Jump to content
neshaoct

Najvažnija opšta pravila F1

Recommended Posts

Osvajanje poena

Prvih 8 vozača na kraju svake trke osvaja poene kako u konkurenciji vozača, tako i za svoje timove u šampionatu konstruktora.

1. mesto : 10 poena

2. mesto : 8 poena

3. mesto : 6 poena

4. mesto : 5 poena

5. mesto : 4 poena

6. mesto : 3 poena

7. mesto : 2 poena

8. mesto : 1 poen

Izuzetak od ovog pravila se odnosi na situaciju kad je trka suspendovana ( npr. zbog nekog incidenta ), i ne može biti nastavljena. Ako je do tada odvozano manje od 75% trke, dodeliće se pola poena od onih koji bi se osvojili da je trka u potpunosti završena. Ako je odvozano manje od 2 kruga, poeni se neće dodeljivati.

Naravno, vozač i tim koji na kraju sezone budu imali najviše osvojenih poena osvajaju šampionske titule. U slučaju ''mrtve trke'', odnosno kad više vozača ili timova ima isti broj poena na kraju sezone, šampionsku titulu osvaja onaj vozač tj. tim koji ima više pobeda.

Trening i Kvalifikacije

Na svakoj Velikoj Nagradi ( trci ), svi vozači mogu učestvovati na dva treninga koji traju po 90 minuta, a voze se petkom ( osim na Velikoj Nagradi Monaka gde se voze četvrtkom ).

Subota počinje sa treningom pre podne u trajanju od 60 minuta, i zvaničnim Kvalifikacijama popodne koje takođe traju 60 minuta. Treninzi petkom nisu obavezni.

Treninzi subotom su obavezni, i vozač mora uzeti učešće bar u jednom od njih kako bi bio u mogućnosti da vozi trku u nedelju.

Zvanične kvalifikacije subotom popodne su podeljene na tri dela :

Q1

Traje 20 minuta.

Svih 22 vozača mogu izaći na stazu kad god žele u toku trajanja ovog dela kvalifikacija, i mogu napraviti koliko god krugova žele.

Po isteku 20 minuta, 6 vozača sa najlošijim izmerenim vremenom se nije kvalifikovalo za dalje učešće u zvaničnim kvalifikacijama, i oni pune pozicije od 17. do 22. mesta na startnoj listi.

Prvih 16 ulazi u Q2, koji počinje posle pauze od 7 minuta.

Q2

Traje 15 minuta.

Na početku ovod dela, sva vremena ostvarena u Q1 se brišu ( kao da nikada nisu postojala ).

16 preostalih vozača mogu izaći na stazu kad god žele u toku trajanja ovog dela kvalifikacija, i mogu napraviti koliko god krugova žele.

Po isteku 15 minuta, 6 vozača sa najlošijim izmerenim vremenom se nije kvalifikovalo za dalje učešće u zvaničnim kvalifikacijama, i oni pune pozicije od 11. do 16. mesta na startnoj listi.

Prvih 10 ulazi u Q3, koji počinje posle pauze od 8 minuta.

Q3

Traje 10 minuta.

Na početku ovog finlanog dela kvalifikacija, sva vremena ostvarena u Q2 se

brišu ( kao da nikada nisu postojala ). Vozači mogu izaći na stazu kad god žele u toku tih 10 minuta, i odvozati koliko žele krugova do isteka 10 minuta.

Po završetku finalnih 10 minuta jurcanja po stazi, na osnovu izmerenih vremena formiraju se startne pozije na sutrašnjoj trci, zaključno sa 10. mestom.

U toku trajanja treninga vozači se ne smeju neopravdano zaustavljati na stazi, niti smeju ometati svoje rivale. Odluku o tome donose zvanične sudije, i ukoliko odluče da je bilo ovih prekršaja, ostvareno vreme kažnjenom vozaču može biti izbrisano.

Startna procedura

Startna procedura počinje 30 minuta pre zvaničnog starta Velike Nagrade. Tada se otvara pit line.

