djuragin 0 Posted February 6, 2011 danas sam ovo odradio i greje kao da je juce izasao iz fabrike, upalio sam auto odvrnuo sam oba ventila, sacekao da iscuri voda na jednom ventilu pa ga zavrnuo, sacekao da iscuri voda na drugom ventilu, predhodno sam stiskao cevi gumene da ima protoka kako treba, i zavrnuo sam taj ventil...i sad greje cim krenem 50m..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gazija 0 Posted November 11, 2011 Uh čitam ovu temu, planirao sam mjenjati permant a sad ne smijem ni pomislit na to heheheh (nakon svega šta ovdje pročitah) Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 11, 2011 (edited) Šta tu ima strašno? Ispustiš na crevo, opustiš malo slavinice, zagreješ auto, kad krene da curi dovrneš zadnju pa prednju i ćao zdravo Ako bude muke, probaj i grejanje stavi na crveno Edited November 11, 2011 by Oktopod Quote Share this post Link to post Share on other sites
spoonman 0 Posted November 13, 2011 Juce zamenio antifriz! Pre zamene grejanje kabine vozaca je radilo perfektno... Sada, skoro nikako . Ozracio sistem sa dva ventila na hladnjaku, ali ne mogu da skontam ventil koji ide ka malom radijatoru za grejanje... ako uopste postoji. Radi se o bravo 1.9 jtd model (model motora: 128B4.000). Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 14, 2011 Evo uputstvo za bravo, nalazi se na sličnom mestu kao kod punta:https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:KKpNMr1sOyEJ:www.fiatboo.co.uk/photogal/guidepics/BleedingTheCoolingSystem.pdf+bravo+cooling+bleeding&hl=sr&gl=rs&pid=bl&srcid=ADGEESiSUf2cgX4CQxf02xQzONgzGtpM8XE2SHuWsJSp7z5XlGfiv2c_OLlJ9SFzDQxJb4CVj8cPe8lzfXsVo0Uon1FvmR2VVLkM970yWUhjKiE_d67g2p0sDqupyy9HQqV_erz1Gitc&sig=AHIEtbTLzertH6PzTFmyEzD3sIeAod-SpQ&pli=1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
spoonman 0 Posted November 14, 2011 Evo uputstvo za bravo, nalazi se na sličnom mestu kao kod punta:https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:KKpNMr1sOyEJ:www.fiatboo.co.uk/photogal/guidepics/BleedingTheCoolingSystem.pdf+bravo+cooling+bleeding&hl=sr&gl=rs&pid=bl&srcid=ADGEESiSUf2cgX4CQxf02xQzONgzGtpM8XE2SHuWsJSp7z5XlGfiv2c_OLlJ9SFzDQxJb4CVj8cPe8lzfXsVo0Uon1FvmR2VVLkM970yWUhjKiE_d67g2p0sDqupyy9HQqV_erz1Gitc&sig=AHIEtbTLzertH6PzTFmyEzD3sIeAod-SpQ&pli=1Auuuuuuuuu kad me sad slog nije strefio!!!..... Odem ja do auto da nadjem taj ventil iza motora, kad ono barica ispod auta. Dodirnem... masno, slatko, crvenkasto.... ANTIFIZ!?!?!? Curi negde sa zadnje strane motora... Bacim pogled na cevi koje idu u kabinu do radijatora za grejanje... kad ono rikavela cevka (gumena) tachno kod shelne. E sad... kako joj prici priiijateljuuu. Treba samo 1 cm odseci creva i ponovo sve vratiti. Moze se to uraditi samo ispod auta, a ja nemam kanal pri ruci. Kukuuuuuu!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 14, 2011 Pa nisi nju skidao kad si ispuštao tečnost? Ne znam dal ćeš sečenjem komada postići dugotrajno rešenje, jer ako je porozna onda je cela cevka manje više trula da tako kažem..jedino ako nije sam početak fizički oštećen pri navlačenju šelne, ali i za to treba biti uporan da ti se desi, pa čisto sumnjam...pre će biti da je cev trula Svaki gumeni deo ima vek trajanja. Pogotovo ti koji rade, tj šire se i skupljaju ili amortizuju pokrete... Quote Share this post Link to post Share on other sites
