Jump to content
FAS Goran
oktopod

Fiat Punto mk.2 / mk.1 - ozračivanje sistema za hlađenje

Recommended Posts

Prvo bi trebao da zamenis taj sraf i/ili gumicu ispod njega, znam da sraf kod malog hladnjaka, onaj na crevu, moze da se zameni nekim masinskim srafom, pise negde u temi kojim. Ne znam tacno da li isti sraf odgovara i za veliki hladnjak, proveri. Ili probaj da nadjes bas isti takav leptir negde na otpadu. Moras prvo da eliminises curenje pa da vidis da li i dalje gubis vodu ili ne.

I ja dolivam povremeno, natocim do polovine izmedju MAX i MIN i posle mesec, mesec ipo spadne na min pa opet dolijem. Apsolutno ne vidim gde bi moglo da curi, nigde nema nikakvog traga. Svecice sam skoro menjao i nisu isprane, dobre su braonkasto kremkaste boje, znaci da nije dihtung. Ti bar vidis gde ti ispusta pa probaj to da saniras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomoć... pokusao sam da ozracim sistem i kada sam upalio auto poceo je antifriz da izlaz kroz cep gde se sipa antifriz... punto 1.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je normalno, kad upalis auto moras da zatvoris cep, kako se auto greje stvara se pritisak u sistemu za hladjenje i taj pritisak gura tecnost napolje.

Ja sam muku mucio sa odzracivanjem ali sam najzad uspeo, evo sta sam radio:

 

odvrnem cep i oba srafa za odzracivanje

sipam antifriz dok ne izadje sav vazduh i pocne da kaplje na srafu na crevu iza motora, zavrnem ga

nastavim da sipam dok ne izadje vazduh i pocne da kaplje na srafu na hladnjaku, ne zavrcem

zavrnem cep za dolivanje

odvrnem sraf koji sam prethodno zavrnuo, onaj iza motora (zavrnuo sam ga da ne bi bespotrebno kapalo dok sve ne zavrsim)

upalim auto i pratim

jos mnogo vazduha (sitnih mehurica) je izlazilo kako se sistem grejao, narocito kod tog srafa iza motora

kako se antifriz greje gura vazdusni cep koji je ostao negde i vazduh izlazi napolje

posto uz vazduh izlazi i mnogo antifriza, ispod srafa sam stavio plasticnu posudu, casu, u koju kaplje pa posle vratim taj antifriz (otprilike 5 casa od 2 deci je iskapalo dok nije izasao sav vazduh)

bez ovakvog nacina odzracivanja uvek mi je ostajao vazduh i culo se klokotanje iz malog hladnjaka, sada je vec dve nedelje sve ok.

 

Kazu da je lakse odzraciti sistem koji je bez klime, moj je sa klimom pa sam morao ovako da uradim da bi izasao sav vazduh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazljivo procitah nekoliko puta ali da pitam... ovaj prvi deo je radjen kada je hladan motor a ovo drugo sa radnom temp... ali sta se desilo između... ti si zatvorio posle prve procedure... a kako si posle otvarao čepove i zatvarao... ? I hvala na brzom i detaljnom idgovoru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde ovako:

Hladan motor

Odvrneš čep za dolivanje

Odvrneš oba šrafa za odzračivanje

Sipaš antifriz i dolivaš dokle god izlazi vazduh na šrafu iza, on je niži pa će prvo na njemu da prestane da izlazi

Zavrneš taj šraf i nastaviš lagano da dolivaš sve dok ne prestane da izlazi vazduh na šrafu na velikom hladnjaku

Možeš da ga ostaviš odvrnutog

Zatvoriš čep za dolivanje

Odvrneš ponovo šraf iza motora

Startuješ motor nek radi na leru

U ovom trenutku imaš zavrnut čep za dolivanje i odvrnuta oba šrafa za odzračivanje, motor radi u leru

Stavi plastičnu posudu (ja sam koristio plastičnu čašu od jogurta) ispod tog šrafa iza motora da ti ne bi bezveze kapao antifriz na asfalt

Prati kad prestane da izlazi vazduh u vidu mehurića na tom šrafu pozadi, meni je trajalo dugo, 10-15 min, onda zavrni šraf

Prati vazduh koji izlazi na šrafu na velikom hladnjaku pa kad prestane zavrni i njega, kod mene je trebalo još minut, dva

Ugasi auto pa kad se ohladi odvrni čep za dolivanje i doli između min i max i to bi trebalo da bude to

U toku procedure, ako ti mnogo iscuri antifriza a vazduh i dalje izlazi, ako primetiš da je nivo u posudi pao ispod min, moraš da ugasiš auto i sačekaš da se malo ohladi, odvrneš pažljivo i polako čep da izadje pritisak ako ga još ima, pa doliješ antifriz do max, zavrneš čep i nastaviš proceduru dokle god izlazi vazduh.

