. Autopilot takođe može sam da menja vozne trake.

 

Kompanija Tesla je više puta navodila da je njen sistem autopilota dizajniran samo za pomoć vozačima koji moraju da obraćaju pažnju, drže šake pri upravljaču i budu spremni da intervenišu u svakom trenutku. Kompanija tvrdi da je Tesla sa autopilotom bezbedniji od vozila bez njega, ali upozorava da sistem ne sprečava sve sudare. Uprkos tome, stručnjaci i zagovornici bezbednosti kažu da niz Teslinih sudara postavlja ozbiljna pitanja o tome da li su se vozači previše oslanjali na Teslinu tehnologiju i da li kompanija čini dovoljno da vozači stalno obraćaju pažnju na put. Pojedini kritičari navode da NHTSA treba da prestane samo da istražuje, već da mora da preduzme određene mere, poput prisiljavanja Tesle da osigura da vozači obraćaju pažnju kada koriste sistem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika Britanija počinje sa testiranjem autonomnih kapsula za prevoz putnika

 

200020-capri london.jpg

 

Zainteresovani će u Velikoj Britaniji uskoro moći da isprobaju autonomne kapsule koje će prevoz putnika obavljati potpuno samostalno, bez supervizije ljudskih vozača. Testiranje će početi u okviru ''Cribbs Causeway'' šoping centra u gradu Gloucestershire, a prevoz putnika će se obavljati samo na teritoriji koja pripada tržnom centru. Projekat je poneo ime ''CAPRI'', a osmislila ga je grupa eksperata iz različitih oblasti, i za cilj ima da ovakve kapsule u budućnosti izveze i na javne puteve širom Velike Britanije.

Kapsule koriste senzore i radare uz pomoć kojih detektuju i zaobilaze pešake i druge učesnike u saobraćaju, a tokom testiranja će se, pored funkcionalnosti, voditi računa i o tome kako javnost reaguje na autonomna prevozna sredstva. Ovo nije prvi put da se ovaj tip vozila testira na teritoriji Velike Britanije, budući da je 2016. godine pokrenut i GATEway projekat. CAPRI ipak predstavlja prvi projekat koji će se u potpunosti odvijati bez mešanja ljudskih vozača, tako da se najviše približava onoj budućnosti u kojoj će se vozila kretati potpuno samostalno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huawei razvija potpuno autonomni 5G automobil

 

193461-huawei 5g.jpg

 

Huawei, predvodnik u razvoju 5G tehnologije, u želji da ubrza razvoj proizvoda i usluga koji će koristiti napredne mogućnosti 5G ekosistema lansirao je strategiju za proizvodnju pametnih autonomnih automobila. Huawei vidi priliku da uz pomoć 5G/LTE-V tehnologije te razvoja C-ITS asistencije u vožnji kao i inteligentnog glasovnog upravljanja može da proizvede automobil nove generacije i da na taj način postane glavni konkurent kompanijama poput Tesle.

 

''Naš primarni cilj jeste razvoj tehnologije koja nam omogućava vožnju bez vozača uz istovremeni rad na daljnjem napretku takve tehnologiju. Tesla trenutno stvara vrednost za sve. Ako Tesla to može sada, svi se možemo u to uključiti'', izjavio je predsednik Huaweija Xu Zhijun. Kako bi kupcima ponudio što bolje iskustvo u vožnji Huawei sarađuje sa kompanijama SAIC i China Mobile, a smatra da će brzim razvojem tehnologije proširiti saradnju na brojne postojeće automobilske kompanije. U Huaweiju su pritom fokusirani na razvoj tehnologija koje će omogućiti značajno pojeftinjenje autonomnih automobila. Tehnologija autonomne vožnje koju razvija Huawei osim mogućnosti povezivanja na 5G/LTE-V mrežu će sadržati i funkcije Cooperative Intelligent Transport Systems (C-ITS) koja služi za deljenje informacija i koordinaciju radnji između vozila i ostalih infrastrukturalnih objekata. Automobil opremljen tom tehnologijom uz sve druge napredne karakteristike, moći će da prepoznaje glasovne komande i da nudi mogućnost obavljanja videopoziva uživo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Youtuber prešao 1900 km pomoću Tesla autopilota

 

Ovaj momak je odlučio da svoj život prepusti auto pilotu koji se nalazi u Tesla Modelu X. Svi pričaju kako Teslin autopilot nije toliko pouzdan i kako se plaše da ga koriste, jer se boje da kompjuteri i senzori ne dovedu no kobne nesreće, ali Youtuber po imenu Rajan Trahan, prešao je 1900 kilometara koristeći samo autopilota.

