Damjanović

Lancia Lybra - daljinsko otvaranje

Poštovani prijatelji, ajde dajte neki savet: Imam kodirani ključ na Lybri koji je svojevremeno otvarao daljiski vrata. Mehanizam se pokvario - (kod bivšeg vlasnika, koji mi je i prodao auto), pa je on ključ dopunio daljinskim komanderom za otvaranje i zatvaranje vrata. Nejasno mi je da li je ceo mehanizam menjao, ili samo prilagodio šifru na kraju nije mi ni važno. Sve mi to ne bi toliko smetalo da daljinski ne otvara vrata bukvalno na pola metra! - i to sa moje strane. Pokušao sam i sa promenom baterije - nema rezultata. ne bi mi to toliko ni smetalo, uglavnom ključem otvaram vrata, ali ako je bara recimo pored mojih vrata ili se neko parkirao na 10 cm. od mene - jedini način da otvorim druga vrata je preko daljinske komande. Ali tad počinju muke. Pod raznoraznim uglovima i iz "zasede" moram da cakćem, ne bi li automat prihvatio komandu. Može li to da se poboljša nekako!!! Da na primer sa 5 metara mogu da zaključam, odnosno otključam vrata!?

HVALA UNAPRED

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pitanju je aftermarket daljinski? Ako jeste, tj. ako je naknadno ugradjen, onda je morala sa daljincem doci i centralna jedinica koja prima signal i salje lock/unlock komandu ka vratima. Mislim da je u pitanju nesretno odabran polozaj antene na centralnoj jedinici, vjerovatno je prilikom ugradnje stavljena u neki dio centralne konzole gdje ima dosta metala tako da ometa prijem. Trebalo bi naci tu centralnu jedinicu (naknadno ugradjenu) i antenu izvuci na neko mjesto gdje nema opstrukcija. Na taj nacin se moze povecati domet daljinskog.

Edited by Visconti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala najljubaznije. Tako nešto sam i pretpostavljao. Da li znate ko to radi!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na cemu. najbolje bi bilo odvesti kola kod majstora koji je ugradjivao naknadno modul centralnog zakljucavanja (pitati proslog vlasnika?), a ako ne , svaki servis koji se bavi ugradnjom alarma/muzike/navigacije moze pomoci. Samo mu objasnite da je domet jako slab i da mislite da je problem u lose postavljenoj anteni!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne verujem da je naknadno ugrađivana "antena" centralnog zaključavanja, pošto Lybra serijski ima taj sistem i antenu ispod prednjeg vetrobranskog stakla... Možda zvuči naivno, da nije problem u slaboj bateriji?

Ja imam problem što mi se na ključu baterija istrošila a nema šanse da izvučem plastični jezičak iz ključa kako bih je zamenio. Potpuno je od prljavštine zalepljen... Tako da razmišljam o kupovini dodatnog daljinskog tj. modula za centralnu. Zna li neko koliko bi to koštalo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lybra JTD

U prvom postu Damjanovic je naveo kako je fabricki sistem centralnog pokvaren, pa da je prethodni vlasnik zamjenio sistem sa naknadno ugradjenim. Takodje je rekao da promjena baterije nije dala rezultat. Posto naknadno ugradjen sistem daljinske centralne mora imati antenu koja prima signal sa daljinca, a domet je jako slab - meni je jedino logicno rjesenje - lose postavljena antena.

Dodatni modul za centralnu plus dva daljinca oko 25-30e.

Edited by Visconti

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LYBRA JTD

Bojim se da vam predhodni vlasnik nije super lepkom zalepio dve strane obloge držača ključa , jer mu se verovatno ovaj deo rasturao u džepu... Inače, čuo sam da u Zemunu ima neki majstor koji vrlo uspešno popravlja upravo Lybrine ključeve, u pitanju je gubitak elasticiteta na prekidaču. Glavni ključ na držaču, pri vrhu ima šraf kojeg treba otšrafiti, a onda polako nožićem razdvodiji obe strane ("na klik"). Na jednoj strani je baterija - dugme, a na dugoj elektronsko štampano kolo-taster sa mikrosijalicom i mikrosijalicom, koja prilikom pritiska trepće. Inače radni vek baterije nije dug. Otprilike maksimalno dve godine. Inače, u mom slučaju sam probao sa zamenom baterije novom, pa još novijom. Za nijansu bolje otvara; ne na pola metra, nego na 75 cm... Inače predhodni vlasnik mog automobila je automehaničar, sa ne velikim darom za posao koji obavlja, te mi je rastumačio da je dodatnu jedinicu kupio iz razloga što je baterija počela naglo da se troši, navodno je sistem bio u stalnom kontaktu, a baterija prilikom dodira sa masom (dok je u bravi) bila je stalno u fazi... pa nije trebalo više od jednog dana da se isprazni. Inače originalni taster i elektronika u ključu je Siemens.!! ovo čime sad otvaram vrata na pola metra je kinez.

