nidza 621 Posted November 26, 2012 Kod nas se baš lako isprave greške, naročito u državnim službama. ;-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
DraganUS 450 Posted November 15, 2013 (edited) Na koliko cesto treba da se pali auto u garazi posto planiram da ga spakujem da prezimi. Posto ce mi stojati 2 -3 meseca tokom zime, da li ga je pametno ostaviti na gumama?Koliko cesto da se pali u toku nedelje, meseca... Hvala puno na pomoci. Edited November 15, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane000 108 Posted November 15, 2013 Trebalo bi da se upali jednom nedeljno i da radi dok ne dostigne radnu temperaturu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted November 15, 2013 A mozda i provozati,zbog guma...Ako ne planiras da ga vozis,mozda da ga podignes na klocne da se gume ne bi izdeformisale. Kada ga palis,a preporucljivo bi bilo jednom nedeljno jer je hladno,nemoj paliti nikakve potrosace Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted November 15, 2013 I šta kad postigne radnu temperaturu? Dajte ljudi malo ozbiljnosti. Dakle, treba ga upaliti i VOZITI neko vreme. Recimo 5-15km da postigne radnu temperaturu i da se CEO auto ugreje i malo "prodrma". Na kraju krajeva i da se akumulator dopuni kako treba, što u mestzu nikada neće uspeti. Sad, da li to raditi jednom nedeljno ili na 10 dana, to je individualna stvar. Na primer, kada se ide na skijanje preporuka je da se ne pali auto sve vreme dok se ne krene kući (osim naravno u slučajevima kada će se voziti dovoljno da se akumulator dopuni). Evo primera. Odem ja na skijanje pre par godina u Rtanj na Kopaoniku i sad tako popodne-predveče nama zatreba uvek ponešto iz prodavnice ili nas prosto mrzi da idemo peške. Upalim ja auto odemo do Konaka (ko ne zna nema ni kilometar), kupimo šta treba, prošetamo se vratimo se nazad u Rtanj. Drugi dan isto. Treći dan opet. Četvrti dan krenemo po već uobičajnoj proceduri, međutim auto ni da bekne. Akumulator ni da cakne. Jedva nekako i na kablove ga upalih. Provozam ga 10ak puta do Putnika i nazad i ugasim. Nisam ga palio do osmog dana kad smo krenuli kući. Ustanemo ujutru spremni da se auto neće upaliti, tu su kablovi, "donor" al' reko' 'ajde da probam... auto pali bez greške. Pored mene lik došao pre dve nedelje nije nijednom upalio auto, okrenu ključ i upali k'o iz one ženske stvari Dakle, nije problem i ako se auto pali i na 15 dana, samo je važno da se dobro zagreje, provoza i dobro dopuni akumulator. Takođe, ako pada sneg, nemoj ga čistiti jer on služi kao izolator i uspeva da napravi malu razliku u temperaturi ispod haube, a poznato je da akumulator značajno oslabi na nižim temperaturama i da je svaki stepen bitan Quote Share this post Link to post Share on other sites
majstormica 25 Posted November 15, 2013 A zašto jednostavno ne bi skinuo akumulator za to vreme, i nema potrebe da ga pališ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 15, 2013 Oko vađenja akumulatora zimi evo teme:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=51111 Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheCityAndTheStars 1 Posted November 15, 2013 (edited) Otvaram ovu temu sa ciljem da cujem misljenja kolega forumasa o "problemu" koji imam, a sigurno je jos neko imao slicnu dilemu..Evo konkretno moj slucaj:1998. Fiat Bravo 1.8 16v - pre par dana istekla mu je registracija.U toku godine presao sam sa njim oko 4.000 km (najveci razlog za to je sluzbeni auto)Ne bih da placam registraciju i da kupujem komplet zimskih guma itd. ako vec auto ne koristim kako dolikuje!A gorivo je preskupo da bi se vozikao iz cistog zadovoljstva i eto da auto ne stoji stalno u garazi..Razmisljao sam o prodaji, mada cene su jako male a ko zna sta nosi sutra i kad