Jump to content
LanciaFreak

Lancia Lybra - problem sa podizanjem prozora

Recommended Posts

Sinoc dok sam spustao vozacev prozor nesto puce i prozor vise ne moze da se vrati :realmad: vratio sam ga rucno potiskujuci prozor sa obe ruke , mislim da je sajla pukla tako je bar zvucalo ima li neko iskustva sa ovim ili neki savet gde da idem ? boban sajla ili tako nesto ? kakva su vam iskustva sa njima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako umes sa alatom,skini sam mehanizam i utvrdi sta je puklo.Ako ne onda pravac majstor.Sva je verovatnoca da nije sajla,nego neki od plasticnih spanera i vodjica.Moras prvo skinuti mehanizam da bi znao sta ti treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe sve znam i čak mislim da je najslabija tačka na Lybrama podizači prozora :realmad: .

Imaš dve stvari koje mogu da ti puknu, plastične žabice koje povezuju gornju i donju sajlu sa samim prozorom i gora opcija da ti je pukla sajla. Pre svega odmah prekini sa sa zezanjem (probavanjem dizanja i spuštanja prozora) da ti se sajla koja sada nije zategnuta ne iz-savija i ne bude još gori belaj. Skini tapacirunge i pogledaj šta je puklo od ta dva. Ako je žabica naruči iz Delte istu koja košta 250 dinara i zameni.

E sada ako je sajla tu je malo gore, skidaju se vođice sajli zajedno sa motorom, motor se rastavlja onaj kružni deo sa koturom koji namotava sajlu i sajla se skine. Upamti mora biti ista dužina i debljina sajla ISTA ponavljam. Da bi se prozori digli kako treba i da ne pukne žabica ako su sajle pre-napregnute, krajevi sajli moraju biti dobro zanitovani da se ne izvuku (najbolje zavareni).

Može biti i jedno i drugo najgora opcija sajla spadne sa kotura koji se izliže i to izazove pucanje žabice i isto tako iskrivljenje sajle koja bude neupotrebljiva. Ništa nije toliko skupo koliko komplikovano. Doooosta strpljenja i problem se sredi.

Kada budeš vraćao sajle ne zaboravi da ih podmažeš, i još jedna stvar zadnji prozor se dosta teže namešta nego prednji pa ako je prednji imaš sreće ako je zadnji šta da ti kažem BAD Luck.

Mislim da je sajla 2,5mm ali ne drži me za reč, inače na zadnjim prozorima ni ja to nisam sredio do kraja.

Dont freak out hehehe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam kod mene menjao sajlu i da nije bilo mog druga Nedje koji ima prste ko cevape ne znam kako bije navukao na onaj kotur. Ali posto je kod tebe nesto puklo pre ce biti da je otisla zabica. Ako je sajla mora biti iste debljine i duzine kao sto kaze moj imenjak SM. Ja sam kupio preko oglasa neispravan mehanizam sa dobrom sajlom i prepakovao i doobro podmazao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi da budem cinkaros,al cini mi se da sam vido u TiMu da se vuce neki Lancin mehanizam.Treba pitati Mixija,u koliko on u opste zna de mi d... a de glava od posla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi hvala na savetima puno , pitao sam Mikija rece mi da idem u Boban Sajlu ,ili nema vise taj mehanizam ili je zaboravio da ga ima

pogledacu da nije samo zabica sutra skidam tapacirung ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je samo žabica super nema problema, međutim žabica ume da pukne i ako je sajla odkazala (pogrešno se namotala, spala sa kotura itd) kada budeš skinuo tapacirung obavezno proveri i dužina sajle ako je pukla žabica. Hoću da kažem da mi je sumnjivo da žabica pukne sama od sebe, jer se to uglavnom dešava kada je leto, velike temperature pa plastika rikne. Inače ako budeš radio sajlu molim te napiši nam ovde dimenzije dužinu i debljinu iste. Da znamo za ubuduće.

Edited by Zoran SM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima !Ja sam bas juce zavrsio sam tim podizacima .Radilo se o zadnjem levom otisao sam kod zike sajle juce ujutru gotovo je bilo za jedan sat.Otisla zabica, sajla ,ocistili motor rasklopili sklopili.i to zadovoljstvo me je kostalo 2.000 dinara.Sve je ok jedino me je bolelo to kada je decko poceo da cepa onaj beli zastitni najlon tako da ga nazovem.Posle sam ga terao da lepi ipak prasina je po meni veliki faktor koja nebi trebalo da ulazi unutra. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne otvaram novu temu.

Prije koji dan sam primijetio da mi desni (suvozačev) prozor, kad se spusti i kad treba da se vrati gore, ide samo jedno sekund, pa onda pustim prekidač i stisnem opet i tako dok se ne vrati skroz gore. Jeste li imali sličan problem?

