Jump to content
FAS Goran
kole

Spuštanje - iskustva i saveti

Recommended Posts

E kada bi svi ljudi gledali tako kao ti 80% auta ne bi bilo na cesti :D

Slazem se s tobom i po pitanju gewindi, samo sam rekao da su nekako najbolji izbor jer ima najmanje kemije s njima. Takodjer ove moje su vise za show pa su samim time i mekse nego one prave za trke sto je meni zasvakodmevnu voznju odlicno, imam nizak auto, a ne izbijam bubrege. :) ali opet puno bolje drzi zavoje nego serijski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro, svako zna sta je za njega dovoljno dobro, ja samo kazem neko moje misljenje posto smatram da opste poznate informacije o oslanjanju nisu bas ispravne ;) Pa i to je jedna od stavki, da su opruge i amortizeri kvalitetno upareni za saobracaj, nesto sto je dobro za trke nije dobro i za saobracaj. Amortizeri i opruge za trke su pretvrdi i nece moci da savladaju neravnine na kolovozu pa ce auto da skakuce tj gubi kontakt sa kolovozom sto nije pametno. Za dobre performanse je bitno povecati kontaktnu silu i postici sto stalniji kontakt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari,imam jedno pitanje:

Posto sam na par mesta procitao da je Lybra na istoj platformi kao i Marea,da li neko zna da li pasu isti amortizeri i opruge,hteo bih malo da "upustim" :D moju Lybru,ne puno,onako 20-30mm,ali ne znam gde i koje opruge i amortizere da trazim. A nigde nisam nasao originalne da se pominju za Lybru,ni na domacim ni na stranim sajtovima... Svaka informacija je dobrodosla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj dajte mi savet oko spuštanja mog GP ako se možda nekad odlučim,nešto najminimalnije,kako, sa čim i koliko bi koštalo?Čitao sam temu ali ako nekog ne mrzi nek me posavetuje:rolleyes:

...poslato iz Grande Punta...

Edited by matdjo

Share this post


Link to post
Share on other sites

na postojeće amortizere ili ....?

Koliko to može da košta z €

...poslato iz Grande Punta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ako nekad budem radio biće van kuće u apsolutnoj tajnosti

:D

a zaliće se sigurno

...poslato iz Grande Punta...

Edited by matdjo

Share this post


Link to post
Share on other sites

drugari planiram da spustim stila malo napred i pozadi za neka 3-4 cm sa fabrickim oprugama naravno da ih sabijem e sad me interesuje vase iskustvo sa sabijenom oprugom, da li je auto tvrdji,meksi....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretski je nesto malo tvrdji jer ima manje krugova da radi i jer su obicno na krajevima opruge malo mekse pa ako sabijes poslednji krug do pretposlednjeg, onda ce biti malo tvrdji. Ali u praksi se ponasa dosta tvrdji jer se amortizer sabija do kraja jer se remeti hod pa sem sto daje neudobnu voznju, lose utice na performanse po neravnom kolovozu iako ce vecini da izgleda super jer se manje naginje sto je ustvari posledica toga da ne moze da legne koliko treba jer je amortizer sabijen do kraja. Vremenom propadnu cesto te odbojne gume pa onda brzo dodje i do stradanja amortizera. Takvi su bili i tvoji amortizeri i opruge sa Yuga koji su dogurali do mene :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa koja je onda svrha stavljati fabricki krace opruge na std amortizer l
Kad ce opet da stradaju amotizeri, mislim onda je najbolje resenje skratiti telo amortizera za takvu egzibiciju.... A sto se tice juga obrati se nunetu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabricki krace opruge su obicno i nesto tvrdje da se kompenzuje kraci hod amortizera. Isto tako su i kod mnogih vozila razlicite opruge kod laksih i tezih motora/verzija da se zadrzi jednaka visina vozila i adekvatno funkcionisanje amortizera. Moze da se skrati telo amortizera ali opet se javlja problem da se zadrzava jednak hod kao i pre spustanja sto moze da dovede do kacenja gume o rub, delova oslanjanja i pogona u polusasiju i slicne stvari. Glavna stvar kod spustanja je kompenzacija smanjenja hoda kroz tvrdje opruge i uparivanje amortizera sa time... Tj poenta je da se oslanjanje sabije pod punim opterecenjem jednako kao i fabricko vozilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali je opet auto tvrdji i amortizer strada kako god da okrenes osim ako se ne naprave amortizeri kakvi ti trebaju, a sto se tice kracenja sipke amortizera ne kazem ja da se skrati 10cm nego mozda 3-4 da bi kad se stavi sabijena opruga auto bio spusteniji i amortizer da radi isto lao pre spustanja ako me razumes ne bi bio ni tvrdji ni meksi isti bi ostao samo spusten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali je opet auto tvrdji i amortizer strada kako god da okrenes osim ako se ne naprave amortizeri kakvi ti trebaju, a sto se tice kracenja sipke amortizera ne kazem ja da se skrati 10cm nego mozda 3-4 da bi kad se stavi sabijena opruga auto bio spusteniji i amortizer da radi isto lao pre spustanja ako me razumes ne bi bio ni tvrdji ni meksi isti bi ostao samo spusten

