Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Šta boja Vašeg automobila govori o vama?

Recommended Posts

Već drugu godinu zaredom u Velikoj Britaniji najprodavaniji automobili su sive boje

 

bmw 7 124.jpg

 

Prema podacima proizvođača i prodavaca automobila napravljena je lista najtraženijih boja automobila u 2019. godini. Pokazalo se da je na vrhu ostala boja koja je i 2018. bila najpopularnija, piše Top Gear. Naime, već drugu godinu zaredom u Velikoj Britaniji najprodavaniji su automobili sive boje. Čak četvrtina prodatih vozila bila je ove boje. Crna i bela boja su zauzele drugo i treće mesto, a čak 60% automobila prodato je u ove tri boje koje su prve na listi. Na četvrtom mestu našli su se automobili plave boje.

Ipak, za to što dominiraju ove boje nisu krivi samo kupci, nego i proizvođači automobila koji često ne daju mnogo izbora. Na primer, BMW serije 7 je dostupan u 12 boja - od kojih je devet varijacija bele, sive i crne boje, ali ovaj automobil nije jedinstven slučaj. Žuta boja se prošle godine popela na 10. mesto na kome je zamenila bež, a prodaja automobila tirkizne boje je skočila za 29.3%. Srebrna je najnepopularnija u poslednjih 20 godina, a crvena, narandžasta i zelena su i dalje među prvih 10 najtraženijih boja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sivih imas koliko hoces u raznim nijansama i varijacijama, a srebrna je srebrna :D

3b7d9aa818cc0e5182300b106fda3d67.jpg

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bela i dalje dominira u BASF-ovom izveštaju o bojama za 2019.

 

BASF bela boja.jpg

 

Bilo da se vozite međudržavnim autoputevima u Americi, autostradom u Evropi ili azijskom mrežom autoputeva, sve su šanse da ćete videti najviše belih vozila. Ovo je jedan od glavnih rezultata BASF-ovog izveštaja o automobilskim bojama za 2019. godinu. Oko 39% vozila proizvedenih širom sveta je bele boje. Međutim, iza te brojke je jedan zanimljiv obrt: iako je bela najpopularnija boja u svakoj regiji, postoje značajne razlike u regionalnoj distribuciji boja. Dok je u regionu Azije i Pacifika skoro svaki drugi auto bele boje, tek je svaki treći auto u Severnoj Americi i EMEA regionu ove boje.

Ostale ahromatske boje - crna, siva i srebrna - dolaze odmah nakon bele po popularnosti. One zajedno prekrivaju još 39% vozila proizvedenih u 2019. godini. Ovaj trend se odrazio na još jedan segment: SUV.

 

Ali svet nije samo crn ili beo. Preostalih 22% novih vozila bilo je obojeno hromatskim bojama u 2019. godini. Oko 9% proizvedenih vozila bilo je plave boje, dok je 7% bilo obojeno crvenom. Svaka od boja odražava određene emocionalne motive koji dolaze uz individualnost i posedovanje automobila. Subkompaktna i druga manja vozila su uglavnom raznih boja. Pored plave i crvene, braon i bež su sve učestalije boje, naročito u EMEA regionu (Evropa, Srednji Istok i Afrika).

 

EMEA: Bele sve manje, sive sve više, a i bež boja se ističe

Sa oko 77% ahromatskih boja koje dominiraju putevima u EMEA regionu, bela boja, koja je ujedno najpopularnija, u blagom je padu. Rasprostranjenost srebrne boje je takođe u blagom opadanju, dok siva nastavlja svojom uspešnom pričom sa oko 20% sivih automobila na tržištu. Hromatski segment je takođe u porastu: gotovo svaki četvrti automobil u Evropi je bio neke hromatske boje. U ovom segmentu plava i dalje vodi sa 11% rasprostranjenosti na tržištu. Sa oko 160 različitih nijansi plava vodi i u pogledu raznolikosti svojih nijansi. Bež boja, sa svojim udelom od 2% se po prvi put značajno ističe: ''Potreba za blažim i pristupačnim površinama rezultirala je porastom bež nijansi, ali one moraju biti moderne i privlačne krajnjem korisniku'', izjavio je Mark Gutjar, šef BASF-ovog sektora za dizajn završnih automobilskih premaza u BASF-ovom sektoru premaza u regionu EMEA. Efekti su važan dizajnerski alat jer naglašavaju oblik automobila i daju mu poseban izgled. Zato je i analiza efekata bila deo ovog izveštaja. Tamne boje su te kojima se najčešće dodaju specijalni efekti. Bele nijanse ostaju u domenu punih boja, dok se efekti uglavnom javljaju u hromatskoj paleti.