Nadam se da sam pomogao :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikakav problem :)

Ako ti je izlazio antifriz kroz čep znači da on nije dobar, ne drži više pritisak, prvo njega zameni pa onda ostalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@snebojsa

Procedura je ok, samo bih ja dodao da se prvo dostigne radna temp, pustis grejanje na najjace da bi voda,tj antifriz dosao i do malog hladnjaka. Kad upali ventilator tad si 100% siguran da antif.teče u punom krugu. Tada pažljivo otvori čep na exp. Posudi , pa mali čep,tj šraf za odzračivanje. Kad bude curilo u mlazu, zavrneš.Ako u sistemu ima puno vazduha, nivo u exp posudi će dosta opasti,pa treba dolivat.

Čep na hladnjaku je ista stvar. Odvrnes i kad poteče pun mlaz, zavrneš. Dodaš antifriza u posudu da bude oko sredine. Tek tada zavrnes čep na posudi koji je sve vreme bio odvrnut. Zašto? Vazdušni pritisak i pumpa guraju tu tečnost ka jedinom mestu gde će višak vazduha da pobegne,  tj na šrafovima za odzračivanje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Negde sam procitao (neka me neko ispravi ako gresim) da punto 2 nema slavinicu na malom hladnjaku nego da antifriz stalno cirkulise kroz njega a klapnom se regulise prolazak toplog vazduha u kabinu, ali svakako nije zgoreg ako se grejanje okrene na najjace.

Ja sam odvrnuo slavinice jos dok je motor bio hladan i kad sam startovao vazduh je odmah poceo da izlazi, sve vise kako se motor grejao, tako da moze i odmah da se odvrnu a moze i da se saceka radna temperatura, mislim da je svejedno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je.

Ja sam se bas namucio dok nisam izbacio sav vazduh. Svi kazu, pa sta je to problem, odvrnes slavinice sipas antifriz dok ne izadje vazduh, zavrnes i to je to.

Od prosle sezone sam nebrojeno puta pokusavao iznova da odzracim sistem ali bezuspesno. Probao sam dok je motor hladan, dok je vruc, trazio sam sto vecu uzbrdicu da prednji deo auta bude sto visi, da lakse izadje vazduh, nista. Onda sam negde procitao da to treba raditi dok auto radi, to nisam do tada probao. Prvi put sam odvrnuo slavinice i pustio auto da radi i cim je prestao da izlazi vazduh (posle minut-dva) zavrnuo sam ih. To je bila greska, vazduh je i dalje ostao u sistemu i posle dan-dva je ponovo pocelo klokotanje. Onda sam ponovio proceduru ali nisam zatvarao odmah kad je prestao vazduh da izlazi, pa je posle desetak sekundi cistog antifriza opet krenuo vazduh i tako nekoliko puta, znaci nailazio je u talasima. Kada je doslo do toga da ceo minut ili dva izlazi samo antifriz bez mehurica, onda sam zavrnuo slavinice, ugasio motor, sacekao da se ohladi, odvrnuo cep za dolivanje i dolio izmedju min i max i to je to, vec oko tri nedelje nema klokotanja (vazduha).

To je moje iskustvo na puntu 2 sa klimom, mozda kod nekoga bude i drugacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A vidis ja kada sam menjao rashladnu tečnost islo je lako... ozračeno brzo .. do v.servisa... kada je popustila šelna i uvukao se vazduh... i sad kao da je gremlin usao... dodje mi da isustim sve pa izpočetka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomoc

 

Ispustio antifriz,odvrnuo slavinice malo,krenuo da izbqcuje tecnost na slavinici kod motora i uzmem da je zavrnem i ona otpade i naravno,vise nema zavrtanja....sta dalje?-da li je kupuju samo creva sa racvom,racva.....<_<<_<<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa po opisu...ugrejao srafciger,stavio po sredini ostatka u navoju,sacekao da se ohladi malo i odvio. Na mesto toga prohromski m6 10mm.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet me zeza vazduh u sistemu za hlađenje... otvorim čep za sipanje... otvorim čep kod hladnjaka... a kad otvorim onaj na crevu... počne da teče na hladnjaku ... gde grešim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni se posle nekog vremena ponovo pojavi vazduh u sistemu, verovatno negde uvlači. Bio sam kod majstora zbog nečeg drugog i kaže da malo vlaži kod termostata i na račvi. Nivo mi opada otprilike jedan deci na 2.000 kilometara. Nema nikakve skrame na poklopcu od ulja.

