mig 0 Posted August 30, 2010 Dao sam u ovlasceni Fiat servis Bogunovic da mi se zameni ulje (Selenia) 4l kao i filter ulja na 1.3MJET Grande Punto. Vracen mi je jedan litar Selenie. Primetio sam da je na meracu ulja sipka i dalje crna, a mislim da bi trebala biti koliko toliko bezbojna jer je sve menjano. U cemu je caka? Kao da nije zamenio filter obzirom da nije sipano celo ulje, ili sta?Kakako se ispusta voda dole i otvara/menja filter goriva?Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 6 Posted August 30, 2010 novo ulje kada se sipa moooooooooora da bude cisto... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lyon 0 Posted August 30, 2010 Tu nesto ne stima Ne bi smelo da se desi da posle promene ulje ima bilo koju boju sem raznih nijansa smedje i da se prosto vidi da je novoObrisi lepo tu sipku, vrati ponovo pa pogledaj.Ako je i dalje ulje crno, to nema sanse da je menjano ili jeste a neko je zaboravio da zameni prljavi filter.Ja bih se na tvom mestu vratio u servis i reklamirao, a ako se prave ludi i ne pokazu nimalo dobre volje da to provere, rekao bih da postoji i trzisna inspekcija pa nek se cesaju Quote Share this post Link to post Share on other sites
mig 0 Posted August 30, 2010 Ovako. Pre zamene je na sipci bilo crno skroz. I sada je isto tako crno. Obrisao sam merac i ponovo umocio. Ja sam u servis dao 2 kantice Selenia (pogledao sam i ona je prozirna tj. zuckasto prozirna) i nov filter. Platio uslugu ispustanja, menjanja filtera i sipanja novog. Trebalo je da odu cele 2 kantice 2x2 litra a on mi vratio 1l. Vise mi lici da je samo dosuo 1l a maznuo celu kanticu i filter. Da li ima neke veze sto je dizel motor? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lyon 0 Posted August 30, 2010 (edited) Nema nikakve. I moj je dizel pa je ulje bilo kao medIdi to da reklamiras i budi ljubazan, ali odlucan i uporan u tome da ne dozvoljavas da te neko pravi budalomPonesi racun, ali i ako ga nemas, to ne sme da bude problem, jer si zaveden u neki radni nalog i negde moras biti upisan, kao dokaz sta je radjeno Edited August 30, 2010 by Lyon Quote Share this post Link to post Share on other sites
mig 0 Posted August 30, 2010 Hvala. Tako sam i ja mislio. Imam racun. Ne znam je li neki problem, sto je to bilo pre 15 dana, jer nisam do sada gledao?! Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 6 Posted August 30, 2010 pazi ako je bilo pre 15 dana moguce da se ulje isprljalo a i posle 15 dana sigurno nista neces moci da uradis,samo ces bezveze da se cimas Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 1 Posted August 30, 2010 Hm...Pa sto ne pogleda odmah! Najbolje proveri sta je radjeno ponovo! Ali ulje mora da bude boje meda kad se tek zameni! E sad, na dizelima brzo pocrni, to je cinjenica, ne fali mu naravno nista sto je pocrnelo, ali sad 15 dana nije merilo... Koliko si presao za tih 15 dana. Kapiram da treba da pocne da tamni, ali bas da se vrati u istu nijansu, ne znam bas! Vidi u servisnoj sta je radjeno pa uporedi! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lyon 0 Posted August 30, 2010 (edited) pazi ako je bilo pre 15 dana moguce da se ulje isprljalo a i posle 15 dana sigurno nista neces moci da uradis,samo ces bezveze da se cimas Nazalost, tako je.Ja sam shvatio da se to desilo recimo u petakPosle dve nedelje nema sanse da to reklamirasAli, ne bi trebalo ni da se ulje toliko uprljaAko ti nije mrsko, kupi ulje i filter i odi negde da ti to zamene.Mozda da uzmes i neki deterdzent za unutrasnje pranje motora, da ti sipaju pre zamene, pa da posle toga imas cistu situaciju Edited August 30, 2010 by Lyon Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted August 30, 2010 (edited) U Punta 1.3 MJ ide 3 litre ulja, mislim da filter nista ne skuplja, ili mozda malo (to je samo moje misljenje jer se filer nalazi odozgo). Ovo pricam za Punta Mk2b, ali kontam da ide ista kolicina ulja i u Grande-a. Da si pogledao odmah posle zamene pa ajde, ali posle 15 dana...hm..i kod mene je bilo vec crno posle nekih 20-tak dana kada sam proveravao, a nisam puno presao za to vreme. A bio sam prisutan kad je ispustao staro i sipao novo ulje. Edited August 30, 2010 by MilanLaki Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 6 Posted August 30, 2010 da najbolje bi bilo da zamenis ulje kod nekog drugog i da budes siguran,garancija ti je i ovako vec overena u ovlascenom servisu...a sledeci put ili budi uz njih ili proveri odmah pri preuzimanju auta Quote Share this post Link to post Share on other sites