 

Severna Amerika: Bela i dalje na vrhu, ali promenljiva

Na putevima Severne Amerike preovladavaju ahromatske boje: bela, crna, srebrna i siva prekrivaju oko 77% tržišta, prateći globalne trendove. Međutim, u poređenju sa svetskim trendom distribucija boja je uravnoteženija, pošto najpopularnija bela boja prekriva samo oko 29% automobila. Severnoameričko tržište je predvodnik prelaza sa toplih belih boja (onih sa žutim podtonovima), na hladnije bele (one sa plavim podtonovima i bisernim efektima), naročito kod luksuznih i električnih vozila. Osim toga, Severna Amerika je svetski lider u popularnosti pikap vozila. Kako su pikapovi od korisnih vozila prešli u domen luksuznog, oni su sve češće tamne i raskošne crne boje, pored još uvek velikog broja belih vozila (38%) i relativno visokog udela crvenih (11%). ''Ovo nisu pikapovi naših očeva'', izjavio je Pol Čornij, predsednik sektora za dizajn u BASF-u u Severnoj Americi. ''To su sada luksuzne mašine i dobijaju boje iz palete koja se koristi za luksuzniji dizajn.''

 

Azijsko-pacifička regija: Pojedinačne boje u porastu, ali bela i dalje dominantna

Većina vozila u azijsko-pacifičkoj regiji je ahromatska sa nepromenjenih 77% boja. Gotovo svaki drugi auto je bele boje sa procentom od 49%, što je ujedno i najveći procenat od svih regija. Biserno bela je takođe popularna. Sa druge strane, crna je i dalje među nepopularnijim bojama u odnosu na druge delove sveta, ali dobija na značaju kao sportski i individualan izraz. Ove nijanse, tonovi i efekti hromatskih boja su karakteristični za azijsko-pacifičku regiju. Među ovim bojama, plava je i dalje na vrhu sa 7% i koristi se najviše za električna vozila, a za njom ide crvena sa udelom od 6%. ''Plava i bela odražavaju tu sliku o čistom, jednostavnom i održivom dizajnu'', izjavio je Čiharu Macuhara, šef BASF-ovog sektora za dizajn završnih automobilskih premaza u sektoru premaza u regionu Azije i Pacifika. Kupci automobila u ovoj regiji zahtevaju i dizajn visokog kvaliteta i individualnost. ''Siva igra značajnu ulogu u domenu električnh vozila, sa jedinstvenim efektima poput polutamnih i svilenkastih boja koje ističu futurizam novih tehnologija, poput deljenih vozila i autonomnih kola. Nova električna vozila donose i nove vrednosti i dizajn boja u celu automobilsku industriju.''

 

Južna Amerika: Bela i crvena ostaju omiljene boje

Bela ostaje omiljena boja južnoameričkih kupaca sa tržišnim udelom od 39%. Ovaj trend je na snazi već nekoliko godina. ''U početku povezana sa tehnologijama 2010. godine i sa pojavom mobilnih telefona i drugih uređaja bele boje, ona se sada smatra ''ekološkom bojom'' jer je povezana sa čistoćom vazduha i vode, kao i zaštitom životne sredine'', izjavio je Markos Fernandez, direktor BASF-ovog sektora premaza u Južnoj Americi. Ostale ahromatske boje su takođe bile izbor potrošača u ovoj regiji: 23% njih se opredelilo za srebrnu i 14% za sivu. Crna boja sa udelom od 11% na tržištu Južne Amerike je manje popularna nego na globalnom tržištu gde je njen udeo 16%. Među hromatskim bojama crvena ostaje u srcu potrošača ovog regiona sa udelom od 8% na tržištu, a za njom dolaze plava i bež. ''Crvena je tradicionalno zastupljena u prodaji, živa je boja, povezana sa sportom i lepotom, a osim toga ona zadržava svoju vrednost u ponovnim prodajama'', izjavio je Fernandez.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford proizvodi ptičji izmet

 

izmet.jpg

 

Svi znamo da je ptičji izmet jedan od najvećih neprijatelja za lim automobila. Prema nekim procenama tek nekoliko dana je dovoljno da agresivni spojevi iz ptičjeg izmeta počnu da prodiru kroz površinu laka prema metalu, posebno ako je neki od slojeva lagano oštećen. U Fordu efikasnost zaštite površine žele da provere u što realnijim uslovima, a to podrazumeva i tretiranje površine ptičjim izmetom.