ce auto opet da mi zatreba.Dakle, sta raditi sa svojim cenjenim ljubimcem kad za njim vise nemate potrebe?Druze, procitah temu i jako je zanimljiva i korisna. Zanima me sta je na kraju bilo sa tvojim autom? Izvini ako si napisao u drugoj temi jer nisam pratio tvoje postove i teme. Moje licno iskustvo na ovu temu je bilo kada su mi uzeli dozvolu na 3 meseca i to se bas potrefilo sa isticanjem registracije.Nisam se puno informisao tada pa sad vidim da sam malo gresio, ali nikakvu stetu nisam napravio na automobilu.Dakle, to se desilo tokom letnjih meseci. Auto sam parkirao u garazu i odmah vratio tablice jer sam znao da ce stajati 3 meseca. Napravio sam ustedu u registraciji jer dodatni troskovi tablica i saobracajne su bili manji od registrovanja auta koji ce da stoji tri meseca. Za ta tri meseca sam ga upalio dva puta na 10 minuta i kod paljenja prvo zaverglao i upalio na kratko (2 sec), ugasio, pa upalio normalno zbog podmazivanja. Jednom, posle mesec, dva sam ga pomerio malo u garazi zbog guma.Nikakvu stetu nisam napravio na automobilu jer sam ga posle toga vozio nekih 2 godine i oko 40K km bez kvarova, ali da sam ovu temu procitao pre tog dogadjaja, definitivno bih ga najamnje jednom mesecno vozio bar 3-5 kilometara uz prethodno zagrevanje u mestu. Da je to stajanje bilo zimi, definitivno bih ga posle svake voznje morao prati dobro zbog soli....sto je zaista veliko maltretiranje, tako da nikada ne bih drzao auto koji ne koristim u svom vlasnistvu. Izuzetak je visa sila u vidu oduzimanja dozvole i to max do 3 meseca. Auto koji mi je tada stajao je bio star 3 godine i kupio sam ga novog, da sam izgubio dozvolu na 6 meseci, prodao bih ga u sekundi i prezalio ogroman gubitak u ceni. Edited November 15, 2013 by TheCityAndTheStars Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cartman 0 Posted November 15, 2013 Auto skoro godinu dana nije aktivno koriscen, stajao je u garazi na tockovima i 2-3 puta mesecno je vozen po 5-10km..Tablice sam vratio tek sad pri registraciji i nisu mi pravili problem oko toga.Tehnicki je prosao regularno i za ovih mesec dana nisam primetio bilo kakve posledice koje bi nekoriscenje moglo prouzrokovati.Sve u svemu ispalo je extra, kao da sam pauzirao vreme godinu dana sto se tice Brava Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 6616 Posted November 16, 2013 Ustedeo si jednu registraciju minus cena novih tablica. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sirius9 29 Posted June 24, 2014 (edited) Pozdrav drugari, postoji li neka posebna procedura za paljenje auta koji je stajao dve godine, nije palje uopšte, akumulator riknuo,nije bilo keša za registraciju tako da samo burazer i ja samo digli auto da ne stoji na gumama i to je to, čekao je boljavremena. Motor je dizelaš, gorivo je stajalo u rezervoaru celo vreme, menjač je automatski tako da ne može ni da segura pre paljenja da bi ulje u motoru malo procirkulisalo!!! Zahvaljujem unapred Edited June 24, 2014 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted June 24, 2014 Kontam ovako: - izbacivanje goriva koje je u njemu i sipanje svežeg- možda ne kompletna zamena odmah u startu, ali svakako dolivanje malo svežeg ulja- i naravno svež akumulator E sad... od stajanja je moglo svašta da se dogodi (vlaga, kondez, rđa...), ali mislim da bi ovo bilo dovoljno za početak... Quote Share this post Link to post Share on other sites