benedikt 1 Posted November 22, 2011 (edited) mam FIAT Punto 1.2 EL 2002god.Pre 2 nedelje sam menjao rashladnu tecnost i termostat koji nije bio dobar,majstor mi je ispustao vazduh samo na slavinici desno od hladnjaka.Grejanje mi nije bas kao ranije,ranije je bilo fantasticno.Cuo sam da ima jedna "slavinica" sa donje strane ispod motora?Da napomenem da mi motor nakon zamene brzo postize temperaturu,ali je grejanje jos uvek nekako mlako.EDIT: Sada kada hocu da ozracim,odvrnem cep hladanjaka ili samo popustam slavinice kada auto postigne radnu temperaturu? Edited November 23, 2011 by neshaoct spojena tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 22, 2011 1. ugašen auto, skineš čep hladnjaka, odviješ malko obe slavine, doliješ tečnost do MAX, krene da izlazi na slavinama, zatvoriš zadnju pa ako izlazi i dalje iz prednje onda i nju, ako ne izlazi dodaš još tečnosti pa je zavrneš kad krene tečnost. Oba puta da ide samo tečnost bez mehurića vaduha.2. upaljen auto, radna temperatura, skineš čep hladnjaka, odviješ obe slavine malko, kad krene da curi bez mehurića zavrneš zadnju, kad krene da curi bez vazduha na prednjoj zavrneš i nju.Pod 1 ili pod 2 ili jedno pa ako ne uspe onda i drugo. Oba puta prati nivo tečnosti da je do MAX. Oba puta prvo zadnju pa prednju slavinu zatvaraš. Oba puta čep hladnjaka skinut. 1 MarioSenta reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
gazija 0 Posted November 22, 2011 Baš slikovito objašnjeno, hvala prijatelju. Nikad nisam (sam) mjenjao antifriz a čini mi se da bih sad znao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Phikret 0 Posted November 23, 2011 1. ugašen auto, skineš čep hladnjaka, odviješ malko obe slavine, doliješ tečnost do MAX, krene da izlazi na slavinama, zatvoriš zadnju pa ako izlazi i dalje iz prednje onda i nju, ako ne izlazi dodaš još tečnosti pa je zavrneš kad krene tečnost. Oba puta da ide samo tečnost bez mehurića vaduha.2. upaljen auto, radna temperatura, skineš čep hladnjaka, odviješ obe slavine malko, kad krene da curi bez mehurića zavrneš zadnju, kad krene da curi bez vazduha na prednjoj zavrneš i nju.Pod 1 ili pod 2 ili jedno pa ako ne uspe onda i drugo. Oba puta prati nivo tečnosti da je do MAX. Oba puta prvo zadnju pa prednju slavinu zatvaraš. Oba puta čep hladnjaka skinut.Oktopod, pošto si mi dosta pomogao u otkrivanju uzroka žubora, rešio sam da odradim ozračivanje. Pratiću ove korake koje si dao, samo imam jedno pitanje. Pošto sam auto kupio nedavno i nemam pojma šta je u sistemu za hlađenje, interesuje me koja tečnost ide, koliko nje i da li se meša sa vodom. Ako se meša, onda u kojoj razmeri. Pretpostavljam da prethodno treba da ispustim svu tečnost iz sistema?Takođe me interesuje šta raditi na proleće. Tj. nakon što prođe zima, da li menjam opet tečnost i sipam neku drugu ili ostaje ova do sledeće zime. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 23, 2011 (edited) Sipaš Paraflu, plavi ili crveni, bolje crveni. Svakako zameni svu tečnost. Ne mešaj nikako plavi i crveni. Zameni i šelnu na crevu hladnjaka obavezno. Može ona sa šrafom, ne mora sa klikom.Meša se sa DESTILOVANOM vodom u razmeri litar na litar tj 1:1. Treba ti 2 litra Paraflu i 2 litra vode ukupno. Može i česmovača, ali ona ima kamenac, pa što bi razmišljao za 50 dinara po litru.Na proleće ne menjaš ništa. Zimi samo proveravaš tačku smrzavanja aparatićem, ako je dobra, ne menjaš ni na zimu. Teraš tako dok je tačka ok...godinama - godinama. Realno jedno 2-3 godine. Ako budeš imao potrebu da dosipaš, računaj u glavi koliko si dosuo vode, pa sledeći put dospi toliko Paraflu, ili odmah sipaj smešu.Tema o Paraflu je ovde: http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=29138&st=0&p=518004&hl=+paraflu%20+osnove&fromsearch=1entry518004 Edited November 23, 2011 by Oktopod Quote Share this post Link to post Share on other sites