Od tog momenta, vozači mogu izaći iz svojih boksova, i provozati krug na stazi. Prilikom obavljanja tih krugova ne smeju prolaziti preko startno/ciljnog pravca, već uvek moraju koristiti prolazak kroz boks. To su tzv. izviđački krugovi, u kojima vozači mogu još jednom proveriti uslove na stazi.

Pit line se zatvara 15 minuta pre početka Velike Nagrade. Svi bolidi moraju do tada izaći na startno ciljni pravac. Ako neki od vozača ostane u boksu, trku će morati početi odatle, tj. startovaće iz boksa.

10 minuta pre početka Velike Nagrade, na startnom poretku može ostati samo tehničko osoblje timova, zvaničnici Trke, i naravno vozači. Dakle, otac, brat, devojka, i razne slavne ličnosti moraju otići. ;)

1 minut pre početka trke svi vozači moraju startovati svoje motore. Kompletno tehničko osoblje nakon pokretanja motora mora napustiti startni poredak. Vozač ostaje sam sa svojim bolidom najkasnije 15 sekundi pre paljenja zelenog svetla na semaforu.

Vozač koji ima problem sa svojim bolidom, mora podići ruku pre nego što se upali zeleno svetlo. Tada se suspenduje startna procedura, a osoblje pored staze će taj bolid odgurati u boks. Ukoliko bolid upali prilikom guranja, može se vratiti nazad na svoju poziciju u startnom poretku. Ako ne, mora u boks, odakle će i startovati.

Tokom kruga za zagrevanje nije dozvoljeno probati start trke. Dakle, vozači tokom kruga za zagrevanje ne smeju zaustavljati svoj bolid na stazi kako bi probali start iz mesta.

Preticanje u krugu za zagrevanje nije dozvoljeno. Jedini izuzetak je preticanje bolida koji ima neki tehnički problem. Bolid koji je imao tehnički problem i ostali su ga zbog toga pretekli, može se ( ukoliko se tehnički problem prevaziđe ) vratiti na svoju poziciju, dakle može obići sve one koji su ga pretekli u krugu za zagrevanje.

Ukoliko neki bolid po startovanju kruga za zagrevanje ostane na startno ciljnom pravcu i zbog toga ga svi bolidi preteknu, a onda vozač uspe nekako da pokrene svoju Formulu - mora ostati poslednji, odnosno ne može se vratiti na svoju poziciju, i zato će startovati kao poslednji.

Po završetku kruga za zagrevanje, i nakon što svi vozači zauzmu svoje pozicije na startu, pale se crvena svetla na semaforu u intervalima od jedne sekunde. Istovremeno gašenje svih crvenih svetala je signal za Start trke.

Ukoliko neki vozač ima problem pre, ili u toku paljenja crvenih svetala, mora podići ruku. Odmah nakon toga se zaustavlja dalja procedura starta, bolid se sklanja sa startnog poretka, i nakon toga se kreće u novi krug za zagrevanje koji će se brojati kao odvozan prvi krug trke.

Izuzetak od ove precedure može biti zbog lošeg vremena.

Ukoliko počne kiša 3 minuta pre trke, svetla za prekid startne procedure će se upaliti, i to znači da tehničko osoblje može zameniti gume na bolidu, odnosno staviti gume za kišu. Tada se startna procedura vraća na onu fazu 10 minuta pre početka Trke.

Ukoliko su vremenski uslovi veoma loši, direktor Trke može ili odložiti start dok se ne poprave vremenski uslovi, ili odlučiti da bolidi startuju iza bezbednosnog automobila ( Safety Car ).

Dopunjavanje goriva

Tokom treninga dopunjavanje gorivom je moguće samo u boksu ( unutar timske garaže, a ne ispred nje ), ili u FIA garaži. Sistemi za brzo dolivanje goriva se mogu koristiti samo tokom trke i zvaničnih kvalifikacija. Svi mehaničari koji rade sa aparatom za brzo dolivanje goriva moraju nositi kombinezone otporne na vatru, a prenosivi uređaj za gašenje mora biti odmah uz aparat za brzo dolivanje goriva kako bi se najbrže moglo reagovati u slučaju izbijanja požara.

