Jump to content
FAS Euroauto Goran
Tony GP

Fiat Grande Punto - pali se sijalica pojasa

Recommended Posts

gde se nalazi konektor, vidim ispod sedista idu dva kablića u onu kutijicu na podu, jedan je za airbag to znam a drugi ne vidim gde ide

Ovo je ispod sedista

IMG_20210823_181937.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam da otkacim ovaj manji konektor ali opet se isto desava

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ček, ne razumem, otkačiš taj mali konektor i ponaša se kao da je zakačen tj kao pre nekad pišti nekad ne? Ili stalno prijavljuje grešku kao da je pojas otkačen?

Edited by andreja.micovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebas te dve žice nakonektoru da poveže i neće sijati

Share this post


Link to post
Share on other sites

stalno prijavljuje gresku kad se raskaci.

 

znaci da u samom dzeku na podu koji ostaje prespojim ta dva pina nekom zicom?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

  

1 hour ago, OMP said:

Probao sam da otkacim ovaj manji konektor ali opet se isto desava

Naravno, jer Airbag centrala i dalje vidi prekid kola :) .

Prekidac i vozackog i suvozackog pojasa okidaju masom, direktno na centralu Airbag.

I to vozacki prekidac (I045) na pinovima 5 i 10, a suvozacki prekidac (I046) na pinovima 6 i 9 AirBag centrale (M060), druga slika:

 

199003589.thumb.png.2a3620e28f10e3b666ca1f1813d8dbf8.png 199003590.thumb.png.e7a313ad56ae2786c425a4df0ea6a37f.png

 

Ako nekome zatreba - evo i lokacije komponenti za ceo Airbag sistem na Punticu:

 

199003086.thumb.png.b4c6234c9adfbbd4edec6c35650cec58.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da zatvoris kolo na konektoru, kao sto ljudi vec rekose ;) . Nego ja ostavljam seme i zbog clanova koji ubuduce budu citali temu.

Licno bih uvek sredio sam prekidac pojasa da on bude u funkciji, umesto prčkanja sa žicama i prevezivanja. Ipak je sistem bezbednosti u pitanju i treba da te obavesti i ako pojas slucajno nije vezan (a ne da imas simulaciju stalno ukopcanog). Bar ja tako razmisljam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja i hocu da sredim kopcu konkretno ali morao bih da vadim sediste van da bih nju skinuo kako mi se cini i pitanje sta sa njom mogu da uradim tj gde je problem u kopci. Ako se ne varam lampica pojasa ima veze sa airbagom tj ako svetli lampica airbag valjda nije tad u funkciji? to mi je bitnije nego da znam dal sam vezan ili nisam :)

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih rekao da tako radi, bar koliko ja znam. Sistem je dosta komplikovaniji, da li nekoga ima detektuje se senzorom prisutnosti u sedalnom delu. Airbag-ovi rade u 2 stepena naduvavanja (Multi-stage, koji je krenuo jos sa Stilom), u zavisnosti od jacine udara. Slicnu logiku imaju i zatezaci pojaseva. Zato i kazem da se ne bih igrao da nisi vezan, a Airbag sistem radi.

 

PS: Proverio sam eLearn za svaki slucaj - ako dobro tumacim i oni to naglasavaju crvenom ikonicom upozorenja i velikim slovima (ja sam dodatno uokvirio):

 

 Untitled.png.69f05f1beee58060339ee779ce7f5702.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
10 hours ago, Ivan said:

Zato i kazem da se ne bih igrao da nisi vezan, a Airbag sistem radi.

 

 

mozda se nismo razumeli ali pojas je uvek ukopcan, znaci sama kopca radi i pojas dobro drzi, probao sam da ga cimam i nece da se otkaci, jedino sto negde gubi kontakt pa pali lampicu i pisti, cim malo pipnem pojas ili mrdnem ugasi lampicu e to je ono sto mene nervira, mrdnem se malo u voznji i on pali signal...da nece uopste da se ukopca naravno da se ne bih igrao sa tim.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivan je vise aludirao na situaciju sednes da se prevezes 100-200m od kuce, i ono neces da se vezes jer je tu blizu a nece ti pistati jer si zavarao sistem kad ono iskoci medved, ti u njega i aktivira se airbag. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa dobro svakako se ne vezujem za tako male realcije, pistalo ne pistalo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Upravo ovo sto Andreja kaze - krenu ljudi, ne pisti i zaborave... 

Doduse, ima ih i koji stalno voze sa tim stalno ukopcanim varalicama, po principu "nece meni". Mada sve manje, kako su krenuli da rebraju za pojaseve. A gledali ste testiranja, sta se desava pri otvaranju bag-ova ako telo nije cvrsto u sedistu. Ovde i bag i zatezac rade sa dvostrukom logikom/snagom ispaljivanja i zatezanja. Ne znam, ja ipak volim da sve radi kao fabricki, pogotovo kada je sistem bezbednosti u pitanju. Krstio sam se i levom i desnom sta su sve radili na mucenom Stilu, otpornik ovde, otpornik onde, samo da ne sija trudnica :D. Mislim se, ne daj Boze da ti zatreba, da li si sve nakalemio, odabrao otpornosti i zalemio da to radi. Mi smo se svojevremeno zaje*avali da jos niko nije potvrdio da te seme zaista rade u praksi :D

Naravno, cela prica je drugarska, u najboljoj nameri ;). 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jasno je sve to ni ja ne volim da prckam nesto sto ugrozava bezbednost i uopste rad automobila, obzirom da ovo nije povezano sa airbagom kako sam mislio onda mi nije nesto bitno dal ce da me signal upozoravati da nisam zakacio pojas, bitno mi je da jesam vezan i airbag radi,  po pitanju vezivanja pojasa sam vrlo savestan, kad udjem u auto prvo vezujem dete pa sebe i onda krecem, ako se nekad ne vezem na vrlo kratkim relacijama to je svesno, retko kad da mi se desavalo da zaboravim da se vezem ako se i desi setim se u prvih 100m. 

U ovom slucaju me izludjuje pistanje a znam da sam vezan, a sto je najgore cesto u toku voznje zapisti pa me strecne sta je sad. Lampica da ostane da svetli mi ne smeta ali zvuk smara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sve OK ;) , ja uradih ono sto je do mene - okacih seme sistema iz eLearn i pricu oko tehnike (uz cisto licno vidjenje tematike generalno).

A svako neka radi kako mu odgovara i misli da treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cisto informativno, ne moze djagnistikom da se ugasi pistanje pojasa, sad smo probali, moracu ipak da skinem sediste i rasturim kopču pa da vidim dal pomaze ciscenje ili cemo fizicki da ga prejebemo da ne pisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

resen problem, morao sam da skinem sediste  rasturim kompcu, nije bila prljava ali nije imala dobar kontakt na prekidacu kad se udene kopča pojasa, tako da sam to resio i sad nema problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravi i jedini ispravan pristup :thumbup: . A ne zabasurivati problem, prelemljivati pinove, gasiti lampice (kao sto su mnogi radili sa "nesrecnim" Stildzama i od njih nazalost pravili lomine)...

On 8/23/2021 at 9:13 PM, Ivan said:

Licno bih uvek sredio sam prekidac pojasa da on bude u funkciji, umesto prčkanja sa žicama i prevezivanja. Ipak je sistem bezbednosti u pitanju

Bar ja tako razmisljam.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...