plasticnoise 0 Posted May 13, 2010 Dakle, problem se iskljucivo javlja kada se muvam po gradu (gradska voznja), znaci prva, druga, treca!Kada se auto zagreje tesko ulazi u prvu i drugu brzinu! Prave su muke kada moram sto puta da ponovim kvacilo da bi saltao!Isto mi i krci kad ubacujem u rikverc! U cemu moze da bude problem? Ja danas kupih novi set kvacila aveo u ap sportu, reko da podjem od toga! Samo da napomenem da problemi nastaju iskljucivo kad se auto zagreje! Quote Share this post Link to post Share on other sites
loodilo 0 Posted May 13, 2010 Ima l' ulja u menjaču? il' suvo ko barut? Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheWickerMan 939 Posted May 13, 2010 ^^^ bas to...i promeni ulje u menjacu,ako ga ima staje 1.7 l po Autodati... Quote Share this post Link to post Share on other sites
plasticnoise 0 Posted May 14, 2010 Hvala na instant sugestijama!Sutra sam kod majstora, pa ce ga "uskladimo" valjda!? PS. Koje ulje za menjac bi valjalo uzeti? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted May 14, 2010 Isti problem imam i ja i nikako da se nakanim da skinem menjac. U gradu bukvalno treba da gurnem pedalu u patos. Sumnjam na korpu posto je malo tvrdje, ima ponekad vibracija kad krece a nije pipano 130000. Ulja imam. Ako ti stelovanje ne pomogne kao sto meni nije onda mozda menjac napolje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milanese 0 Posted January 2, 2011 (edited) Pozdrav svima i srecna Vam Nova Godina i Bozicni praznici!Zadnjih meseci moj 5+1 menjac je tesko ubacivao u 1. i delimicno u 2. brzinu.Takodje je i kvacilo postalo malo tvrdje i pri kraju gazenja 'pucalo',kao kada se otkaci opruga(narocito pre startovanja auta).Pre par dana je menjac sve teze poceo da prebacuje brzine.Dok auto radi,u rikverc je skoro nemoguce bilo ubaciti,a zatim je prestao skroz da upada u sve brzine.Mozda i uspe,ali uz dosta muke.Auto je parkiran i uskoro ce kod majstora.Moje misljenje je da ceo set kvacila mora da se menja,ne znam za sinhron itd...Dajte malo ako moze neka me neko uputi sta moze sve da bude kvar,da me ne oderu majstori(mada jeftino sigurno necu proci mislim)? Unapred hvala.Pozdrav! Edited January 2, 2011 by Milanese Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted January 2, 2011 Samo set kvacila. Valeo oko 6500. Zamena od 30-50e Quote Share this post Link to post Share on other sites
histerika 0 Posted January 2, 2011 Evo cisto da napisem kakav sam ja poklon dobio za novu godinu sto se tice menjaca. Pre nedelju dana vozim, stanem na semaforu, upali se zeleno i da krenem auto zakopan u mestu kao da je povucena rucna. Naravno, odmah veci gas i tada sam cuo zvuk od koga mi se sledila krv u zilama. Najstrasnije pucanje i lomljenje koje sam ikada cuo ispod haube. Uspem da se pomeri malo u stranu pozovem drugara, zasrafim kuku (nazalost napred mada sam mislio da se to nikada nece desiti) i lagano slepanje do kuce. Ubacimo ga u dvoriste upalimo ga i probam malo napred, nazad. Rucica menjaca ide lagano u sve brzine. Povucem rucnu, ubacim u prvu, gas, pustim kvacilo, motor vri a lamela proklizava. REko' verovatno, lamela ili korpa. Probam da ga provozam auto ide al' lamela kliza i cuje se krckanje ispod haube, nista strasno, al' ipak krckanje. Sutradan pravo u servis, Razdvojen menjac od motora, lamela tanka ko papir, masna, korpa losa, druk lager nikakav. Majstor mrdne rukom spojnicku i kad me slog nije strefio. Osovina seta levo, desno, gore dole. Otvore menjac a unutra.... Raspao se lezaj spojnicke i komadi lezaja i sve kuglice uletele u menjac i diferencijal, isekle semeringe i ulje probilo u lamelu. Srecom nijedan zubcanik nije ostecen. Sve u svemu