Timovi su slobodni da napune rezeorvare svojih bolida koliko god žele tokom treninga, kao i delova Q1 i Q2 tokom zvaničnih kvalifikacija, kao i prilikom odlazaka u boks tokom trajanja trke.

Ali, količinu goriva koja se sipa neposredno pre početka dela Q3 tokom zvaničnih kvalifikacija, nije dozvoljeno naknadno menjati, kao ni dolivati gorivo posle završetka kvalifikacija. Sa količinom goriva sipanom za Q3, manje onaj deo koji se potrošio tokom 10 minuta finalnog dela kvalifikacija, bolidi moraju startovati na sutrašnjoj trci.

Dopunjavanje goriva tokom trke, dok je ona suspendovana, nije dozvoljeno. Izuzetak je ukoliko se bolid već nalazio na putu za ulazak u boks, ili je već bio u boksu.

Testiranje

U prošloj sezoni, FIA je ograničila kilometražu koju su timovi mogli potrošiti na testiranje i usavršavanje svojih bolida, na 30.000 Km tokom jedne kalendarske godine. Međutim, broj kilometara koji su izvezli mladi vozači ( nisu zvanični vozači tima ) tokom treninga, kao i vožnje u promotivne svrhe se nisu brojale u tu cifru od 30.000 Km. Testiranje se može obaviti samo na stazama koje je FIA odobrila za tu svrhu, i timovi su pre početka testiranja morali da obaveste nadležni organ FIA kako bi se eventualno poslalo osoblje koje će nadgledati testiranja. Svi bolidi su na testiranju morali da imaju FIA odobren ECU ( Electronic Control Unit ).

Testiranje tokom sezone je od 2009. godine zabranjeno.

Pneumatici

Svi timovi F1 koji će učestvovati u šampionatu 2009. godine će koristiti isti Bridgestone pneumatik. Glavna prednost postojanja jednog snabdevača umesto više njih je neutralisanje razlike na trci koja se mogla napraviti korišćenjem lošije, ili bolje gume ( jer je bilo više dobavljača ). Ovako svi voze istu gumu, sa istim svojstvima, plus su troškovi manji.

Na svakoj Velikoj Nagradi, timovima F1 se daju dve varijante mešavine gume za suvo vreme. Ukoliko uslovi na trci ostanu suvi, vozači moraju provesti trku na obe varijante guma ( tvrđa i mekša varijanta ). Mekša varijanta ima specijalnu, lako vidljivu oznaku, koja omogućava gledaocima da vide na kojim gumama je određeni bolid, tj. za kakvu taktiku su se timovi odlučili po pitanju pneumatika.

Tokom trkačkog vikenda, svaki vozač ima na raspolaganju 14 kompleta guma za suvo vreme, 4 kompleta za kišu, kao i još 3 kompleta guma za ekstremne uslove na stazi, odnosno za jaku kišu. Timovi slobodno biraju koju varijantu kišnih guma će koristiti. Ako se startuje iza Bezbednosnog vozila, kišna guma za ekstremne uslove je obavezna.

Svaka guma ima svoj BAR Code koji dobija na početku trkačkog vikenda, tako da FIA može pažljivo pratiti njihovu upotrebu, i starati se da timovi ne prekrše pravila.

Suspendovanje i nastavak trke

Ukoliko je trka suspendovana zbog nekog incidenta ili loših vremenskih uslova, osoblje pored staze će mahati crvenom zastavom. U tom trenutku se zatvara izlaz iz boksa, svi vozači moraju usporiti, preticanje je zabranjeno, a onda moraju stati u jednoj koloni sa vodećim bolidom na početku kolone. Svaki vozač koji ode u boks nakon pokazivanja crvene zastave će dobiti kaznu ''prođi kroz''. Nakon što se formira kolona, Safety Car izlazi na stazu, i dolazi ispred prvog bolida u koloni.