Baš pre neki dan sam ponovo odzračivao. Parkirao sam posle vožnje, auto radio u leru, odvrnuo sam samo šraf kod malog hladnjaka na crevu, stavio plastičnu čašu od jogurta ispod i čekao. Prvih nekoliko minuta je izlazio samo antifriz a posle su krenuli balončići, verovatno dok je vazduh stigao do šrafa. Napunilo se pet-šest čaša antifrizom dok nije izašao sav vazduh, da nisam imao čašu oko litar tečnosti bi bezveze iscurelo.

Ja uopšte ne otvaram čep za dosipanje jer kako pumpa gura tečnost kroz sistem onda počinje da izlazi i na tom čepu što nije poenta, treba da izlazi samo na šrafu za odzračivanje, znači samo njega odvrneš i sve će izlaziti na tom mestu. Bar ja tako radim. Kad završim, tek onda odvrnem čep za dosipanje i to što je iscurelo i što sam prikupio samo vratim nazad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

najbrzi i najjednostavniji nacin da izluftiras puntica je da kad je hladan motor odvrnes cep na hladnjaku i onaj srafic za luftiranje.zatim usuti antifriz.kaziprstom desne ruke zatvoriti srafi za luftiranje a nasloniti usta na ulivnu cev hladnajaka.duvati u hladnjak a skloniti palac sa oduske.kad nestane daha zapusiti palcem lufter udahnuti vazduh i ponovo duvati sa sklonjenim palcem i tako par puta dok ne pocne da izlazi samo antifriz bez vazduha.dolije se antifriz do mere i prica se zavrsava.negde sam okacio i sliku alatica za luftiranje koju sam napravio sa strugarem a izgleda tako sto postoji kuciste koje se uvrce na mesto srafica za luftiranje a u to kuciste se uvrce sisica za luftiranje na koju se nakaci crevo od nekih pola metra pa se kraj stavi u neku flasu kako atifriz iz luftera ne bi za.rao motorni prostor nego bio skupljen u tu flasu, a princip je dal da motor radi pa da se odvrce i zavrce sisica ili "manuelno al bez palca" al kad je motor hladan :).slika alatica mislim da se nalazi u temi u kojoj sam opisivao zamenu semeringa biraca brzina na punticu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapravo odlicna ideja, svidja mi se taj deo sa sisicom i crevom, jos smisliti nesto bolje od toga da se duva direktno na ulivnu cev, mozda nesto nabudziti od starog cepa i nekog creva ili tako nesto...

Posto malo-malo pa moram da luftiram, vredi razmisliti o tome.:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Dimitrijus said:

Puntara... da nemas neki snimak toga... slabo sam te ispratio to sa prstima... ili bar slika..emoji6.pngemoji4.png

nemam snimak prijatelju,ja to tako radim jer mi je najbrze jer nemamo vremena na poslu da se zezamo sa kojecime pa sam sasvim slucajno provalio da je ovo najbrze i najsigurnije a da se auto ne vrati nakon zamene antifriza.nakon luftiranja bih pustio da se motor potpuno ugreje i sacekao da ukljuci ventilator na hladnjaku.ako se ne ukljuci ventilator a kazaljka za temperaturu predje polovinu ima jos vazduha a ako ukljuci na pola onda je sve ok.suma sumarum :dok duvas na ulivnu cev hladnjaka palac treba da je sklonjen sa luftera kako bi vazduh iz instalacije izlazio napolje iz sistema a zapusis lufter kad udises vazduh kako ne bi na lufteru usao vazduh u sistem,nadam se da sad razumes :)

 

19 hours ago, snebojsa said:

Zapravo odlicna ideja, svidja mi se taj deo sa sisicom i crevom, jos smisliti nesto bolje od toga da se duva direktno na ulivnu cev, mozda nesto nabudziti od starog cepa i nekog creva ili tako nesto...

Posto malo-malo pa moram da luftiram, vredi razmisliti o tome.:thumbup:

to sa sisicom i crevom funkcionise i kad motor radi a ti povremeno odvrces sisicu i spustas vazduh (fora je u tome da te vruc antifriz nece opeci po prstima jer je usmeren u flasu) a funkcionise i sa duvanjem kad je motor hladan.a ako bas hoces moze i to duvanje da se resi jednim cepom za hladnjak na kojem probusis rupu i ubacis tubeles ventil  pa onda pumpom ili kompresorom malo  podignes pritisak u sistemu i resio si problem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...