Ne bitno je odakle ga kontrolišem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebas uraditi kalibraciju prozora. Naime svaki od prozora treba trebas kalibrisati na ovaj nacin:

Kreni od vozacevog, stisni prekidac za spustanje i nemoj ga pustati, kada staklo dodje do kraja drzi prekidac jos stisnut jedno 3-4sek, zatim krenii dizati prozor isto ne pustajuci prekidac i kada dodje do kraja isto drzi 3-4 sek. Nakon toga ponovi isto za sve prozore i trebalo bi da funkcionise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Probao i radi ! Svaka čast na ovom savjetu. Čak mi je opet proradilo i automatsko podizanje na vozačevom staklu koje je bilo prestalo raditi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budući da je na vozačevim vratima motorić od podizača otkazao poslušnost kupio sam komplet novi (rabljeni) podizač. E sad mene zanima čmeu služi ovaj jack uokviren crveno na ovoj fotki ?

Podizac_stari.jpg

jer na kupljenom podizaču toga nema :(

Podizac_novi.jpg

Pitanje za znalce: jel mogu ugraditi taj novi podizač bez tog jacka ili bi bilo pametnije prebacit motorić sa novog na stari ??

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se čini da je to džek za struju, ali su mnogo male slike pa se ne vidi lepo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se čini da ono i nije podizač od LIbre. Nešto je čudan raspored šrafova, da li to može fizički da se ugradi u vrata, zašrafi i još staklo zakači?

Share this post


Link to post
Share on other sites

to su fotke s neta, ugl taj smo dio prebacili na ovaj novi podizač i sve stavili na mjesto i spojili i sve radi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam isti problem i kupio sam zabicu kod stojanova u NS-u . Oko 400 din . Postoje leva i desna nije sve jedno . Trazio sam po otpadima trazili su mi od 50 do 70 eura za komplet sa sajlama i motorom . Zamenio sam sam , malo je zajebano skinuti zastitu ispod tapacirunga , ali nije mnogo komplikovano .

Share this post


Link to post
Share on other sites

, i još jedna stvar zadnji prozor se dosta teže namešta nego prednji pa ako je prednji imaš sreće ako je zadnji šta da ti kažem BAD Luck.

Danas menjao zabicu pozadi iza vozaca. Menja se 10x lakse nego prednja.

Tapacirung se lakse skida, podizac se lakse vadi. Ne znam sta ti je to pravilo probleme? Jedino ako ti je pri montazi zabica ostala u gornjem polozaju, onda je tesko ubaciti je u staklo. To se resava tako sto spojis podizac na istalaciju i spustis zabicu negde na pola puta. Tada staklo upada samo od sebe maltene.

Kupio sam opet kod Pedje u Boban sajlama metalnu neunistivu zabicu i cela zamena mi trajala 15 min. Cak sam i vadio sajlu kako bih je podmazao.

Zastita ispod tapacirunga se pazljivo i na strateskim mestima pocepa. Posle se trakom zakrpi i bude kao nova.

Edited by MISHONNIUM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo cisto da vidite kako izgleda kada se namontira i u kom polozaju je sajla.

Photo0676.jpg Photo0677.jpg

Photo0678.jpg Photo0679.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne savjetujem postavljanje metalne žabice iz sledećeg razloga:

Problemi uglavnom nastaju zbog namotavanja sajle na pužni mehanizam/to je sklop zajedno s motorom/,a onda žabica posle puca.Fabrika to zna pa je žabica plastična i ona obavezno puca skoro na svim kvarovima/inače bi stradali skuplji dijelovi ili samo staklo/Okrugli točić/bijeli a može da bude i crni ima zarez,u koji stavljate šrafciger i preko njega lakše namjestite sajlu/jer su inače jako zategnute.Obavezno rastavite i dio na motoru,pregledajte točak za namotavanje...

.Izgužvane sajle morate da zamjeniti s novim-ista debljina i dužina.Motor rijetko strada.Uglavnom su razlog sajle i točak za namotavanmje,a posledica nepravilnog rada je pucanje žabice.SVE SAM PROVJERIO I URADIO NA SVA 4 PROZORA.

Kad nabavljate polovne vodite računa da li su prednja ili zadnja vrata,lijeva-desna. Isključite preko tastera otvaranje zadnjih prozora ako vam pozadi sjede djeca-moja su zasluža za ova iskustva.Kad čujete krckanje ne insistirajte na podizanju jer postoji šansa da sve dodatno pogoršate.Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo još dodatak: izgleda da je ovo slaba strana lybre....Ja sam zaštitu ispoda tapacirunga skidao skalpelom-sjekao između lima i folije tako da je ne pocjepam,er je izolacija od prašine i zvuka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×