Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
lukatim

Fiat Bravo / Marea 1.9 JTD - problem sa snagom

Recommended Posts

Cao svima,

Nov sam na forumu i od skoro sam vlasnik pomenutog automobila 2001 godiste.

Desava se sledece, kada dam "pun" gas broj obrtaja se normalni povecava do 2500 obrtaja i onda posne da varira, pada pa se podize a zvuk motora je sve jaci?!

Cini mi se i da nema snagu kakvu bi trebao za tu kubikazu da ima.

Sta to moze da bude? Unapred zahvalan na odgovoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa tesko je ovako napamet ali turbina treba da pocne da puni od negde 1800-2000 obrtaja mozda je nesto drugo gusi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam u servisu i mijstor mi je otkacio "dzek" od protokomera i auto je poceo nesto bolje da radi.

Kaze ako se isto ponovi da bi trebao da kupim nitro sprej i da se ocisti protokomer...

Probacu i to, mozda upali... Ipak sam laik za ove stvari pa je bolje da pitam. :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

probaj sa ciscenjem protokomera ako ne uspe zameni ga i vozi se ko covek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije uspelo :(

Kada postepeno dajem gas sve je ok ali kada naglo stisnem gas, recimo pri preticanju broj obrtaja i zvuk motora se brzo povecavaju a brzina ne zatim kazaljka broja obrtaja naglo padne na normalno i ubranje nastavlja sporo

Share this post


Link to post
Share on other sites

To meni lici na slajfovanje lamele. Cim se tebi povecava broj obrtaja a auto ne vuce, znaci da kvacilo ne prenosi obrtaje sa motora na menjac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je lamela osetio bih uzbrdo da ne vuce a ne samo kada naglo pritisnem gas i to u IV ili V brzini dok recimo u II i pri najjacem gasu auto savrseno vuce?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne može da rastu obrtaji a auto da ne ubrzava bez proklizavanja lamele.

Ja sam takvo proklizavanje imao i manefestovalo se u 4 i 5 brz. na naglo dodavanje gasa.

Lamela nije bila potrošena nego zamašćena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što ti i ja rekoh. Zameni set kvačila, pa reci rezultate. A ako nije ni to, onda jedino može da bude ozbiljan defekt u menjaču, mada ne bih rekao da kvar u menjaču može tako da se manifestuje. Po meni uz kvar menjača više nekako ide krčanje, zvuk drobljnja metala ili tako nešto.

100% lamela.

Neka kaže svoje Mikisxy, ipak je on najstručniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema ga Mikisxy,verovatno menja lamele :rolleyes:

Salim se,ali kao sto je receno,motor dize obrtaje,a tockovi to ne prate....razmisli sam zasto je to tako i videces da su ljudi u pravu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li moze nekako da se proveri lamela da je ne kupujem ako nije do nje posto set nije ni malo jeftin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

po tvom opisu lici na problem sa lamelom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav
Novi sam na forumu pa ako sta pogrijesim ne zamjerite.
E ovako, 2 avgusta sam kupio Fiat Bravo 1.9jtd 2001.godina gt oprema. Auto sam platio 1300eur, s tim da je morao odmah da se radi veliki i mali servis i registracija istice za 20-tak dana. Ja sam inace iz Republike Srpske i kod nas su auta malo skuplja nego kod vas i od prilike ovakav Fiat sa uradjenim servisima i registrovan godinu dana se krece oko 2300eur (100-200e gore dole).  E sad 7.avgusta sam radio veliki i mali servis , dijelovi i ruke su me izasle oko 270eur a registracija ce biti  oko 250eur.. Ovo je bilo ko neko predstavljanje auta i sad imam neka pitanja za vlasnike istog ili vas koji znate nesto o njemu.

Prvo ja sam ocekivao da motor od 105ks u njemu kida i u poredjenju sa Stilom od 115ks koji je malo veci i tezi ocekivao sam da ide bar kao on al' ne mogu se ni porediti.Na primer kod njega nema ono da lijepi za sjedista ma u kojim obrtajima ga vozili za razliku od Stila koji te od 2000 obrtaja pa na vise  bukvalno zalijepi.  Pa da vidim vas koji imate iskustva da li je problem do mog ili je tako uopste ?

 

Kad radi na leru i lagano mu se daje gas turbina (bar ja mislim da je ona) pocinje da pisti (zvizdi- znate na sta mislim) vec na 1100 obrtaja i kako veci obrtaji sve je glasnija i glasnija. U voznji auto kad se umrtvi na tim obrtajima i kad se pritisne gas nema neku reakciju i pocinje da vuce (opet ne da lijepi kao Stilo) na 2500 obrtaja pa do 3000. Pa me zanima da li je to do mog auta ili je uopste tako sa Fiat Bravo.

