Jump to content
FAS Goran

plamenni

Members
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

About plamenni

  • Rank
    Il Nuovo
  • Birthday 04/01/1982

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd-Resnik

Contact Methods

  • Skype
    bokiorca

Previous Fields

  • Garage
    Fiat Punto 1.2 8v

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. A sto se tice dihtunga doziveo sam iskustvo bas primereno Srbiji.Odem u lokalnu prodavnicu delova trazim dihtung poklopca i prodavac vadi kesu na kojoj stoji brend Payen.Ja se obradovao znajuci da je to klasa Victor Reinz-a kad oces da ne kazem sta!!Srbija je to!!Covek nagurao u tu ambalazu orginalnog Payen dihtunga 5-6 od male privrede i kao prodaje da su Payen.Kao ovi su dobri,uzmi rekoh neka hvala ti uzmi ih ti!!
  2. Plamenni, gde si kupio Victor Reinz dihtung? Narucio iz nemacke evo odavde http://de.trost.com Dzabe ta granica kazem pre mene je to radilo dva majstora i nista nisu uradili i oba puta sam kupovao nov dihtung,mora to srbin krvnicki da stegne
  3. Imao sam ja te gremline pozadi i promenio amotizere,silen blokove,kad ono cev zadnjeg lonca udara o gredu pozadi...Bio previse nabijen.Uzmi otvori gepek i lezi ispod njega a neko neka ga klacka bas muski onako gore-dole i nacices sta je.Tako sam i ja i video sta je..
  4. U bre al alupa kao freza na leru,vidi kod mene je ulje stalno na maximumu i cenim da to nema nikakve veze gde je nivo ulja.Motor ako ne trosi ulje nema sta ni da zaprlja.Max za punta ti je 3l po fabrici i toliko i kod mene stane sa filterom a ne 2,7 ili 2,8l i od zamene do zamene ne potrosi ni gram.Seleniju ne sipam odavno ako ti to sta znaci vec Liqui Moly MoS2 10-40w.Ja cenim da imas opasan problem sa uljem tj.njegovim kvalitetom cim ga trosi a polako i razgradi i razredi i onda bude podmazivanje ok.Probaj da sipas nesto drugo tipa motul ili liqui moly polusintetiku 10-40w.Ovo moze opasan problem da ti napravi a ja cenim da je uzrok lose podmazivanje.Dok je bila selenija kod mene hladan motor se na minusu cuo kao fica na leru dok se ne zagreje a sad sa drugim uljem hladan start isti kao kad je motor zagrejan
  5. Proveri jel ti kace negde tockovi o potkrilo(plastika)
  6. sto rekose kolege,ako ne trosi vodu i ne dize temperaturu,i ako sipka od ulja nije bela onda promeni ulje.Predpostavljam da sipas sjebeniju(Selenija)??I ja sam imao prosle zime po malo na cepu dok je bila selenija.Od kako sam presao na Liqui Moly tih problema nema vise
  7. Ozracivanje na motoru 1.2 8v je jako prosto ako ga uradite pravilno.Ja sam sam to radio posle zamene antifriza nedavno ali mora da se ispostuje procedura i redosled.Evo kako: 1.Skinuti crevo od hladnjaka koje ide na cev od pumpe za vodu i tako ispustite stari antifriz 2.Isto crevo vratiti nakon ispustanja i staviti obavezno novu selnu i dobro stegnuti 3.Odviti cep koji se nazazi iza filtera za vazduh sa desne strane motora na racvi creva koje vode u kabinu do malog hladnjaka 4.sipati antifriz dok ne krene mlaz antifriza na cep koji ste prednodno odvili,prvo ce se cuti sistanje vazduha a onda krene mlaz tecnosti i tada ga zavijete 5.Onda odviti cep na hladnjaku i sacekati da istera vazduh tako sto ce krenuti mlaz teznosti i tada ga zaviti 6.Dospite tecnosti u posudu ako vam fali i tokom ove procedure nikako ne sme ostati posuda prazna jer ce uvuci ponovo vazduh u sistem 7.Ukoliko vam je posuda puna skoro do vrha kada ste sve ovo odradili,nema razloga za brigu jer je termostat zatvoren 8.Startujte motor i sacekajte da otvori termostat,tada ce skala naglo pasti zbog hladne tecnosti iz hladnjaka i ponovo se brzo popeti na normalu,tada ako treba dolite tecnost za hladjenje Napomena:Raditi ovo kad je motor hladan a ne vruc
