Jump to content
FAS Goran
kole

Spuštanje - iskustva i saveti

Recommended Posts

da li neko moze da mi kaze razliku izmedju crvenih i zutih opruga...neko kaze crvene najnize neko kaze boja nema veze sa visinom naso sam neke hr crvene i apex zute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nema boja veze sa visinom, ima samo sa proizvodjacom... Obicno proizvodjaci imaju jednu do 5 vrsta tvrdoca i nivoa spustanja opruga i samo je za odredjen nivo crvena boja mozda usvojena da je predstavlja... Mozda je kod nekog proizvodjaca crvena najtvrdja, ali kod drugog nemora da bude a neki proizvodjaci ni nemaju u ponudi crvene opruge iako mozda imaju najtvrdje i za najvece spustanje...

 

Uzmes podatke sa opruge i pogledas kod proizvodjaca koji je nivo spustanja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li moze neko iz iskustva da mi kaze koje opruge da stavim pozadi na moj stilo karavan koje ce pasovati na fabricki amortizer a spustice mi auto za 3cm jer je mnogo podignut pozadi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako, pozdrav svima kopji pogledaju temu, treba mi pomoco oko spustanja fiat pande mk1 iz 2002 godine (kockica).

Pomoc, sugestije, ideje... nepostoji bar koliko ja znam i koliko sam istrazio sportske opruge sa kojima bi spustio ovaj auto a da liod nekog drugaog italijana odgovara to ne znam....

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

nije savet samo ideja a sliku sam našao par sekundi pre nego što si otvorio temu

 

cxcb6460.jpg

 

doduše nije mk1

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bar je danas sve moguće, možeš dati da ti se naprave opruge po mjeri, a sigurniji si svakako nego da režeš, griješ ili sabijaš

Share this post


Link to post
Share on other sites

I sta ce sa time, da mu kaci o rub i da razbija kamenen u bubregu :laughing: Da bi se auto spustio treba tvrdja opruga kako bi se manje sabijala pod opterecenjem jer u suprotnom moze da se desi da kaci guma o rub ili delovi oslanjanja i pogona da rade u uslovima za koje nisu predvidjeni ili da se sudaraju medjusobno ili u nesto drugo... Takodje sabijanje opruga zahteva zagrevanje a zagrevanje vrlo lako dovodi do menjanje strkture pa se materijal kali, postaje kruci i gubi elasticnost i lako pukne. A tvrdje opruge zahtevaju barem kvalitetne i ispravne amortizere ili treba staviti tvrdje ali tvrdje koji su namenski napravljeni a ne puniti guscim uljem i slicni bakaraci... Amortizeri rade u nekoliko faza i samo odredjene treba otvrdnuti a ne sve i tako punjenje guscim uljem poremeti sve faze i samo se pokvare performanse i mogucnosti auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa najbolje je spustati namenskim oprugama za spustanje ;) Jer kao sto kazem, sabijanje menja materijal a secenje stvara probleme sa naleganjem opruge a pretpostavljam da treba prapravljati opruge teretnog jer je ili isti ili visi od fabrickog. Neka kombinacija secnja i sabijanje poslednjeg kruga radi boljeg naleganja bi bila ok ako se koriste opruge sa teretnog koje su tvrdje, mada bi trebalo utvrditi koliki je potencijal spustanja sa njima...

 

Samo da dodam, cak i kad bi se igrali sa punjenjem amortizera guscim uljem (recimo da se sipa nesto gusce, ne da se preteruje), to ima smisla raditi samo na ispravnim amortizerima. Jer ispravni amortizeri ne znaci da ne curi ulje, nego znaci da nemaju lufta i da su im sile jednake... A kod koriscenih amortizera vrlo lako moze da se desi da imaju lufta ili da su razlicite sile zbog zamora materijala u ventilima... Sto ce prouzrokovati samo jos veci problem kod modifikovanog amortizera...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa 3-4cm nije bas malo, kod oslanjanja stvari se mere u mm ;) Dovoljno je 1mm previse nesto pa da ne valja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje gume ona ima fabricki? Posto si iz SU, mozda kad bih video to oslanjanje na licu mesta bih ti i mogao vise pomoci... ;)

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

sto se tice spustanja, mene interesuje nesto minimalno, 3 - 4 cm, samo da se popuni malo ono sto je zinulo izmedju ruba i gume :D

Uzmi si opruge za spuštanje tipa Eibach ili tako neke. Imaš ih različitih vrsta 30/40, 30/50. Recimo ako uzmeš taj kit 30/40 znači gepek pada 30mm, prednji kraj 40mm. Kolko sam ja vidio po netu i forumima kažu da tvornički amortizeri trpe do 50mm spuštanje bez problema.