 

Ovi gore sto su mi radili servis na moje pitanje u vezi turbine su rekli da ona tako treba da radi i nesto su kao provjerili stavljanjem ruke na jedno mjesto pod haubom (pretpostavljam da su gledali kako uvlaci vazduh ili sta vec, ne razumim se u to) i rekli da je sve ok. E jos nisam auto nigdje vozio da prikljucim na kompjuter , oni gore nisu imali program za njega a na druga mjesta nisam stigao da odem pa vase misljenje da li bi trebao otici negdje ?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam vozio stila pa ti ne mogu porediti ali jtd 105 mora da ide dobro. Meni se turbina ne cuje osim na oko 1000rpm kad zalijece i traje dio sekunda a to je vazduh nije turbina...na vecim obrtajima ne bi smjelo da se cuje. Turbinu ti ne moze provjeriti zavlacenjem ruke ispod haube. Na dijagnostici mozes da vidis pritisak na leru i u voznji...tako mozes imati makar neki uvid.Meni je problem do protokomjera i sad mi se znacajno umrtvilo auto ali sad moram i ja raditi veliki i mali servis i registraciju pa finansijski ne mogu jos protokomjer priustiti:-) mozda za mjesec dva:-)
uglavnom auto ima nekih problema ako ne cupa na 2000-3000rpm kao lud:-)


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zameni filter za vazduh I proveri crevuljke da gu ne vucu negde fals za vazduh....

 

odgovor s`jug....

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Prvo ja sam ocekivao da motor od 105ks u njemu kida i u poredjenju sa Stilom od 115ks koji je malo veci i tezi ocekivao sam da ide bar kao on al' ne mogu se ni porediti.

 

Pogrešno je poređenje sa Stilom JTD 115. Ne kažem da ti nemaš problem sa autom, nego kažem da čak i kada je sve ispravno, nije dobro porediti ga sa Stilom JTD 115.

Pomenuti Stilo ima više snge, ali ima i 25% veći obrtni moment, a to je ono što nazivaš ''lepljenje za sedišta''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima :) U subotu sam kupio fiat mareu 2002 godiste 1.9 jtd 81 kw 110 ks sa pravih 230000 na satu i odma u ponedeljak  uradio veliki servis koji me izasao 23500 din delovi i 50e ruke majstoru.Majstor je auto kacio na dijagnostiku i pokazivao je dve greske egr i protokomer.Egr je nekako zatvorio ne znam kako i ne pokazuje vise tu gresku a protokomer je bio iskljucen posto je najverovatnije crkao.Kupio sam drugi protokomer za 5300 i probao auto i mnogo mi je lenj do 2500 obrtaja od 3000 obrtaja vuce ali mi ne vuce kako bi trebao za 110 ks.Probali smo auto do 150 i to jako tesko navlaci.Npr idem 80 na 2000 obrtaja i stisnem gas da zaobidjem a auto kao da nisam ni stisnuo gas i tek posle slabo povuce.Za turbinu majstor kaze da nije masna i jos kaze da mozda ne puni dobro.Ja sam uglavnom vozio starije benzince i nisam se susretao sa ovakvim problemima pa bi vas zamolio za savete sta bi moglo biti? Bivsi vlasnik mi tvrdi da je auto bio kod njega 3 godine i da nije trosio ulje.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi,imam problem sa ubrzanjem na manjim obrtajima.U pitanju je fiat bravo 1.9 jtd 2000 god.
Od kad je ovo pocelo da se desava,zamenjeni su sledeci delovi:
MAP senzor,MAF senzor,turbina,overboost ventil,ciscena je komplet usisna grana ,egr je zatvoren,menjan filter vazduha...
Skinut je katalizator.Kada zakacim dijagnostiku izbacuje samo gresku za egr.Auto je mnogo udavljen na malim obrtajim i mlitav na gasu ovako u leru,dobije nalet snage tek na 2500-2800 obrtaja ,na dijagnostici tek tad turbina dostigne pritisak od 2 bara,kao da kasni sa postizanjem pritiska.Kada raskacim protokomer i provozam auto bez njega nema nikakve razlike.Proverena su creva od vazduha i interkuler,nigde ne pusta,citava su creva.Desavalo mi se par puta da auto odjednom u toku voznje prokine i vuce normalno,zakacim onda dijagnostiku i uradim grafik i tad mi se pritisak vazduha poklopi sa desired,dostigne 2 bara na 1800 obrtaja i vuce normalno.Posle par minuta voznje opet se vrati na staro i nece da vuce...
Neka ideja ?
 

grafici za forum.JPG

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

dal ti sve klapne rade kako treba, dal imas vakum na njima?

ko ti rekao to sve da menjas, verovatno neki obucar i opet ga nije uboo, odes kod njega i nek vraca pare kad nije popravio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam menjao klapnu, cistio sam je jednom, kako bih mogao da je proverim? Ima vakum na klapni. 

Ja sam menjao sve na svoju ruku jer imam polovnih delova pa nisam morao da kupujem delove, sve osim filtera je polovno stavljeno, sa proverenog auta koji nije imao problem sa ubrzanjem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Protokomer sam stavljao sa jos 2 auta i isto se ponasa, pritisak goriva mi dostize 1200 bara,iste brojke mi pokazuje kao i za zeljeni pritisak. Jedino vakum da proverim jos pa javljam kakva je situacija. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...