Mehaničari mogu, dok je trka suspendovana, izaći iz boksa, i preduzeti određene intervencije na svojim formulama. Dopunjavanje gorivom nije dozvoljeno. Bolidi koji su se zatekli u boksu kad je pokazana crvena zastva, ostaju tamo ( jer je izlaz iz boksa zatvoren ), i na njima mehaničari takođe mogu raditi, ali je njima dozvoljeno i dopunjavanje gorivom. Bolidi koji su u boksu se mogu vratiti nazad na stazu tek kad se trka nastavi. Najmanje 10 minuta pre nastavljanja trke, biće dato upozorenje od strane Bezbednosnog automobila, koji će i voditi kolonu u prvom krugu posle nastavljanja trke. Nakon tog prvog kruga koji vodi Safety Car, on odlazi u boks, a bolidi nastavljaju sa punim gasom iz letećeg starta. Dokle god je Bezbednosni automobil na stazi, zabranjeno je preticanje. Ukoliko nije moguće nastaviti trku, pravila kažu da će biti uzeti rezultati koji su bili aktuelni u krugu pre onog kruga u kome je pokazana crvena zastava.

Kazne za vozače

Sudije imaju na raspolaganju spektar kazni kojima mogu podvrgnuti nekog vozača ukoliko on učini prekršaj. U te prekršaje spadaju npr. prerani start ( Jumping Start ), izazivanje udesa koji se mogao izbeći, nefer blokiranje drugog vozača, zadržavanje drugog vozača koji obilazi za čitav krug, prekoračenje brzine prilikom vožnje u boksu, itd...

Dve najčešće vrste kazni za koje se sudije odlučuju su :

prođi kroz boks,

i 10 sekundi stani/kreni kazna.

U slučaju prve kazne, vozač ulazi u boks, mora da poštuje ograničenje brzine za vožnju kroz njega, i onda se vraćča na stazu. Dakle, bez zaustavljanja u boksu.

Druga kazna je teža jer vozač gubi više vremena, s’obzirom da mora uraditi sve kao u prvoj varijanti, plus još 10 sekundi stajanja u mestu. Za vreme tih 10 sekundi stajanja u boksu zbog kazne, mehaničari ne smeju ni pipnuti bolid.

Zavisno od dužine ulaska i izlaska iz boksa, ovim kaznama se može izgubiti i do pola minuta.

Za najteže prekršaje, sudije se mogu odlučiti i za kaznu vraćanja 10 mesta na startu sledeće Velike Nagrade, što ustvari znači da će vozač na sledećoj trci startovati u najboljem slučaju sa pozicije 11.

Od momenta kad sudije obaveste tim da im je vozač kažnjen sa ili kaznom prođi kroz, ili 10 sekundi stani kreni kazne, vozač ima 3 kruga vremena da odradi svoju kaznu. Ako to ne uradi na vreme, biće mu pokazana crna zastava, odnosno biće diskvalifikovan.

Jedini izuzetak od ovog pravila je ukoliko je vozač dobio kaznu u poslednjih 5 krugova trke. Tada ne mora otići u boks da odradi kaznu, ali će na vreme trke koje bude ostvario biti dodato još 25 sekundi, tako da će to uticati na konačni plasman.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ukida se leteći (re)start nakon ''safety cara''

 

115107-f1.jpg

 

Od sledeće godine u Formuli 1 će na snazi biti zanimljivo novo pravilo, koje će u penziju otpratiti aktuelne leteće startove. Tačnije, po završetku faze sigurnosnog automobila, kada isti napusti stazu, svi bolidi će se ponovo postrojiti na startu. Nezvanične informacije otkrivaju da je predlog odobrila F1 komisija, ali još uvek mora da dobije i zeleno svetlo FIA-inog svetskog veća za automobiliske sportove. Potonje će svoju sledeću sednicu održati sledeće nedelje. Novo pravilo će dopustiti bolidima koje su vodeći obišli za ceo krug da se vrate u svoj krug, nakon čega će se kolona uputiti na startno-ciljni pravac i rasporediti na startne pozicije u skladu sa trenutnim poretkom. Kako će i da li će uopšte ova ideja uticati na moguće probleme sa zagrevanjem i pregrevanjem motora ili hlađenjem guma za sada nije poznato.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nova pravila u F1: Starosna granica 18 godina, vozačka dozvola...