On je krenuo iz Ostina, Teksas i uputio se ka Čikagu. Moramo napomenuti da je tokom ovog eskperimenta on koristio samo autoputeve za koje je autopilot namenjen i da je stajao samo na mesta gde se povremeno odmarao i gde je punio baterije automobila. Njegov zadatak bio je da testira sigurnost ove opcije i da  se uveri da li je moguće zaspati dok je autopilot upaljen. Rajan je otkrio da je autopilot prilično pouzdan, ali bilo je situacija kada je on morao da preuzme komande inače bi sigurno došlo do nesreće:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan Leaf autonomno prešao rekordnih 370 kilometara

 

nissan leaf v.jpg

 

Nissanov automobil bez vozača je u Velikoj Britaniji uspeo da vozi 370 kilometara, što je najduže i najkompleksnije putovanje u toj državi do sada, u vreme dok u automobilskoj industriji traje trka u razvoju autonomnih vozila. Britanija pokušava da primami firme koje razvijaju autonomna vozila, nadajući se da će osigurati svoj deo kolača u toj industriji.

 

Nissanov električni automobil Leaf je uz pomoć osam laserskih čitača, sedam kamera, radara postavljenog oko vozila i šest kontrolnih jedinica u prtljažniku vozio uz ''normalna'' vozila po državnim putevima. Oko 370 kilometara dugo putovanje je započelo u evropskom tehnološkom centru tog japanskog proizvođača u Cranfieldu, na jugu Engleske. Put je završio u fabrici u Sunderlandu na severoistoku države. Automobil je prolazio putevima bez ili sa minimalnim oznakama, raskrsnicama i kružnim tokovima, koristeći naprednu tehnologiju pozicioniranja. ''Ostali vozači u blizini nisu primetili da je automobil u stvari u potpuno autonoman'', istakao je David Moss, šef Nissanovog istraživanja i razvoja u Evropi. ''Vozilo je zbog količine senzora koji ju neprekidno nadziru puno svesnije o onome šta se događa u okolini nego što to može biti ljudski vozač'', dodao je Moss. Projekat nazvan ''HumanDrive'' kojeg predvodi Nissan je primio sredstva od vlade i sarađuje sa vlastima kako bi dobio dozvolu za vožnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuro - autonomno vozilo za dostavu

 

nuro 02.jpg

 

Prvo vozilo sa autonomnim upravljanjem za dostavljanje paketa je dobilo dozvolu za testiranje na američkim putevima. Zanimljivo je to da na ovom vozilu ne postoje ni volan, papučica za gas, pa čak ni retrovizori. Iza dizajna i koncepta autonomnog vozila za dostavu stoji kompanija Nuro, i ona će ovo vozilo testiraju u Hjustonu, u Teksasu. Ovo je druga generacija vozila i njeno kodno ime je R2. Samim tim što će biti testirani na putevima, biće prva vozila koja su izuzeta od pravila da svako prevozno sredstvo mora da ima ljudsku kontrolu. To praktično znači da i kada su vozila autonomna, treba da postoji funkcija koja vozaču omogućuje da preuzme kontrolu nad njima kada je to potrebno.

 

R2 je isključen iz ovog pravila jer je njegova maksimalna brzina ograničena na 25 mph, pa i zahtev za ljudskom kontrolom ''više nema smisla''. U ovo testiranje biće uključeno i Ministarstvo saobraćaja, kako bi sprovodili nadzor i kontrolu testa. Od kompanije Nuro se zahteva da podnese i objavi informacije o radu R2 i obavesti zajednicu u kojoj će se vozilo testirati. Nuro nije jedina kompanija koja se bavi ovakvim vozilima, jer je u isto vreme i General Motors zatražio izuzeće iz zakona kako bi testirao svoj auto Chevy Bolt. Oni još uvek nisu dobili odgovor da li će im biti odobreno testiranje, jer njihov Chevy Bolt ima veću maksimalnu brzinu od R2.

