snebojsa 56 Posted July 29, 2016 Prvo bi trebao da zamenis taj sraf i/ili gumicu ispod njega, znam da sraf kod malog hladnjaka, onaj na crevu, moze da se zameni nekim masinskim srafom, pise negde u temi kojim. Ne znam tacno da li isti sraf odgovara i za veliki hladnjak, proveri. Ili probaj da nadjes bas isti takav leptir negde na otpadu. Moras prvo da eliminises curenje pa da vidis da li i dalje gubis vodu ili ne. I ja dolivam povremeno, natocim do polovine izmedju MAX i MIN i posle mesec, mesec ipo spadne na min pa opet dolijem. Apsolutno ne vidim gde bi moglo da curi, nigde nema nikakvog traga. Svecice sam skoro menjao i nisu isprane, dobre su braonkasto kremkaste boje, znaci da nije dihtung. Ti bar vidis gde ti ispusta pa probaj to da saniras. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dimitrijus 3 Posted September 30, 2016 Pomoć... pokusao sam da ozracim sistem i kada sam upalio auto poceo je antifriz da izlaz kroz cep gde se sipa antifriz... punto 1.2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
snebojsa 56 Posted September 30, 2016 To je normalno, kad upalis auto moras da zatvoris cep, kako se auto greje stvara se pritisak u sistemu za hladjenje i taj pritisak gura tecnost napolje. Ja sam muku mucio sa odzracivanjem ali sam najzad uspeo, evo sta sam radio: odvrnem cep i oba srafa za odzracivanje sipam antifriz dok ne izadje sav vazduh i pocne da kaplje na srafu na crevu iza motora, zavrnem ga nastavim da sipam dok ne izadje vazduh i pocne da kaplje na srafu na hladnjaku, ne zavrcem zavrnem cep za dolivanje odvrnem sraf koji sam prethodno zavrnuo, onaj iza motora (zavrnuo sam ga da ne bi bespotrebno kapalo dok sve ne zavrsim) upalim auto i pratim jos mnogo vazduha (sitnih mehurica) je izlazilo kako se sistem grejao, narocito kod tog srafa iza motora kako se antifriz greje gura vazdusni cep koji je ostao negde i vazduh izlazi napolje posto uz vazduh izlazi i mnogo antifriza, ispod srafa sam stavio plasticnu posudu, casu, u koju kaplje pa posle vratim taj antifriz (otprilike 5 casa od 2 deci je iskapalo dok nije izasao sav vazduh) bez ovakvog nacina odzracivanja uvek mi je ostajao vazduh i culo se klokotanje iz malog hladnjaka, sada je vec dve nedelje sve ok. Kazu da je lakse odzraciti sistem koji je bez klime, moj je sa klimom pa sam morao ovako da uradim da bi izasao sav vazduh. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dimitrijus 3 Posted September 30, 2016 Pazljivo procitah nekoliko puta ali da pitam... ovaj prvi deo je radjen kada je hladan motor a ovo drugo sa radnom temp... ali sta se desilo između... ti si zatvorio posle prve procedure... a kako si posle otvarao čepove i zatvarao... ? I hvala na brzom i detaljnom idgovoru... Quote Share this post Link to post Share on other sites
snebojsa 56 Posted September 30, 2016 Ajde ovako: Hladan motor Odvrneš čep za dolivanje Odvrneš oba šrafa za odzračivanje Sipaš antifriz i dolivaš dokle god izlazi vazduh na šrafu iza, on je niži pa će prvo na njemu da prestane da izlazi Zavrneš taj šraf i nastaviš lagano da dolivaš sve dok ne prestane da izlazi vazduh na šrafu na velikom hladnjaku Možeš da ga ostaviš odvrnutog Zatvoriš čep za dolivanje Odvrneš ponovo šraf iza motora Startuješ motor nek radi na leru U ovom trenutku imaš zavrnut čep za dolivanje i odvrnuta oba šrafa za odzračivanje, motor radi u leru Stavi plastičnu posudu (ja sam koristio plastičnu čašu od jogurta) ispod tog šrafa iza motora da ti ne bi bezveze kapao antifriz na