zamenjeno: lamela, korpa, druk lager, lezaj spojnicke, semering radilice zadnji, semering poluosovine, usput zamenjen i levi nosac motora (konacno sam se resio tresenja u leru). Menjac kompletno rasklopljen, opran, prekontrolisan. Sve u svemu od Deda Mraza sam ove godine dobio racuna na 32.000 dinara. Majstor mi rece da da sam morao da cujem zujanje i pistanje iz menjaca pre nego sto se ovo desilo. Nista nisam cuo dok nije bilo kasno. Znao sam da mi je set kvacila los i spremao sam se da ga zamenim al' ovo stvarno nisam ocekivao. Eto drugari, cisto da znate da i od goreg ima gore.Pozdrav svima i sretna Nova godina i da vas sluze vasi Fiat-i jos dugo, dugo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted January 2, 2011 Hvala i tebi sve najbolje i da sada vozis puntisu dugo dugo.E tako ti je to kada je los set kvacila ,pa ljudi govore ,ma moze to jos,malo,jos malo i eto ti racuna na kraju 300e! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milanese 0 Posted January 4, 2011 Hvala na savetu.Zamenjen je set kvacila (LUK),sada je kvacilo mekano,upada u brzine 'kao u sir'... Malo zapinje u 1. i 2.brzini (kada vracam iz vecih) ali tako je bilo jos kad sam kupio auto...Narocito kada iz vece brzine vracam u 2.brzinu-tada zapinje pomalo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted January 4, 2011 To što zapinje ti je do menjača, da ne bi pucao pare džabe, prvo probaj promeni ulje, meni je razlika posle promene ulja u menjaču drastična, a ako to ne pomogne ubacuj u brzinu sa malo pauze i slično tj probaj da nađeš momenat kad ulazi glatko Quote Share this post Link to post Share on other sites
marcony 0 Posted January 16, 2011 Hvala na savetu.Zamenjen je set kvacila (LUK),sada je kvacilo mekano,upada u brzine 'kao u sir'... Malo zapinje u 1. i 2.brzini (kada vracam iz vecih) ali tako je bilo jos kad sam kupio auto...Narocito kada iz vece brzine vracam u 2.brzinu-tada zapinje pomalo.Koja je razlika u ceni i kvalitetu izmedju LUK i VALEO kvacila? Znima me za moj punto MK1 1.1b.Uskoro mu sledi zamena, a cuo sam da su LUK-ova izuzetno kvalitetna pa mi treba preporuka... Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheWickerMan 939 Posted January 16, 2011 Ja sam zamenio pre 20000 km (u bre,to bese na prolece... )i stavio LUK posto sam cuo da Valeo u zadnje vreme i nije bas nesto...Prezadovoljan sam LUK-om,i posle tih 20k nista se nije promenilo... U ceni je bila razlika oko 1000 dinara,medjutim kado sto rekoh,cuo sam par losih stvari o Valeu u zadnje vreme... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted January 16, 2011 Majstori uglavnom preporučuju Valeo, ja sam tako dva puta menjao do sad i opet ne valja Konkretno, prvi put je pedala hvatala već ispod pola, pri dnu maltene ali samo par dana, onda je počela na pola da hvata, korpa se uništila do pred raspad za samo 30.000km (vozim muški ali ne i divljanje), zatim sam na leto stavio opet Valeo za samo 5500 dinara i otad mi skakuće polusovina menjača u korpi, ima luft...strašno Ali nemam iskustvo sa Luk... Quote Share this post Link to post Share on other sites
marcony 0 Posted January 16, 2011 (edited) Ja sam od par ljudi cuo reci hvale o tim LUK kvacilima, iako vecina prica samo o VALEU!Cak sam i probao jednu Astru `94. pre i posle zamene kvacila (LUK) i razlika je bila stvarno neverovatna. Sve je bilo meko i precizno. Trebala mi je samo potvrda da taj LUK lepo radi i na Puntu...Cisto da dodam da imam vecinu tih simptoma dotrajalog kvacila (uglavnom korpe): trza i trese pri kretanju (narocito kad se zagreje), krci u rikvercu, teze prebacuje brzine, papucia je dosta tvrda i puca pri dnu kao da ce sajla da pukne...Sto si