Guest Neshone Posted May 5, 2010 pre neki dan sam primetio da mi se na tabli nakon paljenja automobila pali zuta lampica na kojoj je nacrtan kljuc i ispod koje pise CODE.. ta lampica se inace upali na kratko kada je auto na kontaktu i iskljuci se.. poslednjih dana mi se desava da ostaje upaljena dok ne ugasim auto, ali ne prilikom svakog paljenja..evo kako izgleda ako se raspoznaje:druga stvar koja me brine je sto je auto pri stajanju u mestu poceo sve cesce da skripi, neki cudan zvuk, pri davanju gasa se sa obrtajima i skripanje povecava, glasnije je.. nisam primetio da mi se to desava u voznji.. i obicno se pojavljuje kada je auto zagrejan..treca stvar koju sam primetio pre neki dan, otprilike kad i ove dve prethodne je da mi se resetuje mala kilometraza, s' tim sto mi se to od jutros desilo nekoliko puta.. ne resetuje se u voznji nego kad dam kontakt, odmah pise 0.. uz to mi se i na plejeru izbrisu memorisane radio stanice.. nemam fabricki radio nego alpine 103..prvo pitam ovde da vidim da li je vec imao neko slicna iskustva i pretpostavke o cemu bi moglo da se radi, da li su ova 3 problema medjusobno povezana.. meni ovo skripanje mirise na pumpu za vodu, ali me buni paljenje lampice za kljuc.. ali posto sam jos uvek zalen oko mehanike, pametnije je da pitam iskusnije..ono sto meni govori da su povezani problemi je sledece: danas je pri parkiranju pocelo da se cuje skripanje delic sekunde i auto se ugasio.. kada sam mu dao kontakt da ga upalim, mala kilometraza je bila ponistena..nadam se da sam lepo opisao i da cete shvatiti o cemu se radi.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
koshke 0 Posted May 5, 2010 Mozda ti nisam od neke pomoci i nije mi poznat taj problem ...al evo iz uputstva za auto sta kaze za tu oznaku na tabli. Opet nije neki HELP moras da prevedes...(na google najlakse).E a to za kilometrazu da ne vuce negde na masu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 303 Posted May 5, 2010 Meni je to za kljuc palio kad mi je oslabila baterija u njemu,ali za to ce ti dijagnostika trebati da utvrdis tacno o cemu se radi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Joca 1 Posted May 5, 2010 I kod mene se palio code i resetovao dnevnu km.Proveri alternator i akumulator.Zveckanje dolazi 99% od lezaja alternatora,bar je to kod mene bilo.Servisirao sam alternator,zamenio lezaj na istom i zamenio akumulator.To sam odradio pre 2 meseca i od tad je sve ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
koshke 0 Posted May 5, 2010 (edited) e da ja sam zaboravio.Nije mi se ukljucivao taj kod ali mi je kilometraza nestajala!Razlog je bio alternator.Nije funkcionisao ,odnosno nije se punio akumulator. Edited May 5, 2010 by koshke Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted May 5, 2010 Osim premalog napona prilikom startovanja(kada je los akumulator) desava se da zbog pregorelog osiguraca memorije svaki put pobrka kilometrazu i stanice na radiju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest Neshone Posted May 5, 2010 hvala na brzim odgovorima.. sad ovako, da nekog ne zaboravim..prevod teksta koji je postavio koshke je otprilike ovakav:1. Један трепери - указује на то да је препознао код кључ. Можете да покренете мотор2. Стабилан светло - показује да не препознаје код кључ. Да бисте покренули мотор, извршите процедуру у добијању помоћи (види цхаптер''ин''нужних)3. Трепћуће светло - указује на то да ауто није заштићен дисппситиво. Он мај бити могуће покренути моторu mom slucaju je u principu opcija 2, s obzirom da mi se lampica ne pojavljuje stalno, znaci da on vidi problem u trenutku paljenja.. evo veceras sam palio auto nekoliko puta, nije se ukljucivala pri startovanju..@ChobbyNSauto ce morati uskoro na dijagnostiku u svakom slucaju, mada mislim da sam uvideo resenje ovog problema@Joca, @koshkekada je problem akumulator, drugacija je situacija, u tom slucaju ne moze da zavergla jer nema snage pa se resetuje kilometraza zbog nedostatka struje(valjda ).. meni auto bez problema pali osim kada nema problem sa temperaturom motora.. lezaj alternatora mi je zujao do pre 15-ak dana kada sam uzeo drugi polovan alternator, od tada mi se taj zvuk ne cuje.. ovo je mnogo drugacije, maltene pisti, skripi, ne znam kako da opisem..@Martinimeni je kilometraza ponistena vec kada dam kontakt, a i akumulator je zamenjen pre ne vise od 6 meseci.. za osigurac memorije hvala, imacu to u vidu..da se zahvalim svima na strpljenju i citanju ovih romana.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 6, 2010 Akumulator nije u problemu samo kada ne može da zavergla. Tada je već totalno mrtav. Zbog toga razmišljanje tipa ''dokle god može da zavergla, sa akumulatorom je sve ok'' nije ispravno. Treba proveriti kontakt bravu, jer očigledno gubi signal sa ključa, pa zato pali lampicu CODE. Treba pre toga proveriti i sam ključ, tj. da li šalje kod kako treba.Nije korisno trpati sve moguće kvarove u jednu temu.To onemogućava brzu pretragu Foruma. Da je dobro tako raditi, onda bi imali samo jednu temu koja bi se zvala Marea-kvarovi i ljudi bi trpali u nju sve živo...npr. i CODE i reset kilometraže i razne čudne zvukove i ler gas...i sve bi trpali u jednu temu. Zbog toga ti je skinuto dalje proširivanje teme, a plus step motor i ler gas (problem sa variranjem broja obrtaja) imaš već objašnjeno u ovom podForumu.Kako to da pronađeš, pogledaj