Jump to content
FAS Goran
oktopod

Fiat Punto mk.2 / mk.1 - ozračivanje sistema za hlađenje

Recommended Posts

Kako koji...a i nije sve u parama, zadovoljstvo je i kad nešto uradiš sam, pogotovo ako si početnik, to ti malo digne moral da nastaviš da učiš i sam radiš neke stvari, što je najbitnije da sam kreneš da rasuđuješ gde bi mogao biti problem kad ga primetiš a ne da odmah kukaš majstoru :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstor je majstor - ovde koliko vidim dvoje uspelo, deset shebalo nesto :D

Salu na stranu - merak je kada nesto opravis sam. :coffee:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se, majstor je majstor :thumbsup:

Ali opet, nije ti ni statistika baš tačno, malo si napumpao broj i to da su oni nešto pokvarili, svi su već imali neki problem pa probali prvo sami da ga reše, a ne vidim da neko nije uspeo, samo vidim da nam ti neki nisu da lifeedback da li su rešili problem ili ne...a sigurno da jesu jer ne verujem da mesecima već voze tako :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ewo da se i ja pridruzim raspravi,pre neki dan sam mjenjao antifriz i posto nije bilo crvenoga trenutno za kupiti kupio sam plavi paraflu kakav je vec bio u sistemu,ispustio sm stari sistem da bi ostao paf kada sam vidio da je stari antifriz doslovno crna tekucina a star je max 3 god... isao sam na kompletnu izmjenu iz razloga sto auto jednostavno nije htio vise da grije,klokotao je malo kad bi se palio na hladno ali najjace sto je bio u stanju da grije je moguce opisati kao slabo mlacno a da ne spominjem da mu je trebala cijela vjecnost da dodje i bar do toliko.

Prateci ovaj tutorijal sam se odlucio na izmjenu antifriza i sve je manje vise dobro proslo, auto sad opet fino grije i to u dosta kratkom roku ,ali primjetio sam i nesto sto mi nije jasno a to je da citajuci ovaj tutorijal svi govore prvo zatvori pipu iza motora pa pipu na hladnjaku, meni prvo voda pocne izlaziti na ovoj drugoj pipi a tek onda na onoj iza motora , kako ili zasto to tako .... mislim ja sam pustio da krene voda van na obe pipe bez mjehurica i toga i onda ih sarafao iako je trebalo malo vise vremena da iz ove kod motora pocne ici voda nego na ovoj pipi na hladnjaku ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa ova kod motora je bliža i niža do zemlje, zato prvo iz nje treba da krene...

mene malo čudi da ti je klokotanje počelo posle tri godine, to se čuje odmah po zameni ako nije ozračen sistem, ako jeste ne može to da se vrati tek tako samo..

kažeš i da je tečnost bila crna?

da tebi nije pomešao "vodu" i ulje? :wallbash: Mislim da bi to pod hitno morao da pogledaš u servisu, da ti nije otišao dihtung glave, mada kako čujem od majstora, retko se desi da punto pomeša vodu i ulje ali nikad se ne zna...pu pu daleko bilo

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

a cuj neki kazu da bude antifriz tako crn kad ne valja tj kad je vec star tako da ne znam, mozda je samo prljav sistem pa je prljavstina izasla van, to je bilo onak crna tekucina kad gledas kroz prozirnu bocu jer sam kad sam ispustao staru tekucinu pustio u bocu od 5 litara, ono kad je prelijevas izgleda normalno ali onak malo prljavo al kad je sve na okupu onda je bas onako ko jako prljava voda.

Dal je pomjesao ulje i vodu nezz ali trebao bi otici vidjeti, a sto se ozracivanja tice i klokotanja tu sam mozda i sam kriv jer sam otvarao poklopac hladnjaka dok je bio topal motor, netom ugasen, pa je onak kao tlak da izbije ko kad koka kolu otvoris i odonda je pocelo to klokotanje.