asfalt Prati kad prestane da izlazi vazduh u vidu mehurića na tom šrafu pozadi, meni je trajalo dugo, 10-15 min, onda zavrni šraf Prati vazduh koji izlazi na šrafu na velikom hladnjaku pa kad prestane zavrni i njega, kod mene je trebalo još minut, dva Ugasi auto pa kad se ohladi odvrni čep za dolivanje i doli između min i max i to bi trebalo da bude to U toku procedure, ako ti mnogo iscuri antifriza a vazduh i dalje izlazi, ako primetiš da je nivo u posudi pao ispod min, moraš da ugasiš auto i sačekaš da se malo ohladi, odvrneš pažljivo i polako čep da izadje pritisak ako ga još ima, pa doliješ antifriz do max, zavrneš čep i nastaviš proceduru dokle god izlazi vazduh. Nadam se da sam pomogao Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dimitrijus 3 Posted September 30, 2016 Ajde da probam i tako... sam da napomenem da je meni izlazio antifriz kroz zatvoren čep... I da se zahvalim ... na pomoći... Quote Share this post Link to post Share on other sites
snebojsa 56 Posted September 30, 2016 Nikakav problem Ako ti je izlazio antifriz kroz čep znači da on nije dobar, ne drži više pritisak, prvo njega zameni pa onda ostalo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted October 2, 2016 @snebojsa Procedura je ok, samo bih ja dodao da se prvo dostigne radna temp, pustis grejanje na najjace da bi voda,tj antifriz dosao i do malog hladnjaka. Kad upali ventilator tad si 100% siguran da antif.teče u punom krugu. Tada pažljivo otvori čep na exp. Posudi , pa mali čep,tj šraf za odzračivanje. Kad bude curilo u mlazu, zavrneš.Ako u sistemu ima puno vazduha, nivo u exp posudi će dosta opasti,pa treba dolivat. Čep na hladnjaku je ista stvar. Odvrnes i kad poteče pun mlaz, zavrneš. Dodaš antifriza u posudu da bude oko sredine. Tek tada zavrnes čep na posudi koji je sve vreme bio odvrnut. Zašto? Vazdušni pritisak i pumpa guraju tu tečnost ka jedinom mestu gde će višak vazduha da pobegne, tj na šrafovima za odzračivanje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
snebojsa 56 Posted October 2, 2016 Negde sam procitao (neka me neko ispravi ako gresim) da punto 2 nema slavinicu na malom hladnjaku nego da antifriz stalno cirkulise kroz njega a klapnom se regulise prolazak toplog vazduha u kabinu, ali svakako nije zgoreg ako se grejanje okrene na najjace. Ja sam odvrnuo slavinice jos dok je motor bio hladan i kad sam startovao vazduh je odmah poceo da izlazi, sve vise kako se motor grejao, tako da moze i odmah da se odvrnu a moze i da se saceka radna temperatura, mislim da je svejedno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dimitrijus 3 Posted October 2, 2016 Ima logike ... jer zvuk cuje prilikom paljenja auta... to znaci da odmah povuce rashladnu tecnost... Quote Share this post Link to post Share on other sites
snebojsa 56 Posted October 2, 2016 Tako je. Ja sam se bas namucio dok nisam izbacio sav vazduh. Svi kazu, pa sta je to problem, odvrnes slavinice sipas antifriz dok ne izadje vazduh, zavrnes i to je to. Od prosle sezone sam nebrojeno puta pokusavao iznova da odzracim sistem ali bezuspesno. Probao sam dok je motor hladan, dok je vruc, trazio sam sto vecu uzbrdicu da prednji deo auta bude sto visi, da lakse izadje vazduh, nista. Onda sam negde procitao da to treba raditi dok auto radi, to nisam do tada probao. Prvi put sam odvrnuo slavinice i pustio auto da radi i cim je prestao da izlazi vazduh (posle minut-dva) zavrnuo sam ih. To je bila greska, vazduh je i dalje ostao u sistemu i posle dan-dva