 

verstappen.jpg

 

Vozači Formule 1 jedan od naredne godine moraće da imaju najmanje 18 godina, saopštila je Svetska automobilska federacija (FIA). Nova pravila FIA objavljena su dan pošto je tim Toro Roso za predstojeću sezonu angažovao 17-godišnjeg Maksa Ferštapena. Od 2016. godine vozači Formule 1 će takođe morati da imaju sakupljen određeni broj poena u drugim motosport serijama, da su najmanje dve godine proveli u mlađim kategorijama i da poseduju važeću vozačku dozvolu. Kako dalje prenosi Beta, prema novim pravilima, vozači će morati da tačno odgovore i na pitanja o propisima u Formuli 1.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopunjavanje goriva se vraća 2017. godine

 

131309-f1%20ferrari.jpg

 
Kako prenosi Sport klub, čelnici Formule 1 postigli su dogovor da se od 2017. godine zvanično vrati dopunjavanje goriva. Timovi trenutno imaju mogućnost samo da menjaju pneumatike tokom trke, ali ne i da dopunjuju gorivo. Međutim, kao deo novog plana, uvešće se mnoge novine kako bi se takmičenje učinilo zanimljivim. Između ostalog, planira se uvođenje jačih motora, pa će vozila biti brža za pet-šest sekundi po krugu. Predlozi promena usvojeni su na sastanku strategijske grupe Formule 1, kojem su prisustvovali Žan Tod, Berni Eklston i predstavnici najjačih timova u takmičenju.
Inače, dopunjavanje goriva poslednji put je bilo dozvoljeno 2009.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIA želi da uvede ''telemetriju vozača'' u Formulu 1

 

fia.jpg

 
Italijanski Omnicorse piše da FIA želi da uvede telemetrijske podatke o vozačima u Formulu 1.
Tvrde da FIA kasnije ove godine ima u planu da testira ideju o prikupljanju informacija F1 vozača, a radilo bi se o otkucajima srca, temperaturi i informacijama respiratornog sistema. Tako nešto se već koristi u Indycaru, a svrha je, naravno, bezbednost – ovaj potez bi medicinskoj ekipi na stazi dao veoma važne informacije u slučaju nesreće poput onih koje su pretrpeli Jules Bianchi i Fernando Alonso.
McLaren je nedavno priznao da će uzrok Alonsove nesreće s testiranja možda zauvek ostati misterija. ''Sve smo mogli da vidimo kroz telemetriju. U sledeće tri nedelje smo s FIA-om pedantno prošli kroz ceo proces. Rastavili smo taj bolid, radili razne testove, prolazili kroz podatke. FIA je bila briljantna i dala nam je svoje podatke, a mi smo s njima podelili sve što smo mi imali. Međutim, ništa nismo mogli da pronađemo. Fernando je prošao puno različitih testova. Nemam više ništa šta bih mogao da proverim. Realnost je da niko od nas ne zna šta se u stvari desilo'', rekao je McLarenov direktor Jonathan Neale.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIA poručila timovima: Povećajte brojeve ili nema trke

 

156151-rozberg.jpg

 