  8. Tema jeste matora ali ne i apsolvirana..Evo kako sam ja dosao glave svom slinavku.Dihtovali mi to majstori dva puta i opet je slinio na poklopcu ventila i iza nosaca bobina.Posto se i sam bavim mehanikom samo grugacije vrste resio sam da ga ja razvalim da vidim u cemu je stos. Majstori koji ovo menjaju nemaju vremena da se zezaju sa ditovanjem poklopca ventila,jer to treba skinuti sve lepo ocistiti,namazati diht masu i propisno zategnuti.A moji majstori su to skinuli stavili nov dihtung malo maznuli koje cime i teraj,e pa nece to da moze tako dragi moji majstori. Skinem ja to lepo,pribavim orginal Victor Reinz dihtung i zaptivnu masu isto Victor Reinz (pravi crni Victor Renz ne mirise na silikon i ponasa se kao prah kad ga razvucete preko prsta). Uzmem od moje gospodje cetku za farbanje kose jer je ostra i uska i lepo operem nitro razredjivacem kanale u poklopcu vetili i ocistim sve od starog silikona i onda izduvavanje kompresorom.Leziste poklopca na glavu ocistim vodenom smirglom gradacije 800 da sija..namazem tanko svuda u krug victor reinz-om i ostavim jedno 20 min dazaptivna masa sama napravi dihtung tako sto ce blago da se stegne. Onda uzmem poklopac ventila i popunim blago ali blago (ne trpati ga zaptivnom masom jer nece moci da legne dihtung kako treba) i ubacim dihtung poklopca ventila da legne lepo svuda u kanal. Spustim to sve tako pripremljeno na glavu i sad dolazi ono sto nasi majstori nemaju ili ne znaju. Svaca cast pojedincima ali ih je malo. Dolazi kilo kljuc od 200 grama do 6 kila ili ti od 2Nm do 60Nm. Ovo je presudna alatka u ovoj radnji. Ako se pitate zasto, odgovor je jednostavan. Ne moze napamet da se steze poklopac kao sto mnogi to rade jer tako nikad nisu srafovi jednako stegnuti i uvek ali uvek su neki pretegnuti i isteraju dihtung napolje ili ga ustinu i mora da slini jer cim se ugreje motor poklopac vetila se siri kao i svaki metal. Ovde sam direktno mislio na kanale u kojima lezi dihtung. Procedura stezanja kod mene je bila sledeca: Sve srafove stavio i blago zatezao unakrsno do prvog znaka otpora Onda uradio prelaz na kilo kljuc sa zakljucanom merom od 20Nm(2kg) Sva cetiri srafa zategao na istu meru i evo rezultata posle 15000km Ista procedura je odradjena sa nosacem bobina kao sto se vidi na poslednjoj slici.Zamenjena gumica na nosacu blago preko nje zaptivna masa i naravno sve prednodno ocisceno i odmasceno istezanje tri srafa na nosacu na 18Nm. Prosto sam se dobro umazao i zamastio nekih dva sata koliko treba da ispadne ovako,a nasi majstoru nemaju vremena da toliko potrose na dihtung i da vam za to naplate 500 din.koliko je realno.Lakse bi mi bilo da su mi naplatili i 2000 din i trajno resili problem nego sto sam dao dva puta po 500 din i prosuo ulja po motoru ko zna koliko i izgubio vreme sa njima i zivce. Nisam zeleo sa masnim motorom da izadjem na tehnicki pa da mi tamo onaj pametni baja tupi kako se ne vide brojevi motora i ne daj boze da mi ispalamudi da mora da se radi PUS-motora. Eto,kolege betonirao sam slinavom italijanu sve rupe pa ako neko ima slican problem a da zivi u Beogradu rad sam da mu pomognem jer od majstora nema leba za ovo..Nece ljudi da potrose 2 sata za 500 din.
  9. ako nisi menjao spaner PK kaisa onda je on,i to je ovavezno na velikom servisu.Auto predje 70.000 km od velikog do narednog velikog servisa,znaci da je lezaj od titanijuma sjebao bi se...vidi jel ti baca remenica od alternatora na ler gasu.
  10. Kao sto naslov kaze na verziji 8V iz pumpe izlazi cev na kojoj stoji gumica.Cev ide ispod izduvne grane i na nju se kaci crevo od posude za sipanje vode ili ti hladnjaka a na drugoj strani malo tanko crevo.Gumica vremenom izgubi svojstvo zaptivanja i krenu duhovi da rade.Evo sta se meni desavalo! Auto gotovo neprimetno gubi vodu,ali je ipak gubi,recimo na 500 km izgubi 150-200 ml.Ostavim auto na ravnom i na betonskoj podlozi i dok je vruc ne curi nista,tek kad se totalno ohladi posle 5-6 sati stajanja onda krene da kaplje kap po kap u razmacima od po 5-10 min.Sliva se niz filter ulja i pada tacno ispod njega jer i izlaz te cevi je tacno iznad filtera. Znaci naravoucenije kad radite veliki servis trazite majstorima da vam zamene i tu gumicu,kosta citavih 80 din.a stvara velike glavobolje.U mom slucaju ja sam zamenio i gumicu i cev posto je bila porozna,pa nisam hteo da rizikujem.Ali vecu glupost nisam video da cev od vode stave iza izduvne grane,sto znaci leti izduvna grana dodatno greje vodu