A, moram i napomenuti da mi je prije nekih godinu i pol otisao termostat ,pa sam ga bio zamjeno,tj majstor, pa je nakon mjesec dana opet pocelo s tim pregrijavanjem a nisam stigao do majstora nego mi je zakuhao auto na putu toliko da sam zacuo neko kao struganje da se tako izrazim,tada mi je majstor rekao da ozracim malo sistem i pustim da se ohladi te da odmah dodjem do njega, i tu smo utvrdili da je otisao i taj drugi termostat ali i pummpa , ventili i ostalo je sva sreca ostalo ispravno , ali me brine sad da ipak mozda kad si somenio da moze mjesati ulje i vodu da nije zbog toga,inace nisam pprimjetio ni da gubim ni ulje ni vodu.

Uglavnom hvala na savjetima otici cu skoro u servis pa cu vidjeti sta se da napraviti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulje bi video, isplivalo bi, ono se ne meša bukvalno sa vodom :)

A to što si skidao čep nema veze, tečnost vuče sa dna rezervoara i ne može nikako vazduh da se progura na silu kroz svu tu tečnost :) To što se začulo je pritisak u sistemu od vruće tečnosti, to je normalno, zato se ne sipa preko max da ima malo vazduha koji će taj pritisak da sabije...samo pazi da se ne opečeš ako opet tako nešto budeš morao da radiš :)

Znači ako ti je sad sve ok, nemoj bacati pare za servis nego prati nivo tečnosti i da li i dalje bućka :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postovani diskutanti,

Imam isti problem sa ozracivanjem sistema za hladjenje.

U pitanju je punto 1.2 El.

Ali pre toga da kazem kako je to toga i doslo.

Uradjen je veliki servis zamenjeno sta je sve trebalo kaisevi, ulja, filteri pumpa za vodu i ne znam mozda jos nesto.

Pre toga nisam imao nikakav problem ali je redovan servis neophodan.

Posle zamene cuje se klokotanje u predelu suvozaca, pretpostavljam da je kao sto mnogi ovde kazu u pitanju vazduh u sistemu.

Pratio sam upustva za ozracivanje ali nazalost bez uspeha.

1. ugašen auto, skineš čep hladnjaka, odviješ malko obe slavine, doliješ tečnost do MAX, krene da izlazi na slavinama, zatvoriš zadnju pa ako izlazi i dalje iz prednje onda i nju, ako ne izlazi dodaš još tečnosti pa je zavrneš kad krene tečnost. Oba puta da ide samo tečnost bez mehurića vaduha.

2. upaljen auto, radna temperatura, skineš čep hladnjaka, odviješ obe slavine malko, kad krene da curi bez mehurića zavrneš zadnju, kad krene da curi bez vazduha na prednjoj zavrneš i nju.

Pod 1 ili pod 2 :) ili jedno pa ako ne uspe onda i drugo. Oba puta prati nivo tečnosti da je do MAX. Oba puta prvo zadnju pa prednju slavinu zatvaraš. Oba puta čep hladnjaka skinut.

Nivo tecnosti osciluje, kad je auto ugasen (hladan) tecnost je na max, a kad je zagrejan onda zna i da predje crtu.

Temperatura je normalna stalno drzi na pola, nivo tecnosti je uvek isti. Mislim nemenja se posle par dana da gubi i tome slicno.

Grejanje je prvo slabo radilo pa sam otisao kod majstora koji je isputio vazduh iz sistema, sad grejanje radi ok. Ali i dalje se cuje buckanje vode kad je motor hladan, ili kad sam u manjem stepenu brzine, tipa krecem na semaforu i tome slicno.

Kad je motor zagrejan na radnu temperaturu onda se cije mnogo manje, jedva primetno.

Kad pritisnem gornje desno crevo, gde ej ventil na hladnjaku za ispustanje vazduha cuje se kako kloboce voda ...

Da li je moguce da dihtung glave zeza, iako pre zamene kazem nije bilo problema.

Creva su prilicno meka nisu naduvana i tome slicno ...

E ajd sad da vas vidim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=54534&st=0 ovde ti je opisano odzračivanje, manje više svuda isto. Jedino na šta Ticma sumlja da u isparivaču ili crevima ka njemu ostane vazduh (naravno ako imaš plin).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam ugradjen plin, ali zato imam vazduh koji nikako da isteram napolje..