@VISCONTI

Ma ima da padne 25-30 za slobodu, samo da ne otvaram sa pola metra... Besmisleno je Naravno, ali prvo tu antenu da mi ispitaju....

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantna stvar, na mom puntu mk2 sporting ista stvar sa fabrickim zakljucavanje, Fantomsko trosenje baterije - verovatno problem u mikroprekidacu. I ja sam problem rijesio kao bivsi vlasnik vaseg automobila, ugradnjom dodatne jedinice i sad imam daljinski/privezak za kljuc. Izgleda ruzno, ali radi radnju i ne trosi bateriju svaka dva mjeseca. Posto sam sam ugradjivao taj sistem, znam koliko su osetljivi na lose postavljanje antene, posebno ovi kinezi sto se kupuju za 30-ak evra. To je i u Vasem slucaju najvjerovatnije problem.

@ Damjanovic

Potpuno se slazem, kad takve stvari pocnu da prave problem, ponekad se vise isplati sve to izbaciti napolje i staviti novo nego traziti gdje je kvar...Naravno, zasto ne pokusati ako je nesto bezazleno u pitanju...

Edited by Visconti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek sam pre bio za orginalna rešenja nego za tuning takve elektronike. Mislim da nema potrebe kupovati kinesku bravu, 30€ pa ugraditi 30 €, pa zatim muke sa baterijama slabim motorom na bravi itd. I sva ta gimnastika izađe skuplje nego kupovina novog orginalnog ključa. Dobro ja pametujem rećiće te, ali u mom slučaju pod obavezno, kada nisam platio na mostu platim na ćupriji. Baš ću pogledati pa javiti pošto je nov ključ, međutim ako je skinuta orginalna brava slaba je vajda od takve rabote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da je skinuta. To zaključujem po tome što sam jednom probao da promenim baterije u ključu - treptač je jasno radio - mehanizam u kolima nije reagovao. kada sam pritisnuo kineza - na pola metra iz mesta ih je otvorio... Pretpostavljam da originalna prijemna jedinica signala sa osnovnog ključa ne postoji više u mom vozilu. Nažalost!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam kupio auto sa tim dogradjenim alarmom i mogu vam reci da sasvim lepo radi.Otvaram ga sa prozora a to je jedno dvadesetak metara. Na daljincu pise Enforcer ako vam nesto znaci i ugradio ga je neki servis iz Zemuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa sada ovako, razumem zašto ljudi ugrađuju druge centralne brave. U Stojanovu traže za ključ da se novi izradi (nareže, kodira itd) 28000 dinara ili ti 300€ grubo :thumbup: .Kada sam pitao zašto je kjluč cene kao i kompresor klime ili dva podizača ili kvačilo, nisu mi baš znali da odgovore. Možda zato što vozači Lancie Lybre ne gube ključeve :wallbash: . He znam likove u Šapcu koji bi mi isti napravlil pa čak bi i ličilo na orginalni za 150€, što mi je već nekako prihvatljivo. E sad ako odbijete carinu porez trgovačku maržu itd verujem da se u Italiji može isti nabaviti za cenu kopije u Šapcu. Mada ni suma od 300€ deluje pomalo suludo pa koliko košta za Ferrari 33000€?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najjeftinija varijanta za koju sam čuo je usluga kod VERA: ja sam napravio rezervni ključ - pez čipa, koji mehanički otvara vrata. Samo to. Nemoguće je sa njim upaliti motor. Ukoliko to i pokušate, motor će da vergla u mestu, ali upaliti neće. To me je koštalo 1.500 din (pre 6 meseci - i to znači nešto, ne moraju da se lome stakla...). Dalji postupak je sledeći kod iste firme koja je zakupac prostora u Veru:

1. Zakaže se susret sa inženjerom...(i ja sam taj, al nešto ne zakazujem tako susrete) - on dodje i vidi ključ.

2. Ključ stavlja na kompjuter, skener ili šta već, sa njega čita podatke.

3. Učitanne podatke ubacuje u čip, koji ima kod sebe u radnji, a posle učitavanja podataka i formiranog čipa stavlja ih u ključ.