DraganUS 450 Posted June 24, 2014 Jel bi pomoglo da se naspe par kapi ulja direknto u cilindre pre paljenja i okrenuti radilicu pa puta lagano? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 24, 2014 Da ispustiš hladno ulje pola taloga bi ostalo.Vidi samo gorivo promeni ili dolij dosta svežeg. Upali ga neka malo odradi i onda zameni ulje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted June 24, 2014 Znam za foru da se ispusti ulje, zatvori dovod goriva, u karter sipa nafta (jos bolje d2), izverglas malo, pa ispustis smece, opet nova nafta, verglanje ispustanje pa treci put ulje, vezes dovod goriva, upali se.U slucaju da je nafta i drugi put bila prljava onda vrlo brzo ispustanje ulja opet, naravno vruceg.Gorivo u svakom slucaju novo, ono sto je u rezervoaru baciti, filter goriva i ulja baciti-zameniti.To bi trebalo biti to. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sirius9 29 Posted June 24, 2014 Hvala na savetima,dakle da rezimiram, procedura bi bila > staviti novo gorivo, nov akumulator (svakako, pošto stari ne bi ni skuter mogao da upali), upaliti da zagreje ulje i onda ga zameniti.Prilično sam siguran da nije pustio ni kapi ulja tokom stajanja, motor je inače mercedesov V5 turbo dizle... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sirius9 29 Posted August 4, 2014 (edited) Evo čisto da javim kako je prošlo paljenje:- kupljen nov akumulator,- 20 litara novog dizelapošto je procedura ispuštanja starog goriva bila prilično komplikovana za kućnu radinost samo je skinut separator vode koji je pri motoru, ispušten sadržaj istog, vraćen nazad, interesantno odma tu pored ima ručna pumpa, izgleda kao onaj balončić što lekari imaju na aparatima za merenje pritiska, time je povućeno gorivo koje je stajalo u vodovima, izbačeno, u rezervoar sipano onih novih 20L pre toga, kad se separator ponovo napunio, prekrstili smo prstiće i burazer je okrenuo ključ iiiiii auto je upalio kao da je pre 2 sata vožen bez ikakvog kašlanja, cviljenja, grebanja, najnormalnije upalio u sekundi, prosto neverovatno Sada je na redu vožnja kod vulkanizera pošto je jedn guma sumnjiva, ispušta negde i zamena ulja kao i sipanje tečnosti za brisače koju smo jedva nekako ispustilii pre zime da ne bi pukla posuda ako kojim slučajem smrzne... Edited August 4, 2014 by Sirius9 Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted August 4, 2014 Koji je auto u pitanju ako nije tajna? Može li koja slika, malo više podataka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DrFeelGood 0 Posted September 29, 2016 (edited) Paljenje motora 1.9jtd posle par godina Dobro vece.. molim za pomoć.. Nasao sam jedan recimo novi fiat doblo cargo .. 06.2008 14.000km ... u garazi je sigurno 6 god. Zelim da kupim to vozilo.. koje korake treba preduzeti..? Imam i par slicica.. fali mu baterija,merac za ulje, cep poklopca ventila , prelivne... itd.. unapred zahvalan Edited October 3, 2016 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan BG 720 Posted October 1, 2016 Potrazi ovu epizodu, pokrenuli su motor koji nije paljen 17 godina, odprilike da je objasnjeno, sta i kako. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DrFeelGood 0 Posted October 1, 2016 Hvala Ivane..! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan BG 720 Posted October 1, 2016 Nema na cemu. Nabavi to sto fali pa na slep. Gde se auto nalazi, table su FR, izvinjavam se ako gresim? Quote Share this post Link to post Share on other sites
DrFeelGood 0 Posted October 1, 2016 U fr. To mi je i komsiluku.. slucajno natrcao i p arkingu.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan BG 720 Posted October 1, 2016 Onda ti je blizu, mislio sam da si ti ovde a auto tamo. Nabavi to sto mu fali i kod majstora, neka ispusti staro ulje, podmaze bregastu, cilindre, rucno okrene motor...zna valjda sta treba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 3, 2016 @DrFeelGood Ako ti još uvek treba poneki savet oko ovoga, pogledaj sada nakon spajanja tema, i sve ranije napisano u temi na kojoj smo. Quote Share this post Link to post Share on other sites