Procitaoa sva moguca ozracivanja na koja sam naisao i opet nista.

Nadam se da nije dihtung glave, mada pre zamene nisam imao taj problem.

Prvo sam pomislio da pumpa nije u redu ali temperatura je ok znaci da normalno radi, iako se malo fizicki razlikuje od one koja je bila unutra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li sama pumpa moze da stvara takve probleme ?

Vidim da ima razlike u originalnoj i zamenjenoj pumpi.

Ova originalna je bila sa plasticnim perajima dok je ugradjena sa metalnim.

Takodje je razlika i u velicini i broju peraja.

Sta predlazete da probam da vratim staru, vidim kako se ponasa ili nadjem istu takvu.

Edited by Klein

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se sto smaram ali problem nisam resio.

Posto sam totalni laik i o kolima ne znam ama bas nista da pitam jos ovo.

Pre par dana mi je kolicina tecnosti opala na min, tacnije malo ispod min. Temperatura sve vreme normalna.

Predpostavljam da se u sistemu nalazi dosta destilovane vode, pa da li bi bilo pametno da dodam g11 i malo jacoj razmeri 30% - 70%. Kod mene je g11 kako sam procitao na forumu i net-u zelenkasto plava tecnost dok je crvena g12.

Ako rashladna tecnost nije u odredjenim granicama mesanja nego ima vise vode da li to pretstavlja neki problem osim naravno zimi.

Da li smem da odvrnem poklopac boce za hladnjak kad motor dostigne radnu temperaturu, i da li tecnost tada treba da pod pritiskom izadje napolje ili sta vec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i ja da se prikljucim.Imam slican problem.Vozim Punta MK1 75 ks.Vec par dana mi se desava da mi voda izlazi na cep na prelivnoj boci.Termostat ispitan i ispravan je,ventilator pali kad kazaljka dodje malo ispod pola,temperaturu nedize preko dozvoljene.Znaci vozim ga do Novog Sada i kad stanem i ugasim auto meni curi voda i napravi poplavu ispod auta.Kad ugasim auto temperatura je u normali. Podignem haubu a voda istice na prelivnoj boci tj na cepu.Cep stegnut do kraja.Sta moze biti problem.Jedan majstor mi je rekao da mi cep nevalja kao da nedihtuje dobro a cep stegnut da nemoze vise. Sta da cinim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja danas merio jacinu antifriza i ustanovio da....nemam pojma je l' mi dobar ili nije! Tj, nisam bas siguran kako da gledam na skalu. Nivo tecnosti je tacno izmedju zutog i belog polja. Zuto(ili zeleno kod nekih) se koristi za merenje kad je tecnost zagrejana, a belo polje za hladnu tecnost. Je l ima neko neka iskustva sa ovakvim meracem:

cxc27.jpg

http://www.ap-sport....roduct_id=44038

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hladnom. Zaboravih da kazem. I plus, nisam okrenuo skalu ka spicu, nego je skala bila okrenuta ka onom ''mudu'', da izvinete, ali mislim da to nema nikakve veze, bitno da plovak pluta u tecnosti. Iznt it?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad izmerih i na toplom motoru i definitivno je antifriz ''dobar'' do -12C. Sta mislite, da izvadim litar iz sistema i sipam litar 100% G12ice? Pa,ozracim i sve kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Nestao" mi je CEP za dolivanje tecnosti za hladjenje/ cep na boci za tecnost/. Da li je to obican cep sobzirom da ima navoj ili ima neku funkciju u slucaju pregrejavanja motora/rashladne tecnosti/. Hvala za odgovore

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jedno pitanje, ja koliko znam rashladni sistem je pod konstantnim pritiskom od nekih 0.8bar jel tako? Malopre me ubedjuje neki pacijent da sistem nije pod pritiskom i da posle ukljucivanja ventilatora kad se skine cep sa boce ne bi smelo da se cuje sistanje ni malo, neka me neko ispravi ako gresim ali koliko znam neki pritisak je uvek prisutan tako da je nemoguce da nema apsolutno nikakvog sistanja?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj pritisak mu je jedna od prednosti. Čista voda kada je pod pritiskom ključa na većoj temperaturi od 100 C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...