 

nuro 01.jpg

 

Novi R2, novi dizajn

U osnovi, ova vozila dizajnirana su tako da rade bez vozača i putnika u njima. U novom dizajnu, kompanija se odlučila za još neke novine, kao što je kompletno uklanjanje retrovizora i vetrobranskih stakala. Kamera za vožnju unazad radiće stalno i bez prekida, kako bi se obezbedila veća sigurnost. Ima dva odeljka sa kontrolisanom temperaturom za isporuke. Tek nakon što primalac potvrdi pošiljku, vrata će se otvoriti kako bi ih on mogao preuzeti. Od tehnologija sadrži radar, termičko snimanje i kamere od 360 stepeni za usmeravanje. Tokom test faze, Nuro je dostavljao Domino pice i namirnice iz Walmarta i Krogera. Na kraju je bitno naglasiti da kompaniju Nuro finansira japanska firma Softbank, a osnovali su je dva bivša inženjera iz Google-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gordon Murray Design predstavio autonomno vozilo Motiv

 

motiv 04.jpg

 

Gordon Murray Design (GMD) je najavio malo gradsko prevozno sredstvo pod nazivom Motiv, pri čemu se ovde radi o potpuno električnom, autonomnom i laganom jednosedu (uz napomenu da je u njega moguće ugraditi još jedno sedište). Motiv je dugačak samo 254 cm, širok 130 cm i težak tek 450 kg (zahvaljujući upotrebi aluminijuma), pri čemu će pored putničke verzije biti ponuđena i dostavna verzija sa prtljažnim prostorom od oko 1100 litara.

 

motiv 03.jpg

 

Za pogon se pobrinuo Delta Motorsport, a to podrazumeva elektromoror sa 20 kW/27 KS i baterije od 17.3 kWh (za 40 minuta može da se napuni do 80% kapaciteta).

 

motiv 02.jpg

 

Ovo vozilo sa jednim punjenjem baterija može da pređe oko 100 km, dok najveća brzina iznosi 64 km/h.

 

motiv 01.jpg

 

Takođe, za Motiv su između ostalog predviđena i gullwing vrata i veliki 24-inčni centralni displej. Motiv će zvaničnu premijeru imati danas u Londonu, ali masovna proizvodnja će početi tek za 2 do 5 godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslin autopilot je moguće prevariti najjednostavnijim trikom

 

tesla prevara.jpg

 

Jedna od najvećih briga u pogledu modernih vozila je mogućnost da budu hakovana. Za razliku od vozila od pre nešto više od decenije, najnoviji automobili i kamioni brzo postaju kompjuteri na četiri točka, a Tesla je jedan od glavnih primera. Nova studija koju su sproveli hakeri u ''McAfee Advanced Threat Research'' otkriva zabrinjavajuće stvari. Ovi hakeri su uspeli da prevare prvu generaciju Teslinih automobila sa autopilotom da ubrzavaju od 56 km/h do 136 km/h. To su učinili tako što su prevarili sistem mobilnih kamera Mobile EyeQ3 radeći nešto jako jednostavno. Promenili su saobraćajni znak za ograničenje brzine uz pomoć malo lepljive trake. Kamera je registrovala znak kao 85 milja na sat (136 km/h), a ne kao 35 (56 km/h). Posebna vozila koja su testirali, Tesla Model S i Tesla Model X iz 2016. godine, odmah su povećala brzinu za 80 km/h.

 

''Krajnji zaključak je da smo uspeli postići prvobitni cilj. Uz sitne modifikacije znaka za ograničenje brzine uz pomoć nalepnice, bili smo u mogućnosti da izazovemo ciljanu pogrešnu klasifikaciju Mobileye kamere na Tesli i iskoristimo to da navedemo vozilo da autonomno ubrzava do 136 km/h čitajući znak na kome piše 56 km/h'', navedeno je na blogu laboratorije za kibernetičku bezbenost. ''Iz bezbednosnih razloga video demonstracija pokazuje da brzina počinje da raste i TACC (Traffic-Aware Cruise Control) sistem ubrzava prema 136 km/h, ali s obzirom na naše uslove testiranja, aktiviramo kočnice pre nego što dostigne ciljanu brzinu.'' Treba napomenuti da je ovo naizgled jedino moguće pri prvoj primeni TACC-a, kada vozač dva puta klikne tipku aktivirajući TACC. Ako sistem pogrešno registruje brzinu, autopilot se angažuje 100% vremena. McAfee je takođe potvrdio da je saopštio svoja otkrića i Tesli i Mobileyeu prošle godine. I jedni i dugi su ''pokazali zanimanje i bili su zahvalni za istraživanje, ali nisu objavili planove za rešavanje problema na postojećoj platformi.'' ''Pametna'' tehnologija i se dalje primenjuje, a ne uzimaju se u obzir čak i najjednostavnije stvari koje mogu dovesti do katastrofalnih posledica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...