ovde:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=40109 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest Neshone Posted May 6, 2010 (edited) ok, hvala na pomoci i izvinjenje zbog gresaka..elem, pri prvom paljenju automobila nakon udesa pre nekog vremena, primetili smo da mu je tehnika pobrljavila, da se svetla ne gase ni kad je auto ugasen, a cak ni kad je zakljucan, da se na trubu pali desni zmigavac a truba ne radi, da se ne pali jedna pozicija itd.. posle nekoliko sati cackanja i mozganja smo dosli do mase i primetili da su zice toliko razlabavljene da nekoliko komada moze bez problema da se izvuce.. sanirali smo to privremeno i za prvu priliku ostavili da se to zalemi.. te prilike nije bilo, a s' obzirom da je koshke napisao da reset kilometraze moze da bude povezan sa masom, htedoh da priupitam da li je moguce da neki od svih ovih mogucih i nemogucih problema imaju veze sa tim.. Edited May 6, 2010 by neshaoct dodat deo koji je slučajno obrisan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest Neshone Posted May 14, 2010 samo da napisem da je resenje ovih problema bilo jednostavno.. zamenjene su obe kleme.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
subdin 0 Posted January 3, 2011 ovako ljudi, kad ubacim kljuc i dam kontakt na instrumental tabli mi se upali lampica na kojoj pise code, poslije cega nemogu da upalim, nakon nekolio puta vadjenja kljuca i vracanja te davanja kontakta lampica se ugasi i auto normalno upali, izludit ce me majke mi, ako ista znate o tome pomagajte unaprijed mnogo hvala... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted January 3, 2011 Hahahahahahaha,mene to muci s vremena na vreme,nece da pozna kljuc.Jos me nije toliko iznerviro da se upustim u resavanje tako skupog i bzvz problema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Xepoj 1 Posted January 3, 2011 ako znas dovlu onda to i nije skup problem (bar se nadam da nece drati nas smrtnike u slucaju da nam zatreba ta igrarija) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted January 3, 2011 Ako je problem do ključa, možemo napraviti nešto Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted January 3, 2011 Na zalost znam Dovlu,i zato kazem ono gore..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
stub 0 Posted May 14, 2011 E ovako, danas sjednem da upalim auto i ostane mi da gori lampica od kod ključa, ne odradi ni pumpa goriva, pa naravno nisam mogao ni da upalim. Pregledao sam sve moguće i nemoguće kablove i konekcije, na kraju doveo dijagnostičara koji je bez prikopčavanja konstatovao da je "crk`o ključ", te da će mi uraditi blokadu koda za 50€. Naravno nemam rezervni, pa se ne bih upuštao u narezivanje istog ako je do njega. Inače, auto sam prije toga vozio, više puta palio i nije bilo nikakvih problema. Neposredno prije ovoga sam zamijenio svjećice, što nema apsolutno nikakve veze sa ovim, ali me kopka da nisam slučajno mogao nešto pritisnuti ili gurnuo neki sitni dio koji bi mogao nešto za*ebati. Da li da blokiram kod ili da ganjam još nešto? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted May 14, 2011 Probaj ti sutra ponovo sa tim ključem da upališ auto... malo mi je čudno da ključ "crkne" Quote Share this post Link to post Share on other sites
stub 0 Posted May 14, 2011 Pod crkne mislio sam da je otišao čip u njemu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted May 14, 2011 Znam na šta si mislio, ali opet mi je malo nelogično da čip tek tako "crkne"... čip je stalni magnet, a ne elektronska komponenta i to ne može baš tek tako da... "crkne" Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted May 14, 2011 desavalo se da crkne kod centrala,doduse retko.jesi li proverio antenu oko kontakt brave? Quote Share this post Link to post Share on other sites
stub 0 Posted May 14, 2011 desavalo se da crkne kod centrala,doduse retko.jesi li proverio antenu oko kontakt brave?Možeš li mi pojasniti malo pobliže?Znam na šta si mislio, ali opet mi je malo nelogično da čip tek tako "crkne"... čip je stalni magnet, a ne elektronska komponenta i to ne može baš tek tako da... "crkne" Ne bih da pametujem ali ako je stalni magnet slažem se u potpunosti da ne bi mogao da ode tek tako. Međutim, meni ovaj lik reče da je u pitanju elektronski dio. Inače ovaj vid zaštite na autu se meni čini kao nepotreban, pa jel mi predlažete da ga uklonim za 50€ ili da narezujem novi ključ za 40€? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted May 15, 2011 Meni se desava da i po 5-6 puta ostane upaljen kod,tada naravno ne cuje se pumpa i nece da upali.Ali posle par puta, ucita i upali normalno,to je inace retka pojava.Ja da sam na tvom mestu uklonio bi ga. Quote Share this post Link to post Share on other sites
drekawac 0 Posted May 15, 2011 ma ukloni ga,,,ako mu se rese, ni tri kod kljuca nece ti pomognu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted May 15, 2011 Pa nije baš da je zaštita beskorisna, ali nije ni da ne može bez nje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted May 15, 2011 I ja bih uklonio imobilajzer jer se moze desiti da napravis kljuc i da te posle opet zeza pa ces ponovo platiti za ukljanjanje koda.Kao sto neko vec spomenu proveri antenu na bravi paljenja jer je stvarno cudno da transponder u kljucu crkne sam od sebe. Quote Share this post Link to post Share on other sites