 

A kako bi bilo nezgodno izlaziti napolje i hvatati golubove oko ispitnog centra, u Fordu su odlučili da sami proizvedu ptičji izmet. To je mešavina koja zadrži fosfornu kiselinu, sintetički polen i još neke sastojke. Prethodno zaštićena površina se odgovarajućim premazima tretira veštalkim ptičjim izmetom i zatim se pusti na sazrevanje na do 80 stepeni Celzijusa. Procedura je slična onoj koja se izvodi u slanoj komori kada se proverava postojanost zaštitne prevlake u smislu antikorozivne zaštite. U Fordu takođe proveravaju postojanost boje na UV zračenje, i to u trajanju od 250 dana. Takođe, postojanost boje se proverava i pri različitim temperaturama, a sve da bi konačni proizvod-automobil zadržao početni sjaj što duže.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili ovih boja najbolje zadržavaju vrednost prilikom prodaje

 

basf 1.jpg

 

Mada je najčešći izbor kupaca novog automobila neka od neutralnih boja, primera radi, crna, siva, srebrna ili bela, time ustvari ruše vrednost kod buduće preprodaje. Nedavno sprovedeno istraživanje je potvrdilo da automobili jarkih boja osetno bolje drže cenu na tržištu polovnjaka. Automobil žute boje nakon tri godine vredi čak 13.8% više od istog modela srebrne boje. Crveni je vredniji 12.2%, ali neverovatan je podatak da bilo koji model bež boje vredi čak 27.6% više od proseka. Najveći gubitak vrednosti ćete osetiti ako kupite ljubičasti automobil, jer će nakon tri godine vredeti 8.9% manje od proseka, dok će u slučaju zlatnog vrednost biti umanjena za 6.1%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi Lancer u crnoj boji koja apsorbuje 99% svetlosti

 

209603-mitsubishi lancer.jpg

 

DipYourCar YouTube kanal je pokazao novu boju koja apsorbuje 99% svetlosti, a pokusni kunić je Mitsubishi Lancer. Nova Vantablack boja je itekako posebna, a BMW je od nje napravio priču i podigao veliku količinu prašine. Sada je vreme za novu, Musou Black boju za koju japanski stručnjaci garantuju da je najtamnija na svetu. Dokazivanje efikasnosti ove boje je napravljeno na Mitsubishijevom modelu Lancer. Rezultat je zapanjujući, sa bojom Musou Black koja apsorbuje 99.4% vidljive svetlosti. Dizajnerske linije Lancerove karoserije bukvalno nestaju, a kako to sve izgleda, procenite sami.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja boja automobila je najpopularnija na svetu?

 

basf 1.jpg

 

Kompanija Axalta se bavi proizvodnjom boja za automobile i godišnje objavljuje Globalni izveštaj popularnosti automobilskih boja. Da, zaista se tako zove, a prilažemo vam i originalni naziv izveštaja na engleskom: Global Automotive Color Popularity Report. Dakle, već deset godina najpopularnija boja automobila je - bela. Ove godine 38% proizvedenih automobila je bele boje, 19% je crnih automobila, 15% sivih, a 9% je srebrnih. Ostatak je u ostalim bojama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drastično opala potražnja za crvenim automobilima

 

boje automobila 2020.jpg

 

Prema podacima udruženja proizvođača vozila i trgovaca (SMMT), najpopularnija boja kod kupaca novih automobila u Velikoj Britaniji je i dalje siva s 397.197 prodatih automobila i udelom od 24.3%, a odmah zatim slede crna i bela boja.

 

Sivu boju su najčešće birali kupci benzinaca i dizelaša, dok je bela boja najtraženija kod kupaca električnih vozila, a crna kod plug-in hibrida. Udruženje naglašava da je ovo bila rekordna godina po prodaji elektrifikovanih automobila as tržišnim udelom od čak 10%. Dalje, bela boja je najtraženija kod malih automobila, dok crnu očekivano biraju kupci luksuznih limuzina.