notorni 0 Posted August 31, 2010 Ovako, mislim da je sve u redu i da ti je ulje promenjeno ali je u medjuvremenu pocrnelo. Ako si ti tek uzeo auto iz Italije ne zaboravi da je tamo fabricki servisni interval dve godine ili 30-35000 km i da je u motoru dosta necistoca zbog toga. Mozes ubaciti deterzdent pa onda menjati ponovo ako imas para za bacanje ali to mozes da uradis i 500 km pre sledeceg servisa. Takodje zavisi i koju Seleniu si kupio WR je polusintetika i meni je u Cromi odmah bila crna dok Eco za DPF motore je ful sintetika i ostalo je boje meda nekih dve-tri nedelje. Najzad generalno izbegavam ovlascene servise jer je odnos cena i kvaliteta rada na stetu potrosaca. Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted August 31, 2010 Ja imam Punta 1.3 mjet.Miki iz "TIM Servisa" je na moje oci promenio ulje, i vec sutradan je bilo crno.Mislim da tako "mora" kad su dizeli u pitanju, i kad je ulje ovako kako je kolega notorni rekao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 5 Posted August 31, 2010 jedino sto moze poroduziti cistocu ulja u dizel motoru je ispiranje pri svakom servisu Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted August 31, 2010 To sto je crno, tj sto brzo pocrni nece uticati na njegovu funkciju, da kazem promenu fizicko-hemijskih svojstava? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 5 Posted August 31, 2010 nece,samo spere,pomesa se sa zanemarljivom kolicinom koja ostane u motoru plus produkti sagorevanja dizela.nema razloga za frku ako se redovno menja ulje i filter Quote Share this post Link to post Share on other sites
mig 0 Posted August 31, 2010 Hvala narode. CIsto da se ne cimam, bilo mi cudno pa da pitam vas koji znate. Pozz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 752 Posted September 3, 2010 ^^^ Ja sam menjao ulje i filter pre 4 meseca a od tada prešao 3ooo Km I ulje još nije sasvim crno! Dobro moj ima tek 40 Hiljada Km. Probaj pre sledeće zamene usuti nešto za čišćenje i beži za takve sitnice od gulikoža u ovlaštenim servisima! Ulje i filtere ti može zameniti bilo ko! Ja to sam sebi radim oduvek! Quote Share this post Link to post Share on other sites
klaywert 0 Posted September 4, 2010 e zbog takvih idiotskih servisa ja idem samo u onaj gde mogu da budem sve vreme prisutan dok se radi, ako ne moze odmah dovidjenja. Ovde kod nas u Kikindi se skoro u svakom servisu zamena ulja NE NAPLACUJE, to je posao od 10 minuta koji uglavnom segrti ili skolarci na praksi odrade i koji 99% ljudi mogu i sami. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 586 Posted September 4, 2010 Kod mene takođe dugo treba da se vozi da pocrni. Prvo lagano počne da tamni, recimo ka boji karamela, pa tek možda u drugoj polovini intervala postane puno tamnije. Potpuno crno bude tek pred zamenu. Nikad nisam ispirao motor, sem ako ga Miki ili Goran nisu isprali o svom trošku, a nisu im rekli.Auto je prešao 152.000km (ako nisu vraćali kilometražu).Koliko si ti prešao za tih 15 dana? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 752 Posted September 6, 2010 e zbog takvih idiotskih servisa ja idem samo u onaj gde mogu da budem sve vreme prisutan dok se radi,UPRAVO TAKO!!!Ne dozvoljavam nikome da čačka po onome u čemu se JA vozim a da ne vidim šta je i kako napravio a posebno jeli zamenio ono što je i naplatio!Nijedan PRAVI servis ne naplaćuje zamenu ulja i filtera! kupio si kod njih i već su jednom zaradili što su ti to prodali! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted September 11, 2010 Ako ides u servis gde moras da stojis majstoru za vratom dok radi ,moj ti je savet -promeni servis Kod mene na Lybri JTD,auto ostavljen u servisu,zamenjeno ulje,filteri,uradjeno ispiranje motora i od tad sam presao nekih 2 000 KM,i ulje je i dalje prilicno cisto i prozirno ,cak mi je malo problem kad treba da pogledam na sipki kolika mi je kolicina ulja u motoru,koliko je cisto -lakse je kad je tamno . Quote Share this post Link to post Share on other sites
svetozar 0 Posted September 11, 2010 na tvom mestu ja bih bacio pogled na filter ulja.ako je cist i deluje kao nov onda je verovatno zamenjeno i ulje kako treba.ne verujem da bi se neko zezao i menjao filter ulja a da ne zameni samo ulje.a mozes i da sa sipke ulja uzmes jednu kap pa protrljas izmedju prtiju pa da vidis da li deluje kao cisto ulje ili ima cestica prljavstine.ovo ne mora nista da znaci ali moze se ipak steci neki utisak da li je novo ulje ili je preslo dosta kilometara. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted September 11, 2010 Ispravite me ako gresim ali zar kod 1.3 MJet motora filter ulja nema samo ulozak koji se menja ,a spolja ostaje samo kuciste u tom slucaju se nikako ne moze proveriti da li je filter menjan ili ne kucisteulozak.koji bi trebalo da se menjatako da se sve svodi na poverenje u majstora-bolja varijanta ,ili gora varijanta-disanje za vrat mehanicaru ,dok radi servis. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dudule1 0 Posted June 20, 2016 (edited) evo za sve one koji se plase sto im ulje kod dizela odmah pocrni posle zamene - uobicajena pojava https://www.google.hr/search?site=&source=hp&q=oil+black+after+change+diesel&oq=oil+black+after+cha&gs_l=hp.3.1.0i22i30l10.3968.8848.0.11667.19.16.0.0.0.0.490.1928.0j4j2j1j1.8.0....0...1c.1.58.hp..12.7.1538.YSI-jOfi2Ow Edited June 20, 2016 by dudule1 Quote Share this post Link to post Share on other sites