tice ulja za menjac, da li tu postoji neka preporuka? Edited January 16, 2011 by marcony Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted January 16, 2011 Problem je sto u Kit komercu mozes da nadjes samo Valeo i LUK, a svi trgovci Fiat delovima uzimaju od njih. Postoje i drugi kvalitetniji proizvodjaci setova ali su cene dosta vise. Ulje slobodno bilo kog kvalitetnijeg proizvodjaca 75W-90 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milanese 0 Posted January 18, 2011 @marcony:to jesu otprilike simptomi koje sam i ja imao,narocito pucanje kod pritiska pedale pri dnu...Verovatno ces morati da menjas set.Sto se tice setova,kod mene je bio izbor izmedju VALEO i LUK.Cena je bila slicna.Sto se tice kvaliteta,po pricama mnogih 'tu su negde',ali sam se odlucio na preporuku majstora i ugradio LUK.Za sada je sve ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusankmg 0 Posted February 16, 2015 (edited) Jel zna neko kako se skida ovaj deo na slici odsrafio sam ova 4 srafa i dalje nece pa da nebi skidao nesto sto ne treba...nece mi u prvu i drugu ovo klince je izgleda otislo Edited February 16, 2015 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto mk2 JTD LE 9 Posted February 1, 2016 Punto mk1 55 kw 94.Auto normalno vozen , ostavljen u garazu i sinoc menjac .Rucica moze da se pomeri samo napred-nazad odprilike 3-4 ali mislim da ne ubacuje .Levo desno ni da mrdne za 1-5 rikvec nece .Prilikom pomeranja napred nazad kao da nema onaj polozaj kad je izbacen vec ide onako kao kroz tovatnu mast da vucete neku sipkubez nekog otpora.Auto ugasen , isto se ponasa i sa kvacilom i bez .ne znam sta bi moglo biti.Jel smem da probam da ga upalim pa da vidim u tom prednjem polozaju jel u brzini tj hoce li krenuti a da nesto dodatno ne zeznem.Prosle nedelje alternator , sad menjac bem ti cudo .Ma samo da ga sredim i ide na oglas .Ionako je vreme za nesto mladje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
@bane@ 102 Posted February 1, 2016 Sajla menjaca proveri da nije spala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto mk2 JTD LE 9 Posted February 1, 2016 Jeste sajla menjaca .Spala i drzac sto drzi onaj kao cilindar na kraju sajle bio skoz labav .Verovatno je zbog njega ispao osigurac koji je na tom cilindru.S obzirom da nema neki veci otpor na mesto osiguraca ( koji nisam imao ) stavljena zica i to je to.Sve u svemu problem resen kostalo malo zivaca 0 din i par ogrebotina . Quote Share this post Link to post Share on other sites
@bane@ 102 Posted February 1, 2016 Ako hoces slikacu ti resenje sto sam ja kod mene stavio malo karabudz ali drzi vec par godina.Bila je i kod mene u pocetku zica ali pukla. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto mk2 JTD LE 9 Posted February 1, 2016 Ok postavi trebace nekom , verovatno .Taj auto voze brat i otac tako da ce oni naci original osiguraci zamenice .Ja ne znam ali mislim da ce ova zica tesko puci , s obzirom da sam ja rukom bukvalno sa dva prsta drzao dok su oni saltali i nema neko veliko opterecenje a zica koju sam stavio je poprilicno jaka i potpuno se uklopila u zleb sto se preseka tice . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milos1989 0 Posted November 14, 2018 Zamenio sam set kvacila na puntu 2 i sada menjac ne moze da udje u prvu brzinu kada je auto u pokretu, cak i minimalnom. Tek kada auto skroz stane onda moze. Ako stojim na blagom nagibu i auto polako podje, jer je nagib, opet nece da ubaci u prvu. Moram da stanem na kocnicu pa tek onda da ubacim. Sta bi moglo da bude? Pre menjanja kvacila je isao kako treba, a sajlu menjaca sam menjao pre tri meseca. Quote Share this post Link to post Share on other sites