Svetska automobilska federacija potvrdila je da će od Velike nagrade Španije početi da se primenjuju pravila koja se tiču brojeva i imena vozača na bolidima. Vladajuće telo Formule 1 je timove obavestilo o najmanjim dimenzijama koje moraju da se poštuju. U pismu koje je poslao trkački direktor Čarli Vajting stoji da brojevi moraju da budu visoki barem 23 centimetra, a imena vozača 15. Timovi imaju opciju da koriste skraćenice što se tiče imena vozača, koji moraju da budu kao oni koji se vide na malim ekranima tokom prenosa trka sa leve strane. To znači da Mercedes za Luisa Hamiltona može da stavi HAM, a Ferari za Sebastijana Fetela VET. Ono što je zanimljivo jeste činjenica da su pravila po pitanju dimenzija već duže vreme na snazi, ali se do sada nisu primenjivala u potrebnoj meri. To pitanje se povelo na sastanku Komisije Formule 1, sve zbog želje da se napravi veći spektakl za navijače i one koji gledaju trke preko televizije. ''Broj mora da bude jasno vidljiv s preda bolida i na vozačevoj kacigi'', stoji u Članu 9.2, dok se u narednom dodaje, ''Ime ili skraćenica mora da se nađe na prednjem delu bolida i njegova najveća dimenzija može da bude 25 milimetara. Ime vozača mora da se vidi na spoljašnjem delu bolida i da bude čitko''. Što se tiče brojeva, Vajting je tražio da ne smenju da budu manji od 23 centimetra, da je debljina veća od 40 milimetara i da moraju da budu u kontrastu sa ostatkom bolida. Takođe, potvrđeno je da oni timovi koji ne budu poštovali pravila neće proći proveru i vozačima neće biti dozvoljeno da učestvuju u trkačkom vikendu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro samovozeći sigurnosni automobili u Formuli 1?

 

mercedes%20f1%202.jpg

 

Sigurnosni automobil u Formuli 1 se od 2015. godine nije promenio, reč je o modelu Mercedes-AMG GT S, koji vozi legenda Bernd Maylander. Međutim, šef tehnike F1, Marcin Budkowski, indirektno je dao do znanja da bi Maylander uskoro mogao u penziju. Kako bi promovisali mogućnosti samovozećih automobila, ozbiljno se razmatra opcija po kojoj bi sigurnosni automobil bio opremljen samovozećem tehnologijom, pa bi se po potrebi kretao stazom bez ljudske posade. Na taj način uveo bi se dašak savremene samovozeće tehnologije u F1, ali ne u same bolide, protiv čega se grčevito bore i vozači i ljubitelji ovog sporta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže novo pravilo vezano za masu vozača

 

163515-f1 11.jpg

 

FIA je odlučila da uvede novine u vezi mase vozača u F1, te da tako izjednači sve takmičare u najbržem cirkusu na svetu. Svetska automobilistička organizacija neretko uvodi nove promene u svet Formule jedan, jedna vrlo bitna najavljena je za narednu sezonu. Naime, odlučeno je da minimalna masa za vozače sa sedištem iznosi najmanje 80 kilograma, i to zajedno sa balastom koji obično stoji ispod sedišta vozača. Samim tim će se povećati masa kompletnog vozila, te će sada iznositi 740 kilograma, što je povećanje od oko šest kilograma. Teži bolidi su u podređenom položaju, te su se vozači trudili da skinu što je više moguće kilograma, a ranije sa hibridima V6 to nije bio toliki problem. Uvodi se i zaštita za kokpit pa bi viši i krupniji piloti sa bolidom prelazili dopušteni težinski limit.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izmenjen trkački vikend

 

f1 77.jpg

 

Formula jedan napravila je dve izmene u vikend rasporedu u svojoj 21. sezoni. Trka će početi deset minuta posle punog sata. F1 je saopštila da je odluka donesena zbog boljeg uklapanja u tv program jer ''emiteri obično počinju prenos tačno na pun sat čime se gube napetost i emocije koje karakterišu minute pre starta svake Gran pri trke''. Raspored vikendom za evropske i brazilske trke biće takođe pomeren za jedan sat unazad da bi privukao veći televizijski auditorijum. F1 je saopštila da ''druga manje važna prilagođavanja napravljena su da bi se izbegla preklapanja sa drugim velikim sportovima kao što je FIFA Svetski kup''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pominjao se i u ovoj vesti 15:10, ali sam to izbacio jer sam protumačio da se novinar zeznuo jer se pominje samo pomeranje 10 minuta nakon završenog punog sata (a, to je za Evropske trke bilo 14:00).