Od 106 dostupnih nijansi kupci su najmanje birali bordo boju, dok je crvena boja zabeleežila drastičan pad popularnosti i najlošiji rezultat još od 1997. godine. Prodato ih je 147.222 primerka. Zanimljivo, iako nije prodato puno žutih automobila (6.816), ipak se vidi rast udela od čak 50%. Gledano po modelima, najprodavaniji crveni auto je Opel Corsa, žuti Peugeot 208, zeleni Mini, a plavi Ford Fiesta. Mercedesova A klasa je u Britaniji izuzetno popularna, a kupci najčešće biraju njenu belu i crnu boju. Kupci Golfa igraju na sigurno, pa je njihov izbor siva boja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, neshaoct said:

Kupci Golfa igraju na sigurno, pa je njihov izbor siva boja.

Bas me cudi :D . Sve u paketu sa dinamikom i dizajnerskim bravurama na tom vozilu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unikatni Audi ima boju osetljivu na temperaturu

 

audi boja 02.jpg

 

Ovaj Audi je poput senzora toplote, reaguje i na najmanju promenu temperature.

U ''DipYourCar''-u su odlučili da se malo poigraju finišom jednog Audija. Iako su mogućnosti neiscrpne po pitanju izbora nijansi, oni su se odlučili za jedan zaista poseban efekat. To je temperaturno osetljiva boja, a koja se bazira na temperaturno osetljivim tečnim kristalima koji u zavisnosti od temperature menjaju boju.

 

audi boja 01.jpg

 

Audi je dobio osam slojeva specijalnog premaza, a onda su ga izveli na sunce i poigrali. Brzina kojom se menja boja automobila je nestvarna, gotovo kao da ga gledate kroz termalnu kameru. Pitanje je samo ko bi želeo da ovako uredi svog limenog ljubimca. Ako postoji neko, neka ima na umu da je posao gotov tek nakon što se postavi završni transparentni premaz sa zaštitnom funkcijom.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko je kupio Porsche 911 sa bojom vrednom 83.000 evra

 

porsche 911 turbo 2.jpg

 

Većina ljubitelja automobila sigurno bi bila zadovoljna potpuno ''normalnim'' Porscheom 911 Turbo S, uostalom cena tog sportskog automobila nije baš mala i kreće od oko 218.000 evra. Međutim, nekim kupcima to jednostavno nije dovoljno jer žele da se njihovo vozilo jasno ističe od ostalih.

Jedna od stvari koja to omogućava je Porsche Exclusive Manufaktur - na primer, sa posebnom bojom nazvanom Chromaflair, koja je dostupna samo za seriju 911. Američki zastupnik Porsche Exchange sa sedištem u Hajlend Parku u američkoj saveznoj državi Ilinoj upravo je prodao Porsche 911 Turbo S sa takvom bojom. Doplata za boju iznosi skoro 83.000 evra, a za to biste u osnovnoj opremi dobili i potpuno novi Porsche 718 GTS 4.0.

 

porsche 911 turbo 1.jpg

 

Vozilo je navodno prvi Porsche 911 Turbo S generacije 992, koji sme da nosi boju Urban Bamboo Chromaflair. Sa prodajnom cenom od 302.410 evra, ovo je najskuplji Porsche 911 iz generacije 992, izveštava Porsche na svojim društvenim mrežama. Naravno, ovaj 911 ima još nekoliko dodataka koji su na kraju povećali konačnu prodajnu cenu - na primer krov od ugljeničnih vlakana.

 

Zašto Chromaflair boja toliko košta?

Zato što je obrada pigmenata izuzetno složen i u potpunosti ručni rad. Višeslojne pahuljice koje sadrži su mikroskopske debljine jednog mikrometra dok je recimo čovekova kosa 50 puta gušća. Pahuljice sadrže aluminijumsko jezgro koje je okruženo staklenim slojem, a promenom debljine ovog staklastog sloja stvaraju se različite boje. Na kraju, u Porscheu su odlučili da ofarbaju i daljinski ključ vozila. To je verovatno gratis usluga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault svetu daje više boja

 

renault boje.jpg

 

I brojke to dokazuju! Iako je ponuda boja za automobile svakim danom sve bogatija, takozvane ''neutralne boje'' poput bele, crne i sive itekako prednjače među novim kupcima. U tom svetlu Renault unosi najviše boja na evropske ulice. François Farion, direktor Renault direkcije za dizajn boja i ukrasnih elemenata objašnjava zašto je to tako.

