Jump to content
Goran
neshaoct

Najvažnija opšta pravila F1

Recommended Posts

Da li su performanse McLarena na potrosenim pneumaticima, koje su impresionirale sve polovinom sezone - nekako naprasno nestale sa otvaranjem istrage o upumpavanju vode u pneumatike?

Samo naglas razmisljam :) ...

 

FIA zatvorila istragu oko sumnji sa upumpavanjem vode u gumama

 

Pirelli_Gume_2022_Setovi.jpg.webp

 

Vladajuće telo za sada se više neće baviti ovim pitanjem.


Tokom VN Sao Paula, pojavile su se prve sumanje da je pojedini timovi upumpavali vodu u gumama, koja se zadržavala na unutrašnjoj strani i na taj način ekipe su lakše mogle da kontrolišu radnu temperaturu. Prvi koji je to prijavio jeste Red Bull, pošto su oni sami ovaj trik testirali pre nego što ga je FIA zabranila a ljudi koji su kasnije napustili ovaj tim ovo saznanje preneli u druge ekipe. Ovi navodi su isplivali u javnost tokom VN Singapura kada se sumnjalo da su pojedini tragovi vode uočeni na felnama, u momentima kada su gume skidane u Pirelijevoj garaži.

 

FIA je nastavila sa istragom u Brazilu, gde je tehnički delegat Nikolas Tombazis lično proverio gume i felne nakon trke u Interlagosu. Pošto ni tada nisu naišli na nikakve dokaze, vladajuće telo je zaključilo da ni jedan tim nije prekršio ovo pravilo.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferari potvrdio da će snabdevati Kadilak motorima i menjačima

 

67587a0c4e5f24001074a2ca-scuderia-ferrari-cadillac-2026-news.jpeg

 

Novi američki tim je obezbedio sebi snabdevanje ključnim komponentama pred ulazak u šampionat od 2026.


Kadilaku se vrata otvaraju pošto će Zauber od 2026. postati fabrički tim Audija i prebaciće se na potpuno nove motore koje će pripremiti nemački proizvođač.

Ferari je danas potvrdio da dogovor sa Kadilakom naravno zavisi od toga da li će FIA i zvanično potvrditi novi tim za 2026.

Liberty Media, koja je vlasnik Formule 1, je prošlog meseca objavila da je postigla načelni dogovor sa General Motorsom oko formiranja 11. tima u šampionatu.

General Motors se takođe kod FIA-e registrovao kao proizvođač motora i očekuje se da će do kraja ove dekade i oni postati pun fabrički tim.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIA ukinula “Mini” DRS i uvela rashladni sistem za vozače

 

FIA_Zastava_1.jpg.webp

 

U narednoj sezoni imaćemo neke izmene.


Pošto je Svetski Savet Motor Sporta zasedao u Ruandi, odlučeno je da se od naredne godine uvede rashladni sistem za vozače. Inače, svima je jasno da su oni izloženi visokim temperaturama a prekretnica svega toga bila je prošlogodišnja VN Katara kada su neki pojedinci zbog lošeg zdravstvenog stanja morali da odustanu sa trke.

Zbog toga FIA je tokom ove godine uspešno testirala rashladni sistem koji je sada i zvanično odobren za upotrebu. Po novim pravilima, ukoliko prema predviđanjima FIA-nog zvaničnog radara temperatura vazduha ima potencijala da pređe 30.5 stepeni, onda zvaničnici imaju pravo da proglase “toplotnu nepogodnu” zbog čega bi vozači morali da uzmu svoje kombinezone sa rashladnim sistemom a težina bolida zajedno sa vozačem bi bila povećanja na dodatnih 5kg.

 

 

Takođe, FIA je ovoga puta zabranila sistem koji je u ovoj sezoni uočen na Meklarenu tokom VN Azerbejdžana, kada se se uvijao glavni element zadnjeg krila i tako pravio dodatne otvore, zbog čega je dobio naziv “Mini” DRS.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sada samo na nivou traceva, ali svakako i kao mogucnost lepo zvuci :) .

Za mene ubedljivo najatraktivniji agregati u istoriji F1.

A dozivljaj i zvuk F1 poistovecujem sa zvukom V10 motora. A ne zvukom ovih danasnjih hibridnih kosacica...

 

AMuS: FIA krenula sa diskusijom za povratak V10 motora, oformljena radna grupa

 

Fernando Alonso i Michael Schumacher

 

Izgleda da vladajuće telo razmatra da se vrate atmosferski agregati.


Formula 1 odlučila je da od 2014. godine krene sa upotrebom hibridnih pogonskih jedinica, što je označilo i kraj ere motora V8 motora, koji su se pre toga u najbržem cirkusu koristili od 2006. i tako zamenili V10 agregate.

U poslednjih par godina mogli smo da čujemo razne informacije da su trenutni motori dosta skupi i kompleksni, pa je tako FIA rešila da od 2026. izbaci MGU-H komponentu koja je proizvođačima pravila najviše problema. Sa pojavom održivog goriva sve više mogli smo da čujemo glasove za povratak V10 agregata koji na ovaj način ne bi ugrožavali životnu sredinu, ali su svakako mnogo atraktivniji za gledaoce.

 

Rubens_Barrichello_Ferrari_Ralf_Schumacher_Williams_2004.jpg

 

Kako javlja Tobi Gruner, novinar Auto Motor und Sporta, bilo je određenih diskusija unutar FIA-e da se ova trenutna pravila zadrže još dve godine pre nego što se u 2028. Formula 1 prebaci na V10 motore. Takođe, postoji još jedan predlog, a to je da se pravila iz 2026. koriste tri umesto predviđenih pet godina i nakon toga se u šampionat ponovo vrate V10 agregati. FIA je već oformila grupu za rad na V10 pogonskim jedinicama.

Za sada nemamo zvaničnu potvrdu ove informacije.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...