je ponovo pocelo klokotanje. Onda sam ponovio proceduru ali nisam zatvarao odmah kad je prestao vazduh da izlazi, pa je posle desetak sekundi cistog antifriza opet krenuo vazduh i tako nekoliko puta, znaci nailazio je u talasima. Kada je doslo do toga da ceo minut ili dva izlazi samo antifriz bez mehurica, onda sam zavrnuo slavinice, ugasio motor, sacekao da se ohladi, odvrnuo cep za dolivanje i dolio izmedju min i max i to je to, vec oko tri nedelje nema klokotanja (vazduha). To je moje iskustvo na puntu 2 sa klimom, mozda kod nekoga bude i drugacije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dimitrijus 3 Posted October 2, 2016 A vidis ja kada sam menjao rashladnu tečnost islo je lako... ozračeno brzo .. do v.servisa... kada je popustila šelna i uvukao se vazduh... i sad kao da je gremlin usao... dodje mi da isustim sve pa izpočetka... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ostoja-91 0 Posted November 12, 2016 Pomoc Ispustio antifriz,odvrnuo slavinice malo,krenuo da izbqcuje tecnost na slavinici kod motora i uzmem da je zavrnem i ona otpade i naravno,vise nema zavrtanja....sta dalje?-da li je kupuju samo creva sa racvom,racva..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 19955 Posted November 12, 2016 Imas u ovoj temi ako se ne varam. https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/62083-fiat-punto-mk2-pukao-čep-na-slavini-ka-hladnjaku-za-grejanje/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ostoja-91 0 Posted November 12, 2016 3 hours ago, Axic said: Imas u ovoj temi ako se ne varam. https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/62083-fiat-punto-mk2-pukao-čep-na-slavini-ka-hladnjaku-za-grejanje/ Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ostoja-91 0 Posted November 13, 2016 Uspešno odrađeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
snebojsa 56 Posted November 14, 2016 Ne rece kako si na kraju sredio? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ostoja-91 0 Posted November 14, 2016 Pa po opisu...ugrejao srafciger,stavio po sredini ostatka u navoju,sacekao da se ohladi malo i odvio. Na mesto toga prohromski m6 10mm. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dimitrijus 3 Posted December 1, 2016 Opet me zeza vazduh u sistemu za hlađenje... otvorim čep za sipanje... otvorim čep kod hladnjaka... a kad otvorim onaj na crevu... počne da teče na hladnjaku ... gde grešim? Quote Share this post Link to post Share on other sites
snebojsa 56 Posted December 1, 2016 I meni se posle nekog vremena ponovo pojavi vazduh u sistemu, verovatno negde uvlači. Bio sam kod majstora zbog nečeg drugog i kaže da malo vlaži kod termostata i na račvi. Nivo mi opada otprilike jedan deci na 2.000 kilometara. Nema nikakve skrame na poklopcu od ulja. Baš pre neki dan sam ponovo odzračivao. Parkirao sam posle vožnje, auto radio u leru, odvrnuo sam samo šraf kod malog hladnjaka na crevu, stavio plastičnu čašu od jogurta ispod i čekao. Prvih nekoliko minuta je izlazio samo antifriz a posle su krenuli balončići, verovatno dok je vazduh stigao do šrafa. Napunilo se pet-šest čaša antifrizom dok nije izašao sav vazduh, da nisam imao čašu oko litar tečnosti bi bezveze iscurelo. Ja uopšte ne otvaram čep za dosipanje jer kako pumpa gura tečnost kroz sistem onda počinje da izlazi i na tom čepu što nije poenta, treba da izlazi samo na šrafu za odzračivanje, znači samo njega odvrneš i sve će izlaziti na tom mestu. Bar ja tako radim. Kad završim, tek onda odvrnem čep za dosipanje i to što je iscurelo i što sam prikupio samo vratim nazad. Quote Share this post Link to post Share on other sites