Phikret 0 Posted November 24, 2011 (edited) Fantastično! Hvala puno! Edited November 24, 2011 by Fikret Pašović Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted November 25, 2011 Ja sam se ubio dok sam ozracio sistem. Posto imam plin, isparivac je postavljen na desni kos sto je ujedno i najvisa tacka u sistemu. Provalim ja da su creva malo labava i dotegnem medjutim vazduh nece da izadje, nema gde. Otpustim crevo i malim usisivacem za auto nabijem pritisak u bocu za tecnost kolko god da je moglo tim cudom dok na samom crevu nije pocela da izlazi voda. Ali nema sanse da sve bude ok, danas isti problem, kad se auto ohladi creva se toliko ukrute da ni selna ne pomaze, slucajno sam cuo kako "srce" vazduh kad pocne da se hladi tako da sutra stavljam najmeksa armirana creva koja nadjem Quote Share this post Link to post Share on other sites
igorvr 0 Posted November 27, 2011 Dobro vece da li bi mi neko mogao reci kako da pravilno ozracim sistem na fiat puntu 1.2 8 ventila, jer kad ga upalim u predelu kasete mi se cuje klokotanje ili presipanje vode i kad podjem u prvoj brzini pa bih molio za odg da bih napravio jer me stvarno nervira unapred zahvaljujem na odg..pozzzz Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 27, 2011 Dobro veče, slobodno prvo pročitajte temu od početka, nemojte se stideti Quote Share this post Link to post Share on other sites
GajA 0 Posted November 27, 2011 Dobro vece ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
igorvr 0 Posted November 27, 2011 Procitao sam i uradio ali se i dalje cuje klokotanje sta sledece da uradim jer ne znam vise.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 27, 2011 Ili nisi dobro uradio ili negde imaš rupu u sistemu, ne daj bože dihtung glave, otiđi do nekog servisa da pogledaju Quote Share this post Link to post Share on other sites
igorvr 0 Posted November 27, 2011 Moguce da nisam lepo odradio sve je u redu ne gubi uopste vodu nemam nikavhih problema ima odlicno grejanje brzo dolazi ,do radne temp ali mi se cuje klokotanje, hteo bih to sutra opet da uradim ako bi ste mi rekli kako je najbolje.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 27, 2011 1. ugašen auto, skineš čep hladnjaka, odviješ malko obe slavine, doliješ tečnost do MAX, krene da izlazi na slavinama, zatvoriš zadnju pa ako izlazi i dalje iz prednje onda i nju, ako ne izlazi dodaš još tečnosti pa je zavrneš kad krene tečnost. Oba puta da ide samo tečnost bez mehurića vaduha.2. upaljen auto, radna temperatura, skineš čep hladnjaka, odviješ obe slavine malko, kad krene da curi bez mehurića zavrneš zadnju, kad krene da curi bez vazduha na prednjoj zavrneš i nju.Pod 1 ili pod 2 ili jedno pa ako ne uspe onda i drugo. Oba puta prati nivo tečnosti da je do MAX. Oba puta prvo zadnju pa prednju slavinu zatvaraš. Oba puta čep hladnjaka skinut. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igorvr 0 Posted November 27, 2011 Ok uradicu to sutra pa cu da vidim zagrejacu auto na radnu temperaturu pa cu da pokusam... Quote Share this post Link to post Share on other sites
igorvr 0 Posted November 30, 2011 Pozdrav svima da se javim da sam ozracio sistem i to kako mi je oktopod objasnio i sad nema uopste da se cuje klokotanje hvala puno oktopodu..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted December 1, 2011 Nema na čemu, drago mi je da si uspeo sam to da odradiš Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted December 1, 2011 A majstori rade ovo za dvocevku piva bez stete Quote Share this post Link to post Share on other sites