Ne znam jesu li dodali ne samo 10 minuta, nego i ceo jedan sat... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da jeste, pomereno je 70min za vecinu trka koje su pocinjale u 14h po lokalnom vremenu. Nocne trke ostaju po starom. Ima negde slika sa spiskom svih datuma i vreme starta (15:10), ali ne znam gde sam video pa da ne trazim. Pomereno je 10min zbog reklama i 60min zbog kao bolje gledanosti na svim kontinentima. Valjda onda evropske staze vise odgovaraju amerikancima a nama vise odgovaraju azijske...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIA odobrila nova pravila u Formuli 1

 

hamilton verstapen.jpg

 

Međunarodna automobilska federacija (FIA) odobrila je promenu pravila kako bi se povećao broj preticanja i bliže trkanje u šampionatu Formule jedan, a sve to u sklopu tekuće inicijative povratka navijača. Od sledeće sezone aerodinamika bolida u Formuli 1 biće pojednostavljena. Formule će imati prednje krilo sa većim rasponom, pojednostavljenim kočionim kanalima i širim zadnjim krilom koje bi trebalo da učini sistem za smanjivanje otpora vazduh (DRS) znatno efikasnijim. FIA je saopštila da su promene pravila odobrena na jučerašnjem Svetskom motosport veću i da su došla ''posle intezivnih istraživanja'', što je dovelo do toga da većina F1 timova da svoj glas. Prednje krilo će takođe će pretpeti promene, pa će tako manje vazduha sa prednjeg krila biti proizvedeno oko spoljne strane guma, što će u krivinama manje ometati aerodinamički potisak i grip bolida koji pokušava da pretekne. Predlog promena pravila je takođe podržan od vlasnika F1 ''Liberti Medija'' i ratifikovani je za 2019. godinu, saopštila je FIA.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alonso: Ako svi budu dobijali poene...

 

alonso 2016 11.jpg

 

Fernando Alonso smatra da će Formula 1 biti manje atraktivna ukoliko odluči da poenima nagradi najbržih 20 vozača u trci. Vlasnici F1 razmatraju opciju da promene pravilo i da, umesto dosadašnjih 10, poene dobije 20 vozača koji prvi prođu kroz cilj. ''U Formuli 1 je uvek bilo teško doći do bodova. Oni su bili poput nagrade za one najbrže. Ukoliko svi budu imali tu mogućnost izgubiće se taj jedinstveni osećaj, ono nešto što ima samo Formula 1'', kazao je Španac. Naredna trka na programu je 22. jula u Hokenhajmringu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neće više biti ''nisam ga video'' u Formuli 1

 

183524-formula 1.jpg

 

Od naredne sezone, zadnja krila na bolidima Formule 1 biće podignuta, a biće promenjena i pozicija retrovizora, sve u cilju bolje vidljivosti za vozače. Svetska automobilska federacija je od početka ove godine radila na uklanjanju problema male vidljivosti u retrovizorima. Taj rad je intenziviran kada je srećom izbegnut veći incident između Karlosa Sainsa juniora i Sebastijana Fetela, kada vozač Ferarija nije video mladog Španca u retrovizorima i umalo je došlo do njihovog kontakta. Prvobitno su postojali planovi da se promene izvrše već za Veliku nagradu Singapura narednog meseca, ali su razgovori sa timovi doprineli izmenama pravila. One će morati da budu odobrene na narednom sastanku Strateške grupe i Svetskog saveta za auto-moto sport, pre nego što budu zvanične, ali veruje da će to biti formalnost.

Nova pravila uključuju podizanje zadnjeg krila za 50 milimetara da bi se stvorio veći prozor vidljivosti. Zbog toga će biti predložena i promena pozicije retrovizira, što će imati i ograničenja da timovi ne bi iskoristili više za korist, nego za bezbednost. Debata oko potrebe za promenom pravila za retrovizore ponovo se javila posle Velike nagrade Belgije, kada Valteri Botas nije pored sebe primetio Stofela Vandornea i slučajno ga izbacio sa staze tokom poslednjeg slobodnog treninga. Planirano podizanje zadnjeg krila doći će kada Formula 1 bude uvela paket promena koje bi trebalo da pomognu prilikom preticanjima. Zadnji deo bolida je već postao širi i dublji, da bi DRS imao veći efekat.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×