  11. Fire motor 1.2 8v je SOHC motor i ne stize klip ventil.ali i to je relativno zavisno na kom broju obrtaja pukne,ali generalno ne stize ventili to sam davno citao u SAT-ovom clanku,a i par drugara mehanicara mi je to potvrdilo.
  12. Ko hoce nek sipa i nisotec al ja seleniju vise ne sipam ni u motornu testeru da mi podmazuje lanac
  13. Ne vidim sto bas 10-60w stim mozes na stazu .ne bih bacao pare na tvom mestu ako motor ne trosi ulje dobro ti je 10-40w za nase uslove.Pre sam za 10-40w nego 5-40w zbog letnjih vrucina kao ovo leto.Mada je mala razlika izmedju 5-40 i 10-40w a mislim da i ta mala razlika znaci motoru kad je napolju 45 stepeni jos ako radi klima...
  14. shell helix plus 10-40w mada ni sa ultra 5-40w ne bi bilo greske ali ja bi pre 10-40w jer ne verujem da ti je motor presao ispod 80.000 km
  15. Shell je po meni dosta bolje ulje od Selenije tako da nema zime i svaka cast tome ko ti ga je sipao,spasio te bede.Ja sam juce zamenio sebi ulje i sipao LM MOS2.Razlika u hladnom startu je nevidjena u odnosu na Seleniju.Motor je dosta mirniji,manje vibracija,ravnomerno radi ma sve funkcionise kako treba.Sipao sam isto to ulje ranije u surakov Sicento i presao je do sad oko 6000 km sa tim uljem i mrdnulo nije na meracu,a motor je presao 230 000 km.Ne favorizujem ni jedno ulje jer nisam zaposlen kod proizvodjaca ulja pa da mi to placaju ali imam dosta alfista drugova koji su se davno odrekli selenije i otisli na Motul,Eneos i LM.Ne zameram im uopste jer imaju dosta razloga.Hrvati su isteravali alfe benzinjare na Track Day sa LM mos2 na staze gde je konstantno peta i pun gas i desilo se samo da se ulje toliko ugreje i razredi pa opadne blago pritisak,ali posle kad se motor ohladi sve je normalno.To ulje nije ni predvidjeno za track day vec racing ulja,ali pitam se da li bi to izdrzala nasa draga Selenija ili bi se na stazi toliko razvodnila da bi zveknuo motor.Isto su radili i sa Motulom,shell-om i Castrolom. Evo linka o kome se mozda dosta i pricalo ovde pa evo sta covek kaze http://motornaulja.blogspot.com/2009/10/top-10-za-zastavu-10-punto-ii-classic.html Zanimljivo mi je sto covek lepo napisao da Selenija zasluzuje prvo mesto samo zbog preporuke proizvodjaca a glat bi mogla da zavrsi ispod 4-og mesta. Onda ispod -20 stepeni selenija preporucuje Seleniju preformer 5-30w i to sve govori.Znaci ako ja zamenim ulje pred zimu primera radi kao sada i ako bude ispod -20 par dana znaci motor mi je u problemu sa podmazivanjem prvih par minuta dok se ne zagreje sa gradacijom 10-40W. Moji individualni razlozi zasto Selenija vise nece u punta pa makar ga dao ciganima za gvozdje su sledeci: 1.Uvozi je ko stigne i kako stigne,pocela je i na trafikama da se prodaje 2.Cena je neopravdana u odnosu na kvalitet i naduvana zato sto ima dosta Fiat vozila u Srbiji 3.Ne mora se pratiti fabricka preporuka ulja jer ne znaci da je to ulje bolje od ostalih na trzistu samo zato sto neko sponzorise fabriku 4.Selenija stalno nesto menja i bunari u standardima i daje nekakve preporuke,a Fiat prati i pokriva te budalastine svojim preporukama jer im sponzorisu fabriku kao one dileme da li u obican 1.2 8v motor ide Gold ili 20k.Cim je napravljen 20k odmah su da lipreporuku za 20k.Cist marketing!! 5.Motori je trose!!!Meni je nepojmljivo da motor trosi ulje.Moj Punto od zamene do zamene ne potrosi nista.Znamo svi kad motor trosi ulje(gumice ventila,karike)ostalo su meni bajke za decu,jer to ni Graham Bell nebi mogao da definise potrosnju Sjebenije 6.Moj mozak jednostavno neprihvata da je Selenija bolja od Shell-a,Motula,LM, pa i Castrol-a.Eneos-a takodje. 7.Mos2 aditiv se koristi u NASA i vise verujem Nemcu nego Italijanu u mom slucaju U Srbiji postoji jedan uvoznik za Eneos ulje,a isto tako je i za LM.Motul ima mozda par njih,a za ostale ne mogu da tvrdim.Pa eto drage kolege Fiatisti to je moje vidjenje fiatove preporuke o ulju i Seleniji i nek to ostane moje individualno misljenje podeljeno sa vama bez ikakvog ubedjivanja jer svako koristi ono sto misli da mu je najbolje za motor.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...