Sve više od 50mm zahtjeva i mjenjanje amortizera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesko je reci koliko amortizeri trpe. U zavisnosti koliko se spusta auto to mora da se kompenzuje sa tvrdjom oprugom... Moze da se spusti i mozda 60mm ako je opruga dovoljno tvrda. Ali tvrdca pravi dva problema, prvi da li amortizer moze da umiri osilacije nastale sa takvom oprugom a drugo recimo da opruga spusta za 60mm to ne znaci da ce ona biti kraca toliko. Ako je mnogo tvrdja mora biti i kraca od tih 60mm sem ako se ne primeni neka specijalna tehnika (kako bi se zadrzala sto veca duzina). A tako kratka opruga mozda bude opet prekratka pa ispadne iz lezista. Tako da ne postoji univerzalno pravilo koliko amortizeri mogu da istrpe.

 

Ono sto ja mogu da preporucim je kupovina gasnih amortizera visokog pritiska (cak i da nisu sportski) i uparivanje tih amortizera sa oprugama pri spustanju jer mozda nisu tvrdji nego fabricki (zavisi od proizvodjaca amortizera, nemojte misliti da svaki proizvodjac ima jednake sile i osobine cak i kod najobicnijih zamenskih amortizera) ali visok pritisak garantuje stalne performanse amortizera. Uljni amortizeri ili gasni amortizeri niskog pritiska imaju tendeciju ka penusanju ulja i gube svojstva posle odredjenog perioda voznje, pogotovo kada rade u vrlo otezanim uslovima tj na neravnom kolovozu ili stazi, vrlo je lako da amortizer izgubi totalno funkciju u roku od par kilometara.

 

Ova tematika je tako jednostavna za objasnjavanje ali kada se objasnjava na licu mesta, ovako recima ne moze da se docara ni 10%...

Share this post


Link to post
Share on other sites

YUgisha u pravu si totalno. Moja je recimo preporuka gewinde. Znam da je malo skuplja investicija, ali ja sam bio u situaciji da mi je to bila jeftinija opcija. Sva 4 amortizera i sve 4 opruge su bile spremne za zamjenu, otišao u servis pitao za cifre kolko dođu za punta 4 nova amortizera i opruge i onda pogledao koliko dođu gewinde i prošao sam jeftinije s njima nego serijskim amortizerima i oprugama. Još jedna pozitivna strana gewindi je što naštelaš visinu kako ti paše i ne moraš se brinuti ni o amortizeru ni da će opruga ispasti ni ništa. Evo preko 20 tkm i da kucam o drvo ni jednog problema, a auto je skoro 10 cm od poda i nije neudoban koliko bi se očekivalo, malo je tvrđi, ali podnošljivo.

Ovo što kolega Jankovic kaze je isto dobra ideja, ali je jedini problem što punto jtd i obični imaju iste opruge(govorim za ovo što je pitao Beli), zato i jesu svi punto jtd-evi ravni, a benzincima je nos vislji kojih 1,2 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nisu bas ni gewinde bez greske, mnoge gewinde kad se zakucaju isto imaju problem sa ne adekvatnim funkcionisanjem amortizera. Barem one gde visinu ljudi steluju preko platforme gde lezi opruga. Kod onih gde je podesavanje visine odvojeno nije problem. Zato kvalitetniji proizvodjaci imaju recimo kratak navoj, da bi se adekvatno spustio i po pitanju hoda amortizera i po pitanju funkcionisanja oslanjanja.

 

Sto se tice opruga sa benzinca na dizela, pa to ne znaci da je dobro resenje. Amortizer ima svoj rezim u kojem funkcionise, posto je dizel tezi, da bi se taj rezim zadrzao stavljene su tvrdje opruge. Kad se spusti sa fabrickim meksim onda se remeti funkcionisanje amortizera. Tako da nije bezbedan, nije bas da ce sad da izleti ali recimo da naletite na neku neravninu u krivini vrlo lako moze da se izgubi kontrola nad vozilom.

 

Kod nekih vozila moze da se spusti malo bez remecenja hoda amortizera, ali takva su vozila retka a isto tako kako amortizer gubi svojstva to se gore ponasa jer se na taj nacin prouzavaju oscilacije amortizera. Tako da oni koji voze spustena kola trebaju preventivno da menjaju amortizere a ne da cekaju da dodju u fazu da funkcionisu 60-70% od ispravnih...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...