4. Uzima pare. Sve ovo do sada bez pravljenja ključa košta 12.000 din. (ključ sam već platio 1.500)

5. Onda zajedno idemo do vozila da probamo da li ključ pali - ili ne. Ukoliko ne pali, dolazak se naplaćuje 50% ukupne cene.

6. Ukoliko odgovara, plaća se puna cena, odnosno 13.500.

Napomena: ovo su sve podaci od pre 6 meseci.

Koliko je ovo blesava situacija - pokazuje i lični primer kada sam pre par dana bio poslom u Vrnjačkoj banji... Opština, Katastar, Sud...šalteri, soba 1,2,3, Hartije u jednoj ruci, ključevi u drugoj. Pauza, kraj radnog vremena, što pre da završim posao - i završih ga - dodjoh do kola, pozvah kući da saopštim radosnu vest da sam sve sredio i da se vraćam... stavih ruku u džep - a u njemu - NIŠTA!. U prvi mah mi pade na pamet da zovem sina da mi donese rezervni ključ, da bar otvorim vrata, naći ću možda nekog kvalifikovanog lopova da mi startuje motor... Da zovem Mikija, da platim šlepovanje... Ma ludilo. Krenem da obilazim sva mesta na kojima sam bio: gledaju me kao ludog...ključeva nigde. Našao sam ih na kraju, da vas ne davim. Na šalteru katastra, niko ih nije ni pipnuo, a ni službenica na šalteru nije primetila da su tu stajali dva sata. Najneprijatnije iskustvo koje sam doživeo sa kolima do sada. Rezervni kluč MORA DA POSTOJI Nadam se da će doći vreme kada ti ključevi neće koštati kao dve šoferšajbne, ili neko blesavo lupanje kola. Ovo stvarno nema veze sa mozgm

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Lybra JTD

Dodatni modul za centralnu plus dva daljinca oko 25-30e.

Da li neko može da mi preporuči neki servis gde bih mogao da ugradim modul za centralnu? Ovih 25-30EUR je sigurno cena bez ugradnje? I da li postoji varijanta da takođe imam posebno dugme za otvanje prtljažnika, kao što postoji na fabričkom ključu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

i meni treba mogul za dalljinsko otvaranje vrata. Naime stilo ima centralnu , ali bez daljinca, pa bi rado ugradio tu spravicu da se ne bakcem sa rucnim otvaranjem. ako neko zna gde se to moze pazariti i ugraditi , neka javne.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel zna neko zasto meni centralna ne otvara dalje od 5m?Stavljena je i nova baterija,ali opet isto. . .Imam fabricku centralnu i plavi kljuc-skakavac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako i meni bilo dok nisam ugradio alarm. Otvarao sam vrata bukvalno na 1 metar. Menjao baterije, čistio bravu...Nije vredelo. Ugradio sam Alarm u Beoafrici (nisam ga pre imao) i to najjeftiniji sa nekim šetajućim kodom koji se menja kako mu padne na pamet. Sad vrata otvaram na 100 metara i umesto bleska farova, blesnu mogavci i čuje na otvaranju dvostruki pijuk, a prilikom zatvaranja jednostruki. Indikator sijalica sija da "bode oči". Naravno, kupio sam najjeftiniji - neki tajvanski TESOR - najnovije generacije. Cena sa ugradnjom i garancijom 70e. (pretpostavljam da je cena alarma bez ugradnje 40-45e.) Vreme potrebno za ugradnju je oko 2 sata.