 

Te male varijacije kod fabrickih opruga su smesne da ima uticaj na amortizere, niti postoji tacno definisan odnos tvrdoca opruga/tvrdoca amortizera da bi se to kompenzovalo, razlike izmedju raznih proizvodjaca amortizera, pa cak i kod istih proizvodjaca koji imaju nekoliko razlicitih verzija amortizera za isti model auta su ogromne, neki model amortizera da zna da bude cak i duplo tvrdji u odnosu na neki drugi iako su oba izradjena za isti model auta sa fabrickim oprugama. Ne ide to u fazonu 10% tvrdja opruga, 10% tvrdji amortizer... Primer za Yuga, poredjenje sa amortizerima Pristina tj fabrickim:

 

Delphi

-0% veca tvrdoca na pritisak

-0% manja tvrdoca na izvlacenje

Sachs

-28,5% veca tvrdoca na pritisak

-10% manja tvrdoca na izvlacenje

Schwarz

-50% veca tvrdoca na pritisak

-35% veca tvrdoca na izvlacenje

Lip/QH

-24% veca tvrdoca na pritisak

-37% veca tvrdoca na izvlacenje

"Crveni" Zastava Sport

-24% veca tvrdoca na pritisak

-37% veca tvrdoca na izvlacenje

Monroe

-0% veca tvrdoca na pritisak

-50% veca tvrdoca na izvlacenje

Monroe (gasni)

-100% veca tvrdoca na pritisak

-7% veca tvrdoca na izvlacenje

 

Optimal

-25% veca tvrdoca na pritisak

-35% veca tvrdoca na izvlacenje

Tvoji sa Yuga

-115% veca tvrdoca na pritisak

-50% veca tvrdoca na izvlacenje

 

Moji sa Yuga

-200% veca tvrdoca na pritisak

-70% veca tvrdoca na izvlacenje

 

Cesto su vece varijacije izmedju raznih amortizera nego izmedju fabrickih i nekih aftermarket sportskih opruga... Problem moze biti kad je amortizer skromnog kvaliteta pa kad stavis neke ozbiljno tvrdje opruge da onda brzo procuri jer je ulje loseg kvaliteta pa izgubi viskozitet... To sto ti kazes da bi bio kao i pre, ni meksi ni tvrdji se ja slazem da bi bilo tako, ali gledaj ti ovako, lupam imas 80mm od gume do ruba, hod je 70mm, imas 10mm do gume od ruba kad se skroz sabije amortizer kad naleti na rupu i slicno... E sad kad ti skratis oprugu i amortizer imas lupam 40mm od gume do ruba, ali ako je hod i dalje 70mm onda znaci da kad naletis na neku rupu i slicno da ce 30mm guma zaci pod rub sto znaci da ce da kaci. Zato se stavlja tvrdja opruga koja treba da dozvoli da se sabije maksimalno 30mm tako da kad naletis na rupu se sabije opet da imas 10mm lufta od gume do ruba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...