 

Hello darkness, my old friend

Bela, crna, siva. Zaključak je jasan: poslednjih 10 godina automobilskom industrijom dominiraju monotone, jednolične boje.

Prema izveštaju kompanije Axalta, vodećeg dobavljača boja za automobilsku industriju, njima je obojeno gotovo 70% prodatih modela u svetu. Ako pogledamo malo bliže, najpopularnija boja je i dalje bela (38% ukupno prodatih novih vozila u svetu), a slede je crna (19%) i siva (15%). François Farion, direktor Renault direkcije za dizajn boja i ukrasnih elemenata smatra da ''Renault unosi vedrinu izuzetno bogatom ponudom boja. I to nam očito uspeva jer prodajemo 10% više automobila u boji od ostatka industrije''.

 

Renault i boje: dugogodišnja romansa

Po završetku drugog svetskog rata automobilska industrija u Evropi je nastavila sa proizvodnjom vozila neutralnih boja. Ali Renault je odlučio da pokrene revoluciju kojom će stati na kraj toj monotoniji. Sve je počelo 1950. posetom glavnog direktora General Motorsa. Nakon što ga je dočekao Pierre Lefaucheux, vodeći čovek Renaulta u to doba, bez oklevanja je primetio da su Renaultovi modeli pomalo sumorni. Treba napomenuti da je SAD prvi osvajao kupce automobilima živih boja: od zelene u boji jabuke do ružičaste, boje su jednostavno tekle ulicama... Tlo je bilo pripremljeno!

 

Istovremeno je Paule Marot, talentovana i dokazana dizajnerka tekstila, pisala Pierreu Lefaucheuxu kako bi mu predložila da osveži paletu Renaultovih boja i tako je prilagodi željama tadašnjih kupaca. To je, itekako, bio okidač za buduću saradnju Paule Marot i Renaulta koja je započela 1953. godine. S obzirom na ugled koji je stekla u svetu tekstila i zidnih tapeta, itekako se dobro snašla u novoj ulozi savetnice za automobilske boje. ''Upravo je ona zaslužna za raznolikost Renaultove palete boja koje su proslavile model Dauphine. Naime, u svoje vreme je ovaj model bio dostupan u čak 30 pastelnih boja'', što je bio presedan u segmentu, rekao je François Farion. Paule Marot je zaslužna i za osnivanje Renault direkcije za dizajn boja i ukrasnih elemenata. Kao što možete zaključiti, ljubavna priča Renaulta i boja traje dugi niz godina.

 

Šta bi bilo kada bi vam Renault uneo boju u život?

U godinama vladavine neutralnih boja, Renault se odlučio da se istakne nešto šarenijom ponudom u odnosu na ostale proizvođače. Na primer, svi se sećaju prve generacije Renaulta Twingo… Njime je Renault razbio trend monotonih boja! Kad je prvi Twingo stigao u koncesije u martu 1993. bio je dostupan u četiri boje: ultramarin plava, koralno crvena, korijander zelena i indijsko žuta. ''Žaba'', kako su ga nazivali, je obeležio svoje vreme. François Farion tvrdi da taj model nikada nije bio ponuđen u beloj boji. Hrabar potez, zar ne?

 

Sa druge strane, Renault Captur dobar deo svog uspeha duguje bogatim opcijama za personalizaciju, zbog toga ne čudi činjenica da 80% njegove prodaje čine upravo dvobojne verzije. Trenutno je dostupan u 90 opcija za personalizaciju spoljašnjeg izgleda, što je prava prednost za vozače koji na taj način žele da izraze svoju posebnost. S dobrim razlogom, ako je verovati Françoisu Farionu: ''Boja je obično drugo pitanje koje vam neko postavi kada kupite automobil. Prvo je: koji je model, a drugo: koje je boje?''

 

Kakva je budućnost boja?