puntara 26 Posted December 1, 2016 najbrzi i najjednostavniji nacin da izluftiras puntica je da kad je hladan motor odvrnes cep na hladnjaku i onaj srafic za luftiranje.zatim usuti antifriz.kaziprstom desne ruke zatvoriti srafi za luftiranje a nasloniti usta na ulivnu cev hladnajaka.duvati u hladnjak a skloniti palac sa oduske.kad nestane daha zapusiti palcem lufter udahnuti vazduh i ponovo duvati sa sklonjenim palcem i tako par puta dok ne pocne da izlazi samo antifriz bez vazduha.dolije se antifriz do mere i prica se zavrsava.negde sam okacio i sliku alatica za luftiranje koju sam napravio sa strugarem a izgleda tako sto postoji kuciste koje se uvrce na mesto srafica za luftiranje a u to kuciste se uvrce sisica za luftiranje na koju se nakaci crevo od nekih pola metra pa se kraj stavi u neku flasu kako atifriz iz luftera ne bi za.rao motorni prostor nego bio skupljen u tu flasu, a princip je dal da motor radi pa da se odvrce i zavrce sisica ili "manuelno al bez palca" al kad je motor hladan .slika alatica mislim da se nalazi u temi u kojoj sam opisivao zamenu semeringa biraca brzina na punticu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dimitrijus 3 Posted December 1, 2016 Puntara... da nemas neki snimak toga... slabo sam te ispratio to sa prstima... ili bar slika.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
snebojsa 56 Posted December 2, 2016 Zapravo odlicna ideja, svidja mi se taj deo sa sisicom i crevom, jos smisliti nesto bolje od toga da se duva direktno na ulivnu cev, mozda nesto nabudziti od starog cepa i nekog creva ili tako nesto... Posto malo-malo pa moram da luftiram, vredi razmisliti o tome. Quote Share this post Link to post Share on other sites
puntara 26 Posted December 2, 2016 22 hours ago, Dimitrijus said: Puntara... da nemas neki snimak toga... slabo sam te ispratio to sa prstima... ili bar slika.. nemam snimak prijatelju,ja to tako radim jer mi je najbrze jer nemamo vremena na poslu da se zezamo sa kojecime pa sam sasvim slucajno provalio da je ovo najbrze i najsigurnije a da se auto ne vrati nakon zamene antifriza.nakon luftiranja bih pustio da se motor potpuno ugreje i sacekao da ukljuci ventilator na hladnjaku.ako se ne ukljuci ventilator a kazaljka za temperaturu predje polovinu ima jos vazduha a ako ukljuci na pola onda je sve ok.suma sumarum :dok duvas na ulivnu cev hladnjaka palac treba da je sklonjen sa luftera kako bi vazduh iz instalacije izlazio napolje iz sistema a zapusis lufter kad udises vazduh kako ne bi na lufteru usao vazduh u sistem,nadam se da sad razumes 19 hours ago, snebojsa said: Zapravo odlicna ideja, svidja mi se taj deo sa sisicom i crevom, jos smisliti nesto bolje od toga da se duva direktno na ulivnu cev, mozda nesto nabudziti od starog cepa i nekog creva ili tako nesto... Posto malo-malo pa moram da luftiram, vredi razmisliti o tome. to sa sisicom i crevom funkcionise i kad motor radi a ti povremeno odvrces sisicu i spustas vazduh (fora je u tome da te vruc antifriz nece opeci po prstima jer je usmeren u flasu) a funkcionise i sa duvanjem kad je motor hladan.a ako bas hoces moze i to duvanje da se resi jednim cepom za hladnjak na kojem probusis rupu i ubacis tubeles ventil pa onda pumpom ili kompresorom malo podignes pritisak u sistemu i resio si problem Quote Share this post Link to post Share on other sites