@Lybra JTD

Ne otvara ni moj daljinac prtljažnik (ovaj sa alarma, ali stari ključ, koji nije radio je trebalo da otvara). Ovaj alarm na daljicnu nema tu opciju, tako da je zadnju haubu moguće otvarati jedino preko ključa - ili iz kabine. Raspitao sam se u Beoafrici naknadno (!) da li postoji mogućnost da ovaj moj jeftini alarm proradi i za otvaranje zadnje haube, no rečeno mi je "za te pare - taj to ne radi"). Ima drugi, skuplji modeli koji koješta nešto rade, čak ima i mogućnost dojave na vašem daljicu ako vam neko čačka oko kola...ali to košta znatno više!

tel. Beoafrike - alarmi: 0641246699

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prošlo je pola godine od one poslednje moje poruke, a u međuvremenu sam ugradio modul za centralnu i daljinski koji na sebi, pored dugmeta za otključavanje i zaključavanje ima i posebno dugme za prtljažnik. To zadovoljstvo me je ukupno izašlo 50 EUR. Servis gde sam to radio i koji mogu da preporučim zove se CRAZY FROG, nalaze se u Vojvode Stepe 383, prekoputa Veranovog servisa. Telefon je 063/227-236, dečko se zove Dule

Share this post


Link to post
Share on other sites

neko je spominjao bravara u zemunu... znam dobrog ali ne garantujem za povoljnu cenu (treba proveriti)...

BRAVARSKA RADIONICA RISTIĆ

Adresa: Miroslava Tirša 18, Zemun (ulaz iz 22.oktobra 16)

Telefon: 011/2197-337, 2197-807

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa sada ovako, razumem zašto ljudi ugrađuju druge centralne brave. U Stojanovu traže za ključ da se novi izradi (nareže, kodira itd) 28000 dinara ili ti 300€ grubo :thumbup: .Kada sam pitao zašto je kjluč cene kao i kompresor klime ili dva podizača ili kvačilo, nisu mi baš znali da odgovore. Možda zato što vozači Lancie Lybre ne gube ključeve :wallbash: . He znam likove u Šapcu koji bi mi isti napravlil pa čak bi i ličilo na orginalni za 150€, što mi je već nekako prihvatljivo. E sad ako odbijete carinu porez trgovačku maržu itd verujem da se u Italiji može isti nabaviti za cenu kopije u Šapcu. Mada ni suma od 300€ deluje pomalo suludo pa koliko košta za Ferrari 33000€?!

Danas sam se raspitivao, doduse kod drugog bravara, i ove cijene su bile i kod njega

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam kupio neki vrlo jeftin alarm, sam sam ga postavio i ima opciju otvaranja gepeka. Kostao je oko 30e.

Jednostavno se nakon deaktivacije alarma ta ista tipka drzi jos nekih 4-5 s i otkljuca se gepek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Big Lybra ? Pa daj brate, postavi te slike, uputstvo kako se montira tj. povezuje alaram (daljinsko otključavanje) na Lybri !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj link

na istom ovom forumu ima kratko uputstvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda nije toliko vazno , ali imao sam slican problem...Centralna mi nije otkljucavala moja vrata, u principu, otkljuca, suvozaceva i zadnja, ali ih odmah po tome i zakljuca...

To se desilo samo prve zime, i trajalo je do proleca...taman kad sam odvojio 150 KM koliko su mi rekli da bi me mogla kostati popravke, proradilo je samo i od tad do dan danas bez ikakvih problema...

Imam oba kljuca sa daljinskim komandama i oba rade bez problema...tj. otkljucavaju sa nekih 20 do 30 m.

Jako je lijepo kad mu prilazis i otkljucas ga, a sva mu se unutrasnja svjetla popale...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo pozdrav svim mojim forumašima, dugo se nismo videli imao sam nekih promena u životu ali auto još nisam promenio. Znači sve bitne stvari su iste :) . Što se tiče brave kao i svaki elektro-mehanički deo uglavnom prvo strada mehanički. Uđe voda, prljavština, korozija i pomrsi nam račune. Problem samoinicijativnog zaključavanja koji se poneka desi kod mene rešavao sam tako što otključam daaljinski a držim ruku na bravi kada se otključa brzo otvorim vrata i tako sam unutra \o/. Kada ste unutra ručno spustite sva vrata tj. zaključam ih ručno, zatim jedna po jedna i otključam to reši problem (hardverski resetujem sistem) :) . Kod mojih kola primetio sam da najveći problem pravi ona bravica na rezervaru, ponekad ona neće da se otključa pa daje signal i svim ostalim bravicama da ostanu zaključane. Rešenje je uglavnom u većini problema jeftino i mukotrpno skidanje čišćenje bravica i mom slučaju one na rezervaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now