Veran svojoj filozofiji, Renault se više nego ikada posvetio bojama svojih aktuelnih modela. Rečima Françoisa Fariona: ''Renault oduvek traga za bojama koje su nam potrebne u životu''. Farion dodaje i kako je jedan od ciljeva marke ''da vrati živahnost i vedrinu na ulice''. Ali, smatra da će se boje uskoro promeniti: ''U budućnosti ćemo poraditi i na drugim elementima koji prevazilaze osnovnu boju karoserije. Nastojaćemo da je učinimo suptilnijom i sofisticiranijom''. Kako? Igrajući se bojama, teksturama i nijansama dobijenim uz pomoć tehnologije koja, baš kao moda i trendovi, neprestano evoluira!

Priča o bojama će se nastaviti sa modelima koji nam stižu...

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chevrolet predstavio tri nove boje

 

corvette boje03.jpg

 

Chevrolet je otkrio novu nijansu narandžaste, sive i braonkaste boje koja podseća na kafu.

Oni menjaju drugu nijansu narandžaste, takođe sive ali tamnije, i jedan bronzani model i on nekako ima najveću promenu prelaskom na boju kafe. Chevrolet sa vremena na vreme voli da osveži novim bojama, a pogledajte i sami kako to izgleda...

 

corvette boje02.jpg corvette boje01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW modeli od sada i u bojama samo za one najhrabrije

 

bmw 1 02.jpg

 

Proizvodni pogon BMW Grupe Leipzig je krenuo sa proizvodnjom serije 1 i BMW-a serije 2 Gran Coupe u individualnim bojama, onima koje su ekskluzivni izbor i želja kupaca. U ponudi će biti 160 nijansi...

''Automobili šareni kao mi'' - to je moto inicijative saradnika za podizanje svesti među radnicima kada je različitost u pitanju, u fabrici BMW Group Leipzig. Međutim, ovaj moto sada dobija dodatno značenje jer svet automobila u Leipzigu pozdravlja obilje novih mogućnosti. Od sada fabrika pravi vozila i u individualnim verzijama lakiranja. Prvi BMW serije 1 i BMW serije 2 Gran Coupe za one koji vole manje obične boje su sjajni u Speed Yellow, San Marino Blue, Verde Ermes Green i Nardo Grey.

 

bmw boje01.jpg

 

Crno-bela je i dalje među najpopularnijim bojama za automobile, ali kupci sve više traže izražajnije i individualnije boje. Zastupnici sada nude 160 pojedinačnih opcija boja za BMW serije 1 i BMW serije 2 Gran Coupe. Knjige narudžbina sa tom posebnom pogodnošću boja su se ispunile, te će pogon imati pune ruke posla do kraja godine, a sledeća velika narudžbina je za 180 vozila BMW 118d u srebrnoj, ruby crvenoj i ljubičastoj boji za BMW Japan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boja automobila ima važan uticaj na cenu polovnjaka

 

jay-kay 1.jpg

 

Možda ste u naletu nežnosti odlučili da kupite ljubičasti automobil ili želite da ga uparite sa trenerkom iste boje, ali ako želite što bolje da prodate polovno vozilo, bežite od te boje. Nemačka platforma za prodaju automobila Mobile.de je sprovela veliko istraživanje i, verujte, izbor boje može da vas košta.

 

Na automobilu u ljubičastoj boji ćete izgubiti oko 27% od prosečne cene vozila, srebrnoj 25%, zlatnoj 23%, crvenoj 11.5%, plavoj 9.8% i zelenoj 1.3%. Možda je crvena odličan izbor za Ferrari, ali ako kupujete poslovnu limuzinu poput Volkswagen Passata ili BMW-a Serije 5 ta boja je neprikladna, odnosno doneće vam glavobolje pri prodaji, kažu u Mobile.de. Nećete pogrešiti ako kupite narandžasto vozilo (sve, naravno, zavisi od klase) jer ona donosi 5.4% višu cenu od proseka pri prodaji vozila, još su bolji izbor bela sa 5.9%, crna sa 9.5%, siva sa 9.7% i žuta sa 13.3%. Mobile.de je primetio da se isti automobili sa živopisnijim bojama mnogo manje pregledavaju na internetskim oglasima nego oni sa neutralnijim bojama poput sive ili crne. Uvek imajte na umu da boja mora da odgovara klasi automobila, odnosno nekakvim prosecima - ako želite da dobro prodate polovno vozilo. Izbegavajte i trendovske boje, koje su u modi neko vreme, ali brzo će postati trn u oku...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...