Jump to content
FAS Goran
boza_76

Punto mk.1 & mk.2 - lupanje u motoru

Recommended Posts

mislim da višak ulja sagori i uprlja katalizator. Zato nikako preko MAX.

I meni isto u prvih 2 min ujutru kad je zima lupka u desnom delu motora,gledano iz kabine. Cim spusti obrtaje ispod 1000, prede kao mače. kod mene su garant hidropodizači koji lupkaju jer je ulje ladno i gusto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U bre al alupa kao freza na leru,vidi kod mene je ulje stalno na maximumu i cenim da to nema nikakve veze gde je nivo ulja.Motor ako ne trosi ulje nema sta ni da zaprlja.Max za punta ti je 3l po fabrici i toliko i kod mene stane sa filterom a ne 2,7 ili 2,8l i od zamene do zamene ne potrosi ni gram.Seleniju ne sipam odavno ako ti to sta znaci vec Liqui Moly MoS2 10-40w.Ja cenim da imas opasan problem sa uljem tj.njegovim kvalitetom cim ga trosi a polako i razgradi i razredi i onda bude podmazivanje ok.Probaj da sipas nesto drugo tipa motul ili liqui moly polusintetiku 10-40w.Ovo moze opasan problem da ti napravi a ja cenim da je uzrok lose podmazivanje.Dok je bila selenija kod mene hladan motor se na minusu cuo kao fica na leru dok se ne zagreje a sad sa drugim uljem hladan start isti kao kad je motor zagrejan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo oko ulja se slažem da ima razlike od jednog do drugog i da s drugim uljem može manje da lupa kad je hladan, ali da po fabrici u 1242ccm ide 3l ulja,to ne pije vodu. U tehničkom uputstvu stoji 2,8l. Ja kad menjam ulje taman ostane tih 200ml jer sa 2,8l u motoru na meraču fali 2mm da dotakne MAX što je po mom mišljenju taman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa bas kao freza cuka :-(, prvo sam sipao seleniu gold i do 3000km je ulje bilo na max od 3000-5000km je otislo oko 0.5l  onda reko da ga promenim(na predjenih 5 hiljada) i sipao total quarc 7000 i odmah sutradan pojavila se "freza", nisam pametan sta da mu radim vise jako me iritira cak mi jedan komsija kaze pa ne lupa mnogo za jednog JTD veli tako oni rade na leru :-), sreca pa to kratko traje oko 2-3 minuta blage voznje bas me zanima kako ce biti na -10,-15 kad se ovako ponasa na temp oko 0c, ja cu ga vozim i dalje pa nek se raspadne jer majstori kazu da neznaju uzrok i da teram tako, izgleda da se navikao na blagu klimu kod zabara....

Oko kolicine ulja pise u prospektu: 2.5l motor + 0.3l filter a kod prvog sipanja u nov motor 2.8l motor + 0.3l filter

Edited by bambi07

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutros upalim cuka na leru, krenem polako kad ono dok dajem gas lupa pustim utisa se i tako dok ne pocne da se greje, da napomenem jos i to da ako se auto vozi pa ostavi jedno 4-5-6 sati da odstoji i ohladi i ponovo upali nema nikakvih simptoma i lupanja....izvinjavam se ako smaram ali mozda neko prepozna u cemu bi bio problem....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sledeću promenu ulja spremi Seleniu 20k, koja je fabrički preporučena. Možda ćeš utišati tu frezu zbog koje misliš da je ko zna šta riknulo. i ja sam tako tripovao,ali me prošlo.da je stvarno nešto oko motora i da pravi takvu buku-do sad bi 5 puta trebalo da rikne. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravih da napisem- prosle godine posto je ubacen TNG uredjaj, posle nekog vremena je poceo da cakce kao freza ALI SAMO DOK RADI NA PLIN, da ne bude zabune. Tipovao sam na sve i svasta, ali u cemu je bio problem?- Metalni nosac koji drzi nekakve plasticne kockice(ne znam sta mu je to) se polomio i te kockice su pale na gornji deo plasticne usisne grane. prilikom rada motora te kockice su tako vibrirale da se u kabini culo kao da je dizel koji je tek upalio u rano zimsko jutro. Posto je nosac ojacan i odignut  od usisne grane, sve se vratilo u normalu. Banalnost, ali mozda se i kod nekog ponovi, pa nije lose prekontrolisati ko ima TNG sa tim kockicama blizu nekog plasticnog dela. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mislis na moju "nesrecu" mislim da jeste jel sam gledao da su se poklopili zarezi, mada ko ce ga znati skidan je sutradan zupcasti kad je radjena glava, novo iskustvo je to da ako ga ugasim pa potom odmah ponovo upalim radi normalno.....mozda komp...a mozda i slucajnost, skidao svecice dve boje rdjavo-sive dve malo tamnije sive, stavio nove(mada i ove su skoro menjane) i isto, samo sto malo bolje ide.....mogu li tako dizne da stekaju? Da li vredi neki aditiv da sipam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resio sam donekle problem, naime kada upalim hladan auto i on lupa onako kao IMT odmah ga ugasim i ponovo upalim i onda je sve ok, ne znam zasto je to tako i u cemu se razlikuje to 1. od 2. paljenja, hvala svima i pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je stanje slicno, lupka nekako ko dizel ali to je samo kao na jednom cilindru i utisa se posle kratkog vremena. Kazu majstori moguc je aksijalni zazor na bregastoj, a ja iskreno mislim da bi to brektalo i kada je toplije vreme da je luft jer nema nekog pravila, podmazivanje to sam isto uzeo kao razlog jer utisava se dok ulje dodje do lezajeva ili plocica...ali nekako mi prilikom voznje brboce kad krecem i kad ubrzavam isto radi na pinu i na benzinu mislim da imam gremlina u motoru :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...