gile smederevo 574 Posted December 2, 2013 mislim da višak ulja sagori i uprlja katalizator. Zato nikako preko MAX. I meni isto u prvih 2 min ujutru kad je zima lupka u desnom delu motora,gledano iz kabine. Cim spusti obrtaje ispod 1000, prede kao mače. kod mene su garant hidropodizači koji lupkaju jer je ulje ladno i gusto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
plamenni 2 Posted December 4, 2013 U bre al alupa kao freza na leru,vidi kod mene je ulje stalno na maximumu i cenim da to nema nikakve veze gde je nivo ulja.Motor ako ne trosi ulje nema sta ni da zaprlja.Max za punta ti je 3l po fabrici i toliko i kod mene stane sa filterom a ne 2,7 ili 2,8l i od zamene do zamene ne potrosi ni gram.Seleniju ne sipam odavno ako ti to sta znaci vec Liqui Moly MoS2 10-40w.Ja cenim da imas opasan problem sa uljem tj.njegovim kvalitetom cim ga trosi a polako i razgradi i razredi i onda bude podmazivanje ok.Probaj da sipas nesto drugo tipa motul ili liqui moly polusintetiku 10-40w.Ovo moze opasan problem da ti napravi a ja cenim da je uzrok lose podmazivanje.Dok je bila selenija kod mene hladan motor se na minusu cuo kao fica na leru dok se ne zagreje a sad sa drugim uljem hladan start isti kao kad je motor zagrejan Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted December 4, 2013 Ovo oko ulja se slažem da ima razlike od jednog do drugog i da s drugim uljem može manje da lupa kad je hladan, ali da po fabrici u 1242ccm ide 3l ulja,to ne pije vodu. U tehničkom uputstvu stoji 2,8l. Ja kad menjam ulje taman ostane tih 200ml jer sa 2,8l u motoru na meraču fali 2mm da dotakne MAX što je po mom mišljenju taman. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bambi07 3 Posted December 4, 2013 (edited) Pa bas kao freza cuka :-(, prvo sam sipao seleniu gold i do 3000km je ulje bilo na max od 3000-5000km je otislo oko 0.5l onda reko da ga promenim(na predjenih 5 hiljada) i sipao total quarc 7000 i odmah sutradan pojavila se "freza", nisam pametan sta da mu radim vise jako me iritira cak mi jedan komsija kaze pa ne lupa mnogo za jednog JTD veli tako oni rade na leru :-), sreca pa to kratko traje oko 2-3 minuta blage voznje bas me zanima kako ce biti na -10,-15 kad se ovako ponasa na temp oko 0c, ja cu ga vozim i dalje pa nek se raspadne jer majstori kazu da neznaju uzrok i da teram tako, izgleda da se navikao na blagu klimu kod zabara....Oko kolicine ulja pise u prospektu: 2.5l motor + 0.3l filter a kod prvog sipanja u nov motor 2.8l motor + 0.3l filter Edited December 4, 2013 by bambi07 Quote Share this post Link to post Share on other sites
bambi07 3 Posted December 5, 2013 Jutros upalim cuka na leru, krenem polako kad ono dok dajem gas lupa pustim utisa se i tako dok ne pocne da se greje, da napomenem jos i to da ako se auto vozi pa ostavi jedno 4-5-6 sati da odstoji i ohladi i ponovo upali nema nikakvih simptoma i lupanja....izvinjavam se ako smaram ali mozda neko prepozna u cemu bi bio problem.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted December 5, 2013 Za sledeću promenu ulja spremi Seleniu 20k, koja je fabrički preporučena. Možda ćeš utišati tu frezu zbog koje misliš da je ko zna šta riknulo. i ja sam tako tripovao,ali me prošlo.da je stvarno nešto oko motora i da pravi takvu buku-do sad bi 5 puta trebalo da rikne. ;-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
DraganUS 450 Posted December 11, 2013 Jel ovo sve isto vazi i za 1.8 kad pocne da se cuje kliktanje preko 3500rpm, dok na nizim se nista ne cuje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted December 11, 2013 Zaboravih da napisem- prosle godine posto je ubacen TNG uredjaj, posle nekog vremena je poceo da cakce kao freza ALI SAMO DOK RADI NA PLIN, da ne bude zabune. Tipovao sam na sve i svasta, ali u cemu je bio problem?- Metalni nosac koji drzi nekakve plasticne kockice(ne znam sta mu je to) se polomio i te kockice su pale na gornji deo plasticne usisne grane. prilikom rada motora te kockice su tako vibrirale da se u kabini culo kao da je dizel koji je tek upalio u rano zimsko jutro. Posto je nosac ojacan i odignut od usisne grane, sve se vratilo u normalu. Banalnost, ali mozda se i kod nekog ponovi, pa nije lose prekontrolisati ko ima TNG sa tim kockicama blizu nekog plasticnog dela. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted December 11, 2013 dal je ovo dobro uzubceno Quote Share this post Link to post Share on other sites
bambi07 3 Posted December 11, 2013 Ako mislis na moju "nesrecu" mislim da jeste jel sam gledao da su se poklopili zarezi, mada ko ce ga znati skidan je sutradan zupcasti kad je radjena glava, novo iskustvo je to da ako ga ugasim pa potom odmah ponovo upalim radi normalno.....mozda komp...a mozda i slucajnost, skidao svecice dve boje rdjavo-sive dve malo tamnije sive, stavio nove(mada i ove su skoro menjane) i isto, samo sto malo bolje ide.....mogu li tako dizne da stekaju? Da li vredi neki aditiv da sipam? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bambi07 3 Posted December 19, 2013 Resio sam donekle problem, naime kada upalim hladan auto i on lupa onako kao IMT odmah ga ugasim i ponovo upalim i onda je sve ok, ne znam zasto je to tako i u cemu se razlikuje to 1. od 2. paljenja, hvala svima i pozz Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted December 21, 2013 Mozes skroz da ga resis ako odma' krenes da palis iz drugog puta. Izvini, nisam mogao da odolim. No hard feelings. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ludoshki 0 Posted January 26, 2014 Kod mene je stanje slicno, lupka nekako ko dizel ali to je samo kao na jednom cilindru i utisa se posle kratkog vremena. Kazu majstori moguc je aksijalni zazor na bregastoj, a ja iskreno mislim da bi to brektalo i kada je toplije vreme da je luft jer nema nekog pravila, podmazivanje to sam isto uzeo kao razlog jer utisava se dok ulje dodje do lezajeva ili plocica...ali nekako mi prilikom voznje brboce kad krecem i kad ubrzavam isto radi na pinu i na benzinu mislim da imam gremlina u motoru Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted January 26, 2014 promeni svecice.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted January 27, 2014 I proveri kablove. Quote Share this post Link to post Share on other sites